Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Testasin kahdella laitteella ja sama WIFI AP + speedtest.net app molemmissa.Kyllä tuossa joku kuristaa sen 500 Mbps tienoille, QoS tms joku tulee jostain jos useammalla koneella sama ongelma.
Joskus tällaisia ongelmia näkee yksittäisissä Windows-koneissa, sitten voi testata komentorivillä:
netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
joka voi auttaa.
Kysymys: mitä jos testaa samanaikaisesti monella eri laitteella nopeustestiä WiFin yli? Esim jos testaa kahdella, saako molemmat kuitenkin 500 Mbps vai puolittuuko kaista sitten 250 Mbps per laite? Jos molemmat saa kuitenkin n. 500 Mbps niin syyllinen on pakko olla joku QoS.
Muihin Avoimen kuidun operaattoreihin se on halpa ja selkeämpi kun kuidun osuus laskutetaan nettiyhteyden mukana. Mutta jos Valokuitunen laskuttaisi itse kuidun osuuden asiakkaalta niin olisi ehkä selkeämpi, varsinkin jos se olisi kiinteä, riippumatta mitä palveluita, millä nopeudella jne. Mutta ehkä nykyinen kuitenkin parempi. Sen ylläpitomaksun selittämisen ne on kuitenkin mokanneet täysin, ja siitä jää mielikuva että jos ei palvelua, niin pitää maksaa ikuisesti ylläpitomaksua. Tärkeintä olisi edes se viesti saada läpi että liittymän voi irtisanoa. Voisi olla vaikka sellainen perinteinen, jos mitään palvelua ei ole , vaikka parin kuukauden varoajalla, niin liittymä poikki, veloituksetta. Jos haluaa pitää hengissä niin sitten ylläpitomaksu. Nykyään on markkinoilla operaattoreita joilla voi olla liittymä ilman kk maksuja, ilman käyttöä, jopa liittymis maksutkin nollaista muutamaan satkuun jälkimmäisetkin voivat sisältää vuoden palvelut. Ei Valokuitunen hintakisassa pärjää, vahvempi ollut ehkä siinä että rakentamis päätökset synty helpommin, tosin mm Valoo tainnut rakentamis kynnystä alentaa, päätellen siitä mihn niitä on vedetty.Veikkaan, että valokuitunen saisi helposti enemmän asiakkaita, kun luopuisivat tuosta käyttämättömän kuidun ylläpitomaksusta ja muutenkin hämärästä kuidun asennuksen hinnoittelusta.
Tuo ikuinen ylläpitomaksu vain ei ole mielikuva vaan tällä hetkellä fakta, jos ei sitten maksa siitä irtisanomisesta (nykyisin väh. 255e) ja sitten pitää maksaa uudelleen kytkennästä (taas nykyisin väh. 255e), jos haluaakin myöhemmin ottaa sen kuidun kautta taas nettiyhteyden. Onpa kätevää.Muihin Avoimen kuidun operaattoreihin se on halpa ja selkeämpi kun kuidun osuus laskutetaan nettiyhteyden mukana. Mutta jos Valokuitunen laskuttaisi itse kuidun osuuden asiakkaalta niin olisi ehkä selkeämpi, varsinkin jos se olisi kiinteä, riippumatta mitä palveluita, millä nopeudella jne. Mutta ehkä nykyinen kuitenkin parempi. Sen ylläpitomaksun selittämisen ne on kuitenkin mokanneet täysin, ja siitä jää mielikuva että jos ei palvelua, niin pitää maksaa ikuisesti ylläpitomaksua. Tärkeintä olisi edes se viesti saada läpi että liittymän voi irtisanoa. Voisi olla vaikka sellainen perinteinen, jos mitään palvelua ei ole , vaikka parin kuukauden varoajalla, niin liittymä poikki, veloituksetta. Jos haluaa pitää hengissä niin sitten ylläpitomaksu. Nykyään on markkinoilla operaattoreita joilla voi olla liittymä ilman kk maksuja, ilman käyttöä, jopa liittymis maksutkin nollaista muutamaan satkuun jälkimmäisetkin voivat sisältää vuoden palvelut. Ei Valokuitunen hintakisassa pärjää, vahvempi ollut ehkä siinä että rakentamis päätökset synty helpommin, tosin mm Valoo tainnut rakentamis kynnystä alentaa, päätellen siitä mihn niitä on vedetty.
Jos liittymän irtisanoo niin ei sitä mene.Tuo ikuinen ylläpitomaksu vain ei ole mielikuva vaan tällä hetkellä fakta, jos ei sitten maksa siitä irtisanomisesta (nykyisin väh. 255e)
No ei tietenkään mene, jos se kuituliittymä on irtisanottu, kun silloin ei ole mistä maksaa ylläpitoa, mutta muuten se on nykyisellään ikuinen.Jos liittymän irtisanoo niin ei sitä mene.
Mutta se on epäselvää paljonko maksaa jos ei tarvitse liittymää ja ei halua maksaa ylläpitomaksua. Ymmärtääkseni jossain soppareita määräaikaisen jälkeen siitä pääsee ilman kustannuksia eroon.
Tavallaan tuo irtisanomismaksu ja ylläpitä on läpinäkyviä, siinä operaattori on tuonut kustannukset läpinäkyvästi asiakkaalle asti. Markkinoinnin kannalta toki haastavia, mutta parempi tuo kuin se että viidenvuoden päästä tiedotetta missä kerrotaan että nyt tuli ylläpitomaksu ja jos ei palvelua eikä halua maksaa, niin liittymän irtisanominen.
Irtisanomismaksu ei ymmärtääkseni voi jälkeen päin tuota, tätä kai jotkin yhtiöt yrittäneet tuoda muilla aloilla takautuvasti.
Kertamaksullisessa ? jos irtisanotun liittymän jälkeen liittyminen on 255€ niin se kuullostaa kohtuu hintaiselta.Eikä tuo irtisanomismaksu ole epäselvä. Tenttasin joku aika sitten Valokuitusen myyjää, kun aina välillä yrittävät tuota tuputtaa. Ollaan Valokuitusen ns. alueella. Maksaa juurikin tuon 255e tämän hetken hinnastolla kuidun irtisanominen, jos haluaa eroon tuosta ylläpitomaksusta - ja sama jos haluaakin sitten myöhemmin taas sen kuidun kautta liittymän, jos esim. nykyisen operaattorin liittymä menisi turhan kalliiksi.
Se erottaa vuokraliittymästä. Sinänsä moiset ovat kadonnutta kansaperinnettä, se tyypillinen pitkään ollut kertamaksu tai osissa maksu (myös jotain rahoitus soppareita). ja nykyään kovasti huomiota saaneet nuo määräaikaiset kytky paketit, missä liittymän saa määräaikaisen nettisopparin kaupanpäälle.Tuossakin on taas hieman luova tuo "kertamaksu" termin käyttö, mikä ei sitten olekaan oikeastaan kertamaksu vs. Elisa/Lounea. Jos edes on joutunut mitään kuidusta maksamaan noille operaattoreille, kun nykyään saattavat tuoda ilmankin.
Edit: Itse siis ottaisin tuonkin kuidun rinnalle, jos sen saisi esim. samoilla ehdoilla mitä Lounea tarjosi eli asennus kuittautuisi ottamalla 24kk määräaikaisen tarjoushintaisen nettiliittymän ja sen jälkeen voi vapaasti käyttää tai olla käyttämättä tuota kuitua ilman mitään ylläpitomaksuja. Elisalla nyt on ollut viime aikoina jopa täysin ilmaisia asennuksia ts. ei tarvitse ottaa edes liittymää nollan euron maksun lisäksi, että ihan sellaista ei sentään tarvitsisi tarjota