Taneli-
☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Jokaiseen toivomaani osaan 60€ lisää ei ole juuri mitään.
Toiveeni on toteutumassa.
Se on helposti tuhansia euroja kun jokainen virta, HDMI, USB ja SATAkaapeli/johto, tuuletin jne lisäisi +60€ sitä budjettia alkuperäisen päälle. Mutta jotenkinhan niitä 1500€ näytönohjaimia hankitaan.
Siltikin itse olen sitä mieltä että jos vain mahdollista hankkii sen hyvän kotelon, virtalähteen ja jos vain pystyy myös näytön. Kotelo kestää lähes ikuisesti, virtalähde ainakin sen 10+ vuotta ja näyttö helposti ainakin sen 5+ vuotta.
Toki myönnän että kahteen ensimmäiseen riittää ~100€ kumpaankin kun taas hyvään näyttöön menee helposti joku noin 400-500€. Tällöin vuosikustannuksiksi tulee kotelolle alle 10€ vuodessa, virtalähteelle noin 10€ vuodessa ja näytölle 80-100€ vuodessa.
Lisäksi ainakin itse arvostan huomattavasti vaikkapa sitä että se kotelo on oikeasti hieman tukevampi ja äänetön vs. 30€ "3v hankin mallia halvin" kotelo. Puhumattakaan virtalähteestä mikä saattaa paitsi hajota (ne kaikki voivat sen tehdä) myös viedä mukanaan kaikki muutkin komponentit jolloin edes se mahdollinen virtalähteen takuu ei paljoa lämmitä kun käteen jäisi vain takuusta tullut uusi ~40€ halpis virtalähde ja savulta haiseva vanha kotelo.
Mikäli täytyy pihistellä jostain niin näytönohjain, se on osa mikä vaihtuu useimmiten (ainakin itselläni) koneen kokoonpanosta.