Soundbar

Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
172
Minkä telkun alle tulee?

Itse ratkaisin ongelman lg cx n kanssa laittamalla ikean lack hyllyn tv n alle niin korotti juuri sopivasti että samsung q95t soundbar mahtui eteen.

Toi cx niin matala "jalka" ettei siihen saa mitään sounbaaria järkevästi eteen.

Tolla hyllyllä tuli tosi siisti setti tuosta.

Ja tv mulla siis 65" telkkarin levyisellä tv tasolla.

Tulisi Sonyn KD-85XH9505:n eteen.
Tuo telkkarin nostaminen ei ole oikein hyvä vaihtoehto, kun 85 on muutenkin aika rajoilla oikean katselukorkeuden suhteen.
Tulee myös helposti vähän virityksen näköinen, kun yksi hylly ei riitä syvyydessä ja eikä hyllyn väri täsmää nykyisen tv-tason pintaan .
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Tulisi Sonyn KD-85XH9505:n eteen.
Tuo telkkarin nostaminen ei ole oikein hyvä vaihtoehto, kun 85 on muutenkin aika rajoilla oikean katselukorkeuden suhteen.
Tulee myös helposti vähän virityksen näköinen, kun yksi hylly ei riitä syvyydessä ja eikä hyllyn väri täsmää nykyisen tv-tason pintaan .
Eiks tossa sonyssa mahdu hyvin soundbar jslkojen väliin ja pitäis korkeuskin olla riittävä? Vai onks sulla jotain muuta siinä edesdä? Tuohon telkkuun en joo suosittele tuota lach hyllyä;) toi oikeastaan hyvä vain ton lg oledien kanssa...

Edit...eikun joo sekoitin xh9096 mikä mul oli...tossahan jalat paljon matalammat... Tos telkussa vähän on joo haastavaa laittaa soundbaria...pitäis melkein olla taso mihin saisin slemmalle tasolle tai sit niinkuin edellinen vinkkasi tv n yläpuolelle.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
172
Matalimmat soundbarit on alle 4cm nykyisin.
Olisiko näistä antaa jotain esimerkkejä, kun en tosiaan itse näitä ole googlettemalla ja kaupan sivuilta löytänyt?

Tosiaan mielummin löytäisin telkkarin alle jonkun siistin ratkaisun, kuin asenteleisin tv:n yläpuolelle seinälle soundbaria.
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
290
Tosiaan mielummin löytäisin telkkarin alle jonkun siistin ratkaisun, kuin asenteleisin tv:n yläpuolelle seinälle soundbaria.
Itse en tarkoittanut seinälle, vaan telkkarin päälle. Vaikka ei tuo ehkä yhtä siisti ole kuin alla. Tuommoisella telineellä laitoin itse:
One For All WM5211 -soundbar kiinnike seinätelineeseen 29,99 (tarkoitettu, että sillä roikkuisi telkun alla)
Pientä säätöä vaati muttereiden jne.. kanssa kuten toisesta kuvasta näkee.

edit: Ja löyty myös suoraan telineitä jotka tarkoitettu tuohon yläpuolelle kiinnittämiseen. Tuli vastaan kun aikoinaan niitä etsin.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Olisiko näistä antaa jotain esimerkkejä, kun en tosiaan itse näitä ole googlettemalla ja kaupan sivuilta löytänyt?

Tosiaan mielummin löytäisin telkkarin alle jonkun siistin ratkaisun, kuin asenteleisin tv:n yläpuolelle seinälle soundbaria.

Tuossa esimerkiksi
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
103

Tuossa esimerkiksi
Justiinsa tuollainen rimpula 85" TV:n kaveriksi :lol: (kuitenkin itsekin ihan Philips-käyttäjä)

Tuleeko sitä telkkaria tosiaan katsottua ihan "nollakulmasta"? Jos vähän yläviistosta alareunaan nähden ja baarin saa muutaman sentin edemmäksi, niin ei ne sentit korkeudessa ole niin merkittäviä. Tuskin osuu kuvan tielle...

Mutta jos on jo hankkinut itselleen ongelmia syvyydellä haastellisella tasolla, niin...

Joka tapauksessa tämä olisi edelleen kova (ellei musiikissa paras) ja näin semi-autistina juuri Sony-käyttäjälle toimiva:



Muuten ehdottaisin tätä:


On vain 55mm korkea ja todennäköisesti parasta tällä hetkellä, mutta hinta on ovh. ja saatavuus mitä lie...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sopiiko nää yleisesti ottaen oikeasti kunnon äänentoiston tarjoajiksi myös musiikin kuunteluun jne? Hinnat on aika huimaavia kun miettii millä hinnalla saa pari ihan asiallista kaiutinta ja kotiteatterivahvistimen perustoiminnoilla.
 
Liittynyt
04.09.2020
Viestejä
167
Sopiiko nää yleisesti ottaen oikeasti kunnon äänentoiston tarjoajiksi myös musiikin kuunteluun jne? Hinnat on aika huimaavia kun miettii millä hinnalla saa pari ihan asiallista kaiutinta ja kotiteatterivahvistimen perustoiminnoilla.

En musiikkia kyllä omalla soundbarilla kuuntele, mutta kyllä leffoilla toimii ihan kivasti. Omassa tilassa atmos toimii ihan ok, ni se tuo pikkusen enemmän sitä äänimaailmaa. Ite en halua laadukkaan stereo vahvarin rinnalle ostaa kotiteatteri vahvistinta, siksi otin soundbarin leffoille.
 

Kikero

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
162
Tilasin testattavaksi Samsungin HW-Q900T soundbarin.
Tarkoitus päästä eroon nykyisestä av vahvistimesta sekä lattiakajareista. Ovat niin vähäisellä käytöllä että jollei soundbarin kanssa ala verta vuotamaan korvista niin saavat lähteä.
 
Liittynyt
04.09.2020
Viestejä
167
Tilasin testattavaksi Samsungin HW-Q900T soundbarin.
Tarkoitus päästä eroon nykyisestä av vahvistimesta sekä lattiakajareista. Ovat niin vähäisellä käytöllä että jollei soundbarin kanssa ala verta vuotamaan korvista niin saavat lähteä.
Kerrohan kokemuksia kun saat laitteen.
 
Liittynyt
07.12.2020
Viestejä
16
Tarkoitus olisi hankkia soundbar langattomilla takakaiuttimilla. Lähinnä samsungin hw-q70 ja sille swa-takakajareira kahtellut. Onko muita kuin Samsung ja Lg vaihtoehtoina?

Miten esim. Lg SN9YG ja hw-q70 vertautuvat?
 
Liittynyt
04.09.2020
Viestejä
167
Tarkoitus olisi hankkia soundbar langattomilla takakaiuttimilla. Lähinnä samsungin hw-q70 ja sille swa-takakajareira kahtellut. Onko muita kuin Samsung ja Lg vaihtoehtoina?

Miten esim. Lg SN9YG ja hw-q70 vertautuvat?
SN9YG ei ole keskikaiutinta, joten siksi en sitä ottaisi.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
SN9YG ei ole keskikaiutinta, joten siksi en sitä ottaisi.
Miten niin ei ole keskikaiutinta? No kylläjän siinä vaan on tottakai kun 5.1.2 tsydeemi, mutta en kyllä kuitenkaan ottaisi lg tä.

Samsung äänenlaadullusesti 100 kertaa parempi , etenkin mysiikin kuuntelussa.

Mulla oli ekana itsellä lg sn11rg joka vaihtui samantien samsung q950t.

Halvemmusta malleista sampan q800t oikein hyväsointinen ja tasapainoinen ääni.

Sit muistatte vaan että ainakin lg n noi lusävaruste takakajarit tulee johdoilla kiinni siihen lähetin yksikköön. En muists nyt miten sampan kohdalla oli.
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
561
Onko kellään kokemuksia Sonyn HT-XF9000 ja HT-ZF9 (tai kenties HT-G700) soundbareista?
Tulisi Sonyn 65HX95 töllön kaveriksi. Lähinnä mietin sitä että onko tuo vanhempi HT-XF9000 miten ponneton noihin uudempii verrattuna? Tuota 9000 mallia saisi käytettynä reilulla satasella, kun taas ZF9 maksaa uutena noin 500.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Onko kellään kokemuksia Sonyn HT-XF9000 ja HT-ZF9 (tai kenties HT-G700) soundbareista?
Tulisi Sonyn 65HX95 töllön kaveriksi. Lähinnä mietin sitä että onko tuo vanhempi HT-XF9000 miten ponneton noihin uudempii verrattuna? Tuota 9000 mallia saisi käytettynä reilulla satasella, kun taas ZF9 maksaa uutena noin 500.
Silloin kun itselleni soundbaaris etsin niin kävin demoamassa tuon ht-g700... Tuli testattua bluetoothin kautta musiikilla niin ainakin siinä subbari ja baari soi ihan eri tahtiin etten tykännyt yhtään...muutenkin sellainen jumputtava basso, ei yhtään eroitteleva. Sit tiedoksi että noissa sonyissä on feikki atmos eli tehty virtuaalisesti. Ei löydy kaiuttimia siis joka kanavalle.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
368
Hellurei, hankinnassa olisi soundbar tv kylkeen niin ääniä parantamaan kuin musiikin kuunteluun. itse en niin soundbareista tiedä ja kaupoissa niiden hinnat heittää pitkälti 100-1000€ välillä. Ensiksi ajattelin, että siinnä pitää olla bluetooth jos puhelimen haluaa yhdistää ja musiikkia kuunnella, mutta taitaa nykyisin kaikissa olla luutuutit yms. Eli ehdotuksia hyvään ”perus” soundbariin millä saa mukavan kokemuksen ja basso myös potkii musiikkia kuunnellessa. Budjetti noin 100-300€ katsotaan nyt mitä vastaan tulee :D
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
368
Hellurei, hankinnassa olisi soundbar tv kylkeen niin ääniä parantamaan kuin musiikin kuunteluun. itse en niin soundbareista tiedä ja kaupoissa niiden hinnat heittää pitkälti 100-1000€ välillä. Ensiksi ajattelin, että siinnä pitää olla bluetooth jos puhelimen haluaa yhdistää ja musiikkia kuunnella, mutta taitaa nykyisin kaikissa olla luutuutit yms. Eli ehdotuksia hyvään ”perus” soundbariin millä saa mukavan kokemuksen ja basso myös potkii musiikkia kuunnellessa. Budjetti noin 100-300€ katsotaan nyt mitä vastaan tulee :D
Ainiin ja töllönä philipsin ambient töllö, joku vuoden vanha. Mahtaakohan edes olla merkitystä mihin telkkuun liittää‍♂
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Ainiin ja töllönä philipsin ambient töllö, joku vuoden vanha. Mahtaakohan edes olla merkitystä mihin telkkuun liittää‍♂
No noita soundbaareja on tolkuton määrä.

Parhaan liitännän saa jos telkusta löytyy earc.... Niitä ei ole kuin näissä uusimmissa malleissa mutta arc liitäntä löytyy melkein kaikista vähänkin uudemmista telkuista. Siinä kuva ja ääni siirtyy hdmi piuhas pitkin ja tv sekä soundbar käynnistyy samaanaikaan ja voit perusjuttuja ohjata tv n gagella.

Tuohon hinta luokkaan suosittelen jbl n tai samsungin soudbaareja. Jbl lää löytyy vielä edullisemmin. Atmokset saat unohtaa mutta ihan kelvollisen dolby digital vehkeen saat ok bassoilla. Surroundit noissa onnettomat koska ei löydy mistää takakajareita suoraan.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 243
300 eurolla saa myös Yamahaa.
Yamaha YAS-207 missä mukana langaton subwoofer
Yamaha YAS-109 ilman subwooferia, mutta soundbar tekee aika hyvää bassoa ilmankin. Lisäksi siihen saa kiinni langallisen aktiivisen subwooferin jos sellainen löytyy ennestään.

Itsellä on Yamaha YAS-108 erillisellä subwooferilla, mikä on vanhempi malli tuosta 109:stä ja olen ollut tyytyväinen. Tosiaan 300 eurolla ei atmosta saa, mutta Yamahoissa on DTS Virtual X: 3D -tilaääni, mikä simuloi surroundia sivulla ja takana. Riippuu tilasta mihin asennettu ja leffasta että toimiiko vai ei. Itse olen jättänyt sen useimmiten pois käytöstä.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Hellurei, hankinnassa olisi soundbar tv kylkeen niin ääniä parantamaan kuin musiikin kuunteluun. itse en niin soundbareista tiedä ja kaupoissa niiden hinnat heittää pitkälti 100-1000€ välillä. Ensiksi ajattelin, että siinnä pitää olla bluetooth jos puhelimen haluaa yhdistää ja musiikkia kuunnella, mutta taitaa nykyisin kaikissa olla luutuutit yms. Eli ehdotuksia hyvään ”perus” soundbariin millä saa mukavan kokemuksen ja basso myös potkii musiikkia kuunnellessa. Budjetti noin 100-300€ katsotaan nyt mitä vastaan tulee :D

Ainakin tämmöttiset löytyi, en suosittelis Samsungia tai Sonya. Kun kerran tykkäät et bassos on ytyä. Ja noista LG:n vehkeistä niin soinnista löytyy tarkkuuttakin ja bassostakin tarkkuutta, riippuen lähdemateriaalista, tämä sen takia jos joku tulee tänne itkeen ettei niis tarkkuus riitä. Sen sijaan nois LG:n joissain tilaääni jutuis saattaa ol sanomista, jos niitä kaipaa kun
nois ne tulee monesti vain stereona.

Ei välttämäti pidä Atmostakaan unohtaa, no juu onhan se sellane "Lite Atmos" mut kummiskin.

LG SN7Y 3.1.2 Dolby Atmos Soundbar -äänijärjestelmä 299,00

Philips TAB8405 2.1 Soundbar-äänijärjestelmä 279,00

Tos Philipsis on virtuaalisesti toteutettu Atmos, eli ei niin kuin tuo LG mis suuntaavat kajarit.
Mä valitsisisn noista ton LG:n.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Ainakin tämmöttiset löytyi, en suosittelis Samsungia tai Sonya. Kun kerran tykkäät et bassos on ytyä. Ja noista LG:n vehkeistä niin soinnista löytyy tarkkuuttakin ja bassostakin tarkkuutta, riippuen lähdemateriaalista, tämä sen takia jos joku tulee tänne itkeen ettei niis tarkkuus riitä. Sen sijaan nois LG:n joissain tilaääni jutuis saattaa ol sanomista, jos niitä kaipaa kun
nois ne tulee monesti vain stereona.

Ei välttämäti pidä Atmostakaan unohtaa, no juu onhan se sellane "Lite Atmos" mut kummiskin.

LG SN7Y 3.1.2 Dolby Atmos Soundbar -äänijärjestelmä 299,00

Philips TAB8405 2.1 Soundbar-äänijärjestelmä 279,00

Tos Philipsis on virtuaalisesti toteutettu Atmos, eli ei niin kuin tuo LG mis suuntaavat kajarit.
Mä valitsisisn noista ton LG:n.
Onko sulla tuota lg tä kun sitä kehtaat suositella?

Mulla oli lg n lippulaiva sn11rg kokeilussa js sekin oli ihan paska musiikilla...takakajareista ei käytännösdä kuulun mitään ja basso hakkas omaan tahtiin...ei jatkoon. Miten tuollainen halpis olisi millääntavslla parempi?

Itselle tuli vaihdossa samsung q950 t koska panostin hyvään surroundiin ja toi soi musikkillakin aivsn hemmetin hyvin ja basso tulee pehmeästi mukana. Aivan järkyttävä ero tuohon lg hen.... Rting onkin arvostellut tuon 2020 parhasksi soundbariksi.

Samsung q800t soundbaria (3.1.2) kävin gigantisss myös demoamassa ja soi parhaiten noissa 400 € hintsluokassa. Muut testattavat sony g700 js lg sn8yg.

Käykää demoamassa itse noits ekana niin saatte vähän osviittaa.

Täsdä muutamis mitä uskaltaisin sulle suositella...



Ja siitä halvempaa q60t mallia...

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Onko sulla tuota lg tä kun sitä kehtaat suositella?

Mulla oli lg n lippulaiva sn11rg kokeilussa js sekin oli ihan paska musiikilla...takakajareista ei käytännösdä kuulun mitään ja basso hakkas omaan tahtiin...ei jatkoon. Miten tuollainen halpis olisi millääntavslla parempi?

Itsellä tuli vaihdossa samsung q950 t koska panostin hyvään surroundiin ja toi soi musikkillakin aivsn hemmetin hyvin ja basso tulee pehmeästi mukana. Aivan järkyttävä ero tuohon lg hen.... Rting onkin arvostellut tuon 2020 parhasksi soundbariksi.

Samsung q800t soundbaria (3.1.2) kävin gigantisss myös demoamassa ja soi parhaiten noissa 400 € hintsluokassa. Muut testattavat sony g700 js lg sn8yg.

Käykää demoamassa itse noits ekana niin saatte vähän osviittaa.

Täsdä muutamis mitä uskaltaisin sulle suositella...
On mulla on LG:n SJ4. Ennen tota oli Sony. Joo ja ton tiedän ettei Rtings suosi LG:n Sounbareja. Siinäkin oot oikeessa et kantsii ite käydä demoamas. Tossa kysyjä nimenomaan tykkäs et bassos on ytyä. Mä en pidä Sonyn enkä Samsiungin bassoista, tosin nyt on jonkin verran aikaa kun oon viimeks kokeillu. Mutta kun sanoit kokeillees tuon LG:n SN8 YG mallin niin uskaltaisin väittää et oisin sen valinnu ennemmin kun ton Samsungin. Olen ton SN 8:n kokeillu myös, mutta en juuri tuota Samsungin mallia. Mä nyt en välttämäti tarvinnu tota Atmos mallista Sounbaria niin on kaupas vieläkin...

Samsungien ja Sonyien bassot mielestäni edelleen liian sanoisko töks, erottelee liikaa väärin tai koettaa loihtia lähteestä riippumati ihmeitä. Painetta ja puhallusta uupuu liikaa.

Omasta SJ4:sta pidän just musan kuuntelus, tosin en pahemmin rokkia rimputtele...
Nois edukkaammis LG on pitkään ollu parempi, se on totta et siinä RG 11 mallis on ollu ongelmia, siinä ei tahdo se Atmos oikein toimia.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
On mulla on LG:n SJ4. Ennen tota oli Sony. Joo ja ton tiedän ettei Rtings suosi LG:n Sounbareja. Siinäkin oot oikeessa et kantsii ite käydä demoamas. Tossa kysyjä nimenomaan tykkäs et bassos on ytyä. Mä en pidä Sonyn enkä Samsiungin bassoista, tosin nyt on jonkin verran aikaa kun oon viimeks kokeillu. Mutta kun sanoit kokeillees tuon LG:n SN8 YG mallin niin uskaltaisin väittää et oisin sen valinnu ennemmin kun ton Samsungin. Olen ton SN 8:n kokeillu myös, mutta en juuri tuota Samsungin mallia. Mä nyt en välttämäti tarvinnu tota Atmos mallista Sounbaria niin on kaupas vieläkin...

Samsungien ja Sonyien bassot mielestäni edelleen liian sanoisko töks, erottelee liikaa väärin tai koettaa loihtia lähteestä riippumati ihmeitä. Painetta ja puhallusta uupuu liikaa.

Omasta SJ4:sta pidän just musan kuuntelus, tosin en pahemmin rokkia rimputtele...
Nois edukkaammis LG on pitkään ollu parempi, se on totta et siinä RG 11 mallis on ollu ongelmia, siinä ei tahdo se Atmos oikein toimia.
Isäukolla on just toi sama halpis lg sn4 ja se on hintaansa nähden ihan ok.... Se on kaukana mistään hifi vehkeestä mutta soittaa musiikkiakin ihan ok kun valitsee sen bass boostin...muut tilat on ihan skeidojs. Kokeiltu on. Noi kalliimmat lg t on tv n omien kaitsojen korvaajina ihsn ok ja leffatkin menee mutta musasss ne on ihan paskoja. Voit uskoa että kokeilin vaikka mitä huonekalibrointia ja eri äänitilojs ja muistaskseni se normaali oli jotenkin siedettävä , muut kuullosti kihiseviltä paskakaiuttimilta. Bassossa on kyllä noisss potkua mutta mun makuun ne soi aivan eri tahtia baarin kanssa. Sellainen jumputtava joks ei mene ales.

Toi samsung on valovuoden edellä mitä tulee etenkin musiikissa js miten se erottelee eri sävyjä ja ääni kuullostaa luonnolliselta eikä värittyneeltä.

Oon testaillut myös dolby atmos music kappaleita joka soi ihan hemmetin hyvin.

Voit olls siinä oikeassa että ihsn hintavertailu. Alapäässä lg vie mutta vähänkin laadukksimmissa baareissa etenkin samsung painaa ohi.

Oli mullakin ekana mielessä ostaa lg cx n kaveriksi lg n soyndbar mutta järkytys oli melkoinen kun sen tuohon asentelin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 356
Onko sulla tuota lg tä kun sitä kehtaat suositella?

Mulla oli lg n lippulaiva sn11rg kokeilussa js sekin oli ihan paska musiikilla...takakajareista ei käytännösdä kuulun mitään ja basso hakkas omaan tahtiin...ei jatkoon. Miten tuollainen halpis olisi millääntavslla parempi?

Itselle tuli vaihdossa samsung q950 t koska panostin hyvään surroundiin ja toi soi musikkillakin aivsn hemmetin hyvin ja basso tulee pehmeästi mukana. Aivan järkyttävä ero tuohon lg hen.... Rting onkin arvostellut tuon 2020 parhasksi soundbariksi.

Samsung q800t soundbaria (3.1.2) kävin gigantisss myös demoamassa ja soi parhaiten noissa 400 € hintsluokassa. Muut testattavat sony g700 js lg sn8yg.

Käykää demoamassa itse noits ekana niin saatte vähän osviittaa.

Täsdä muutamis mitä uskaltaisin sulle suositella...



Ja siitä halvempaa q60t mallia...

Itellä on tommonen SN11RG ja oon ihan tyytyväinen, mielestäni oli kyllä sen 699€ väärti mitä siitä maksoin.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Itellä on tommonen SN11RG ja oon ihan tyytyväinen, mielestäni oli kyllä sen 699€ väärti mitä siitä maksoin.
No sulle en ala sitä haukkumaan jos itse siitä pidät:)

Saanko kysyä teitkö sille mitään kalibrointia tai muuten säädit asetuksia? Itse en saanut millään toimimaan etenkin musiikin kanssa.

Jossain oli että out of the box olis surkea mutta säätämällä sais paremmaksi...en kyllä itse keksin mitä ois pitän säätää?

Oli mulla kännyssä se lg äppikin misdä oli ne kalibroinnit sun muut jutskat...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 356
No sulle en ala sitä haukkumaan jos itse siitä pidät:)

Saanko kysyä teitkö sille mitään kalibrointia tai muuten säädit asetuksia? Itse en saanut millään toimimaan etenkin musiikin kanssa.

Jossain oli että out of the box olis surkea mutta säätämällä sais paremmaksi...en kyllä itse keksin mitä ois pitän säätää?

Oli mulla kännyssä se lg äppikin misdä oli ne kalibroinnit sun muut jutskat...
Ite kokeilen sitä kännykkä appin calibrointia mutten havainnut sen vaikuttavan mihinkään. Katselin parit dolby atmos leffat ja tulin siihen tulokseen, että hintansa verran äänet parani ja päätin pitää soundbarin.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Isäukolla on just toi sama halpis lg sn4 ja se on hintaansa nähden ihan ok.... Se on kaukana mistään hifi vehkeestä mutta soittaa musiikkiakin ihan ok kun valitsee sen bass boostin...muut tilat on ihan skeidojs. Kokeiltu on. Noi kalliimmat lg t on tv n omien kaitsojen korvaajina ihsn ok ja leffatkin menee mutta musasss ne on ihan paskoja. Voit uskoa että kokeilin vaikka mitä huonekalibrointia ja eri äänitilojs ja muistaskseni se normaali oli jotenkin siedettävä , muut kuullosti kihiseviltä paskakaiuttimilta. Bassossa on kyllä noisss potkua mutta mun makuun ne soi aivan eri tahtia baarin kanssa. Sellainen jumputtava joks ei mene ales.

Toi samsung on valovuoden edellä mitä tulee etenkin musiikissa js miten se erottelee eri sävyjä ja ääni kuullostaa luonnolliselta eikä värittyneeltä.

Oon testaillut myös dolby atmos music kappaleita joka soi ihan hemmetin hyvin.

Voit olls siinä oikeassa että ihsn hintavertailu. Alapäässä lg vie mutta vähänkin laadukksimmissa baareissa etenkin samsung painaa ohi.

Oli mullakin ekana mielessä ostaa lg cx n kaveriksi lg n soyndbar mutta järkytys oli melkoinen kun sen tuohon asentelin.
Et ol ainut täl saitil kellä ei LG:n töllö ja sounbar ol toiminu oikein yhteen, jokin aika sitten oiskos ollu C9 ja SJ4 ei toiminu yhdes, basso kuulema suttas kaikki alles...

Mulla sit taas toimii Samsungin tööllön kans hyvin tuo SJ4.

En käytä kun Standard ja Cinema tilaa, se ASC tila viivästyttää pikkusen ääntä, niin ei käytös.
Yö tila on joskus käytös. Mun musat on kaikki suoraan YouTubesta töllön sovelluksella.

En niin erityisen Hifiä oleta saatavankaan noista, mutta kiva kuulla et Samsungin Soudbarista sellasta saat, se et nois LG:n Soundbareis itse baari ja basso sois eri tahtiin, niin en ol kuullu enkä itse havainnu.

Sellasen pikkusen ihme jutun huomasin oisko ollu vuos sitten, kun Kasaria töis kuuntelin, niin YouTubestakin Laura Braniganin Self Control kipaleen hain, ja kokeilin Samsungin tabletil soitella sen Wifi Direktillä verkon yli töllöstä, niin tarkkuus/erottelu parani jonkin verran versus töllön oma YouTube sovellus.
Tiedä sitten mistä johtui mutta tul pikkusen fiilis et suht liki ellei jopa paremmin soinu kun n. 80- luvun puol välin ns. marketti stereo paketit... eiks sekin ol jo melkein Hifi Stereoo ?!
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
11
Rtings latency mittauksen mukaan lähes kaikissa parhaimmilla pisteillä olevissa laitteissa on viive audiossa 50-100ms. Luulisi tämän pelatessa häiritsevän? Esim. Mixed rating ykkösestä Q950 kerrotaan "That said, it may not be as suitable for watching videos over its ARC connection."
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
564
Kattellut tässä uutta soundbaria olkkariin (tällä hetkellä käytössä JBL Bar 5.1 irroitettavilla taka-ämyreillä ja ei vaan tuo JBL:n jylisevä basso toimi itselleni, ei minkäänlaisia nyansseja alapäässä. Itseasiassa makkarissa oleva Samsung HW-N660+SWA-8500S takakajarit toimii itselleni paremmin).

Ajattelin mennä all-in ja tällä hetkellä vertailussa LG SN11RG ja Samsung HW-Q950T. Onko teillä näistä mainittavia kokemuksia? Rtingsissa molemmat ihan kunnollisessa 8+ pinnassa. Lisäksi LG on tällä hetkellä 120€ halvempi.

Hiukan netissä revikoita katsellessa on tullut selväksi, että äänellisesti Samsung vie LG:tä jonkin verran. Samsungissa kuitenkin kaikki vuorattu kankaalla, jonka näen aikamoisena haistavittu-liikkeenä valmistajan osalta, kun kämpässä asuu kaksi lähes kaikkea kynsivää kissaa. Lisäksi Samsungissa näyttö on ilmeisesti barin päällä, joka on suorastaan vammaisen kuuloinen ratkaisu??? LG:ssä myös kuulosti erinomaiselta muokattava EQ, Room Correction ja Google Assistant -tuki.

Voiko tulla paha mieli jos nappaa tuon LG:n 679€ hintaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Voiko tulla paha mieli jos nappaa tuon LG:n 679€ hintaan?
Ei siit välttämäti mielipaha tule mut kunhan et odota siltä liikoja.
Jos oisin noitte kahen väliltä nyt valitsemas niin en osaa sanoa kumman valitsisin.

Ehkä jonkin edukkaamman LG:n.

Tämmöttisen huomasin avfoumssil: Tuon nyt 8. kesäkuuta ollu... #4024

Olen juuri testannut John Wickiä valmiilla asetuksilla, joita käytin Ready Player One -ohjelmaan. Vaikka se näyttää vähentävän mutaa, se on edelleen olemassa, mutta se on parempi. Kuuntelin samaa kohtausta muutaman kerran ja pidän parempana äänestä, kun asetan blu ray -soittimen PCM: ksi, joten saan DDTrueHD 7.1 -radan ilman Atmos-metatietoja. Häpeä.

LG SN11RG Owners Thread

En tiedä varmuudella mikä tosssakin on homman nimi, eikä silti yllätä et joskus sointi ois jopa parempi ilman Atmosta...
Jotkut tosiaan väittävät et Samsungis ois laadukkaampi ääni, nois lippulaiva vehkeis.
Mut juu pitää ne kissatkin sun huomioida.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Kattellut tässä uutta soundbaria olkkariin (tällä hetkellä käytössä JBL Bar 5.1 irroitettavilla taka-ämyreillä ja ei vaan tuo JBL:n jylisevä basso toimi itselleni, ei minkäänlaisia nyansseja alapäässä. Itseasiassa makkarissa oleva Samsung HW-N660+SWA-8500S takakajarit toimii itselleni paremmin).

Ajattelin mennä all-in ja tällä hetkellä vertailussa LG SN11RG ja Samsung HW-Q950T. Onko teillä näistä mainittavia kokemuksia? Rtingsissa molemmat ihan kunnollisessa 8+ pinnassa. Lisäksi LG on tällä hetkellä 120€ halvempi.

Hiukan netissä revikoita katsellessa on tullut selväksi, että äänellisesti Samsung vie LG:tä jonkin verran. Samsungissa kuitenkin kaikki vuorattu kankaalla, jonka näen aikamoisena haistavittu-liikkeenä valmistajan osalta, kun kämpässä asuu kaksi lähes kaikkea kynsivää kissaa. Lisäksi Samsungissa näyttö on ilmeisesti barin päällä, joka on suorastaan vammaisen kuuloinen ratkaisu??? LG:ssä myös kuulosti erinomaiselta muokattava EQ, Room Correction ja Google Assistant -tuki.

Voiko tulla paha mieli jos nappaa tuon LG:n 679€ hintaan?
Äänenlaadullisesyi tuo samsung on valovuoden edellä.... Mulla oli ensi alkuun toi 11rg ja lähti bumerangina takaisin. Samsung soi aivan helvetin hyvin joka matskulla etenkin musiikilla missä ero ihan vaötava.

Ainoa huonopuoli tuossa on tosiaan noi kissan kynnet ellet saa opetettua ettei mene kynsimään sitä ;)

Katselin sinuna virlä tuon jbl 9.1 ...se oli mulla kanssa vaihtoehtona mut ollut nyt kauan hinta tonniin mikä kyl liikaa. Halvimillaan saanut 599€ mikä hinta siitä kyllä kova.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Ei taida toi tukea DTS formaatteja ja se on kyllä iso miinus.
Näin on raportoitu. Mielenkiintoinen valinta.

Muita huomioita videoista:

-Klipsch Connect -sovellus täysin keskeneräinen - luvanneet uuden sovelluksen Elokuun loppuun mennessä
-Ei löydy tarpeeksi säätöjä esim. EQ
-Kaukosäätimessä automaattinen taustavalo
-Soundbarin led-näytön kirkkaus säädettävissä ja kokonaan poiskin
-Lisäsubbarin voi kytkeä suoraan soundbariin tai langattomaan subbariin
-Etukanavia sekä surround-kanavia voi säätää erikseen voimakkuuden osalta (vasen ja oikea) esim. Samsung ei anna säätä kuin pareissa
-LED-nappia pitämällä pohjassa saa näkyviin codecin
 
Liittynyt
20.07.2021
Viestejä
5
Oliko kokemuksia suuntaan tai toiseen tuosta JBL Bar 9.1 -järjestelmästä? Onko magneetti tarpeeksi vahva pitämään surround-kaiuttimet latauksessa "ilman alustaa"? Tällä hetkellä meillä ongelmana useimpien 5.1+ soundbarien leveys, vaimon rakastama antiikki TV-taso kun on vain 90cm leveä, eli suurin osa näistä 1.2m+ leveistä soundbareista näyttäisi siinä varsin hölmöltä. Tämä 88 cm leveä JBL voisi olla ihan siedettävä kompromissi, mikäli magneetti on tarpeeksi vahva pitämään kaiuttimet latauksessa siinä ilmassa (ei toki paras ratkaisu tämäkään :D).
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
40
Oliko kokemuksia suuntaan tai toiseen tuosta JBL Bar 9.1 -järjestelmästä? Onko magneetti tarpeeksi vahva pitämään surround-kaiuttimet latauksessa "ilman alustaa"? Tällä hetkellä meillä ongelmana useimpien 5.1+ soundbarien leveys, vaimon rakastama antiikki TV-taso kun on vain 90cm leveä, eli suurin osa näistä 1.2m+ leveistä soundbareista näyttäisi siinä varsin hölmöltä. Tämä 88 cm leveä JBL voisi olla ihan siedettävä kompromissi, mikäli magneetti on tarpeeksi vahva pitämään kaiuttimet latauksessa siinä ilmassa (ei toki paras ratkaisu tämäkään :D).
Kyllä tuo magneetti pitää, on tosi jämäkkä. Täällä tosin mahtuu koko laitos tv-tasolle mutta äkkiä tuossa kokeilin. Ainoa mikä ärsyttänyt, niin ainakin Viaplayn ohjelmia katsoessa saattaa jaksojen välissä hävitä äänet kokonaan ja välillä koko soundbar ei reagoi enää mihinkään muuhun kuin virtajohdon irtiottamiseen laitteessa. Välillä taas jaksojen välillä tai vaikka pausen aikana huomaa että äänet alkavat pätkimään ja korjautuu ainoastaan laitteen sammuttamisella tai virtajohdon ja hdmi-piuhan irroituksella.

Hemmetin ärsyttävää tuon hintaisella laitteella kun tuo on melkein päivittäinen ongelma. Telkkarina LG 65sk7900pla, tuommoinen vähän vanhempi malli siis ja arc-liitännällä kiinni soundbarissa. Ilmeisesti tuo äänen pätkiminen/häviäminen joku tiedossa oleva ongelma mutta päivityksiä ei kuulu? Onko muut törmänneet tähän?
 
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Ajattelin, josko hankkisi soundbarin uuden, 65" Q90T Sampan kaveriksi, jotta elokuvien suurena ystävänä saisi entistä enemmän iloa irti leffoista. Alkoi heti nälkä kasvaa syödessä, ja arvosteluja lukiessa tuli mielikuva, että nuo satasen parin vehkeet olisivat aivan järkyttävän heikkoja. Toisaalta, en mikään hifistelijä ole, ja musiikitkin tullut kuunneltua viime vuodet ongelmitta ihan kännykän kaijuttimesta (tai markkinoiden halvimmista kuulokkeista), ja nyt kun siirryin Google Nestiin, niin kokemus on suorastaan maaginen.

Siispä, mistä vehkeistä saisi eniten vastinetta rahoille? Kun kerran TV on tonnin arvoinen, ja ääni ihan jepa niissä itsessään, niin tuskin on syytä polttaa suurempia summia. Katsellut, että parilla huntilla irtoaisi LG:n SN7Y ja Samsunging HW-T650. Täälläkin ollut molempien valmistajien puolesta- ja vastaanpuhujia. Äkkiseltään, kun mietin, niin loppupeleissä sen leffasoundin ohella melkeinpä merkannee se fyysinen olemus (TV tarkoitus laittaa seinälle, jotta pääsisi eroon TV-tasosta), ja ominaisuudet, esim. sopivuus muiden Sampan laitteiden ja Google Assistentin / Google Nestin kanssa jne. Harmittavan heikosti on arvosteluja tarjolla, ja rtingsissakin joutuu hieman kikkailemaan ja vertailemaan naapurimalleja, kun ei juuri näitä löydy.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
345
Olisikos jollain haisua kun vanha viritinvahvistin sanoi itsensä irti tuossa ja oli siinä kyljessä tannoy fusion f2 + jamon sub 15"

Nyt meinasin soundbaria uuden TV:n alle ja korvaisi nuo tannoyt sillä, mutta haluaisin tuon subin kyllä käyttöön. Eli löytyykö mistään soundbarista sub pre outtia ja hintaluokkaa noin viitisensataa? Jos menee kalliimmaksi, niin täytyy miettiä uutta vahvistinta.. Olisi soundbar vaan hienompi ratkaisu ja en haluaisi luopua hyvästä subwooferista.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 243
Eli löytyykö mistään soundbarista sub pre outtia ja hintaluokkaa noin viitisensataa? Jos menee kalliimmaksi, niin täytyy miettiä uutta vahvistinta.. Olisi soundbar vaan hienompi ratkaisu ja en haluaisi luopua hyvästä subwooferista.
Ei tule äkkiä muita mieleen kuin Yamahat. Ainakin YAS-107/108/109 -mallit. Niissä ei tule mukana erillistä subwooferia, mutta löytyy sub out -liitin. Itsellä käytössä YAS-108 ja erillinen subwoofer. Hintaluokka on siinä 300€. DTS Virtual:X -tilaääni löytyy mutta ei Atmosta.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Olisikos jollain haisua kun vanha viritinvahvistin sanoi itsensä irti tuossa ja oli siinä kyljessä tannoy fusion f2 + jamon sub 15"

Nyt meinasin soundbaria uuden TV:n alle ja korvaisi nuo tannoyt sillä, mutta haluaisin tuon subin kyllä käyttöön. Eli löytyykö mistään soundbarista sub pre outtia ja hintaluokkaa noin viitisensataa? Jos menee kalliimmaksi, niin täytyy miettiä uutta vahvistinta.. Olisi soundbar vaan hienompi ratkaisu ja en haluaisi luopua hyvästä subwooferista.
Klipschin soundbareissa on myös sub-out, mutta hinta nousee:

Klipsch Bar 48 -soundbar – Soundbar – TV-kaiuttimet – Kaiuttimet – Audio ja hifi – Verkkokauppa.com 3.1 setti
Klipsch Cinema 400 -soundbar ja 8" subwoofer – Soundbar – TV-kaiuttimet – Kaiuttimet – Audio ja hifi – Verkkokauppa.com 2.1
Klipsch Cinema 600 -soundbar ja 10" subwoofer – Soundbar – TV-kaiuttimet – Kaiuttimet – Audio ja hifi – Verkkokauppa.com 3.1
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
61
Olen muuttamassa uuteen kämppään ja haluaisin tehdä olohuoneestani mahdollisimman johdottoman. Tällä hetkellä kotiteatterihommia palvelee reilun 10v vanha Creativen 5.1 paketti jonka äänenlaatuun olen tyytyväinen. Millainen ero Soundbarien surroundissa on verrattuna täysin kaiuttimilla toteutettuun settiin?

Kaipailisin myös ehdotuksia paketista, tässä jotian minimivaatimuksia:
- vähintään yksi HDMI-sisääntulo ja yksi ulostulo (videotykkiä varten), optinen liitäntä plussaa
- langattomat satelliitit, subwoofer voi olla langaton tai langallinen
- hyvä surround-ääni
- hintaluokka max. 700eur
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Kaipailisin myös ehdotuksia paketista, tässä jotian minimivaatimuksia:
- vähintään yksi HDMI-sisääntulo ja yksi ulostulo (videotykkiä varten), optinen liitäntä plussaa
- langattomat satelliitit, subwoofer voi olla langaton tai langallinen
- hyvä surround-ääni
- hintaluokka max. 700eur
Samsungin Q950T. Hinta tällä hetkellä hieman yli budjetin, mutta voi tipahtaa taas kohta. Samsung HW-Q950T Review
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Tuli käytyä taas säätämässä appiukon vahvistin ja telkkari kuntoon täällä maalla niin yleisen sähkökatkon jäljiltä, kun asetukset katoavat. Tätä saa olla tekemässä suht usein ja alkoi nyppiä tuo ikivanha vahvistin ja sen ainaiset käyttöliittymähankaluudet. Mietin, josko viskaisi tuon setin mäkeen ja hankkisi tilalle jonkun peruslaadukkaan soundbarin. Vaatimukset ovat vaan vähän erikoisemmat. Laitteen kaveriksi tulee siis telkkari ja ip-digiboksi.

-telkkarin ääni pitää saada muutettua surroundiksi, älkää kysykö miksi kaikki pitää katsoa näin
-äänenlaatu vähintään samaa luokkaa kuin näillä aikoinaan suosituilla perustason 5.1-sarjoilla
-helppokäyttöisyys, ei äppseja, kaukosäädin ja mieluiten vielä, että ohjaus onnistuu vaikka telkkarin kaukosäätimellä

Miten hyvin näillä saa ilman erillisiä takakaiuttimia surroundin toimimaan? Vai toimiiko se ylipäätään ja pitääkö katsojien olla soundbarin keskellä kuullakseen ne takaa tulevat äänet? Katsojat eivät ole keskellä tässä tapauksessa. Pitääkä suosiolla hankkia soundbar jossa on lisänä nuo takakaiuttimet?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 744
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom