Suomen eri kaupungit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzekoo
  • Aloitettu Aloitettu
Helsinki. Alle kouluikäisiä matkassa. Mitä tehtävää?

Linnanmäki, Heureka ja...?

Aviapoliksen lentomuseo, Malminkartanon huippu (näkymiä ja ulkoilua) ja Stadionin torni, jonne pääsee OP:n omistaja-asiakkaana ilmaiseksi. Myös Kauppatorin myyntikojut voisivat olla kivoja.
 
Sightseeing-ajelu jollain dorkadösällä eikun turistibussilla vai mitä ne on... Eiks niitä jotain ole.

Tai miksei vaikka ratikalla voi muutenkin ajella huvin ja harrasteen vuoksi, jossei se ihan jokapäiväistä juttua ole.

En muuten muista, että olisin tähän ikään mennessä koskaan ollut ratikassa Hjelsingissä tai muuallakaan. Enkä metrossa. Olen "porvari" (=suomalainen heteromies) ja ajelen AUTOLLA.
 
Sightseeing-ajelu jollain dorkadösällä eikun turistibussilla vai mitä ne on... Eiks niitä jotain ole.

Tai miksei vaikka ratikalla voi muutenkin ajella huvin ja harrasteen vuoksi, jossei se ihan jokapäiväistä juttua ole.

En muuten muista, että olisin tähän ikään mennessä koskaan ollut ratikassa Hjelsingissä tai muuallakaan. Enkä metrossa. Olen "porvari" (=suomalainen heteromies) ja ajelen AUTOLLA.
Kulkiessani siellä itäblokissa jossa ei kuulemma paljon puhuttuja ihan helvetin lihavia ihmisiä ole, olen suosinut joukkoliikennettä ja jalankulkua, koska itse ajaminen ja paikallisen kyyti on ollut joko vaarallista tai surmanajoon osallistumista. Raideliikenne on vähemmän kauhistuttavaa kuin taksikyyti jossa kuski hakkaa jo vaihteitakin niin, että laatikkoremppa varmaan tehdään joka viikko.

En ole Savossa samanlaista huomannut. Tosin nykyään sielläkin saattaa olla liettuan tai marokon henki.
 
Kulkiessani siellä itäblokissa jossa ei kuulemma paljon puhuttuja ihan helvetin lihavia ihmisiä ole, olen suosinut joukkoliikennettä ja jalankulkua, koska itse ajaminen ja paikallisen kyyti on ollut joko vaarallista tai surmanajoon osallistumista.
Mä olen kyllä ajanut itäblokissa ihan omalla autolla.

Onhan se liikenne kahjoa, mutta on siinä hopeareunuksetkin, kuten se, että keskusta-alueella vedellään sujuvasti esimerkiksi 70 km/h leveää tietä pitkin eikä jotain 30 km/h köröttelyä jotain kapeaa vasemmistoraiskattua bulevardia pitkin kuten Hjelsingjöörissä. Ja pysäköinti on kohtuuhintaista ja sujuvaa.

Ja se mikä tässä on varsin paradoksaalista on se, että polkupyöräilykin voi olla silti varsin sujuvaa tietyissä itäblokin kaupungeissa ja liikkuminen selkeää.

Jotenkin tuntuu, että Helsingissä ei ole kovin mukavaa liikkua yhtään millään pelillä. En tiedä mikä siinä kaupungissa oikein mättää mutta kyllä siinä joku mättää. Jalankulkukin on hölmöä, koska se keskusta on ylipäätään niin hölmö ja epäinspiroiva. Ja levällään.
 
Viimeksi muokattu:
Helsingissä joukkoliikenne toimii sujuvasti ja sillä tavoittaa näppärästi keskeisimmät sijainnit. Uber toimii myös hyvin.

Suomenlinnna voisi olla myös yksi kohde.
 
Mä olen kyllä ajanut itäblokissa ihan omalla autolla.

Onhan se liikenne kahjoa, mutta on siinä hopeareunuksetkin, kuten se, että keskusta-alueella vedellään sujuvasti esimerkiksi 70 km/h leveää tietä pitkin eikä jotain 30 km/h köröttelyä jotain kapeaa vasemmistoraiskattua bulevardia pitkin kuten Hjelsingjöörissä. Ja pysäköinti on kohtuuhintaista ja sujuvaa.

Ja se mikä tässä on varsin paradoksaalista on se, että polkupyöräilykin voi olla silti varsin sujuvaa tietyissä itäblokin kaupungeissa ja liikkuminen selkeää.

Jotenkin tuntuu, että Helsingissä ei ole kovin mukavaa liikkua yhtään millään pelillä. En tiedä mikä siinä kaupungissa oikein mättää mutta kyllä siinä joku mättää. Jalankulkukin on hölmöä, koska se keskusta on ylipäätään niin hölmö ja epäinspiroiva. Ja levällään.
Kommunisimen suuntielu tapa. Levät ja suorat kadut.
 
Minkälainen paikka Lieksa on. Kuulin, että ei ole enää edes huoltoasemaa. Tai ihan viimeisiä hetkiä auki. Muutama halpa vuokra-asunto löytyi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
256 208
Viestejä
4 453 172
Jäsenet
73 674
Uusin jäsen
Eemeli77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom