Spintires / Mudrunner / Snowrunner

Julkaisuun on yli kaksi kuukautta aikaa niin siinä ehtii vielä paljon asioita muuttamaan/lisäämään. Toki, ajanhetki "ihan kohta" on suhteellinen.
 
Vastauksesi on ristiriidassa blur-busterssien tutkimuksen kanssa. Onko sinulla jokin lähde väitteelle että framegen käänteisesti huonontaa liiketerävyyttä?
Kyllähän se pahimmillaan sitä tosiaan heikentää. Helpoissa tapauksissa parantaa ja hankalissa se heikentää. Ei kai siitä nyt erikseen tarvitse vääntää?

Jopa DLSS ja FSR yksinään heikentää liiketerävyyttä monissa tilanteissa.
 
Noniin, Roadcraftista tullut uusi devblog, jossa käydään läpi muutamia asioita demopalautteesta:

Lyhyt tiivistelmä:

  • Polttoaineenkulutus ei ole mukana itse pelissä, koska devien omasta mielestä kaiken muun tekemisen ohessa polttoaineesta huolehtiminen kävi liian tympeäksi ja pitkäveteiseksi. Niillä oli se alunperin mukana, mutta ei tuonut siihen core gameplayhin, eli tässä tapauksessa infran korjaamiseen ja maaston muokkaukseen, mitään mielenkiintoista. Voi olla että polttoaineenkulutusta ei ole julkaisussa, mutta ehkä myöhemmin uudessa pelimuodossa/vaikeustasossa
  • Nosturikontrolleista: vaihtoehtoinen kontrolliskeme on suunnitteilla. (Ohjaimella omasta mielestä parempi, mutta on siinä omat kommerverkkinsä)
  • Optimointi: demossa huonompi, luvataan parempaa.
  • Manuaaliaskia ja vahinkomallinnusta ei tule
  • Moottorinsammutus, ajovalot, kuskin 3D-malli: demoa varten haluttiin keskittyä edellämainittuun core gameplayhin, jolloin tämmöset pikkujutut on jätetty taka-alalle.

Jaaha, tuon perusteella saa jäädä kauppaan. Epicistä sitten joskus ilmatteeksi.
 
Ei näyttäisi olevan sitä mitä odotin. Itsekin skippaan ja jatkan Snowrunnerin parissa.
 
Tuli tutustuttua tuohon mudrunneriin ja pelattu sen peruskentät läpi.

Tekisi mieli ostaa snowrunner, sehän on vissiin jokin "jatkoosa" tuolle mudrunnerille.

Mutta saisinko mieltä askaruttaviin kysymyksiin vinkkejä.

1. Minkä version. eli kun on näitä eri vuosien juttuja
snow.jpg



2. sitten on näitä seasoneja reilusti
snow2.jpg


Käsittääkö nää vuoden passit jotain seasoneja vai miten tää homma toimii?
 
Samaa mieltä. Tuo peruspeli sisältää jo aika hyvin tekemistä. Tuo Snowrunner kaikkineen lisäreineen on kyllä järkyttävän suuri kokonaisuus.
 
Sain ostettuu pelin mutta saisiko vinkin mitä eroa noilla on.
Lähinnä noil ylimmil...saisko rautalanka mallin.
1000033265.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Sain ostettuu pelin mutta saisiko vinkin mitä eroa noilla on.
Lähinnä noil ylimmil...saisko rautalanka mallin.
New campaign on uusi peli tavallisella vaikeusasteella.
New game+ on uusi peli muokattavilla rajoituksilla, säännöillä tai asetuksilla joilla voi pelaamista helpottaa tai vaikeuttaa.
Hard mode on uusi peli, jossa on asetettu rajoituksia vaikeuttamaan pelaamista verrattuna tavalliseen vaikeusasteeseen.
Custom scenarios on modikartoille.
 
Vaikeusasteesta sen verran että se vaikuttaa lähinnä rahankäyttöön, itse ajaminen on yhtä vaikeaa tai helppoa molemmilla.
 
Tuleekos noiden minkään snowrunnerin delsun mukana mitään kenttää? Ainakaan eivät lisää achievementtejä kun kävin tilanteen tarkastamassa. Itsekkin vain peruspeliä pelannut ilman yhtään dlc:tä.
 
Season passien mukana tulee tietty. Varoituksen sana, alla olevasta linkistä pääsee kattelemaan jokaista mappia erikseen ja se näyttää kaikki mapin "salaisuudet".
Tuo infosivu näyttää vain kaikki mapit ja minkä delsun mukana se tulee, tarkemmin pääsee tutkimaan sitten karttaa klikkaamalla.

 
Vähä hakuses toi pelilogiikka.. eli siin tehdään semmoisia tehtäviä mita haluaa tehdä ja kerätään rahaa?. Sain alus tutoriaalia löydettyy varikon ja mentyy alaskaan.. loppuuko se tutoriaali itsekseen ja sit vaan jatkan tehtävien tekoa missa kartassa haluan ja pompin niiden välillä jos haluun vaihtaa maisemaa. Menikö oikein?
 
Teet mitä huvittaa. Tehtävistä saa rahaa ja karttaan on piilotettu päivitysosia ja uutta kalustoa. Koko pelin idea on vaan ajaa erinäköisillä vehkeillä maastossa, ja tehtävät ovat siihen vain tekosyy. Osa niistä aukaisee uusia reittejä tai rahtia, mutta ei niissä ole sen kummempaa.

Itse olen kokeillut kaikkea typerää. Paljonko saa niputettua rahtia kyytiin, pääsenkö tuosta ja tuosta läpi, ja mitähän tuolla ja tuolla on vaikka ilman mitään tehtävää. Snowrunneria ei kannata pelata suoritusmielessä, muuten alkaa puuduttamaan. Rentoon offailuun sen sijaan mitä mainioin peli.
 
Joo juoneltaan on kyllä todella kevyt peli, mutta omaan silmään ja omalle mielelle kyllä ihan täydellinen sohvapeli kun tulee hetki, että voi vähän rentoutua. Mudassa isoilla koneilla rämpiminen, siinä se mieli lepää.

Toki ymmärrän täysin, jos alkaa puuduttamaan. Ihan varmasti puuduttaa, jos alkaa suorittamaan ja vaikka mitä tekee, niin välillä tulee pidettyä pari kk tai melkein vuosikin väliä ja taas maistuu jokusen kymmentä tuntia.
 
Snowrunnerin kanssa aloittajien on myös hyvä tiedostaa se tosiasia, että tässä pelissä on vain ajan kysymys kun eteen tulee tilanne, jossa kaikki suunnitelmat menevät päin helvettiä, ja rage quit tai peliohjaimen lentäminen ikkunasta on lähellä.

Kuorma-auto on katollaan ojassa ja lasti sikinsokin jorpakossa. Paikalle tuotu pelastusauto kaatuu yrittäessä vinssata ensimmäistä ajoneuvoa pystyyn. Pelastusauton pelastusauto saattaa sekin vielä kaatua, toisinaan jo matkalla pelastuspaikalle.

Kannattaa siis lähteä liikkelle Zen-filosofialla: kaikki asiat ottavat aikansa, ennen kuin ne ovat valmiita. Hätähousujen elämä on turhautumisia täynnä.

Nimimerkkillä: mitä painavampi ajoneuvo, sitä hankalampi se on nostaa takaisin pyörilleen.
SnowRunner-2020_05_27-19_40_59.png
 
Snowrunnerin kanssa aloittajien on myös hyvä tiedostaa se tosiasia, että tässä pelissä on vain ajan kysymys kun eteen tulee tilanne, jossa kaikki suunnitelmat menevät päin helvettiä, ja rage quit tai peliohjaimen lentäminen ikkunasta on lähellä.

Kuorma-auto on katollaan ojassa ja lasti sikinsokin jorpakossa. Paikalle tuotu pelastusauto kaatuu yrittäessä vinssata ensimmäistä ajoneuvoa pystyyn. Pelastusauton pelastusauto saattaa sekin vielä kaatua, toisinaan jo matkalla pelastuspaikalle.

Kannattaa siis lähteä liikkelle Zen-filosofialla: kaikki asiat ottavat aikansa, ennen kuin ne ovat valmiita. Hätähousujen elämä on turhautumisia täynnä.

Nimimerkkillä: mitä painavampi ajoneuvo, sitä hankalampi se on nostaa takaisin pyörilleen.
SnowRunner-2020_05_27-19_40_59.png
Nuo tilanteethan ovat se pelin hauskuus. Olisi aika tylsää jos peli olisi pelkkää tukin roudaamista niin että kaikki menisi kuin Strömsössä.

Aivan parasta on esim. pelastaa rotiskoa rotkon pohjalta nosturilla joka notkuu kahdella pyörällä kielekkeen reunalla tai kun joutuu mutaan uponeen "romujunan" takia hakemaan sen neljännen ja vielä raskaamman auton vetämään raatoja suosta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
276 150
Viestejä
4 756 001
Jäsenet
77 440
Uusin jäsen
Kelamies

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom