Suomen eri kaupungit

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 580
Sightseeing-ajelu jollain dorkadösällä eikun turistibussilla vai mitä ne on... Eiks niitä jotain ole.

Tai miksei vaikka ratikalla voi muutenkin ajella huvin ja harrasteen vuoksi, jossei se ihan jokapäiväistä juttua ole.

En muuten muista, että olisin tähän ikään mennessä koskaan ollut ratikassa Hjelsingissä tai muuallakaan. Enkä metrossa. Olen "porvari" (=suomalainen heteromies) ja ajelen AUTOLLA.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 818
Sightseeing-ajelu jollain dorkadösällä eikun turistibussilla vai mitä ne on... Eiks niitä jotain ole.

Tai miksei vaikka ratikalla voi muutenkin ajella huvin ja harrasteen vuoksi, jossei se ihan jokapäiväistä juttua ole.

En muuten muista, että olisin tähän ikään mennessä koskaan ollut ratikassa Hjelsingissä tai muuallakaan. Enkä metrossa. Olen "porvari" (=suomalainen heteromies) ja ajelen AUTOLLA.
Kulkiessani siellä itäblokissa jossa ei kuulemma paljon puhuttuja ihan helvetin lihavia ihmisiä ole, olen suosinut joukkoliikennettä ja jalankulkua, koska itse ajaminen ja paikallisen kyyti on ollut joko vaarallista tai surmanajoon osallistumista. Raideliikenne on vähemmän kauhistuttavaa kuin taksikyyti jossa kuski hakkaa jo vaihteitakin niin, että laatikkoremppa varmaan tehdään joka viikko.

En ole Savossa samanlaista huomannut. Tosin nykyään sielläkin saattaa olla liettuan tai marokon henki.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 580
Kulkiessani siellä itäblokissa jossa ei kuulemma paljon puhuttuja ihan helvetin lihavia ihmisiä ole, olen suosinut joukkoliikennettä ja jalankulkua, koska itse ajaminen ja paikallisen kyyti on ollut joko vaarallista tai surmanajoon osallistumista.
Mä olen kyllä ajanut itäblokissa ihan omalla autolla.

Onhan se liikenne kahjoa, mutta on siinä hopeareunuksetkin, kuten se, että keskusta-alueella vedellään sujuvasti esimerkiksi 70 km/h leveää tietä pitkin eikä jotain 30 km/h köröttelyä jotain kapeaa vasemmistoraiskattua bulevardia pitkin kuten Hjelsingjöörissä. Ja pysäköinti on kohtuuhintaista ja sujuvaa.

Ja se mikä tässä on varsin paradoksaalista on se, että polkupyöräilykin voi olla silti varsin sujuvaa tietyissä itäblokin kaupungeissa ja liikkuminen selkeää.

Jotenkin tuntuu, että Helsingissä ei ole kovin mukavaa liikkua yhtään millään pelillä. En tiedä mikä siinä kaupungissa oikein mättää mutta kyllä siinä joku mättää. Jalankulkukin on hölmöä, koska se keskusta on ylipäätään niin hölmö ja epäinspiroiva. Ja levällään.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 995
Viestejä
4 316 460
Jäsenet
71 953
Uusin jäsen
Noob17

Hinta.fi

Ylös Bottom