StarCraft Remastered

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blah
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
505
Blizzard julkistanut Remastered version StarCraft Broodwarista: StarCraft Remastered
Tulee saataville kesällä.

Traileri:


Mielestäni paras uutinen Blizzardilta koskaan :)

Suurilta osin remastered versio tulee olemaan graafinen uudistus, mutta online-puolelle on luvattu ns. social features ja muita parannuksia. Se vanha mikä on hyvää halutaan säilyttää, esim. chattikanvat. Pelattavuuteen ei kosketa. Käsitin myös, että on siis yhteensopiva vanhan Battle.net -moninpelialustan kanssa.

Haastattelu aiheeseen liittyen: StarCraft: Remastered - An in-depth interview with producer Pete Stilwell

Teamliquidin julkistus: StarCraft: Remastered to be released Summer 2017

Lisää grafiikkavertailuja (ja keskustelua): StarCraft: Remastered Graphics Comparisons

StarCraft 1.18a patch notet (tulee ennen SC:R:aa): StarCraft v1.18a Patch Notes; Preparation for SC:R

StarCraft Antohology tulee 1.18a patchin myötä ilmaiseksi ja tällä hetkellä 1.18a on PTR:llä testauksessa. Testata voi jo ja ei vaadi pelin ostamista: https://us.battle.net/forums/en/starcraft/topic/20753915707

Edit: Lisäsin tietoa
 
Viimeksi muokattu:
Puhtaasti visuaalista ulkoasua kommentoiden pakko todeta, että ympäristöjen grafiikkapäivitys näyttää erittäin vaisulta. Muuten ihan asiallisen näköistä menoa.
 
Vähän kaksijakoiset fiilikset. Toisaalta ihan SUPERISO PEUKKU! Hienoa että remasterointi tehdään muuttamatta mitään taktiikoihin liittyviä tasapainojuttuja ja muita.

Toisaalta sitten samalla vähän "meh". Broodwarsia ei pelaa enää kukaan muu kuin ne e-sport hemmot jotka ei ole osanneet vaihtaa peliä 15 vuoteen. Ei tuo niille tarjoa mitään uutta. Ja itseäkään ei kiinnosta kun aikanaan tuli noita tahkottua niin paljon ettei vaan ole mitään uskoa siihen että jaksaisin yhtä peliä/kenttää enempää.
 
Aika monelta nykypäivän pelaajaltahan tämä vuoden 1998 klassikko on jäänyt kokonaan välistä. Nyt tuossa on paranneltu kaikkea originaalia ja käsittääkseni tuossa on silti se peruspeli samanlaisena. Kelpaa. Warcraftin lienee seuraavat, kun kerta Diablo 1 on lämmitelty D3:ssa ja D2:n Necromancerkin saapuu pian...
 
Warcraftin lienee seuraavat, kun kerta Diablo 1 on lämmitelty D3:ssa ja D2:n Necromancerkin saapuu pian...
Eka Warcrafti vois olla hyvä. Sitä ei tullu pelattua kun kerran tarinasetti läpi. Warcraft 2 ja 3 oli itelle nuorena "the pelit" mutta ykköstä vois kyllä pelata taas päivitettynä.
 
Vähän kaksijakoiset fiilikset. Toisaalta ihan SUPERISO PEUKKU! Hienoa että remasterointi tehdään muuttamatta mitään taktiikoihin liittyviä tasapainojuttuja ja muita.

Toisaalta sitten samalla vähän "meh". Broodwarsia ei pelaa enää kukaan muu kuin ne e-sport hemmot jotka ei ole osanneet vaihtaa peliä 15 vuoteen. Ei tuo niille tarjoa mitään uutta. Ja itseäkään ei kiinnosta kun aikanaan tuli noita tahkottua niin paljon ettei vaan ole mitään uskoa siihen että jaksaisin yhtä peliä/kenttää enempää.
SCBW tarjoaa rajattomasti uudelleenpelattavuutta. Paljon Korean SC2 pro pelaajia on palannu SC1 pariin ihan vaan sen paremmuuden takia. Tasapainonen ja loppuun viilattu peli.

Kasuaalimmille sitten on tarjolla Ums-mapit. Ois toki upeeta jos mappieditoriin saatais lisää funktioita ja pelin rajotteita vähemmäks (isommat mapit, unitlimit veke, sprite limit veke, lisää trigger funktioita, jne).
 
Just kakkosen ostin ja tuli fiilis sitä starttaillessa, et pitäskö se ykönen sit kuitenki vetää muistin virkistykseksi läpi, on se nii hemmetin hyvä peli. Noh, eipä tullu aloteltua, epäilys heräs että toimisko enää win10 iha suorilta.

Meikästä ulkoasun parannus on just asiallinen, poistetaan sutut ja upataan kuvasuhde nykynäytöille sopivaksi. Ei sitä tämmösessä pelissä paljoa kummempaa tarvi, en ainakaa ois toivonut, että kakkosen enginellä oltaisiin tehty vaikka toki sekin olisi tullut napattua.

Nyt vaan sit Warcraft 2 samaan kuosiin, sitä en oo päässyt pelaamaan pitkään aikaan ku se lakkas toimimasta jossain Vistaan siirtymisen vaiheessa, eli about 9v sitten. Starcraft ja Diablo 1 ovat kyl toimivat kyl vistallaki mukisematta.

Eka omilla rahoilla ostettu peli oli Blizzard pack joka sisälsi WC2, SC ja D1. Paketit ynnä ohjekirjat tuli hävitettyä joskus pari vuotta sit ku ei niillä ollut rahallista arvoa, mutta pelit olis edelleen tallessa.

Pakko-ostos, en vaan tiä että mihin hintaan =P.
 
Warcraftin lienee seuraavat, kun kerta Diablo 1 on lämmitelty D3:ssa ja D2:n Necromancerkin saapuu pian...
Aika kaukana Diablo remasterista noi D3 jutut.

Warcraft olisi kyllä jees. War1 jääny kokonaa pelaamatta, nykyään on niin kökkönen ettei viitti oikeen koskea. War2 tuli vedettyä läpi ja War3 tuli pelattua pariin kertaan ennen Wowin virallista julkaisua.

En tiä tästä starcraftista.. tullu aika monesti jo läpi pelailtua aikanaan.
 
Nyt vaan toivomaan, että diablo 2 remasteroitaisiin. Ikävä kyllä on epäilevä olo sen suhteen. D2 enginen päälle voi olla vaikea rakentaa remasteria siten, että suurimmat ongelmat (bottaus, dupettaminen ja bugit) saataisiin korjattua.
 
Näinpä, tuo D2 graffojen päivitys ei ehkä ihan sellaisenaan pelkästään riitä, kun siinä on pelissä on niitä oikeita ongelmia. Palatakseni takaisin Starcraftiin, toivottavasti tuo mappieditori uudistuu tai ainakin päivitetään. Kuten aiemmin oli jo mainittu, UMS-mapit on ehkä parasta mitä originellissa oli tarjota moninpelin lisäksi. Itse en ikinä päässyt sisään tuossa SC2:n editorissa syystä tai toisesta, mutta tuo ykkönen on edelleenkin ihan paras.
 
:confused2: OHO!! Nyt on kova uutinen! :nb:

Ensimmäistä StarCraftia on tullut pelattu sen +1000tuntia :vihellys:

Aika monelta nykypäivän pelaajaltahan tämä vuoden 1998 klassikko on jäänyt kokonaan välistä. Nyt tuossa on paranneltu kaikkea originaalia ja käsittääkseni tuossa on silti se peruspeli samanlaisena. Kelpaa. Warcraftin lienee seuraavat, kun kerta Diablo 1 on lämmitelty D3:ssa ja D2:n Necromancerkin saapuu pian...

Diablo 1 Remaster olis kyllä kova. Diablo 3:n "Diablo 1" taso ei kyllä paljon lämmittänyt vaikkakin ihan hieno lisä.
 
Viimeksi muokattu:
Diablo 1 Remaster olis kyllä kova. Diablo 3:n "Diablo 1" taso ei kyllä paljon lämmittänyt vaikkakin ihan hieno lisä.

Tuo D3:n "Diablo 1" olikin lähinnä tribuutti alkuperäiselle pelille eikä sen edes tarkoitettu korvaavan oikeaa D1:stä. Käytännössä kaikki valitus johtui universaalista väärinkäsityksestä kun porukka luuli sen olevan aito D1-kokemus.
 
Tuossa on vaan grafiikat ja verkkopeli kiillotettu. Toivottavasti olisi välianimaatiot myös.

Se, että on taustalla vielä 2d, aiheuttaa animaation tökkimistä, eikä kuvakulmaa voi vaihtaa.

--

Hyvänä puolena on se, että grafiikat on 16:9 tai 21:9, eikä tarvitse enää olla 4:3 moodissa, jos käyttää alkuperäistä clienttiä.

Eka omilla rahoilla ostettu peli oli Blizzard pack joka sisälsi WC2, SC ja D1. Paketit ynnä ohjekirjat tuli hävitettyä joskus pari vuotta sit ku ei niillä ollut rahallista arvoa, mutta pelit olis edelleen tallessa.

Pakko-ostos, en vaan tiä että mihin hintaan =P.

Ei kannata heittää noita paketteja ja ohjekirjoja pois. Niiden tiedoilla saa rekisteröityä nuo battle.nettiin ja ne on siellä ikuisesti.

Kympin, kaksi voin tuosta maksella, jos välianimaatiotkin on tehty. Sen enempää en rupea.
 
Tuossa on vaan grafiikat ja verkkopeli kiillotettu. Toivottavasti olisi välianimaatiot myös.

Se, että on taustalla vielä 2d, aiheuttaa animaation tökkimistä, eikä kuvakulmaa voi vaihtaa.

--

Hyvänä puolena on se, että grafiikat on 16:9 tai 21:9, eikä tarvitse enää olla 4:3 moodissa, jos käyttää alkuperäistä clienttiä.



Ei kannata heittää noita paketteja ja ohjekirjoja pois. Niiden tiedoilla saa rekisteröityä nuo battle.nettiin ja ne on siellä ikuisesti.

Kympin, kaksi voin tuosta maksella, jos välianimaatiotkin on tehty. Sen enempää en rupea.
Varaahan vähän rahaa :)

Enhanced Storytelling: Original cinematics will be improved to 1080p resolution, while mission interludes and introductions will feature new comic-book style illustrations.
 
Ei kannata heittää noita paketteja ja ohjekirjoja pois. Niiden tiedoilla saa rekisteröityä nuo battle.nettiin ja ne on siellä ikuisesti.
CD-keyt on niissä kovissa cd-koteloissa, joskin Warcraftista en kyl muista että siinä ko avainta etes olis ollut. Oisko niistä jotain muuta sit tarvinnut?
 
CD-keyt on niissä kovissa cd-koteloissa, joskin Warcraftista en kyl muista että siinä ko avainta etes olis ollut. Oisko niistä jotain muuta sit tarvinnut?

Minulla on ainakin cd-kotelossa alkuperäinen Starcraft key. :p

Alkuperäinen pelilaatikko on olemassa myös ja siinä ei ole muuta kuin ohjekirja sisällä.
 
Oikeastihan täö on ihan täyttä paskaa varmaan pelattavuuden suhteen kun nykyään kaikki on niin näppärää.
 
Aika pienet erot grafiikoissa. Luulis että olisi tehty paremmiksi. No ei siinä, silti iso parannus.
 
Lieneekö epätoivoinen julkaisu, kun "Terrancraft" kakkosen umpipaskaa ladderia ei pelaa juuri kukaan tänä päivänä.

Ennemmin Starcraft HD kuin ihan oikea Remaster. Toisaalt ehdottomasti parempi näin - Paskavision olisi kuitenkin tuhonnut pelimekaniikan ja balancen.
 
Viimeksi muokattu:
Oikeastihan täö on ihan täyttä paskaa varmaan pelattavuuden suhteen kun nykyään kaikki on niin näppärää.

Pelimekaniikkahan on ihan sama kuin nykyisessä SC BW:ssä. Tuskin uusia pelaajia hirveästi kiinnostaa palata pelimekaanikassa 90-luvulle.
Command groupeihin ei saa kuin yhden rakennuksen, workerit täytyy mikrota jokaiseen mineraalinodeen yksitellen ja peli on balancessa sen takia, että esimerkiksi goliathien liikkuminen on niin kankeaa ettei niitä voi tehdä ylenmäärin.

Mutta uskoisin, että peli saa mukavasti vanhoja pelaajia mukaansa ja menestyy remasteriksi hyvin. Toivottavasti starcraft uusi tuleminen houkuttelee lisää pelaajia myös SC2 pariin. RTS on genrenä aliarvostettu nykyään.
 
RTS on genrenä aliarvostettu nykyään.
Vahva tämä. Tokihan se oli lähes "survival/crafting/earlyaccess" tason överiedustettu joskus sillon milleniumin tienoilla. Nyt ku vaan mietti, nii eipä oo hirveenä ison talon tarjontaa, Company of Heroes 2 ja Starcraft 2 mitä äkkiseltään tulee mieleen. Muuten sit näitä Total wareja ja Paradoxin RTS:siä.
 
Vahva tämä. Tokihan se oli lähes "survival/crafting/earlyaccess" tason överiedustettu joskus sillon milleniumin tienoilla. Nyt ku vaan mietti, nii eipä oo hirveenä ison talon tarjontaa, Company of Heroes 2 ja Starcraft 2 mitä äkkiseltään tulee mieleen. Muuten sit näitä Total wareja ja Paradoxin RTS:siä.

Jep, näinhän se menee. Olisikohan syy vaan siinä, että nykyään tiimipelit myyvät ja ainakin SC2 toimii parhaiten 1v1. Pelaaminen on mälsää, kun ei pääse höpisemään kavereiden kanssa. Tappiostakaan ei voi syyttää paskaa tiimiä.
 
SC II suhteen mentiin aivan väärään suuntaan pelimekaniikan ja käyttöliittymän osalta. Jatko osan Multiplayer jalosti alkuperäisen huonoimmat puolet äärimmäisyyteen ja hylkäsi taktiikat ja ylipäätään tappoi luovan pelaamisen. Liian nopea pelitempo, liikaa pikkutarkkaa mikromanageroitavaa, epäonnistunut balance isossa mittakaavassa ja liuta supernopeita HIT & RUN yksiköitä mm. Oracle, Reaper, Phoenix, Hellion, Zergling.

Oppimiskäyrä on viety äärimmäisyyksiin ja moninpeli suorastaan hylkii casuaalipelaajia. Ihan kuin pelimekaniikka olisi suunniteltu niitä promillekerhon Korealaisia ammattipelaajia varten ja muut naksuttelijat jätetty katsojan rooliin.

Tiimipelinä aivan kelvoton, erityisesti 2on2, kiitos epäonnistuneen balancen. Pelit ovat joko pelkkää tier1 Cheeseä (lue: Mass Reaper) tai All-In taktiikkoja, jotka joko tuhoavat vastustajan kerrasta 100-0 tai johtavat väistämättömään tappioon. Let's flip a coin shall we?
 
SC II suhteen mentiin aivan väärään suuntaan pelimekaniikan ja käyttöliittymän osalta. Jatko osan Multiplayer jalosti alkuperäisen huonoimmat puolet äärimmäisyyteen ja hylkäsi taktiikat ja ylipäätään tappoi luovan pelaamisen. Liian nopea pelitempo, liikaa pikkutarkkaa mikromanageroitavaa, epäonnistunut balance isossa mittakaavassa ja liuta supernopeita HIT & RUN yksiköitä mm. Oracle, Reaper, Phoenix, Hellion, Zergling.

Oppimiskäyrä on viety äärimmäisyyksiin ja moninpeli suorastaan hylkii casuaalipelaajia. Ihan kuin pelimekaniikka olisi suunniteltu niitä promillekerhon Korealaisia ammattipelaajia varten ja muut naksuttelijat jätetty katsojan rooliin.

Tiimipelinä aivan kelvoton, erityisesti 2on2, kiitos epäonnistuneen balancen. Pelit ovat joko pelkkää tier1 Cheeseä (lue: Mass Reaper) tai All-In taktiikkoja, jotka joko tuhoavat vastustajan kerrasta 100-0 tai johtavat väistämättömään tappioon. Let's flip a coin shall we?


Jotenkin on kyllä aika kovia väitteitä. Pelissä on lukemattomia strategioita, jopa 2v2. Pelin mikromanagerointia on vähennetty verrattuna SC1. Pelissä on jonkun verran hit & run yksiköitä, mutta mainitsemasi pitäisi kyllä olla counteroitavissa matalallakin apm:lla.

Odotan kyllä kun pääset SC1 remasterin pariin. Tuntuuko nettipeli yhtään sen armollisemmalta, mitään järjellistä syytä tähän ei pitäisi olla.
 
Jotenkin on kyllä aika kovia väitteitä. Pelissä on lukemattomia strategioita, jopa 2v2. Pelin mikromanagerointia on vähennetty verrattuna SC1. Pelissä on jonkun verran hit & run yksiköitä, mutta mainitsemasi pitäisi kyllä olla counteroitavissa matalallakin apm:lla.

Odotan kyllä kun pääset SC1 remasterin pariin. Tuntuuko nettipeli yhtään sen armollisemmalta, mitään järjellistä syytä tähän ei pitäisi olla.

Riippuu ihan tasosta, se paras ja tehokkain taktiikka on ainoa vaihtoehto kovemmalla tasolla Dia/Master/GM. Kasuaalina peli on toki mukavampaa, kun pelimekaniikka armollistaa enemmän variaatioita. Toisaalta, eipä kukaan kasuaali ole eksynyt kakkosen pariin vuosiin. Pelkkää yksinpeliä tahkonnut noobi-kaverini kokeili kakkosen ladderia, jossa vastaan tuli pelkkää DIA/MASTER tason pelaajia, samantasoisten pelaajien loistaessa poissaolollaan.

Starcraft I:ssa unitteja voi kerrallaan pikata 12. Kolmannen osapuolen tooleilla ja kikkailulla saa myös groupit, macrot, hotkeyt ym. pelaamaan sujuvasti - Starcraft Remasteriin vastaavat ominaisuudet on rakennettu pelin sisäisesti.

Starcraft II:n lisääntynyt mikromanagerointi on seurasta ennen kaikkea lisääntyneestä nopeudesta ja suuremmasta mittakaavasta. Alkuperäisessä pärjäsit yhdellä basella melko pitkään, HOTS ja LOTV myötä baseja on pakko ottaa useampia alusta lähtien, joka taas lisää mikromanagerointia ja lisää supernopeiden HIT & RUN yksiköiden tehoa, kun joutuu huolehtimaan useamman suunnan puolustuksesta kerralla. Kasvaneiden resurssien myötä tuotantoa on enemmän, armyt ovat huomattavasti suurempia ja workerien kaitsemiseen kuluu valtaosa ajasta.

Starcraft II:sta on alla runsaat 1500 peliä. Alkuperäisesti tuli pelattua monta kertaa enemmän, aina competive tasolle saakka.
 
Viimeksi muokattu:
Starcraft II:n lisääntynyt mikromanagerointi on seurasta ennen kaikkea lisääntyneestä nopeudesta ja suuremmasta mittakaavasta. Alkuperäisessä pärjäsit yhdellä basella melko pitkään, HOTS ja LOTV myötä baseja on pakko ottaa useampia alusta lähtien, joka taas lisää mikromanagerointia ja lisää supernopeiden HIT & RUN yksiköiden tehoa, kun joutuu huolehtimaan useamman suunnan puolustuksesta kerralla. Kasvaneiden resurssien myötä tuotantoa on enemmän, armyt ovat huomattavasti suurempia ja workerien kaitsemiseen kuluu valtaosa ajasta.

Starcraft II:sta on alla runsaat 1500 peliä. Alkuperäisesti tuli pelattua monta kertaa enemmän, aina competive tasolle saakka.

No nyt tuli jo ihan hyvää perustelua. On totta, että varsinkin LOTV myötä peli on muuttunut: nykyään worker harass on tärkeä osa peliä. Mutta kyllä aika kovalla tasolla saa pelata, että ne olisi vaikea counteroida. Itsekin toivoisin joitakin muutoksia esimerkiksi adepteihin, mutta silti itselleni SC2 on tämän vuosikymmenen viihdyttävämpiä pelejä. Ilmeisesti itsekin olet kuitenkin viihtynyt pelin parissa, kun 1500 peliä on tullut pelattua ja lisäritkin ostettua.
 
No nyt tuli jo ihan hyvää perustelua. On totta, että varsinkin LOTV myötä peli on muuttunut: nykyään worker harass on tärkeä osa peliä. Mutta kyllä aika kovalla tasolla saa pelata, että ne olisi vaikea counteroida. Itsekin toivoisin joitakin muutoksia esimerkiksi adepteihin, mutta silti itselleni SC2 on tämän vuosikymmenen viihdyttävämpiä pelejä. Ilmeisesti itsekin olet kuitenkin viihtynyt pelin parissa, kun 1500 peliä on tullut pelattua ja lisäritkin ostettua.

LOTV myötä pelin tempo on viety sellaisiin sfääreihin, että pelaaminen tuntuu jo stressaavalta. LOTV pelasin runsaat 100 peliä, pääasiassa WOLia tuli pelattua eniten 2010 - 2012 välillä. Yksinpelinä LOTV ja HOTS ovat oikein laadukkaita, moninpelin kannalta pelimekaniikkaa ollaan viety aivan väärään suuntaan ja se näkyy myös aktiivisten pelaajien määrässä. Nykyinen aktiivipelaajien määrä on 4 % siitä mitä WOLissa oli julkaisun aikaan. Ladderia tahkoaa samat aktiivipiirit mitä 5 vuotta sitten, kun uusia pelaajia ei ole tulossa eikä heitä edes haluta mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
LOTV myötä pelin tempo on viety sellaisiin sfääreihin, että pelaaminen tuntuu jo stressaavalta. LOTV pelasin runsaat 100 peliä, pääasiassa WOLia tuli pelattua eniten 2010 - 2012 välillä. Yksinpelinä LOTV ja HOTS ovat oikein laadukkaita, moninpelin kannalta pelimekaniikkaa ollaan viety aivan väärään suuntaan ja se näkyy myös aktiivisten pelaajien määrässä. Nykyinen aktiivipelaajien määrä on 4 % siitä mitä WOLissa oli julkaisun aikaan. Ladderia tahkoaa samat aktiivipiirit mitä 5 vuotta sitten, kun uusia pelaajia ei ole tulossa eikä heitä edes haluta mukaan.

Itselleni taas tullut pelejä eniten LOTV aikana, kun olen saanut useamman kaverin pelaamaan kanssani. Mielestäni nykyistä aktiivipelaajien määrää on huono verrata WOL julkaisuun, koska silloin luonnollisesti monet kävivät kokeilemassa netissä. Verrattuna vuoteen 2013 pelien määrä on puolet vähemmän nykyään, mikä kuvaa paremmin pelin tilaa kuin 4% julkaisun pelaajamassasta. Blizzardin suurin virhe SC2 kanssa oli paska BNET, lähinnä julkaisussa. Chattikanavat on surkeat verrattuna d2/wc3 (ja oliko edes julkaisussa?) ja custom mappeja ei pystynyt käytännössä pelaamaan, koska paska popularity systeemi. Nykyään arcade on ihan toimiva, mutta alkuvuosien paskuus karkoitti monet pois. Nykyään hyviä mappeja on mukava määrä ja harvinaisempiakin saattaa päästä pelaamaan.
 
No nyt tuli jo ihan hyvää perustelua. On totta, että varsinkin LOTV myötä peli on muuttunut: nykyään worker harass on tärkeä osa peliä. Mutta kyllä aika kovalla tasolla saa pelata, että ne olisi vaikea counteroida. Itsekin toivoisin joitakin muutoksia esimerkiksi adepteihin, mutta silti itselleni SC2 on tämän vuosikymmenen viihdyttävämpiä pelejä. Ilmeisesti itsekin olet kuitenkin viihtynyt pelin parissa, kun 1500 peliä on tullut pelattua ja lisäritkin ostettua.

Worker harass on vaan todella ikävää. Vähän kokeneemmalle pelaajalle se on sellaista nysväystä, jota on pakko tehdä. Kokemattomat pelaajat sitten häviävät tuon heti aluksi tai huomaavat jossain vaiheessa, että tuotanto on seis.

Itsellä loppui multiplayer HOTS:in loppupuolella, kun puolustin platinumia uudessa seasonissa ja joku k**ipää-autisti suuttui jostain ja kävi teamkillaamassa päärakennukseni aina välillä. Ranking laski laakista goldiin ja tyyppi ei saanut mitään näkyvää rangaistusta. Ja oma APM on muistaakseni 60-80, joka on todella alhainen verrattuna siihen , mitä muut samalla rankillä vetävät osaavat.

Lisäksi haluaisin pelata moninpeliä kavereideni kanssa, jotka ovat ihan p***oja. Match-makingin pitäisi toimia niin, että meidän tiimi voittaisi edes 33% peleistä, eikä niin, että yksittäisen pelaajan (tod.näk. minä) "korkean" ratingin takia tulee jatkuvasti vastuksia, joita ei voi voittaa. Täytyy katsoa, jos kaverit ostavat tämän ja käydä strategisesti häviämässä kaikki ranking-matsit.
 
Lisäksi haluaisin pelata moninpeliä kavereideni kanssa, jotka ovat ihan p***oja. Match-makingin pitäisi toimia niin, että meidän tiimi voittaisi edes 33% peleistä, eikä niin, että yksittäisen pelaajan (tod.näk. minä) "korkean" ratingin takia tulee jatkuvasti vastuksia, joita ei voi voittaa. Täytyy katsoa, jos kaverit ostavat tämän ja käydä strategisesti häviämässä kaikki ranking-matsit.

Nykyään starcraftissa ei taida olla vain tarpeeksi pelaajia, että tiimipeleissä olisi mahdollista löytää alottelijoita tasaisesti kummaankin tiimiin. Ladderin MMR on jokaiselle kokoonpanolle omansa, joten 5 hävityn pelin jälkeen bronssiliigan kyllä pitäisi odottaa.
Alun reenaaminen on kyllä ikävää nykyään. Mutta tämä ongelma kyllä löytyy kaikista RTS peleistä, joiden julkaisusta on kulunut vuosia. Toista se oli vuonna 2010, kun pääsin timanttiin ihan käsittämättömän paskalla pelillä.

Nykyään kavereiden kanssa pääsee pelaamaan ilmaisversiolla, joten investointeja tämä peli ei vaadi (paitsi 1v1 ja kamppanjat) Alussa kannattaa varmaan treenata botteja vastaan ja esimerkiksi arcadesta monobattlesia, että pääsee pelistä vähän jyvälle.
 
Nykyään starcraftissa ei taida olla vain tarpeeksi pelaajia, että tiimipeleissä olisi mahdollista löytää alottelijoita tasaisesti kummaankin tiimiin. Ladderin MMR on jokaiselle kokoonpanolle omansa, joten 5 hävityn pelin jälkeen bronssiliigan kyllä pitäisi odottaa.
Alun reenaaminen on kyllä ikävää nykyään. Mutta tämä ongelma kyllä löytyy kaikista RTS peleistä, joiden julkaisusta on kulunut vuosia. Toista se oli vuonna 2010, kun pääsin timanttiin ihan käsittämättömän paskalla pelillä.

Nykyään kavereiden kanssa pääsee pelaamaan ilmaisversiolla, joten investointeja tämä peli ei vaadi (paitsi 1v1 ja kamppanjat) Alussa kannattaa varmaan treenata botteja vastaan ja esimerkiksi arcadesta monobattlesia, että pääsee pelistä vähän jyvälle.

Kyllä voi pelata ilmaiseksi, ja tulevaisuudessakin köyhät kaverit voivat ottaa sen originaalin SC:n ja BW:n ja pelata sillä - kun muut käyttävät Remasteria clienttina. Tässä on juuri se treenaamattomuus-ongelma. Kun tulee kylmiltään ja ilmaiseksi - ja on hirveä hinku päästä pelaamaan heti, niin tappiohan siitä tulee.

edit: kyllä myös tiimin ranking oli alhainen, mutta aina silti tuli vastuksia rankingiä ylempää. Saattoi mennä koko ilta, eikä yhtään bronze-tason vastusta.
 
Nykyään starcraftissa ei taida olla vain tarpeeksi pelaajia, että tiimipeleissä olisi mahdollista löytää alottelijoita tasaisesti kummaankin tiimiin. Ladderin MMR on jokaiselle kokoonpanolle omansa, joten 5 hävityn pelin jälkeen bronssiliigan kyllä pitäisi odottaa.
Alun reenaaminen on kyllä ikävää nykyään. Mutta tämä ongelma kyllä löytyy kaikista RTS peleistä, joiden julkaisusta on kulunut vuosia. Toista se oli vuonna 2010, kun pääsin timanttiin ihan käsittämättömän paskalla pelillä.

Täysin kokematon kaverini hävisi viisi ensimmäistä matsiaan putkeen DIA/MASTER vastustajia vastaan ja pääsi Platina liigaan. Jäävuoren huippuna 2on2 puolella on tullut nähtyä MASTER + BRONZE kokoonpano muutamaan kertaan. WOL aikaan piti tahkota runsaat 20 peliä, että matchmakingiin tuli jotain järkeä. LOTV lähtien matchmakingin parametrit ovat menneet lopullisesti päin vituraa. Jopa comppua vastaan pelaaminen on miellyttävämpää, kun oman vaikeustason voi säätää oman maun mukaan eikä rikkinäisen systeemin määrittelemänä. Ongelma yritetään lakaista maton alle, ohjaamalla pelaajat Co-op moden ja Arcaden puolelle. Activision on tehnyt kaikkensa, että sitkeimmätkin uudet pelaajat jättäisivät leikin kesken.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä voi pelata ilmaiseksi, ja tulevaisuudessakin köyhät kaverit voivat ottaa sen originaalin SC:n ja BW:n ja pelata sillä - kun muut käyttävät Remasteria clienttina. Tässä on juuri se treenaamattomuus-ongelma. Kun tulee kylmiltään ja ilmaiseksi - ja on hirveä hinku päästä pelaamaan heti, niin tappiohan siitä tulee.

edit: kyllä myös tiimin ranking oli alhainen, mutta aina silti tuli vastuksia rankingiä ylempää. Saattoi mennä koko ilta, eikä yhtään bronze-tason vastusta.

Matchmakingissa saisi olla joku asetus, jolla saisi etsittyä vain saman liigan vastustajia, vaikka hakuajat pidentyväisitkin. nykyään taitaa olla +-2 jotenkin hakuajan mukaan.
 
Alkuperäistä StarCraftiä itselläni pelattuna se 1,5 kampanjaa, joten jos eivät tästä nyt ihan mahdottomia aio pyytää, niin eiköhän tämä tule hankittua ja nuo kampanjat vihdoin loppuun vedettyä vähemmän suttu grafiikoilla. :)

Eka Warcrafti vois olla hyvä. Sitä ei tullu pelattua kun kerran tarinasetti läpi. Warcraft 2 ja 3 oli itelle nuorena "the pelit" mutta ykköstä vois kyllä pelata taas päivitettynä.

Ensimmäiset kaksi Warcraftia kelpaisivat kyllä tännekin, joskin Warcraft 2:sta tuli kyllä lapsena jonkun verran pelailtuakin siinä missä ykkönen jäi selvästi oudommaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Pläääh, vaikka Starcrafti aikanaan olikin erittäin hyvä peli, niin mieluummin näkisin aiemmin mainittuja Warcrafteja remasteroituna. Tietenkin ekasta aloittaen, se se vasta oli hyvä peli silloin joskus. :love:

Tuo D3:n "Diablo 1" olikin lähinnä tribuutti alkuperäiselle pelille eikä sen edes tarkoitettu korvaavan oikeaa D1:stä. Käytännössä kaikki valitus johtui universaalista väärinkäsityksestä kun porukka luuli sen olevan aito D1-kokemus.
Tuskin nyt kuitenkaan isoin osa valitusta tuli tuosta, eiköhän siinä ollut se Blizzcon Diablo fiaskokin sopivasti ihmisillä muistissa. Unohtamatta toki eventin tylsyyttä ja kerran vuodessa tammikuussa aktivoituvaa eventtiä. En tosin kiellä etteikö pelaajat olisi odottaneet sitä oikeampaa kokemustakin.
 
Pelasin LOTV noin 20-30 1on1 matsia kuukausi takaperin, ja en tunnista Oravamedian kävyn mietteitä;
Voitin ehkä 40% matseista, taisin päätyä kultaliigaan.

Pelaamattomuutta takana vuodesta 2013, silloin pelasin n. 150 matsia diamondissa. WOL lopussa pelasin noin 500-750 matsia, ja pelailin med diamondissa. En ihan oppinut kaikkia yksiköitä vielä tuossa 20-30 matsissa counteraan oikein mitenkään, mutta erittäin hauskaa oli. Selvästi vihuja oli vähemmän ja taso vaihteli, ja placementissa ei tullut mitään matalaa pronssia vastaan, vaan kaikki olivat kohtuullisia vastustajia. Koko LOTV -urallani en ole nähnyt yhtään master vihollista. Näkyvä MMR kyllä heitteli jonkin verran.

Itselleni tämä SC1 luo ehkä lähinnä loistavan tavan tarkastella, mitä tämä tarkoittaa e-sports rintamalla RTS:lle. Tuskin jaksan itse paneutu 90 -luvun tasolle jääneisiin mekaaniikoihin ja eritoten pathfindingiin. Toivotaan, että tuote on hyvä tälläisenaankin!

Harmittaa toki hiukan, kun olisin aivan äärimmäisen kiinnostunut, jos joukkojen hallintarajoitteet poistettaisiin, pathfinding nostettaisiin SC2 -tasolle ja yleensä mikro kiillotettaisiin 2020 -luvulle. Peli olisi edelleen temmoltaan eri, ja strategisuudeltaan eri sfääreissä. Ikävä kyllä balanssi varmasti kosahtaisi totaalisesti... Noilla muutoksilla kyseessä voisi kuitenkin olla vaikka vuosikymmenen peli allekirjoittaneelle.

Olen pistänyt mielessäni paljon WC4:n varaan; Toivottavasti julkaisevat pelin moninpelin osalta ilmaisena jollakin hattumyynnillä ja yksinpelikampanjat tyyliin 20€ zipale -hintaan useampaan osaan lohkottuna. Peliä voisi tukea seuraavat 20 vuotta ja RTS -genrelle luulisi jäävän ainakin jokin kohderyhmä aktiivipelaajiksi. Yksinpeli ehkä söisi WoWin juonikuvioita, mutta pelkkä moninpelikin kelpaisi hyvin!
 
Tuskin nyt kuitenkaan isoin osa valitusta tuli tuosta, eiköhän siinä ollut se Blizzcon Diablo fiaskokin sopivasti ihmisillä muistissa. Unohtamatta toki eventin tylsyyttä ja kerran vuodessa tammikuussa aktivoituvaa eventtiä. En tosin kiellä etteikö pelaajat olisi odottaneet sitä oikeampaa kokemustakin.

Kyllä se isoin osa valituksista oli nimenomaan sitä, että porukka luuli sen olevan aito D1-kokemus. Battle.netin D3-foorumeilta ainakin tuo jäi mieleen. Toinen valituksen aihe oli se tylsyys ja siitä valitti pääasiassa juuri ne, jotka ymmärsivät eventin todellisen luonteen.
 
Tätä tuli menneinä vuosina hinkattua suht reilusti. Erittäin hieno homma, suorastaan kulttuuriteko :)
 
Itselleni tämä SC1 luo ehkä lähinnä loistavan tavan tarkastella, mitä tämä tarkoittaa e-sports rintamalla RTS:lle. Tuskin jaksan itse paneutu 90 -luvun tasolle jääneisiin mekaaniikoihin ja eritoten pathfindingiin. Toivotaan, että tuote on hyvä tälläisenaankin!

Harmittaa toki hiukan, kun olisin aivan äärimmäisen kiinnostunut, jos joukkojen hallintarajoitteet poistettaisiin, pathfinding nostettaisiin SC2 -tasolle ja yleensä mikro kiillotettaisiin 2020 -luvulle. Peli olisi edelleen temmoltaan eri, ja strategisuudeltaan eri sfääreissä. Ikävä kyllä balanssi varmasti kosahtaisi totaalisesti... Noilla muutoksilla kyseessä voisi kuitenkin olla vaikka vuosikymmenen peli allekirjoittaneelle.

Olen pistänyt mielessäni paljon WC4:n varaan; Toivottavasti julkaisevat pelin moninpelin osalta ilmaisena jollakin hattumyynnillä ja yksinpelikampanjat tyyliin 20€ zipale -hintaan useampaan osaan lohkottuna. Peliä voisi tukea seuraavat 20 vuotta ja RTS -genrelle luulisi jäävän ainakin jokin kohderyhmä aktiivipelaajiksi. Yksinpeli ehkä söisi WoWin juonikuvioita, mutta pelkkä moninpelikin kelpaisi hyvin!

Mielestäni ne 90-luvun pelimekaniikat ovat huomattavasti toimivampia kuin aivoton click click spam apm mekaniikka. Yksiköihin hallintarajoittamattomuus vähentää taistelujen mikrotuksen tarvetta ja tekee low tier yksiköistä ja näiden deathballeista liian vahvoja. Pathfinding ei ole juuri sen parempi kakkosessakaan, joten en ymmärrä pointtiasi. Sen sijaan Warcraft kolmosen pathfinding on huomattavasti miellyttävämpi kuin Starcraftien vastaava.

Minäkin pistin aikoinaan paljon SC II varaan. Aktiivipelaajien määrä romahti runsaassa vuodessa eikä pelistä tullut missään vaiheessa RTS klassikkoa saati suuren maailman competive peliä. Mikäli Paskavision jatkaa samalla linjalla, mahdollisesta Warcraft nelosesta ei todellakaan tule seuraavaa jumalpeliä.

Tätä tuli menneinä vuosina hinkattua suht reilusti. Erittäin hieno homma, suorastaan kulttuuriteko :)

Vanha Starcraft Anthology tulee ilmaiseksi jakeluun, Remaster on taas maksullinen.
 
Mielestäni ne 90-luvun pelimekaniikat ovat huomattavasti toimivampia kuin aivoton click click spam apm mekaniikka. Yksiköihin hallintarajoittamattomuus vähentää taistelujen mikrotuksen tarvetta ja tekee low tier yksiköistä ja näiden deathballeista liian vahvoja. Pathfinding ei ole juuri sen parempi kakkosessakaan, joten en ymmärrä pointtiasi. Sen sijaan Warcraft kolmosen pathfinding on huomattavasti miellyttävämpi kuin Starcraftien vastaava.
Yleisesti kannatan APM -skaalauksen vähentämistä perusasioista;
Esimerkiksi hallintarajoitteisuus pakottaa 'aivottomasti' tekemään samaa asiaa uudestaan ja uudestaan, ja tämä toimintamalli on ainoa pakolllinen oikea tapa mikrota. Hallintarajoittamattomuudella voit valita, mikrootko pienempiä ryhmiä vai teetkö APM:llä jotain muuta.

Teennäistä hallintarajoitteisuutta mielummin näkisin vaikka fiksuja Colossuksen tyyppisiä high dps-low survivalibility yksiköitä, toggleable passive abilityjä tai active abilityjä, jota tosin SC2:ssa periaatteessa yritetäänkin hieman laihahkoin tuloksin. Nähdäkseni vielä nykyistä rohkeammin olisi pitänyt muovata end-game näiden yksiköiden varaan yleensä. Sen kyllä ilman muuta näen, että nuo teennäiset hallintarajoitteet helpottavat pelin balansointia massayksiköiden osalta poistamalla osan massausstrategioista kokonaan.

Hyvä esimerkki huonosta mekaniikasta on mielestäni Larva Inject entisessä ja nykymuodossaan. Ennen se oli puhdas aivoton APM -lisäys, jossa piti olla x sekuntimäärän välein naputtamassa baset läpi käytännössä kameran kera ( kartta oli ainakin itselleni hitaampi tapa ). Nyt se puhdas APM -lisäys. Creep spreadin sitominen energiaan on ihan OK korjaus, mutta ei riittävä. Asia ratkaistaan lisäqueenilla.

Pathfindingistä täytyy myöntää, että omat kokemuksina omat wanhoja. Tuntuma kuitenkin on, että ajoittain yksiköt päättivät lähteä karkeloimaan suorastaan AoE2 -tyyliin. SC2 kasassa olevat yksiköt toimivat mielestäni erittäin loogisesti ja juuri oikein, enkä kyllä muista koskaan syyttäneenikään pathfindingiä, mikä useissa muissa peleissä on yleistä.
 
Kuten mainitsin, Ensimmäisessä Starcraftissa pelien mittakaavat jäävät pienemmiksi, jolloin mikromanagerointia on vähemmän. Vrt Zergin kaksi basea ykkösessä versus Zergin viisi basea kakkosessa.

Starcraft kakkosessa yksiköt kulkevat jonomuodostelmassa suorinta reittiä kohti targettia ja grouppi saattaa jakaantua kulkemaan eri reittiä pitkin, mikäli maastossa on esteitä. Yhtälailla suuremmat unitit jumittavat cliffillä ja vammailevat uphill wallia vastaan. En näe suuria eroja alkuperäisen ja kakkosen välillä tässä.
 
Starcraft Anthology ollut jo useamman päivän sold out. Onkohan tuota tulossa lisää?
Teamliquidin sivuilla oli mainintaa, että Patch 1.8a tulisi viikon sisällä. 1.8a yhteydessä sitten Starcraft Anthology tulee ilmaiseksi jonka takia vissiin lopettaneet myymisen. Muutenhan tuo on ollut jo jonkin aikaa ennen SC:R julkistustakin sold out.
 
Itse olisin kyllä kaivannut vähän nykyaikaista remasteria ts. uutta peliä. Esim. että workerit menevät suoraan töihin jne.
 
Ymmärrän kyllä, että remasterissa toivottais vähän modernisointia, mutta jotenki SC on kuitenki itelle sen verran pelattava, et ihan hirveitä uudistuksia en kaipais, varsinki kun siinä on sit se vaara et moninpelin tasapaino katoaa ja porukka kitisee sit siitä. Toisaalta jos miettii esimerkiksi Warcraft 2 peliä, nii haluaisinko todellaki niitä 9 miehen ryhmiä ja puoli ruutua peittävää HUDia vai toivoisinko oikeasti, et peli vähä rukattais rankemmalla kädellä, kuitenki niin että tunnelma ja pelattavuus säilyis lähes samanlaisena.
 
Alkuperäinen Starcraft ja BW on kaikin puolin ihan helvetisti vaikeampi kuin SC2. Jo se että alle 300apm kaverit eivät voi edes pärjätä käytännössä lainkaan muuta kuin perus läpsyttelyissä.
 
Alkuperäinen Starcraft ja BW on kaikin puolin ihan helvetisti vaikeampi kuin SC2. Jo se että alle 300apm kaverit eivät voi edes pärjätä käytännössä lainkaan muuta kuin perus läpsyttelyissä.

Vaikeus on suhteellinen käsite. Suurin osa pelaajista kuuluu ilmeisesti perusläpsyttelijöiden joukkoon. Kuitenkin jo runsaalla 100 apm:llä pärjäsi WGT:ssä melko korkealla tasolla. Korealaisia himonaksuttelijoita toki löytyy maailman täydeltä. Mutta innovaatinen pelaaminen ja pelimekaniikan tunteminen on huomattavasti naksuttelunopeutta tärkempää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 539
Viestejä
4 539 646
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom