SSD ei enää boottaa Windowsiin, bootloader varmaan korruptoitunut

Eli yritin tyhjentää kaverin ssd:tä omalla koneella. Minulla oli toinen oma ssd, jossa sattuu olemaan Winukka koneessa samaan aikaan.

Sain kaverin ssd:n tyhjättyä BIOSista mutta oma ssd ei enää boottaa Windowsiin. Sain tämän aikanaan ratkottua jollain tavalla, ja yritin jo vianmäärityksestä cmd:stä korjata bootloaderia. Ei kuitenkaan auta kun en muista enää miten silloin sain tämän korjattua.

Millä tämän saa korjailtua?

Pitää joskus kasata joku erillinen kone jossa ei ole mitään tiedostoja ssd:iden tyhjennykseen ja muuhun tällaiseen niin ei tule omalle koneelle ongelmia.

Näkyykö biosissa käynnistys/lataus asemissa se ssd ja toinen samanniminen mutta windows bootmanager tms.

Joskus itsellä se heitti korkeammalle prioritylle sen itse ssd:n, eikä sitä bootloaderia joka oli siinä levyllä.
Eikä sitten halunnut käynnistyä

Näkyykö biosissa käynnistys/lataus asemissa se ssd ja toinen samanniminen mutta windows bootmanager tms.

Joskus itsellä se heitti korkeammalle prioritylle sen itse ssd:n, eikä sitä bootloaderia joka oli siinä levyllä.
Ei tainnut näkyä, mutta käyn vielä tarkistamassa.

Okei, minun koneeni alkoikin toimimaan. Minulla on jo varmuuskopiot kaikesta tarpeellisesta mutta mitä teen jos alkaa reistailemaan uudestaan?

Statistiikka

Viestiketjuista
257 624
Jäsenet
73 976
Uusin jäsen
Winn Julesfield

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom