StarCraft Remastered

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blah
  • Aloitettu Aloitettu
Varmasti mutta jo yksikköjen mikroaminen paskan pathfindingin takia vaatii paljon enemmän kuin mikään SC2:ssa, puhumattakaan kun täytyisi pystyä makroamaan samalla.
 
Laitoinpa lataukseen. Kovin suoraa linkkiä lataukseen en löytänyt mutta tuolta foorumeilta löytyi tälläinen. Toi on siis muutaman megan installer joka lataa varsinaisen PTS eriversion, siis tuosta alkuperäisestä pelistä ei tietenkään tästä remastered.

Tai jotain tuon pitäisi tehdä, mulla se pikaisesti näyttää vaan raksuttavan jotain, ilman että se ainakaan nettiä käyttäisi. Yhden CPU ytimen suoritus on huipussa mutta mitään ei tapahdu.

https://battle.net/download/getInstallerForGame?version=PTR&gameProgram=STARCRAFT

Mä luulen että tuo on jotenkin kuitenkin kytköksissä battlenettiin eikö ole täysin standalone installer, käynnistin sen erikseen ja siinä kesti pitkään ennenkuin mitään tapahtui, nyt se on pitkään päivitellyt battlenettiä ja ehkä sen jälkeen saisi kokeilla tuon lataamista.

:update:
Tuon kautta se toimi, siellä oli samaan aikaan joku kuormitustesti jossa serverille oli lykätty virtuaalisia pelaajia ja se ilmeisesti aiheutti tuollaista outoa odotusta että tuo installer ei edistynyt koska se ei päässyt kirjautumaan serverille mistä se lataa pelin.
 
Viimeksi muokattu:
Noo ei paha, pittää harkita, kerrankos sitä 20v välein raaskii ostaa saman pelin =P
 
Itselläni vielä StarCraft 2 meneillään mutta eiköhän tämä tule hommattua :tup:

 
Tämä kultainen helmi julkaistiin vihdoinkin eilen. Kylmätyypit piti ottaa heti alkuillasta jahka muksu meni nukkumaan ja ai että! Ei sillä että peli näyttää nyt rutkasti paremmalta kuin ennen, mutta kun se sama fiilis on todellakin säilytetty tässä 4K-remasterissa. Tämä tuntuu (kuten toki pitääkin) samalta Starcraftilta, kaikki on vaan niin paljon nätimpää ja hienompaa. Battle.net puolella en ole vielä ehtinyt käydä ottamassa pataan, mutta eiköhän siihenkin tulla melkoisen pian. Joko kaikki muut tekkiläiset ovat ostaneet tämän jalokiven itselleen? Pelkkä nostalgian määrä on aivan uskomaton!
 
Joo itsekin olen tuossa vähän pelannut ja on kyllä niin eri peli SC2 verrattuna. Pidän kyllä enemmän ykkösen toteutuksesta siinä mielessä että ne "massive" yksiköt tosiaan on aika helvetin massiivisia eivätkä kuole kun pari marinea ampuu. Toisaalta jos marssitat vähän vääriä unitteja väärään paikkaan ne häviää kohtuu nopeasti. Yksiköt myös valmistuu huomattavasti nopeammin kuin SC2, onhan tuo ihan ässä peli vieläkin. Kampanjaa koitin myös ja onhan se aika eri tasolla kuin joku Heart of The Swarmin sekoilut ja LotV.

Lisäksi peli mahdollistaa comebackit aika hyvin koska jatkuvasti ei tarvitse liikkua sen doom stackin kanssa pitkin karttaa. Toisaalta sen doom stackin rakentaminen on myös vaikeampaa toisin kuin SC2 jossa se joka re-maxaa nopeiten yleensä voittaa.

Miinuksena ehkä sitten se että noutaja voi tulla nopeastikin ja yksiköiden pathfinding on kyllä välillä todella turhauttava varsinkin jos olet mennyt sijoittamaan rakennukset huonosti. Matala APM myös haittaa pelaamista melkolailla.
 
Viimeksi muokattu:
Visuaalisesti vallan mainio päivitys. Uudistettu Battle.net näyttää vielä keskeneräiseltä. Esimerkiksi profiilit, Rankedin karttojen alasveto/esikatselu ja matsin jälkeinen statusruutu bugittavat erittäin paljon.
Kampanjan puolella pelitallennukset ovat korruptoituneet muutaman kerran, jolloin olen joutunut aloittamaan tehtävän alusta. Sitä suurempi ongelma on vastustajan paska tekoäly, jota ei ole uudistettu pisaraakaan. Loputtomilla resursseilla ja maphackilla varustettu tekoälyvastustaja on tyhmä kuin saapas, jolloin monet Brood Warin tehtävät voittaa exploittaamalla tekoälyn heikkouksia. Esimerkiksi muutamassa loppupuolen tehtävässä tekoälyvastustaja lopettaa käytännössä pelaamisen, kun pelikelloon on kertynyt tarpeeksi minuutteja. Workerilla voi puolestaan houkutella vastustajan koko armeijan ryntäämään rakentamaasi kilpikonnapuolustukseen, jonka jälkeen voi siivota vastustajien tyhjän basen.
 
Toisaalta ihan hyvä että AI ei pelaa millään ladder meta taktiikoilla tuo ei sopisi kampanjaan kyllä yhtään. Jos AI:n resurssit olisivat rajalliset voisi käytännössä vain odottaa että ne loppuu joten ei tuokaan mikään vaihtoehto ole.

Exploittaamalla mitä vaan pystyy voittamaan tuo on aika huono selitys. Yksinpelissä ne exploittaavat pelaajat ovat aika yhdentekeviä eikä tuollaiseen kannata juuri resursseja hukata.

Joku kuitenkin tulee valittamaan että käytin godmodea ja on liian helppo. :rofl:
 
Toisaalta ihan hyvä että AI ei pelaa millään ladder meta taktiikoilla tuo ei sopisi kampanjaan kyllä yhtään. Jos AI:n resurssit olisivat rajalliset voisi käytännössä vain odottaa että ne loppuu joten ei tuokaan mikään vaihtoehto ole.

Käytännössä tietokone lopettaa pelaamisen, kun se on louhinut kaikki mineraalit basestaan. Tekoälyä on helppo viedä kuin pässiä narussa, koska se ei osaa pelata kuin muutamaa perus taktiikkaa vastaan. Kun tietää miten tekoäly toimii, kampanjasta katoaa haaste täysin. Muutama poikkeus tosin löytyy. Countdown -> Zergille spawnaa loputtomasti unitteja kun aktivoi temppelin. Omega -> Kolme isoa basea omien ympärillä.

Moninpelistä puheenollen, servereillä on aika hiljaista. Lauantai iltapäivästä hurjat 600 pelaajaa Europella online. Korean molemmilla servuilla alle 2000 yhteensä.
 
Viimeksi muokattu:
Sain rahat tästä takaisin, tosin dollarikonversiossa meni noin puolitoista euroa. Lisäksi hirveätä mussutusta, että yleensä ei tätä tehdä ja tulevaisuudessa olet kusessa näiden vaatimustesi kanssa, jne..

Välianimaatioita on enemmän, mutta ne ovat ulkoasultaan suoraan 90-luvulta - siis karmeita.

Grafiikat on uusittu, mutta ne on uusittu 16:9 -ruudulle ja tietylle zoomille. Jos haluaa zoomata ulos tai käyttää vaikka ultrawideä, ei toimi ollenkaan. Tulee ne mustat surureunat, joista luvattiin päästä eroon. Lisäksi vanhalle tyylille ollaan uskollisia, niin ne tosiaan näyttää siltä, miltä ennenkin - vain tarkempana.

Äänet kuulosti samoilta, mutta kai nekin on remasteroitu.
 
Itselle ainakin toimii paremmin tuo alkuperäisen SC grafiikkatyyli, SC2 vaikuttaa vähän liiankin pyöreältä ja lelumaiselta. Zoomaus ainakin toimi ihan ok 16:10 resoluutiolla.
 
Sain rahat tästä takaisin, tosin dollarikonversiossa meni noin puolitoista euroa. Lisäksi hirveätä mussutusta, että yleensä ei tätä tehdä ja tulevaisuudessa olet kusessa näiden vaatimustesi kanssa, jne..

Välianimaatioita on enemmän, mutta ne ovat ulkoasultaan suoraan 90-luvulta - siis karmeita.

Grafiikat on uusittu, mutta ne on uusittu 16:9 -ruudulle ja tietylle zoomille. Jos haluaa zoomata ulos tai käyttää vaikka ultrawideä, ei toimi ollenkaan. Tulee ne mustat surureunat, joista luvattiin päästä eroon. Lisäksi vanhalle tyylille ollaan uskollisia, niin ne tosiaan näyttää siltä, miltä ennenkin - vain tarkempana.

Äänet kuulosti samoilta, mutta kai nekin on remasteroitu.
UW-tukea ei ole, mutta se nyt olisi selvinnyt kymmenen sekunnin googletuksella ja samalla olisi käynyt myös selväksi syyt sen puutteelle.

Kaikkeen muuhun viestissäsi totean vain, että mitähän helvettiä oikein odotit? Kyseessä on remasteroitu versio ja juuri sitä se myös tarjoaa. Ei enempää, ei vähempää, vaan juuri sen tästä saa irti mitä siitä on tarkoituskin saada irti.

Olisi huomattavasti järkevämpää käyttää pienoinen hetki harkintaan ennen ostopäätöstä, niin ei tarvitse heti lähteä itkemään rahoja takaisin, kun odotti jotain sellaista, mitä ei missään vaiheessa ole luvattu tai ole ollut tulossakaan. Olisi ollut ihan oikein, jos eivät olisi suostuneet rahojen palautukseen.
 
UW-tukea ei ole, mutta se nyt olisi selvinnyt kymmenen sekunnin googletuksella ja samalla olisi käynyt myös selväksi syyt sen puutteelle.

Kaikkeen muuhun viestissäsi totean vain, että mitähän helvettiä oikein odotit? Kyseessä on remasteroitu versio ja juuri sitä se myös tarjoaa. Ei enempää, ei vähempää, vaan juuri sen tästä saa irti mitä siitä on tarkoituskin saada irti.

Olisi huomattavasti järkevämpää käyttää pienoinen hetki harkintaan ennen ostopäätöstä, niin ei tarvitse heti lähteä itkemään rahoja takaisin, kun odotti jotain sellaista, mitä ei missään vaiheessa ole luvattu tai ole ollut tulossakaan. Olisi ollut ihan oikein, jos eivät olisi suostuneet rahojen palautukseen.

Ostospäätös tehtiin kämäisten vuotaneiden tietojen perusteella. Saa pistää linkin, jossa tämä tieto oli ennen julkaisua?

Ennakotiedoissa oli myös, että välianimaatiot on remasteroitu ja kokonaan uudet, ja viikko ennen julkaisua tuli jotain epämääräistä, mutta kuitenkin lupaavaa. Totuus paljastui sitten julkaisussa. Hyvin kaukana on luvatut välianimaatiot näistä:
StarCraft: Remastered

Kyllä tässä nyt vähemmän myytiin, eikä todellakaan enemmän ja ennakkotilauksesta ostaneet saivat hatullisen kakkaa.

Ja kyllä: siellä luki vielä julkaisupäivänä "Enhanced Widescreen Support". Eipä lue enää. VMP.
 
Viimeksi muokattu:
Käytännössä Starcraft I Remastered on pelkkä hi-res päivitys eikä juuri muuta. Odotin paljon enemmän: Aikansa eläneen Battlenetin uudistusta, tutorialeja, achievementteja, uutta single player sisältöä ja korjattua tekoälyä/pathingia ym.
Jotta peli nousisi Starcraft II tasolle mutta timanttinen sisältö ja metagame säilyisivät samana.

Pelaajamäärät jäivät aivan olemattomaksi, kaikesta hypestä huolimatta. Liian vähän ja aivan liian myöhään. Remaster olisi pitänyt julkaista jo 10 vuotta sitten, jotta vielä elossa ollut scene olisi lähtenyt mukaan.
 
Ostospäätös tehtiin kämäisten vuotaneiden tietojen perusteella. Saa pistää linkin, jossa tämä tieto oli ennen julkaisua?

Ennakotiedoissa oli myös, että välianimaatiot on remasteroitu ja kokonaan uudet, ja viikko ennen julkaisua tuli jotain epämääräistä, mutta kuitenkin lupaavaa. Totuus paljastui sitten julkaisussa. Hyvin kaukana on luvatut välianimaatiot näistä:
StarCraft: Remastered

Kyllä tässä nyt vähemmän myytiin, eikä todellakaan enemmän ja ennakkotilauksesta ostaneet saivat hatullisen kakkaa.

Ja kyllä: siellä luki vielä julkaisupäivänä "Enhanced Widescreen Support". Eipä lue enää. VMP.
Enhanced Widescreen Support ei millään tavalla viittaa Ultrawideen. Itse ainakin lueskelin jo joskus loppukeväästä, että UW-tukea ei ole tulossa ja sitä silloin myös Blizzardilta perusteltiin. Teknisesti olisi siis mahdollista, mutta heidän mielestään se ei vain sovellu tähän peliin, koska peliä ei ole todellakaan suunniteltu pelattavaksi UW-resoluutioilla.

Että ihanko välianimaatioiden graafisen tason perusteella päätit pelin ostaa? Itselleni ainakin on tärkeämpää se mitä niissä tapahtuu, kunhan siitä vain saa selvää.

Itse en näe tuossa linkissä mitään mitä ei olisi pelissä toteutettu.
 
Enhanced Widescreen Support ei millään tavalla viittaa Ultrawideen.

Tätä se Blizzardin support sanoi myös. Minulla on myös toinen PC ja telkkarissakin on yksi kiinni. Kyllä minä niilläkin olisin voinut pelata, mutta en olisi saanut rahojani takaisin pelkästään omasta pettymyksestä peliin.

Käytännössä Starcraft I Remastered on pelkkä hi-res päivitys eikä juuri muuta.

Tähän tiivistyy myös oma mielipide. Käytännössä Blizzardilla on ollut töissä pari nuorta graafiikkoa ja joku kirjoittamassa battle.net-koodi uusiksi niin, että moninpeli onnistuu.

--

Ja mitä odotin: modernisoitua peliä, että voisin yhdeltä istumalta pelata koko Starcraftin tarinan läpi. Olen ostanut alkuperäisen ja kaikki kakkosen kolme osaa. Olisivat voineet vaikka SC2:n malleilla pistää välianimaatiot uusiksi ja kertoa sen tarinan uusiksi. Nyt on pari kuvaa, kämäisiä välianimaatioita ja suuri osa tarinasta on edelleen dialogissa (toim.huom. noin 4 ekan tehtävän perusteella).

Nyt käytännössä siellä on vanha Starcraft, jossa on uusi skini päällä ja moninpeli toimii.
 
Korjataan nyt sen verran, että peli pyörii samassa Battle.net clientissä missä alkuperäinen, joten mikään ei ole muuttunut siltä osin. Alkuperäisen version pelaajat voivat chattailla ja pelata Remastered pelaajien kanssa. Ainoa eroavaisuus on lisätty 1n1 ranked matchmaking, joka on tehty kiireessä vasemmalla kädellä. Bugfixejä odotellessa..
 
SC1:R on just sitä mitä itse odotin, grafiikka ja alustapäivitys. Ei mitään SC2-pullamössösukupolven "hienoja" ominaisuuksia ja kädestä pitäviä aputyökaluja. Alusta asti Blizzard on sanonut selvästi, että SC:R on lähinnä graafinen päivitys eikä itse pelikokemukseen / pelimekaniikkaan kosketa millään tavalla. Tuo koskee myös koneälyä ja muita yksinpelin nyansseja. Toki uudet välianimaatiot ois ollu siistejä, mutta miettikääpä miten iso homma on uudelleenmallintaa&animoida kaikki nuo SC:r animaatiot? SC:R ei kuitenkaan palvele kuin pientä faniyleisöä (korea pl. heitä tuskin kiinnostaa sc camppanjat).

Julkasu on kyllä muuten ollut poikkeustapaus Blizzardilta. Yleensä he tuovat tuotteensa yleisölle "kun se on valmis", mutta nyt on hätiköity ja siksi bugeja. Veikkaisisin että jotain paineita Etelä-Korean suunntalta.

Muutenhan Blizzard yhä voi tuoda uudistuksia patchien myötä. Itse en toivo muuta kuin parannuksia karttojen tekoon.
 
Tuskin Blizzardille edes kova homma mutta tuskin mitään järkeä. Itse taas pidän siitä että alkuperäiset CGI animaatiot ovat mukana ja noita animaatioita taitaa olla alkuperäisessä kampanjassa joku alle 10. Tuskin kukaan pelaa SC:tä välianimaatioiden takia? :confused:
 
Tuskin Blizzardille edes kova homma mutta tuskin mitään järkeä. Itse taas pidän siitä että alkuperäiset CGI animaatiot ovat mukana ja noita animaatioita taitaa olla alkuperäisessä kampanjassa joku alle 10. Tuskin kukaan pelaa SC:tä välianimaatioiden takia? :confused:

Minun taidoillani ei tarvitse käydä moninpelissä ollenkaan.

Maksaako se nyt niin paljon enemmän, kuin Nova: Covert Ops? Olisi valmiit mallit SC2:sta ja niitä voisi käyttää. Hyvin moni ykkösen hahmoista on jo päivitetty kakkoseen, vähän vaan pitäisi nuorentaa.

--

Kun huhuttu Warcraft III remaster tulee , niin kyllä tarkistan ensin, ettei vaan pelkästään moninpeliä ole päivitetty nykyaikaan. Kiinnostaa vain ja ainoastaan yksinpelitila siinäkin.
 
Minun taidoillani ei tarvitse käydä moninpelissä ollenkaan.

Maksaako se nyt niin paljon enemmän, kuin Nova: Covert Ops? Olisi valmiit mallit SC2:sta ja niitä voisi käyttää. Hyvin moni ykkösen hahmoista on jo päivitetty kakkoseen, vähän vaan pitäisi nuorentaa.

--

Kun huhuttu Warcraft III remaster tulee , niin kyllä tarkistan ensin, ettei vaan pelkästään moninpeliä ole päivitetty nykyaikaan. Kiinnostaa vain ja ainoastaan yksinpelitila siinäkin.

En minäkään mihinkään ladderiin mene turpaan ottamaan mutta kampanja on muutamia yksityiskohtia lukuunottamatta edelleen hyvä. Eikös tuo ole ihan sprite pohjainen vieläkin ei siellä mitään 3D malleja ole? Mistä tullaakin siihen että peli on mielestäni kohtuuttoman raskas ottaen huomioon että alkuperäinen pyörii varmaan nykyajan taskulaskimella. Toki tuossa nyt on jotain efektejä tehty varmaan 3D tekniikalla kuten vesi ym.
 
Ja mitä odotin: modernisoitua peliä, että voisin yhdeltä istumalta pelata koko Starcraftin tarinan läpi. Olen ostanut alkuperäisen ja kaikki kakkosen kolme osaa. Olisivat voineet vaikka SC2:n malleilla pistää välianimaatiot uusiksi ja kertoa sen tarinan uusiksi. Nyt on pari kuvaa, kämäisiä välianimaatioita ja suuri osa tarinasta on edelleen dialogissa (toim.huom. noin 4 ekan tehtävän perusteella).

Nyt käytännössä siellä on vanha Starcraft, jossa on uusi skini päällä ja moninpeli toimii.

Eikös tuossa iässä jo pitäisi tietää miten ennakkotilausten kanssa voi käydä, varsinkin jos odotukset ovat tuota luokkaa 15€ pelistä :think:

Edit: Niin ja käsittääkseni Blizzard luokan välianimaatiot maksavat sadoistatuhansista miljooniin dollareihin ja tekemisessä kestää kuukausia tai jopa vuosia.
 
En minäkään mihinkään ladderiin mene turpaan ottamaan mutta kampanja on muutamia yksityiskohtia lukuunottamatta edelleen hyvä. Eikös tuo ole ihan sprite pohjainen vieläkin ei siellä mitään 3D malleja ole? Mistä tullaakin siihen että peli on mielestäni kohtuuttoman raskas ottaen huomioon että alkuperäinen pyörii varmaan nykyajan taskulaskimella. Toki tuossa nyt on jotain efektejä tehty varmaan 3D tekniikalla kuten vesi ym.
SC:R pyörii 3D moottorilla. Koodattu vaan näyttämään "spritemäiseltä". Näin olen ainakin itse ymmärtänyt asian.
 
Starcraft Remastered pyörii tismalleen samalla moottorilla kuin alkuperäinen. Vai miten kuvittelit kahden eri pelimoottorin synkkaavan, kun original ja remastered pelaajat pystyvät pelaamaan keskenään.
 
Starcraft Remastered pyörii tismalleen samalla moottorilla kuin alkuperäinen. Vai miten kuvittelit kahden eri pelimoottorin synkkaavan, kun original ja remastered pelaajat pystyvät pelaamaan keskenään.
Ei pyöri. Grafiikkamoottori on tehty uudelleen OpenGL:lle ja DirectX9:lle. Ilmanen SCBW pyörii myös tuolla uudella moottorilla, rajattu vaan vanhoihin grafiikkoihin.

StarCraft: Remastered
  • Updated to a new OpenGL backend.
 
Ei nyt varsinaisesti tähän liity, mutta koska on ilmeisesti ainoa Starcraft ketju täällä niin laitetaas tänne.

Joona Sotala voitti StarCraftin maailmanmestaruuden - Tilt

Korealaiset on lyöty! (Starcraft II) Torilla tavataan! :D

:sysopwtf:
IMG_1211.JPG
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom