Suomen Yhteisverkko Oy:n radioverkon modernisointi Nokian tekniikalla käyttäjäkokemukset/palaute

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TJ74
  • Aloitettu Aloitettu
Melkoinen SINR 5G puolella. Taitaa olla 40dB maksimi, mitä 3GPP:n taulukoista löytyy.
Öö mua jäi häiritsemään pystyykö 3GPP määrittelemään SINR arvoa?
Lähinnä arvo määräytyy kohinan ja vastaanotto tehon suhteessa. (plus häiriötekijä)

Koitin jossain vaiheessa löytää tietoa pohjakohinan määrästä kännykkätaajuuksilla ajatuksena voiko puolijohteen NF (kohinaluku) arvoa parantamalla parantaa myös SINR arvoa?

Öö mua jäi häiritsemään pystyykö 3GPP määrittelemään SINR arvoa?
Lähinnä arvo määräytyy kohinan ja vastaanotto tehon suhteessa. (plus häiriötekijä)
Eiköhän toi ole vain standardoitu tapa päätelaitteelle kertoa signaaliparametrinsa tukiasemalle, kun SINR mittaustapa ja asteikot voivat vaihdella. Esimerkkinä ZTE modeemit, joiden itse mittaamaan epästandardin SINR:n asteikon maksimi on 30dB.

Viimeksi muokattu:
41dB on paras arvo mitä olen itse nähnyt 4G verkossa.

41dBm.jpg

465Mbps oli nopeus tuolla arvolla. Combo B3+B3+B20.

Viimeksi muokattu:
Mikähän nyt täällä Kymälahti 55800 eilisestä lähtien YV 5G verkossa.

Tuntuu tahmaavan todella pahasti (lataa hakukonetta minuutinkin verran, tai jos ei onnistu lataus niin tyhjä sivu tai virhe) etenkin tässä alkuillasta, ennen maanantaita ei ollut mitään ongelmia mihinkään kellonaikaan. Huomasin vain että telian kartassa näyttää olevan isokin häiriöalue, mutta näyttää tosin vain merkitty 4G verkkoa koskemaan eikä 5G täällä Kymälahti 55800 alueella.

Mobiiliverkon kuuluvuus, häiriötilanteet ja parannustyöt | Asiakastuki | Telia (Häiriönumero: 7107718), jotenkin kummasti kytkeytyy kaikki lähitienoot (kattaa ruokolahden ja imatran pohjois- ja itäosan) rasilan isompaan verkkohäiriöön?

Downdetectorissa ainakin nyt näyttää olevan molemmissa (Telia, DNA) piikki ylöspäin:

Bittimittarilla tippui viime viikon luvuista: 25ms, 200 Mbit/s Lataus ja 40 Mbit/s Lähetys -> 40ms, 33 Mbit/s Lataus 21 Mbit/s Lähetys tämän hetken uusin tulos, aika roima romahdus voisi sanoa.

Taas ihan sama ongelma, alkoi juuri äsken kunnon takkuaminen verkossa, toimi hyvin keskiviikko illasta sunnuntai iltaan, nyt päivällä taas tänään niin heti samassa veti täysin tukkoon verkon.

Molemmille Telia ja DNA ainakin ilmoitettu juuri tuon takkuamisen jälkeen:

Että ei ilmeisesti ollut vain minulla.

Nyt on Mobiiliverkon kuuluvuus, häiriötilanteet ja parannustyöt | Asiakastuki | Telia häiriönumerolla: 425943, keskiviikkoillasta torstai aamuun:

Teemme huoltotöitä alueelle parantaaksemme palveluiden laatua, yhteysnopeuksia ja peittoalueita. Parannustöiden yhteydessä alueella saattaa ilmetä häiriöitä matkapuhelinverkon palveluissa. Pahoittelemme työn mahdollisesti aiheuttamia häiriöitä.

Statistiikka

Viestiketjuista
266 240
Jäsenet
75 786
Uusin jäsen
krisipisi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom