• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Starfield (PC, XBX)

Ja 4k taitaa olla raskaampi kuin mikään 1440p reso, myös nuo widescreenit, on toki mahis pelata esim 1440*2560 ja kakkosnäytöstä tuo löytyy.
Kyllä, mutta ei sen pitäisi tässä vertailussa kauheasti vaikuttaa, jos muilla on heikompaa näyttistä vrt. sun näyttis. Tuo 5140x1440 on pikselimäärältään lähellä 4K:ta.

On ihan mahdollista, että stutterointiin tuo 3D cache auttaa. Toki ei minkään pelin pitäisi sitä vaatia.
 
Jees "hyvä" syy päivittää prossu nyt :) vaikka muutoin en oikein koe järkeväksi, menköön tää vanha setupi jollekkin käytettynä, joka pelaa 1440p.
Samalla vois laitella pci-e 4, nvme, mutta siitä tuskin hyötyä.

mutta .ini tiedostossa pitää laittaa bEngineLoadOptimizer=1, mikä oletuksena on pois päältä (0).
Tämä auttoi stutterointiin, kokoeilin pikaseen tuota entangled missionia, toki oli sfse yms muut fixit päällä nyt, ja welliä testailin yms, en huomaa enää stutterointia...
säästää päivityksen hinnan, mutta pitää miettiä silti :)

Sen verta vielä säädin, että ihan hieman laskin detaljeja ja otin dlss off, joitain shadow arvoja pienensin.

Edit: tollanen löyty redditistä kans, mutta en vielä kokeillut noita,
E2: lisätääs vielä, että peli kannattaa aika ajoin käynnistellä uudelleen, jotain muistivuotoja varmaan, niinkuin usein bgs peleissä.

Starfield Ultra ini Tweaks - RTX 4090​



No niin nyt on dlc läpi ja peruspelistä kaikki 4 factionia ja menin unityyn viimein ng+ kimppuun. Misc guesteja tein joku 15+ ei todellakaan jaksa enää noita, en ekallakaan pelikerralla tehnyt läheskään kaikkia. Sen verran alussa, että rahaa sai, kuten myös ng+ alussa tein jotta sain ammuksia tarpeeksi ja vähän alusta päivitettyä.

Shattered spacea vaivaa sama kuin peruspeliäkin, dialogi on heikkoa, sitä on liikaa ja tarina on paska.
Tuntuu ihan merkityksettömältä pelata jotain mikä lie great serpent ja ja mikä lie crusade. Lorea ei ole hyödynnetty, käsikirjoitus jaa no skippasin kaikki dialogit niin eipä tolla väliä.

Uuden paikan miljöö, oli ihan ok, tosin pieni, taistelut ei ollut mielestäni vaikeita, very hardilla pelasin ja vähä yli lvl60 kun menin unityyn. Tosin mulla oli kaikista 4 factionista parhaat armorit ja aseet. Uusia aseita en edes kokeillut, ne vaikutti vain reskineiltä vanhoihin. Samoin ekaan pelikertaan verrattuna, otin heti enemmän combat skillejä ja jätin, ship ja science skillit vähemmälle.

Peli on hieman parantunut launchista, esim asetuksia voi paremmin säätää, kantokykyä voi pienen xp penaltin kanssa ottaa enemmän ja sekä combat, että ship combat vaikeutta voi erikseen säätää, tämä on hyvä. Bugeja oli hieman, pari kertaa jäin jumiin ja muutaman kerran käytin consolia pelin nopeutukseen, jottan nuo temple poweri sai kerättyä ilman että kyllästyy ja uninstall.

Muutoin jäi kuitenkin positiivinen kuva pelistä ja DLC:stä, mutta varauksella, tääkin varmaan parempi kun kaikki dlc:t on julkaistu ja peliä parannettu. Harmi vaan moni hylkää tän pelin, eivät jaksa ja peli itsessäänkin on vähän puuduttavaa grindaamista ja tähän ei tule vastaavasti modeja kuin skyrim ja FO4.

Bgs on kyllä selkeästi julkaissut tän liian nopeasti ja vähällä testauksella, pelissä kuluu valtavasti aikaa "turhuuksiin", osan saa modattua pois, mutta tuntuu enemmän pipon alkavan kiristää päätä kuin tästä nauttisi kuten skyrimistä tai FO4. Siitä huolimatta tässä on bethesdan fiilis ja peliä kuitenkin ok pelata, kunhan omaan makuun turhia asioita skippailee, esim dialogit ja vähän nopeuttaa animaatioita(hidas airlock, tylsä digipick minigame yms). Combat muuttuu vaikeammilla ja isommilla ng+ vain bullet spronge hidasteluksi, mutta modeilla ja vaikeusasteen muutoksilla sitä voi hieman viilata.
 
Viimeksi muokattu:
40 tuntia nyt toista läpipeluuta noin 90:llä modilla, ja tämä on ollut selvä suosikki näistä: Fuel Consumption Unlocked

Lisää peliin polttoainemekaniikan, mikä tekee matkustuksesta paljon mielenkiintoisempaa. Helium-tankkien koolla on merkitys ja matkustus ei enään ole ilmaista. Itseasiassa leikattu feature pelistä, ja siksi integroituu täydellisesti siihen. Polttoainetta voi ladata Ship Technicianeilla, voi ryöstää muista aluksista, tai voi itse rakentaa Helium-keräyspisteen planeetoille, mistä polttoaine voidaan automaattisesti hyödyntää matkustukseen. Jälkimmäistä joutui käyttämään kun halusin lisätä Dagger-aluksen (Vulture's Roost) laivastoon, ja siinä oli vain 50 polttoainetta ja lähin Ship Technician oli kauempana. Joutui rakentaamaan Helium-keräyspisteen Danralle, jotta pääsi Jaffalta Cheyenneen. Ei voi kyllä käsittää, minkä takia tuo mekaniikka jätettiin pelistä pois.
 
Viimeksi muokattu:
40 tuntia nyt toista läpipeluuta noin 90:llä modilla, ja tämä on ollut selvä suosikki näistä: Fuel Consumption Unlocked

Lisää peliin polttoainemekaniikan, mikä tekee matkustuksesta paljon mielenkiintoisempaa. Helium-tankkien koolla on merkitys ja matkustus ei enään ole ilmaista. Itseasiassa leikattu feature pelistä, ja siksi integroituu täydellisesti siihen. Polttoainetta voi ladata Ship Technicianeilla, voi ryöstää muista aluksista, tai voi itse rakentaa Helium-keräyspisteen planeetoille, mistä polttoaine voidaan automaattisesti hyödyntää matkustukseen. Jälkimmäistä joutui käyttämään kun halusin lisätä Dagger-aluksen (Vulture's Roost) laivastoon, ja siinä oli vain 50 polttoainetta ja lähin Ship Technician oli kauempana. Joutui rakentaamaan Helium-keräyspisteen Danralle, jotta pääsi Jaffalta Cheyenneen. Ei voi kyllä käsittää, minkä takia tuo mekaniikka jätettiin pelistä pois.
Varmaan siksi, että mikronysvääminen ei kiinnosta suurinta osaa pelaajista ja koska planeetat ovat tyhjää täynnä, niin se merkitsisi valtavaa rakentelun määrää jota taas harva pelaaja oikeasti tekee
 
Jep, ite vähensin tuota mikronysväämistä ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Lukot aukeaa instant ja temppelitkin on nopeampia, instant menus yms ja starui. Mutta en ole mitään isompaa modia pistänyt, pari pv sitten aloin kokeileen legendary module recycler ja on hyvä lisä.
Innostuin kuitenkin jatkaan vielä, vaikka välillä tuntuu vähän tylsältä, pelasin ng+ -> oliko nyt 7 vai 8 skippamalla main guestit ja ettimällä templet ja easy difficulty niin meni nopeeta.
Nyt vähän kokeilen outposteja enemmän, mutta on tää kura systeemi, joka tapauksessa puolet tavaroista pitää ostaa.

Tähän kaipais kyllä kunnolla modeja ja mietin pistäiskö vaan tän jäähylle ja odottelis että tulis kaikki loputkin dlc:t ja parannukset.
Nää modit mitä ettiny nexuksesta ja paid modeista ei kyllä hirveästi innosta, ehkä joku vähän.

Peli myös kaatuilee yhä, vaikka yrittänyt mitä fixejä vaan.
 
Nyt vähän kokeilen outposteja enemmän, mutta on tää kura systeemi, joka tapauksessa puolet tavaroista pitää ostaa.
Mielestäni hyvä systeemi jo tässäkin vaiheessa, mutta itse lisäsinkin tarkoituksella vaatimuksen, että vendoreilta ei osteta mitään muuta kuin aluksen osia ja kaikki muu valmistetaan itse. Tämä tekee Outposteista merkityksellisiä, ja varmaan puolet ajasta onkin mennyt näiden rakenteluun ja resourcien keräilyyn. Porkkanana tässä on lopulta täydet research-puut ja sitä kautta en ajatellut ottaa tälläkään kertaa yhtään combat-perkkiä, poislukien avaruustaistelu, vaikka very hard/extreme pelaankin. Tarkoitus tällä läpipeluulla on vetää DLC läpi ja toisena juttuna ajattelin rakentaa kunnon Outpostin asumiseen, ja siihen haluan parhaat osat. Affliction ja Enviromental Damage päällä planeettojen koluminen on varsin immersiivinen kokemus, ja siihenkin valmistan lääkkeet itse. Nyt kun noista Outposteista ottaa kaiken irti, niin onhan se aivan älyttömän pitkälle kehitetty juttu jo nyt. Silti toivoisin tähän vieläkin enemmän integraatiota, vaikka että alusten osatkin voisi itse kehittää/valmistaa. Eilen sain Adhessive farmin ekaa kertaa toimintaan, lv35 ja science puussa näyttää olevan 20 perkkiä.
 
Varmaan siksi, että mikronysvääminen ei kiinnosta suurinta osaa pelaajista ja koska planeetat ovat tyhjää täynnä, niin se merkitsisi valtavaa rakentelun määrää jota taas harva pelaaja oikeasti tekee
Ei siinä mitään tarvitse rakennella, tarpeeksi isot tankit vaan alukseen. Esimerkki oli vain yhdestä tapauksesta 40 tunnin aikana, missä tämän joutui tekemään.
 
Mielestäni hyvä systeemi jo tässäkin vaiheessa, mutta itse lisäsinkin tarkoituksella vaatimuksen, että vendoreilta ei osteta mitään muuta kuin aluksen osia ja kaikki muu valmistetaan itse. Tämä tekee Outposteista merkityksellisiä, ja varmaan puolet ajasta onkin mennyt näiden rakenteluun ja resourcien keräilyyn. Porkkanana tässä on lopulta täydet research-puut ja sitä kautta en ajatellut ottaa tälläkään kertaa yhtään combat-perkkiä, poislukien avaruustaistelu, vaikka very hard/extreme pelaankin. Tarkoitus tällä läpipeluulla on vetää DLC läpi ja toisena juttuna ajattelin rakentaa kunnon Outpostin asumiseen, ja siihen haluan parhaat osat. Affliction ja Enviromental Damage päällä planeettojen koluminen on varsin immersiivinen kokemus, ja siihenkin valmistan lääkkeet itse. Nyt kun noista Outposteista ottaa kaiken irti, niin onhan se aivan älyttömän pitkälle kehitetty juttu jo nyt. Silti toivoisin tähän vieläkin enemmän integraatiota, vaikka että alusten osatkin voisi itse kehittää/valmistaa. Eilen sain Adhessive farmin ekaa kertaa toimintaan, lv35 ja science puussa näyttää olevan 20 perkkiä.
Olethan huomannut, että pystyt laskeutumaan planeetalla 2-3 biomen "väliin", kun zoomat lähimmäksi ja klikkailet karttaa niin esim mountains ja desert tms on lähellä ja hiirellä 1 kursorin liikkeellä, jompi kumpi aktivoituu. Niin kokeile laskeutua siihen ja hyvällä tuurilla saat useamman biomen resurssit, mutta vaatii vähän kävelyä. Löysin ainakin iron ja aluminium basen ja pari muuta näin, säästää noita outpost paikkoja, tosin löytyy jo modi, jolla voi nostaa outpostien määrän rajattomaksi( tai joku 60 000oikeasti) ja samoin sillä ei ole rakennuslimittiä, mutta noita kannattaa vähän kattoa, ettei riko savea.

Ite tekis mieli kokeilla sellaista, jolla sais miehistöä alukseen joku 20kpl, tuntuu että tuo pelin 8 ei riitä mihinkään. Samoin ne saisi kiinteästi istumaan sinne control centeriin tai muuhun, että ei tuki kävelyreittejä

Toinen hyvä vinkki, jos laskeudut ja et löydä mitään, pistä outpost, mutta deletoi se heti, niin se ei jää pelin saven muistiin bloattina vaan lähtee muistista pois, auttaa esim kaatuiluun ja saven paisumiseen.

kun karttaa klikkailee voi löytyä myös "coast" ja tässä on meri, ei välttämättä kuitenkaan vettä, sellainen on hienompi tehdä se asuttava base. Ja jossain aiemmassa patsissa tuli uutena myös, että nyt ei lopu landing zone niihin premade rajoihin, vaan voit ylittää sen, mutta en tiedä miten vaikuttaa saven kokoon ja pelin vakauteen, mulla tuntuu kaatuvan randomisti, joskus ei ollenkaan, joskus 1h välein.
 
Olethan huomannut, että pystyt laskeutumaan planeetalla 2-3 biomen "väliin", kun zoomat lähimmäksi ja klikkailet karttaa niin esim mountains ja desert tms on lähellä ja hiirellä 1 kursorin liikkeellä, jompi kumpi aktivoituu. Niin kokeile laskeutua siihen ja hyvällä tuurilla saat useamman biomen resurssit, mutta vaatii vähän kävelyä. Löysin ainakin iron ja aluminium basen ja pari muuta näin, säästää noita outpost paikkoja, tosin löytyy jo modi, jolla voi nostaa outpostien määrän rajattomaksi( tai joku 60 000oikeasti) ja samoin sillä ei ole rakennuslimittiä, mutta noita kannattaa vähän kattoa, ettei riko savea.

Ite tekis mieli kokeilla sellaista, jolla sais miehistöä alukseen joku 20kpl, tuntuu että tuo pelin 8 ei riitä mihinkään. Samoin ne saisi kiinteästi istumaan sinne control centeriin tai muuhun, että ei tuki kävelyreittejä

Toinen hyvä vinkki, jos laskeudut ja et löydä mitään, pistä outpost, mutta deletoi se heti, niin se ei jää pelin saven muistiin bloattina vaan lähtee muistista pois, auttaa esim kaatuiluun ja saven paisumiseen.

kun karttaa klikkailee voi löytyä myös "coast" ja tässä on meri, ei välttämättä kuitenkaan vettä, sellainen on hienompi tehdä se asuttava base. Ja jossain aiemmassa patsissa tuli uutena myös, että nyt ei lopu landing zone niihin premade rajoihin, vaan voit ylittää sen, mutta en tiedä miten vaikuttaa saven kokoon ja pelin vakauteen, mulla tuntuu kaatuvan randomisti, joskus ei ollenkaan, joskus 1h välein.
Joo tuo rajahomma on tiedossa, ja yrittänyt pari kertaa sitä hyödyntää. Taisin 5 resourcea saada yhdelle Outpostille. Outpostien rakennusperkit meni heti maksimiin kun pystyi, mutta onhan tuo 16 liian pieni määrä, varsinkin jos kaiken haluaa keräilyyn. Jaffalla suurin osa Outposteista, kun tuntuu löytyvän paljon kaikkea.

Jollain planeetoilla on jokiakin, mutta itse en ole vielä törmännyt. Tavoitteena on löytää joku missä olisi hiekkarantaa, hyvä ilmasto, ja voisi basen vielä rakentaa vuoren päälle tai rinteeseen. Saas nähdä löytyykö. Surveying on muuten paljon nopeampaa Rev-8:llä, loistava lisä peliin, joskin Immersive Driving ja No Vehicle Mouse Steering modit käytössä.

40 tunnissa kaatunut ehkä kolmesti, mutta 90 modilla syy voi löytyä näistäkin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 220
Viestejä
4 469 304
Jäsenet
73 907
Uusin jäsen
kaitsun6

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom