Suomen Yhteisverkko Oy:n radioverkon modernisointi Nokian tekniikalla käyttäjäkokemukset/palaute

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TJ74
  • Aloitettu Aloitettu
Melkoinen SINR 5G puolella. Taitaa olla 40dB maksimi, mitä 3GPP:n taulukoista löytyy.
Öö mua jäi häiritsemään pystyykö 3GPP määrittelemään SINR arvoa?
Lähinnä arvo määräytyy kohinan ja vastaanotto tehon suhteessa. (plus häiriötekijä)

Koitin jossain vaiheessa löytää tietoa pohjakohinan määrästä kännykkätaajuuksilla ajatuksena voiko puolijohteen NF (kohinaluku) arvoa parantamalla parantaa myös SINR arvoa?
 
Öö mua jäi häiritsemään pystyykö 3GPP määrittelemään SINR arvoa?
Lähinnä arvo määräytyy kohinan ja vastaanotto tehon suhteessa. (plus häiriötekijä)
Eiköhän toi ole vain standardoitu tapa päätelaitteelle kertoa signaaliparametrinsa tukiasemalle, kun SINR mittaustapa ja asteikot voivat vaihdella. Esimerkkinä ZTE modeemit, joiden itse mittaamaan epästandardin SINR:n asteikon maksimi on 30dB.
 
Viimeksi muokattu:
41dB on paras arvo mitä olen itse nähnyt 4G verkossa.

41dBm.jpg


465Mbps oli nopeus tuolla arvolla. Combo B3+B3+B20.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän nyt täällä Kymälahti 55800 eilisestä lähtien YV 5G verkossa.

Tuntuu tahmaavan todella pahasti (lataa hakukonetta minuutinkin verran, tai jos ei onnistu lataus niin tyhjä sivu tai virhe) etenkin tässä alkuillasta, ennen maanantaita ei ollut mitään ongelmia mihinkään kellonaikaan. Huomasin vain että telian kartassa näyttää olevan isokin häiriöalue, mutta näyttää tosin vain merkitty 4G verkkoa koskemaan eikä 5G täällä Kymälahti 55800 alueella.

Mobiiliverkon kuuluvuus, häiriötilanteet ja parannustyöt | Asiakastuki | Telia (Häiriönumero: 7107718), jotenkin kummasti kytkeytyy kaikki lähitienoot (kattaa ruokolahden ja imatran pohjois- ja itäosan) rasilan isompaan verkkohäiriöön?

Downdetectorissa ainakin nyt näyttää olevan molemmissa (Telia, DNA) piikki ylöspäin:


Bittimittarilla tippui viime viikon luvuista: 25ms, 200 Mbit/s Lataus ja 40 Mbit/s Lähetys -> 40ms, 33 Mbit/s Lataus 21 Mbit/s Lähetys tämän hetken uusin tulos, aika roima romahdus voisi sanoa.

Taas ihan sama ongelma, alkoi juuri äsken kunnon takkuaminen verkossa, toimi hyvin keskiviikko illasta sunnuntai iltaan, nyt päivällä taas tänään niin heti samassa veti täysin tukkoon verkon.

Molemmille Telia ja DNA ainakin ilmoitettu juuri tuon takkuamisen jälkeen:


Että ei ilmeisesti ollut vain minulla.

Nyt on Mobiiliverkon kuuluvuus, häiriötilanteet ja parannustyöt | Asiakastuki | Telia häiriönumerolla: 425943, keskiviikkoillasta torstai aamuun:

Teemme huoltotöitä alueelle parantaaksemme palveluiden laatua, yhteysnopeuksia ja peittoalueita. Parannustöiden yhteydessä alueella saattaa ilmetä häiriöitä matkapuhelinverkon palveluissa. Pahoittelemme työn mahdollisesti aiheuttamia häiriöitä.
 
Onko porukalla kokemuksia kuinka nopsaa SYV korjailee verkosta pimentyneitä mastoja? Savonlinnan länsipuolella ke-to yön päivityksen jälkeen meidän lähimasto tippunut pelistä pois. Dna aspa tarjoili 1-2 pv korjausajaksi.
Nyt sitä huomaa miten raju vaikutus yhdellä pöndemastolla on käyttäjän näkökulmasta. Seuraavat mastot mihin puhelin ottaa linkki ovat +5km etäisyydellä, joten nopeudet ovat 8/1M. Ei tehdä etätöitä sillä.,
Illalla näkee katsotaanko viikonloppu netflixin sijasta DVD-elokuvia... :D

ps. Toivotaan että tolpasta löytyisi korjauksen jälkeen muitakin taajuuksia kuin 700 tai 800 MHz.
 
Viimeksi muokattu:
Onko porukalla kokemuksia kuinka nopsaa SYV korjailee verkosta pimentyneitä mastoja? Savonlinnan länsipuolella ke-to yön päivityksen jälkeen meidän lähimasto tippunut pelistä pois. Dna aspa tarjoili 1-2 pv korjausajaksi.
Nyt sitä huomaa miten raju vaikutus yhdellä pöndemastolla on käyttäjän näkökulmasta. Seuraavat mastot mihin puhelin ottaa linkki ovat +5km etäisyydellä, joten nopeudet ovat 8/1M. Ei tehdä etätöitä sillä.,
Illalla näkee katsotaanko viikonloppu netflixin sijasta DVD-elokuvia... :D

ps. Toivotaan että tolpasta löytyisi korjauksen jälkeen muitakin taajuuksia kuin 700 tai 800 MHz.

Jos siellä ei ole nyt kuin 700 ja 800. Niin ei niitä sinne huollon yhteydessä tule yhtään lisää. Vaati tukiasemaan lisää korttia, uusia radioita, antennit ja sitten vielä sähkö/kuitukaapelia.
 
Jos siellä ei ole nyt kuin 700 ja 800. Niin ei niitä sinne huollon yhteydessä tule yhtään lisää. Vaati tukiasemaan lisää korttia, uusia radioita, antennit ja sitten vielä sähkö/kuitukaapelia.

Jep. Jos oikein tuuri käy niin B8 saattaa korkeintaan ilmestyä jossain vaiheessa uutena.
 
Tässä varmaan on kyse mastosta joka on syystä x mennyt pimeäksi, ei poistuneesta yksilöstä.

Oma kokemus on että jos hajoaa/taajuus katoaa niin seuraavana arkipäivänä korjaavat, jos voivat. Jos välissä on nelipäiväiset pyhät niin se venyy sitten sen verran.
 
Minulla oli Brovi CPE MAX5 jonka kanssa oli mystistä CA taantumisongelmaa. Ei myöskään halunnut kytkeytyä vapaisiin CA.
Alussa ongelmana oli ettei yhdistänyt kuin yhteen taajuuteen kerrallaan johon auttoi laitteen rebootti. Sitten verkkoa päivitettiin ja alkoi toimimaan useampi CA samanaikaisesti, toki välillä piti käynnistellä uusiksi.

Jossakin vaiheessa toimi täydellisesti, kunnes tuli B8 päivitystä ja B1 ja B3 lakkasi toimimasta samanaikaisesti sekä ei yhdistänyt enää yhtä moneen taajuuteen. Rebootti, resetointi jne. ei enää muuttanut käytöstä.

Tätä tutkittiin huolella ja verkossa ei näyttäisi olevan vikaa, laite mahdollisesti viallinen.
Ongelma korjaantui pariin otteeseen, mutta se oli vain sattumaa. Verkon päästä ei oltukaan tehty mitään muutoksia, vaikka MOI niin väittikin.

No nyt on ollut käytössä DNA MC889A viimeisimmällä firmiksellä.
Tämä toimii huomattavasti paremmin, mutta olen tässäkin huomannut vastaavaa käytöstä. Jossakin vaiheessa ping hyppää 22 --> 42 ja nopeudet tippuvat. Kun täppään jonkun taajuuden pois ja laitan takaisin niin ping ja nopeudet taas A luokkaa.

Tätä samaa "taantumisongelmaa" on ollut muillakin, mistä tämä loppujen lopuksi johtuu?
 
Minulla oli Brovi CPE MAX5 jonka kanssa oli mystistä CA taantumisongelmaa. Ei myöskään halunnut kytkeytyä vapaisiin CA.
Alussa ongelmana oli ettei yhdistänyt kuin yhteen taajuuteen kerrallaan johon auttoi laitteen rebootti. Sitten verkkoa päivitettiin ja alkoi toimimaan useampi CA samanaikaisesti, toki välillä piti käynnistellä uusiksi.

Jossakin vaiheessa toimi täydellisesti, kunnes tuli B8 päivitystä ja B1 ja B3 lakkasi toimimasta samanaikaisesti sekä ei yhdistänyt enää yhtä moneen taajuuteen. Rebootti, resetointi jne. ei enää muuttanut käytöstä.

Tätä tutkittiin huolella ja verkossa ei näyttäisi olevan vikaa, laite mahdollisesti viallinen.
Ongelma korjaantui pariin otteeseen, mutta se oli vain sattumaa. Verkon päästä ei oltukaan tehty mitään muutoksia, vaikka MOI niin väittikin.

No nyt on ollut käytössä DNA MC889A viimeisimmällä firmiksellä.
Tämä toimii huomattavasti paremmin, mutta olen tässäkin huomannut vastaavaa käytöstä. Jossakin vaiheessa ping hyppää 22 --> 42 ja nopeudet tippuvat. Kun täppään jonkun taajuuden pois ja laitan takaisin niin ping ja nopeudet taas A luokkaa.

Tätä samaa "taantumisongelmaa" on ollut muillakin, mistä tämä loppujen lopuksi johtuu?

Jos käytettäviä taajuuksia ei lukitse, modeemi ja tukiasema neuvottelevat erilaisia taajuusyhdistelmiä ja tällöin kaikki taajuudet eivät ole välttämättä mahdollisia tietyissä yhdistelmissä. Ja kun yhteyden katkaisee tai modeemin boottaa, tulee mahdollisesti uusi taajuskombo käyttöön. Jos tukiasema päättää tarjota huonon päätaajuuden, yleensä myös ping nousee tämän myötä. Tämän takia kannattaa lukita optimaalinen päätaajuus.

CPE MAX5:ssa on tuskin mitään vikaa.
 
Jos käytettäviä taajuuksia ei lukitse, modeemi ja tukiasema neuvottelevat erilaisia taajuusyhdistelmiä ja tällöin kaikki taajuudet eivät ole välttämättä mahdollisia tietyissä yhdistelmissä. Ja kun yhteyden katkaisee tai modeemin boottaa, tulee mahdollisesti uusi taajuskombo käyttöön. Jos tukiasema päättää tarjota huonon päätaajuuden, yleensä myös ping nousee tämän myötä. Tämän takia kannattaa lukita optimaalinen päätaajuus.

CPE MAX5:ssa on tuskin mitään vikaa.
Kyllä tässä on jotain muuta takana varsinkin kun sama toistuu eri laitteella. Itsekin sitä mieltä että CPE MAX5 oli ehjä. Mutta kovasti vihjailtiin laitevikaan usealta suunnalta, verkossa ei voi olla vikaa.
Päätaajuus lukittu, näköyhteys tolppaan ja poikkeuksellisen hyvät arvot kaikilla taajuuksilla.

Sentään tällä MC889A ongelma ei ole niin paha, mutta siellä se on edelleen. Asentajakin kävi tilannetta ihmettelemässä.
On aika monta mailia ja puhelua takana ja ei jaksa enää aloittaa soittelu/selittelyrumbaa, joten olkoon sitten mitä on.
 
Viime aikoina seurannut Nokian 4G parantamiskehitystä ja siinä ollaan hyvällä tiellä. Parempia nopeuksia ja laajemmalla alueella on tendenssi, ja todennettavissa myös kentälllä.

SYV_Nokia_4G_4x4MIMO.jpg
 
No mitähän kehveliä nyt on tehty verkossa. Tossa 17 aikohin tipahti reittimestä yhteydet alas ja enää "auto" tilassa ei yhteyttä muodostu. kun laitteen pakottaa lte tilaan niin löytyy 2xb20. Hetki sitten ei ollut käytettävissä kun B8. B28 loistaa poissaolollaan.

Edittiä näin aamutuimaan kun hetken sai rauhassa tutkia. Elikkästä jos reititin on 5g tilassa niin yhteys muodostuu, mutta data ei kyllä liiku minnekkään. pakotettuna LTE puolelle, näköjään välillä nappaa itsensä kiinni b20 ja välillä b8:iin. Signaalitasot on myös tippuneet jonkinverran alaspäin.

5g.png


lte.png


lte2.png
 
Viimeksi muokattu:
No mitähän kehveliä nyt on tehty verkossa. Tossa 17 aikohin tipahti reittimestä yhteydet alas ja enää "auto" tilassa ei yhteyttä muodostu. kun laitteen pakottaa lte tilaan niin löytyy 2xb20. Hetki sitten ei ollut käytettävissä kun B8. B28 loistaa poissaolollaan.

Edittiä näin aamutuimaan kun hetken sai rauhassa tutkia. Elikkästä jos reititin on 5g tilassa niin yhteys muodostuu, mutta data ei kyllä liiku minnekkään. pakotettuna LTE puolelle, näköjään välillä nappaa itsensä kiinni b20 ja välillä b8:iin. Signaalitasot on myös tippuneet jonkinverran alaspäin.

5g.png
Tämä ongelma on edelleen aktiivisena. Ainoastaan 4g verkkoon pystyy yhdistämään. Onkohan mahdollista että tuosta Telewellin reitittimestä olisi hajalla tuo 5g puoli? Voikohan paneeliantenni hajota noin? Erikoisesti on kyllä hajonnut jos 4g toimii edelleen normaalisti. Telialta ohje on soittaa sinne helvetin kalliiseen helppi numeroon.
 
Tämä ongelma on edelleen aktiivisena. Ainoastaan 4g verkkoon pystyy yhdistämään. Onkohan mahdollista että tuosta Telewellin reitittimestä olisi hajalla tuo 5g puoli? Voikohan paneeliantenni hajota noin? Erikoisesti on kyllä hajonnut jos 4g toimii edelleen normaalisti. Telialta ohje on soittaa sinne helvetin kalliiseen helppi numeroon.
Melko harvinaista, että pelkkä 5G hajoaisi. Jos löytyy Android puhelin, katsoisin esim Netmonsterilla, mitä taajuuksia on tarjolla. Saattaa vaatia Speedtestin tms latauksen aktivoimista, että NSA 5G taajuudet tulevat näkyviin.
 
Melko harvinaista, että pelkkä 5G hajoaisi. Jos löytyy Android puhelin, katsoisin esim Netmonsterilla, mitä taajuuksia on tarjolla. Saattaa vaatia Speedtestin tms latauksen aktivoimista, että NSA 5G taajuudet tulevat näkyviin.
Mulla ei valitettavasti puhelimeen ole 5g liittymää, ja tuo reititin on vähän haastavassa paikassa. Kai se on sieltä pakko jossain välissä kortti sitten kaivaa testattavaksi. Todella oudosti käyttäytyy cellmapperikin kun ei tällä hetkellä näytä muuta kun tuon b8 taajuuden.

Screenshot_2025-03-04-15-07-50-20_ffbad1d3365dc318e70a4282340f21a4.jpg
 
Cellmapper näyttää vain päätaajuuden ja CA:ssa olevien aputaajuuksien kaistanleveydet. Lokitiedostosta voi kaivaa taajuudet

Esim. mainittu Netmonster näyttää myös taajuudet sovelluksessa, mutta vaatii yleensä kuormitusta, että CA aktivoituu. Jos potentiaalisia CA-taajuuksia on useita, vaatii yleensä jokusen yrityksen. Myös lentotilan käytöllä saa yleensä päätaajuuden hetkeksi vaihtumaan, jos vaihtoehtoja on useita.

Kolmas vaihtoehto on rootattu puhelin ja Network Signal Guru
 
Cellmapper näyttää vain päätaajuuden ja CA:ssa olevien aputaajuuksien kaistanleveydet. Lokitiedostosta voi kaivaa taajuudet

Esim. mainittu Netmonster näyttää myös taajuudet sovelluksessa, mutta vaatii yleensä kuormitusta, että CA aktivoituu. Jos potentiaalisia CA-taajuuksia on useita, vaatii yleensä jokusen yrityksen. Myös lentotilan käytöllä saa yleensä päätaajuuden hetkeksi vaihtumaan, jos vaihtoehtoja on useita.

Kolmas vaihtoehto on rootattu puhelin ja Network Signal Guru
No tälle aamua näkyy kyllä cellmapperissakin useampia eri taajuusalueita. Eilen näytti netmonsterikin yhtä taajuusaluetta kerrallaan, ja tälle aamua siihen listaan on tullut näkymään lte 700, 800 ja 900. Mielenkiintoista, nyt pitää mennä kokeilemaan joko saisi tuon reitittimen vaihdettua takaisin 5g puolelle.

Edittiä: Juu ei, reitittimen NR5G_NSA rivi näyttää ainoastaan type kohtaan 5G, band, rssi, rsrq, rsrp ja sinr ovat N/A Seuraavalla rivillä kohdassa type on LTE band 20 rsrq -7 ja rsrp -79. Eli mun ymmärryksen mukaan yhteys olisi tuolla 4g ankkurissa mutta ei varsinaisessa taajuudessa.

Edellisenä yönä on tehty jonkinlaista remonttia noissa tukiasemissa (52890), tosin ongelma ilmeni vasta 27 päivän iltapuolella. Päättynyt: Matkaviestinverkko (5G), Etelä-Karjala, Etelä-Savo, Kymenlaakso, Päijät-Häme | DNA

Screenshot_2025-03-05-08-02-06-98_852d9ab5d1afb8981047556cdc8c5f40.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Edittiä: Juu ei, reitittimen NR5G_NSA rivi näyttää ainoastaan type kohtaan 5G, band, rssi, rsrq, rsrp ja sinr ovat N/A Seuraavalla rivillä kohdassa type on LTE band 20 rsrq -7 ja rsrp -79. Eli mun ymmärryksen mukaan yhteys olisi tuolla 4g ankkurissa mutta ei varsinaisessa taajuudessa.
Jotain hämminkiä tuossa selkeästi on. Nyt olisi hyvä, jos pääsisi vielä puhelimella testaamaan, ottaako se 5G:n mukaan vai ei.

Joskus Telialla sai muistaakseni 3 pv 5G kokeilun liittymään ihan tekstarilla, mutta en tiedä onko tuo enää mahdollista.
 
Jotain hämminkiä tuossa selkeästi on. Nyt olisi hyvä, jos pääsisi vielä puhelimella testaamaan, ottaako se 5G:n mukaan vai ei.

Joskus Telialla sai muistaakseni 3 pv 5G kokeilun liittymään ihan tekstarilla, mutta en tiedä onko tuo enää mahdollista.
Sitä 5g kokeilua ei enää ole. Se olikin ihan loistava palvelu ja sitä tuli useamman kerran käytettyä sillon kun tuota verkkoa rakennettiin. Siitä minäkin olen samaa mieltä että jotain vikaa on, jotenkin tuo telian toiminta on vaan aika käsittämätöntä. Tein sillon jo alkuun vikailmoituksen jossa oli hyvin tarkasti kuvattuna ongelma, ja ongelman alkamisajankohta ja miten se esiintyi. No mitäpä sieltä vastataan:

"alueella ei ole tällähetkellä tiedossa olevia häiriöitä. Mikäli ongelma on jatkunut, niin ota muutama tarkka tuore esimerkki. Käynnistä laitteet uudelleen. Voit olla yhteydessä kirjautuneena Minun Telian kautta, jolloin pääsemme asiakastietoihisi.
Milloin ongelma alkoi?
Miten toimi aiemmin?
Muutama tarkka esimerkki? Pvm kellonaika ja mitä tapahtuu?
Ollaan yhteydessä
Tiina
Telia Häiriöilmoitukset
P.S. Viesti lähetetään automaattisesta no-reply-osoitteesta, johon ei ole mahdollista vastata."

No nyt sitten kun menee sinne kirjautuneena noille juttelemaan niin ne käskee soittamaan sinne helppiin, kun selkeästi niillä on ajatus että käydään säätämään windowsia tai tulostinta tai verkkokameraa tai jotakin semmosta, kuulemma onnistuu oikein etänä...
 
Ähh, ärsyttävää kun ei asia edisty.

Myös täältä voi tehdä häiriöilmoituksen:

Ja valitsee aiheeksi häiriön.

Tuli vaan mieleen jos asetuksissa on 5G SA/NSA valittavissa, niin ota varmuudeksi SA pois päältä, eli vain NSA tila käyttöön.
 
Ähh, ärsyttävää kun ei asia edisty.

Myös täältä voi tehdä häiriöilmoituksen:

Ja valitsee aiheeksi häiriön.

Tuli vaan mieleen jos asetuksissa on 5G SA/NSA valittavissa, niin ota varmuudeksi SA pois päältä, eli vain NSA tila käyttöön.
Juu SA:lle on oma kohtansa tuolla asetuksissa, se on pois päältä.

Tuo häiriöilmoituslinkki on melko näppärä. Siitä kun valitsee ensin "häiriö", sitten "mobiililiittymäasiat: matkapuhelin tai mobiilinetti" ja seuraavasta valikosta häiriö tai kuuluvuus ongelma, tulee kuvankaltainen punainen linkki näkyviin, mitä painaessa pääsee takaisin telian etusivulle. Ainoastaan lisäpalveluihin tai muihin asioihin liittyen pystyy jättämään viestin.

telia.png
 
Ei minulla tuollaista monitasoista valikkoa ole. Kokeile kirjautumatta Telian sivulle, ehkäpä se nyt sisäänkirjautuneena tarjoaa enemmän vaihtoehtoja, kuin mitä on tarpeen.
1741160039367.png


Saan ihan tuon Häiriöilmoitus -valinnan, eikä ole mitään vaikeutta sitten kirjata siihen liittyviä tietoja. Tuo "Pitkäaikainen kuuluvuusongelma" on sellainen kuuluvuuspalautejuttu, ei varsinainen häiriöilmoitus.

Itse asiassa kirjautuneena pitää valita "äkillinen verkonhäiriö" ei pitkäaikainen kuuluvuusongelma.

Sitten kirjautuneena pääsee tälle lomakkeelle:

HUOMIO: Lomake toimii parhaiten Mozilla Firefox -selaimella.
Yleensä Google Chromella viimeisillä sivuilla tuo lomake tilttaa. Suosittelen kopioimaan kirjoittamasi tekstit/viankuvaukset vaikka johonkin tekstinkäsittelyyn ylös, sillä jos lomake tilttaa, ei tarvitse kirjoitella niitä uudelleen.
 
Tuo häiriöilmoituslinkki on melko näppärä. Siitä kun valitsee ensin "häiriö", sitten "mobiililiittymäasiat: matkapuhelin tai mobiilinetti" ja seuraavasta valikosta häiriö tai kuuluvuus ongelma, tulee kuvankaltainen punainen linkki näkyviin, mitä painaessa pääsee takaisin telian etusivulle. Ainoastaan lisäpalveluihin tai muihin asioihin liittyen pystyy jättämään viestin.

Myös Telian foorumia kannattaa harkita Mobiililaajakaista | Telia Yhteisö

Siellä modet vievät joskus asioita eteenpäin ripeämmin ja samalla on julkista painetta ratkaista ongelma.
 
Myös Telian foorumia kannattaa harkita Mobiililaajakaista | Telia Yhteisö

Siellä modet vievät joskus asioita eteenpäin ripeämmin ja samalla on julkista painetta ratkaista ongelma.
Jeps, Yhteisössä on voimaa. Tuolla on aika pätevät moderaattorit ja vikapuolen asiantuntijoita paikalla myös. Yksi heikkous on vain se, että Yhteisössä ei voida käsitellä asiakastietoja, vaan ongelmanratkaisu tapahtuu yleisellä tasolla. Toki hyvin läpi käyty tilanne voidaan sitten liittää mukaan häiriöilmoitukseen, jos ja kun siinä ketjussa on Telian asiantuntija suositellut tai vaatinut käsittelyä, niin pääsee ensimmäisen tason aspan ohi paljon luotettavammin.
 
Ei minulla tuollaista monitasoista valikkoa ole. Kokeile kirjautumatta Telian sivulle, ehkäpä se nyt sisäänkirjautuneena tarjoaa enemmän vaihtoehtoja, kuin mitä on tarpeen.
1741160039367.png


Saan ihan tuon Häiriöilmoitus -valinnan, eikä ole mitään vaikeutta sitten kirjata siihen liittyviä tietoja. Tuo "Pitkäaikainen kuuluvuusongelma" on sellainen kuuluvuuspalautejuttu, ei varsinainen häiriöilmoitus.

Itse asiassa kirjautuneena pitää valita "äkillinen verkonhäiriö" ei pitkäaikainen kuuluvuusongelma.

Sitten kirjautuneena pääsee tälle lomakkeelle:

HUOMIO: Lomake toimii parhaiten Mozilla Firefox -selaimella. Yleensä Google Chromella viimeisillä sivuilla tuo lomake tilttaa. Suosittelen kopioimaan kirjoittamasi tekstit/viankuvaukset vaikka johonkin tekstinkäsittelyyn ylös, sillä jos lomake tilttaa, ei tarvitse kirjoitella niitä uudelleen.
Perin merkillistä. AIkaisemmin tuosta laittamastasi linkistä avautui ihan erilainen sivu, siihen tosiaan tuon häiriöilmoituksen jälkeen piti pudotusvalikosta valita mitä aihetta koskee, siel oli puhelinta ja laajakaistaa yms erilaisia telian palveluita. nyt tuosta tosiaankin aukeaa suoraa tuo ilmoituslomake.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
271 302
Viestejä
4 688 013
Jäsenet
76 746
Uusin jäsen
h8me

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom