Soundbar

lelfonso

Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
733
Tilasin verkkokaupasta Samsung HW-Q800B soundbarin ja koko paketin sisältö haisee ihan maakellarilta. :confused: Piti viedä koko paketti ohjekirjoja myöten tuulettumaan lasitetulle parvekkeelle kun rupesi homeoireet puskemaan päälle olohuoneessa heti kun purin laitteen paketista. Saa nähdä lähteekö haju tuulettamalla vai pitääkö laittaa palautukseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Onko kenelläkään kokemusta Sonoksen BEAMin korvaamisesta ARClla? Aikaisemmin oli Beam+sub+surroundit mutta myin pois ja jotenkin himottaisi palata takaisin Sonoksen leiriin kun se integroituu niin saumattomasti telkkarin kaveriksi lähes ilman säätöä. Jos kasaisi täyden setin tuon ARCin ympärille
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
529
Onko kenelläkään kokemusta Sonoksen BEAMin korvaamisesta ARClla? Aikaisemmin oli Beam+sub+surroundit mutta myin pois ja jotenkin himottaisi palata takaisin Sonoksen leiriin kun se integroituu niin saumattomasti telkkarin kaveriksi lähes ilman säätöä. Jos kasaisi täyden setin tuon ARCin ympärille
En oo varma onko tuommosia kokemuksia täällä kukaan kirjotellu, mutta aikaisemmin on ainakin kirjoteteltu 5.1 järjestelmän korvaamisen Sonoksen arc:llä
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
64
Mitään kokemuksia tästä?:


Olisi nyt asiakasetuhintaan 279. Tekeekö mitään kun ei ole erillistä subbaria? Tuo pieni koko kiinnostaa. (+ kuluton ja koroton osamaksu :D)
Toisaalta olen miettinyt hyvin halpaa Creativen Stage V2, jossa subbari. Arvostelujen perusteella hintaan nähden hyvä vehje.

Television kylkeen, sarjojen ja leffojen äänenlaadun parantamiseen. Lisäksi musiikin kuunteluun bluetoothin kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
214
Onko soundbarin eri sound modeilla oikeasti mitään merkitystä jos soundbarin kanavat ovat 2.1? Eli kannattaako valita surround vai standard vai adaptive yms.
 

AIF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
167
Tämäkin on ihan mahdollista. Pohdin vielä sellaista, että käyttäessä 5.1 raitaa ja setin ollessa 5.0, niin jääkö siinä yksi raita käyttämättä, ja täten sen ”puuttuvan musiikin” pitäisi tulla sieltä subbarista?
Ajattelin tänään illalla koittaa sitä, että vaihtaa ääniraidan stereolle.
Nyt tuli hommattua Sonos Sub gen 3 kun tuli sopiva käytetty vastaan. Äänimaailma muuttui tässä Sonos Arcssa aivan totaalisesti. Enää puheet eivät todellakaan korostu. Joutui jopa kytkemään päälle dialogin vahvistuksen kännykäsovelluksesta. Tällä hetkellä olen tilanteeseen erittäin tyytyväinen. Jännä että subi muutti kokonaan sitä, kuinka ohjelman raitoja soitetaan Arc:lla ja ilman Subia lopputulos oli niinkin keskinkertainen.
 
Liittynyt
05.03.2023
Viestejä
4
Käytettynä tuli jbl bar 5.1 erillisillä surround kaiuttinilla hyvään hintaan käytettynä vastaan ja ostin testiin elokuviin ja peleihin. Olen todella tyytyväinen. Musiikkia en kuuntele. Aivan mahtava

Tästä jos johonkin vielä siirryn ihan vain vaihtamisen ilosta niin se on sitten takaisin 5.1 erilliskaiuttimiin mutta jbl:llä mennään kauan

Sama varmaan joskus edessä tuon kuin telkan kanssa tällä hetkellä että uutta tekis mieli vaikka en tarvi :)
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Tätä juurikin meinasin, että erittäin kannattava hankinta ja mielestäni aika ehdoton parivaljakko.

Nyt tuli hommattua Sonos Sub gen 3 kun tuli sopiva käytetty vastaan. Äänimaailma muuttui tässä Sonos Arcssa aivan totaalisesti. Enää puheet eivät todellakaan korostu. Joutui jopa kytkemään päälle dialogin vahvistuksen kännykäsovelluksesta. Tällä hetkellä olen tilanteeseen erittäin tyytyväinen. Jännä että subi muutti kokonaan sitä, kuinka ohjelman raitoja soitetaan Arc:lla ja ilman Subia lopputulos oli niinkin keskinkertainen.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Olen pohtinut soundbarin ostamista ja mieli tekisi ostaa sonos arc+sub ja ehkä one sl kaiuttumet myös. Näiden ostaminen vaatisi monien kuukausien ajan säästämistä mutta sen perustellla mitä olen netistä lukenut niin on säästämisen ja sen tuskan arvoista mitä se odottaminen tuotttaa.

Onko tuo arc subin kanssa parasta mitä saa sounbareissa vai onko samassa hintaluokassa minkä nuo yhteensä muodostaa parempaa saatavilaa tai edullsemmin mitään vakavasti harkittavaa vaihtoehtoa esim. samsung hw-Q990b tms.?

Mua kuitenkin pohdituttaa että sonos arc on 5.0. Se äänien heijastuminen koska huone ei ole erityisen symmetrinen eli ei ole ihanteellisin tälläiselle barille joka heijastaa äönet seinistä. Eli olen vähä epäileväinen miten toimii.

Subin kun ostaa lisäksi niin on 5.1. No jos sitten ostaa one sl kaiuttimet myös niin miten se muuttaa asiaa?
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Olen pohtinut soundbarin ostamista ja mieli tekisi ostaa sonos arc+sub ja ehkä one sl kaiuttumet myös. Näiden ostaminen vaatisi monien kuukausien ajan säästämistä mutta sen perustellla mitä olen netistä lukenut niin on säästämisen ja sen tuskan arvoista mitä se odottaminen tuotttaa.

Onko tuo arc subin kanssa parasta mitä saa sounbareissa vai onko samassa hintaluokassa minkä nuo yhteensä muodostaa parempaa saatavilaa tai edullsemmin mitään vakavasti harkittavaa vaihtoehtoa esim. samsung hw-Q990b tms.?

Mua kuitenkin pohdituttaa että sonos arc on 5.0. Se äänien heijastuminen koska huone ei ole erityisen symmetrinen eli ei ole ihanteellisin tälläiselle barille joka heijastaa äönet seinistä. Eli olen vähä epäileväinen miten toimii.

Subin kun ostaa lisäksi niin on 5.1. No jos sitten ostaa one sl kaiuttimet myös niin miten se muuttaa asiaa?
Samsung Q990B (Q995B sama) arvostelujen perusteella saman tasoinen ellei parempi, ainakin leffoilla, mutta vain puolella hinnalla. Itse pohdin myös ensin Sonosia, mutta päädyin puolet halvempaan Q995 soundbariin ja onneksi päädyinkin, erinomainen laite.

Toki nämä Atmos-soundbarit vaatii myös hieman huoneelta tietynlaista muotoa ja akustiikkaa että toimivat, Sonos varmaan parempi jos pelkkä soundbar ilman takakaiuttimia hakusessa, mutta nuo Samsungin takakaiuttimet ovat 3-kanavaiset (2.1.0) joten äänimaailma paranee noilla runsaasti.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Samsung Q990B (Q995B sama) arvostelujen perusteella saman tasoinen ellei parempi, ainakin leffoilla, mutta vain puolella hinnalla. Itse pohdin myös ensin Sonosia, mutta päädyin puolet halvempaan Q995 soundbariin ja onneksi päädyinkin, erinomainen laite.

Toki nämä Atmos-soundbarit vaatii myös hieman huoneelta tietynlaista muotoa ja akustiikkaa että toimivat, Sonos varmaan parempi jos pelkkä soundbar ilman takakaiuttimia hakusessa, mutta nuo Samsungin takakaiuttimet ovat 3-kanavaiset (2.1.0) joten äänimaailma paranee noilla runsaasti.

Alkoi tässä mietityttämään myös että menisikö tv myös vaihtoon samalla kun jos soundbarissa on eArc ja tv:ssä vain Arc?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Alkoi tässä mietityttämään myös että menisikö tv myös vaihtoon samalla kun jos soundbarissa on eArc ja tv:ssä vain Arc?
Ei välttämättä, esim. Netflixin DD+ koodattu Atmos kulkeutuu pelkän ARC:n kautta, mutta häviöttömät kodekit vaatii eARC:n.
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Ei välttämättä, esim. Netflixin DD+ koodattu Atmos kulkeutuu pelkän ARC:n kautta, mutta häviöttömät kodekit vaatii eARC:n.
Mites jos Q960A tulee hyvään hintaan vastaan niin onko edelleen kannattava ostos vai onko q955b merkittävästi parempi?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Multa jäi sana välistä eli meinasin että jos käytettynä tulee hyvään hintaan vastaan. Vaikka 300-400e halvemmalla kuin 995b niin kannattaako tarttua?
No jos sattuu käytettynä tulemaan vastaan niin varmasti edelleen hyvä ostos. Torissa näyttäisi yksi olevan 600€ hintaan, näemmä tuota myyty parhaimmillaan uutena 699€.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Olen pohtinut soundbarin ostamista ja mieli tekisi ostaa sonos arc+sub ja ehkä one sl kaiuttumet myös. Näiden ostaminen vaatisi monien kuukausien ajan säästämistä mutta sen perustellla mitä olen netistä lukenut niin on säästämisen ja sen tuskan arvoista mitä se odottaminen tuotttaa.

Onko tuo arc subin kanssa parasta mitä saa sounbareissa vai onko samassa hintaluokassa minkä nuo yhteensä muodostaa parempaa saatavilaa tai edullsemmin mitään vakavasti harkittavaa vaihtoehtoa esim. samsung hw-Q990b tms.?

Mua kuitenkin pohdituttaa että sonos arc on 5.0. Se äänien heijastuminen koska huone ei ole erityisen symmetrinen eli ei ole ihanteellisin tälläiselle barille joka heijastaa äönet seinistä. Eli olen vähä epäileväinen miten toimii.

Subin kun ostaa lisäksi niin on 5.1. No jos sitten ostaa one sl kaiuttimet myös niin miten se muuttaa asiaa?
Kannattaa muuten seurata tuota Sonoksen refurbished kauppaa missä myydään kunnostettuja laitteita uuden takuulla. Ostin juuri ARC+sub kombon sieltä ja hinnaksi jäi n. 1300€ tuon lisäksi otin heidän kaupasta SLt ja niille ständit niin kaikki about 1800€. Eihän tuo mitään Hi-Fiä ole ainakaan kultakorvien mielestä mutta kyllä tuossa parasta on lähes saumaton integraatio ja vähäinen säätämisen tarve.
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
277
Kannattaa muuten seurata tuota Sonoksen refurbished kauppaa missä myydään kunnostettuja laitteita uuden takuulla. Ostin juuri ARC+sub kombon sieltä ja hinnaksi jäi n. 1300€ tuon lisäksi otin heidän kaupasta SLt ja niille ständit niin kaikki about 1800€. Eihän tuo mitään Hi-Fiä ole ainakaan kultakorvien mielestä mutta kyllä tuossa parasta on lähes saumaton integraatio ja vähäinen säätämisen tarve.
Joo ei nyt ihan 100% hifiä, mutta kyllä musakin aika perkuleen hyvältä kuulostaa subbarin kanssa. En ainakaan itse näe tarvetta hankkia 2000€:lla stereoparia ja subia siihen hommaan, ja jotain audiosta kuiteskin älyän.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Pitkälti samaa mieltä, soundbar jolla musiikkiakin kuuntelee mielikseen

Joo ei nyt ihan 100% hifiä, mutta kyllä musakin aika perkuleen hyvältä kuulostaa subbarin kanssa. En ainakaan itse näe tarvetta hankkia 2000€:lla stereoparia ja subia siihen hommaan, ja jotain audiosta kuiteskin älyän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Joo ei nyt ihan 100% hifiä, mutta kyllä musakin aika perkuleen hyvältä kuulostaa subbarin kanssa. En ainakaan itse näe tarvetta hankkia 2000€:lla stereoparia ja subia siihen hommaan, ja jotain audiosta kuiteskin älyän.
SL pari Sonokselta on musiikinkuunteluun paras setti jos haluaa päästä semi halvalla. Täydellä 5.1 setillä tuo soundbarin ääni on selkeästi huonoin ja se mielestäni kuuluu yllättävän selvästi varsinkin jos käyttää asetuksena ”täysi” musiikille.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Häh? Nyt meni ohi kyllä mulla. Mikä ”täysi” asetus musiikille?

SL pari Sonokselta on musiikinkuunteluun paras setti jos haluaa päästä semi halvalla. Täydellä 5.1 setillä tuo soundbarin ääni on selkeästi huonoin ja se mielestäni kuuluu yllättävän selvästi varsinkin jos käyttää asetuksena ”täysi” musiikille.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 756
Kukaan hommannut Sonyn HT-A5000 tai 7000? Odottelin pitkään korvaajaa aiemmalle ht-st5000-mallille ja ostaisin mieluummin Sonyn kuin Sonoksen. Samsung taas ei ole vaihtoehto koska heidän töllöä ei ole tulossa.



 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Kukaan hommannut Sonyn HT-A5000 tai 7000? Odottelin pitkään korvaajaa aiemmalle ht-st5000-mallille ja ostaisin mieluummin Sonyn kuin Sonoksen. Samsung taas ei ole vaihtoehto koska heidän töllöä ei ole tulossa.



Pitääkö samsungin barin kanssa olla samsungin tv? Mullakaan ei ole tulossa. Nyt on Sony ja seuraava tv on lg oled.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
254
Kukaan hommannut Sonyn HT-A5000 tai 7000? Odottelin pitkään korvaajaa aiemmalle ht-st5000-mallille ja ostaisin mieluummin Sonyn kuin Sonoksen. Samsung taas ei ole vaihtoehto koska heidän töllöä ei ole tulossa.



Jos sulla on moderni Sonyn telkku niin tutustu ihmeessä Sony ht9-a:han.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
539
Kukaan hommannut Sonyn HT-A5000 tai 7000? Odottelin pitkään korvaajaa aiemmalle ht-st5000-mallille ja ostaisin mieluummin Sonyn kuin Sonoksen. Samsung taas ei ole vaihtoehto koska heidän töllöä ei ole tulossa.



Hmm, mistähän jään paitsi kun hankin jo Philipsin TV:n kaveriksi Q995B:n? Ainakin tuntuisi toimivan ilman ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 397
Kyllä Samsungin patukat tosiaan muidenkin merkkisten laitteiden kanssa toimii, menetyksenä taitaa olla WiFi yhteys TV:n ja sounbarin välillä sekä Q-Symphony ominaisuus (soundbar ja TV:n kaiuttimet toimii yhtäaikaisesti, liekö hyvä vai huono asia).
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 756
Jos sulla on moderni Sonyn telkku niin tutustu ihmeessä Sony ht9-a:han.
Sonyn telkku on ns. listalla kunhan tuon LGn saa hävitettyä tai sille löytyy uusi sijoituskohde esim lasten huoneeseen. Ihan siisti setti mutta hyvin näistä raavitaan kyllä toistaiseksi hintaa, pitää melkeinpä kytätä jotain hintavirhettä tai muuten rohkeampaa aleprosenttia kuin verkkiksen -2% :D
 
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Kyllä Samsungin patukat tosiaan muidenkin merkkisten laitteiden kanssa toimii, menetyksenä taitaa olla WiFi yhteys TV:n ja sounbarin välillä sekä Q-Symphony ominaisuus (soundbar ja TV:n kaiuttimet toimii yhtäaikaisesti, liekö hyvä vai huono asia).

Okei. En keksi syytä miksi pitäisi wifi yhteys olla tv ja barin välillä ja miksi ihmeessä haluisin et tv ääni kuuluu samalla kuin soundbarin eli voin huoletta ostaa samsungin soundbarin :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2023
Viestejä
73
Jos sulla on moderni Sonyn telkku niin tutustu ihmeessä Sony ht9-a:han.
6v vanha eli ei kauhean moderni ja Lg oled kun tulee niin soundbar siirtyy siihen.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Aaa, ok. Itse en käytä kuin 2.1:nä sonos järjestelmää ja käyttö pelkästään musiikki ja satunnaiset elokuvat.
Kuulostaa siltikin mielenkiintoiselta, että soundbar jäisi sl-mallien jalkoihin, tietysti vaikutelma voi olla erilainen kun toimivat periaatteessa stereoparina ja soundbar ”yksipistelähteenä”. Ei tällä arc:llä kuuhun lennetä, mutta musiikilla hintaluokassa vaikea löytää parempaa.

Tarkoitin siis tuolla Surround valikossa seuraavaa:

Tuohon voi valita joko ”ambient” tai ”täysi” ja nimenomaan täydellä soundbar jää jälkeen äänenlaadussa.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
529
Kannattaa muuten seurata tuota Sonoksen refurbished kauppaa missä myydään kunnostettuja laitteita uuden takuulla. Ostin juuri ARC+sub kombon sieltä ja hinnaksi jäi n. 1300€ tuon lisäksi otin heidän kaupasta SLt ja niille ständit niin kaikki about 1800€. Eihän tuo mitään Hi-Fiä ole ainakaan kultakorvien mielestä mutta kyllä tuossa parasta on lähes saumaton integraatio ja vähäinen säätämisen tarve.
Tammikuussa oli Hobby halilla tarjous.

Sonos Arc 714€

Marraskuussa

Sonos Sub gen 3 maksoi 513€

Tiiä sitten viittiskö takuu korjatusta maksaa 1300..


Muoks:


Niihin kunnostettuihin saakin täyden takuun :thumbsup:

Sonoksen Arc:ssä ei ole bluetoothia, tarpeeton vai tarpeellinen, esim musiikin kuuntelun kannalta, ei tartteis telkkarin appeja käyttää kun bt:llä yhdistää luurin ja Arc:n
..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
227
Sonoksen Arc:ssä ei ole bluetoothia, tarpeeton vai tarpeellinen, esim musiikin kuuntelun kannalta, ei tartteis telkkarin appeja käyttää kun bt:llä yhdistää luurin ja Arc:n
..
No siinä meni itteltä syy ostaa sonos. Katon 90% kaikki ohjelmani läppäriltä ja bluetoothin kautta oon käyttäny sony ht st 5000. Vaikka olen tyytyväinen tuohon settiin (maksoi about 400e) niin joskus olis ollu mielenkiintoa kokeilla sonosta mutta eipä ole enää.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
529
No siinä meni itteltä syy ostaa sonos. Katon 90% kaikki ohjelmani läppäriltä ja bluetoothin kautta oon käyttäny sony ht st 5000. Vaikka olen tyytyväinen tuohon settiin (maksoi about 400e) niin joskus olis ollu mielenkiintoa kokeilla sonosta mutta eipä ole enää.
Perkules, unohtu kysymysmerkki,

Siis Sonoksen Arc:ssäkö ei ole bluetoothia ?
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 756
No siinä meni itteltä syy ostaa sonos. Katon 90% kaikki ohjelmani läppäriltä ja bluetoothin kautta oon käyttäny sony ht st 5000. Vaikka olen tyytyväinen tuohon settiin (maksoi about 400e) niin joskus olis ollu mielenkiintoa kokeilla sonosta mutta eipä ole enää.
No sillä voi lohduttautua, että tuskin tuo vaihto olisi muutenkaan ollut mitenkään merkittävä äänenlaadullisesti, joten säästyy fyrkat johonkin muuhun. :) Ei tuo HTST5000 niin vanha ole ja kuitenkin ollut aivan kärkipään soundbareja.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Ja kokemusta löytyy varmasti tämän väitteen taakse? Ja nyt puhutaan äänenlaadusta joka parhaiten paljastuu musiikilla.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 756
Ja kokemusta löytyy varmasti tämän väitteen taakse? Ja nyt puhutaan äänenlaadusta joka parhaiten paljastuu musiikilla.
Ei, en ole ristiinvertaillut näitä kahta mallia sokkona tai muutenkaan, mutta tuo Sony on muutaman vuoden takainen huippumalli ja pätevä Atmos soundbar, en muista lukeneeni kovinkaan paljon moitteita ja jos sen 400 eurolla on saanut kotiinsa niin lisäeurojen määrä Sonoksen (tai mihin hyvänsä uuteen) on merkittävä ja toisaalta ominaisuuksia tipahtaa pois (riippuu henkilöstä ovatko ne miten merkittäviä).
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
227
Ei, en ole ristiinvertaillut näitä kahta mallia sokkona tai muutenkaan, mutta tuo Sony on muutaman vuoden takainen huippumalli ja pätevä Atmos soundbar, en muista lukeneeni kovinkaan paljon moitteita ja jos sen 400 eurolla on saanut kotiinsa niin lisäeurojen määrä Sonoksen (tai mihin hyvänsä uuteen) on merkittävä ja toisaalta ominaisuuksia tipahtaa pois (riippuu henkilöstä ovatko ne miten merkittäviä).
Joo ite en musiikkia kuuntele koskaan paitsi mitä kun sarjoissa sattuu tulemaan. Välillä tullu katottua ja kokeiltua ht a9 mutta ne on aina mennyt palautukseen koska on pätkinyt kaiuttimet, bluetoothi ei muutenkaan soita niin kauhean hyvin atmoksia yms. ja kun hdmi kautta laitoin niin ei ollu worthiä maksaa 2000€ siitä että ääni on hitusen ehkä parempi.

Ainut ominaisuus mikä lähtee pois on tyyliin taka kaituttimet mutta sen sai aika hyvin korjattua ku laittoi subbarin pään taakse. Muutenkin ku tuo soundbar ja telkkari on sängyn päädyssä niin 90% ajasta kuuntelen väärin (sivuttain) ku olen kyljelläni ja katson ohjelmat läppäriltä :D
 
Liittynyt
14.04.2017
Viestejä
28
Itsellä Sonos Arc + Sub Gen 3 + One SL pari TV käytössä. Toki musiikin kuntelua myös. Olen todella tyytyväinen kokonaisuuteen. Omasta mielestä nuo säätömahdollisuudet on riittävät ja eron kyllä huomaa kun saa kaiken kohdilleen. En ole hifisti mutta omaan korvaan tämä setti on kyllä miellyttävä ja riittää olohuoneeseen mainiosti. Tuota vain iOS laitteilla tapahtuvaa säätöä en ole päässyt kokeileen kun ko. laitteita vielä talosta löydy mutta mitä olen aiheesta lueskellut niin olisi hyvinkin toimiva ja sillä saa viimeisetkin irti paketista. Mikäli jollain on tästä kokemusta, olisi kiva saada käytännön kokemuksia tuosta säädöstä ja sen vaikutuksesta käytännössä. Omalta osaltani vahva suositus Sonokselle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
80
Onkohan laadukkaan atmos soundbarin osto ihan turhaa, jos tila on sellainen, että sohva tulee huoneen kulmaan ja televisio suoraan sen eteen (myös huoneen kulmaan). Sohvalla istuttaessa siis vasen puoli ja selkämys kiinni seinässä, oikealla avointa tilaa... takakaiuttimet saisi juuri ja juuri sohvan kulmiin.

Sounbaria miettinyt, kun television reunoille ei mahdu enää isoja lattiakaiuttimia.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Aika ehdottomasti tarvitsee trueplay kalibroinnin tuo paketti. Hyvää jälkeä tekee kalibrointi kokonaisuudelle ja nousee vielä aiempaa paremmaksi. Itse kokeilin ilman kalibrointia(arc+sub) ja ero on kyllä korvinkuultava. Nyt näihin uusiin era sarjan kaiuttimiin tuli tuki myös androidille, että luulis päivityksen myötä tulevan näihin muihinkin.

Itsellä Sonos Arc + Sub Gen 3 + One SL pari TV käytössä. Toki musiikin kuntelua myös. Olen todella tyytyväinen kokonaisuuteen. Omasta mielestä nuo säätömahdollisuudet on riittävät ja eron kyllä huomaa kun saa kaiken kohdilleen. En ole hifisti mutta omaan korvaan tämä setti on kyllä miellyttävä ja riittää olohuoneeseen mainiosti. Tuota vain iOS laitteilla tapahtuvaa säätöä en ole päässyt kokeileen kun ko. laitteita vielä talosta löydy mutta mitä olen aiheesta lueskellut niin olisi hyvinkin toimiva ja sillä saa viimeisetkin irti paketista. Mikäli jollain on tästä kokemusta, olisi kiva saada käytännön kokemuksia tuosta säädöstä ja sen vaikutuksesta käytännössä. Omalta osaltani vahva suositus Sonokselle.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
En usko, että menee metsään jos hankittavassa laadukkaassa soundbarissa vain on riittävän hyvä tilakalibrointi.

Onkohan laadukkaan atmos soundbarin osto ihan turhaa, jos tila on sellainen, että sohva tulee huoneen kulmaan ja televisio suoraan sen eteen (myös huoneen kulmaan). Sohvalla istuttaessa siis vasen puoli ja selkämys kiinni seinässä, oikealla avointa tilaa... takakaiuttimet saisi juuri ja juuri sohvan kulmiin.

Sounbaria miettinyt, kun television reunoille ei mahdu enää isoja lattiakaiuttimia.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
529
Nyt näihin uusiin era sarjan kaiuttimiin tuli tuki myös androidille, että luulis päivityksen myötä tulevan näihin muihinkin.
Olis kyllä hyvä tuo androidilla säätäminen , eihän se tosiaan olis kuin pieni päivitys, ja olisi lisää tyytyväisiä asiakkaita
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
277
Olis kyllä hyvä tuo androidilla säätäminen , eihän se tosiaan olis kuin pieni päivitys, ja olisi lisää tyytyväisiä asiakkaita
Ei se nyt ihan pikkupäivitys ole kun android puhelimia on varmaan tuhansia erilaisia ja mikrofonit erilaisia ja eri kohdissa. Aika kaukana pikkupäivityksestä jos haluaa hyvän lopputuloksen.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 072
Päivitin vanhasta LG SL8YG:stä SN9YG:hen, eli yhden vuoden uudempaan ja yhden pykälän isompaan malliin. Vanha oli 3.1.2, uusi 5.1.2. Subbari on molemmissa sama kosmeettisia muutoksia lukuun ottamatta. Uudessa on mukana "huonekorjain" ja sen mukana tila, jota LG kutsuu AI proksi. Suurin ero tulee Atmos tuen muutoksena, joka ei salli soundbarin tilan vaihtamista, jos sisään tulee Atmos-kamaa. Edellinen ilmeisesti käsitteli sitten sen eri tavalla, koska tätä rajoitetta ei ollut.

Jos en olisi tuota uutta saanut niin edullisesti, olisin ehkä pettynyt päivityksen pienuuteen. Mutta kyllä ne kaksi lisäkanavaa hieman lisää eloa tuovat tilaääniin ja sanoisin että sisäisen Chromecastin toteutus on vakaampi. Ainakaan se ei ole kertaakaan vielä hyytynyt Qobuzin kanssa, toisin kuin edellinen silloin tällöin. Varauksin negatiivisena suurempi ja rumempi ulkomuoto.

Pitkään harkitsin Samsungiin siirtymistä, mutta 3-4x hinta ei houkutellut (930, 990 mallit), varsinkin kun takakaiuttimia ei ole tarkoitus laittaa.

Ja jottei jäisi liian negatiivinen maku, niin itse kyllä tykkään näistä LG:n soundbareista sekä toiminnallisuuden että pääosin äänenkin osalta. Käsin saa kyllä kaiuttimien tasot säätää ettei kumise, mutta pienellä vaivalla saa ihan hyvän kerrostalokäyttöön.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
529
Ei se nyt ihan pikkupäivitys ole kun android puhelimia on varmaan tuhansia erilaisia ja mikrofonit erilaisia ja eri kohdissa. Aika kaukana pikkupäivityksestä jos haluaa hyvän lopputuloksen.
Eikös tämä ios calibrointi tehdä liikuttelemalla kännykkää ylös alas samaan aikaan kun huonesssa liikutaan edes takas, eli miten mikin paikka kännykässä voisi vaikuttaa , ja toinen että onko kaikissa ios vehkeissä sama mikki ? Ja jokaisessa ios laitteessa mikki täsmälleen samassa kohdassa..

No ehkä se sitten on liian iso päivitys Californialaiselle firmalle joka varmaan suosii omaan maan laitteita android käyttäjät unohtamalla..
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
277
Eikös tämä ios calibrointi tehdä liikuttelemalla kännykkää ylös alas samaan aikaan kun huonesssa liikutaan edes takas, eli miten mikin paikka kännykässä voisi vaikuttaa , ja toinen että onko kaikissa ios vehkeissä sama mikki ? Ja jokaisessa ios laitteessa mikki täsmälleen samassa kohdassa..

No ehkä se sitten on liian iso päivitys Californialaiselle firmalle joka varmaan suosii omaan maan laitteita android käyttäjät unohtamalla..
Tehdään juuri noin, mutta tottakai se vaikuttaa mittaustulokseen missä kohti mikki kiinteästi sijaitsee rungossa ja mikä sen taajuusvaste on. Eiköhän vaikka jokaisessa iphone 14 ole samat mikit ja myös samassa kohtaa. Noin 4kk mennyt aina sonoksella että uusi iphone tulee saatavaksi true playhin, johtuenkin juuri siitä että pitää uusi malli kalibroida. Uusia iphone malleja tulee vuodessa ehkä 4 ja uusia androideja satoja. Vois varmaan koodata jonkun rimpsun mikä toimii kaikissa, mutta tuskinpa laatu kovin kummoista tulee olemaan tuolla tyylillä.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 377
Osaisiko kukaan suositella samsung hw-q990 takakaijuttimille sopivia suunnattavia seinätelineitä? Purkit olisivat tulossa huoneen peräseinälle suunnilleen parin metrin korkeudelle, ei oikein mitenkään muuten saa järkevästi sijoiteltua kulkuväylän takia kaiuttimia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 443
Viestejä
4 199 582
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom