Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko ehdottaa kirjaa tai äänikirjaa sosiaalisen taitojen parantamiseen? Mieluiten suomeksi.
Jos totta puhutaan niin parhaiten ne reenautuu kun menee puhumaan ihmisille, mutta haluaisin teoriat sisäistää.
Onko ehdottaa kirjaa tai äänikirjaa sosiaalisen taitojen parantamiseen? Mieluiten suomeksi.
Jos totta puhutaan niin parhaiten ne reenautuu kun menee puhumaan ihmisille, mutta haluaisin teoriat sisäistää.
Kotimaa (Musta haltia -trilogia #1) :: R. A. Salvatore
Julkaistu 1995 | fantasiawww.risingshadow.fi
R.A.Salvatoren Musta Haltia trilogia kokonaisuudessaan. Suosittelen vain fantasiakirjallisuuden ja Forgotten Realms kampanjamaailman ystäville. Omassa lajissaan varsin viihdyttävää lukemista. Tosikot älkööt vaivautuko.
Sama fiilis jäänyt. Tosin siitä lienee 20v aikaa kun olen tuon lukenutTeininä tuo oli kyllä ihan viihdyttävä setti, ne jatkot "maanpäällä" jne. tuntuivat olevan toinen toistaan huonompia, melkein pitäisi tämä originelli lukea uudestaan kun vuosien varrella ehkä kirjoilta odottamani tasokin noussut hieman
Tämä teos on mielestäni parempi lukea että voi jäädä makustelemaan ja pureskelemaan nyansseja mikä on suuri nautinto itselleni niiden avautuessa.Teos löytyy myös äänikirjana YLE Areenasta.
Luultavasti totta. Muutamia kohtia tuli luettua pariin-kolmeen kertaan kielikuvia ja sanavalintoja ihmetellen ja ihaillen.Tämä teos on mielestäni parempi lukea että voi jäädä makustelemaan ja pureskelemaan nyansseja mikä on suuri nautinto itselleni niiden avautuessa.
Liekö Venäjän hakatuin ja ryöstetyin henkilö Samalla kirja siitä, miten Venäjällä voi päästä todella suosituksi ihan tuntemattomasta henkilöstä ja kamppailusta sen eteen. Hieman myös tietoa siitä mitä on olla ulkomaalaisena neukkulan aikaan.
Osittain kyllä sen verran uskomattoman kuuloista juttua, että ihan kaikkea en suostu uskomaan, mutta todella mielenkiintoinen ja viihdyttävä kirja Venäjän/Neukkulan meiningistä ysärillä.
Suosittelen myös Leiri 14 lukemistaVille Haapasalo
Veijaritarina on kirjattu ylös lukijoiden todellisuudentajua kutkuttavalla tavalla, uskokoon ken tahtoo -periaatteella. Vuonna 1992 Venäjä oli sekasortoinen maa, jossa kuka tahansa saattoi olla väkivaltainen ryöstäjä. Virkavallan apuun ei todellakaan voinut luottaa. Leningradin teatterikoulun...docendo.fi
Tuli juuri kuunneltua tositarina Pako helvetistä, joka oli aika masentavaa kuunneltavaa, mutta samalla sai oman elämän ongelmat tuntumaan melko pieniltä.
Kirja: Pako helvetistä (Masaji Ishikawa ), Minerva Kustannus
Shokeeraava kertomus Pohjois-Koreasta, tositarina elämästä, josta oli päästävä pakoon tai kuoltava.www.minervakustannus.fi
Suosittelen myös Leiri 14 lukemista
Kyseinen trilogia on ihan oma tarinansa, kattaa tapahtumissa ihmiskunnan tien tähtiin ja takaisin ja menee pääosin aika pitkälle tulevaisuuteen (hienommat lelut).
Kiitos tiedosta.Kouluaikoina oli pakko lukea viisikkoja. Vapaaehtoisena olen lukenut Papillon ja Monte Criston kreivin. Tullut siihen tulokseen, että kyllä oli hyvät kirjat ja riittää mulle. Tietokoneilu vie kaiken ajan nykyään.
The Penguin History of Europe Tuosta lukenut pari osaa(Pursuit of Power ja Glory), varsin mielenkiintoista historiaa joka tuntui tuoreelta siitä huolimatta, että aikanaan historian maisteriksi asti valmistunut.Olisiko kellään suosituksia hyvistä kirjoista yleissivistyksen parantamiseen. Joskus nuorempana tuli lueskeltua enemmän, mutta nyt huomaa "ettei tiedä mistään mitään" . Tällä hetkellä on Storytelistä menossa Yuval Noah Hararin Sapiens ja Kindlellä mulla on Bill Brysonin Short History of nearly everything.
Mä olen vähän semmoinen jota kiinnostaa "anything and everything", mutta sitten helposti iskee kyseisestä aiheesta "burnout". Esim. Assassin's Creediä pelatessa alkoi kiinnostamaan kyseisen aikakauden historia, ja tuli haettua kirjastosta kirjakaupalla kirjoja. Näihin ei sitten kuitenkaan sen syvällisemmin tullut syvennyttyä
Kiitos näistä, tuon Midnight at Chernobylin olenkin lukenut. Kyllä avasi kovin silmiä siitä, että on ollut todella hyvä onni että kyseinen onnettomuus on ollut ainut kyseiseen reaktorityyppiin liittyvä pahempi. Tosin, tämän vuoksi eivät enää pystyneet peittelemään niitä vajaavaisuuksiaThe Penguin History of Europe Tuosta lukenut pari osaa(Pursuit of Power ja Glory), varsin mielenkiintoista historiaa joka tuntui tuoreelta siitä huolimatta, että aikanaan historian maisteriksi asti valmistunut.
Oxfordilta löytyy kokonainen sarja yhdysvaltojen historiaa, toki joku kirjoitti suomeksikkin ihan vasta USA:n historian ja se kuulemma on äänikirjanakin. Tästä tuo Battle cry of Freedom on usein tituleerattu parhaaksi yhden opuksen kirjaksi USA:n sisällissodasta. Hyvä se oli, mutta jos paras, nii parantamisen varaa.
Oxford History of the United States - Wikipedia
en.wikipedia.org
Orlando Figesin - A People's Tragedy on semmonen vajaa 900 sivunen opus Venäjän sisällissodasta missä oppii myös itse Venäjästä paljon. Toki sieltä kumpuaa jonki verran kirjottajan omia näkemyksiä Venäjästä ja venäläisistä, mutta hyvin aukeaa kyseisen maan historia jo tällä. Varsinki jos ehit lukemaan tuon Pursuit of Powerin ja Gloryn sitä ennen nii aukeaa vielä paremmin.
Anne Applebaumilla on myös hyviä kirjoja Venäjän historiaan liittyen, ainakin yksi käännetty suomeksikkin. Gulagia suosittelen, toinen vaihtoehto lueskella se Solnetsyn teos jonka uusin käännös on S. Oksasen et co. käsialaa.
Adam Higginbothamin Midnight at Chernobyl on loistava kirja itse onnettomuudesta ja sen jälkipuinnista, suosittelen lämpimästi mikäli kiinnostaa, ei edes mitenkään pitkä, joku 350sivua.
Andrew Chaikinin - A Man on the Moon on hyvä kirja Apollo-ohjelmasta, harmi ettei siinä ihan hirveästi käydä läpi noita aiempia avaruuslentoja, mutta se paikkaa sen käymällä tasapuolisesti läpi nuo kaikki lennot ilman, että fokus on pelkästään 8,11 ja 13.
Odd Arne Westadilla on hyvä kirja kylmän sodan aikakaudesta, pääasiassa politiikkaa, mutta ei pelkästään suurvaltojen vaan käydään läpi myös Afrikkaa, Aasiaa ja Etelä-Amerikkaa.
Max Hastingsilla on hyvät kirjat niin Vietnamista ku Korean sodasta, käydään siis muutakin läpi kuin taistelua taistelun perään.
Adrian Goldsworthy kirjottaa lukemisen arvosta ja helppoa historiaa antiikin sodankäynnistä, osa käännetty Suomeksikkin. Pääasiassa Rooman historiaa, uusin kertoo Philipistä ja Aleksanterista.
William L. Shirerin - Rise and Fall on aika perusteos jos Natsit kiinnostaa. Richard J. Evansilla on tuoreempi suosittu trilogia. The Third Reich Trilogy - Wikipedia
Jos pelkät juutalaisvainot kinostaa niin Saul Friedlanderilla on kahen kirjan sarja niistä. Timothy Snyderin Black Earth on käännetty myös suomeksi samalla nimellä ja saatavilla Adlibriksesta hyvin halvalla.
Aloitin lukemaan lomalla Australiassa (oli ainoa suomalainen kirja) vuonna 1997. Puoleen väliin jäin ja piti jatkaa kotona. En ole vielä saanut aikaiseksi Mutta sen muistan että hyvä kirja se oli.Sinuhe Egyptiläinen on menossa. Hauska ja erilainen kirja.. olen tykännyt vaikka kirja etenee aika hitaasti ja kielellisesti on vanhaa tekstiä, eli siis vanhoja sanoja ja sanontoja. Mutta koska klassikko oli jäänyt lukematta niin päätin ottaa työn alle ja olen kyllä ihan tykännyt.
Löytyy myös ihan hyvänä sarjakuvana..A.Salvatoren Musta Haltia trilogia kokonaisuudessaan. Suosittelen vain fantasiakirjallisuuden ja Forgotten Realms kampanjamaailman ystäville. Omassa lajissaan varsin viihdyttävää lukemista. Tosikot älkööt vaivautuko.
Bill Brysonin - Keho kirja nyt loppusuoralla. Sille myös vahva suositus, jos pidit tuosta Lyhyt historia lähes kaikesta.Olisiko kellään suosituksia hyvistä kirjoista yleissivistyksen parantamiseen. Joskus nuorempana tuli lueskeltua enemmän, mutta nyt huomaa "ettei tiedä mistään mitään" . Tällä hetkellä on Storytelistä menossa Yuval Noah Hararin Sapiens ja Kindlellä mulla on Bill Brysonin Short History of nearly everything.
Mä olen vähän semmoinen jota kiinnostaa "anything and everything", mutta sitten helposti iskee kyseisestä aiheesta "burnout". Esim. Assassin's Creediä pelatessa alkoi kiinnostamaan kyseisen aikakauden historia, ja tuli haettua kirjastosta kirjakaupalla kirjoja. Näihin ei sitten kuitenkaan sen syvällisemmin tullut syvennyttyä
Mitä reddittiä seuraa niin B. Sanderson tuntuu olevan se "the juttu" fantasiakirjallisuudessa, lähes varauksetonta hehkuttamista nuorilta aikuisilta.
Asiaa sivuten. miten ehdit lukemaan, olemaan töissä ja kehittymään, vapaa-ajalla kalastelemaan, muuttamaan jne. Vaatiiko työnteko noin vähän kokonaispanoksesta?Maistuu vähän varttuneemmallekin. Erittäin hyvää kamaa toi stormlight archive.
Asiaa sivuten. miten ehdit lukemaan, olemaan töissä ja kehittymään, vapaa-ajalla kalastelemaan, muuttamaan jne. Vaatiiko työnteko noin vähän kokonaispanoksesta?
Olen enemmän "yksittäiseen" haasteeseen kiinnitynyt luonne. Ajatukset ei pääsee kunnolla irti ennen nääntymistä.
Tuli edellisen kirjakasan mukana tuo, Englanniksi tosin ku oli muistaakseni halvempi niin. Mielenkiinnolla odotan, mutta pitänee ensin palautella mieleen noita Saksan kummallisuuksia Stargardtin kirjalla "The German War: A Nation under arms 1939-1945".Lupaathan tappaa itsesi -Kansan perikato kolmannessa valtakunnassa 1945
Todella mielenkiitoinen kirja jossa puoli kirjaa mennään läpi itsensä tappaneiden ihmisten tarinoita sodan päättyessä. Toinen puolisko käsitellään miksi ihmset tekivät mitä tekivät ja kunka saksan valtakunta syntyi ja elämää Hitlerin nousun aikana.Booky.fi
Lupaathan tappaa itsesi. Kansan perikato kolmannessa valtakunnassa 1945, Florian Huber; Heli Naski (suom.), Atena Kustannus Oy | Booky.fiwww.booky.fi
Suosittelen kaikille sotahistoriasta kiinnostuneille! 9/10
Bill Brysonin - Keho kirja nyt loppusuoralla. Sille myös vahva suositus, jos pidit tuosta Lyhyt historia lähes kaikesta.
En muista onko tässä ketjussa tullut jo mainituksi, mutta mainitaan nyt, kun tietotekniikkafoorumilla ollaan, Steve Jobsin elämäkerta.
Pitäis ottaa luentaan näitä. Jospa joulun aikaan olis sen verran vapaata että ehtisi lukea jonkun.
Suosittelen Max Seeckin dekkarisarjaa (”Uskollinen Lukija”-”Pahan Verkko”-”Kauna”).
Ei nyt mikään kirjallisuuden ikiklassikko, mutta kekseliäitä ja helppo lukuisia ”elokuvamaisia” dekkareita eli tapahtumat etenevät sopivalla vauhdilla ja juuri riittävällä tasolla kuvaillen. Nämä kirjat lukee läpi melkein siivillä. Iso plussa Helsingistä miljöönä.