Spintires / Mudrunner / Snowrunner

Ps4:lla ajat sen siihen aisan lähelle. Painat advansed moodiin ja ristinäppäimellä oikealle, niin valinta siirtyy siihen aisan päähän ja painat x:ää.

Eli siihen listaukseen ei tule mitään ”kytke kärry” valintaa, vaan ristiohjaimella valitaan se aisan päässä oleva pallo.

Kiitos! Eli vika olikin pelaajassa, nyt on taas traileri perässä!
 
Nopeasti tuli testattua. Yllättävän hyvin (täysin pelattavasti) pyörii Intel i5-6200U läppärillä, jossa erillinen AMD R7 M360 GPU. Keskitason graffoilla n. 60fps, kun taas kaikki tapissa sellaiset 30fps. Ja full-HD resoluutio. Eli mukavaa, kun voi tätä sellaisena reissuviihteenä pelailla.

Tuli testattua sandbox-kentällä (proving grounds) noita mutafysiikkoja. Ehkä suurin uudistus tuntui olevan suomaan käyttäytymisessä. Pienellä kuormalla/ilman kuormaa se kantaa, mutta kun sitten laitetaan kuormaa päälle, niin eipäs enää kantavuutta löydy ja auto on äkkiä kuin pottu pellossa. Ihan positiivinen muutos edeltävään. Ja tuntui että autossa on "momentumia", eli ei ehkä pienimpään mutaan meno tyssää vaan siitä mennään vauhdilla yli.

Pikku miinus on ohjaamokameran keskeneräisyys. Turha kuvitella, että sieltä voisi mitään peruutella, kun ei peilit toimi, eikä saa kameraa tyyliin "kurkistat ulos ikkunasta", eli mennään aivan sokkona mahdollisen kärrin menosta. Ei uskoisi olevan kauhean iso homma saada peilit toimimaan.
 
Eikös challengeissa opeteta kaikki nuo asiat kuten vaunun kytkentä ym, oikeaan yläkulmaan tulee se tutorial nappi jota painamalla peli näyttää miten mikäkin asia tehdään.
Varmaan joo, mutta malttamattomana skippasin ne ku kuitenkin pcllä on tullu reilu 60h pelattua :D Täytyy varmaan neki tänään kokeilla.
 
Tutoriaali ja eka Challenge "läpäisty", paha vaan että Steamiin katkes yhteys juuri kun traileri oli melkein perille peruutettu ja siinä painoin sitte vielä cancel, notta varmasti ei tallentunu mitään. Mutta muutoin hyvältähän tämä vaikuttaa, vaikkakin juuri tuo ohjaamonäkymän peilien puute on aika iso miinus.
 
Joutuuko päivittää vanhan uuteen miinus 50% alennuksella, että saa sisäkuvakulman?
 
On tuossa muutakin sisältöä. Ja lisäksi tuota vielä päivitellään, kun vanhalla ST:llä ei ole tulevaisuutta, kiitos julkaisijan sekoilut. Kyllä tässä on moni asia paremmin, kuin originaalissa. Näen ainakin itse ihan -55% alennuksen arvoiseksi, penniäkään enempää en maksaisi, (paitsi jos en ST:tä omistaisi).
 
Itseltä jäi väliin tarjous joka koski alkuperäisen omistajia. Unohtui jostain syystä kokonaan. Nyt näkyy olevan normaalihintainen ja sellaista summaa en kyllä ala makselemaan. Nooh jos joskus aleista sitten.
 
Itseltä jäi väliin tarjous joka koski alkuperäisen omistajia. Unohtui jostain syystä kokonaan. Nyt näkyy olevan normaalihintainen ja sellaista summaa en kyllä ala makselemaan. Nooh jos joskus aleista sitten.

Puoleen hintaan tuo edelleen on alkuperäisen omistajille. Ainoastaan 10% lisäalennus tippui pois julkaisun yhteydessä.
 
Puoleen hintaan tuo edelleen on alkuperäisen omistajille. Ainoastaan 10% lisäalennus tippui pois julkaisun yhteydessä.
Hmm kappas. Nyt kun puhelimen kautta katsoin on tosiaan vielä -50%. Aamulla kun koneelta katselin näytti normaalia hintaa. Outoa, mutta ei kai siinä muuta kuin ostoon sitten vaan :cigar2:
 
Tuossa muuten eilisen Reddit AMA:n vastauksia:


Toivon todella että Pavel + muu tiimi ottavat tähän nyt täysin eri otteen kuin OoVeen aikana, jäi sen verran paskan maku suuhun siitä touhusta että tällä hetkellä en odota liikoja, mutta seurataan tilannetta.. :think:
 
Tuossa muuten eilisen Reddit AMA:n vastauksia:


Toivon todella että Pavel + muu tiimi ottavat tähän nyt täysin eri otteen kuin OoVeen aikana, jäi sen verran paskan maku suuhun siitä touhusta että tällä hetkellä en odota liikoja, mutta seurataan tilannetta.. :think:

Ooveen aikana alkuperäisen Spintiresin tekijätiimissä ollut ohjelmoija rikkoi tahallaan pelienginen "pommeilla". Ko. Herran erottamisen jälkeen peliengine korjattiin niin pitkälle kuin vain saivat sen korjattua ja kuten arvata saattaa niin aikaahan se vei ja siinä samalla pelaajat katosivat epäuskoisina pelaamaan toisia pelejä.
Itse pelasin jo peliä ennen kuin se "hajoitettiin" tahallaan ja huonoltahan se vaikutti tietyn aikaa ennen kuin saivat sen korjattua edes jotenkin toimivaksi ja pelattavaksi.

Itse odotan tältä uudelta versiolta todella paljon ja hyvältä se vaikuttaakin jo tässä vaiheessa. Ohjaamonäkymässä peilien "toimimattomuus" haittaa pahasti ja esim. ensimmäisessä(Vai toisessa) Challengessa on mahdotonta saada kaikkia tähtiä ajamalla sisältä kun peileistä ei näe mitään.
 
Tuossa muuten eilisen Reddit AMA:n vastauksia
Hyvältä kuulostaa varsinkin tämä:

Q: "Will the game be regularily updated?"
A: "We've got a ton of planned stuff down the line. A ton of patches, features, and QOL changes, DLCs big and small!"

Toivottavasti nyt pitävät sanansa, toki modejen avulla peli pystyy pelattavana pitkään mutta kyllä viralliset pätsit ovat aina eri juttu.
 
Pleikalle tuli ainakin tänään jo eka päivitys, joka paransi kameran käytettävyyttä rutkasti.
 
Ei mennyt puunkuljetus ihan kuten strömsös :rofl:. Parit screenshotit otin ennen haaveria :beye:

jS2na6r.jpg
CfiIVjE.jpg
kj2bB7r.jpg
 
Ai perkule tämä onkin mainio peli. PC:lle piti aikoinaan ostaa, mutta jäi väliin. Nyt ostin Xbox One:lle ja pelataan kaverin kanssa verkossa, aivan loistavaa viihdettä varsinkin porukalla.

Ensi viikolla pitäisi postista kilahtaa Xbox One X - ai että kun tähän tulisi vielä X optimointi kaikilla herkuilla.
 
Ei menny ihan nappiin toi yks challenge.. :rofl:
Spoilerissa 4 kuvaa.
20171031150650_1.jpg

20171031150823_1.jpg

20171031151036_1.jpg

20171031151051_1.jpg
 
esim. ensimmäisessä(Vai toisessa) Challengessa on mahdotonta saada kaikkia tähtiä ajamalla sisältä kun peileistä ei näe mitään.
Ei tartte siinä challengessa peruutella sisäkulmasta. Riittää, kun ajaa perille sisäkulmasta ja niin tulee ilmoitus, että tähti on saavutettu. Peruuttelun voi sitten tehdä ulkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä nousi vielä ilman että vinssiä oli mahdollisuus edes käyttää. Otin screenshotin tosin jo vähän jälkeen kun näin että saattaa olla mahdollisuus nousta kun hieman liikkui takaisin pyörille. Toista autoa ei voinut käyttää kun achievementtia hain. Vielä yksi kikka olisi ollut käytössä eli kuorman purku jos ei olisi noussut. Satumainen tuuri kyllä että jäi aluksi juuri sen verran pystyyn että kone ei sammunut käytännössä kuitenkin kyljellään. :btooth:

:swhew:

20171103123438_1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tulis muuten aika äkkiä huono olo kun miettii miten paljon tuo hytti heiluu.

Tuskin, kun miettii paljonko SRV Elitessä heiluu.. :think:
Toki, yksilöllistä tuokin mutta itsellä ei ole koskaan ollu minkäänlaisia VR sickness-oireita yhdessäkään tilanteessa Elitessä, eikä juuri muissakaan VR-peleissä.
 
Tuskin, kun miettii paljonko SRV Elitessä heiluu.. :think:
Toki, yksilöllistä tuokin mutta itsellä ei ole koskaan ollu minkäänlaisia VR sickness-oireita yhdessäkään tilanteessa Elitessä, eikä juuri muissakaan VR-peleissä.
Ai tuota en ole vielä kokeillutkaan :) Oletko Dirt Rallyä kokeillut? Se tuntui aika äkkiä nupissa. Saattoi toki olla joku asetus vinksallaan.
 
Mahtaisko täältä löytää pc. lle peliseuraa multiplayer puolelle? Reilu tunnin sekoillu pitkin metsää :lol: aina vaan vaikeampaan paikkaan jumii :vihellys:
 
Hmm kappas. Nyt kun puhelimen kautta katsoin on tosiaan vielä -50%. Aamulla kun koneelta katselin näytti normaalia hintaa. Outoa, mutta ei kai siinä muuta kuin ostoon sitten vaan :cigar2:
Jos steamistä puhut, niin mullakin näytti normaalia hintaa, mutta siinä alempana oli pienempi namiska mistä sai ostaa -50% hintaan.

Äsken tuon ostelin ja nyt meen koittamaan, Spintiresistä tykkäsin paljon. :tup:
 
Tänään tuli taas pelattua MudRunneria. Aiemmassa Spintiresissä tuli jo hyödynnettyä vinssiä niin että saa 8/8 puukuormat kerralla vietyä paikkaan eikä tartte monesti suhata ees taas. Tässä MudRunnerissa onnistuu sama.

A7ABBC05EF0364176F744E240EA3B00BCA3B5B1C

BDB46F7E38363243616D7724E108A334A6B01B9D
 
On laitettu ilmeisesti paukkuja mudan mallintamiseen ja unohdettu kehittää auton mallinnusta, koska edelleen on jotenkin poskellaan tuo voimansiirron toiminta. Etenkin kun sisänäkymässä pääsee katsomaan ihan mittarista koneen kierroksia. Ykkösvaihteella et saa koneeseen täysiä kierroksia millään, mutta isompia pykäliä latomalla alkaa onnistua. WTF :confused:
 
On laitettu ilmeisesti paukkuja mudan mallintamiseen ja unohdettu kehittää auton mallinnusta, koska edelleen on jotenkin poskellaan tuo voimansiirron toiminta. Etenkin kun sisänäkymässä pääsee katsomaan ihan mittarista koneen kierroksia. Ykkösvaihteella et saa koneeseen täysiä kierroksia millään, mutta isompia pykäliä latomalla alkaa onnistua. WTF :confused:

Ajatko automaagilla vai käsivalintaisella? Käsivalintaisella saa täydet kierrokset +1 vaihteella joka on ns. ylivaihde. Säädettävällä 1. vaihteella ei kuulukaan saada täysiä kierroksia ja en kyl keksi mihin tarvitsisi edes koska silloin kiinni jääminen on hyvinkin todennäköistä joka paikassa.
Minusta tuossa mallinnuksessa ei ole mitään vikaa :vihellys:
 
Ajatko automaagilla vai käsivalintaisella?

Käsivalintaisella. Minusta on vikaa, koska ei oikeissa autoissa ole mitään kierroksenrajoittimia eri vaihteille. Oikealla ajoneuvolla voi pahaan paikkaan kerätä vauhtia niin paljon kuin valitulla vaihteella saa, jolloin reserviä on enemmän vaikka auto alkaisikin hyytyä mäkeen. Tässä pitää valita erikseen joku maaginen 1+ tuota varten, ei oikeissa autoissa tuollaista vaihdetta ole...
 
Käsivalintaisella. Minusta on vikaa, koska ei oikeissa autoissa ole mitään kierroksenrajoittimia eri vaihteille. Oikealla ajoneuvolla voi pahaan paikkaan kerätä vauhtia niin paljon kuin valitulla vaihteella saa, jolloin reserviä on enemmän vaikka auto alkaisikin hyytyä mäkeen. Tässä pitää valita erikseen joku maaginen 1+ tuota varten, ei oikeissa autoissa tuollaista vaihdetta ole...

1+ käytetään tasaisella ei upottavalla alustalla.
Itse en ole havainnut ongelmia ajettaessa ja käyttäessä käsivalintaa 1 vaihteen "nopeuden säätöön".
Vauhti ei ole kuitenkaan pelin idea vaan selvitä vaihteistoa ja voimansiirtoa oikein käyttämällä vaikeista paikoista maaliin.
 
Mihin sitä säädettävää ykkösvaihdetta käytetään? En ole millään autolla saanut edes tyhjänä tuota käytettyä muutoin kuin sillä hitaimmalla. Heti jos sitä koittaa laittaa keskiasentoon edes ni auto hyytyy jopa asfaltilla.
 
Mihin sitä säädettävää ykkösvaihdetta käytetään? En ole millään autolla saanut edes tyhjänä tuota käytettyä muutoin kuin sillä hitaimmalla. Heti jos sitä koittaa laittaa keskiasentoon edes ni auto hyytyy jopa asfaltilla.

Vaikeista paikoista selviää helpommin käyttämällä nopeus-säädettävää ykkösvaihdetta.
Kyllä se kulkee lastilla ja ilman kaikilla 3:lla nopeudella kun on käsivalinta 1 vaihteella eikä sillä 1+ vaihteella joka on tarkoitettu että se kytketään kun on tasaista ja "massa liikkuu jo".


Videolla on selitetty miten vaihteisto toimii(Video on Spintiresistä -> mutta toiminta on edelleen täysin sama)
 
1+ käytetään tasaisella ei upottavalla alustalla.
Itse en ole havainnut ongelmia ajettaessa ja käyttäessä käsivalintaa 1 vaihteen "nopeuden säätöön".
Pääseehän sitä paikasta toiseen kun pelaa pelin säännöillä. Harmittaa silti, että miksei tästä osiosta ole voitu tehdä realistista kun muuten kerran on pyrkimys siihen? Oikeassa autossa moottorin kierroksia ei ole rajoitettu millään vaihteella, eikä vaihteistossa ole mitään "+1" valintaa.

Mutta ei tästä kai sen enempää.
 
Vaikeista paikoista selviää helpommin käyttämällä nopeus-säädettävää ykkösvaihdetta.
Kyllä se kulkee lastilla ja ilman kaikilla 3:lla nopeudella kun on käsivalinta 1 vaihteella eikä sillä 1+ vaihteella joka on tarkoitettu että se kytketään kun on tasaista ja "massa liikkuu jo".

1+ toimii hienosti, eikä siinä ole ongelmaa.

Mut tuo säädettävä ykkönen on mulla sellainen, että paikaltaan lähtiessä lähtee liikkeelle vain sillä ykkösellä missä keppi työnnetään pohjaan. Ja vauhdista jos säätää, niin auto pysähtyy tasan siihen. Eli en mä pysty käyttämään niitä mitenkään.
 
Kyllä tuossa mallinuksessa on hiukan toivomisen varaa. Edes alkuperäisessä spintiresissä ei ollut kovalla alustalla noin paljon pyörien luistamista. Lisäksi alkuperäisessä difflock päällä kääntäminen oli huomattavasti jäykempää. En tiedä sitten onko tuohon tehty jotain konsoli myönnytyksiä koska "liian vaikea".

Mainittakoon vielä että tässäkin UAZ pystyy etenemään akseleita myöden mudassa vaikka nelivetoa ja lukkoja ei olisi kytketty mutta jos kovalla maalla oksa eteen niin...
:stmi:
 
En ole vielä kerenny kokeilemaan tätä, mutta toivottavasti hardcore on ihan yhtä haastava kuin alkuperäisessäkin..
Normaalilla pelaaminen nyt on päiväkävely puistossa eikä anna mitään haastetta muutenkin sisältököyhään peliin. :rolleyes:
 
Ei ole ainakaan konsolilla hc tarjonnut mitään haastetta. Pelistä tykkään todella paljon, mutta en mä kyllä jumiin noita saa mihinkään..paitsi umpimetsään puiden väliin.
 
Se hardcoren haaste liittyykin vaihteiden manuaaliseen vaihtamiseen, nopeampaan polttoaineen kulutukseen ja osien hajoamiseen, ei jumiin jäämiseen.
 
En ole vielä kerenny kokeilemaan tätä, mutta toivottavasti hardcore on ihan yhtä haastava kuin alkuperäisessäkin..
Normaalilla pelaaminen nyt on päiväkävely puistossa eikä anna mitään haastetta muutenkin sisältököyhään peliin. :rolleyes:

Itsellä jäi kyllä kuva, että tämä on huomattavasti helpompi HC:lläkin kuin alkuperäinen. Tai sitten vaan olen oppinut pelaamaan. ;)
 
Se hardcoren haaste liittyykin vaihteiden manuaaliseen vaihtamiseen, nopeampaan polttoaineen kulutukseen ja osien hajoamiseen, ei jumiin jäämiseen.

En ole casuaalia koittanut, mutta ei tuo aikakaan haastetta tarjoa laisinkaan, vaikka kivaa onkin.
 
Tässä ei enään vaikuta olevan eroa onko tasauspyörästön lukot kytkettynä vai ei, ihan samallalailla pyörät vetää joka kulmassa?
 
Tässä ei enään vaikuta olevan eroa onko tasauspyörästön lukot kytkettynä vai ei, ihan samallalailla pyörät vetää joka kulmassa?

Kyllä tuo vaikuttaa huomattavasti, luistoa on silti välillä tolkuttoman paljon. Etupäässähän lukkoa ei tietääkseni ole.

Nimenomaan viittaan siis aina puheissani hardcore modeen ellen casualia erikseen mainitse.
 
En tiedä teistä muista mutta itse tuppaan menemään asenteella "Vittu kyllä se tuosta menee läpi..." Enkä asenteella "Mistäs kautta pääsen sille kuuluisalle safariajelulle.." Joka tuo aika hyvin haastetta kun et tiedä mitä pitäisi tehdä kun puukuorma kyydissä, auto mahaa myöten mudassa ja sitten löytyy jo vähän kulmaakin sivuttaissuunnassa.

En tykännyt tästä pelistä siinä vaiheessa kun menin aina siitä helpoimman kautta. Haastetta tässä pelissä ei ole, ellei sitä itse hae.

Vaihteisiin en ota sen kummemmin kantaa, en ole ikinä ajanut traktoria isommalla vehkeellä joten jätän sen teille jotka niistä ymmärtävät jotain.

Tässä ainakin oma mielipide:)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 765
Viestejä
4 495 582
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom