Spintires / Mudrunner / Snowrunner

Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
134
Itse en scouteista tykkää yhtään kun ovat liian kevyitä fysiikkamoottorille ja hyppivät miten sattuu, siksi olen käyttänyt modi Unimogia kartan tutkimiseen. Kulkee hyvin melkein missä vaan ja sähkövinssillä saa auton renkailleen jos kaatuu. Mielelläni scouttaisin noilla isommilla vehkeillä, mutta monet tornit ovat niin ahtaissa paikoissa ettei niihin oikein pääse.
Tatarin on sellainen iso scoutti. Siihen saa myös sähkövinssin, varaosia ja polttoainekanistereita.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
561
Tulipahan tämänkin pariin palattua pitkästä aikaa. Meni aikaisemmin jotenkin maku tuohon Michiganiin, mutta nyt lähin suoraa Alaskaan ja kyllä lumessa mönkiminen maistuu.

Yksi parhaita pelejä sohvalta pelailla ohjaimella. 66h pelikellossa ja Michiganista 85% tehty ja Alaskassa ehkä 10 tehtävää tehtynä.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132
Olisi kiva ajella pitkästä aikaa, mutta Yukon vaikuttaa tehtävien perusteella niin v...nmoiselta grindaukselta että ei pysty. Tuohon asti oli kyllä hubaa, mutta nuo tehtävät venyvät niin pitkiksi että progression tunnetta ei enää oikein tule.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
33
Monet noista DLC kartoista on selkeästi suunnattua porukalla ajettaviksi. Noi tavaramäärät on sellaisia että yksin niitä ei kyllä viitsisi mutta porukalla letkassa ajaessa oikeinkein mukavia
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
Minun ratkaisu grindaustehtäviin olivat tiejunat. Ilman modeja se ei tosin onnistu kovin hyvin. Kolob + 8 slotin kärry hakkaa yhden tavallisen rekan ja kahdella 5 slotin puoliperävaunullisella autolla saa jo kohtalaisesti tavaraa kerralla kulkemaan. Suoremmilla reiteillä noita Kolob-yhdistelmiäkin voi ketjuttaa kahdeksi kerralla.

Suosittelen kuitenkin lämpimästi käyttämään vähintään modiperäkärryjä, esim. OlSom's Trailer Pack mod for SnowRunner ja puukuormia varten MS Trailer Pack mod for SnowRunner. 6 slotin kärryn perään kun vinssillä kiinnittää toisen samanlaisen, alkaa tavaraa kulkea jo ihan kivasti. Veturiksi sitten esim. Renault Kerax 8x8 mod for SnowRunner tai K3K7-286 mod for SnowRunner. Nuo tuntuvat minun mielestä vielä realistisilta, kun ei valkkaa kaikkein tehokkaimpia moottoreita. Vaihteistot tosin usein toimivat huonosti varsinkin isoilla kuormilla, joten niitä kannattaa itse säätää, esim. 1-1,3 pykälin kuusi vaihdetta 1,5-7,5 välillä.

Jokin tässä pelissä kyllä imee mukaansa kummasti. Peruskartat olen jaksanut pelata varmaankin kuusi kertaa ja DLC:tkin jo useamman kerran. Pari läpipeluukertaa käytin vain yhtä autoa kullakin milloin vain mahdollista. Sittemmin olen siirtynyt käyttämään vain modiautoja, mutta valitsen ne hyvin kriittisesti. Nuo pidemmät samaa toistavat tehtävät käyvät kyllä vähän tylsäksi. Muutenkin kartoissa on teitä, joita ei tarvitse käyttää mitään tehtävää varten tai sitten niitä joutuu pendelöimään edestakaisin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Michican on vähän huono aloituskartta kyllä tähän peliin. Alaska olisi sopinut paljon paremmin mielestäni. Se mikä on mukavaa on, että pelissä on toimivuutta mietitty enemmän. Voi tehdä erilaisia yhdistelmiä, kuten esim kuvassa alla. Tuossakin esim saa lukittua tuon trailerin auton paikalleen niin, että se pysyy ihan hyvin kyydissä ja nosturikin on ihan kiva ollut käyttää, tosin hieman buginen välillä.

SnowRunner_20221012132102.jpg


Jos vertaa vaikka Spintires tai Mudrunner peleihin, niin on paljon kehitystä tapahtunut ja paljon on myös pelattavaa pelissä. Ostin sen viime viikolla ja Michican on edelleen kesken, tosin loppupuolella. Yleisessä pelattavuudessa on esim autojen tankkaus paljon fiksumpaa, scoutteihin saa omat trailerinsa jos haluaa. Jos palauttaa auton takaisin tukikohtaan, niin polttoaineet säilyy myös tuossa isommassa tankissa. Jos ostaa rekan alustaan tankin, niin se on täynnä polttoainetta jne. Sellaisia pieniä, toimivia juttuja tulee koko ajan vastaan. Spintires oli ehkä myös vähän turhauttava välillä, mutta tämä on vaikeustasoltaan oikein sopiva.

Cruise controlia olen kyllä kaipaillut, se oli Mudrunnerissa mutta ei tässä pelissä.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
134
Michican on vähän huono aloituskartta kyllä tähän peliin. Alaska olisi sopinut paljon paremmin mielestäni.
Kai Alaskalla voi aloittaa? Mä aloitin siten että tein alussa muutaman tehtävän Michicanissa ja sitten scoutilla kävin avaamassa upgradet, tornit ja mahdolliset ajoneuvot muissa kartoissa. Tatarin on hyödyllinen scoutti joka löytyy Venäjältä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
En ollut alussa innostunut pelistä. Se aloituskartta oli sekava ja kalustokaan ei oikein innostanut. Alaskassa kun kävi vierailemassa, niin innostus kasvoi ja sitten kun palasin Michicaniin, niin se toinen kartta, missä on pato ja kaivos on jo paljon parempi. Sekin voisi olla hyvä aloituskarttana.

Pidän kuitenkin siitä, että kalusto on aina yhdessä kartassa, joten pienen Alaskan tourneen jälkeen palautin kaikki kalustot Michicaniin ja olen siellä sitten ajellut menemään. Aloituskarttakin paranee kun saa vähän toimivampaa kalustoa tilalle.

Ostin sen keltaisen, kantikkaan kuorma-auton ja sillä on ollut kiva ajella menemään. En nyt muista, mikä on laite nimeltään, mutta armeijakaluston siviiliversio kuitenkin.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Tatarin on tämän pelin hyödyllisin ajoneuvo.
Vähän liiankin hyödyllinen.. Ei paljon muita scoutteja tarvita kun tuon avaa. Ainoastaan lumiketjujen puute rajoittaa tuon käyttöä. Muutenhan tuolla pääsee melkein mihin vain.
 
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
118
Snowrunnerin hommaaminen harkinnassa. Lieneekö fiksuinta ostaa tuolta storesta tuo Premium edition 35,97e johon sisältyy Year 1 pass? PS5 käytössä, joten mietin pääseekö halvemmalla jos kikkailee joidenkin PS4 levyversioiden kanssa tms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Itse ostin sen perusversion, kun oli tarjouksessa alle 24e. Toisaalta hintaero ei ole kyllä kovin suuri, mutta jo peruspelissä on kyllä pelattavaa aika paljon.
 
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
118
Itse ostin sen perusversion, kun oli tarjouksessa alle 24e. Toisaalta hintaero ei ole kyllä kovin suuri, mutta jo peruspelissä on kyllä pelattavaa aika paljon.
Joo, vähän kismittää kun missasin tuon perusversion alen. Toisaalta on tässä premiumissakin ihan hyvä value hintaan nähden. Toivotaan että jaksaa pelata niin saa myös vastinetta :)
 
Liittynyt
13.03.2019
Viestejä
299
Oli Snowrunner viikonloppuna tarjouksessa Steamissa. Aavistin pahaa ostaessani ja pelkoni osoittautuivat todeksi: >30h takana...
Eiköhän tässä saa muutaman sata tuntia kulumaan sohvanreunalla.

Juuri täydellinen sohva+tv+xbox controller peli. Lungia ajelua, virittelyä ja logistiikan pähkäilyä, 3060Ti puskee 45-60fps mikä riittää tällaiseen vallan hyvin.
Grafkat asialliset, tekemistä riittää ja pelimekaniikka ok'ish. Ainoastaan fysiikkamallinnus hiertää hieman sukkaa.
Suurimmilta osin Havoc toimii yllättävänkin hyvin, mutta massa/inertia asiat ovat välillä aika hakusessa; ohjauksen heittely, painovoima (tai sen puute) alamäissä, kohtuuttomat pomput kiviin osuessa, maastomallinnus <-> pito... Se että saa kuormurin sivuluisuun & poikittain parkkipaikalla nopeuden ollessa 10km/h aiheutti alussa hilpeyttä, nyttemmin ei enään niinkään..

Ilmeisesti on modeja jotka korjaa tuon ohjauksen & peräkärryjen käyttäytymisen, Offroad trailers ja Responsive steering?
Toinen mitä etsinyt on APC (6x6 / 8x8) modeja, löytyykö mitään hyviä Pasi/AMX/Army ajoneuvo packkejä?
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
134
Oli Snowrunner viikonloppuna tarjouksessa Steamissa. Aavistin pahaa ostaessani ja pelkoni osoittautuivat todeksi: >30h takana...
Eiköhän tässä saa muutaman sata tuntia kulumaan sohvanreunalla.

Juuri täydellinen sohva+tv+xbox controller peli. Lungia ajelua, virittelyä ja logistiikan pähkäilyä, 3060Ti puskee 45-60fps mikä riittää tällaiseen vallan hyvin.
Grafkat asialliset, tekemistä riittää ja pelimekaniikka ok'ish. Ainoastaan fysiikkamallinnus hiertää hieman sukkaa.
Suurimmilta osin Havoc toimii yllättävänkin hyvin, mutta massa/inertia asiat ovat välillä aika hakusessa; ohjauksen heittely, painovoima (tai sen puute) alamäissä, kohtuuttomat pomput kiviin osuessa, maastomallinnus <-> pito... Se että saa kuormurin sivuluisuun & poikittain parkkipaikalla nopeuden ollessa 10km/h aiheutti alussa hilpeyttä, nyttemmin ei enään niinkään..

Ilmeisesti on modeja jotka korjaa tuon ohjauksen & peräkärryjen käyttäytymisen, Offroad trailers ja Responsive steering?
Toinen mitä etsinyt on APC (6x6 / 8x8) modeja, löytyykö mitään hyviä Pasi/AMX/Army ajoneuvo packkejä?
Mä pelaan tätä rattipolkimilla (Logitech G29 Driving Force) minusta tuntuma tuolla on ok.
 

konna

Team AMD
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
87
Vanhana spintires -veteraanina oli pakko napata tämä vihdoinkin alennusmyynnistä. Olipahan karvas pettymys joka päättyi lopulta rahojen palautukseen steamista. Nimittäin pelin käynnistyksessä kesti 3-5 minuuttia ja meininki oli todella epävakaan tuntuista, windowsin sininen pallero jumitti ruudulla. Jos peliin pääsikin niin alt-tab kaatoi sen joka kerta. Verkkoa kahlatessani törmäsin tietoon että tietyt näppäimistöt tai usb-audio saattaisi olla ongelman ytimessä ja näinhän olikin. Repimällä Antlion usb-äänikortin ja klipschin usb-kaiuttimet irti peli toimi hienosti. Ei muuta kun rahat takaisin ja kehittäjälle steamin lomakkeen kautta tietoa eteenpäin. Jään odottelemaan parempia aikoja.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 273
Vanhana spintires -veteraanina oli pakko napata tämä vihdoinkin alennusmyynnistä. Olipahan karvas pettymys joka päättyi lopulta rahojen palautukseen steamista. Nimittäin pelin käynnistyksessä kesti 3-5 minuuttia ja meininki oli todella epävakaan tuntuista, windowsin sininen pallero jumitti ruudulla. Jos peliin pääsikin niin alt-tab kaatoi sen joka kerta. Verkkoa kahlatessani törmäsin tietoon että tietyt näppäimistöt tai usb-audio saattaisi olla ongelman ytimessä ja näinhän olikin. Repimällä Antlion usb-äänikortin ja klipschin usb-kaiuttimet irti peli toimi hienosti. Ei muuta kun rahat takaisin ja kehittäjälle steamin lomakkeen kautta tietoa eteenpäin. Jään odottelemaan parempia aikoja.
Eikö mielummin kannattaisi laitella oma setuppi kuntoon?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Testailin tuota Epic Gamesin Mudrunneria ja mitkään modit ei tunnu toimivan sen kanssa. Onko vinkkejä?
 

konna

Team AMD
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
87
Eikö mielummin kannattaisi laitella oma setuppi kuntoon?
Jos on jotain vinkkejä miten tuota voisi edes lähteä ratkomaan niin kuulen mielelläni. Asioita mitkä on varmuudella kunnossa:
- BIOS
- Piirisarjan ajurit
- USB/Verkkoajurit, äänikortin ajurit
- Windows 10 päivitettynä
- Ei ylikellotuksia

Tosiaan kuten mainitsin niin en ole ongelman kanssa yksin. Keskustelupalstoilla ratkaisua ei ole löytynyt ja osa pelaajista tuntuu vain hyväksyvän todella pitkät käynnistymisajat ja kaatuilun tai sitten repivät usb-laitteet irti. Pelaan laajalti pelejä ja teen töitä koneellani ja kohtaamani ongelma esiintyy ainoastaan Snowrunnerin kanssa.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Tää peli on teknisesti täys paska, mutta mitäpä voi odottaa kun tausta on rysslandiasta.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Ainakin PS5 toiminut moitteetta ja näyttää hyvältä. Pari viikkoa sitten hommasin ja 40h nyt mittarissa. Todella hyvää settiä ja kahteen edelliseen nähden todella paljon parannuksia tullut.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 273
Jos on jotain vinkkejä miten tuota voisi edes lähteä ratkomaan niin kuulen mielelläni. Asioita mitkä on varmuudella kunnossa:
- BIOS
- Piirisarjan ajurit
- USB/Verkkoajurit, äänikortin ajurit
- Windows 10 päivitettynä
- Ei ylikellotuksia

Tosiaan kuten mainitsin niin en ole ongelman kanssa yksin. Keskustelupalstoilla ratkaisua ei ole löytynyt ja osa pelaajista tuntuu vain hyväksyvän todella pitkät käynnistymisajat ja kaatuilun tai sitten repivät usb-laitteet irti. Pelaan laajalti pelejä ja teen töitä koneellani ja kohtaamani ongelma esiintyy ainoastaan Snowrunnerin kanssa.
Oliko äänikortti vai kaiuttimet vian syy? Vai kokeilitko näitä erikseen ja kokelitko mitä tapahtuu, kun nämä kytkee vasta pelin käynnistyessä, kaatuiko silloin? Itse olen aina vieroksunut usb-äänilaitteita ja mennyt 3,5mm x2 -tyylisesti. Jos noista pitäisi veikata, niin ehkä kallistuisin sen äänikortin puoleen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Pleikkarilla on toiminut kohtalaisen moitteetta. Venäjän kenttä on kyllä aika haastava, jos vertaa USA:n vastaaviin. Moninpelikin on ihan mukavaa ollut.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Kyllähän tätä Snowrunneria mielellään pelasi aikanaan julkaisun jälkeen, peruspelin kartat oli oikein kivat ja tempaisi mukaansa. Michiganin ja Alaskan pelasin kauttaaltaan läpi, Kuolan niemimaakin tuli lopulta vedettyä samoin kuin Taymurin ekat kartat mutta mulla on jäänyt pelaaminen tuohon Yukoniin kun siellä se pelaaminen alkoi tuntua erittäin pitkäveteiseltä grindaamiselta ja progressio hidastui selvästi.

Onko nuo Yukonin jälkeen julkaistut lisärit edelleen samanlaisia, vai onko jossain tällaiselle yksinpelaajalle parempaa tekemistä?
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 273
Itselläni katseet ovat kääntyneet jo jatko-osaan ja siinä toivoisin näkeväni mahdollisuuksia tiestön rakentamiseen ja korjaamiseen. Onhan se nyt prkl. kun kaikenmaailman vehjettä on tallit täys mutta sorakuormaa ei saa tielle levitetyä.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132
Kyllähän tätä Snowrunneria mielellään pelasi aikanaan julkaisun jälkeen, peruspelin kartat oli oikein kivat ja tempaisi mukaansa. Michiganin ja Alaskan pelasin kauttaaltaan läpi, Kuolan niemimaakin tuli lopulta vedettyä samoin kuin Taymurin ekat kartat mutta mulla on jäänyt pelaaminen tuohon Yukoniin kun siellä se pelaaminen alkoi tuntua erittäin pitkäveteiseltä grindaamiselta ja progressio hidastui selvästi.

Onko nuo Yukonin jälkeen julkaistut lisärit edelleen samanlaisia, vai onko jossain tällaiselle yksinpelaajalle parempaa tekemistä?
Täysin samoin kävi itselleni.

Edit: autocorrect typo
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
271
Itse en pelaa tätä niinkään progression takia vaan leppoisan offailun merkeissä. Jotenkin tyydyttävää katsella ulkokulmasta auton hidasta rämpimistä polkua eteenpäin. Sitä jaksaa aikansa ja sitten saa peli jäädä kuukausiksi tauolle. Tuon takia en ole puolessatoista vuodessa edennyt vielä alaskaa pidemmälle. Kun tässä yrittää suorittaa, katoaa pelaamisesta ilo varsin nopeasti.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 341
Itse en pelaa tätä niinkään progression takia vaan leppoisan offailun merkeissä. Jotenkin tyydyttävää katsella ulkokulmasta auton hidasta rämpimistä polkua eteenpäin. Sitä jaksaa aikansa ja sitten saa peli jäädä kuukausiksi tauolle. Tuon takia en ole puolessatoista vuodessa edennyt vielä alaskaa pidemmälle. Kun tässä yrittää suorittaa, katoaa pelaamisesta ilo varsin nopeasti.
Täysin samoilla linjoilla, toki itse tykkään sellaisista kuormureista millä voi mennä vaikka mahaa myöten mutaan mutta siltikin ryömii eteenpäin. Mutta pirun tyydyttävää katsella silti kun ajoneuvosi etenee kuitenkin eteenpäin ja se kuorman vieminen määränpaikkaan on vain sivuseikka.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
311
Koitin reilu 15kk tauon jälkeen palata Lumijuoksijan pariin mutta ei vaan pysty. On edelleenkin ähky viime kertaisesta. Tulihan sitä julkasusta - Season 4 asti pelattua soolona, tunteja about 300
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Mulla tämä on jäänyt myös kesken vaikka ajoittain oli erittäin hauskaa ja tämä tarjosi juttuja mitä muut pelit eivät tarjoa. Michicania ja Alaskaa pelasin paljon, mutta Taymyrissä en ole tainnut edes käydä. Kiinnostus loppui kun tehtävistä alkoi tulla liian massivisia ja samalla palkkiot oli pieniä vaivaan nähden. Oisin ihan hyvin voinut tehdä niitä alle puolen tunnin tehtäviä koko pelin ajan, joissa iso huvi on myös niiden pienten tehtävien optimointi siten että niitä voi ketjuttaa eli tehdä tehokkaiten. Yks iso motivaation rikkoja oli myös se "junan tekeminen" mitä pidän huijauksena, eikä sen pitäisi olla mahdollista muuten realistisuutta tekemistä tavoittelemassa pelissä. PC GAme PAss ei näytä tunteja ollenkaan, mutta veikkaan että oon jossain 100h paikkailla kun möhlin alussa ihan urakalla.

EDIT: Pelasin ilman apuja, eli ei mitään hajua mitä tulee vastaan,enkä hakenut alussa parhaita juttuja tietyistä paikoista, tai tiennyt etukäteen mitä kannattaa tehdä, jne.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132
Minäkin pidin pelistä paljon ja on oikeasti huikeita muistoja tuosta pelistä, mutta kuten @Jumi tuossa sanoo, niin junien tekeminen yms. liian pitkät tehtävät tappoivat peli-ilon. Silti, yksi parhaista peleistä mitä olen ikinä pelannut ja melkein maistoin dieselin ja mudan suussani pelatessani.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
Puiden rahtaamisessa kannattaa hyödyntää sitä sinistä laidallista puoliperävaunua. Mahtuu aika monta "kuormaa" enemmän kuin noihin tukkivaunuihin. Muistaakseni 12 medium tukkia menee eli 3 tukkivaunullista, ei tarvitse montaa reissua ajella.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
561
Puiden rahtaamisessa kannattaa hyödyntää sitä sinistä laidallista puoliperävaunua. Mahtuu aika monta "kuormaa" enemmän kuin noihin tukkivaunuihin. Muistaakseni 12 medium tukkia menee eli 3 tukkivaunullista, ei tarvitse montaa reissua ajella.
Saako sen myös ihan "pack gargo" napilla pakattua sillein, että saa kolme medium kuormaa vietyä?

Nyt oon tehny niin, että jos on johonkin pitänyt viedä esim. kolme medium log kärryllistä, niin oon lyöny vaan 9 tukkia kyytiin ja vienyt ne sellaisenaan, ilman tuota pack gargoa, sitten paikanpäällä vaan nostanut kuusi pois, pakannut nuo kolme jäljelle jäänyttä kuormaksi ja vienyt sen ja palannut hakemaan kolme lisää ja taas pakannut ja vienyt ja lopuksi viimeiset kolme.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
Saako sen myös ihan "pack gargo" napilla pakattua sillein, että saa kolme medium kuormaa vietyä?

Nyt oon tehny niin, että jos on johonkin pitänyt viedä esim. kolme medium log kärryllistä, niin oon lyöny vaan 9 tukkia kyytiin ja vienyt ne sellaisenaan, ilman tuota pack gargoa, sitten paikanpäällä vaan nostanut kuusi pois, pakannut nuo kolme jäljelle jäänyttä kuormaksi ja vienyt sen ja palannut hakemaan kolme lisää ja taas pakannut ja vienyt ja lopuksi viimeiset kolme.
Ei tuohon voi kuormata virallisesti tukkeja eli ilman pack cargoa. Ainoa huono puoli tuossa on se että tarvitset tukkinosturit molemmissa päissä ja luonnollisesti purkupaikalla täytyy olla se traileri tai auto joka voi ne purkaa eli pystyy käyttämään pack cargo. Tosiaan medium tukkeja taisi mennä 12 eli 4 kuormaa eikä 3 niin kuin aikaisemmin sanoin.

Tuossa sinisessä kärryssä myös puut pysyy aika hyvin en lähtisi noilla tukkivaunuilla kuljettamaan ilman pack cargoa koska melko varmasti tippuu jossain kohtaa kyydistä.

Jos hinailee toisella autolla niin ei tosiaan kannata sitä hinattavan auton moottoria pitää käynnissä muuta kuin tosi pahoissa paikoissa koska tuo ei säästä sen hinaavan auton polttoainekulutusta yhtään toisin kuin muistaakseni alkuperäisessä spintiresissä ja polttoainetta kuluu ihan turhaan siinä hinattavassa autossa koska se AI auttaa todella vähän snowrunnerissa etenemiseen.
 
Viimeksi muokattu:

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 833
Saako sen myös ihan "pack gargo" napilla pakattua sillein, että saa kolme medium kuormaa vietyä?

Nyt oon tehny niin, että jos on johonkin pitänyt viedä esim. kolme medium log kärryllistä, niin oon lyöny vaan 9 tukkia kyytiin ja vienyt ne sellaisenaan, ilman tuota pack gargoa, sitten paikanpäällä vaan nostanut kuusi pois, pakannut nuo kolme jäljelle jäänyttä kuormaksi ja vienyt sen ja palannut hakemaan kolme lisää ja taas pakannut ja vienyt ja lopuksi viimeiset kolme.
Ei, tuo on pieni "exploit". Irtotukkeja vaan niin paljon kun lavalle saa mahtumaan. Painavatkin huomattavasti vähemmän. Itse en tätä käytä kun se on mielestäni vähän juustoamista.

Tää on kiva kun tämä on sandbox niin tästä saa niin helpon tai haastavan kun itse haluaa. Jotkut tykkää hakea paremmat rekat muista kartoista, mutta itse käytän niitä mitä kartta ja edellinen kartta (vasemmalta oikealle) tarjoaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
SnowRunner_20221129222321.jpg


Se on mukavaa, että myös konsoleille saa noita modeja, vähän hankalasti, mutta kuitenkin. Kovin montaa modia ei saa ladattua yhtä aikaa, mutta esim ylläolevassa kuvassa on modattuna no oikeastaan kaikki. Kartta on Canadian Shield, joka on 4 kartan paketti ja aivan älyttömän hienosti tehty. Vetoauto on sekin muokattu ja traileri samoin. Myös nosturiauto ja senkin traileri on muokattuja, niin saa vähän isompia kuormia kuljetettua. Alkuperäisessä pelissä oleva 8 slotin traileri oli aika kauhea kokemus, kun sen kanssa ei mahdu toimimaan missään, mutta siihenkin saa moditrailerin tilalle:

SnowRunner_20221128224216.jpg


Oikein ollut mukava pelata modikarttaa välillä. Tai karttoja, kun niitähän on peräti 4 kpl linkitettynä toisiinsa. Tuo Canadian Shield olisi ihan hyvin voinut olla pelissä mukana alkuperäisenä karttana, niin hyvin se on tehty.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 273


Jatko-osa julkistettu. Ihan hyviä lisäyksiä. Ei taida tosin vieläkään olla mahdollisuutta kipata soraa tai muuten korjailla teitä. Noh eihän tämä tietysti mikään rakentelupeli olekaan mutta silti tuo ajatus tulee aina väkisinkin mieleen peliä pelatessa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
98
Vaikuttaa perusmekaniikaltaan perin samanlaiselta kuin Snowrunner
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
311
Snowrunnerista on edelleenkin ähky mikä ei taida hävitä, mutta eiköhän tuota tule kokeiltua
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
483
Manuaalivaihteistojen sekä kunnollisten ajofysiikoiden kaipuu olisi kovi mutta eipä ole varmaan pelkoa semmoisista
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
271
Jatko-osa julkistettu. Ihan hyviä lisäyksiä. Ei taida tosin vieläkään olla mahdollisuutta kipata soraa tai muuten korjailla teitä. Noh eihän tämä tietysti mikään rakentelupeli olekaan mutta silti tuo ajatus tulee aina väkisinkin mieleen peliä pelatessa.
Ainakin tuon trailerin perusteella mennään enemmän seikkailun kuin työnteon suuntaan. Itsekin kaipailisin mahdollisuuksia korjailla teitä ja muokata ympäristöä hieman. Alkuperäisen Spintiresin henkeä tuossa videossa ei ollut ollenkaan.

Seuraillaan tilannetta.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Se on mukavaa, että myös konsoleille saa noita modeja, vähän hankalasti, mutta kuitenkin. Kovin montaa modia ei saa ladattua yhtä aikaa, mutta esim ylläolevassa kuvassa on modattuna no oikeastaan kaikki. Kartta on Canadian Shield, joka on 4 kartan paketti ja aivan älyttömän hienosti tehty.
Onko tuon kartan keikat tehty kuten peruspelissä eli varastoilla on loputtomat määrät materiaaleja vai ärsyttävän työläästi kuten dlc kartoissa joissa piti ensin hakea jostain materiaali A ja viedä se toiselle puolelle karttaa jotta sai siitä jalostettua materiaali B:n joka piti taas viedä johonkin hevonkuuseen ja joka varastolla oli vain pari materiaalia?
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Lastgen konsolit mukana roikkumassa, joten turha odottaa mitään mullistavaa. Vaikutti trailerin perusteella aika mitäänsanomattomalta.

Snowrunner on edelleen peluussa ja vielä on mappeja vetämättä sataan prosenttiin. Peliaika taitaa lähennellä 300 tuntia joten yllättävän hyvin maistunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
Oikea jatko-osa vaatisi että pelaajan karttaan aiheuttamat muutokset säilyisivät ja reittejä voisi parannella tai luoda itse (dynaamisesti eikä scriptattuina tehtävinä) sekä fysiikoiden parantamista. Muutenhan Snowrunner on ihan hyvä pohja.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 273
Tuli ostettua season 1, 2 ja 3 kun sai epicistä pakettina 45e (tarjous taisi jo tosin loppua).

Peruspelistä on kahlattu kaikki päätehtävät mutta missä järjestyksessä näitä DLC mappeja kannattaa alkaa kahlaamaan ja onko olemassa jotain listaa milloin mikäkin alue on ilmestynyt ja minkä dlc:n yhteydessä mikäkin auto on tullut? Jotain roadmappia?

Vai onko niin, että katsoo vaan parhaat autot youtubesta, scouttaa niihin upgradet ja alkaa nykimään kuormia Kola Peninsulasta alkean? Ei tässä kait näiden päivitysten myötä mitään jumalvehkeitä ole edes ilmestynyt?
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 341
Tuli ostettua season 1, 2 ja 3 kun sai epicistä pakettina 45e (tarjous taisi jo tosin loppua).

Peruspelistä on kahlattu kaikki päätehtävät mutta missä järjestyksessä näitä DLC mappeja kannattaa alkaa kahlaamaan ja onko olemassa jotain listaa milloin mikäkin alue on ilmestynyt ja minkä dlc:n yhteydessä mikäkin auto on tullut? Jotain roadmappia?

Vai onko niin, että katsoo vaan parhaat autot youtubesta, scouttaa niihin upgradet ja alkaa nykimään kuormia Kola Peninsulasta alkean? Ei tässä kait näiden päivitysten myötä mitään jumalvehkeitä ole edes ilmestynyt?
1695926489783.png

Sen verran mitä ite pelannut (pidemmän tovin) niin KRS 58 "Bandit" sekä Kolob 74941 on varteenotettavia autoja, varsinkin jälkimmäinen jos on raskasta kuormaa. Peruspelistä tosin taitaa löytyä jo parempi ajoneuvo (DAN 96320) joka on parempi ku Kolob. Ainoaksi jumalvehkeeksi varmaan nimeäisin Season 4 tullut Zikz 605R joka repii vaikka puoli kylää samalla ku on kuorma päällä.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
271
Tuli ostettua season 1, 2 ja 3 kun sai epicistä pakettina 45e (tarjous taisi jo tosin loppua).

Peruspelistä on kahlattu kaikki päätehtävät mutta missä järjestyksessä näitä DLC mappeja kannattaa alkaa kahlaamaan ja onko olemassa jotain listaa milloin mikäkin alue on ilmestynyt ja minkä dlc:n yhteydessä mikäkin auto on tullut? Jotain roadmappia?

Vai onko niin, että katsoo vaan parhaat autot youtubesta, scouttaa niihin upgradet ja alkaa nykimään kuormia Kola Peninsulasta alkean? Ei tässä kait näiden päivitysten myötä mitään jumalvehkeitä ole edes ilmestynyt?
Alat fiiliksen mukaan tutkimaan paikkoja ja etsimään uutta kalustoa. Sitä mukaa kun autoja löytyy, kokeilet miltä ne vaikuttavat. Snowrunneria kun lähtee suorittamaan niin peli-ilo katoaa nopeasti.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 273

Sen verran mitä ite pelannut (pidemmän tovin) niin KRS 58 "Bandit" sekä Kolob 74941 on varteenotettavia autoja, varsinkin jälkimmäinen jos on raskasta kuormaa. Peruspelistä tosin taitaa löytyä jo parempi ajoneuvo (DAN 96320) joka on parempi ku Kolob. Ainoaksi jumalvehkeeksi varmaan nimeäisin Season 4 tullut Zikz 605R joka repii vaikka puoli kylää samalla ku on kuorma päällä.
Onkos tuo kuva jostain wikistä? Vaniljapelissä tuli azoveilla ja taygalla mentyä. 7000-sarjalaiseen azoviin on ilmeisesti tullut jossain lisärissä vielä korotusmahdollisuuskin.
Alat fiiliksen mukaan tutkimaan paikkoja ja etsimään uutta kalustoa. Sitä mukaa kun autoja löytyy, kokeilet miltä ne vaikuttavat. Snowrunneria kun lähtee suorittamaan niin peli-ilo katoaa nopeasti.
Olen tosiaan porukasta ainut, joka tuon paketin hankki ja tässä mietittiin, että rysäyttääkö kaikki autot kerralla vai onko niitä iloa pihistellä. Kola Peninsula vaikuttaa ainakin alkuun aikalailla haasteellisemmalta kuin Alaska ja välimatkat ovat pitkiä. Siitä nyt pidän ainakin kiinni, että modiautoja en ota enää tähän soppaan sekoittamaan aisoja.

Ehkä tuo aiemmin mainitsemani strategia on paras ja menee vain entisellä tyylillä, eli katselee jostain listat parhaista autoista, scouttaa ne ja niiden osat ja aloittaa järjestyksessä tekemään päätehtävät joka mapista. Säästyy ehkä suurimmalta draamalta.

Saahan tässä hostaajana tietysti säätää, kun olen ainut kellä ne autot on mutta eiköhän tästä selvitä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 765
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom