Soundbar

Liittynyt
27.03.2020
Viestejä
10
Lisä kyssäri teiltä tietäviltä. Tämä tonnin painava möhkäle saapui kotiin ja asensin kun oli jossai punasilla palstoilla ohjeisettu eli, ps5 -> soundbar -> tv. Noh baari sannoo että atmosi käytössä mut tv sannoo et pcm ja ei anna vaihtaa dd+ joka tässä tapauksessa on ainut joka tukkee tota atmosia. Toimii normaalisti siis netflixi kans yms. Ps5 asetettu av apmlifier ja atmos mutta eikai tuo tv asetus sekota tota ps5 atmosia vai ohittaako se sen kun on asennettu ps5:nen baariin. Ja baari on arc reijässä tv:ssä. Yrittäkää jottai saaha selvää tästä amatööri sepityksestä :D
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 842
Lisä kyssäri teiltä tietäviltä. Tämä tonnin painava möhkäle saapui kotiin ja asensin kun oli jossai punasilla palstoilla ohjeisettu eli, ps5 -> soundbar -> tv. Noh baari sannoo että atmosi käytössä mut tv sannoo et pcm ja ei anna vaihtaa dd+ joka tässä tapauksessa on ainut joka tukkee tota atmosia. Toimii normaalisti siis netflixi kans yms. Ps5 asetettu av apmlifier ja atmos mutta eikai tuo tv asetus sekota tota ps5 atmosia vai ohittaako se sen kun on asennettu ps5:nen baariin. Ja baari on arc reijässä tv:ssä. Yrittäkää jottai saaha selvää tästä amatööri sepityksestä :D
PS5 telkkariin kiinni. Valtaosassa soundbareista on HDMI 2.0 liitin, jonka kaista ei riitä täyteen PS5-pelaamiseen. Tosin jos TV:ssäkään ei sellaista ole, niin sitten ei väliä.
Pleikkarista äänen ulostulolaitteeksi soundbar ja ulostulon muodoksi Dolby Atmos.
TV:stä sitten ääniasetukset automaattiseksi ja digitaalilähdöksi läpäisy, jota pleikkarin ääni menee sellaisenaan soundbarille.
Tai noin olen ainakin itse tuon laittanut.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
276
Samsungin hw-q810c ollut testissä muutaman päivän, muuten hyvä kampe mutta musiikin toisto ei vakuuta. Ajattelin ottaa testiin harmanin 1100 + sub s, paraneekohan musiikki tuolla kombolla merkittävästi? (+200e kalliimpi)

Vai onko järkevämpi palauttaa soundbarit ja hankkia aktiivikajariit esim audio pro a28..
Soundbar leffoille, kajarit musiikille, niin se tahtoo mennä.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
275
Sellanen kyssäri et saakohan mitenkään järkevästi kytkettyä TV:tä (tukee earc), soundbar Samsung hw q995c ja vahvistinta( tukee arc), että saisi musiikit kuunneltua vahvistimen kautta geneleceillä ja muu sitten soundbarin kautta? Miten pitäisi hdmi piuhat vetää noiden laitteiden välille vai onko mahdotonta?
 
Liittynyt
17.10.2023
Viestejä
150
Älä kytke sitä vahvistinta telkkariin. Soundbar telkkariin ja genet vahvistimelle. 2 eri järjestelmää.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 728
Samsungin hw-q810c ollut testissä muutaman päivän, muuten hyvä kampe mutta musiikin toisto ei vakuuta. Ajattelin ottaa testiin harmanin 1100 + sub s, paraneekohan musiikki tuolla kombolla merkittävästi? (+200e kalliimpi)

Vai onko järkevämpi palauttaa soundbarit ja hankkia aktiivikajariit esim audio pro a28..
Samsungin soundbarien kallein lippulaivakin kalpenee telkänpönttöjen rinnalla selvästi kun on musiikista kyse.
Behringer B3031A > Tangent Spectrum X6BT > HW-Q950T
Eli turha hankkia soundbaria musiikin kuunteluun kun perus ~400€ studiokaiutin setti pesee sillä lattiaa.

Argon Audiolla (samaa konsernia kuin Dali) on edelleen alennukset käynnissä HDMI-ARC pöntöistä:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2023
Viestejä
150
Noniin tännekin saapuivat surroundeille hyviksi todetut jalat. Helppo asennus, tuote on erittäin hyvä ja tukeva ja lisäksi sitä pystyy säätämään käytännössä miten vaan. Erittäin hyvä.
Samalla saapuivat 3m virtakaapelit, joista ei sen kummemmin amazonissa mainittu että mitkä ovat. No ne olivat Haman Sonos kaapelit jotka mahtuivat juuri putken läpi, hieman joutu sormella koukkimaan mutta suht helposti tulee. Suositus myös sille.

Eli ne tolpat ovat nämä https://www.amazon.de/Mounting-Spea...700381708&sprefix=q990c+stands,aps,140&sr=8-3

Ja virtakaapelit nämä
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Älä kytke sitä vahvistinta telkkariin. Soundbar telkkariin ja genet vahvistimelle. 2 eri järjestelmää.
Itselläkin 2 eri järjestelmää käytössä, mutta en kyllä pysty tuota omaa samsungin 2021 lippulaivaa q950T mallia pysty haukkumaan musiikin kuuntelussakaan.... Mutta täytyy kyllä se todeta ettei se kyllä sekään soi kuitenkaan hyvin kaikentyylisessä musiikissa... Hyvin händlää konemusiikin ym. Popin mutta joku rock musiikki tais ei kuullostakkaan niin hyvältä. Ja sen kanssa huomannut että musiikissakin toimii parhaiten monikanavainen ala' surround sound asetuksella. Stereona ei toimi niin hyvin. Leffoilla toi kyllä sitten pyyhkii lattiaa tuolla mun sonyn 7.1 sarjaa. Eli joo...erilliset sarjat tarviit jos kaikesta haluat hyödyn irti. Mutta kyllä itse yllätyin alussa totaalisesti kuinka hyvin noista paremman pään baareista ääntä irtoaa.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
275
Itselläkin 2 eri järjestelmää käytössä, mutta en kyllä pysty tuota omaa samsungin 2021 lippulaivaa q950T mallia pysty haukkumaan musiikin kuuntelussakaan.... Mutta täytyy kyllä se todeta ettei se kyllä sekään soi kuitenkaan hyvin kaikentyylisessä musiikissa... Hyvin händlää konemusiikin ym. Popin mutta joku rock musiikki tais ei kuullostakkaan niin hyvältä. Ja sen kanssa huomannut että musiikissakin toimii parhaiten monikanavainen ala' surround sound asetuksella. Stereona ei toimi niin hyvin. Leffoilla toi kyllä sitten pyyhkii lattiaa tuolla mun sonyn 7.1 sarjaa. Eli joo...erilliset sarjat tarviit jos kaikesta haluat hyödyn irti. Mutta kyllä itse yllätyin alussa totaalisesti kuinka hyvin noista paremman pään baareista ääntä irtoaa.
Oliko nuo gigantista ostettujen 3m piuhojen liittimet sellaiset että jäävät kajarin alle. Eli jos kaiutin on tasaisella alustalla, johdon pää ei ole niin pitkä että kaiutin ei olisi tasaisesti alustalla?
 
Liittynyt
17.10.2023
Viestejä
150
Mä ostin ne amazonista ni sain ilmaiset postit mutta on siis samat mitkä linkkasin gigantin sivuille. Ja kyllä jäävät sinne sisälle vaikka hieman suuremmat ovatkin kuin vakiot.
 

KUK

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
521
Noniin tännekin saapuivat surroundeille hyviksi todetut jalat. Helppo asennus, tuote on erittäin hyvä ja tukeva ja lisäksi sitä pystyy säätämään käytännössä miten vaan. Erittäin hyvä.
Samalla saapuivat 3m virtakaapelit, joista ei sen kummemmin amazonissa mainittu että mitkä ovat. No ne olivat Haman Sonos kaapelit jotka mahtuivat juuri putken läpi, hieman joutu sormella koukkimaan mutta suht helposti tulee. Suositus myös sille.

Eli ne tolpat ovat nämä https://www.amazon.de/Mounting-Speaker-Stands-Height-Adjustable-Satellites/dp/B0BN3Z88T7/ref=mp_s_a_1_3?crid=2FRR075G4E2O6&keywords=q990c+stands&qid=1700381708&sprefix=q990c+stands,aps,140&sr=8-3

Ja virtakaapelit nämä
Itsekin hain eilen postista nuo jalat ja kuin tehty Samsungin takakaiuttimille. Alimmassa asennossa jo itselle sopivalla korkeudella.
 
Liittynyt
17.10.2023
Viestejä
150
Itsekin hain eilen postista nuo jalat ja kuin tehty Samsungin takakaiuttimille. Alimmassa asennossa jo itselle sopivalla korkeudella.
Joo ja siinähän yhdessä pussissa lukeekin että Samsungin kaiuttimelle olevat ruuvit. Alin asento on varmasti yli 95% sopiva jokaiselle.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 745
Tänään saapui tuo Teliasta tilattu Samsung 710C soundbari. Ihan kätevältä vaikuttaa, laitoin vuoden 2018 Samsung Q7FN telkkariin kiinni. Mutta en ole ihan varma onko huulisynkka ihan kohdillaan, pystyykö tuota säätämään jostain?

Toinen asia niin tuollainen vanha telkkarihan ei taida mitään Atmosta tai muuta tukea.. Kannattaisiko tuohon itse soundbariin kytkeä Apple TV 4k tai Chromecast with Google TV 4k?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
794
Nyt tuli hankttua käytettynä parilla kympillä tommonen philips fidelio soundbar aktiivisubbareineen jossa myös langattomat erilliskaiuttimet, siis ovat täysin langattomat kun toimivat omilla akuillaan, pikainen testi että asiallinen setti on....10v vanha systeemi tosin mutta yllättävän hyvä kun ottaa iän huomioon ja mihin hintaan käytetyn sai
pikasen vertaiun tein täysin samassa tilassa missä mulla on nyt toi jbl bar 2.1 deep bass, bassossa aavistuksen häviää mutta muuten on selkeesti parempi kokonaisuus
 
Liittynyt
04.05.2021
Viestejä
39
Onko miten suuret erot Samsungin 990c, 995b ja 930c. Tuo vanhempi b näyttäisi olevan 847€ Powerissa kun uudempi 990c Verkkiksessä 999€. Ja Hobbyhallista 930c saisi 650€ ja ilmeisesti tuonkin pitäisi olla varsin toimiva laite?

Powerin myyjällä yllätysyllätys oli itsellään kotona Polk Magnifi Ax jota kovasti kehui. Tuo ei taida ilmeisesti noille Samsungeille pärjätä?
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
Tilasiko kukaan muu jotain noita soundbareja suoraan Samsungilta? itse tilasin 24.11., arvio lähetyksestä oli 1.12. ja perillä 5.12. menessä. Nyt tilaus on edelleen tilassa "Toimitus pyydetty" eli mitään ei ole tapahtunut.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
374
Tilasiko kukaan muu jotain noita soundbareja suoraan Samsungilta? itse tilasin 24.11., arvio lähetyksestä oli 1.12. ja perillä 5.12. menessä. Nyt tilaus on edelleen tilassa "Toimitus pyydetty" eli mitään ei ole tapahtunut.
Tilasin Q995C:n 22.11, lähetetty 24.11 ja kotiin tuotiin 27.11. Tehokasta toimintaa oli ainakin tässä tilauksessa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
17
Tilasiko kukaan muu jotain noita soundbareja suoraan Samsungilta? itse tilasin 24.11., arvio lähetyksestä oli 1.12. ja perillä 5.12. menessä. Nyt tilaus on edelleen tilassa "Toimitus pyydetty" eli mitään ei ole tapahtunut.
Tilasin itse 25.11. saman Q995C:n suoraan sampalta ja silloin vilahti tilausvaiheessa itsellä sivuilla tieto, että tavara lähtee vasta 15.12. tulemaan. Ja nyt tosiaan on tilassa "Toimitus pyydetty".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 243
Harman Kardon Citation 1100 saa odotella, Gigantista tilattu ja saapuu myös 15.12 :nb:
 
Liittynyt
02.05.2018
Viestejä
144
Gigantissa olis tarjouksessa Harman Kardon citation multibeam 700 ja sub S yhteensä 358€. Eikös nuo ole tuohon hintaan ihan ok diili.


Harman Kardon Citation Sub S langaton bassokaiutin (musta) - Gigantti verkkokauppa
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
585
Gigantissa olis tarjouksessa Harman Kardon citation multibeam 700 ja sub S yhteensä 358€. Eikös nuo ole tuohon hintaan ihan ok diili.


Harman Kardon Citation Sub S langaton bassokaiutin (musta) - Gigantti verkkokauppa
Dolby atmosta eli yläkanavia tuossa ei ole, mutta pesee halvat "atmos" soundbarit helposti äänenlaadussa. Väittäisin että tuohon hintaan ei oikein parempaa saa.
 
Liittynyt
02.12.2023
Viestejä
2
Hi. What is the ideal price to sell Samsung 950a bought 1,5 years ago? Still has 6 months warranty.
I wish to upgrade to Samsung 990c.
And any place to sell, Tori and Facebook marketplace, I am getting very less offer price.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
17
Tilasin itse 25.11. saman Q995C:n suoraan sampalta ja silloin vilahti tilausvaiheessa itsellä sivuilla tieto, että tavara lähtee vasta 15.12. tulemaan. Ja nyt tosiaan on tilassa "Toimitus pyydetty".
Tänään tuli ilmoitus, että paketti lähtenyt matkaan. Kerrankin positiivinen yllätys toimitusarvioon.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
Tänään tuli ilmoitus, että paketti lähtenyt matkaan. Kerrankin positiivinen yllätys toimitusarvioon.
Tänne ei ole kuulunut vielä mitään. Jos ei maanantain aikana tule tietoa, niin pitää alkaa kyselemään perään.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
6
Nyt on nuo jalustat kasassa ja kaiuttimet kiinni niissä. Ensivaikutelma ainakin ihan hyvä. Sai nopeasti kasaan ja ovat jykevän oloiset. Melkein kuin tehdyt näille Q995C surroundeille, tuo jalusta osio on sen kokoinen että kaiutin mahtuu seisomaan sillä mutta levy ei tule itse kaiuttimen ulkopuolelle. Mielestäni hyvä ettei siis jää vain roikkumaan ilmaan. Mukana tuli myös ruuvit näille kaiuttimille ja alkuperäisen piuhan saa vedettyä jalan sisältä läpi (tämä helpompaa jos tekee sen ennen putkien liittämistä). Muutenkin jalustoissa on hyvin säätövaraa eri kokoisille kaiuttimille ja korkeussuuntaan. Nuo pohjajalat aika kookkaat mutta pitää tietysti olla, että ovat tukevat. Parin ruuvin kanssa sai ehkä vääntää mutta muuten ei pahemmin kritisoitavaa hinta huomioiden. Tosin ei ole kyllä vertailukohtaakaan.

Tässä vielä linkki muillekin jalustoihin, joista puhe: https://www.amazon.de/-/en/gp/aw/d/B0BN3Z88T7/ref=ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1
Kiinnostaisi tietää paljonko jalustat maksoi kun tilasit?
Linkin kautta jalustat eivät enää saatavilla. Toisen myyntikohteen kautta löytyy, mutta hinta 207eur(!?). US sivun kautta 80dollaria, UK noin saman verran. En ole varma paljonko noista tulee tullimaksua jos tilaa esim UK:sta, mutta hintaeroa tuntuu ainakin tällä hetkellä olevan DE vs UK/US.

Itselläkin Q995C ja jalustat nyt etsinnässä ja olen lukenut muillakin sivustoilla että nuo ovat hyvät. Kiinnostaisi hankkia kunhan hinta jotenkin ok.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 519
Kiinnostaisi tietää paljonko jalustat maksoi kun tilasit?
Linkin kautta jalustat eivät enää saatavilla. Toisen myyntikohteen kautta löytyy, mutta hinta 207eur(!?). US sivun kautta 80dollaria, UK noin saman verran. En ole varma paljonko noista tulee tullimaksua jos tilaa esim UK:sta, mutta hintaeroa tuntuu ainakin tällä hetkellä olevan DE vs UK/US.

Itselläkin Q995C ja jalustat nyt etsinnässä ja olen lukenut muillakin sivustoilla että nuo ovat hyvät. Kiinnostaisi hankkia kunhan hinta jotenkin ok.
Joku 80€ maksoivat itselleni.

Oletteko muuten muut Q995C omistajat käyttäneet mitä asetuksia tuon kanssa? Standardia vai adaptivea ja kenties tarvetta säätää esim. tiettyjen kanavien äänenvoimakkuutta? Mitä muuten nuo äänen lisäasetukset oikeasti tekevät, esim. ”äänen parannus” ja tuo ”basson parannus” vs. wooferin tason vaihtaminen?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 329
Joku 80€ maksoivat itselleni.

Oletteko muuten muut Q995C omistajat käyttäneet mitä asetuksia tuon kanssa? Standardia vai adaptivea ja kenties tarvetta säätää esim. tiettyjen kanavien äänenvoimakkuutta? Mitä muuten nuo äänen lisäasetukset oikeasti tekevät, esim. ”äänen parannus” ja tuo ”basson parannus” vs. wooferin tason vaihtaminen?
Adaptivea suosittelen niin saa kaikki kanavat käyttöön ja mielestäni se tarjoaa parhaan äänimaailman leffoille.
 

KUK

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
521
Adaptiveä itse kans käyttänyt, toki käyttö ollut vähäistä (Ruutu, MTV Katsomo), näissähän tuosta hyötyä, kun eivät sisällä aitoja monikanavaääniä.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
70
Itselläkin Q995C ja jalustat nyt etsinnässä ja olen lukenut muillakin sivustoilla että nuo ovat hyvät. Kiinnostaisi hankkia kunhan hinta jotenkin ok.
Ostin syksyllä Kärkkäiseltä Hama kaiutinjalustat soundbarin surroundeille. Tällä hetkellä niidenkin saatavuus todella heikko, mutta suosittelen jos vain löydät. Maksoin itse muistaakseni n. 75e postikuluineen. On sirot ja huomaamattomat.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
Asiakaspalvelun mukaan Black Friday yllätti Samsungin, ja verkkokaupparatkaisu on sellainen että tilaukset menee läpi vaikka varastolla ei olisi saldoa :rolleyes:

Tällä viikolla tai ensi viikolla pitäisi lähteä toimitukseen, saa nähdä mitä käy.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
6
Joku 80€ maksoivat itselleni.

Oletteko muuten muut Q995C omistajat käyttäneet mitä asetuksia tuon kanssa? Standardia vai adaptivea ja kenties tarvetta säätää esim. tiettyjen kanavien äänenvoimakkuutta? Mitä muuten nuo äänen lisäasetukset oikeasti tekevät, esim. ”äänen parannus” ja tuo ”basson parannus” vs. wooferin tason vaihtaminen?
Kiitos tiedosta, tätä mä vähän epäilinkin. Tutkin eri vaihtoehtoja nyt sitten vielä..

Adaptiveä ollaan käytetty myös meillä tähän asti. Mitä olen eri foorumeissa viime aikoina lueskellut, jotkut säätää myös lisäasetuksia, jotta saavuttavat mahd hyvät äänet. Huoneen koko ym vaikuttaa vissiin tähän myös.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
6
Ostin syksyllä Kärkkäiseltä Hama kaiutinjalustat soundbarin surroundeille. Tällä hetkellä niidenkin saatavuus todella heikko, mutta suosittelen jos vain löydät. Maksoin itse muistaakseni n. 75e postikuluineen. On sirot ja huomaamattomat.
Kiitos paljon tästä tiedosta, tutkin näitä myös. Sirot ja huomaamattomat on kyllä iso plussa, kunhan muuten tekee asiansa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
54
Täällä näköjään käyty keskustelua noista q995c takakaiuttimien telineistä. Itse tilasin linkin myyjältä Aliexpressistä nämä. Kannattaa huomioida, että tosiaan kauppaan kuuluu 1x telineitä ja piti tehdä perään toinen tilaus, joka on edelleen matkalla. Olohuoneessa vähän tilaa takakaiuttimille ja @Asmola innostamana kuitenkin uskaltauduin takakaiuttimellisen soundbarin tilaamaan, vaikka se oli pitkään pois laskuista. Takakaiuttimet tuo tosiaan ihan kivasti lisää äänimaailmaan, eivätkä ole juurikaan tiellä, jos saa kompaktisti asennettua ja on valmis hyväksymään, että oma huone ei leuhkimisen arvoista atmos -kokemusta tarjoa.
1000035534.jpg
 
Viimeksi muokattu:

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
Asiakaspalvelun mukaan Black Friday yllätti Samsungin, ja verkkokaupparatkaisu on sellainen että tilaukset menee läpi vaikka varastolla ei olisi saldoa :rolleyes:

Tällä viikolla tai ensi viikolla pitäisi lähteä toimitukseen, saa nähdä mitä käy.
Jotenkin tuo yhteydenotto vaikutti jännästi Samsungin varastosaldoihin niin, että tänään tulikin jo paketti perille. Homma on saatu kasaan ja ääntä tulee ulos.

Onko suositella jotain hyvää leffaa Netflixistä näin äänten testausmielessä? Morbiusta alusta vähän pyörittelin ja hyvältä kuulosti, tosin tuon olen nähnyt niin en enempää jaksanut.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
17
Myös tänne tuli paketti tänään. Setuppi kasaan ja ihan hyvältä kuulostaa. S90C:n kanssa Q-Symphony tuo ihan hyvän lisän. Pitää tosiaan paremmin vielä testata jonkun hyvän Netflix leffan kanssa. Suosituksia vaan kehiin, jos jäänyt hyviä mieleen (HDR+Atmos).
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
Vähän yllätti että tuossa ei ole on-screen menua asetuksia varten, Samsungin telkkarin kanssa varmaan toimisi. Ei tämä nyt mitenkään iso juttu ole, mutta Denonin vahvarin kanssa tuohon tottui.

Löytyykö iOS:lle jotain Samsuing appia, jota voi käyttää säätämiseen? toi pieni näyttö ei ole mitenkään käytännöllinen. Jonkun vanhan android-tabletinkin voisi ehkä viritellä, jos asetusten säätäminen sieltä on helpompaa
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Vähän yllätti että tuossa ei ole on-screen menua asetuksia varten, Samsungin telkkarin kanssa varmaan toimisi. Ei tämä nyt mitenkään iso juttu ole, mutta Denonin vahvarin kanssa tuohon tottui.

Löytyykö iOS:lle jotain Samsuing appia, jota voi käyttää säätämiseen? toi pieni näyttö ei ole mitenkään käytännöllinen. Jonkun vanhan android-tabletinkin voisi ehkä viritellä, jos asetusten säätäminen sieltä on helpompaa
Löytyy toki, hae SmartThings storesta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
17
Se oma näyttö on kyllä surkea säätämiseen. En tie mahtaako Samsungin SmartThings sovellusta löytyä iOS:lle. Tuon kanssa asetuksien säätö Samsunging luurilla hoituu hienosti. Jotain hyvää, että kaikki laitteet tuntuu itsellä olevan Samsungia, niin juttelevat keskenään hyvin.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 745
Se oma näyttö on kyllä surkea säätämiseen. En tie mahtaako Samsungin SmartThings sovellusta löytyä iOS:lle. Tuon kanssa asetuksien säätö Samsunging luurilla hoituu hienosti. Jotain hyvää, että kaikki laitteet tuntuu itsellä olevan Samsungia, niin juttelevat keskenään hyvin.
Löytyy iOS:ille storesta SmartThings.

Tuo että kaikki laitteet on samsungia on hyvä ja huono. Itsellä on samassa huoneessa Samsungin telkkari ja monitori. Kun toisen sammuttaa niin toinen sammuu/herää myös :kahvi:
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä: onko merkitystä (ja jos on, niin miten palojn) sillä miten päin tuon subbarin laittaa? nyt on elementti sohvaa päin, ja ulostuloaukko sivulle. Kuvissa taitaa olla yleensä juurikin toisin päin, ellen ole ihan väärin katsonut.

Erillinen subi kun on ollut niin aina on ollut elementti sohvaa päin.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 329
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä: onko merkitystä (ja jos on, niin miten palojn) sillä miten päin tuon subbarin laittaa? nyt on elementti sohvaa päin, ja ulostuloaukko sivulle. Kuvissa taitaa olla yleensä juurikin toisin päin, ellen ole ihan väärin katsonut.

Erillinen subi kun on ollut niin aina on ollut elementti sohvaa päin.
Vaimentaa varmasti kuultavaa bassoa mutta lisää sohvaan kohdistuvaa tärinää. Optimaalisempi pois päin.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 779
Vaimentaa varmasti kuultavaa bassoa mutta lisää sohvaan kohdistuvaa tärinää. Optimaalisempi pois päin.
Tässä on vaihtoehdot sitten, että toi on seinän vieressä seinää päin, tai toisella puolen tv-tasoa, jolloin se on sitä tv-tasoa päin.

En näistä niin ymmärrä, niin onko se sitten parempi että jostain pinnasta ääni saa kimmoketta? pitäisi varmaan huomenna piirrellä joku kuva tästä nykyisestä setupista että olisi helpompi selittää.
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
293
Tässä on vaihtoehdot sitten, että toi on seinän vieressä seinää päin, tai toisella puolen tv-tasoa, jolloin se on sitä tv-tasoa päin.

En näistä niin ymmärrä, niin onko se sitten parempi että jostain pinnasta ääni saa kimmoketta? pitäisi varmaan huomenna piirrellä joku kuva tästä nykyisestä setupista että olisi helpompi selittää.
Kokeile kumpaakin samalla audioraidalla. Se kumpi kuulostaa sinun korvaan paremmalta on oikein.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 408
Tuli tilattua JBL Bar 500 hintaan 339€....

Toivottavasti ei ihan hukkaan menny rahat. Kai tuolla musiikkiakin kuuntelee?

Aiemmin oli:
2 x Genelec 8030B + Genelec 7060B

Ei varmasti ihan Genelecin tasoa ole, mutta hintakin noin kymmenesosa...
Positiivinen yllätys oli tämä Bar 500. Ei ollenkaan huono musiikin kuuntelussakaan. Tuohon hintaan varsin pätevä tuote ja kokonsa puolesta sopi täydellisesti tv-tasolle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 243
Kevyttä pelleilyä Gigantilla tuo soundbarin toimitus, kohta kulunut kuukausi tuosta H/M 1100 tilauksesta :rofl2: Olisi pitänyt ottaa Verkkokaupasta ja kiltisti maksaa postikulut.
 
Liittynyt
08.01.2021
Viestejä
74
Kevyttä pelleilyä Gigantilla tuo soundbarin toimitus, kohta kulunut kuukausi tuosta H/M 1100 tilauksesta :rofl2: Olisi pitänyt ottaa Verkkokaupasta ja kiltisti maksaa postikulut.
Oli aikanaan säätöä itellänikin kun tilasin BF. Viivästyi viikolla toimitus alkuperäisestä. Kävin kyselemässä varovaisesti josko olis tullut sinne, mutta levittivät käsiään. Kaksi tuntia myöhemmin tuli saapumisesta tekstari; olivat löytäneet sen jostain nurkasta. :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 784
Viestejä
4 280 106
Jäsenet
71 529
Uusin jäsen
NYK013

Hinta.fi

Ylös Bottom