Spintires / Mudrunner / Snowrunner

Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
Ilmeisesti ei ole mitään mahdollisuutta Snowrunnerin co-opissa merkata karttaan waypointteja tai reittisuunnitelmia niin, että muutkin pelaajat ne näkisi?
Juu, ei ole mahdollista. Oudosti muistelen että Spintiresissä olisi saanut? Mutta Snowrunnerissa ei.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Juu, ei ole mahdollista. Oudosti muistelen että Spintiresissä olisi saanut? Mutta Snowrunnerissa ei.
Harmi. Oikeasti tulisi tarpeeseen moinen ominaisuus eikä luulisi teknisesti olevan mielettömän hankala toteuttaa systeemi, jossa co-op pelaajan waypointit olisi näkyvillä eri värein omassa karttanäkymässä.

Tuli launchissa pelattua muutama tunti mutta jäi silloin siihen. Nyt on kavereiden kesken pelailtu muutamassa päivässä se 20 tuntia. Koukuttavaa ja oikeassa liikenteessäkin katsoo ihan toisella silmällä nyt kalustoa :)
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Pari lisähuomiota:

-Kommunikointivälineiden puute. Ei tsättiä, ei voippia. Randomeiden kanssa pelailu torppaantuu suoraan tähän.

-Eikö tosiaan onnistu vinssijunailu? Nyt jos kanssapelaajalla on vinssin perässä jokin auto, en voi vinssata tätä kanssapelaajaa. Mikä järki? Eikös se yhteistyöpelin tarkoitus oli nimenomaan yhdessä tehtäviä pusertaa?

-Taskien träkkäys. Task givereitä on vaikka ja kuinka, joku peliporukasta on ne käynyt avaamassa mutta itse en voi näitä träkätä tai lukea näiden tehtävien kuvauksia, kun en itse ole käynyt klikkaamassa alunperin tehtävää. Mikähän idea tässä ja on?
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
281
Vinssissä saisi kanssa olla mahdollisuus ajaa vaijeria molempiin suuntiin. Aika usein tulee eteen tilanteita missä olisi tarve löysätä vinssiä.

Toinen mitä olen kaipaillut, vaikkapa modina on jonkinlainen kallistusmittari hudiin. Kun ajaa ulkokulmasta niin välillä tulee tilanteita jossa on hankala nähdä kuinka kallellaan auto on.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Otin ihan vaan "nopeesti" kuvan ja siltikin näyttää niin perkeleen hienolta tää peli? :woot:
SnowRunner Screenshot 2021.09.23 - 15.45.20.49.png
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 230
Kertokaas aloittelijalle mitä renkaita kannattaisi hommata tai oikeastaan onko järkeä alku 42" nakit Fleetstarissa vaihtaa 45" kokoisiin (molemmat highway kun ei ole leveleitä all terrainiin)? Googlella löytyi joku taulukko ja äkkiseltään ei hirveitä hyötyjä näkynyt, tarkoitus olisi siis dirtissä ja mudassa päästä edes pikkaisen paremmin eteenpäni. Raised suspension löytyy jo.

Lisäksi jonkun DLC:n mukana tullut ilmeisesti joku kallis (78000) highway rekka, mietin että kannattaako näitä myydä alussa, en ole ihan varma saako ostettua takaisin? Ilmeisesti ostot ja myynnit menevät aina samaan hintaan eli ei tule takkiin vaikka myisi, aina saa samalla rahalla takaisin.

Michiganin alkumäpissä tulee rämmittyä vieläkin, hidasta puuhaa mutta varsin palkitsevaa. Loading crane on muuten aivan loistava väline, sain sillä puskettua Fleetstarin pois mudasta paikassa jossa ei ollut mitään vinssauspisteitä.

Lisäkysynys, useampi "recovery" mission eli pitäisi suosta vetää erilaisia kapistuksia, ilmeisesti noiden autojen vetäminen suosta ilman että ne korjattu ja tankattu on aika tuskaa, kannattaako Fleetstarilla, loading cranella ja highway renkailla edes yrittää noita?
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
281
Myös renkaita ja muita osia voi ostaa ja myydä eli uusien kokeileminen on aika turvallista. Näin ainakin normaalilla vaikeustasolla. Kunhan saat aikanaan avattua all-terrain, off-road jne pyörät niin alkaa helpottamaan.

Osa recovery tehtävistä on helpompia, osa vaikeampia. Itse muistaakseni availin ensin vähän parempaa pyörää alle ennen kaikkien läpäisyä.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
Ite olen koittanut ensin tehdä alussa mahdollisimman paljon Scoutti tehtäviä. Kaikki tornit auki, upgradet haltuun ja "etsi lippu/paikka" tehtävät. Kaikista kuitenkin tulee leveliä.

Vinkki 1: Aina kun olet tehtävän kohdalla, niin kannattaa ottaa se. Vaikka samantien hylkäisit sen. Sen saa myöhemmin aloitettu valikoista, eli ei tarvitse ajaa tehtäväpaikalle muistelemaan että mitäs tänne nyt piti viedä?

Vinkki2: Vaikeampia tehtävia kannattaa lähteä suorittamaan "letkalla" eli esimerkiksi Fleetstar+perävaunu jonka perässä vinssillä Scout+bensakärry.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Onko sulla oikea kärry tossa perässä? Siellä taitaa olla monta samannäköistä mutta niihin kaikkiin menee eri pituiset tukit.
Mediumeille oma ja long log:lle oma. Ei muita vaihtoehtoja. Eikä yhdessäkään tubevideossa ole kui nuo mitä mulla jo tossa kiinni.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
Ihan oikeat kamat näyttäis olevan... joskus noi tosissaan bugittaa. Ei anna esim haamulastia koska traileri vinossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Johtu näköjään modista tuo. Poistin kaikki modit ja nyt toimii. Kiitos vinkeistä silti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 076
Se olis sitten poijjaat viime päivityksessä (eilen?) tullut vihdoin puukuormiin päivitykset... Eli nyt saa (osaan autoista) small ja medium -logit myös auton kyytiin.

Onko nuo short logs joku venäjä karttojen ominaisuus koska amerikassa ei ainakaan mikään log station anna short logseja missään kartassa.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 979
Kysymys koneen vaihtoon liityen.

Siirtyykö Snowrunner:in tallennukset ja asennetut Modit automaagisesti uuteen koneeseen kun siihen asentaa Snowrunner:in.

Niin Epic Games Launcher versio kyseessä.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
298
Kysymys koneen vaihtoon liityen.

Siirtyykö Snowrunner:in tallennukset ja asennetut Modit automaagisesti uuteen koneeseen kun siihen asentaa Snowrunner:in.

Niin Epic Games Launcher versio kyseessä.
Mulla siirty tallennukset, kun päivitin koneen. Modeista ei tietoa.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 979
Mulla siirty tallennukset, kun päivitin koneen. Modeista ei tietoa.
Minua kiinnostaakin enempi noiden asennettujen Modien siirtyminen kun niitä on paljon joten niiden asentaminen käsipelillä olisi yhtä tuskaa.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Minua kiinnostaakin enempi noiden asennettujen Modien siirtyminen kun niitä on paljon joten niiden asentaminen käsipelillä olisi yhtä tuskaa.
Ei siinä mitään käsipeliä tarvita. Kun kirjautuu sisään pelissä, se lataa kaikki valitsemasi (mod.io subscribe) modit automaattisesti. Jos nettiyhteys on tarpeeksi nopea, ei tuska pitäisi olla kummoinen. Voit myös milloin tahansa tarkastaa ja valkata haluamasi modit tuolla netisivulla, oli peli asennettuna tai ei.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 979
Ei siinä mitään käsipeliä tarvita. Kun kirjautuu sisään pelissä, se lataa kaikki valitsemasi (mod.io subscribe) modit automaattisesti. Jos nettiyhteys on tarpeeksi nopea, ei tuska pitäisi olla kummoinen.
Juu tiedän että lataa mutta asentaako käyttöön ts aktivoiko myös (sehän on eriasia kuin pelkkä lataaminen)
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Juu tiedän että lataa mutta asentaako käyttöön ts aktivoiko myös (sehän on eriasia kuin pelkkä lataaminen)
Siellä pelin modiselaimessa on toiminto enabloida kaikki kerralla. Kannattaa myös käyttää suodatinta, joka näyttää vain subscribed modit.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 979
Siellä pelin modiselaimessa on toiminto enabloida kaikki kerralla. Kannattaa myös käyttää suodatinta, joka näyttää vain subscribed modit.
Heh jos enabloin kaikki tilatut modit kerralla taitaa peli hypätä jojoon (yli tuhat tilattua modia).

Mulla on aktiivisena joku n. sata modia mutta tilattuja on yli tuhat.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Onkos muut keksineet ratkaisua... pienemmällä pelaajamäärällä coop toimii ok ja 3 myös mutta 4 pelaajalla mille ois tarve niin itse en esimerkiksi pääse peliin. Myös synkronointiongelmia on pelissä. Kaverin jäädessä jumiin toinen oli matkalla hinaamaan häntä niin hinaajan peli näytti hinattavan olevan aivan muualla missä hinattavan sijainti taas hänen omassa pelissään oli.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Edelliseen kysymykseeni vastaus ja muille suositus että ennenkuin edes alatte pelaamaan Snowrunneria niin avatkaa kyseiset portit pelille:
11700-11710 TCP
48800-49000 UDP

Ainaskin yhdistämisongelmat co-opissa loppui kuin seinään ja peli toimii omasta mielestä paljon sujuvammin mutta bugeja löytyy silti. Esimerkiksi kuskilla on auton tuet sisässä, toisella pelaajalla kyseisen kuskin tassu (jompi kumpi) onkin ulkona ja nappaa koomisesti vastaantulevasta autosta kiinni ja vetää tämän auton mukanaan.

Ja ei... UPNP ei riitä vaan täytyy ihan käsin nuo avata. Ei toimi tämä UPNP kanssa.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Eilen pelasin ekaa kertaa Mudrunneria ja tämähän on ihan jees. Oliko tähän joitain suositeltavia modeja? Pelaan vasta niitä challengeja enkä ole alottanu single playeriä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Spintires ja mudrunner oli aikanaan ihan kivoja tekkidemoja mutafysiikasta mistä puuttui varsinainen peli. Kurja tukkien rahtaaminen ja challenget käy äkkiä yksitoikkoiseksi. Kannattaa ostaa suoraan Snowrunner mikäli pelisarja kiinnostaa ja year 2 passi.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Spintires ja mudrunner oli aikanaan ihan kivoja tekkidemoja mutafysiikasta mistä puuttui varsinainen peli. Kurja tukkien rahtaaminen ja challenget käy äkkiä yksitoikkoiseksi. Kannattaa ostaa suoraan Snowrunner mikäli pelisarja kiinnostaa ja year 2 passi.
Joo pitää kyllä seuraavaksi hommata Snowrunner, pelaan Mudrunneria vain siksi ku sen sai Epic Storesta ilmaiseksi.

Aloitin vihdoin single playerin ja aikamoista värkkäystä vielä kun ei tajua miten hommat oikein toimii. Asensin siihen alussa saatavaan C-375:een cranen ja peräkärryn medium logeille, ja sain vietyä 4 pisteen lastin perille. Matkalla löytyi C-4320 jossa on peräkärry medium logeille, mutta ei cranea. Onko crane pakko olla että saa tukit matkaan, vai pystyykö niitä lastaamaan jollain konstilla? K-700 on kai vain sitä varten että sillä voi kuskata tukkeja lyhyen matkan jos parkkeeraa kuljetusrekan kauemmas?

Hyvä idea ja peli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 664
Joo pitää kyllä seuraavaksi hommata Snowrunner, pelaan Mudrunneria vain siksi ku sen sai Epic Storesta ilmaiseksi.
Snowrunner löytyy sitten Game Passista ja on kyllä huomattavasti sisällöltään kiinnostavampi kuin aiemmat "sandboxit".
 
Liittynyt
05.01.2022
Viestejä
5
Mulla ollut Snowrunner julkaisusta lähtien levelillä 29 menossa mutta nyt kaverikin hommasi sen ja crossplayn myötä ajateltiin multiplayerina aloittaa pelaaminen alusta. Käytiin Michiganissa muutamat tehtävät tekemässä, mutta ne näköjään merkitään tehdyiksi vain host:lle. Mä en oikein saa juonesta kiinni, mikä logiikka siinä on, että ne yhdessä tehdyt tehtävät eivät tule hänelle suoritetuiksi, vai onko joku bugitus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 739
Mulla ollut Snowrunner julkaisusta lähtien levelillä 29 menossa mutta nyt kaverikin hommasi sen ja crossplayn myötä ajateltiin multiplayerina aloittaa pelaaminen alusta. Käytiin Michiganissa muutamat tehtävät tekemässä, mutta ne näköjään merkitään tehdyiksi vain host:lle. Mä en oikein saa juonesta kiinni, mikä logiikka siinä on, että ne yhdessä tehdyt tehtävät eivät tule hänelle suoritetuiksi, vai onko joku bugitus.
Noin se toimii, eli progressio tulee vaan hostille.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Noin se toimii, eli progressio tulee vaan hostille.
Ja hyvä näin... voi tehdä samat tehtävät molemmille niin tällä tapaa saa grindattua ns. tuplana rahat ja pisteet jos pelaajia vain 2. Täydellä 4 pelaajalla sitten saa jo nelinkertaisena pisteet ja rahat.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Ja hyvä näin... voi tehdä samat tehtävät molemmille niin tällä tapaa saa grindattua ns. tuplana rahat ja pisteet jos pelaajia vain 2. Täydellä 4 pelaajalla sitten saa jo nelinkertaisena pisteet ja rahat.
Grindaus täysin turhaan ja tarpeettomasti ja hyvä asia ei kuulu samaan lauseeseen…

Yhtälailla voi ottaa saven uusiksi neljään kertaan jos intoa on pelata samaa uusiksi ja uusiksi..
 
Liittynyt
18.01.2020
Viestejä
93
Sattuuko joku tietämään, onko Snowrunnerin Switchin versio crossplay -yhteensopiva esim PC tai Pleikkariversion kanssa?
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Tulipa eilen asennettua Snowrunneri, kun on gamepassissa näemmä. Alaskaan asti eilen pelailin ja tosiaan aimepaa kokemusta runner sarjan peleistä ei ole. Ihan lepposaa mudassa möyrymistähän tämä vaikuttaa olevan. Aika ongelmitta meni alaskaan asti päsy. Kerran sain sen ekan kuorma-auton niin pahasti kiinni mutaan, että oli pakko resetoida. Kyllähän tätä aina silloin tällöin ihan mielelllään parin keikan verran palailee.

Peli on kyllä aika nätin näköinen, mutta FPS seilaa ihan kummallisesti välillä. Suurimman osan ajasta on se 72, mihin rajoitin tuon, mutta välillä vaan droppaa jonnekkkin 48 tms. Tuolloin aina GPU käyttö droppaa ihan pohjalukemiin, mutta mikään prossuydin ei kuitnekaan näytä piikkaavan tms. Onko vaan näin huonosti optimoitu, vai onko tuohon joku kikka 3:n

Onneksi ei haitaaa sinänsä hirveästi, kun on kuitenkin niin hidasatempoinen peli kyseessä.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Peli on kyllä aika nätin näköinen, mutta FPS seilaa ihan kummallisesti välillä. Suurimman osan ajasta on se 72, mihin rajoitin tuon, mutta välillä vaan droppaa jonnekkkin 48 tms. Tuolloin aina GPU käyttö droppaa ihan pohjalukemiin, mutta mikään prossuydin ei kuitnekaan näytä piikkaavan tms. Onko vaan näin huonosti optimoitu, vai onko tuohon joku kikka 3:n

Onneksi ei haitaaa sinänsä hirveästi, kun on kuitenkin niin hidasatempoinen peli kyseessä.
Ainakin viimeisimmässä isossa päivityksessä munasivat jotain asetuksia, joten jos varjot ovat maksimissa (ultra?), niitä kannattaa laskea alemmas. Peli on kyllä pahasti CPU-rajoitteinen, eikä Alaskaan mennessä pahimmat paikat edes vielä tule vastaan. CPU-käyttöastekäyristä on paha mennä sanomaan mitään, siellä voi hyvin olla yksi pelin säie jaettu usemmalle ytimelle ajettavaksi, mutta ei se siitä yhtään nopeudu.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Perjantaina tuli aloitettua tämänkin pelaaminen. Viikonlopussa tuli 12h ajettua alaskan maisemissa. Alussa ajattelin että pyörii peli kivasti samantien 144fps tasaisesti. Mutta asetuksia vilastessa huomasin niiden olevan ihan metässä. Resoluutiokin oli jotain alle 1080p:n. Nyt asetukset tapissa ja 1440p reso niin jouduin rajoittamaan 60fps lukemiin ettei tuulettimet huuda näyttiksessä jatkuvasti. Rupesi lämmöt nousemaan ja alivoltitettu näyttis pudottamaan kelloja, mitä se ei muissa peleissä tee. kombona 5600x ja 3070ti. Hidas peli niin ei haittaa vaikka olisi hieman 60fps allekkin. Kunhan näyttää hyvältä
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Kummallisesti tämä peli saa näyttiksen käymään kuumenpana kuin muut vielä uudemmat pelit. Muut pelit nostaa lämmöt 67-69c kun tämä pistää 72c ja jos ottaa fps rajoituksen pois niin 77-78c samantien. Mikäköhän asetus lämpöihin lie eniten vaikuttaa.

Muuten kyllä mennyt vajaa 50h kevyesti kun tuntuu että vasta alkuun päässyt.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Snowrunner on tosiaan GPU:lle todella raskas. Minä ajoin Yukonin loppuun, nyt menin Amurille :dead: Vaikuttaa melkoiselta työmaalta.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Jaa-a, minulla SnowRunner on aina 141 FPS rajan alle mennessään CPU-rajoitteinen. Pahimmissa paikoissa FPS laskee alle 70, renderöintiajat heittelee aiheuttaen nykimistä ja GPU:n käyttöaste romahtaa. Tämä siis hieman ylikellotetulla 5600X:llä ja 2080 Ti:llä.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Snowrunner on tosiaan GPU:lle todella raskas. Minä ajoin Yukonin loppuun, nyt menin Amurille :dead: Vaikuttaa melkoiselta työmaalta.
Kohta alkaa olee koko porukalta Michigan koluttu... mitä suosittelisitte seuraavaksi 3 mapiksi. Ajateltiin niin tehdä et jokaisella ois omassa savessa yks mappi ja vaihdellaan tarpeen mukaan tallennusten välillä. Jokaisessa tietty sit omat autot.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Jaa-a, minulla SnowRunner on aina 141 FPS rajan alle mennessään CPU-rajoitteinen. Pahimmissa paikoissa FPS laskee alle 70, renderöintiajat heittelee aiheuttaen nykimistä ja GPU:n käyttöaste romahtaa. Tämä siis hieman ylikellotetulla 5600X:llä ja 2080 Ti:llä.
Miten sulla on asetukset laitettu? Ja mikä reso? Mulla 5600x ja 3070ti 1440p resoluutiolla.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Miten sulla on asetukset laitettu? Ja mikä reso? Mulla 5600x ja 3070ti 1440p resoluutiolla.
1440p myöskin, kaikki paitsi varjot Ultralla (toistaiseksi ne vain High koska suorituskykybugi viime pätsissä), TAA käytössä ja blurrit poissa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Aika paljon vaikuttaa kun pudottaa varjot ultralta highille. Näyttiksen lämmötkin pysyy 10c alempana kun vaihtoi msaa:n taa:han
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Täällä jokin lista grafiikka-asetuksista:
1645163388292.png

Minä muistelin jostain syystä että peilit olisivat olleet raskas ominaisuus ja tiputin pois :hmm: Taidan laittaa takaisin päälle.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Muuten kyllä mennyt vajaa 50h kevyesti kun tuntuu että vasta alkuun päässyt.
Peli on kyllä aikamoinen ikuisuus projekti jos haluat tehdä ihan kaiken.
Mulla taisi mennä arviolta n.80 tuntia peruspelin parissa ja parin ekan kartan jälkeen keskityin lähinnä korjaamaan tiet sekä sillat ja tekemään ne päätehtävät.
Jos dlc:n meinaat myös hommata niin siinä kestää vielä pidempään sillä kaikki on työläämpää ja maasto vittumaisempaa.
Esim toisena lisärinä tullut kanada sisältää jo sellaista supermutaa, että jos ajat samaa reittiä kymmenisen kertaa niin jopa ne massiiviset kolobit joutuu turvautumaan vinssiin kun se muta on lähinnä liimaa.
Lisäksi tuolla täytyy käydä purkamassa pitkin karttaa olevia rakennuksia jotta saa materiaaleja, jotka taas viedään tehtaalle jotta lopulta saat sen materiaalin mitä tarvitsit.
Lisäksi dlc kentissä myös varastoissa on montaa eri materiaalia vain rajallinen määrä joka myös lisää ajamista.

Mulla on vielä se neljäs lisäri täysin kesken ja kunhan sen saan loppuun niin mulla on mennyt varmaan yli 100 tuntia pelkästään noiden lisärien päätehtävien parissa.
Pelaan siis yksin joten kavereiden kanssa pelatessa homma nopeutuu huomattavasti.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 577
Viestejä
4 191 319
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom