Star Citizen

Kumpi käytössä Vulkan vai DirectX, Vulkanilla on ollut kaatumisongelmia joillakin kuten minulla ja siksi Käytän DirectX:ää.

Vulkan taitaa olla oletuksena päällä nykyään.
Testasin molemmilla, Vulkanilla en päässy edes valikkoihin. Tämä on siis aiemmin toiminut kyllä, nyt viimeisten päivityksien jälkeen sitten ei.
 
"
Zyloh-CIG@Zyloh-CIG

4.0 Preview - Shard Locked Accounts Update (Error 60030)​


Today at 08:04

Happy New Year everyone!

Just a quick note to share some updates: Today, the team rolled out a corrective script to repair many accounts affected by a variant of the "shard locked" issue (commonly seen as error 60030). With this rollout, a large number of accounts have been restored through a repair and cleanup process and should now be able to play.

This, along with a few recently deployed fixes, should help prevent additional accounts from encountering this one too.

We’re also continuing to work on resolving other variants of this issue that are still affecting others, as well as addressing various gameplay-related issues in the 4.0 Preview environment.

The team is back and focused on getting things in good shape as quickly as possible. We appreciate your patience and support, and we'll keep you updated as we have more to share.
"
 
Huomenna on Daymar Rally
Tänään on Daymar Rally






Osallistun kisaan Marskin Nyrkin joukkueessa MARS Racing.
 
Viimeksi muokattu:
Lossless Scaling Star Citizenissä




-------------------------------------------------------------------------------------


Free Fly​

Fortunate Flights​

A new year means new adventures.
Join the Red Festival Free Fly to pilot classic ships like the Consolidated Outland Nomad, RSI Constellation Taurus, Anvil Carrack, Drake Cutter, and Drake Cutlass Black.
Keep an eye out for additional announcements around the Red Festival Free Fly.

Free Fly alkaa todennäköisesti torstaina.
 
Viimeksi muokattu:
Star Citizen Alpha 4.0.1 LIVE julkaistu

Nyt pitäisi bugien olla huomattavasti vähäisempiä kuin 4.0 julkaisussa oli.

 
Viimeksi muokattu:
Aiemmin tuohon "Premium" Intrepid Starter Packiin kuului alukselle "ikuinen" vakuutus, mutta se on nyt päivityksen yhteydessä näköjään muutettu vain 6kk kestoiseksi.

Eli siis jos alus räjähtää vaikkapa bugin vuoksi omaan talliin saapuessa (redditin mukaan tapahtuu ihan yhtenään, jopa niin paljon että monet teleporttaavat ilmasta käsin aluksen ruumasta arvotavarat hangaariin varastoon ja vasta sen jälkeen laskeutuvat), niin satasen peli muuttuu kävelysimulaattoriksi? Mitähän maksaa pelin sisäisessä kaupassa vakuutuksen ylläpito, eli siis käytännössä paljonko pelin kuukausimaksu nykyään on, tuon satasen ostohinnan lisäksi?

Ovatko piraatit niin suuri ongelma kuin redditistä voisi ymmärtää? Eli milloin tahansa kun kirjaudut peliin sisään, saattaa aluksesi tai laivastosi tai kotipaikkasi olla tuhottu poissaolosi aikana? Tai toki läsnäolon aikana myöskin, mikäli kokeneet piraatit tulevat vasta-alkajan päälle tarpeeksi isolla joukolla.

Free Fly tulossa huomenna perjantaina 1600 UTC eli siis suomeksi klo 18:00, niin testataan nyt sitä vielä ennen satasen tiskiin latomista.
 
Viimeksi muokattu:
Jokos tämä on tänä vuonna valmis? Enginet kehittyvät kokoajan todella rajusti ja vanhat jäävät jalkoihin.. Jos tätä vielä piimätetään, niin joutuvat hyvinpian taas ottamaan ison harppauksen taaksepäin, kun joutuvat vaihtamaan enginen kokonaan uuteen....(jottei näyutä kivikautiselta julkaisussa..)
 
"Aiemmin tuohon "Premium" Intrepid Starter Packiin kuului alukselle "ikuinen" vakuutus, mutta se on nyt päivityksen yhteydessä näköjään muutettu vain 6kk kestoiseksi."

Se oli just myyntiin julkaistu uusi alus, aluksiin kuuluu niiden julkaisun yhteydessä LTI vakuutus joka on tarjolla vain aluksen ensimmäisellä myyntikerralla.
Ts sillä LTI vakuutuksella ei ollut mitään tekemistä pelipaketin kanssa (ts ei "premium" paketti) vaan se liittyi nimenomaan tuohon Intrepid alukseen joka oli juuri julkaistu peliin.
6kk on alusten vakuutusten normi kesto pelipaketeissa.


"Eli siis jos alus räjähtää vaikkapa bugin vuoksi omaan talliin saapuessa (redditin mukaan tapahtuu ihan yhtenään, jopa niin paljon että monet teleporttaavat ilmasta käsin aluksen ruumasta arvotavarat hangaariin varastoon ja vasta sen jälkeen laskeutuvat), niin satasen peli muuttuu kävelysimulaattoriksi? Mitähän maksaa pelin sisäisessä kaupassa vakuutuksen ylläpito, eli siis käytännössä paljonko pelin kuukausimaksu nykyään on, tuon satasen ostohinnan lisäksi?"

Mikä ihmeen kuukausimaksu, peli on Alpha vaiheessa ts vakuutukset ei ole vielä käytössä (ja sitten joskus kun ne tulee käyttöön niiden kustannukset on helppo tienata pelin sisällä vakuutushan on pelin sisäinen maksu ei RL raha maksu).

Yliviivattu ei ole ensinkään mahdollista pelissä enää joten tuo on pahasti vanhentunutta tietoa, yleensä ottane reddit ei ole luotettava tietolähde mitä Star Citizeniin tulee.


"Ovatko piraatit niin suuri ongelma kuin redditistä voisi ymmärtää?"

Pyrossa kyllä (ei aina edes siellä) Stanttonissa ei (eri aurinkokunnat).


"Eli milloin tahansa kun kirjaudut peliin sisään, saattaa aluksesi tai laivastosi tai kotipaikkasi olla tuhottu poissaolosi aikana?"

Kuka siellä redditissä tuollaista sontaa kirjoittaa? Nykyisessä Alphassa tuo tuhoaminen ei ole mahdollista (ellet vartavasten jätä alustasi toisten pelaajien armoille ja peliäsi käyntiin kun poistut koneelta).
Sitten joskus kun kotipaikan rakentaminen tulee mahdolliseksi sen turvassa olo riippuu siitä mihin sen rakennat (joko sen on täysin turvassa pelin puolesta tai joudut hoitamaan turvallisuuden itse (Organisaatiosi kanssa)).


"ennen satasen tiskiin latomista"

Itse en enää tässä vaiheessa ostaisi tuota Intrepid pelipakettia (kun siinä ei enää ole sitä LTI vakuutusta) vaan jonkun edullisemman tai jos olisin valmis laittamaan sen n. satasen jollakin paremmalla/isommalla aluksella varustetun paketin.

Nuo Red Festival paketit on tällä hetkellä järkeviä kun niissä tulee aluksen lisäksi 20000 uec pelin aloitusrahaa, armori, reppu ja ase (armorin, repun ja seen voi tällähetkellä menettää kuollessaan).
a
1738277267309.png



"Free Fly tulossa huomenna perjantaina 1600 UTC eli siis suomeksi klo 18:00, niin testataan nyt sitä ..."

Muista pyytää ennen RSI Tilin tekoa joltakin (esim. minulta) Refferal koodi niin saat 5000uec pelirahaa halpottamaan pelin aloitusta
(koodi täytyy syöttää RSI tilin teon yhteydessä sen jälkeen sen käyttö on mahdotonta).

Red festivaalin aikana saat lisä Refferal bonukseksi Drake Draconfly aluksen (avaruus mopo ;-) ), käytä siis se joltakin saamasi Refferal koodi.

1738278278837.png
 
Viimeksi muokattu:
Mikä ihmeen kuukausimaksu, peli on Alpha vaiheessa ts vakuutukset ei ole vielä käytössä (ja sitten joskus kun ne tulee käyttöön niiden kustannukset on helppo tienata pelin sisällä vakuutushan on pelin sisäinen maksu ei RL raha maksu).
Saattoi se premium paketti olla erinimisellä aluksella, mutta siis alkuviikosta niistä kahdesta eri paketista halvemmassa oli 6kk vakuutus ja kalliimmassa ikuinen. Nyt on muutettu molempiin 6kk.
Mikä ihmeen kuukausimaksu, peli on Alpha vaiheessa ts vakuutukset ei ole vielä käytössä (ja sitten joskus kun ne tulee käyttöön niiden kustannukset on helppo tienata pelin sisällä vakuutushan on pelin sisäinen maksu ei RL raha maksu).
No siis lähinnä tuollaisen vakuutuksen välttämättömyyden, jos sellaista olisi ollut, olisi hyvin voinut tulkita piilotelluksi kuukausimaksuksi.

Mutta kuinka niin vakuutukset eivät ole käytössä? Eli jos/kun alus vaikkapa räjähtää omaan hangaariin laskeutuessa niin saako automaattisesti tilalle toisen samanlaisen? Ilmeisesti menettää kuitenkin aseet ja armorit ukon päältä, entäs aluksesta? Näin ainakin varoitellaan jokaisessa opasvideossa että ei kannata laittaa hienoimpia armoreita/ylipäätään mitään pakollista kypärää kummallisempaa päälle alkuvaiheessa, koska tulee kuolemaan kuitenkin ja sitten ne päällä olleet kamat on mennyttä. Jos vakuutkset eivät ole käytössä, niin rajoittuuko niiden mainosarvo aloituspakettia ostaessa lupaukseen tulevasta loppuvalmiista julkaisusta, jolloin tuo luvattu aika alkaisi kulumaan?
 
...

No siis lähinnä tuollaisen vakuutuksen välttämättömyyden, jos sellaista olisi ollut, olisi hyvin voinut tulkita piilotelluksi kuukausimaksuksi.
...
On Elitessäkin alusten vakuutusmaksut (itseasiassa Eliten vakuutusmaksut on paljon kovemmat kuin mitä Star Citizeniin on tarkoitus tulla) eikä siellä höpistä pelin kuukausimaksuista niin miksi Star Citizen olisi muka poikkeus ... mistä ole saanut tämän älyttömän väittämän päähäsi (redditistä?).


"Mutta kuinka niin vakuutukset eivät ole käytössä?"
Vakuutus on mutta vakuutusaika ei kulu ts vakuutus on tänä Alpha aikana efektiivisesti "ikuinen".


"Eli jos/kun alus vaikkapa räjähtää omaan hangaariin laskeutuessa niin saako automaattisesti tilalle toisen samanlaisen?"
Kyllä saat, uusi alus tilataan ASOP terminaalista sillä on odotusaika mutta sitä odotusaikaa voi lyhentää maksamalla pelirahalla (ts vaihtoehtoinen jälkikäteen maksettava vakuutusnmaksu).


"Ilmeisesti menettää kuitenkin aseet ja armorit ukon päältä,"
Ei menetä ja kyllä menettää tavallaan, se vähän riippuu jos olit aseman tai kaupungin armistice zonella kuollessasi niin varusteen yleensä säilyy (löytyy inventaariostasi) jos olit armistice zonen ulkopuolella varusteesi jäävät raadollesi jolta voit käydä ne hakemassa (kartassa/hudissa näkyy merkki missä raatosi sijaitsee) mikäli joku muu ei ehdi lootata raatoasi ensin.


"entäs aluksesta?"
Aluksen aseet säilyvät (tai tässä on tulossa muutoksia niin että aseiden säilyminen voi riippua siitä oliko ne aluksen alkuperäiset aseet vai ei).


"Näin ainakin varoitellaan jokaisessa opasvideossa että ei kannata laittaa hienoimpia armoreita/ylipäätään mitään pakollista kypärää kummallisempaa päälle alkuvaiheessa, koska tulee kuolemaan kuitenkin"
Tuo on ensimmäiselle (-sillle) lentokerralle hyvä ohje kun kumminkit törmäät johonkin (sähläät esim. hangaarista poistumisen) tai häviät taistelun ja tuhoat siten aluksen.
Ukon armorit+aseet+panokset+parannus välineet+juomat maksaa yhteensä tonneja joten niihin saa helposti poltettua sen pelin aloitusrahan ennen kuin osaa pelata edes parustasolla.
Joten aluksi kannattaa ottaa asenne "tulen kuolemaan kymmeniä kertoja mitä hassuimmista syistä" ja varustautua (ts ei varustautua) sen mukaan.

Ekaan pelikertaan mulla on kaksi hyvää ohjetta
1 Pelaa se Tutoriali (siinä on muutama ongelmakohta kun se ei ole enää täysin ajantasalla nykyisen hudin ja ohjaustavan kanssa).
2 Pelaa aluksi jonkun pelin jo osaavan kanssa/opastuksella (esim. minun (mulla on tätävarten Disco)) (voi auttaa jo Tutorialisssa).
Star Citizen on sen verran monimutkainen peli että jos sitä yrittää aloittaa täysin yksin käyttämättä tarjottuja ohjeita/opastusta turhautuu helposti.



"Jos vakuutkset eivät ole käytössä, niin rajoittuuko niiden mainosarvo aloituspakettia ostaessa lupaukseen tulevasta loppuvalmiista julkaisusta, jolloin tuo luvattu aika alkaisi kulumaan?"
Periaatteessa kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Eilinen free fly on peruttu koska peli on täysin rikki tällä hetkellä ja merkittävä osa edes maksaneista jäsenistä ei pysty pelaamaan ollenkaan. Mm. peliaamiselle olennaiset rahtihissit ovet rikki ja spawnaava alus ja/tai pelaaja putoavat kerta toisensa jälkeen pohjattomaan hissikuiluun.
 
Jokos tämä on tänä vuonna valmis? Enginet kehittyvät kokoajan todella rajusti ja vanhat jäävät jalkoihin.. Jos tätä vielä piimätetään, niin joutuvat hyvinpian taas ottamaan ison harppauksen taaksepäin, kun joutuvat vaihtamaan enginen kokonaan uuteen....(jottei näyutä kivikautiselta julkaisussa..)
No en usko että joutuvat vaihtamaan kun ovat itse engine kehittäneent. Tuosta löytyy nykyisin dx 12 ja vulkan, tään vuoden puolella tulee global illumination ray traysinging kanssa valaistukseen sama kun UE 5 lumen, joku UE naniten tapanen systeemi mutta eivät voi totetutta sitä samalla tavalla kun nanitea ei ole tehty skaalaan planeetat.





Kai tosta jotenkin saa vanhan näköistä saa.

Sen verran vielä tosta nanitesta se demon kartta on 15km*15km ja se on kooltaan yli 100 gt. Niin siitä voi sitten miettiä millonka tuo tulee yleistymään peleissä vaikka hieno tekniikkaa onkin. Ainut mitä tossa star citizenin enginessä ei ole niin UE 5.5 mukana tullut mega lights(mahdollistaa älyttömän määrän valo lähteita) jolla saatas grafikoita paremmaksi. Siis jos verrataan UE.
 
Eilinen free fly on peruttu koska peli on täysin rikki tällä hetkellä ja merkittävä osa edes maksaneista jäsenistä ei pysty pelaamaan ollenkaan. Mm. peliaamiselle olennaiset rahtihissit ovet rikki ja spawnaava alus ja/tai pelaaja putoavat kerta toisensa jälkeen pohjattomaan hissikuiluun.
Juu näimmän 4.01 oli särki julkaisussa :-(

Justiin latailen 4GB päivitystä tohon, saa nähdä auttaako ja mihin.
 
Jokos tämä on tänä vuonna valmis? Enginet kehittyvät kokoajan todella rajusti ja vanhat jäävät jalkoihin.. Jos tätä vielä piimätetään, niin joutuvat hyvinpian taas ottamaan ison harppauksen taaksepäin, kun joutuvat vaihtamaan enginen kokonaan uuteen....(jottei näyutä kivikautiselta julkaisussa..)

2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025


Ihan varmasti NYT pitää julkaisuvuosi paikkansa.
 
No niin tää vuosi mennään periaatteessa korjatessa bugeja. Uutta sisältöä ei hirveemmin tule kuin alus pornon muodossa. En itse ihan tavoittanut tuota parempaa kerrontaa. Kait heillä on jotakin stantoniin ja pyroon liityviä tehtäviä mutta ei voi julkaista kun ei kun bugeja on liikaa. Eli peli peliksi tänä vuona ja sitten lisää ominaisuuksia(base build/craft 2026). Puhuivat myös kuukasi päivityksistä. ei yksi päivitys 4 kuukauden välein. Miten ton nyt ottaa Story driven content joka kuukausi. Ja bugi korjauksisa.

 
Eilinen free fly on peruttu koska peli on täysin rikki tällä hetkellä ja merkittävä osa edes maksaneista jäsenistä ei pysty pelaamaan ollenkaan. Mm. peliaamiselle olennaiset rahtihissit ovet rikki ja spawnaava alus ja/tai pelaaja putoavat kerta toisensa jälkeen pohjattomaan hissikuiluun.
Ja tää oli se päivitys missä piti bugien olla huomattavasti vähäisempiä. Huutista. Toi katiska menee vaan kokoajan rikki enemmän mitä uudempia päivityksiä tulee (ennen kun ne korjataan.. osa). Toisaalta: hyvä jos nyt keskittyvät korjaamaan bugit niin ehkä pelistä tulee vielä pelattava ilman että täytyy kuluttaa aikaa etsiäkseen bugien kiertokeinoja (joka on tässä pelissä jo ominaisuus)
 
Ja tää oli se päivitys missä piti bugien olla huomattavasti vähäisempiä. Huutista. Toi katiska menee vaan kokoajan rikki enemmän mitä uudempia päivityksiä tulee (ennen kun ne korjataan.. osa). Toisaalta: hyvä jos nyt keskittyvät korjaamaan bugit niin ehkä pelistä tulee vielä pelattava ilman että täytyy kuluttaa aikaa etsiäkseen bugien kiertokeinoja (joka on tässä pelissä jo ominaisuus)
Siis oli ne vähäisempiä kuin 4.0 versiossa joka ei koskaan tullut täyteen Liveen mutta joo 4.01 Liven bugitaso on sietämätön tälläkertaa.
 
Viimeksi muokattu:
Aika hyvä pätkä



Tosin herää kysymys siitä missä määrin Star Citizen:iä voi kutsua enää vain avaruussimuksi.
 
Chris Roberts on kymmenen vuoden päästä jo hyvinkin eläkeiässä. Jos itse herra poistuu kuvioista niin lienee tämän pelin loppu? Vaiko sittenkin pelastus? Kun loputon visioiden nysvääminen loppuu ja pystytään keskittymään siihen mitä sillä hetkellä on käsissä ja saadaan valmiiksikin. Vai onko kyseinen herra edes enää se, joka päättää miten homma etenee?
 
Pelihän näyttää ihan perkeleen hienolta. Hienompi kuin yksikään UE5 peli ja pyörii todella hyvin keskiverto koneella
Kai tämä oli sarkasmia?

Näyttää paikoitellen toki hienolta, mutta pyörii aivan paskasti. Aloitin SC:n muinoinaan 1070:lla. Nykyään 4080 ja se pyörii yhtä paskasti kuin 1070:lla.

Sitä mukaan kun koneisiin tulee lisätehoja SC lisätään enemmän kaikkea sontaa ja suorituskyky pysyy vakiona eli aivan paskana.
 
Kai tämä oli sarkasmia?

Näyttää paikoitellen toki hienolta, mutta pyörii aivan paskasti. Aloitin SC:n muinoinaan 1070:lla. Nykyään 4080 ja se pyörii yhtä paskasti kuin 1070:lla.

Sitä mukaan kun koneisiin tulee lisätehoja SC lisätään enemmän kaikkea sontaa ja suorituskyky pysyy vakiona eli aivan paskana.
Mitä tarkoitat 'pyörii paskasti'?
 
Kai tämä oli sarkasmia?

Näyttää paikoitellen toki hienolta, mutta pyörii aivan paskasti. Aloitin SC:n muinoinaan 1070:lla. Nykyään 4080 ja se pyörii yhtä paskasti kuin 1070:lla.

Sitä mukaan kun koneisiin tulee lisätehoja SC lisätään enemmän kaikkea sontaa ja suorituskyky pysyy vakiona eli aivan paskana.
Ehkä ne kuuluisat nvidian ajurit on sitte paskat. 7600x,32Gb ja RX6800XT, peli toimi todella hienosti max asetuksilla 1440p. rammia söi vaatimattomat 22GB,
 
Mitä tarkoitat 'pyörii paskasti'?

Ei kykene edelleenkään modernilla raudalla pyörittämään vähintään 60 fps.

Avaruudessa toimii pääasiassa hyvin, mutta esimerkiksi alusten räjähdellessä tulee FPS droppi. Kaupungeissa FPS on edelleen aivan kuraa.
 
Ei kykene edelleenkään modernilla raudalla pyörittämään vähintään 60 fps.

Avaruudessa toimii pääasiassa hyvin, mutta esimerkiksi alusten räjähdellessä tulee FPS droppi. Kaupungeissa FPS on edelleen aivan kuraa.
Ehkä tässä odotustenhallinta pettää, jos olettaa että alpha-vaiheessa oleva peli olisi myöskään suorituskyvyn osalta ns. 'valmis', ja ettei mitään droppeja koskaan tulisi. Muutaman vuoden aikana suorituskyky on parantunut paljon samalla kun ulkonäkö on parantunut. Suurimmat hypyt on tullut serveripuolella server meshingin myötä.
 
No siis olihan The Day Beforestakin hienoja videoita mutta toteutus hiukan eri luokkaa.
Puhut The Day Beforen demo (jos sitä voi edes siksi kutsua) videosta.

Kun tässä Star Citizen tapauksessa kyseessä on pelin ostaneen henkilön itse suoraan omasta pelisessiosta tallentama videomateriaali.

Sitten höpiset että toteutus olisi eriluokkaa vaikka video oli nimenomaan siitä toteutuksesta (eli julkaistusta alpha pelistä).

En tajua miksi tyypeillä on hirveä hinku väittää että itse Star Citizen pelistä tallennettu materiaali ei olisi muka pelistä tallennettua.
 
Viimeksi muokattu:
...
Näyttää paikoitellen toki hienolta, mutta pyörii aivan paskasti. Aloitin SC:n muinoinaan 1070:lla. Nykyään 4080 ja se pyörii yhtä paskasti kuin 1070:lla.
...
Juu SC on täysin CPU rajoitteinen niin että näyttiksen päivitys ilman CPU päivitystä ei tuo lisää tehoja ja parhaimmalla mahdollisella CPU:lla peli on vieläkin CPU rajoitteinen.

On jo pelaajien toimesta testattu että jos sulla on Ryzen 9800X3D niin RTX 5080 ja RTX 5090 välillä ei ole merkityksellistä tehoeroa kun se CPU on se rajoittava tekijä.

Mitä tarkoitat 'pyörii paskasti'?
Viitannee juuri tuohon CPU rajoitteisuuteen kun yleensä muissa peleissä on totuttu siihen että näyttis päivitys tuo aina lisää FPS:iä mutta tämä ei välttämättä päde Star Citizen:issä.

--------------------------

Esim: mulla on Ryzen 5800 (jep OEM malli ilman X:ää) ja Radeon RX6800XT ja 64Gt muistia niin tässäkin kokoonpanossa CPU (ja muistit jotka on vain 3200 koska OEM kone) on se rajoittava tekijä.

Niin muuten kun laskee yhteen pelin ja näyttiksen varaaman muistimäärän niin mulla se on joskus yli 32Gt.
 
Viimeksi muokattu:
Puhut The Day Beforen demo (jos sitä voi edes siksi kutsua) videosta.

Kun tässä Star Citizen tapauksessa kyseessä on pelin ostaneen henkilön itse suoraan omasta pelisessiosta tallentama videomateriaali.

Sitten höpiset että toteutus olisi eriluokkaa vaikka video oli nimenomaan siitä toteutuksesta (eli julkaistusta alpha pelistä).

En tajua miksi tyypeillä on hirveä hinku väittää että itse Star Citizen pelistä tallennettu materiaali ei olisi muka pelistä tallennettua.

Onhan se eri luokkaa kuin tuo video. Kyllähän tästä saa nättejä videoita, mutta kokonaisuutena sitten onkin bugia siellä sun täällä eikä edes pyöri ns. smoothisti ellei ole tarpeeksi hyvää (ja kallista) palikkaa koneessa. Optimointia pelintekijöiltä vaaditaan aivan kettuna, eikä moiseen taida edes löytyä aikaa kun pitää lisätä niitä vuosia sitten luvattuja featureita.
 
Miten SC osaa käyttää coreja, onko pullonkaulana 1 coren teho vai saako etuja jos ajaa jollain 9950x:llä tms?
Yksi threat renderöinnille, kaikki loput fysiikalle sun muulle. Tämä voi kuulostaa hassulta mutta mitä ennemmän ytimiä sen parempi. Siin toi render trheat ei ole pullonkaula vaan main threat ja toi main osaa käyttää montaa yhdintä.
 
Ei kykene edelleenkään modernilla raudalla pyörittämään vähintään 60 fps.

Avaruudessa toimii pääasiassa hyvin, mutta esimerkiksi alusten räjähdellessä tulee FPS droppi. Kaupungeissa FPS on edelleen aivan kuraa.
En osaannut laittaa samaan yllä olevaan viestiin.

Tämä räjähdys itse asiasa just liityy tohon main trheathin pullon kaulaan. Se sinun clientti päättelee että hei ton aluksen pitäs räjähtää, mutta se jää sitä varmistamaan serveriltä, vertaa johonkin osuinko vai en kyselyyn. Niin käy siinä käy hikka niin sanotusti kun ei tiedä renderöidäänkö vai ei. Se renderöin trheat laskee sulle etukäteen niitä ruutuja, niin sillä hikka kun ei se tiedä mitä renderöidä siis suraavaan ruutuun. Tosin sinällään olet kyllä oikeassa toi on ollut monta vuotta tässä vikana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 645
Viestejä
4 643 137
Jäsenet
76 285
Uusin jäsen
juhani1988

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom