Onko muuten NAS käytössä (gigainen kotiverkko) loppujen lopuksi merkitystä 7200 rpm vs 5400 rpm? 5400 rpm varmaan olisi merkittävästi hiljaisempi? Lähellä kyllä, että liipaisen tuon Mybookin tai kaksi Amazonista tilaukseen.No, wd:llä ei taida olla SMR kiintolevyjä tuossa kokoluokassa.
Itse olen tilannut 7 kpl 12 tb kiintolevyjä 3 eri erässä (1 mybook ja 2 x 3 kpl elements) ja näistä 3 oli US7SAP140 kiintolevyjä ja 4 oli US7SAM120.
Toki näissä on hieman eri firmware koska osa on 7200 rpm ja osa on 5400 rpm sekä nuo US7SAP140 on 14 tb kiintolevyjä lukittuna 12 tb kokoon.
Eikä myöskään aiemmin googletettuani tullut vastaan mitään muuta erikoista tai negatiivistä, kuin että jotkin saattavat vaatia jonkin pinnin peittämistä(koska tarkoitettu ulkoiseksi eikä firmware tykkää jostain jännitteestä), mutta itsellä ei ole ollut tarvetta mitään pinnejä peitellä ja tunnistuu ihan hyvin(tosin wd120edbz, wd120edaz ja wd120emfz malleina) ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin tätä esiintynyt enemmän amerikassa easystore malleissa.
Viimeksi muokattu: