Soundbar

Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Osaisiko kukaan suositella samsung hw-q990 takakaijuttimille sopivia suunnattavia seinätelineitä? Purkit olisivat tulossa huoneen peräseinälle suunnilleen parin metrin korkeudelle, ei oikein mitenkään muuten saa järkevästi sijoiteltua kulkuväylän takia kaiuttimia.
Mitenkähä b-tech bt77 teiineet? Tämä nyt oli tällänen pikainen veikkaus vain kun nuo telineet tuli ekana mieleen :D
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Mitenkähä b-tech bt77 teiineet? Tämä nyt oli tällänen pikainen veikkaus vain kun nuo telineet tuli ekana mieleen :D
Itsellä on nuo ko. telineet, mutta noissa loppui säätövara, mutta suikaleet mustaa armaflexiä (ei ollut muuta, vaahtomuovi kai parempaa) kiinnikkeiden väliin ja pysyy hyvin.
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
413
Kellään kokemuksia Samsung HW-Q930B:sta vai kannattako katsella mieluummi tarjouksia isovelimallista Samsung HW-Q995B ?
Tarkoitus olisi tuollainen setti mahdollisesti liittää LG CX töllöön hommata kaveriksi. Katselin myös verkkokaupasta melko tukevassa alessa olevaa LG S95QR mutta tuo ainaki pikaisen youtube arvioiden mukaan saanut ristiriitaisen vastaanoton.
Sitten ehkä tyhmä kysymys, mutta miten tuollainen atmos soundbar + subbari + takakaiutin kombo pelaa jos huone ei ole symmenterinen neliö? Pitkula muotoinen kerrostaloasunto kyseessä jossa tv/sohva sijaitsevat tuollaisessa ns syvennyksessä, mutta varsinkin toinen takakaiutin olisi suht avoimessa tilassa jossa (molemmat varmaan jalustoilla).
Tähän asti vedelty varmaan jo yli 10v vanhalla ja uskollisella Logitech Z623 -2.1, jotka ovat olleen hintaansa nähden kyllä uskomattoman hyvät, mutta nyt alkanut hieman poltella nuo atmos setit...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Mitenkähä kun oon sittenki alkanu pohtimaan niin paljon että meinaan hulluksi tulla uuden soundbarin ostoa vai sitten erilliset vehkeet. Jbl bar 5.1 on hyvä ja se sampan q990b on kiehtonu mut luin käyytäjäkokemuksia että siitä subista puuttuu semmoinen iskevyys ja iskevyyttä kaipaan. Onko siis parempi ostaa samalla hintaa käyettynä vaikka aluksi 5 1 erillisvermeet jos iskevyttä kaipaa esim. Audio pro,polk ausio,klipsch tms. ? Vai tarjoaako jonku soundbarin subi sitä iskevyyttä hyvin?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Mitenkähä kun oon sittenki alkanu pohtimaan niin paljon että meinaan hulluksi tulla uuden soundbarin ostoa vai sitten erilliset vehkeet. Jbl bar 5.1 on hyvä ja se sampan q990b on kiehtonu mut luin käyytäjäkokemuksia että siitä subista puuttuu semmoinen iskevyys ja iskevyyttä kaipaan. Onko siis parempi ostaa samalla hintaa käyettynä vaikka aluksi 5 1 erillisvermeet jos iskevyttä kaipaa esim. Audio pro,polk ausio,klipsch tms. ? Vai tarjoaako jonku soundbarin subi sitä iskevyyttä hyvin?
Itse ainakin yllätyin positiivisesti subista vaikka edellinen oli Klipsch SPL-150. Tuollakin saa vitriinissä lasit helisemään eikä tuosta kuulu poikkeavia ääniä. 999€ hintaan saa kyllä hyvin vastinetta rahalle.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Q930b lienee myös toeella hyvä mutta vain joku 100e hintaero 990b verrattuna. Mua vähä epäilyttää että miten tuollaiinen soundbar toimii mun kodissa kun ei ole kauhean suljettua ja symmetristä tilaa. 5.1 toki toimii kun on erilliset takakajarit muttta miten äänien heijastuminen seinistä toimii.

En tiedä päteekö soundbarien kohdalla mutta mulle yhestä hifiliikkeestä sanottiin kun kyselin etillissarjoista joskus että mun huone on niin pieni niin esim. 7.1 ja siitä ylöspäin voi kuulostaa huoneen koon takia huonommalta kuin 5.1.

Ei auta kuin kokeilla ja ainahan voi palauttaa kauppaan jos ei toimi .
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
716
Mitenkähä kun oon sittenki alkanu pohtimaan niin paljon että meinaan hulluksi tulla uuden soundbarin ostoa vai sitten erilliset vehkeet. Jbl bar 5.1 on hyvä ja se sampan q990b on kiehtonu mut luin käyytäjäkokemuksia että siitä subista puuttuu semmoinen iskevyys ja iskevyyttä kaipaan. Onko siis parempi ostaa samalla hintaa käyettynä vaikka aluksi 5 1 erillisvermeet jos iskevyttä kaipaa esim. Audio pro,polk ausio,klipsch tms. ? Vai tarjoaako jonku soundbarin subi sitä iskevyyttä hyvin?
JBL bar 9.1 on ainakin jopa ylimitoitettu se subbari, hyvin potkii.
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
413
Samsungin members appiin tullut tänään koodi jolla saisi 935B:n 700€:lla. Tuosta saisi vielä 100€ viilattua omilla Samsung pisteillä pois :hmm: Tuo 600€ kuulostaa ihan hyvältä hinnalta tuosta, mutta vielä mietityttää jääkö paljos pois vrt 990/995. Tai kai se kysymys kuuluu että jääkö jostain pois 400€ edestä :D
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
523
Itselläni oli Jbl 5.1 testissä, ja palautin sen kun en tykänyt barin äänenlaadusta, ja se subbari on varmaan jollekkin teineille tarkoitettu, ei mitään terävyyttä, enemmänkin sellaista painetta.

Ja sai koko ajan olla säätämässä subbaria isommalleen tai pienemmälleen, ei jatkoon.

Ennemmin vaikka pari pienempää subbaria kuin yks iso.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Itselläni oli Jbl 5.1 testissä, ja palautin sen kun en tykänyt barin äänenlaadusta, ja se subbari on varmaan jollekkin teineille tarkoitettu, ei mitään terävyyttä, enemmänkin sellaista painetta.

Ja sai koko ajan olla säätämässä subbaria isommalleen tai pienemmälleen, ei jatkoon.

Ennemmin vaikka pari pienempää subbaria kuin yks iso.
Täysin makuasioitahan nämä ovat :) Ei ole olemassakaan soundbaria, kaiuttimia eikä subbaria mikä olisi kaikkien mieleen.

Ite tykkään jbl bar 5.1 (erillisillä takakaiuttimilla oleva malli). Subii sais olla iskevämpi mutta toimii silti hyvin leffoissa ja peleissä. Luin että bluetoothin kautta ääni on selkein/puhtain ja pitää paikkansa. Eron kuulee hyvin. Eli paras bt sitten optinen ja vikana hdm. Käytän nyt bt:tä koko ajan ja standard modea. Subbarin äänenvoimakkuus on 10 koko ajan.

Olen kuulllut esim. Polk audio hts 10 niin siinä oli sitä iskevyyttä ja terävyyttä mitä kaipaan niin sillä mietin saako saman laatusta ääntä jossai barin subissa vai ei.

Klipsch cunema subrissaki alaspäin suunnattu elementti niin ei taida silläkään iskevyyttä saada lisää. Hts10 kun kuulin tutulla ni se iskee että kehossa tunntuu tai sillein miten ehkä enemmän kuulee sanottavan että tuntuu rinnassakin. Jbl barin subi tuntuu ennemmin kaikkialla muualla kuin rinnassa/muualla kehossa eli sohvassa ym.

Yhtä soundbaria voin kokeilla vielä että millainen sen subbari on. Tod.näk sampan 990B baria testaan vaikkei ole sampan tvtä eikä ole tulossa ja jos en ole siihenkään subiin 100% tyytyväinen niin sitten se on vaan ostettava erilliset vermeet :)
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 702
Onko kukaan saanut äänestä oikeasti hyvää nostamalla Samsungin tai minkään muun valmistajan takakaiuttimet kattoheijastuksella kattoon tai ylös seinälle? Koska omasta mielestä se rikkoo atmos-äänen korkeusefektin. Tai ainakin vähintään takaäänet ja korkeusäänet menevät yhdeksi mössöksi.

Jos Dolbynkin ohje kaiuttimien sijoittelulle on tämä:
Screenshot_20230325_141333_Adobe Acrobat~2.jpg


Ehkä se menisi perinteisen 5.1-äänen kanssa, mutta ei tilaäänen.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Täälläkin lähti nyt hw-q990b tilaukseen 940€ hinnalla. Onko kenelläkään antaa suosituksia hyvistä kattokiinnikkeistä takakaiuttimille?
Nopealla googletuksella löysin ainoastaan nämä:

Kovin vähän vaan on mitään arvosteluja ko. tuotteesta.
Hobby hall joo näköjää myy 940e hinnalla. Mulla tuottaa vaikeuksia saada jbl barin takakaiuttimia hyville paikoille kun huoneen pohjapiirros on vähän hassu ja jos en sitä nyt ratkaise niin sama ongrrlma tulee ole q990b takakajareiden kanssa niin oon pohtinu että kuinka ylös seinään ne takakajarit voi asentaa että toimivat hyvin kun edestä äänet tule alempaa eli tv tason päältä. Äkkiseltään luulis et vaikka katon rajaan kunhan tosiaan suuntaa ne kuuntelupaikalle. Pitäis oömlla joku hyvä seinäteline jossa saa kallistusta tarpeeksi.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Onko kukaan saanut äänestä oikeasti hyvää nostamalla Samsungin tai minkään muun valmistajan takakaiuttimet kattoheijastuksella kattoon tai ylös seinälle? Koska omasta mielestä se rikkoo atmos-äänen korkeusefektin. Tai ainakin vähintään takaäänet ja korkeusäänet menevät yhdeksi mössöksi.

Jos Dolbynkin ohje kaiuttimien sijoittelulle on tämä:


Ehkä se menisi perinteisen 5.1-äänen kanssa, mutta ei tilaäänen.
Niin joo tuo ei ole mieleen tulku että mrneekö sitten ns. hukkaan se atmos i jos liian korkeelle laittaa tai suosituksia korkeammalle. 5.1 varmasti toimii.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Niin joo tuo ei ole mieleen tulku että mrneekö sitten ns. hukkaan se atmos i jos liian korkeelle laittaa tai suosituksia korkeammalle. 5.1 varmasti toimii.
Mulla paras korkeus olis takakajareillle oven yläkarmin ylälistan päällä seinässä niin menee aika korkeelle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
25
Niin joo tuo ei ole mieleen tulku että mrneekö sitten ns. hukkaan se atmos i jos liian korkeelle laittaa tai suosituksia korkeammalle. 5.1 varmasti toimii.
Ite olen IHAN noviisi näissä Atmos yms. jutuissa mut ainakin voisin omalla kohdalla kuvitella, että mdf paneloitu katto vaikuttaa aika paljon tuohon äänen peilaukseen ja olisiko jopa, niin että kaiuttimien ylhäällä olosta on hyötyä kun panelointi kuitenkin vaimentaa. Pääasia, että pöntöt on suunnattu oikein. No niin tai näin, niin tällä on mentävä, koska tila on mikä on.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Ite olen IHAN noviisi näissä Atmos yms. jutuissa mut ainakin voisin omalla kohdalla kuvitella, että mdf paneloitu katto vaikuttaa aika paljon tuohon äänen peilaukseen ja olisiko jopa, niin että kaiuttimien ylhäällä olosta on hyötyä kun panelointi kuitenkin vaimentaa. Pääasia, että pöntöt on suunnattu oikein. No niin tai näin, niin tällä on mentävä, koska tila on mikä on.
Mulla katto on rapattua betonia. Oon aika pihalla näistä asioista mut ei auta kuin kokeilla miten toimii jos takakajarit korkealla.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
5.1 ei ole takakaiuttimia vaan sivukaiuttimet. 7.1 on takakaiuttimet.
Toimii kylkä takanakin. Sivuille laittaminen olis suurempi ongelma mulle tai se kaiuttimien sijoitus : D sain yhe idean millä saisin sillein takaviistoon eli puoliksi sivuilla ja puoliksi takana. Pitää kokeilla :D

Sivuille laittaminen olis isompi ongelma toisen kajarin suhteen kun en saa niitä millään samoille kohdille. Joko ikkuna estää toisen saamisen samoille kohdille tai sitten avokeittiö. Tai se että seinän toisella puolella on kylpyhuone joten ei uskalla paljoa porailla ja ruuveja kiinnitellä. Toisessa huoneessa kylppärin ovi,ikkuna tai vaatekaapit estää :D Toki jbl ja sampassakin taitaa olla se kalibtointi syteemi mut kai se paras ois et on samoilla kohdilla.

Ellei sitten osta jotai supervahvaa no more nails kaksopuolista teippiä tms. ni sais ainaki jbl barin surroundien kiinnikkeet siihen seinään minkä toisella puolella kylppäri. En tiedä millanen kiinnitys systeemi q990b surroundeissa on mut jbl surroundeihin ruuvataan osa kii joka vaan lasketaan seinässä olevaan osaan paikoilleen ja kuuluuko sampassa surroundien olla takana vai missä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Eiköhän ne monikanavat ole jo tässä kohtaa mennyt hukkaan (BT kautta kun saa vain mono/stereo raitaa).




Ainaki äänet kuulostaa surroundilta niin se riittää :D Enhän mä käyttäis bt:tä jos ei siltä kuulostaisi. Esim. Maverick trailerissa alussa hävittäjän ääni kuuluu ku lähestyy takaa ja siten vaihtuu eteen ym. eli ihan kuin oikesti tulisi takaa ja menis ohi eli kuuluu kohtauksesta riippuen eri äänet takaa ja edestä puheet ym. Mut optinenikin on parempi ku hdmi. Mulla on optinrn sekä hdmi kiinni niin olen useasti vertaillu niitä. Ei hdmi arc kauttakaan ääni huono ole tietenkään ja testailin niin subbari muuttuu paremmaksi kun subin äänen voimakkuuden nostaa esim. 10->18 . Mielelläni pitäisin jossai 18--20 subin levelin ja barin yleisen äänenvoimakkuudeen 20-25 mut naapurien takia on subi on tuossa 10 ja äänenvoimakkuus max. 15.

Enemmänhän jbl on omakotitaloon sopiva kuin rivari/kerrostalo kun siellä voi lujemmilla volumeilla kattella leffoja ja pelailla eli pääsee paremmin oikeuksiinsa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.03.2023
Viestejä
19
Subbarien säätämisestä sen verran miten ite toimin ja mistä tykkään että laitan subbarin äänenvoinakkuuden nollaan ja laitan jonku jumputusbiisin soimaan. Sitten alan nostaa hiljaa subbarin äänenvoimakkuutta ja heti kun kuulen että subbari alkaa täyttämään ääntä niin jätän siihen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
768
Itselläni oli Jbl 5.1 testissä, ja palautin sen kun en tykänyt barin äänenlaadusta, ja se subbari on varmaan jollekkin teineille tarkoitettu, ei mitään terävyyttä, enemmänkin sellaista painetta.

Ja sai koko ajan olla säätämässä subbaria isommalleen tai pienemmälleen, ei jatkoon.

Ennemmin vaikka pari pienempää subbaria kuin yks iso.
Itselläni jbl bar 2.1 deep bass....toi subbari kyllä toimii loistavasti ja oikeestaan musan kuunteluun tota käytän toisessa huoneessa missä telkkari sijaitsee, ei humise eikä kumise ja menee riittävän alas, vähän musasta ja volumesta riippuen joko low tai med asetuksella basson taso.
 
Liittynyt
25.03.2023
Viestejä
19
Itselläni jbl bar 2.1 deep bass....toi subbari kyllä toimii loistavasti ja oikeestaan musan kuunteluun tota käytän toisessa huoneessa missä telkkari sijaitsee, ei humise eikä kumise ja menee riittävän alas, vähän musasta ja volumesta riippuen joko low tai med asetuksella basson taso.

En tiedä tarkoittiio Veikka vanhaa vai uudempaa 5.1 surroundia ilman surround kaiuttimia.

Uudesta mulla ei kokemuksia että millainen ääni soubdbarissa ja subbarissa on muttta mulla oli parisen vuotta se vanhempi malli surroundnkaiuttimilla niin kyllä se toimi oikein hyvin elokuvien kanssa. En keksi itse valittamista.

Vaihdoin sen pois koska ostin dolby atmos soundbarin.

Kuten edellisessä viesissäni sanoin miten säädän subbaria aina on se subbari sitten soubdbarin tai esim. Klipsch,svs ym. nin maksimi leveli oli jbl:ssä muistaakseni 30 ja itselläni se oii vain levelillä 5 koko sen ajan kun mulla oli.

Siinä 2.1 deep bass on näköjäön kun sanoit niin subbarin säätö low,nedium ja oletan että high? Sitten uudemmassa 5.1 ellen väärin muista lukenreni on asteikko 1-5 joku korjaa jos olen väärässä ja siinä vanhemmassa 5.1 muistaakseni oli subbarille säätö 0-30.

Itse kyllä käytin sitä aina movie modella ja hdmi arcin kautta kun siitä ollut täällä puhetta ja oli hyvä ääni niin soundbarissa,surroundeissa kuin subwooferissakin.

En koskaan kokeillut optista liitäntää enkä bluetoothia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
413
Noh lähti tilaukseen tänään tuo Samsungin 935B kun irtosi 600€:n pintaan. Nyt sitten odotellaan ja pitänee käydä ehkä ostamassa ikealta tuo lack tv-tason päälle laitettavaksi että saa hiukan nostettua LG CX ruutua kun omien mittailujen mukaan menee jonkin verran tv:n eteen...
Onkos suosituksia takakaiuttimien standeista? Tuollaista katsellut Amazonista.
Suurin kriteeri olisi että "huomaamattomat" ja säädettävät.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Pienemmällä budjetilla soundbar hakusessa ja tämä olisi nyt tarjouksessa: Samsung HW-B550 2.1 Soundbar -äänijärjestelmä 199,00

Löytyykö tuohon hintaluokkaan parempaa? Soundbar pääasiassa tulossa tv/elokuvien katseluun ja satunnaisesti musiikin kuunteluun.
Meneekö yli budjetin? Tuossa olisi keskiääni joka parantaa dialogin kuuluvuutta ja selkeyttä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Tuota HW-Q60B:tä katsoin jossain vaiheessa, mutta en uskaltanut ostaa kun huomasin että Verkkokaupan outlet on turvoksissa noista kommentilla että takuukorjattu. esim "Emolevy vaihdettu".
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Säästä lisää rahaa ja osta laadukas kunnon soundbar, pitkällä juoksulla kiität valintaa vaikka maksaakin enemmän.


Tuota HW-Q60B:tä katsoin jossain vaiheessa, mutta en uskaltanut ostaa kun huomasin että Verkkokaupan outlet on turvoksissa noista kommentilla että takuukorjattu. esim "Emolevy vaihdettu".
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
25
Q990b saapui tänään ja ensivaikutelma on varsin lupaava. Viikonloppuna sitten paremmalla ajalla kaiuttimien säädöt ja sijainnit kohdilleen.
Sen verran ongelmaa tuli kuitenkin vastaan, että en keksi miten saa chromecastin ja Google assistantin toimimaan?
Q990b on lisätty Goole homeen. Kun yritän castata jotain sisältöä ei Soundbar näy laitelistalla. Ja vaikka kuinka huutelisin Hei Googlea, niin assistant ei aktivoidu.
Ainiin. Google assistant on yhdistetty SmartThingsin.
Saisiko apuja näihin?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Q990b saapui tänään ja ensivaikutelma on varsin lupaava. Viikonloppuna sitten paremmalla ajalla kaiuttimien säädöt ja sijainnit kohdilleen.
Sen verran ongelmaa tuli kuitenkin vastaan, että en keksi miten saa chromecastin ja Google assistantin toimimaan?
Q990b on lisätty Goole homeen. Kun yritän castata jotain sisältöä ei Soundbar näy laitelistalla. Ja vaikka kuinka huutelisin Hei Googlea, niin assistant ei aktivoidu.
Ainiin. Google assistant on yhdistetty SmartThingsin.
Saisiko apuja näihin?
Onko kuinka vanha reititin/modeemi? Onko wifissä esiintynyt yhteysongelmia? Laitehan sisältää vain Chromecast audion, mutta sen varmaan jo tiesitkin.
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
25
Onko kuinka vanha reititin/modeemi? Onko wifissä esiintynyt yhteysongelmia? Laitehan sisältää vain Chromecast audion, mutta sen varmaan jo tiesitkin.
Reititin on muutaman vuoden ikäinen synology, joka on toiminut ongelmitta. Soundbarin yhteys kaiuttimiin on toiminut ainaki vielä ilman katkoksia ja firmwaren päivitys meni sukkana sisään. Uskaltaisin siis sulkea reitittimen pois vikalistalta. Chromecastia kokeiltu Bandcamp ja YouTube musicilla, mutta kumpikin tarjoaa castattavaksi laitteeksi ainoastaan Shield tv Android boksia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Q990b saapui tänään ja ensivaikutelma on varsin lupaava. Viikonloppuna sitten paremmalla ajalla kaiuttimien säädöt ja sijainnit kohdilleen.
Sen verran ongelmaa tuli kuitenkin vastaan, että en keksi miten saa chromecastin ja Google assistantin toimimaan?
Q990b on lisätty Goole homeen. Kun yritän castata jotain sisältöä ei Soundbar näy laitelistalla. Ja vaikka kuinka huutelisin Hei Googlea, niin assistant ei aktivoidu.
Ainiin. Google assistant on yhdistetty SmartThingsin.
Saisiko apuja näihin?
Tuohon hey google huuteluun: onko mikrofoni päällä, menee päälle barin päällä olevasta oikeanpuolimmaisesta napista.

Oma 990b aloitti tänään katkomaan ääntä, muutaman minuutin kuuluu ja sitten katoaa äänet, ovat poissa ~10sek ja palaavat takaisin. Ei merkitystä mistä lähteestä tulee. Toimihan tuo ongelmitta 4 päivää:rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Tuohon hey google huuteluun: onko mikrofoni päällä, menee päälle barin päällä olevasta oikeanpuolimmaisesta napista.

Oma 990b aloitti tänään katkomaan ääntä, muutaman minuutin kuuluu ja sitten katoaa äänet, ovat poissa ~10sek ja palaavat takaisin. Ei merkitystä mistä lähteestä tulee. Toimihan tuo ongelmitta 4 päivää:rolleyes:
Kokeile vaihtaa soundbar wifi-tukiaseman 5GHz verkkoon ja 5GHz taasen käyttämään kanavaa 48. Tähän ohjeeseen itse törmäsin kun vasta tutkailin omaa hankintaa, tämä ohje siis pätee jos takakanavat pätkii mutta kokeilisin silti jos tukiaseman hallinta on vain omissa käsissä.
 
Liittynyt
20.07.2022
Viestejä
91
Noh lähti tilaukseen tänään tuo Samsungin 935B kun irtosi 600€:n pintaan. Nyt sitten odotellaan ja pitänee käydä ehkä ostamassa ikealta tuo lack tv-tason päälle laitettavaksi että saa hiukan nostettua LG CX ruutua kun omien mittailujen mukaan menee jonkin verran tv:n eteen...
Onkos suosituksia takakaiuttimien standeista? Tuollaista katsellut Amazonista.
Suurin kriteeri olisi että "huomaamattomat" ja säädettävät.
Itsellä on nämä Q90R takakaiuttimille, olivat tosin halvemmat kun hankin: Hama kaiutinteline 2kpl (musta) - Gigantti verkkokauppa

Kannattaa varmistaa mitkä pultit sopivat kaiuttimiin. Nopea googletus sanoo 1/4 20 - UNC. Näitä oli vaikea löytää ja päädyin tilaamaan Ebaysta. Jos tarvitset niin laita yksityisviestiä, mulle jäi ylimääräisiä.
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
25
Tuohon hey google huuteluun: onko mikrofoni päällä, menee päälle barin päällä olevasta oikeanpuolimmaisesta napista.
Mikrofoni on päällä. Hetken jo mietin, että tarkoittaako tuo Samsungin mainostama Works with Hey Google ainoastaan sitä, että soundbaria voi ohjata esim puhelimella Hey Google komennolla, mutta näin se ei ilmeisesti mene, koska muilla käyttäjillä ei tätä ongelmaa ole.
Tämä hiukan harmittaa kun olin tottunut Sonos onen kanssa, jonka tämä Q990b nyt syrjäytti ohjaamaan esim. Hue lamppuja.
Omaan mieleen tulee kolme vaihtoehtoa mistä vika johtuu.
1. En vaan osaa
2. Laitteen softassa on joku bitti vinossa tai pahimmillaan rautavika kun tuo chromecast ei myöskään toimi.
3. Hobby Hallin versio (mistä tämän ostin) on joku jenkkien harmaatuonti versio, josta nämä ominaisuudet on karsittu.

Laitteen takaa löytyy Model Code HW-Q990B/EN
Onko muilla tämä sama Model Code?
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
391
Telialla Samsung HW-Q710B asiakkaille 299€. Tuossa taitaa olla jo hinta kohdillaan?
 
Liittynyt
01.04.2017
Viestejä
340
JBL 800 soundbar asennus oli eilen. Kaverina pc ja lg oled cs . Atmos häviää kokonaan windows äänivalikosta, kun laitan tv:stä passthrough päälle. Miksi? Soundbar kytketty earc porttiin tv:ssä ja näytönohjain kytketty hdmi 1 porttiin tv:ssä.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 064
JBL 800 soundbar asennus oli eilen. Kaverina pc ja lg oled cs . Atmos häviää kokonaan windows äänivalikosta, kun laitan tv:stä passthrough päälle. Miksi? Soundbar kytketty earc porttiin tv:ssä ja näytönohjain kytketty hdmi 1 porttiin tv:ssä.
Muuttuisiko tuossa Windowsin saama EDID-tieto? Varmaan sitä kannattaa ainakin tutkia/googlettaa.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
www.entechtaiwan.com/util/moninfo.shtm tolla voi PC:n päästä katsoa mitä äänikodekkeja TV kättelee.

Tässä omasta LG CX -> Samsung Q90R soundbar combosta:

Passthrough

CE audio data (formats supported)
LPCM 2-channel, 16/20/24 bit depths at 32/44/48/88/96/176/192 kHz
LPCM 8-channel, 16/20/24 bit depths at 32/44/48/88/96/176/192 kHz
AC-3 8-channel, 640k max. bit rate at 32/44/48 kHz
DD+ 8-channel, 16/20 bit depths at 32/44/48 kHz
DVD-A 8-channel, 16/20 bit depths at 32/44/48/88/96/176/192 kHz

Auto

CE audio data (formats supported)
LPCM 2-channel, 16/20/24 bit depths at 32/44/48/96/192 kHz
AC-3 6-channel, 640k max. bit rate at 32/44/48 kHz
DD+ 8-channel, 16-bit at 32/44/48 kHz
DVD-A 8-channel, 16/20 bit depths at 48 kHz
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.04.2017
Viestejä
340
Muuttuisiko tuossa Windowsin saama EDID-tieto? Varmaan sitä kannattaa ainakin tutkia/googlettaa.
Selvis vika. HDMI piuha. verkkiksestä ostettu.. itseasiassa toisen kerran kävi näin . fujitech ei toiminut ja tämä nyt merkkiä goobay. kummatki 3m 2.1 . Viimeisin gigantin hama 3m 2.1 nyt toimii passthrough,atmos,dolbyt jne.. ja 4k 120hz
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Nakamichi Dragon "soundbarin" 11.4.6 ennakkotilaukset lähestyvät. Huhti- & toukokuun aikana ennakkotilaukseen tulee numeroitu 500kpl Special Edition versio. Tällä hetkellä ei ole varmuutta onko kyseisessä erässä mitään muuta eroa kuin plagaatti-numerointi. Setissä on ainoastaan vain vuoden takuu, itse olisin muiden tavoin odottanut vähintäänkin 2-3 vuoden takuuta, Sonylla kun on ilmeisesti jossain omassa mallistossa peräti 5 vuoden takuu. Hyvää kuitenkin on uutisen varmistuminen manuaallisesta kalibroinnista, toki tämän hintaluokan setissä olisi voinut olla kylläkin automaattinen kalibrointi mikrofonin kera. Saa nähdä tuleeko esim. youtube arvostelijat saamaan omat testiversionsa ennen ennakkotilauksia, mielestäni syytä olisi mutta aika näyttää.

IMG_3086.png IMG_3087.png IMG_3088.png
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Nakamichi Dragon "soundbarin" 11.4.6 ennakkotilaukset lähestyvät. Huhti- & toukokuun aikana ennakkotilaukseen tulee numeroitu 500kpl Special Edition versio. Tällä hetkellä ei ole varmuutta onko kyseisessä erässä mitään muuta eroa kuin plagaatti-numerointi. Setissä on ainoastaan vain vuoden takuu, itse olisin muiden tavoin odottanut vähintäänkin 2-3 vuoden takuuta, Sonylla kun on ilmeisesti jossain omassa mallistossa peräti 5 vuoden takuu. Hyvää kuitenkin on uutisen varmistuminen manuaallisesta kalibroinnista, toki tämän hintaluokan setissä olisi voinut olla kylläkin automaattinen kalibrointi mikrofonin kera. Saa nähdä tuleeko esim. youtube arvostelijat saamaan omat testiversionsa ennen ennakkotilauksia, mielestäni syytä olisi mutta aika näyttää.

Oliko näin että tämä ei tule Euroopan markkinoille? Aikamoinen riski tilata jenkeistä tuon arvoinen laite.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Osa on näyttänyt miettivän sounbar-kaiuttimien sijoittamisia ja miettinyt kannattaako laitteistoa ostaa tietynlaiseen tilaan.

Ostin pari vuotta sitten Q90R:n ja asennukseni/sijoittelu on varmasti kyseenalainen. Olohuone ei ole kauhean iso, siis ihan perus olohuone. Toinen huoneen sivu seinää ja toinen avointa. Lisäksi takakaiuttimet ovat vain sohvan takana lattialla. Sohva taasen on niin lähellä seinää, että sinne ei juuri mahdu kuin kaiuttimet.

Osa saanee jo tätä lukiessa jonkin sortin halvauksen, mutta täytyy sanoa äänimaailman olevan silti hillittömän hyvän!

Jos olisin laittanut laitteen ostolle ehdot, joita nykyinen tila ei olisi täyttänyt, kuuntelisin edelleen huonommalla äänellä leffat jne. Onneksi en miettinyt liikaa ja tein kompromissin tilan vaatimusten suhteen ja saan nyt nauttia todella hyvästä äänestä aina kun haluan.

Ja varmasti on näin, että tuo setti toimisi paremmin isommassa tilassa, kun kaiuttimet saisi ”oikeille” paikoilleen. Kehottaisin kuitenkin asiaa miettiviä harkitsemaan kompromisseja, mikäli tila ei täysin täytä asetettuja vaatimuksia.

Mikäli ostat tuotteen paikasta, jonne palautus on mahdollista, niin kokeilemaan vain rohkeasti ja palautus, jos hifistin korva tai fengshui puuttui peliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 434
Oliko näin että tämä ei tule Euroopan markkinoille? Aikamoinen riski tilata jenkeistä tuon arvoinen laite.
Näinhän se valitettavasti on ja ehdottomasti riskikin, varsinkin jos tilaa heti ensimmäisten joukossa.

Puhetta on kyllä ollut esim. Amazonista ja muista jenkki jakelijoista mutta tiedä sitten olisiko noidenkaan kautta takuu ehdot yhtään sen paremmat.


Olisihan se hienoa jos esim. Mareksoundin kautta näitä tulisi saamaan mutta ei taida olla vain niin yksinkertaista.

Edit.

Regarding international orders:
Upon setting up DRAGON for eBay’s Global Shipping Program (GSP), we discovered that the 140-pound system exceeded their weight and dollar value thresholds ($2500 maximum). Hence, it was rejected by the platform.
We will try our best to seek a reputable retailer that can handle international shipments, but we do not have any suitable partners currently.
Thank you for your kind understanding
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.01.2020
Viestejä
42
Samsungin 935B saapui eilen. Mikähän mahtaisi olla vikana, kun toinen noista takakauittimista ei lähde päälle ollenkaan. Ei siis syty punaista eikä sinistä merkkivaloa ja aivan mykkä.
 
Liittynyt
20.12.2018
Viestejä
249
LG CS 77'' matkalla. Ensimmäinen OLED ja sen kylkeen pitäisi saada soundbar, jota en myöskään ole koskaan omistanut. Kaupat on niitä täynnä, joten ehdotuksia/vinkkejä kaivataan. Vertailuja eri sivuilta selailtu mutta tuntuu edelleen olevan aivan hukassa. Kannattaako esim. ostaa saman merkkinen? Riittääkö tuo pelkkä bari, vai kannattaako olla lisäkaiuttimia ja erillinen subwoofer yms. Value soundbarit? Budjetti vaikka 500~ max.

Mitä ominaisuuksia etsin? En tiedä.. eikö niistä vaan ääni lähde, vai mitä muuta se tarvitsee? Kertokaahan viisaammat QoL featureista, mitä pidätte itse välttämättöminä / nice to have -asioina.

edit: PS5 on käytössä tv:ssä, jos jotain väliä on.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 542
Viestejä
4 165 929
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom