Hyviä pointteja, voin oikeastaan lähestulkoon kaikki plussat ja miinukset allekirjoittaa itekin.
Mutta. Rupesin tossa miettimään et onko tässä saatana mitään järkeä maksaa 1100€ näytöstä jonka luvatut ominaisuudet ei toimi nykyhetkellä, eli siis yli puoli vuotta julkasun jälkeen? Rupesin tota pohtimaan jo vähän aikaa sitten silleen hissuksiin, ja rupeshan siinä heräämään sellanen pieni vitutus koko touhua kohtaan. Oon maksavana asiakkaana betatestaajana, ja vaikka tää tuote on ollu julkastuna jo pitkään, niin asiat ei silti toimi miten pitää. Toki tässä on varmaan nVidiallakin osansa tossa 240hz tilan toimimattomuudessa ja ongelmissa, sillä mun rahat on täysin siinä et se on se DSC mikä kusee ihan kaikki asiat. Siitä on sit paha ruveta sanomaan et onko ongelma näytön vai näyttiksen ajureiden päässä, veikkaus on et kummassakin on kuitenkin jotain vikaa.
Kuitenkin eilen tuli vastaan tällänen homma:
Eli 240hz tilassa näkyy tollaset horizontal scanlinet, ihan sama mitä materiaalia on näytöllä. En tiedä onko tää DSC:n "ominaisuus" joka ilmenee siinä vaiheessa kun videosignaalia pitää pakata aggressiivisemmin, mutta jotenkin tuli sellanen fiilis etten ajatellu jääväni ottamaan selvää. Joku hinta sillä kompressiolla on pakko kuitenkin olla, eikä se mun mielestä hirveen outo ajatus ole et se olis just jotain tällästä. Näyttö on mulla ollu joulukuun alusta saakka, ja jaksoin vielä aikani uskoa siihen et se 240hz tila tulee joskus toimimaan, mutta aika hiljasta on ollu. Ei mulla oikeen mielenkiinto riitä odotella asiaa joka EHKÄ on joskus tulossa, ja siihen lisäriskinä se et sitkun se joskus ehkä tuleekin toimivassa muodossa, niin lisäominaisuutena ois noi scanlinet koko paneelin leveydeltä.
Joku jossain veikkaili et osa noista 240hz ongelmista mitä itellä on (peliä käynnistäessä musta ruutu, vaatii rebootin tai sit kone reboottaa itekseen) saattaa johtua siitä et koneessa on toinenkin näyttö kiinni. Hetken asiaa pohdiskelin ja ei se ihan liian kaukaa haetulta kuulosta sinällänsä, en ihmettelis sitä mahdollisuutta et ajurit menee solmuun siitä kun yhelle näytölle lähetetään signaalia pakattuna ja toiselle ei. Ei toi kuitenkaan myöskään kuulosta sellaselta asialta mikä mun pitäis mukisematta niellä, eikä mua tätäkään asiaa kiinnosta jäädä venailemaan ottamaan selvää et mikä sen aiheuttaa. Ei toimi niin ei toimi, koen ettei mun asiakkaana tartte asiasta sen enempää murehtia jos asiaan en voi ite vaikuttaa muuten kun vikisemällä samsungin ja nvidian suuntaan ja toivomalla et niitä kiinnostaa asia joka koskee vaan jotain promillea kaikista PC:llä pelaavista.
Oma palautusaika Giganttiin on jo valitettavasti ummessa, eli tätä näyttöä en saa mihinkään palautettua ainakaan hirveän helposti. Laitoin samsungille kuitenkin sähköpostia asiasta (eka piti soittaa puhelinaspaan josta voivottelivat ja sit antoivat vasta sähköpostin, erittäin hyödyllisen tuntunen lisäaskel) niin katellaan mitä tuumaavat asiasta. Voi olla et joudun olemaan nyt se vittumainen asiakas joka tuntuu vaativan kohtuuttomia asioita, mutta samalla kyllä myös koen et jos ostan premium-tuotteen josta maksan premium-hinnan, niin mulla on jonkinnäkönen oikeus odottaa myös premium-kokemusta, tai edes vähintään sitä et kaikki luvatut ominaisuudet toimii miten niiden kuuluis toimia. Näin ei kuitenkaan ole niin mennään nyt sitten näillä.
Sinällänsä harmi, muuten upea näyttö mut alkaa noi ongelmat painamaan kupissa sen verran hintaan nähden et ei tässä omalla kohdalla enää kauheasti järkeä ole. Toivottavasti saavat joskus julkastua firmispäivityksen joka korjaa kaikki ongelmat, mutta mulle riitti odottelu asian suhteen, etenkin kun siitä ei oo mitään takeita et kaikki tulee joskus toimimaan miten pitää.
Loppukaneettina nyt vaikka vielä sellanen et jos tätä on pohtimassa ostaa niin käykää herran tähden hakemassa se joko verkkiksestä tai gigantista sen palautusoikeuden vuoksi. Nää ongelmat on kuitenkin heti nähtävissä jos niitä on tullakseen. Oon myös kuullu kokemuksia siitä et 240hz tila toimii miten pitää ja ongelmia ei ole, joten ehkä sekin on sit mahdollista tuurista riippuen. Ja jos ongelmia on niin viekää suoraan takas, älkää tehkö kuten minä ja luottako siihen et joku ne joskus korjaa, siihen ei oo mitään takeita.