Mitenkäs pitäisi/kannattaisi steam-tilejä tehdä jos käyttäjinä on itse+pari lasta. Pari vuotta sitten tein yhden tilin asiaa sen enempää miettimättä, tilille on hankittu pari edukasta peliä (among us ja slime rancher), asennettu joku pieni kasa ilmaisia pelejä ja nyt itse pelannut viikon ilmasta PUBGia. Tässä nyt huomannut että kun muksu kirjautuu toisella koneella samalle tilille niin se potkaisee toiselta koneelta ulos.
Lisäksi tuli luettua että osa pelien etenemisestä on sidottu steam-tiliin ja osan voi taas siirtää toiselle tilille kopioimalla tiedostoja jostain koneen syövereistä ja jossain peleissä on sitten vissiin vielä pelintekijän tili jossa se edistymä on. Family sharingilla ilmeisesti voi maksetut pelit jakaa kaikille eli kaiken ei tartte olla yhdellä tilillä jotta kaikki voi niitä pelata (yksi kerrallaan toki).
Alkaa ns. painetta puskea kun tarttisi muksulle hommata taas yet another game (raft) ja jos nämä progressiot on jotenkin tiliin/koneeseen yms. liittyviä niin eihän tästä pidemmällä tähtäimellä tule yhtään mitään jos/kun vielä viskelee toisilta koneilta ulos
.
Miten sitten esim. samalla koneella 2 eri steam tilin käyttäminen toimii, jos nyt oletetaan että taloudessa on vaikkapa 1 kone jolla peli oikeasti sujuvasti pyörii ja 2 naskia haluaa pelata sitä omilla tallennuksilla/etenemällä (tämäkin vissiin vähän peli riippuvainen)? Aina logout-login ja pitäisi vielä muistaa salakalakin ko. tiliin? Tähän mennessä tätäkään ei ole tarvinnut ihmetellä kun among us:ssa ei ole mitään etenemää ja slime racherista en edes tiedä miten toimii, ei ole muksut ainakaan valittanut ja pelailleet näitä omilla koneillaan "mun tilillä".
Nykyisestä tilistä ilmeisesti voisi nyt sitten tehdä kenen tahansa tilin sorvaamalla sitten sopivan emalin, jos siitä tekee jomman kumman naskin tilin niin "menetys" on mun lvl30 PUBG ukko eli ei mitään jos etenemää ei saa siirrettyä
, 2 ostettua peliä jää ko. tiliin ja raft pitäisi ostaa sitten johonkin kolmesta.
Mitäs raati suosittaa toimintatavaksi, millä paletilla tästä saa jollain tavalla järkevän tulevaisuutta silmällä pitäen sillä oletuksella että pelejä varmaan tulisi ostettavaksi enemmänkin kun muksut kasvaa ja teini-ikä kolkuttaa jo ovella ja jos tilejä on useampi niin mihin noita pelejä kannattaisi hankkia vai onko oikeasti mitään väliä?