Liekkö tätä ja muita vr pelejä mahdollista testata jossain? Ei ole mitään vr romppeita itsellä ja vähän kiinnostaisi nähdä tämä vrnä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En ole päässyt kokeilemaan tätä peliä, mutta Dirt Rally 2:ssa on Oculus Quest 1:llä semmosta että sivulle katsoessa framerate oli selvästi huonompi(silloin tällöin). Pelaamista se ei haitannut kun eteenpäinhän sitä rallipeleissä katsotaan, mutta pistin merkille kun oli niin kummallinen homma. DCS:ssä taas sivuille katsominen ei ole vaikuttanut fps:ään.Tulipa testattua ja onhan se siistiä lentää Indexillä Tie Fighteriä ja X-wingiä. Pitkälle on tultu siitä kun lapsena pelasi kolikkopelinä Star Warsia (Star Wars) ..Vähän meinasi heikotus kyllä tulla kun tunnin verran pelasi putkeen.
Jotenkin tuntuu että vaikka framerate on korkea, nopeissa käännöksissä on jotain ihmeellistä pientä stutteria joka pahentaa tuota motion sicknessiä. Onkohan tehonpuutteesta kyse vai bugaako peli jotenkin (i7 6700k/2070 Super koneessa)..
Itsellä oli ennen 6700K ja kun päivitin 3700X:ään, niin katosi stutterit kaikista peleistä.Tulipa testattua ja onhan se siistiä lentää Indexillä Tie Fighteriä ja X-wingiä. Pitkälle on tultu siitä kun lapsena pelasi kolikkopelinä Star Warsia (Star Wars) ..Vähän meinasi heikotus kyllä tulla kun tunnin verran pelasi putkeen.
Jotenkin tuntuu että vaikka framerate on korkea, nopeissa käännöksissä on jotain ihmeellistä pientä stutteria joka pahentaa tuota motion sicknessiä. Onkohan tehonpuutteesta kyse vai bugaako peli jotenkin (i7 6700k/2070 Super koneessa)..
Tulipa vaan mieleen kun tämäkin saatavills myls vr nä. Niin mites kun mulla menee pääsekaisin jo pienemmästäkin pyörimisestä kun likkaa vienyt vaikka leiksoille ja esim huvipuistoissa tykkää kyl yhtään vähänkin enempi pyörivistä jutuista. Niin mahtaakohan mulla tulla kaikissa näissä vr jutuisss samantien se oksennusreflekti??? En ole ikinä testannut kuin jotain card boardia js meinas laatta lentää
Tulipa vaan mieleen kun tämäkin saatavills myls vr nä. Niin mites kun mulla menee pääsekaisin jo pienemmästäkin pyörimisestä kun likkaa vienyt vaikka leiksoille ja esim huvipuistoissa tykkää kyl yhtään vähänkin enempi pyörivistä jutuista. Niin mahtaakohan mulla tulla kaikissa näissä vr jutuisss samantien se oksennusreflekti??? En ole ikinä testannut kuin jotain card boardia js meinas laatta lentää
Jostain syystä jumitin kattomaa Shroudin streamia tästä... eh... Lensi suoraa päin meteoriittia tolla aluksella ja ei damagea, Ei tuhoutunut. Joko tällä SW:lla rahastaminen vois loppua oikeesti kun on tätä luokkaa
Juuh no en tiedä sitten, Mestari ei ainakaan ottanu yhtään hittiä kun metoriittiin vai mikä kivi nyt olikaan, Törmäsi. Mutta jooKyllä tässä tulee törmäyksistä damagea. Tosin ei välttämättä tuhoudu ekasta törmäyksestä kokonaan
Tuohon motionsickenssiin yleensä ajan kanssa tottuu. Eli jos aluksi tulee nopeasti huono olo, ei välttämättä kannata heti heittää kirvestä kaivoon.Tulipa vaan mieleen kun tämäkin saatavills myls vr nä. Niin mites kun mulla menee pääsekaisin jo pienemmästäkin pyörimisestä kun likkaa vienyt vaikka leiksoille ja esim huvipuistoissa tykkää kyl yhtään vähänkin enempi pyörivistä jutuista. Niin mahtaakohan mulla tulla kaikissa näissä vr jutuisss samantien se oksennusreflekti??? En ole ikinä testannut kuin jotain card boardia js meinas laatta lentää
Joo, ei ole uutta auringon alla. Mutta, se avaruudessa lentelyhän on törkeän hienoa vr-potta päässä - ainakin elitessäHuvittavaa kun revikoissa hehkutetaan miten hienoa on lentää avaruudessa ja katella ympärilleen VR:llä, kun esim Elite Dangerous on ollu jo 5 vuotta ja VR-tukikin 4 vuotta.
Nyt toimii myös Epic Storen pihtareille! Origin kysy minne laitetaan ja alko lataamaan.
Kampanja ilmeisesti melko simppeli ja lyhyt, joten SP peliksi tätä ei kannatane hankkia.
Niin olikos täällä esillä että tässähän on ainakin lievä aim assist? Totta puhuen vähän yllätyin. Vaikka ei tuon pitäisi edes olla yllätys kun pitää padillakin pystyä pelaamaan.
Piti tarkistaa tuubista että alkuperäisen Tie Fighterin systeemi on paljon toimivampi, eli silloin kun tähtäin on oikeassa kohdassa se muuttuu vihreäksi.
Viimeksi pelannut joystickilla World of Warplanesia, joten avaruuslentely oli ensin hiukan hakusessa vaikka olinkin aikanaan pelannut X-Wing pelisarjan läpi...
Jaa, kyllä mulla peli toimii iCue taustalla? Toivottavasti ei tarvitse alkaa tuota sulkemaan aina peliä käynnistäessä jossain välissä.Siis ei hyvää päivää, pitää sulkea sekä asuksen lightingservice.exe että corsairin icue.exe että tän saa edes käyntiin.
No, veljeltä lainassa Thrustmasterin joku perustason HOTAS, illalla kovaa peliä Imperiumin kunniaksi
En tiedä onko sillä merkitystä että Steam-versio kyseessä. Tai sillä että iCue hallitsee myös Asuksen valaistuksia.Jaa, kyllä mulla peli toimii iCue taustalla? Toivottavasti ei tarvitse alkaa tuota sulkemaan aina peliä käynnistäessä jossain välissä.
Voihan se vaikuttaa, mulla on Epic versio ja Asuksen valo-ohjausta en ole kytkenyt päälle vaikka sellaiset emosta löytyvätkin.En tiedä onko sillä merkitystä että Steam-versio kyseessä. Tai sillä että iCue hallitsee myös Asuksen valaistuksia.
Hain myös tänään tuon saman ohjaimen ja minulla ei toimi kaasukahva (throtle). Siis sitä saa veivata eteen ja taakse ja se ei tee mitään aluksen vauhdille. Kaasu taas löytyy kaasukahvassa olevasta peräsin -kytkimestä (rudder) ja peräsin taas toimii kiertämällä ohjainsauvaa (joystic). Miten tuon saa toimimaan oikein? Haluan että peräsin on kaasukahvan rudder -keinukytkimessä ja kiihdytys/hidastus taas toimisi itse kahvalla. Peli ostettu Epic:stä ja se käynnistää Origin taustalla. Toimiiko Steamissa oikein? Latasin jopa ajurit Thrustmasterin sivuilta ja ei auta. Pelin asetuksista en keksi miten kaasun saisi kaasukahvaan...Kävin sitten eilen hakemassa Powerista Thrustmaster T Flight HOTAS X:n. Tuntuma ja fiilis parani kyllä padiin verrattuna aivan älyttömästi. Aluksen ohjaaminen tuli suoraan selkärangasta. Tosin tiettyjä toimintoja piti opetella, että minkä napin takana ne sijaitsevat. Mutta on se lentäminen vain niin hauskaa. En muista milloin viimeksi olisin fyysisesti väistänyt näytön takana, kun olen melkein lentänyt päin Star Destroyeria. Muutenkin nyt on paljon enemmän opeteltavaa ja muistettavaa.
Ehkä voisin todeta, että padilla peli on ihan ok, mutta joystickilla ja hotasilla aivan loistava. Parhaimmillaan pelissä todella kova tekemisen meininki. Toisaalta tämä on eka peli ikinä, jota olen pelannut joystickillä. Lento- ja avaruussimuveteraanit voivat siis napsaista muutaman pisteen pois hehkutuksestani
Joo, mullakin oli ne aluksi väärin, mutta pelin asetuksista, jotka itsekin löysit jo, ne saa muutettua. Lisäksi käänsin pitchin ja vaihdoin rollin ja yawin päittäin. Alkoi lentämisestäkin tulla jo jotain.Hain myös tänään tuon saman ohjaimen ja minulla ei toimi kaasukahva (throtle). Siis sitä saa veivata eteen ja taakse ja se ei tee mitään aluksen vauhdille. Kaasu taas löytyy kaasukahvassa olevasta peräsin -kytkimestä (rudder) ja peräsin taas toimii kiertämällä ohjainsauvaa (joystic). Miten tuon saa toimimaan oikein? Haluan että peräsin on kaasukahvan rudder -keinukytkimessä ja kiihdytys/hidastus taas toimisi itse kahvalla. Peli ostettu Epic:stä ja se käynnistää Origin taustalla. Toimiiko Steamissa oikein? Latasin jopa ajurit Thrustmasterin sivuilta ja ei auta. Pelin asetuksista en keksi miten kaasun saisi kaasukahvaan...
EDIT 1: Latasin Thrustmasterin sivuilta ohjeen ja pääsin sen verran eteenpäin asiassa, että lukitsin joystick:n kiertoliikkeen pois käytöstä sillä kahvasta löytyvällä pienellä ruuvilla. Sitten painoin Home -näppäintä kunnes LED palaa punaisena, tällöin on 4-axis mode (vihreä led on 5-axis) käytössä ja kaasukahvan Rudder -keinukytkin kääntää alusta kuten peräsimen kuuluu. Mutta edelleen itse kaasukahvan liikuttaminen eteen/taakse ei vaikuta aluksen nopeuteen. Windows 10 ohjauspaneelissa kun testaan peliohjainta, niin kaasukahva toimii Z-akselina ja rudder -keinukytkin toimii Z-kiertona ohjauspaneelissa. Mutta pelissä ei vain kaasukahva tee mitään
EDIT 2: NYT TOIMII. Tässä ohje jos jollakulla tulee sama ongelma. Eli mennään pelin Controls -valikkoon. Sieltä klikataan rattaan kuvaketta -> Remap Controls -> Change -> Flight -> Change -> Flight Stick -> ja kohtiin Throttle Increase / Throttle Decrease mappaa uudet käskyt liikuttamalla kaasukahvaa.
Ei tässä mennytkään kuin 2h että sai toimimaan.
Oletko säätänyt ns. deadzonea? Tuntuu että tarkka tähtääminen on hankalaa kun joystic ei ole niin tarkka kuin toivoisi. Tuntuu että pienillä ranteen liikkeillä ei vielä tapahdu mitään ja kun voimakkaammin painaa niin tulee jo yliohjatttua. Pohjan säätöruuvi ei mielestäni auta tähän mutta miten tuo pelin asetuksissa olevat säädöt?Joo, mullakin oli ne aluksi väärin, mutta pelin asetuksista, jotka itsekin löysit jo, ne saa muutettua. Lisäksi käänsin pitchin ja vaihdoin rollin ja yawin päittäin. Alkoi lentämisestäkin tulla jo jotain.
Voi olla, että sitä pelin sisäistä deadzonea säätämällä, se voisi parantua. Itse en ole pohjassa olevaan ruuvin koskenut enkä pelissä deadzonea säätänyt. Tuntuu ihan sopivalta omaan makuun. Herkkähän tuo nyt on, mutta sopivan rauhallisilla liikkeillä ihan sopiva.Oletko säätänyt ns. deadzonea? Tuntuu että tarkka tähtääminen on hankalaa kun joystic ei ole niin tarkka kuin toivoisi. Tuntuu että pienillä ranteen liikkeillä ei vielä tapahdu mitään ja kun voimakkaammin painaa niin tulee jo yliohjatttua. Pohjan säätöruuvi ei mielestäni auta tähän mutta miten tuo pelin asetuksissa olevat säädöt?
Väittäisin että riittää hyvin. Ei tuntunut kovin raskaalta ja muutenkin tässä leijutaan avaruudessa niin ei ole paljoa piirrettävää.VR-pelailusta: Riittääkö 1080 Ti vääntö tähän mukavasti Quest 2:lla vai kannattaako suosiolla pelailla muuta kunnes ehkä joskus ensi vuonna saa 3080 RTX?
VR-pelailusta: Riittääkö 1080 Ti vääntö tähän mukavasti Quest 2:lla vai kannattaako suosiolla pelailla muuta kunnes ehkä joskus ensi vuonna saa 3080 RTX?
Leveleissä ite huomannu aika paljon eroa miten hyvin pyörii. Suurin osa pyörii nätisti, mutta sitten muutama, jossa vähän enemmän romua kentällä alkaa tökkimään. i7-8700 / ti2080 / HP ReverbVR-pelailusta: Riittääkö 1080 Ti vääntö tähän mukavasti Quest 2:lla vai kannattaako suosiolla pelailla muuta kunnes ehkä joskus ensi vuonna saa 3080 RTX?
Oliko jo juttua miten paljon PS5:lla tulee grafiikka tms parannusta? Jos vr:ää haluaa niin ei tätä One X:llekään kannata ostaa mutta PS4-versio tällä hetkellä huonompi niin.