Ehkä vähintään yhtä vakavana huolena isojen teknisten ongelmien lisäksi pidän SYV:n surkeaa tiedotusta (ei ole). Täältä kolmannen osapuolen julkisella foorumilta saa edes ne pienet tiedon rippeet projektin etenemisestä ja ongelmista. SYV:n omissa kanavissa ongelmista ei yhtään mitään. Mielestäni asiakkaille haistattelua ohjata SYV -ongelmiin liittyvä kyselyt Telian ja DNA:n aspa -kanaviin ja itse juuttua nollatiedotuslinjaan.
Itsekin projektihommia tehneenä tiedän, että minkä tahansa projektin saa paskottua asiakkaiden silmissä jos tiedotuksen perseilee, toisaalta projektiongelmien aiheuttamaa mielipahaa saa asiakkaiden silmissä kevennettyä huomattavasti avoimella ja aktiivisella viestinnällä.
Helsingissä on nyt parissa viimeisessä kaupungin infrarakennusprojektissa alettu oppia miten näistä projekteista kuuluu tiedottaa.
Näin nyt alkuun kaipailisin
-SYV:n webbisivulle SYV asiakkaille suorat keskitetyt palautteenantokanavat teknisten ongelmien raportointiin
-ajantasainen raportointi projektin etenemisestä, haasteista ja viivästyksistä geologaatioittain
*nythän SYV sivuilla on vain yksi uutisjuttu per alue, jota ei päivitetä.
esimerkkinä
Pieksämäki saa kattavan 5G-verkon – DNA:n ja Telian Yhteisverkon rakennus alueella alkaa (C48) - Suomen Yhteisverkko
Tuosta vuoden takaisesta jutusta olisi tyhmempi asiakas saattanut kuvitella, että 5g tosiaan olisi laajentunut Pieksämäen haja-alueellekin säädyllisessä ajassa, vaan edelleen odotellaan ilman mitään käsitystä mitä tapahtuu ja milloin. Ei mitään päivitettyä infoa 5g viiveistä, 4g ongelmista puhumattakaan.