Laita takuuseen äläkä valita. Jos ei mene takuuseen tai tulee vastaava risa tilalle niin sitten alkaa olla aihetta valittamiselle.
Siksi ne bronzet ja osa goldeista (kuten seasonicin gc ja mallit) jätetään kauppaan ja osteaan näitä laatupowereita vähintään 7, mielellään 10 vuoden takuulla.
Mutta sun malli on ostaaa unikulmasta sänky ja perustella että sängystä ei pidä säästää.
Se on tosiaan hifistelyä maksaa virtalähteestä määräänsä enempää. Siinä satkulla, reilulla satkulla saa ihan hyviä virtalähteitä joilla ajaa tehokkaampaakin rautaa, kuten sulle osoitin noilla linkaamillani testeillä, joita et vaivautunut kommentoimaan mitenkään ja vihjaat että noi ei kuitenkaan riittäisi.
-Laitoin takuuseen ja otin rahat takasin (ko. powerin valmistus oli lopetettu) joilla ostin nykyisen Corsairin samasta liikkeestä, koska TIESIN ja olin sen itse karvaasti kokenut, että noissa Seasoniceissa on suunnitteluvika. Olisin voinut sen vian kyllä itse korjata, mutta en halunnut koska sain 10v takuulla olevasta 3v wanhasta powerista täyden hinnan takaisin, ja se maksoi silloin pula-aikana lähes 400€.
-Joo, en työpäivän aikana kerinnyt enkä viitsinyt noita kokonaan lukea saati alkaa kummemmin kommentoimaan puhelimella. Mutta vilkaisin, nyt uudemman kerran, ja selkeästi kommenteista välittyy viesti että nuo ovat korkeintaan keskinkertaisia tuotteita. Lisäksi nuo kaikki revikat on yhden ja saman hepun kirjottamia, joten olisi ihan hyvä saada muitakin näkemyksiä.
-En tiedä mistä ihmeestä tuon sänkyasian vedit mukaan, mutta voin tällä iällä sen kertoa että hyvä nukkuminen on yksi niistä asioista koko elämässä, jonka määrästä ja laadusta ei todellakaan pidä tinkiä.
-Omat tarpeeni virtalähteelle on varsin spesifit, minun käyttöön mikään linkkaamistasi ei olisi minkäänlainen vaihtoehto. En silti ole suosittelemassa monellekaan muulle, että ostakaa 1500W virtalähde kuten minäkin.
-Se varsinainen kritiikkini nyt kuitenkin noita kohtaan oli se, että noita ei ole ATX 3.0 - sertifioitu. Lisäksi esim. linkkaamassasi SuperNova 1000 G6:n revikassa sanotaan aivan suoraan, että ko. powerin transienttivaste on "tyydyttävä, muttei MISSÄÄN TAPAUKSESSA lähelläkään kategoriansa parhaimmistoa." Eli asteikolla 1-5 arvioiden, tuo olisi n. kakkosen suoritus. Ei jatkoon.
Ensinnäkin tuo Seasonic ei ole mikään halpisvirtalähde. Keskimäärin hinta taitaa olla n. 150€ hujakoilla. Siinä on myös 10v takuu ja saanut hyviä arvioita testeissä. Omassa käytössäni ollut käytännössä äänetön ja toiminut ilman mitään ongelmia. Itse käytän säästyneet rahat mielummin muuhun rautaan, kun en saisi virtalähdettä parantamalla mitään näkyvää lisäarvoa. Uskon kestävän tämän koneen elinkaaren ja jos ei kestä, niin sitten takuuseen. Tämän tason virtalähteet harvemmin vievät lahotessaan muuta kokoonpanoa mukanaan.
Ja minulle hifistely on sitä, että tietyntyyppiset ihmiset kertovat kuinka vain juuri tietyt (kalliit) tuotteet ovat kelvollisia ja kaikki muu on käyttökelvotonta kuraa, mitä kenenkään ei pitäisi ostaa. Yleensä ilman mitään todisteita siitä, että nämä edullisemmat vaihtoehdot olisivat oikeasti niin surkeita, kun hifistelijä väittää. En ole edelleenkään sitä mieltä, että kaikki virtalähteet ovat hyviä tai edes kelvollisia, mutta useimmille riittää mainiosti kultainen keskitie.
No juu, tuo ko. Seasonic löytyy sentään Cultist Networkin listalta Tier A - kohdasta (joka on ainoa kategoria mitä itse suostun edes harkitsemaan, sattuneista syistä). Toistan itseäni, kritiikkini kohdistui pääasiassa siihen ettei tuo ole ATX 3.0 - sertifioitu ja sen vuoksi miellän sen "halpikseksi". Edelleen hyvä ja hieno juttu, jos olet tuohon tyytyväinen ja se sopii tarpeisiisi.
Esimerkiksi tuolta voi hieman lukea, miksi olen niin ehdoton tuon ATX 3.0 - vaatimukseni sekä suositukseni kanssa:
Radeon RX 7900 XTX & 7900 XT -ketju (Navi 31)
Enkä suinkaan ole sanonut saati vaatinut että pitäisi ostaa jotakin kallista/kalleinta, tai että itse niin tekisin. Jos näin olisi, The Virtalähde olisi Corsairin AX1600i ja olisin sellaisen itsellenikin ostanut 550€ hintaan. Tämä HX1500i on kuitenkin lähes yhtä hyvä eikä maksanut muistaakseni ryssänkaupan alesta kuin 289€. Mitä muutakaan tuo on kuin "kultainen keskitie", jos skaala on satasesta kuuteen?