Subwooferin hankinta?

Vahvarissa vaikuttaisi olevan minunkin tapauksessani vikaa. Päällisin puolin en nähnyt mitään, ei pullahtaneita konkkia tai kärvähtäneitä komponentteja, ei edes pienintä savun hajua. Tarkastuksen jälkeen kokeilin vielä laittaa uuden sulakkeen ja virrat päälle. No, sulake meni ja poltti myös taulusta sulakkeen :lol:
SVS ei tietysti näin vanhan laitteen kanssa enää tule vastaan ja uusi vahvari lienee ainakin 300 euron luokkaa, joten jää hankkimatta kun laatuongelmia on riittänyt etenkin nykypäivänä. Ostin sitten tilalle vähän käytetyn Polk Audio HTS 12:n, riittänee minulle oikein hyvin.
 
Vahvarissa vaikuttaisi olevan minunkin tapauksessani vikaa. Päällisin puolin en nähnyt mitään, ei pullahtaneita konkkia tai kärvähtäneitä komponentteja, ei edes pienintä savun hajua. Tarkastuksen jälkeen kokeilin vielä laittaa uuden sulakkeen ja virrat päälle. No, sulake meni ja poltti myös taulusta sulakkeen :lol:
SVS ei tietysti näin vanhan laitteen kanssa enää tule vastaan ja uusi vahvari lienee ainakin 300 euron luokkaa, joten jää hankkimatta kun laatuongelmia on riittänyt etenkin nykypäivänä. Ostin sitten tilalle vähän käytetyn Polk Audio HTS 12:n, riittänee minulle oikein hyvin.
Vaikuttaa vähän siltä, että powerilta olis elkoja kuivunu.
 
Vaikuttaa vähän siltä, että powerilta olis elkoja kuivunu.
Ehkä tuo täytyy laittaa muutamaa kymppiä vasten myyntiin, jos joku haluaa ottaa projektin ja fiksata. Halpa korjaushan siitä tulee jos elkot vaihtamalla saa itselleen hyvän subin.
 
Ehkä tuo täytyy laittaa muutamaa kymppiä vasten myyntiin, jos joku haluaa ottaa projektin ja fiksata. Halpa korjaushan siitä tulee jos elkot vaihtamalla saa itselleen hyvän subin.

Konkkavikaa tai sitten esim. päätekivet mennyt oikkariin. Joka tapauksessa tuskin kannattaa korjailla, mutta jollain muulla vahvistimella tuota voisi varmaan ajella ongelmitta?
 
SVS:ssä ei taida olla juuri muuta vikaa kuin vahvarit, jotka paukkuu ennen aikojaan.
Näin olen itse myös ymmärtänyt. Elementit on ilmeisen kestävää tekoa näissä.
Harmillisesti kyllä niinkin olennainen osa kuin vahvistin onnistuttu pilaamaan mutta eipä kyllä ihmetytä, kun katsoo kuvia näistä missä näkyy konkkien merkkejä tarkemmin.

Nähtäväksi jää sitten SB2000 Pro mallissa miten hyvin tuon apin kautta säädöt toimii pitkässä juoksussa. Onhan siinä toki vähemmän liikkuvia osia kuin potikoissa.
 
Näin olen itse myös ymmärtänyt. Elementit on ilmeisen kestävää tekoa näissä.
Harmillisesti kyllä niinkin olennainen osa kuin vahvistin onnistuttu pilaamaan mutta eipä kyllä ihmetytä, kun katsoo kuvia näistä missä näkyy konkkien merkkejä tarkemmin.

Nähtäväksi jää sitten SB2000 Pro mallissa miten hyvin tuon apin kautta säädöt toimii pitkässä juoksussa. Onhan siinä toki vähemmän liikkuvia osia kuin potikoissa.
Nuohan ois lähes täydellisiä subeja jos vain olisivat raskineet valmistaa vahvarin kestävistä osista, nyt käyttävät halvimpia komponentteja mitä löytävät.
 
Nyt on ollut pari päivää Arendal 1961 Subwoofer 1S käytössä. Sen käyttöönotossa oli kyllä oma ongelmansa, sillä subia ei saa virtakytkimestä päälle. Virtajohdon viereisestä kytkimestä syttyy vain valmiustila, jossa ei asetusten räpläämistä kummempaa voi tehdä. Kaiutin herää henkiin vain signaalin tunnistavalla automatiikalla tai erillisellä 3-12V triggerillä, jollaista ei Denon AVR-X1000:sta saa ulos.

Saadakseni subin soimaan, jouduin nostamaan input gainin maksimiin +6dB ja vielä lisäksi boostaamaan subin äänenvoimakkuutta vahvistimesta. Subin master levelin jouduin pudottamaan minimiin -20dB, kun vahvistimesta on +8-11dB boostia. Arendalin tuen mukaan tämä on OK, onko todella näin? Ehdotin heille always-on -vaihtoehdon lisäämistä vahvistimen firmwareen, mutta en saanut sille vastakaikua.

Nyt toistaiseksi rahina toimivan SVS SB-1000:n kanssa käytin jatkojohdon virtakytkintä ja kuvittelin saman tietysti toimivan Arendalinkin subin kanssa. Toimiva triggeri olisi kyllä kätevä, ei tarvitsisi virtakytkintäkään naksutella. Ehdotuksia mitä minun kannattaisi tehdä?

Subin äänenlaadusta en osaa vielä sanoa mitään erityistä. Sijoitus ja äänenvoimakkuus on vielä hakusessa, mutta ainakaan musiikin kanssa en ole huomannut merkittävää eroa entiseen. Mutta itsekseen se ei jyrise! Vahvistin tosin sirisee kaiuttimen ollessa päällä, mutta ei se kauas kuulu toisin kuin vaikka näytönohjain.

Ulkonäkö subilla on kyllä suoraan sanoen ruma. Karhea mutta heijastava pinnoite antaa halvan vaikutelman ja kulmien viistoleikkaukset muutoin terävien reunojen kanssa pistää silmään ainakin kaiutinelementin puolelta katsottuna. Pyöreä harmaamman värinen suojaverkkokangas viimeistelee ulkonäön.
 
Kaiutin herää henkiin vain signaalin tunnistavalla automatiikalla tai erillisellä 3-12V triggerillä, jollaista ei Denon AVR-X1000:sta saa ulos.
Itellä oli vähän damoja ongelmia. Normisti volyymion niin pienellä, että subbari ei mennyt signaalilla päälle. Onneksi ostamassani B&W subbarissa oli tuo 12v remote trigger ja vahvistimessa lähtö.

Menee vähän säätämiseksi, mutta jos vahvistimesta saa jonku muun jännitteen kuten vaikka USB ulos niin voi rakennella jotain tälläistä.


 
Milläs maineella on Rythmik Audion vahvarit? Joutuu rapakon takaa tilaamaan jos / kun kiljahtaa jotain. Löytyy meinaan aika vanha sub jonka ostin käytettynä (DIY). Toiminut kyllä hyvin.
 
Nyt on ollut pari päivää Arendal 1961 Subwoofer 1S käytössä. Sen käyttöönotossa oli kyllä oma ongelmansa, sillä subia ei saa virtakytkimestä päälle. Virtajohdon viereisestä kytkimestä syttyy vain valmiustila, jossa ei asetusten räpläämistä kummempaa voi tehdä. Kaiutin herää henkiin vain signaalin tunnistavalla automatiikalla tai erillisellä 3-12V triggerillä, jollaista ei Denon AVR-X1000:sta saa ulos.

Saadakseni subin soimaan, jouduin nostamaan input gainin maksimiin +6dB ja vielä lisäksi boostaamaan subin äänenvoimakkuutta vahvistimesta. Subin master levelin jouduin pudottamaan minimiin -20dB, kun vahvistimesta on +8-11dB boostia. Arendalin tuen mukaan tämä on OK, onko todella näin? Ehdotin heille always-on -vaihtoehdon lisäämistä vahvistimen firmwareen, mutta en saanut sille vastakaikua.

Nyt toistaiseksi rahina toimivan SVS SB-1000:n kanssa käytin jatkojohdon virtakytkintä ja kuvittelin saman tietysti toimivan Arendalinkin subin kanssa. Toimiva triggeri olisi kyllä kätevä, ei tarvitsisi virtakytkintäkään naksutella. Ehdotuksia mitä minun kannattaisi tehdä?

Subin äänenlaadusta en osaa vielä sanoa mitään erityistä. Sijoitus ja äänenvoimakkuus on vielä hakusessa, mutta ainakaan musiikin kanssa en ole huomannut merkittävää eroa entiseen. Mutta itsekseen se ei jyrise! Vahvistin tosin sirisee kaiuttimen ollessa päällä, mutta ei se kauas kuulu toisin kuin vaikka näytönohjain.

Ulkonäkö subilla on kyllä suoraan sanoen ruma. Karhea mutta heijastava pinnoite antaa halvan vaikutelman ja kulmien viistoleikkaukset muutoin terävien reunojen kanssa pistää silmään ainakin kaiutinelementin puolelta katsottuna. Pyöreä harmaamman värinen suojaverkkokangas viimeistelee ulkonäön.

Google Home tai Amazon Alexa ja hue ohjattava pistorasia subille. Sitten vaa huutelet 'Subi päälle' ja 'teatterivalaistus' jne.
 
Google Home tai Amazon Alexa ja hue ohjattava pistorasia subille. Sitten vaa huutelet 'Subi päälle' ja 'teatterivalaistus' jne.
Siis ongelmahan on nimenomaan se, ettei subia saa päälle pistorasialla. Minulla on jo varpaalla käytettävä kytkin jatkojohdossa. Huesta ei saa 3-12V DC trigger-signaalia ulos, joten se ei nyt ole ratkaisu tähän ongelmaan.
 
Nuohan ois lähes täydellisiä subeja jos vain olisivat raskineet valmistaa vahvarin kestävistä osista, nyt käyttävät halvimpia komponentteja mitä löytävät.
Joo, jää nähtäväksi mutta pahaenteiseltä vaikuttaa. Enpä usko, että omani pelaa kuin uusi 18 vuoden käytön jälkeen, kuten tuo edellinen Jammu joka lähti uudelle omistajalle vielä täysin kunnossa.
Onneksi edes 5 vuoden takuu mutta silti.

Nyt on ollut pari päivää Arendal 1961 Subwoofer 1S käytössä. Sen käyttöönotossa oli kyllä oma ongelmansa, sillä subia ei saa virtakytkimestä päälle. Virtajohdon viereisestä kytkimestä syttyy vain valmiustila, jossa ei asetusten räpläämistä kummempaa voi tehdä. Kaiutin herää henkiin vain signaalin tunnistavalla automatiikalla tai erillisellä 3-12V triggerillä, jollaista ei Denon AVR-X1000:sta saa ulos.

Saadakseni subin soimaan, jouduin nostamaan input gainin maksimiin +6dB ja vielä lisäksi boostaamaan subin äänenvoimakkuutta vahvistimesta. Subin master levelin jouduin pudottamaan minimiin -20dB, kun vahvistimesta on +8-11dB boostia. Arendalin tuen mukaan tämä on OK, onko todella näin? Ehdotin heille always-on -vaihtoehdon lisäämistä vahvistimen firmwareen, mutta en saanut sille vastakaikua.

Nyt toistaiseksi rahina toimivan SVS SB-1000:n kanssa käytin jatkojohdon virtakytkintä ja kuvittelin saman tietysti toimivan Arendalinkin subin kanssa. Toimiva triggeri olisi kyllä kätevä, ei tarvitsisi virtakytkintäkään naksutella. Ehdotuksia mitä minun kannattaisi tehdä?
Onpa kyllä ihmeellinen ettei voi normaalisti käyttää virtakytkimestä halutessaan ja vielä tuo, että signaalin tasoa pitää nostaa hirveästi. Tuolla tavalla suoraan virtakytkimisestä omaa SB2000 Pro:ta käyttänyt koko ajan ongelmitta. Vahvarissa olisi myös trigger-lähtö mutta mieluiten sammutan subbarit ihan kokonaan.
Sama systeemi oli vanhassa Jammussani myös, tosin siinä oli erikseen päävirta ja sitten vielä napista standby, SVS:ssä vain päävirta.

Vahvistin tosin sirisee kaiuttimen ollessa päällä, mutta ei se kauas kuulu toisin kuin vaikka näytönohjain.
Eli täysin hiljainen ei sitten ole tuokaan?
Omasta SB2000 Prosta kuuluu suhinaa, kun menee ihan hiljaisessa huoneessa viereen erikseen kuuntelemaan, ei kuulu sohvalle asti.

Ulkonäkö subilla on kyllä suoraan sanoen ruma. Karhea mutta heijastava pinnoite antaa halvan vaikutelman ja kulmien viistoleikkaukset muutoin terävien reunojen kanssa pistää silmään ainakin kaiutinelementin puolelta katsottuna. Pyöreä harmaamman värinen suojaverkkokangas viimeistelee ulkonäön.
Ei ole tarkoitus kääntää veistä haavassa mutta aika rumalle tuo omastakin mielestä kuvissa näytti. :) Ajattelin kuitenkin, että kuvakulmat ja kuvat vääristää. En ole livenä sitä nähnyt ja kuvista ei myös tuota pintamateriaalia oikein voi arvioida.

Tosiaan SB2000 Pro on mielestäni livenä todella siistin näköinen, en uskonut kuvien perusteella, että niin hienolta näyttäisi. Tuli arvottua kovasti 2000 ja 3000-mallien välillä mutta ihan feng shuin puolesta tuli otettua tuo kangasverkolla oleva 2000, kun 3000-mallissa edelleen se metalliverkko, joka on aika ruma kuvien perusteella omaan silmään ja vähän arvelutti sen suojaava vaikutus, kun yläosassa on kissantassun mentävä aukko.
Myös pintamateriaali on SB2000 Prossa uskomattoman laadukkaan näköinen ja tuntoinen (täysin sileä). En osaa varmasti sanoa onko se maali vai joku kalvo (haisi kohtalaisen voimakkaasti paketista otettuna mutta haihtui kyllä muutamassa päivässä) mutta mitään saumoja siinä ei näy ja vaikka on kiiltävä, ei näy naarmuja. Positiivinen ylläri, kun usein nykyisin kaikki kiiltäväpintaiset on niin herkkiä, että ne naarmuuntuu melkein katsomalla niitä.
 
Viimeksi muokattu:
Saako T-amp TA 2400 MK-X käynnistystä jotenkin pehmeämmäksi ettei aiheuta niin kovaa virtapiikkiä? Lyö 10A sulakkeita alas ja joskus ei. Erikoista, kun kyseinen vahvari oli aikoinaan veljellä lainassa ja silloin toimi OK (ihmettelin kyllä sitäkin, että silloin toimi).
 
Saako T-amp TA 2400 MK-X käynnistystä jotenkin pehmeämmäksi ettei aiheuta niin kovaa virtapiikkiä? Lyö 10A sulakkeita alas ja joskus ei. Erikoista, kun kyseinen vahvari oli aikoinaan veljellä lainassa ja silloin toimi OK (ihmettelin kyllä sitäkin, että silloin toimi).
Ompa outo. Ei ole minulla kymmenen vuoden aikana kertaakaan lyönyt sulakkeita alas vaikka käynnistäisi tampin kesken elokuvan samalla kun pöhisee denon x3500, lg oled, genelekkejä liuta ja levyn pyöritin. 10A standardi johdonsuojia kaapissa.
 
Kolmessa eri talossa lyö sulakkeen alas. 16A kanssa ei mitään ongelmia vaikka laittas kaksikin samanlaista vahvaria tulille lähes yhtäaikaa. Liekkö sitten juuri kyseisessä vahvarissa vika/ominaisuus.
 
Kolmessa eri talossa lyö sulakkeen alas. 16A kanssa ei mitään ongelmia vaikka laittas kaksikin samanlaista vahvaria tulille lähes yhtäaikaa. Liekkö sitten juuri kyseisessä vahvarissa vika/ominaisuus.

Kuulostaisi siltä että laitteessa jokin vika. Jos tuo olisi ominaisuus, niin se ei olisi päässyt kaupan hyllylle asti.
 
Siis ongelmahan on nimenomaan se, ettei subia saa päälle pistorasialla. Minulla on jo varpaalla käytettävä kytkin jatkojohdossa. Huesta ei saa 3-12V DC trigger-signaalia ulos, joten se ei nyt ole ratkaisu tähän ongelmaan.
Kuvien perusteella takana normaali muovinen virtakytkin kuten esim tietokoneiden virtalähteissä. Mulla oli tuollaisen kytkimen kanssa ongelmia omassa SVS PB2000 subissa heti uutena sillä tavalla, että sitä naksutellessa ei lähtenyt päälle ja koko kytkin tuntui "oudolta". Vika oli siinä, että se oli "hypännyt" koko virtakytkin millin pari ulos päin ja korjaantui kun painoin tasaisesti kahdella sormella suoraan sisään päin...kuului "naks" ja nyt se rokkeri kytkimessä oikeasti toimii. Liekkö ottanut iskua kuljetuksessa. Kannattaa tarkistaa tuo.
 
Kuvien perusteella takana normaali muovinen virtakytkin kuten esim tietokoneiden virtalähteissä. Mulla oli tuollaisen kytkimen kanssa ongelmia omassa SVS PB2000 subissa heti uutena sillä tavalla, että sitä naksutellessa ei lähtenyt päälle ja koko kytkin tuntui "oudolta". Vika oli siinä, että se oli "hypännyt" koko virtakytkin millin pari ulos päin ja korjaantui kun painoin tasaisesti kahdella sormella suoraan sisään päin...kuului "naks" ja nyt se rokkeri kytkimessä oikeasti toimii. Liekkö ottanut iskua kuljetuksessa. Kannattaa tarkistaa tuo.

Kyllä se siitä kytkimestä napsahtaa sammuksista valmiustilaan samoin kuin jatkojohdon kytkimestä (jos vahvistimen kytkin on jo päällä). Valmiustilasta ei sitten voi herättää päälle manuaalisesti mitenkään.
 
On kyllä ihme paskaa noi SVS:n subi vahvarit, kun tuli takuusta uus vahvari hajonneen tilalle niin se uusihan oli tietenkin jo valmiiksi täysin mykkä :cautious: Lähettivät sitten toisen tilalle joka onneksi pelittää. Että ei nyt kovin vahvasti menny:facepalm:
 
On kyllä ihme paskaa noi SVS:n subi vahvarit, kun tuli takuusta uus vahvari hajonneen tilalle niin se uusihan oli tietenkin jo valmiiksi täysin mykkä :cautious: Lähettivät sitten toisen tilalle joka onneksi pelittää. Että ei nyt kovin vahvasti menny:facepalm:
Itellä ollu SB12, SB13 ja nyt PC4000 eikä kyllä oo ollu yhessäkään mitään ongelmaa. Onhan tuossa 5v takuu jos jotain tulee, mutta en ole vastaavaan törmännyt.
 
Itellä ollu SB12, SB13 ja nyt PC4000 eikä kyllä oo ollu yhessäkään mitään ongelmaa. Onhan tuossa 5v takuu jos jotain tulee, mutta en ole vastaavaan törmännyt.
Mulla tuossa Pb16-ultrassa on nyt menossa jo 4:s vahvistin 2 vuoden sisään. Saas nähdä kauanko nyt kestää.
 
On kyllä ihme paskaa noi SVS:n subi vahvarit, kun tuli takuusta uus vahvari hajonneen tilalle niin se uusihan oli tietenkin jo valmiiksi täysin mykkä :cautious: Lähettivät sitten toisen tilalle joka onneksi pelittää. Että ei nyt kovin vahvasti menny:facepalm:
Nekö lähettivät sinulle suoraan uuden vahvistinosan itse vaihdettavaksi? Katsopa huvikseen minkämerkkisiä kondensaattoreita siinä on käytetty, jos tuollainen vahvistiosa sattuu olemaan paljaana käsillä?
Tuo PB16 ultra kuitenkin kohtalaisen hinnakas, niin olisi jännä kuulla minkälaisista osista ne on tehty.
 
Mulla tuossa Pb16-ultrassa on nyt menossa jo 4:s vahvistin 2 vuoden sisään. Saas nähdä kauanko nyt kestää.
Nekö lähettivät sinulle suoraan uuden vahvistinosan itse vaihdettavaksi? Katsopa huvikseen minkämerkkisiä kondensaattoreita siinä on käytetty, jos tuollainen vahvistiosa sattuu olemaan paljaana käsillä?
Tuo PB16 ultra kuitenkin kohtalaisen hinnakas, niin olisi jännä kuulla minkälaisista osista ne on tehty.

Tämä kyllä kuulostaa ainutlaatuiselta keissiltä. Tuota AVS foorumin SVS threadiä seuranneena en ole vastaavaan törmännyt tai sitten siellä eivät näistä juttele. Hieman jo alkaisin epäillä elementin suuntaan. Oletko mitannut ohmit onko kaikki kunnossa? Vaikuttaisi silltä että siellä palaa ampeereita enemmän kuin suunniteltu bassoelementin liikuttamisessa.
 
Nekö lähettivät sinulle suoraan uuden vahvistinosan itse vaihdettavaksi? Katsopa huvikseen minkämerkkisiä kondensaattoreita siinä on käytetty, jos tuollainen vahvistiosa sattuu olemaan paljaana käsillä?
Tuo PB16 ultra kuitenkin kohtalaisen hinnakas, niin olisi jännä kuulla minkälaisista osista ne on tehty.
Joo lähettivät mulle uuden vahvistin yksikön kun sanoin että voin mielummin vaihtaa itse kuin että alan tuota huoltoon tuosta repimään. Tälläsiä tuossa käytetään eivät vissin järin laadukkaita ole.SVS Ultra 16 Subwoofers
Tämä kyllä kuulostaa ainutlaatuiselta keissiltä. Tuota AVS foorumin SVS threadiä seuranneena en ole vastaavaan törmännyt tai sitten siellä eivät näistä juttele. Hieman jo alkaisin epäillä elementin suuntaan. Oletko mitannut ohmit onko kaikki kunnossa? Vaikuttaisi silltä että siellä palaa ampeereita enemmän kuin suunniteltu bassoelementin liikuttamisessa.
Eka vahvistin oli jo uutena susi kun ei aina virtojen päälle laiton jälkeen herännyt, piti muutaman kerran sammutella että lähti soimaan. Toinen vahvistin sitten kestikin sen pari vuotta. Kolmas oli se valmiiksi paska. Ja nyt siis neljäs kiinni.

Mitenkä noita ohmeja edes mitataan mulla ei ole mitään hajua.
 
SVS kuiten maineikas merkki, miten voivat myydä noin paskaa.

Klipch on maineikas jenkki merkki joka teettää tuotteet nykyään kiinassa, mutta toimivat silti.

Subwoofer on sellainen asia että tulisi toimia kuten junan vessa vuodesta toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
SVS kuiten maineikas merkki, miten voivat myydä noin paskaa.

Klipch on maineikas jenkki merkki joka teettää tuotteet nykyään kiinassa, mutta toimivat silti.

Subwoofer on sellainen asia että tulisi toimia kuten junan vessa vuodesta toiseen.
Olen täysin samaa mieltä.

Silloin kun myyjäliikkeeseen soittelin niin kaveri puhelimessa sanoi että ovat jokaikiseen myymäänsä SVS Ultra sarjan subiin joutuneet vaihtamaan vahvistimen.
 
SVS voisi yhden tai muutaman vahvarin rikkoutumisen selittää huonolla alihankkijalla.

Nyt kansainvälisesti todettu
Vahvistimet on paskaa totally. Mitä tekee SVS?
 
Olen täysin samaa mieltä.

Silloin kun myyjäliikkeeseen soittelin niin kaveri puhelimessa sanoi että ovat jokaikiseen myymäänsä SVS Ultra sarjan subiin joutuneet vaihtamaan vahvistimen.
Tuo oli aika huolestuttava kuulla. Eipä kyllä ihme, jos ne osat on niitä mitä linkittämässäsi ketjussa. Jotenkin olisin odottanut tuon hintaluokan vehkeessä olevan jotain ihan muuta.

Pitkään tuli mietittyä SB2000 Pro ja Jammu NS-SW1000 välillä. SVS:n kehut, sen yleinen testimenestys ja selvästi sirompi ulkoasu veivät voiton eikä tullut mieleenkään tällaiset jutut silloin. Onhan näissä onneksi vähän pidempi takuu. Entinen itselläni oli Jammun subbari joka toimi ongelmitta yli 18v ja lähti täysin toimivana seuraavalle omistajalle. Ihan tuota ei taida uskaltaa uudelta toivoa...
 
Tuli tuosssa yön pimeinä tunteina mieleen että nyt kun käytän subia triggerillä niin tuotahan käynnistellään/sammutellaan parhaillaan 10x päivässä, voisiko olla mahdollista että noiden vahvarin paska komponenttien keston kannalta olisi parempi pitää virtoja jatkuvasti päälllä triggerin sijaan:hmm:
 
Juuri ostettu uusi Polk Audio HTS 10 humisee kun kytken sen Denonin AVR-1600X vahvistimen preout-lähtöön, parilla eri kaapelilla kokeiltu. Molemmat tosin normi RCA-audiokaapeleita, luulisi ettei vaikutusta, muuttuisiko koaksiaalilla? Ostettu galvaaninen erotin television antennille ja joku halpa maaerotin myös tuolle RCAlle. Noiden avulla humina väheni, mutta edelleen kuuluu normaalissa huonemetelissä läpi. Ainoa mikä lopettaa huminan on RCAn irroittaminen, silloin muuttuu hiljaiseksi. Vahvistin ja subbari samassa jatkojohdossa kiinni, kumpikaan ei ole maadoitetulla pistokkeella, subbari AUTO-tilassa. Mitä seuraavaksi? Vahvistimessa on takana levysoittimelle tarkoitettu maadoituspiste, siitä johto subbarin vahvistimen runkoon?
 
Viimeksi muokattu:
Vahvistimessa on takana levysoittimelle tarkoitettu maadoituspiste, siitä johto subbarin vahvistimen runkoon?

Voi toimia tai auttaa ainakin jonkun verran, helppo ja nopea ainakin kokeilla. Itsellä se vähensi huminaa, mutta poistui kokonaan vasta kun laitoin tuollaisen Hum Destroyerin väliin. RCA:n kanssa tarvitsee tuollaiset adapterit tuloon ja lähtöön. Varmaan löytyy jostain suoraan rca:llekkin sopivia ratkaisuja, itsellä tuo tuli Denonin ja PA-vahvistimen väliin.
 
Voi toimia tai auttaa ainakin jonkun verran, helppo ja nopea ainakin kokeilla. Itsellä se vähensi huminaa, mutta poistui kokonaan vasta kun laitoin tuollaisen Hum Destroyerin väliin. RCA:n kanssa tarvitsee tuollaiset adapterit tuloon ja lähtöön. Varmaan löytyy jostain suoraan rca:llekkin sopivia ratkaisuja, itsellä tuo tuli Denonin ja PA-vahvistimen väliin.
Mulla oli taannoin mystinen ongelma, kun kaiuttimista kuului kauhee kohina. Kaikki antenni johdot ym jutut tuli kokeiltua, mutta mikään ei auttanut. Yks päivä huomasin, että kohina oli poissa. Huomasin, että olohuoneen NUC oli pois päältä ja kun sen käynnisti, niin kohina tuli takas. Lopulta kohinan syyksi paljastui CAT6 verkkokaapeli. NUC ja viritinvahvistin oli kytketty samaan 8 porttiseen kytkimeen ja kun NUC:n verkkokaapelin irrotti, niin kohina katos saman tien (uudella kaapelilla siis ei ongelmia). Eli pointtina, että vika voi löytyä yllättävistäkin paikoista
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli taannoin mystinen ongelma, kun kaiuttimista kuului kauhee kohina. Kaikki antenni johdot ym jutut tuli kokeiltua, mutta mikään ei auttanut. Yks päivä huomasin, että kohina oli poissa. Huomasin, että olohuoneen NUC oli pois päältä ja kun sen käynnisti, niin kohina tuli takas. Lopulta kohinan syyksi paljastui CAT6 verkkokaapeli. NUC ja viritinvahvistin oli kytketty samaan 8 porttiseen kytkimeen ja kun NUC:n verkkokaapelin irrotti, niin kohina katos saman tien. Eli pointtina, että vika voi löytyä yllättävistäkin paikoista

Tuossa setupissa ei ole kuin LG B9, AVR-1600X ja HTS 10, tv ja vahvistin langattomassa verkossa. Täytyy tilata joku muu huminanpoistaja ja tutkia tilanne uudestaan.
 
Tuossa setupissa ei ole kuin LG B9, AVR-1600X ja HTS 10, tv ja vahvistin langattomassa verkossa. Täytyy tilata joku muu huminanpoistaja ja tutkia tilanne uudestaan.
Ei liity omalla kohdalla subbareihin mutta yamahan wxc-50 + genelec 8040 kanssa sama huminaongelma ja ikävästi ainakin genelecien kanssa tuo maaluuppi pääsee rca:ta pitkin kiertämään ja siksi humisee. Meinasin just tuommosta behrun hum destroyeria kokeilla kun kaikki muut laitteet seinästä irrottamalla humina edelleen jää.
 
Viimeksi muokattu:
Ei liity omalla kohdalla subbareihin mutta yamahan wxc-50 + geneleg 8040 kanssa sama huminaongelma ja ikävästi ainakin genelecien kanssa tuo maaluuppi pääsee rca:ta pitkin kiertämään ja siksi humisee. Meinasin just tuommostoa behrun hum destroyeria kokeilla kun kaikki muut laitteet seinästä irrottamalla humina edelleen jää.

Just tilasin tuon @Alosi mainitseman boxin ja liitinmuuntimet RCAlle. Löytyi muitakin vastaavia bokseja, mutta lähdetään nyt halvimmasta liikkeelle. :) Ilmoittelen miten pelaa kun saapuvat.

HTS 10n vahvistimen takalevy on muovia, enkä viitsi maadoitusjohtoa tökkiä kytkimien tai virtalähteen ruuvien runkoihin.
 
En ole Mareksilla töissä, mutta lähes hyvät tarjoukset ketjuun toi subi,


Ainakin omia Q acoustic 3050i kajaraita täydentää kivasti,

Musiikilla ei voi kerrostalossa luukuttaa, mutta elokuvissa LFE kanava jysähtelee.
 

Liitteet

  • Kajati kuva.jpg
    Kajati kuva.jpg
    51,1 KB · Luettu: 35
Viimeksi muokattu:
Tuli tuosssa yön pimeinä tunteina mieleen että nyt kun käytän subia triggerillä niin tuotahan käynnistellään/sammutellaan parhaillaan 10x päivässä, voisiko olla mahdollista että noiden vahvarin paska komponenttien keston kannalta olisi parempi pitää virtoja jatkuvasti päälllä triggerin sijaan:hmm:
Voihan räpsyttely sitä vähän kuormittaa muttap pitäisi sen sitä kestää, kun ominaisuus siinä on.
Itse tullut pelattua varman päälle ja laitan tarvittaessa subbarin päälle sen omasta virtakytkimestä. SVS:ssä on vain oikea päävirtakytkin. Aikaisemmassa Jammussa oli päävirran lisäksi edessä standby-kytkin, josta sitä käytin.

Toivottavasti SVS:n virtakytkin kestää käyttöä. Ihan jämäkältä se tuntuu, joten tuskinpa se ongelmia aiheuttaa.
 
Voihan räpsyttely sitä vähän kuormittaa muttap pitäisi sen sitä kestää, kun ominaisuus siinä on.
Itse tullut pelattua varman päälle ja laitan tarvittaessa subbarin päälle sen omasta virtakytkimestä. SVS:ssä on vain oikea päävirtakytkin. Aikaisemmassa Jammussa oli päävirran lisäksi edessä standby-kytkin, josta sitä käytin.

Toivottavasti SVS:n virtakytkin kestää käyttöä. Ihan jämäkältä se tuntuu, joten tuskinpa se ongelmia aiheuttaa.
Mulla on subi sijoitettu siten että että tosi hankala ronkkia päävirtakytkintä tuolta takaa. kun vähänkään kauemmaksi aikaa lähden kotoa niin nyppään aina virtapiuhat seinästä.
 
Mulla on subi sijoitettu siten että että tosi hankala ronkkia päävirtakytkintä tuolta takaa. kun vähänkään kauemmaksi aikaa lähden kotoa niin nyppään aina virtapiuhat seinästä.
Ehkä virtakytkimellä varustettu jatkojohto voisi toimia? Itselläni tuo subi tosiaan sellaisessa paikassa, että pääsee hyvin käsiksi ja on ihan soittimen vieressä, että vaikka levyä ladatessa vaikka nappaa päälle.
 
Mun hajonneeseen PB10:n olisi uusi vahvistin maksanut 220 euroa. En viitsinyt ottaa riskiä kun SVS:n elektroniikka ei tunnu kestävän. 12 tuuman Polkista maksoin kuitenkin vain vähän enemmän.
 
Toki tuon käyttäjä sps_ vinkkaaman subwooverin olisin heti tilannut. hintavirhe verkkokaupalla?
Edit. Tilasin, katsotaan tuleeko.
Säästä 60 % (900,00)
 
Viimeksi muokattu:
Huomautus - viestispämmi, älä lähetä useampia peräkkäisiä viestejä ketjuun
Tilausvahvistus tuli verkkokaupalta. Aivan järkyttävään ale hintaan ko subwoofer. Vertailun vuoksi
Klipsch C-308ASWi -subwoofer
 
Viimeksi muokattu:
Q of darknes, olisiko mahdollista lopettaa tuo spämmi? Olet linkannut saman subin nyt 4 kertaa tälle sivulle ja jatkuvia tilapäivityksiä tilauksistasi.

Jottei olisi pelkkää offtopikkia niin on Klipschi kyllä mainiossa alessa, mutta turhan pieni omaan käyttöön. Jokin järeä subi kun löytyisi alesta niin voisi vetää ostohousut jalkaan.
 
Tilausvahvistus tuli verkkokaupalta. Aivan järkyttävään ale hintaan ko subwoofer. Vertailun vuoksi
Klipsch C-308ASWi -subwoofer

Pikkuisen vaikea uskoa että 8" subista kannattaa maksaa edes sitä 599€ ellei tilarajoite ole ainoa kriteeri, vaikka olisi kuinka DSP ja passiivielementit.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 582
Viestejä
4 558 797
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom