Spintires / Mudrunner / Snowrunner

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 175
En tiedä mikä homma tuossa nyt on ettei Mudrunneria voisi viedä eteenpäin vaan jätetään taas hommat vaiheeseen ja tehdään taas "uutta". Täytyy varmaan käydä koluamassa ooveen forumia olisko siellä vastauksia o_O
Niinpä samaa ihmettelen että miksi uutta täytyy alkaa tekemään kun Mudrunnerissa olisi hyvä pohja valmiina mitä kehittää eteenpäin. En muista syytä tähän lukeneeni mutta foorumilta voisi tosiaan jotain tarkempaa kirjoittelua asiasta löytyä.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Huvittavan tilanteesta tekee se että myös se alkuperäinen Spintires saa edelleen päivityksiä.. Viimeisimpänä ilmeisesti vaihtuva sää.
On kyllä niin sekaisin paletit tämän pelin ympärillä että ei tosiaan kiinnosta tukea tällaisia pelintekijöitä.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
362
ai olisko tuo alkuperäinen vielä ihan pelattavassa kunnossa ? itsehän en tuota uudisversiota ikinä hankkinut.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 054
ai olisko tuo alkuperäinen vielä ihan pelattavassa kunnossa ? itsehän en tuota uudisversiota ikinä hankkinut.
Kyllä se on ollut ihan "toimiva" peli jo ennen kuin mudrunner julkaistiin. Eipä sille ole suuria muutoksia tehty tässä vuosien mittaan.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 076
Huvittavan tilanteesta tekee se että myös se alkuperäinen Spintires saa edelleen päivityksiä.. Viimeisimpänä ilmeisesti vaihtuva sää.
On kyllä niin sekaisin paletit tämän pelin ympärillä että ei tosiaan kiinnosta tukea tällaisia pelintekijöitä.
En ole ainakaan itse huomannut että olisi virallista päivitystä tullut. Beta versioista en tiedä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Toivottavasti tossa kakkosessa on noihin ajoneuvojen fysiikoihin kiinnitetty enemmän huomiota.
Itse en ole tätä ikinä pelannut, mutta olen ollut aina siinä uskossa, että tämän peli idea nimenomaan on realistiset fysiikat ja tukkien käreäily haastavissa olosuhteissa niihin pohjautuen. Näin ei sitten ilmeisesti ole?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
98
No ei ajoneuvojen fysiikka nimen omaan on tehty huonosti, vaikea selittää, mut tuntuu että esim. kaasun käyttö ei toimi loogisesti vaan ihmeellisesti peli itse päättää olla antamatta täyttä tehoa tietyissä tilanteissa, sekä ajoneuvojen pysähtyminen mutaan on ku ajais näkymättömään esteeseen.

Itse en ole tätä ikinä pelannut, mutta olen ollut aina siinä uskossa, että tämän peli idea nimenomaan on realistiset fysiikat ja tukkien käreäily haastavissa olosuhteissa niihin pohjautuen. Näin ei sitten ilmeisesti ole?
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 054
No ei ajoneuvojen fysiikka nimen omaan on tehty huonosti, vaikea selittää, mut tuntuu että esim. kaasun käyttö ei toimi loogisesti vaan ihmeellisesti peli itse päättää olla antamatta täyttä tehoa tietyissä tilanteissa, sekä ajoneuvojen pysähtyminen mutaan on ku ajais näkymättömään esteeseen.
Tää korostuu jos ajaa automaattivaihteistolla. Mutta pelin ajatus on kuitenkin ollut että käytettäisi käsivalintoja ja sitä 3 alueista ryömintävaihdetta. Se muuttaa pelissä etenemistä huomattavasti helpompaan suuntaan koska kaasua on helpompi annostella ja sillä pystyy ehkäisemään ettei pyörät sudi turhaan joka aiheuttaa taas sitä että uppoo syvemmälle ja eteneminen pysähtyy.

Itse en ole tätä ikinä pelannut, mutta olen ollut aina siinä uskossa, että tämän peli idea nimenomaan on realistiset fysiikat ja tukkien käreäily haastavissa olosuhteissa niihin pohjautuen. Näin ei sitten ilmeisesti ole?
Se idea on ollut nimenomaan juuri tuo mitä ylempänäkin selitin.
Fysiikkamoottori ei ole huono mutta se vaatisi vielä hieman kehitystä realistisempaan suuntaan.
Viikonloppuna pelailin Spintiresiä ja Mudrunneria. Täytyy kyllä myöntää että tykkään ehkäpä enempi edelleen ensimmäisenä mainitusta. :joy:
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
98
Tää korostuu jos ajaa automaattivaihteistolla. Mutta pelin ajatus on kuitenkin ollut että käytettäisi käsivalintoja ja sitä 3 alueista ryömintävaihdetta. Se muuttaa pelissä etenemistä huomattavasti helpompaan suuntaan koska kaasua on helpompi annostella ja sillä pystyy ehkäisemään ettei pyörät sudi turhaan joka aiheuttaa taas sitä että uppoo syvemmälle ja eteneminen pysähtyy.



Se idea on ollut nimenomaan juuri tuo mitä ylempänäkin selitin.
Fysiikkamoottori ei ole huono mutta se vaatisi vielä hieman kehitystä realistisempaan suuntaan.
Viikonloppuna pelailin Spintiresiä ja Mudrunneria. Täytyy kyllä myöntää että tykkään ehkäpä enempi edelleen ensimmäisenä mainitusta. :joy:
Mielestäni ongelma on ihan sama ajaa automaatilla tai manuaalilla.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 054
Mielestäni ongelma on ihan sama ajaa automaatilla tai manuaalilla.
Näkemysero. Muutama sata tuntia pelannut näitä yhteensä ja maltti on valttia etenemisessä. Hätäily/Kiire edetä saa usein sen yhdistelmän/ajoneuvon jumiin mutaan. Maltillisella kaasunkäytöllä etenee paremmin.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
98
Näkemysero. Muutama sata tuntia pelannut näitä yhteensä ja maltti on valttia etenemisessä. Hätäily/Kiire edetä saa usein sen yhdistelmän/ajoneuvon jumiin mutaan. Maltillisella kaasunkäytöllä etenee paremmin.
Siis kyllä kyllä, mutta edelleen ne kaasun käytön logiikka, moottorijarrutus sekä vaihteisto on mielestäni huonosti tehtyjä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 351
En ole koskaan neukkuvehkeillä ryöminyt mudassa mutta ainakin XOne-version fysiikat on mielenkiintoiset. Padilla jos ajelee niin eipä oikeastaan ole toivoa mihinkään päästä, millään autolla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
En ole koskaan neukkuvehkeillä ryöminyt mudassa mutta ainakin XOne-version fysiikat on mielenkiintoiset. Padilla jos ajelee niin eipä oikeastaan ole toivoa mihinkään päästä, millään autolla.
Sitten kannattaa mennä peilin eteen ja miettiä syytä.

Spintiresissä ajelin aina sillai takaveto Kuorma-autolla että sai haastetta lisää ja 90% sillä pääsi ajamaan ja jos jumiin jäi tukki kuorman kanssa niin vinssi pelasti aina.

Kuten sanottu, hosumalla ei tule mitään. ..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 351
Suurin ongelma oikeastaan että pitävälläkin pinnalla autojen fysiikat on hyvin hämärät.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 602
Hyvin ainakin omaan käpälään padi sopii tässä pelissä ja manuaalia on pakko oppia käyttämään,kun HC-modessa pelaa. Tosin sekin kun on 4 pelaajaa,niin pikku jumittumiset haitaa,aina joku tulee jelppaamaan suosta ylös. :D
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 054
Hyvin ainakin omaan käpälään padi sopii tässä pelissä ja manuaalia on pakko oppia käyttämään,kun HC-modessa pelaa. Tosin sekin kun on 4 pelaajaa,niin pikku jumittumiset haitaa,aina joku tulee jelppaamaan suosta ylös. :D
Parhaimmillaan juurikin jos saa kaverin tai parikin mukaan kyntämään :rofl: On ollut itsellä hetkiä kun itse ja toinen kaveri on ollut jumissa jossain mutalillussa melkein kyljellään ja se kolmas kaveri tulee sitten pelastamaan.

Tuo HC-mode erottaa jyvät akanoista tehokkaasti. En ole kaikkia alkuperäisen Spintiresin karttoja HC:llä päässyt vielä läpi mutta Coast, Plains ja Hill on selvitetty. On siinä useammaksi tunniksi rämpimistä vielä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
En ole koskaan neukkuvehkeillä ryöminyt mudassa mutta ainakin XOne-version fysiikat on mielenkiintoiset. Padilla jos ajelee niin eipä oikeastaan ole toivoa mihinkään päästä, millään autolla.
Pädillä itsekin pelannut sekä Boxilla, että pleikalla ja missään ei voi jäädä oikeasti jumiin. Aivan liian helppo.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 602
Parhaimmillaan juurikin jos saa kaverin tai parikin mukaan kyntämään :rofl: On ollut itsellä hetkiä kun itse ja toinen kaveri on ollut jumissa jossain mutalillussa melkein kyljellään ja se kolmas kaveri tulee sitten pelastamaan.

Tuo HC-mode erottaa jyvät akanoista tehokkaasti. En ole kaikkia alkuperäisen Spintiresin karttoja HC:llä päässyt vielä läpi mutta Coast, Plains ja Hill on selvitetty. On siinä useammaksi tunniksi rämpimistä vielä.
Joo,ei tota yksin jaksa paljoa pelailla. Perjantai iltana vähän olutta ja porukalla,niin on irronnu kyllä huuto naurua. Kaikilla koneet jumissa,joillain vaan menny rikki,toiset uponneet jokeen ja muutamasta menovesi loppu. Siinä sitä sitten mietitään että mitäs nyt. :rofl:
On jokusen kerran jouduttu alottaa vaan suosiolla alusta. :D
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
529
mistäs tää irtois edukkaammin, tekis mieli päästä kokeileen ku spintiresiä tuli jo hakattua... cdkeyssillä näyttäs olevan 13€..
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
Samaa olen havainnut niin spintires kuin mudrunerissa että esim padilla jos yrittää ykkösellä ryömittää mahd. hiljaa pintakaasulla, niin ehkä yksi rengas koittaa pyöriä siinä mutalammikossa. Sitten kun lyö hanaa niin kaikki pyörät pyörii. Hyvin erikoinen "simulaatio" tuossa on. Ehkä siinä on liikaa ajateltu näppispelaajia että käytettäisiin niitä ykkösvaihteen pykäliä ryömittämiseen kaasu pohjassa.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 979
Samaa olen havainnut niin spintires kuin mudrunerissa että esim padilla jos yrittää ykkösellä ryömittää mahd. hiljaa pintakaasulla, niin ehkä yksi rengas koittaa pyöriä siinä mutalammikossa. Sitten kun lyö hanaa niin kaikki pyörät pyörii. Hyvin erikoinen "simulaatio" tuossa on. Ehkä siinä on liikaa ajateltu näppispelaajia että käytettäisiin niitä ykkösvaihteen pykäliä ryömittämiseen kaasu pohjassa.
Johtuu siitä kun ne hidas 1-3 ei todellisuudessa ole eri vaihteita vaan kaasupolkimen asentoja (tarkoitettu näppäimistölle).
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Alkuperäisen Spintiresin alkuperäinen kehittäjästudio OoVee Games on vihdoin (kirjoitettu maaliskuussa) avannut tuota sekoilua:

The Truth Behind Spintires: the Original Game

Kaikkea tuossa nyt ei kerrota mutta lyönpä nyt huvikseni alkuperäisen pelin tulille ja katson josko kehitystä on tapahtunu.
Mudrunner 2 jää edelleen kauppaan kun/jos tulee, periaatteellisista syistä.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 054
Alkuperäisen Spintiresin alkuperäinen kehittäjästudio OoVee Games on vihdoin (kirjoitettu maaliskuussa) avannut tuota sekoilua:

The Truth Behind Spintires: the Original Game

Kaikkea tuossa nyt ei kerrota mutta lyönpä nyt huvikseni alkuperäisen pelin tulille ja katson josko kehitystä on tapahtunu.
Mudrunner 2 jää edelleen kauppaan kun/jos tulee, periaatteellisista syistä.
Tuossa oli paljon asiaa mikä on kerrottu jo ennen kuin Mudrunnerista tuli ensimmäiset maininnat.
Nuo Pavel sekoilut kerrottiin Ooveen forumilla joskus olikohan se 2012 vai 2013(Voi olla jopa 2014). Olikin 2016.
Löytyy varmaan jos kaivelisi sen vanhan ketjun sieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Tuossa oli paljon asiaa mikä on kerrottu jo ennen kuin Mudrunnerista tuli ensimmäiset maininnat.
Paljon mahdollista, minä en tätä sotkua ole jaksanu enää seurailla vuosiin ja nytkin osui silmään vaan koska kattelin mitä päivityksiä alkuperäinen Spintires on saanu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 076
Tuossa uusimassa betassa ainakin on fysiikat paljon paremmalla mallilla kuin Mudrunnerissa. Tosin ne on aina tainneet olla.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 054
Paljon mahdollista, minä en tätä sotkua ole jaksanu enää seurailla vuosiin ja nytkin osui silmään vaan koska kattelin mitä päivityksiä alkuperäinen Spintires on saanu.
Tässä parisen tuntia nyt ihmetellyt alkuperäisen Spintiresin kanssa ja kyllähän tää tuntuu hitokseen hyvältä noiden päivitysten jälkeen. Fysiikoita on parannettu hieman ja nyt dynaaminen sää vaihtelu lisätty mausteeksi.

v1.3.3 Changelog
Added / New Features

  • Dynamic rain with associated water refraction effects (iteration 1).
  • Dynamic wind with dust effects (iteration 1).
  • Engine sounds properly based on RPM, with engine fan and turbo.
  • Brand new engine audio for all trucks (except T700, more replacement engine audio to come later)
  • Added tire buzz sound.
  • Added steering pump sound.
  • Added engine hot cool-down ticking sound.
  • Added brake dragging sound.
  • Added brake squeal sound.
  • Brand new environment, ambient and interaction audio.
  • Added submerged exhaust particle effects
  • Weather effects moved to camera.
  • Weather effects now renders in the menu screen.
  • Water surface tile adjusted (less repetitive).
  • Added winch points to the sides of vehicles.
  • Faster file access (decreases loading times).
  • B-131 truck reinstated (used to be a certified mod).
  • New Localisation added for Portuguese Brazilian (a big thank you to Rodrigo Matsuura).
  • New B-130 truck model, including new attachments (flat bed, coupler, utility load, fuel load, logs).
  • Added localisation for new B-130 and renamed old B-130 to B-130 (old).
  • Added freeroam camera (F2 to activate, numberpad arrows or mousewheel to move, -/+ to go up and down).
  • Added stereo audio support.
  • Added reverb audio effects (minimalistic).
  • Added listener cone.
  • Added second iteration of vehicle audio system (including engine fan, twin-turbo system and engine onload and offload sounds).
  • Added second iteration of vehicle sounds (stereo)(recorded from YaMZ-238 V8 Diesel, KamAZ-740 V8, Kharkiv model V-2 V12, 2.1L Gaz 69, ZIL-375YA 7.0l V8 Petrol).
  • Added stereo ambient / interaction sounds.
  • Added basic PTO winch simulation (activating the winch strains the truck's engine like powered contraints).
  • C-4320 truck reinstated (used to be a certified mod).
  • C-4320 white truck reinstated (used to be a certified mod).
  • Added localisation for C-4320.
  • B-130: Added a custom exhaust accessory.
  • Added new menu map.
Reinstated Features
  • Dynamic tire tracks and mud clumps
  • SSAO effects
  • Water push effects
  • Water dripping particle effects
Improvements / Adjustments
  • Game palette improved to offer a more realistic (warmer) game rendering.
  • All ground textures renewed.
  • Mud/water resistance and friction values adjusted to be closer to that of the original release (more challenging).
  • Camera zoom out range increased.
  • Camera auto zoom removed (except on stations).
  • Steering doesn’t turn the camera anymore.
  • Improved UI, menu and localisation.
  • Doubled winch length.
  • Depth-of-field reduced.
  • Fog reduced in most cases.
  • Improved headlights and light rays.
  • Reduced eye-adaption effects.
  • Improved damaged engine particle effects.
  • Improved gear ratios and general handling of all vehicles (except T700).
  • Improved day/night presets
  • Brighter night (moonlight)
  • Improved rock friction for better rock climbing
  • Increased mud, grass, and vegetation rendering distance.
  • Removed gear crunching unless engine damaged.
  • D 537 / 7310 gear ratios and general setup improved.
  • Game day palette adjusted to increase colours (more improvements later).
  • Overall truck volume range increased to from 12 meters to 14 meters (since camera now zooms further away).
  • Reduced ambient sound volume slightly + added new ambient sound variation without crows.
  • Weather now bias towards sunny days (as per community feedback).
  • Camera now doesn't auto reset it's position (as per community feedback).
  • Reduced eye-adaption when around street lights at night time (as per community feedback).
  • Small adjustments made to menu map (more improvements later).
  • Wheel mud clump size reduced and positions altered (as per community feedback).
  • Turn radius adjusted on all vehicles (more realistic).
  • Suspension tweaks and adjustments on all vehicles (with thanks to >Forces<).
  • Exhaust shakes whilst engine is revving.
  • Removed autozoom on entering stations (garages, lumber yards, fuel stations...).
  • Additional adjustments to game colour palette to increase colours.
  • Overall truck volume range decreased from 14 meters back to 12 meters since stereo sounds are easier to hear.
  • Game balance adjustments for B-130 log loads.
  • Copied new configurations from new B-130 to old B-130.
  • B-130: Increased "1+" gear ratio slightly.
  • B-130: Flat bed rear door now is now manually controlled to allow for loading logs without physics related glitches (default position open).
  • B-130: Repositioned "log spawn area" when log loads are dropped to prevent the logs falling from the back of the truck.
  • B-131: Minor tweaks to suspension settings (thanks to Unster).
  • C-255: Tweaks to cart position, suspension and steering angles (thanks to Unster).
  • C-4320: Tweaks to cart (thanks to Unster).
  • T-700: Tweaks to suspension (thanks to Unster).
Fixes
  • Removed unobtainable achievement (trespasser)
  • Utility semi-trailer light was misplaced
  • +1 gear fixed for all vehicles (as per community feedback).
  • Rain sound no longer plays in menu, unless its raining in menu (as per community feedback).
  • Added missing localisation changes.
  • Rev one-shot sound now fades out when truck is no longer accelerating.
  • Sparsing error fixed in classes/waters/green.xml.
  • Mist/Dust now has soft contact with ground (no hard edge).
  • Falling leaves now disppear when hitting the ground, as to save performance.
  • Weather system particle amount reduced, as to save performance and to fix exhaust smoke disppearing.
  • DPIIndependentCursorSize and HandleCursorWithoutDirectX for disappearing cursor issues.
  • Fixed C-255 wheel rims
  • Fixed tire track filename to supporting modifications.
  • Fixed D-535 HP issues.
  • Fixed 496 performance issues.
  • Fixed "lines cross road" shader bug
  • Fixed B-130 "chained wheels" not loading (missing mesh file).
  • Fixed logs from being loaded ontop of ultility load and fuel loads on the B-130 truck.
  • Fixed engine audio silences when using K-700 and steering left to right whilst stationary (_low to _idle blending).
  • Fixed crashes caused by reverberation effect when audio sample rate was outside the 20kHz to 48kHz. For sample rates outside of this range, reverberation effect might get downsampled to 44kHz, 48kHz, or disabled, depending on compatibility.
  • B-130: Prevented "trailers" from being connected without a "5th wheel coupler".
  • B-130: Prevented "trailers" from intersecing with the cabin.
  • B-130: Increased "load area" size to allow logs to be packed correctly.
  • Minor English localisation fixes.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Pitää asentaa itsekin uudelleen Spintires. Mudrunneria tuli kuitenkin yli 50 tuntia pelattua. Orkkistakin varmaan aika paljon mutta se ei ollut Steamissa alun perin.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
161
Tulipa asennettua Original Spintires pitkästä aikaa uuden päivityksen myötä ja oli kyllä positiivinen yllätys että fysiikan mallinus oli tosiaan parempaa tässä, tasauspyörästöt ja lukot toimii niinkun pitää ja autoila voi jäädä ristiriipuntaan luot auki. Mudrunnerissa on yksinkertaistettu selvästi asioita. Grafiikka on originaalissa tosin rujompaa ja tuo uusi sade-efektikin on aika laimea. Harmi ettei ohjaamonäkymää ole tuossa vieläkään
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Tulipa asennettua Original Spintires pitkästä aikaa uuden päivityksen myötä ja oli kyllä positiivinen yllätys että fysiikan mallinus oli tosiaan parempaa tässä, tasauspyörästöt ja lukot toimii niinkun pitää ja autoila voi jäädä ristiriipuntaan luot auki. Mudrunnerissa on yksinkertaistettu selvästi asioita. Grafiikka on originaalissa tosin rujompaa ja tuo uusi sade-efektikin on aika laimea. Harmi ettei ohjaamonäkymää ole tuossa vieläkään
Ja muutenkin tuo kamera on aika heikko esitys. Vaikea ajaa tasaisesti kun kamera kääntyy viiveellä perässä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4
Eniten vaivaa se, kun joskus alkuaikoina orkkis Spintiresiin tuli päivitys jonka myötä renkaiden koko kasvoi hieman ja Mudrunnerissa myös sama juttu. Siinä vanhassa versiossa ns. pienemmillä renkailla haastetta oli huomattavasti enemmän. Auto upposi syvemmälle ja yleensä lopulta kaatuikin helposti tukkikuormalla jos tarpeeksi yritti räpistellä.
Nykyään tuossa ei ole minkäänlaista haastetta, sen kuin ajaa menemään. Vaikka näyttäisi pahastikin uppoavan, auto vain liikkuu jos ei jokin kivi tms. satu alle jumittaan ja ennemminkin tuntuu että on vain tietyt kohdat on joihin voi upottaa pahemmin. Ennen mielestäni auton sai jumiin lähes mihin vain jos tarpeeksi yritti ja ero oli huomattavampi tyhjän ja kuormatun auton välillä.
Esim. aikoinaan Plains mapissa keskellä karttaa oleva upottava suoalue oli lähes mahdoton. Tyhjällä autolla pääsi hyvin etenemään ja tutkimaan kun ei turhia sutinut mutta kuorman kanssa upposi helposti jumiin ja lopulta siellä oli kaikki vehkeet kiinni. Muistelen että päivityksen myötä tuostakin pääsi ihan vaan ajamalla oli laite tai kuorma mikä hyvänsä.

Vie aika tehokkaasti pohjan tällaiselta peliltä jos siitä tehdään liian helppo. Myös korkeuseroja saisi olla enemmän.
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 054
Eniten vaivaa se, kun joskus alkuaikoina orkkis Spintiresiin tuli päivitys jonka myötä renkaiden koko kasvoi hieman ja Mudrunnerissa myös sama juttu. Siinä vanhassa versiossa ns. pienemmillä renkailla haastetta oli huomattavasti enemmän. Auto upposi syvemmälle ja yleensä lopulta kaatuikin helposti tukkikuormalla jos tarpeeksi yritti räpistellä.
Nykyään tuossa ei ole minkäänlaista haastetta, sen kuin ajaa menemään. Vaikka näyttäisi pahastikin uppoavan, auto vain liikkuu jos ei jokin kivi tms. satu alle jumittaan ja ennemminkin tuntuu että on vain tietyt kohdat on joihin voi upottaa pahemmin. Ennen mielestäni auton sai jumiin lähes mihin vain jos tarpeeksi yritti ja ero oli huomattavampi tyhjän ja kuormatun auton välillä.
Esim. aikoinaan Plains mapissa keskellä karttaa oleva upottava suoalue oli lähes mahdoton. Tyhjällä autolla pääsi hyvin etenemään ja tutkimaan kun ei turhia sutinut mutta kuorman kanssa upposi helposti jumiin ja lopulta siellä oli kaikki vehkeet kiinni. Muistelen että päivityksen myötä tuostakin pääsi ihan vaan ajamalla oli laite tai kuorma mikä hyvänsä.

Vie aika tehokkaasti pohjan tällaiselta peliltä jos siitä tehdään liian helppo. Myös korkeuseroja saisi olla enemmän.
Joo muistan tämän kanssa että se suoalue oli melkoinen paikka ryömiä läpi täydessä tukkikuormassa.
Haastetta saisi kyllä tulla lisää mutta mutta... Löytyyhän noita karttoja netistä mistä haastetta löytyy sitten ihan ärsyyntymiseen asti. :D
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Hauska tilanne oli eilen orkkis Spintires Flood mapissa. Siinähän on K700 saaressa aika vähällä polttoaineella. Avasin sen ainoalla valitsemalla rekalla. Satuin sitten kippaanmaan sen ainoikaisen rekan keskelle metikköä. K700 lähdin pelastamaan, vaikka löpöä ei ollut lähellekään tarpeeksi. Sain kuitenkin vinssillä hinailtua K700 tankille, löpöä oli tasan 0 litraa jäljellä kun valuin alamäkeen tankille. :D
E: Prkl, ei ilmeisesti olisi kannattanut vaihtaa alussa rekkaa :mad: Ei tullut garage trailereita ollenkaan eli karttaa ei voi nyt läpäistä.
upload_2019-8-5_13-51-27.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
367
Latailin mudrunnerin tuolta Xbox gamepass pc ja peli ei käynnisty, ruutu vain välähtää ja siinä se, googlailu ei auttanut.. Oisko apuja?

Edit: auttoi kun sammutti msi afterburnerin.. Toisella koneella toimii normaalisti vaikka afterburner päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 076
Hauska tilanne oli eilen orkkis Spintires Flood mapissa. Siinähän on K700 saaressa aika vähällä polttoaineella. Avasin sen ainoalla valitsemalla rekalla. Satuin sitten kippaanmaan sen ainoikaisen rekan keskelle metikköä. K700 lähdin pelastamaan, vaikka löpöä ei ollut lähellekään tarpeeksi. Sain kuitenkin vinssillä hinailtua K700 tankille, löpöä oli tasan 0 litraa jäljellä kun valuin alamäkeen tankille. :D
E: Prkl, ei ilmeisesti olisi kannattanut vaihtaa alussa rekkaa :mad: Ei tullut garage trailereita ollenkaan eli karttaa ei voi nyt läpäistä.
Juu noin on tullut tehtyä parikin kertaa nyt tässä versiossa vielä helpompaa koska vinssin range on kasvanut.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Hienolta näyttää. Harmi ettei Pavel saa meikäläiseltä enää pennin jeniä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 076
Tuo voi olla hyväkin peli jos siinä on panostettu kunnolla lumen, polanteen, sohjon, jään, jne mallintaminseen, auto kun käyttäytyy lumessa täysin eritavalla kuin mudassa.
No sitä voi miettiä kun mudrunnerin fysiikat ovat todella paljon heikkommat kuin alkuperäisen spintiresin.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Tuo voi olla hyväkin peli jos siinä on panostettu kunnolla lumen, polanteen, sohjon, jään, jne mallintaminseen, auto kun käyttäytyy lumessa täysin eritavalla kuin mudassa.
Aivan sama vaikka ois maailman parhaat fysiikat. En jaksais ajaa metriäkään enää sitä samaa.

Jo nykyiseen olisi ollut todella helppo lisätä ura.
- Aloitat heikolla ja pienellä kalustolla. Sitä voi viritellä, sit ostaa lisää kärryjä, autoja jne.
- Ei pelkkää tukkien ajoa. Pikku kyliä sinne tänne, mummojen Ladat jumissa mudassa ja menet hinaamaan pois, pihalle kaatunut puu, käyt nostamassa varoen kastamasta aitoja tms, sillä siitä tulee sakkoa. Roskien kuskausta jne jne.
- Metsästä tukki mestat aidommiksi eikä kaikkialle sitä samaa telinettä.

Siihen siihen lisäksi aito mahdollisuus jäädä jumiin, eikä tuollainen kuin nyt. Nyt pääset etenemään ihan missä vain järkeviä reittejä pitkin. Jumiin jää vain jos itse väkisin vaikeuttaa peliä.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
161
Uutta videota ja julkaisupäivää


On tuossa uusi pelimoottori ja 4 x isommat kartat ainakin, sekä muutakin ajettavaa kuin tukit
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Asiaton käytös. Ylläpidon tarpeetonta provosointia alkuperäisestä kehotuksesta huolimatta. Kunnioitetaan foorumin sääntöjä.
Jaaha, aiempi viesti poistettiin, joten ilmaistaan asia näin..
Hommattava tämä on koska hyvä genre, mutta penniäkään en Snowrunnerista aio maksaa.
Joko ilmaisu läpäisi modeseulan? :smoke:
 

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 054
Jaaha, aiempi viesti poistettiin, joten ilmaistaan asia näin..
Hommattava tämä on koska hyvä genre, mutta penniäkään en Snowrunnerista aio maksaa.
Joko ilmaisu läpäisi modeseulan? :smoke:
OT: Veikkaan että liittyi siihen että olet jo vissiin ainakin pariin kertaan sanonut saman asian tässä ketjussa että Pavelille ei rahetta ole menossa mudrunnerista tai spintirestä.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
OT: Veikkaan että liittyi siihen että olet jo vissiin ainakin pariin kertaan sanonut saman asian tässä ketjussa että Pavelille ei rahetta ole menossa mudrunnerista tai spintirestä.
Juu niin olen ja nyt taas sanoin. Mun mielestä kenenkään ei pitäisi maksaa Pavelille enää penniäkään.
Juuri pelattiin porukalla Mudrunneria yksi ilta ja sekin on edelleen niin helvetin kesken että oksat pois.
Korjaisivat edes edelliset pelinsä ensin..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Enpä ole tätä vähän aikaan pelannut ja SpinTires on näköjään PC:llä lisänimellä The Original Game. Aikaisemmin pelasin työsasemalla, jossa näppis ja hiiri, nykyään pc on kiinni telkkarissa ja ohjaimena on näppis, jossa touchpad. Samalla vaikeustaso on normaali eikä simulaatio kuten aikaisemmin, koska näppis tukee niin huonosti esim nosturin käyttöä.

Ensinnäkin huomaa kyllä, että kun tämä Original Game on tullut, niin samalla on korjattu useitakin ongelmia, esim kamera joka jopa toimii jollain tavalla nykyään, mielestäni ei ollut ennen nro 4 näppäimen kuvakulmia ollenkaan.

Samaa puuajoa tämä toki on, onhan tätä n. 616h tullut pelattuakin vuosien varrella, hauskimmillaan tämä on kun ottaa jonkun modi-kartan ja siihen isoin mahdollinen modi-kalusto, 8x8 nyt minimissään. Ei jää koko ajan jumiin, mutta silti on haastetta ihan riittävästi.

Parhaimmillaan tämä tuntuu nykyään olevan teknisesti jos vuosia miettii, pyörii nätisti ja ilman ongelmia full-hd resolla 40" telkussa, läppärissäkin on vain MX150 näytönohjain. Kyllä tässä silti jää fiilis, että kuinka paljon enemmän olisi pelistä voinut irti saada pienilläkin muutoksilla, esim jo olemassa olevista kentistä olisi ollut aika helppo tehdä sellaisia tavoitteellisia enemmänkin. Nyt se on vaan sitä puunajoa loputtomiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 197 304
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom