STAR WARS: Squadrons

Liekkö tätä ja muita vr pelejä mahdollista testata jossain? Ei ole mitään vr romppeita itsellä ja vähän kiinnostaisi nähdä tämä vrnä.
 
Tulipa testattua ja onhan se siistiä lentää Indexillä Tie Fighteriä ja X-wingiä. Pitkälle on tultu siitä kun lapsena pelasi kolikkopelinä Star Warsia (Star Wars) ..Vähän meinasi heikotus kyllä tulla kun tunnin verran pelasi putkeen.

Jotenkin tuntuu että vaikka framerate on korkea, nopeissa käännöksissä on jotain ihmeellistä pientä stutteria joka pahentaa tuota motion sicknessiä. Onkohan tehonpuutteesta kyse vai bugaako peli jotenkin (i7 6700k/2070 Super koneessa)..
 
Tulipa testattua ja onhan se siistiä lentää Indexillä Tie Fighteriä ja X-wingiä. Pitkälle on tultu siitä kun lapsena pelasi kolikkopelinä Star Warsia (Star Wars) ..Vähän meinasi heikotus kyllä tulla kun tunnin verran pelasi putkeen.

Jotenkin tuntuu että vaikka framerate on korkea, nopeissa käännöksissä on jotain ihmeellistä pientä stutteria joka pahentaa tuota motion sicknessiä. Onkohan tehonpuutteesta kyse vai bugaako peli jotenkin (i7 6700k/2070 Super koneessa)..
En ole päässyt kokeilemaan tätä peliä, mutta Dirt Rally 2:ssa on Oculus Quest 1:llä semmosta että sivulle katsoessa framerate oli selvästi huonompi(silloin tällöin). Pelaamista se ei haitannut kun eteenpäinhän sitä rallipeleissä katsotaan, mutta pistin merkille kun oli niin kummallinen homma. DCS:ssä taas sivuille katsominen ei ole vaikuttanut fps:ään.
 
Nyt toimii myös Epic Storen pihtareille! Origin kysy minne laitetaan ja alko lataamaan.
 
Tulipa testattua ja onhan se siistiä lentää Indexillä Tie Fighteriä ja X-wingiä. Pitkälle on tultu siitä kun lapsena pelasi kolikkopelinä Star Warsia (Star Wars) ..Vähän meinasi heikotus kyllä tulla kun tunnin verran pelasi putkeen.

Jotenkin tuntuu että vaikka framerate on korkea, nopeissa käännöksissä on jotain ihmeellistä pientä stutteria joka pahentaa tuota motion sicknessiä. Onkohan tehonpuutteesta kyse vai bugaako peli jotenkin (i7 6700k/2070 Super koneessa)..
Itsellä oli ennen 6700K ja kun päivitin 3700X:ään, niin katosi stutterit kaikista peleistä.
 
Tulipa vaan mieleen kun tämäkin saatavills myls vr nä. Niin mites kun mulla menee pääsekaisin jo pienemmästäkin pyörimisestä kun likkaa vienyt vaikka leiksoille ja esim huvipuistoissa tykkää kyl yhtään vähänkin enempi pyörivistä jutuista. Niin mahtaakohan mulla tulla kaikissa näissä vr jutuisss samantien se oksennusreflekti??? En ole ikinä testannut kuin jotain card boardia js meinas laatta lentää
 
Tulipa vaan mieleen kun tämäkin saatavills myls vr nä. Niin mites kun mulla menee pääsekaisin jo pienemmästäkin pyörimisestä kun likkaa vienyt vaikka leiksoille ja esim huvipuistoissa tykkää kyl yhtään vähänkin enempi pyörivistä jutuista. Niin mahtaakohan mulla tulla kaikissa näissä vr jutuisss samantien se oksennusreflekti??? En ole ikinä testannut kuin jotain card boardia js meinas laatta lentää

Tämä peli ei ole helpoimmasta päästä pahoinvoinnin suhteen, mutta ei lähellekään pahinkaan. Itse en tykkää pelata VR fps:iä pahoinvoinnin vuoksi ilman teleport-modea, mutta tämä menee kyllä ainakin n. tunnin sessioissa. Jos/kun korjaavat ruudunpäivitysongelmat vielä, niin tilanne paranee tuon osalta entisestään.

Tuli äsken pelattua reilu tunti moninpeliä ja se on kyllä aika huikeaa menoa parhaimmillaan VR:nä. Suosittelen kokeilemaan..
 
Tulipa vaan mieleen kun tämäkin saatavills myls vr nä. Niin mites kun mulla menee pääsekaisin jo pienemmästäkin pyörimisestä kun likkaa vienyt vaikka leiksoille ja esim huvipuistoissa tykkää kyl yhtään vähänkin enempi pyörivistä jutuista. Niin mahtaakohan mulla tulla kaikissa näissä vr jutuisss samantien se oksennusreflekti??? En ole ikinä testannut kuin jotain card boardia js meinas laatta lentää

Lasit päässä prologue tehtävien aikana meinas olla vähän pää pyörällä, mutta sitte hellitti ;) en oo mp:tä vielä koittanu ku pitää tuo single eka läpi käydä
 
Jostain syystä jumitin kattomaa Shroudin streamia tästä... eh... Lensi suoraa päin meteoriittia tolla aluksella ja ei damagea, Ei tuhoutunut. Joko tällä SW:lla rahastaminen vois loppua oikeesti kun on tätä luokkaa :D

Toisaalta onhan tää vähän sama kuin änärit ja änäfällät sun muut... hohhoijjaa, NEXT
 
Jostain syystä jumitin kattomaa Shroudin streamia tästä... eh... Lensi suoraa päin meteoriittia tolla aluksella ja ei damagea, Ei tuhoutunut. Joko tällä SW:lla rahastaminen vois loppua oikeesti kun on tätä luokkaa :D

Kyllä tässä tulee törmäyksistä damagea. Tosin ei välttämättä tuhoudu ekasta törmäyksestä kokonaan :)
 
Kyllä tässä tulee törmäyksistä damagea. Tosin ei välttämättä tuhoudu ekasta törmäyksestä kokonaan :)
Juuh no en tiedä sitten, Mestari ei ainakaan ottanu yhtään hittiä kun metoriittiin vai mikä kivi nyt olikaan, Törmäsi. Mutta joo
 
Tulipa vaan mieleen kun tämäkin saatavills myls vr nä. Niin mites kun mulla menee pääsekaisin jo pienemmästäkin pyörimisestä kun likkaa vienyt vaikka leiksoille ja esim huvipuistoissa tykkää kyl yhtään vähänkin enempi pyörivistä jutuista. Niin mahtaakohan mulla tulla kaikissa näissä vr jutuisss samantien se oksennusreflekti??? En ole ikinä testannut kuin jotain card boardia js meinas laatta lentää
Tuohon motionsickenssiin yleensä ajan kanssa tottuu. Eli jos aluksi tulee nopeasti huono olo, ei välttämättä kannata heti heittää kirvestä kaivoon.


Huvittavaa kun revikoissa hehkutetaan miten hienoa on lentää avaruudessa ja katella ympärilleen VR:llä, kun esim Elite Dangerous on ollu jo 5 vuotta ja VR-tukikin 4 vuotta. :whistling:
Joo, ei ole uutta auringon alla. Mutta, se avaruudessa lentelyhän on törkeän hienoa vr-potta päässä - ainakin elitessä :cigar2:
 
Nyt toimii myös Epic Storen pihtareille! Origin kysy minne laitetaan ja alko lataamaan.

Tämähän oli hyvä, oli Epicin kympin alennus vielä käyttämättä. Origin päivitti itsensä ja peli asensi normisti sen jälkeen itsensä koneelle. :hungry:
 
Itsellä on alla muutamaa erilaita avaruus arcadea ja vähän syvällisempääkin (mm. X-wing, TIE, X-Alliance, WC, WC Privateer, Freespace2, Freelancer, X2, X3, Frontier, ED, SC). Mitä olen tätä Squadronia nyt julkaisun jälkeen katsellut, niin tuntuu sijoittuvan Battlefrontin ja X-Wingin väliin kontrollien monipuoleisuudessa / haastavuudessa. Mielipiteitä tuntuu olevan kaksi. Jonneille tämä on uutta ja ihmeellistä ja tosi paljon nappeja. X-Wing aikakauden vanhuksille yksinkertaistettua arcadea. Selväähän se on, että konsolit jarruttavat tässäkin toimitojen määrää. Tosin, nopeatempoiseen arcademättöön ominaisuuksia on varmasti enemmän kuin tarpeeksi. Huvittaa ajatellakin, kun X-Wing aikaan Advanced Gravisissa oli 2 nappia ja loput 20 toimintoa piti aina vetää näppiksellä ja sen kombinaatioilla :)

Visuaalisesti ja äänimaailman suhteen pidän todella paljon. 70/80 -luvun alkuperäisen SW maailman rujo design on säilytetty hienosti, eikä (ainakaan vielä) mukana ole mitään bling bling aluksia mitä myöhemmissä leffoissa ja Battlefronteissa oli. Kentät asteroideen ja avaruusasemineen ja romuineen ovat myös hienoja.

Kampanja ilmeisesti melko simppeli ja lyhyt, joten SP peliksi tätä ei kannatane hankkia. Olkoonkin hinta vain 30€ kupongilla. MP pelaamista kun katselen, niin simppeli DM ei kyllä nappaa yhtään. Tuo toinen, Fleet Battle, on hivenen monipuolisempi. Siltikin parin tunnin katselun jälkeen tuntuu, että käteen jäisi aika lyhyt ja sisällötön paketti. Varsinkin tällä hetkellä, koska SP matskua tuskin tulee lisää ja tuo MP näyttää melko tylsähköltä saman toistolta.
 
Onko tossa moninpelissä mitään matchmaking/ranking systeemiä, eli mitään e-sport aspektia vai onko se vaan ihan hauskanpitoa?
 
Yksinpelin osalta tämä on mielestäni lähimpänä Gamecuben Rogue Squadronia, josta aikoinaan pidin paljon. Pari tehtävää pelannut ja juonta kuljetetaan kivasti eteenpäin ja tuotantoarvot on AAA-tasoa mikä varsinkaan VR-pelissä ei ole itsestäänselvyys.

Itse yllätyin myös siitä miten hauskaa tuo Dogfight-pelimuoto on. Arcadeahan se on, mutta pelattavuus ja immersio on kohdillaan ainakin VR-lasit päässä. Alusta voi kehittää monelta osin, ase-, suoja- ja huoltokilkkeitä on kohtuullisesti erilaisia jotka tuovat vaihtelua.

@bubbana Dogfight-pelimuodossa ei ole rankingia, mutta Fleet Battle pelimuodossa on.
 
Kampanja ilmeisesti melko simppeli ja lyhyt, joten SP peliksi tätä ei kannatane hankkia.

Mulla meni n.8 tuntia. Tehtävien välissä tuli aina kuunneltua mitä ryhmän muilla tyypeillä oli kerrottavaa ja tarinan loppupuolella lähti muutaman kerran henki ja epäonnistuin kohteen suojelussa.
Kyllä tästä on jo nyt saanut 30e edestä vastinetta rahalle.
Seuraavaksi testaamaan moninpeliä jonka suhteen mulla ei ole odotuksia ollenkaan. Jos pelaan edes viisi matsia ilman, että joku asia alkaa vituttamaan niin olen tyytyväinen.
 
Siinä vielä pihimpi ratkasu. 3.99€/kk on se perus EA Play mikä löytyy steamista että originista. Ryysikää yksinpeli alle 10 tunnissa läpi ja jos jää aikaa koittakaa mp:tä
 

Liitteet

  • eaplay.jpg
    eaplay.jpg
    51,4 KB · Luettu: 98
Tämähän on ihan letkeää viihdettä, piti kaivaa Thrustmaster avaamattomasta laatikosta ihan vain tämän takia. Hetken tossa menee kun yrittää saada kontrollit selkäytimeen kaikkien nappien osalta.

5529B827-B314-40A7-92F1-F4500601F025.png
 
Kävin sitten eilen hakemassa Powerista Thrustmaster T Flight HOTAS X:n. Tuntuma ja fiilis parani kyllä padiin verrattuna aivan älyttömästi. Aluksen ohjaaminen tuli suoraan selkärangasta. Tosin tiettyjä toimintoja piti opetella, että minkä napin takana ne sijaitsevat. Mutta on se lentäminen vain niin hauskaa. En muista milloin viimeksi olisin fyysisesti väistänyt näytön takana, kun olen melkein lentänyt päin Star Destroyeria. Muutenkin nyt on paljon enemmän opeteltavaa ja muistettavaa.

Ehkä voisin todeta, että padilla peli on ihan ok, mutta joystickilla ja hotasilla aivan loistava. Parhaimmillaan pelissä todella kova tekemisen meininki. Toisaalta tämä on eka peli ikinä, jota olen pelannut joystickillä. Lento- ja avaruussimuveteraanit voivat siis napsaista muutaman pisteen pois hehkutuksestani:)

Lisäksi: olkoon lentäminen sitten kuinka arcadea tahansa, niin tämän pelin myötä olen ainakin kiinnostunut ihan uudesta peligenrestä, johon en aikaisemmin uhrannut ajatustakaan. Ehkä sitten Eliteä seuraavaksi.
 
Toivottavasti fiksaavat FPS ongelmat nopeaan PC puolella. 59,94FPS tjsp sulavin itsellä. Yhden online dogfightmatsin ehdin tänään vetää ja 11 tappoa, 1 kuolema, 1 assisti. Kai se oli jotain aloittelijan tuuria. Xbox Onen ohjaimella pelaan.
 
Pari ekaa tehtävää takana, Riftillä ja ilotikulla lentelen. Ahtaita nämä ohjaamot! Pari kertaa jo kuollut näidenkin tehtävien aikana toiseksi vaikeimmalla eli lupaavalta vaikuttaa! Tässä alkaa jo Riftin reso loppumaan vähän kesken :) Kyllähän tämä mukavalta vaikuttaa, tosin melko nopeatempoiselta. Ainakin Tie fighter ja X-Wing kiihtyvät nollasta sataan suunnilleen sekunnissa. AI:n lentokuviot näyttävän hieman omituisilta, sellaista todella kulmikasta lentelyä.
Tunteroisen perusteella kuitenkin tuntuu (hyvältä) Star Wars peliltä. Tulee tästä Tie Fighter mieleen. Vielä ei ole ihan samalla tavalla vakuuttanut mutta eiköhän se tästä.
 
Niin olikos täällä esillä että tässähän on ainakin lievä aim assist? Totta puhuen vähän yllätyin. Vaikka ei tuon pitäisi edes olla yllätys kun pitää padillakin pystyä pelaamaan.
Piti tarkistaa tuubista että alkuperäisen Tie Fighterin systeemi on paljon toimivampi, eli silloin kun tähtäin on oikeassa kohdassa se muuttuu vihreäksi.
 
Mulla ongelmia tämän kanssa, steamista siis ostin. Vr tilassa ku käynnistää nii mikään kontrolli ei tottele että vois originin close painiketta painaa, eli siitä ei pääse eteneen. Normitilassa onnistuu kyllä mutta kun sillä päässy peliin ja asetuksista vaihtaa vr tilan nii peli kaatuu samantien. Ainoa keino millä pääsin kokeilee oli verkkopiuha irti vr tilassa, toimi noin 10min ennenku kaatu. Ois varmaa kannattanu ostaa jostain muualta tai ottaa ea play ku ei toimi.
 
Ihan hyvä huomio oli myös se ettei VR:ää voi käynnistää silloin kun peli on fullscreen tilassa. Pitää olla borderless. Hetki meni tuota ihmetellessä, jokohan ovat korjanneet.
E: tai windowed
 
Niin olikos täällä esillä että tässähän on ainakin lievä aim assist? Totta puhuen vähän yllätyin. Vaikka ei tuon pitäisi edes olla yllätys kun pitää padillakin pystyä pelaamaan.
Piti tarkistaa tuubista että alkuperäisen Tie Fighterin systeemi on paljon toimivampi, eli silloin kun tähtäin on oikeassa kohdassa se muuttuu vihreäksi.

Yksinpelissä aim assistin määrä riippuu käsittääkseni vaikeustasosta, vaikeimmalla assistia ei ole. Moninpelissä taasen on erikseen ”homing” laserit, joilla muut ominaisuudet kuten damage ja firerate on huonompia.
 
Saman napi alla on tuo Focus Shield / Convert power.

Mitä katselin, niin tuo Focus avaa menun mistä tökätään tatilla ylös/alas tai jätetään keskelle. Saako tuota kuten se wanhoissa peleissä on, eli "cycle through": eteen/taakse/tasaa shieldit. Mielestäni paljon nopeampaa. Se mikä Squadronissa on paremmin, niin kaikki suojat latautuvat, vaikka ne olisi fokusoitu eteen taikka taakse. Vanhoissa latautui muistaakseni vain se fokusoitu ja sen tullessa täyteen, se ei fokusoitu ei aloittanut lataantumistaan silti. Myöskään laserit / suojat eivät pikkuhiljaa heikkene jos niiden tehonsyöttä on alle puolet ja puolessa välissäkin ne lataavat, toisin kuin vanhoissa. Boostit kyllä tippuu alaspäin, jos tehot eivät ole tapissa ko. järjestelmälle.

Power Convert oli miestäni parempi vanhoissa, koska sillä pystyi siirtämään laserien tai suojan latauksen järjestelmästä toiseen. Eli jos tarvitsi pikaisesti lasereita, niin varastat tehoa suojien olemassa olevasta latauksesta. Ja toki toisinpäin, tikukassa paikassa paetessa pumppaat laserien latauksen shieldeihin. Mielestäni tuo oli hyvä systeemi. Nyt tuo on ilmeisesti tarjolla vain suojattomille aluksille ja silloinkin siirtää (ilmeisesti) vain enginen boostin tai laserin boostin järjestelmästä toiseen. Eihän enginestä ole mitään muuta siirrettävää kuin se boosti energia, toisin kuin shieldeistä olisi.
How to use Emergency Power Converter
  • Starfighters that are not equipped with shields will always have a bit more power per system since that power is spread across only two systems instead of three.
  • Starfighters without shields do not have an option to Focus Shields, but they do have an additional ability called Emergency Power Converter.
  • You can instantly transfer all power from one system to the other, and thus instantly gain the advantage of overcharged engines or overcharged primary weapons.
  • To use Emergency Power Converter, hold X (Xbox One) / Square (PS4) / C / JOY 7 and using the left thumbstick/mouse wheel / POV to navigate the pop-up menu.
  • You can use this ability when you are in dire need of a boost to escape or when you want to apply a sudden burst of heavy damage to your target.
  • It's important to notice that this will leave your other system empty for a short time, meaning your weapons will charge at a slower pace or your speed will be significantly decreased.
 
Pelaako muut Oculus Questilla? Häiritsee että nopeasti sivulle katsoessa kuvan reunassa näkyy mustaa ja muutenkin pätkähtelee reilusti sivuille katsoessa, vaikka normaalisti peli on täysin sulava. EDIT: Näköjään muillakin samoja ongelmia Continuous tracking issues with Squadrons.
En muista että olisin muissa peleissä huomannut samaa yhtä häiritsevästi. Tehtävien hallinnan mukaan näyttiskin tekee hommia vain 50% teholla, kun esim. DCS:ssä 90%. Mukavasti ei ole pienintäkään pahoinvointia ollut vaikka aluksen saa kieppumaan miten vain kun avaruudessa ollaan.

Olen pelannut vasta prologin/tutoriaalin/2tehtävää eikä peli ole oikein saanut minua vielä imaistua mukaansa.
Pelaankohan väärin kun tuntuu että 90% pelaamisesta vihujen etsintää tutkalla ja 10% sitä että vihu vilahtaa edessä, jonka jälkeen taas käännytään 180 astetta tutkan mukaan vihun suuntaa ja toistetaan sama toivoen että nyt osuisi? :D Voi olla että ongelma on enemmänkin se etten osu yhtään mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi pelannut joystickilla World of Warplanesia, joten avaruuslentely oli ensin hiukan hakusessa vaikka olinkin aikanaan pelannut X-Wing pelisarjan läpi...
 
Viimeksi pelannut joystickilla World of Warplanesia, joten avaruuslentely oli ensin hiukan hakusessa vaikka olinkin aikanaan pelannut X-Wing pelisarjan läpi...

Tämähän se, viimeisin itsellä joku MS:n Combat Flight Simulator 3 ja/tai IL-2 Sturmovik ja tuntuu kyllä kuin olisi ensimmäistä kertaa lentelemässä joystickillä. X-Wing ja TIE fighterit tuli kyllä aikanaan hakattua moneen kertaan läpi. Jännä, että piti vuoteen 2020 odotella jatkoa aiheeseen. :hungry:
 
Itse kaurauttelin tähtihävittäjän kannelle oikein urakalla ennen kun tajusin vaihtaa rollin ja yawin päittäin tellus-moodiin.
 
Siis ei hyvää päivää, pitää sulkea sekä asuksen lightingservice.exe että corsairin icue.exe että tän saa edes käyntiin.
No, veljeltä lainassa Thrustmasterin joku perustason HOTAS, illalla kovaa peliä Imperiumin kunniaksi
 
Siis ei hyvää päivää, pitää sulkea sekä asuksen lightingservice.exe että corsairin icue.exe että tän saa edes käyntiin.
No, veljeltä lainassa Thrustmasterin joku perustason HOTAS, illalla kovaa peliä Imperiumin kunniaksi
Jaa, kyllä mulla peli toimii iCue taustalla? Toivottavasti ei tarvitse alkaa tuota sulkemaan aina peliä käynnistäessä jossain välissä.
 
Jaa, kyllä mulla peli toimii iCue taustalla? Toivottavasti ei tarvitse alkaa tuota sulkemaan aina peliä käynnistäessä jossain välissä.
En tiedä onko sillä merkitystä että Steam-versio kyseessä. Tai sillä että iCue hallitsee myös Asuksen valaistuksia.
 
En tiedä onko sillä merkitystä että Steam-versio kyseessä. Tai sillä että iCue hallitsee myös Asuksen valaistuksia.
Voihan se vaikuttaa, mulla on Epic versio ja Asuksen valo-ohjausta en ole kytkenyt päälle vaikka sellaiset emosta löytyvätkin.
 
Kävin sitten eilen hakemassa Powerista Thrustmaster T Flight HOTAS X:n. Tuntuma ja fiilis parani kyllä padiin verrattuna aivan älyttömästi. Aluksen ohjaaminen tuli suoraan selkärangasta. Tosin tiettyjä toimintoja piti opetella, että minkä napin takana ne sijaitsevat. Mutta on se lentäminen vain niin hauskaa. En muista milloin viimeksi olisin fyysisesti väistänyt näytön takana, kun olen melkein lentänyt päin Star Destroyeria. Muutenkin nyt on paljon enemmän opeteltavaa ja muistettavaa.

Ehkä voisin todeta, että padilla peli on ihan ok, mutta joystickilla ja hotasilla aivan loistava. Parhaimmillaan pelissä todella kova tekemisen meininki. Toisaalta tämä on eka peli ikinä, jota olen pelannut joystickillä. Lento- ja avaruussimuveteraanit voivat siis napsaista muutaman pisteen pois hehkutuksestani:)
Hain myös tänään tuon saman ohjaimen ja minulla ei toimi kaasukahva (throtle). Siis sitä saa veivata eteen ja taakse ja se ei tee mitään aluksen vauhdille. Kaasu taas löytyy kaasukahvassa olevasta peräsin -kytkimestä (rudder) ja peräsin taas toimii kiertämällä ohjainsauvaa (joystic). Miten tuon saa toimimaan oikein? Haluan että peräsin on kaasukahvan rudder -keinukytkimessä ja kiihdytys/hidastus taas toimisi itse kahvalla. Peli ostettu Epic:stä ja se käynnistää Origin taustalla. Toimiiko Steamissa oikein? Latasin jopa ajurit Thrustmasterin sivuilta ja ei auta. Pelin asetuksista en keksi miten kaasun saisi kaasukahvaan...

EDIT 1: Latasin Thrustmasterin sivuilta ohjeen ja pääsin sen verran eteenpäin asiassa, että lukitsin joystick:n kiertoliikkeen pois käytöstä sillä kahvasta löytyvällä pienellä ruuvilla. Sitten painoin Home -näppäintä kunnes LED palaa punaisena, tällöin on 4-axis mode (vihreä led on 5-axis) käytössä ja kaasukahvan Rudder -keinukytkin kääntää alusta kuten peräsimen kuuluu. Mutta edelleen itse kaasukahvan liikuttaminen eteen/taakse ei vaikuta aluksen nopeuteen. Windows 10 ohjauspaneelissa kun testaan peliohjainta, niin kaasukahva toimii Z-akselina ja rudder -keinukytkin toimii Z-kiertona ohjauspaneelissa. Mutta pelissä ei vain kaasukahva tee mitään :mad:

EDIT 2: NYT TOIMII. Tässä ohje jos jollakulla tulee sama ongelma. Eli mennään pelin Controls -valikkoon. Sieltä klikataan rattaan kuvaketta -> Remap Controls -> Change -> Flight -> Change -> Flight Stick -> ja kohtiin Throttle Increase / Throttle Decrease mappaa uudet käskyt liikuttamalla kaasukahvaa.

Ei tässä mennytkään kuin 2h että sai toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko jo juttua miten paljon PS5:lla tulee grafiikka tms parannusta? Jos vr:ää haluaa niin ei tätä One X:llekään kannata ostaa mutta PS4-versio tällä hetkellä huonompi niin.
 
Hain myös tänään tuon saman ohjaimen ja minulla ei toimi kaasukahva (throtle). Siis sitä saa veivata eteen ja taakse ja se ei tee mitään aluksen vauhdille. Kaasu taas löytyy kaasukahvassa olevasta peräsin -kytkimestä (rudder) ja peräsin taas toimii kiertämällä ohjainsauvaa (joystic). Miten tuon saa toimimaan oikein? Haluan että peräsin on kaasukahvan rudder -keinukytkimessä ja kiihdytys/hidastus taas toimisi itse kahvalla. Peli ostettu Epic:stä ja se käynnistää Origin taustalla. Toimiiko Steamissa oikein? Latasin jopa ajurit Thrustmasterin sivuilta ja ei auta. Pelin asetuksista en keksi miten kaasun saisi kaasukahvaan...

EDIT 1: Latasin Thrustmasterin sivuilta ohjeen ja pääsin sen verran eteenpäin asiassa, että lukitsin joystick:n kiertoliikkeen pois käytöstä sillä kahvasta löytyvällä pienellä ruuvilla. Sitten painoin Home -näppäintä kunnes LED palaa punaisena, tällöin on 4-axis mode (vihreä led on 5-axis) käytössä ja kaasukahvan Rudder -keinukytkin kääntää alusta kuten peräsimen kuuluu. Mutta edelleen itse kaasukahvan liikuttaminen eteen/taakse ei vaikuta aluksen nopeuteen. Windows 10 ohjauspaneelissa kun testaan peliohjainta, niin kaasukahva toimii Z-akselina ja rudder -keinukytkin toimii Z-kiertona ohjauspaneelissa. Mutta pelissä ei vain kaasukahva tee mitään :mad:

EDIT 2: NYT TOIMII. Tässä ohje jos jollakulla tulee sama ongelma. Eli mennään pelin Controls -valikkoon. Sieltä klikataan rattaan kuvaketta -> Remap Controls -> Change -> Flight -> Change -> Flight Stick -> ja kohtiin Throttle Increase / Throttle Decrease mappaa uudet käskyt liikuttamalla kaasukahvaa.

Ei tässä mennytkään kuin 2h että sai toimimaan.
Joo, mullakin oli ne aluksi väärin, mutta pelin asetuksista, jotka itsekin löysit jo, ne saa muutettua. Lisäksi käänsin pitchin ja vaihdoin rollin ja yawin päittäin. Alkoi lentämisestäkin tulla jo jotain.
 
Joo, mullakin oli ne aluksi väärin, mutta pelin asetuksista, jotka itsekin löysit jo, ne saa muutettua. Lisäksi käänsin pitchin ja vaihdoin rollin ja yawin päittäin. Alkoi lentämisestäkin tulla jo jotain.
Oletko säätänyt ns. deadzonea? Tuntuu että tarkka tähtääminen on hankalaa kun joystic ei ole niin tarkka kuin toivoisi. Tuntuu että pienillä ranteen liikkeillä ei vielä tapahdu mitään ja kun voimakkaammin painaa niin tulee jo yliohjatttua. Pohjan säätöruuvi ei mielestäni auta tähän mutta miten tuo pelin asetuksissa olevat säädöt?
 
Oletko säätänyt ns. deadzonea? Tuntuu että tarkka tähtääminen on hankalaa kun joystic ei ole niin tarkka kuin toivoisi. Tuntuu että pienillä ranteen liikkeillä ei vielä tapahdu mitään ja kun voimakkaammin painaa niin tulee jo yliohjatttua. Pohjan säätöruuvi ei mielestäni auta tähän mutta miten tuo pelin asetuksissa olevat säädöt?
Voi olla, että sitä pelin sisäistä deadzonea säätämällä, se voisi parantua. Itse en ole pohjassa olevaan ruuvin koskenut enkä pelissä deadzonea säätänyt. Tuntuu ihan sopivalta omaan makuun. Herkkähän tuo nyt on, mutta sopivan rauhallisilla liikkeillä ihan sopiva.
 
VR-pelailusta: Riittääkö 1080 Ti vääntö tähän mukavasti Quest 2:lla vai kannattaako suosiolla pelailla muuta kunnes ehkä joskus ensi vuonna saa 3080 RTX?
 
VR-pelailusta: Riittääkö 1080 Ti vääntö tähän mukavasti Quest 2:lla vai kannattaako suosiolla pelailla muuta kunnes ehkä joskus ensi vuonna saa 3080 RTX?
Väittäisin että riittää hyvin. Ei tuntunut kovin raskaalta ja muutenkin tässä leijutaan avaruudessa niin ei ole paljoa piirrettävää.
 
VR-pelailusta: Riittääkö 1080 Ti vääntö tähän mukavasti Quest 2:lla vai kannattaako suosiolla pelailla muuta kunnes ehkä joskus ensi vuonna saa 3080 RTX?

Itsellä Index ja 2070 Super joka on kai aika vastaava nopeudeltaan kuin 1080ti. Peli pyörii suurimmaksi osaksi hyvin. Pelissä on tosin tällä hetkellä jotain bugia joka aiheuttaa pientä stutteria, mutta sitä on kai rtx3090 käyttäjilläkin.

Stutterista huolimatta Squadrons on mielestäni yksi parhaita VR kokemuksia ja sitä ei kannata missata jos VR kitti löytyy.
 
VR-pelailusta: Riittääkö 1080 Ti vääntö tähän mukavasti Quest 2:lla vai kannattaako suosiolla pelailla muuta kunnes ehkä joskus ensi vuonna saa 3080 RTX?
Leveleissä ite huomannu aika paljon eroa miten hyvin pyörii. Suurin osa pyörii nätisti, mutta sitten muutama, jossa vähän enemmän romua kentällä alkaa tökkimään. i7-8700 / ti2080 / HP Reverb
 
Oliko jo juttua miten paljon PS5:lla tulee grafiikka tms parannusta? Jos vr:ää haluaa niin ei tätä One X:llekään kannata ostaa mutta PS4-versio tällä hetkellä huonompi niin.

Lähtökohtaisesti PS4-pelit pyörivät "PS4 Prona", ja jos ovat saaneet vielä tälle aikanaan päivityksen niin sen paremmin.

Peli on mahtava myös PSVR:llä. Pelannut tarinan sillä läpi ja nyt verkossa jo levelillä 14.

 
1602705662669.png


Mainiota lentelyä kieltämättä :) Yksinpeli vielä vaiheessa mission 9:ssä (steamin kello näyttäs 11 tuntia). Stutteria/jäätyminen havaittavissa aina kun jonkun objektiven tekasee muuten hyvä performance kakkulat päässä :cool:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 693
Viestejä
4 544 000
Jäsenet
74 830
Uusin jäsen
kakkahätä83

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom