Super-Ultra-Wide näytöt (32:9, 32:10)

Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 463
Käy huviksesi kokeilemassa tuo uudempi 1000R versio G9:stä, sitä saa käytettynä 700-850e ja uskallan väittää että suurin osa tykkää tuosta isommasta kaarevuudesta. Päälle tulee sitten 240mhz yms jos niillä on merkitystä.
Itselläni juuri tämä ja ei kaduta sekuntiakaan. Mahtava näyttö ominaisuudet mukaan lukien ja kaarevuus.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Itselläni juuri tämä ja ei kaduta sekuntiakaan. Mahtava näyttö ominaisuudet mukaan lukien ja kaarevuus.
Sama homma, 2x 34" UW:stä tähän siirtyminen oli kyllä todellinen wow -hetki, se kaarevuus on ihan parasta.

Ainoa puute tässä on USB-C puute (en ymmärrä miten vuonna 2020 on vielä mahdollista) mutta tämä on uudessa Neo versiossa korjattu. Noh, pärjään ilmankin mutta johtospagettia olisi vähemmän.
 
Liittynyt
17.02.2020
Viestejä
157
Mulla on Fujitsu CELSIUS H780 läppäri, jossa Nvidia Quadro P2000. Haluaisin lisää työpöytätilaa ja olen ajatellut tällaista. Mun näytönohjaimella toi toimis vain 60 Hz taajuudella. En pelaa, vaan teen töitä, editoin grafiikkaa ja videoita. Nykyinen näyttö on tavallinen 1920x1080 60Hz, joten tilaa nyt tulis ainakin lisää, mutta ei virkistystä. Onko tolla virkistyksellä merkitystä, jos ei pelaa?

Olen myös arponut 3840x1080 vs 5120 x 1440 välillä,ensin mainittua sais vähän edullisemmin.

Kannattaako tommosta hommata tällä pelillä? Koneen upgreidaus ei nyt tule kyseeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 387
Mulla on Fujitsu CELSIUS H780 läppäri, jossa Nvidia Quadro P2000. Haluaisin lisää työpöytätilaa ja olen ajatellut tällaista. Mun näytönohjaimella toi toimis vain 60 Hz taajuudella. En pelaa, vaan teen töitä, editoin grafiikkaa ja videoita. Nykyinen näyttö on tavallinen 1920x1080 60Hz, joten tilaa nyt tulis ainakin lisää, mutta ei virkistystä. Onko tolla virkistyksellä merkitystä, jos ei pelaa?

Olen myös arponut 3840x1080 vs 5120 x 1440 välillä,ensin mainittua sais vähän edullisemmin.

Kannattaako tommosta hommata tällä pelillä? Koneen upgreidaus ei nyt tule kyseeseen.
Mahdollisesti tuolla Quadrolla homma toimisi paremmin kuin Intelin integroidulla.
Speksilistan mukaan USB-C:ssä kulkee DP 1.4, joten Type-C -> DP kaapelilla kytkentä lienee helpoin https://sp.ts.fujitsu.com/dmsp/Publications/public/ds-CELSIUS-H780.pdf

Itselläni on siis tuo CRG9 työpäivisin T490 koneen kaverina, mutta pelkällä Intelin integroidulla (olikohan HD 630 tjn.) varustettuna 5120x1440 resoluutio vaatii kustomoidun resoluution luomisen ja monesti se myös unohtaa jossain kohtaa sen, koska käytän näyttöä tietysti myös oman PC:ni näyttönä.
Ei tosin oikein voi suositella 2019 vuoden CRG9 enää, kun 2020 vuoden G9 saa samaan hintaan. Toki 1800R vs 1000R kaarevuus on mielipideasia. Samsung Odyssey G9 C49G95 49&quote; kaareva pelinäyttö - Gigantti

Tuota 3840x1080 resoluution versiota en myöskään suosittele, arvosteluissa tulee monesti esille kuinka pikselikoko alkaa olemaan jo silminkin huomattava. 3840x1080 vastaa kahta 27" 1080p monitoria vierekkäin, kun taas 5120x1440 vastaa kahta 27" 1440p näyttöä.
 
Liittynyt
17.02.2020
Viestejä
157
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Kiitos AeshmA, tuo auttoi. Quadroa tässä ajattelinkin hyödyntää. Hyvä tietää toi tarvittava kaapeli myös.

Katsoin tuotakin, vähän hirvittää kyllä toi kaarevuus mun käytössä :)
Nii jos sulla on tarkoitus kattoo näyttöä pelkästään ylhäältä alaspäin. Ite oon tykänny tosta kaarevuudesta.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Kiitos AeshmA, tuo auttoi. Quadroa tässä ajattelinkin hyödyntää. Hyvä tietää toi tarvittava kaapeli myös.

Katsoin tuotakin, vähän hirvittää kyllä toi kaarevuus mun käytössä :)
Täällä tuo 1000R versio työkäytössä, en voisi enään mennä takaisin 1800R:ään. Tottuu todella nopeasti ja on ainakin itselleni aivan ylivoimainen.

X1 Carbon 10genin i5:lla pyörittää ihan kiltisti 5120x1440 suoraan ilman custome-resoja, hertsit taitaa olla 60hz.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Eli jos vaikka jakaa näytön kolmeen osaan, laidoilla jotain dokumentteja tms, niin ei tule mitään vääristymiä tekstiin tms?
Riippuu tietysti katseluetäisyydestä/kulmista mutta itse en ole havainnut. Itsellä yhdessä aidassa Teams/Outlook, keskellä "työtila" ja toisessa laidassa selaimessa pörssikurssit jne.
 
Liittynyt
17.02.2020
Viestejä
157
Ok, täytyypä harkita vielä. Mulla on vaan tosi rajallinen tila ja toi 42cm syvyyskin on aika iso. Onko syvyysmitta siitä keskeltä jalustan kohdalta?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Ok, täytyypä harkita vielä. Mulla on vaan tosi rajallinen tila ja toi 42cm syvyyskin on aika iso. Onko syvyysmitta siitä keskeltä jalustan kohdalta?
Pitäis käydä mittaamassa, itsellä on Ergotronin HX joka sopii todella hyvin tuon monitorin kanssa eli voi vapaasti liikutella kaikkiin suuntiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 387
Ok, täytyypä harkita vielä. Mulla on vaan tosi rajallinen tila ja toi 42cm syvyyskin on aika iso. Onko syvyysmitta siitä keskeltä jalustan kohdalta?
Mittanauhalla hieman mittailin tätä CRG9, niin ilmoitettu mitta näyttäisi olevan jalustan takaosasta näytön kaaren reunaan (=kauimmainen kohta jalustan takaa mitattuna).
CRG9:ssä jalustan "sakarat" ja näytön ulkolaidat ovat melko pitkälti samalla tasolla ja ilmoitetun ~35cm. G9 pitäisi olla melkolailla sama jalusta, mutta kaarevampi ruutu lisää kokonaissyvyyttä.
Edit: Jalusta on itsessään ehkä noin 32cm syvä takaa sakaroiden päähän ja keskikohdastaan noin 19cm.
 
Liittynyt
12.02.2018
Viestejä
303
Liittynyt
12.02.2018
Viestejä
303
Pitäisi olla valmiina myös tuossa Teknavissa myytävässä, kun tuotekoodi 45-647-216.

Vitsit vähän pelkäsinkin jotain tuollaista vinkin annon jälkeen, enkä nähnyt pikaisella silmäilyllä lisäosasta mainintaa. Sori @finblue
 
Liittynyt
17.02.2020
Viestejä
157
Pitäisi olla valmiina myös tuossa Teknavissa myytävässä, kun tuotekoodi 45-647-216.

Eli kun tän tilasin, en tarvitse lisäosaa erikseen?
En onneks vielä tilannut sitä lisäosaa :D
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Eli kun tän tilasin, en tarvitse lisäosaa erikseen?
En onneks vielä tilannut sitä lisäosaa :D
Tuotekoodin perusteella et. Mutta jos Teknavin tilauksen saa vielä peruttua niin Amazonista saat halvemmalla, siinä tulee varmuudella tuo HD kiinnike.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
266
Kysymys G9 ja G9 neo omistajille. Voiko ruudun kokoa muuttaa esim vastaamaan 27" näyttöä säilyttäen 240Hz ja gsyncin?
 
Liittynyt
17.02.2020
Viestejä
157
Nyt kukkuu tossa. Mulla on tämä telakan kautta DP-kaapelilla kiinni. Ongelma on, että jos sulkee läppärin kannen, kone sammuu. Molempia näyttöjä ei voi pitää päällä tai toinen näytöistä ei toimi. Win 11 asetuksista on laitettu, että "Näytä vain näytössä 2". Miten ton sais pelittää, että vois pitää läppärin kantta kiinni kuten pienemmillä näytöillä?

Toinen kysymys, mistä tähän saa softapäivityksen?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Nyt kukkuu tossa. Mulla on tämä telakan kautta DP-kaapelilla kiinni. Ongelma on, että jos sulkee läppärin kannen, kone sammuu. Molempia näyttöjä ei voi pitää päällä tai toinen näytöistä ei toimi. Win 11 asetuksista on laitettu, että "Näytä vain näytössä 2". Miten ton sais pelittää, että vois pitää läppärin kantta kiinni kuten pienemmillä näytöillä?

Toinen kysymys, mistä tähän saa softapäivityksen?
Saatko läppärin heräämään kansi kiinni? Kytke näyttö ja hiiri/näppis läppäriin kun kansi on kiinni ja hakkaa näppistä/hiirtä, pitäisi herättää näytön
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Näköjään, mutta sitten on joku ihme reso käytössä.
Voi joutua kerran asettaaan reson uusiksi asetuksista.

Itsellä toimii hienosti läppärin kansi kiinni (Lenovo X1 Carbon), ei ongelmia. Alussa joutui toki pikkasen säätämään mutta sen jälkeen toiminut kuin junan vessa.
 
Liittynyt
17.02.2020
Viestejä
157
Mä en saa toimimaan kunnon resoa kuin läppärin kansi auki ja läppärissä on toi sama reso käytössä. Hmmm. Pitää varmaan kokeilla vielä hdmi.

Mitä softaa käytätte näytön pilkkomiseen? Windowsin powertoyssin fancyn zones ei oikein pelitä
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Mä en saa toimimaan kunnon resoa kuin läppärin kansi auki ja läppärissä on toi sama reso käytössä. Hmmm. Pitää varmaan kokeilla vielä hdmi.

Mitä softaa käytätte näytön pilkkomiseen? Windowsin powertoyssin fancyn zones ei oikein pelitä
Saatko käynnistettyä läppärin kylmiltä siten että kansi kiinni, ts. onko virtanäppäin ulkopuolella siten että sen saa päälle vaikka kansi kiinni?

Jos ei niin tee pari restarttia kun kansi on kiinni tai sitten kun olet työpöydällä ja kansi on kiinni niin ota näyttöpiuha irti läppäristä ja pistä takaisin. Niin ja hae uusimmat ajurit läppärin näyttikselle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 387
Kysymys G9 ja G9 neo omistajille. Voiko ruudun kokoa muuttaa esim vastaamaan 27" näyttöä säilyttäen 240Hz ja gsyncin?
CRG9:llä voi resoluution tiputtaa natiivista 5120x1440 -> 2560x1440 säilyttäen maksimin virkistystaajuuden (120Hz) ja G-Syncin.
Testasin nopeasti myös tehdä kustomoidun resoluution 3440x1440 (21:9) ja silläkin toimi yhtälailla.
Picture-by-picture tilassa G-Sync tippuu pois ja maksimi virkistystaajuus on 100Hz.
Voisi kuvitella että toimii vastaavasti G9/Neo.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
266
CRG9:llä voi resoluution tiputtaa natiivista 5120x1440 -> 2560x1440 säilyttäen maksimin virkistystaajuuden (120Hz) ja G-Syncin.
Testasin nopeasti myös tehdä kustomoidun resoluution 3440x1440 (21:9) ja silläkin toimi yhtälailla.
Picture-by-picture tilassa G-Sync tippuu pois ja maksimi virkistystaajuus on 100Hz.
Voisi kuvitella että toimii vastaavasti G9/Neo.
Sitä vain hain takaa, että first person shoottereita voi tarvittaessa pelailla pienemmällä ruudulla, kun ei tuollainen ylileveä oikein tahdo niissä olla paras mahdollinen. Mutta tuohan sen ongelman ratkaisee kun pienentää ruudun kokoa.
 
Liittynyt
17.02.2020
Viestejä
157
Täs taitaa mennä hetki, että silmät tottuu eikä näytä ikkunoita kaarevina. :D


Saatko käynnistettyä läppärin kylmiltä siten että kansi kiinni, ts. onko virtanäppäin ulkopuolella siten että sen saa päälle vaikka kansi kiinni?

Jos ei niin tee pari restarttia kun kansi on kiinni tai sitten kun olet työpöydällä ja kansi on kiinni niin ota näyttöpiuha irti läppäristä ja pistä takaisin. Niin ja hae uusimmat ajurit läppärin näyttikselle.
Virtanappi on kannen alla. Kerran sain toimimaan, sitten kävi virransäästötilassa, sitten sama rumba alusta. En tiiä onko merkitystä, mutta asetuksista ei saa valittua DP 1.4, se on harmaana. Ajurit on uusimpia, myös monitorissa.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Täs taitaa mennä hetki, että silmät tottuu eikä näytä ikkunoita kaarevina. :D



Virtanappi on kannen alla. Kerran sain toimimaan, sitten kävi virransäästötilassa, sitten sama rumba alusta. En tiiä onko merkitystä, mutta asetuksista ei saa valittua DP 1.4, se on harmaana. Ajurit on uusimpia, myös monitorissa.
Mikä läppäri on kyseessä?

Niin ja Fancyzones on käytössä täällä, hienosti toimii.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Läppärissä ei o DP-liitäntää. HDMIllä testasin suoraan, ei ees herätä näyttöä.
Onko läppärissä Thunderbolt3/USB-C portti joka tukee DP:tä? Itsellä läppärissä kiinni nimenomaan USBC/TB3 liittimessä ja näytössä DP:llä.

Eli kaapelina siis USBC/DP.
 
Liittynyt
17.02.2020
Viestejä
157
Aika monessa kaapelissa on Resolution up to 3840×2160 . Onko suosituksia jostain hyvästä mikä tähän sopis?
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 247
Minulla on 21:9 ultra-wide 3440 x 1440@75Hz työläppärin kanssa tämä käytössä. Valmistajan mukaan pitäisi toimia 3840 x 2160@60Hz
 
Liittynyt
17.02.2020
Viestejä
157
Mistä ton Odysseyn takavalon saa päälle? (edit:löyty)

Huomasin just, että mulla on jääny laittamatta toi muovirinkula sinne taakse, mutta se ei liene mahdukkaan sinne kun on käytössä Ergotron HX?
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 260
Viestejä
4 192 637
Jäsenet
70 895
Uusin jäsen
olsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom