Sosiaalinen media

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Haulla ei löytynyt mitään otsikolla "Facebook". Otsikko voi olla turhan mahtipontinen, mutta haluan jättää paljon tilaa kaikille mahdollisille Facebookin korvaajille.

Facebookiin liittyen; huomasin juuri, että tykkäyksiä ei voi enää piilottaa aikajanalta. Olen ottanut tavaksi pistää saman tien piiloon milloin minkäkin tykkäyksen, lähinnä koska se vain lisää turhaa töhkää muiden sisältövirtaan (käsittääkseni ainakin) eikä tykkäys ole mielestäni niin tähdellinen toiminta, että haluaisin sitä sisällyttää toimintalokiini. Nyt vaihtoehtona on vain "En tykkää", kun siellä vielä ennen oli myös "Piilota aikajanalta".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Eikä muuten kukaan tehnytkään threadia aiheesta. Itseasiassa hyvä jättä facebook pois koko otsikosta, kun niitä kanavia on muitakin
Pahemmin en mitään noista käytä vaikka tilejä on vaikka missä. Face varsinkin, no aika masentavaa luettavaa. Ihme porukkaa sitä onkin kavereissa, samat jutut vuodesta toiseen, osa narsisteja huomion hakijoita muka hauskoilla jutuillaan. Sitten kaiken kaikesta kertojat, ja ne ketkä vihjaa että jotain... ja ei kerro mitään.
Suurin osa tietänee mitä tarkoitan.
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Osuvimmat kommentit on valittu, joten osa kommenteista on ehkä suodatettu pois.
Tämmöinenkin on ilmaantunut kommenttikenttiin. Facebook päättää puolestasi mikä on osuvinta ja lukemisen arvoista. Tuon voi toki halutessaan sentään vielä säätää pois tapauskohtaisesti, mutta mitään "älä suodata mitään ikinä" -vaihtoehtoa en ole toistaiseksi löytänyt.

Edit: eipäs sittenkään ole täysin pois kytkettävissä edes tapauskohtaisesti. Tai ainakaan Facebookin sanavalinnat eivät tätä tue. Vaihtoehdot ovat:

Osuvimmat kommentit (Oleellisimmat kommentit näkyvät ylhäällä)

Viimeisimmät (ensimmäisenä uudet kommentit ja sellaiset, joissa on uusia vastauksia)

Osuvimmat kommentit (suodattamaton): Kaikki kommentit; mukaan lukien roskapostit ja vieraskieliset kommentit; suosituimmat kommentit ylimpänä.
Jos kuvaus on "osuvimmat kommentit", se ei voi olla mitenkään suodattamaton. Järjestelty kyllä, mutta ei suodattamaton.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
372
5-10v sitten kun alkoi tämä laajempimittainen omalla nimellä nettiin kirjoittelu, tuli muiden tuttujen mukana liityttyä facebookiin yms. Sittemmin olen poistanut kaikki omalla nimellä olevat tunnukset ja käytän enää satunnaisesti nimimerkkeihin perustuvia sosiaalisia medioita.

Minusta näin on parempi. Nyt kun googlaa (uniikin) nimeni, löytyy vain lopputyö, jotain oppilaitoksen dokumentteja ja julkiselle puolelle tekemieni tutkimusten ja raporttien linkkejä. Tämä on mielestäni sopiva määrä tietoa minusta verkossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
IS tietää kertoa että facebook on tärkeä työnhaussa. Kenelleköhän se fb on oikeastaan tarkoitettu, itselle ja kavereille vai kaikenmaailman uteliaille?

Mutuna muistan että työnhakijaa ei saisi googlailla, vaikka eiköhän kaikki sitä tee.

Omien kavereiden, ja omatkin (harvat) päivitykset kyllä sellaista kuraa ettei sitä kenelleen kehtaisi näyttää;)

Facebook on yhä tärkeämpi kanava työntekijöiden haussa
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 792
Omien kavereiden, ja omatkin (harvat) päivitykset kyllä sellaista kuraa ettei sitä kenelleen kehtaisi näyttää;)
"Työtä etsivän kannattaa olla sosiaalisessa mediassa. Neljä viidestä työntekijöiden palkkauksesta päättävästä pitää sitä erittäin tehokkaana rekrytointikanavana. Facebook on noussut LinkedInin rinnalle."

Toisaaltapa harva yritys on esim rajannut ilmoitusten näkymää vain kavereille. Ehkäpä tämän voisi lukea myös näin, "prosseista ilmoitamme kiinnostuneille facebook sivuillamme". Esim. sellaiset meneillä olevat hankkeet, kuin vaikkapa "Hamina-Vaalimaa moottorie", "Taavetti-Lappeenranta kuutostien uusi linjaus", "Länsi-metro" tai vaikkapa "Kokkola-Ylivieska kaksoisraidehanke", tämänkaltaiset ainakin ovat löytäneet itsensä facebookkiin ja jakavat toisinaan hyvinkin ahkerasti tietoa edistymisistä jne. kunnianhimoisinahankkeina.

Siksi sosiaalistamediaa kannattaisi seurata, koska sieltä on mahdollista sijoittaa itsensä paremmin "oikeaan aikaan, oikealla paikalla".

Entäpä työnhakijoiden facebook-profiilit? Tulisi aikamoiset markkinat psykoanalyylitikoille, jos työnantajille kaikki rupeaisivat avoimesti ja julkisesti antamaan elämänsä kommentit ja sivuhistoriat, selontekoa varten, kuka on "hyvä tyyppi" ja kuka taas ei ole narsistisesti häiriintynyt tai sitten laiska, sosiaalisestirajoittunut tai ylisosiaalinen. Varmaan profiilin rajaaminen kaverien kesken on kaiken A ja O, sekä estäminen kaverien kavereille ja kumppaneille.
Profiilia ei taida tarvita edes ollenkaan, kunhan vain saa seuraamalla ajoitettua tarjouksen kysynnälle.

Harvemmin kirjaudun, mutta uskon tuon pitävän ulkopuolisista vanhatkin loitolla.
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Minulla on 7 seuraajaa, mutta näen niistä vain 5 seuraajan nimet. Mikäs tässä on jujuna?
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
489
En käytä Facebookkia, enkä käytä mitään muutakaan. Sähköposti riittää.
Vähän samoilla linjoilla, eli lähes kaikki kirjoittelu emailin kautta.

Tosin, on mulla face tili, mutta en sinne juuri mitään laita enkä sitä lue. Ihan vain siksi jos joku ikivanha tuttu vaikka kaipaisi yhteystietoja, kun osoite ja puh.numero ei luettelossa.

Linkedin on syytä olla kun töitä hakee, mutta ei sinne kovin moni mitään kirjoita. Pelkkä julkinen cv listaus se sivusto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Mitähän vittua nyt taas... kun en taaskaan muutamaan päivään ole jaksanut facea vilkaista, niin löytyipä viesti ja kaveripyyntö joltain tuntemattomalta. Kaksi yhteistä (turhaa) kaveria on.
Ilmeisesti kuulun johonkin ryhmään, enkä kyllä löytänyt itseäni ko. ryhmästä tai niiden alaosastoista.

Sikäli että poliisiakin voisi kiinnostaa, niin ei kiinnostaisi olla jäsenenä jossain, missä en tietääkseni ole:facepalm:

Laitoin vähän viestiä takaisin että mikäs juttu tämä on, kun kummallisia kyseli. Pitääpi odotella mitä sieltä vastaillaan. VMP:grumpy:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 999
Omalla nimellä vain linkedin. Facebookissa valenimi, kun joskus johonkin kirjautumiseen tarvinnut fb tunnukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Kysyin että mihin ryhmään mä tietämättäni kuulun, ja tulihan vastauskin sitten pahoitteluiden kera. Kattonut tuttujen tutuista saman nimisen ja pistänyt mulle sitten postia.

Joskus yrittänyt laskea niin siinä 50 kohdalla lopetin nimi kaimoja:vihellys: Koko suomessa sitten löytyy vielä enemmän.
Mitään muuta ei sitten netistä nimellä löydykkään. Jos joku googlaa nimeä ja kaupunkia, niin linkedin jota mulla ei siis ole, näyttää yhden poliisin. No se sopii mulle hyvin:lol:
Ja toki face vaihtoehdot.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 252
Esim. nämä palstat on sosiaalisempi some kuin FB.
Tämä on oikeasti hyvin sanottu! Muistaakseni virallisen määritelmän mukaan sosiaalinen media kostuu käyttäjistä, sosiaalisen median mahdollistamasta teknologiasta ja käyttäjien luomasta sisällöstä. Esimerkiksi ensimmäiset Wikit voidaan luokitella sosiaaliseksi mediaksi, mutta nykyään tuo sosiaalinen media tuntuu lähinnä jätekaivolta johon tuottettu sisältö on hyödyllistä vain hetken. Joku Facebook-päivitys kiinnostaa sen ensimmäisen lukukerran ja tykkäyksen verran, mutta ei niitä kukaan hae tai lue myöhemmin. Enemmän minä näe pitkäkestoista arvoa tänne tuotetulla sisällöllä kuin niillä kahvilapäivityksillä.

Sosiaalisen median keskustelupalvelut (Facebook Messenger, Whatsapp, Telegram) ovat kuitenkin äärimmäisen hyödyllisiä ja helpottaneet elämää roimasti. Nuo yhteisöpalvelut (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Google+) ja niiden pirstaleisuus sekä algoritmit ärsyttää ihan julmetisti. Palvelu päättää sinun puolestasi minkälaista sisältöä haluat katsella ja luo ympärillesi eräänlaisen kuplan. Sama kuin tämä foorumi pakottaisi lukemaan pelkästään "kulttuurin rikastuminen"-ketjua aikaisemmin tarkastelemieni ketjujen pohjalta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
658
Pikkasen ärsyttää, kun yksi sukulainen spämmää feediinsä useita Newsnerin paska-artikkelia per päivä, vaikka jo useamman kerran olen koittanut piilottaa noita Newsner-postauksia.

Ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin blokata koko tyyppi.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Emmätiiä, kun en oo käyttäny. Mutta liityin tänään/eilen vid.me:hen ja minds.com:iin. Saa nähdä mitä niistä löytyy.

Minun puolestani twitterit, naamakirja sun muut saavat jäädä muille. Sen verran poliittisesti puolueellisia ovat. Viimeisimpänä Patreon.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
144
Ei mitään sosiaalisia medioita tartteta. Ennenkin pärjättiin ilman ja pärjätään yhä. Turhia nuorisolaisten hömpötyksiä!
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Kyllä tuon facen aika rupee olemaan ohi. Ei sinne paljon enää kaverit kirjottele. Lähinnä facen alkorytmi spammii eri ryhmien postauksia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Kyllä tuon facen aika rupee olemaan ohi. Ei sinne paljon enää kaverit kirjottele. Lähinnä facen alkorytmi spammii eri ryhmien postauksia
Usein ne ryhmien postaukset on sitä parempaa luettavaa. Kavereiden postaukset nyt on sitä yhtä ja samaa päivästä ja vuodesta toiseen. Pistäisin koko roskan poistoon, ellei siellä nyt vahingossa joskus sattuisi olemaan edes jotain tapahtumaa kavereilla, jotka asuu kaukana täältä, ja käytännössä hyvin harvoin tulee nähtyä livenä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Miten Facebookissa saisi blokattua "uutissivuston" Newsner Suomi?
Normaalisti kun henkilön jakamaa uutista klikkaa, niin tulee esiin vaihtoehtoja kuten henkilön tai ko sivuston blokkaaminen.
Newsner ei kuitenkaan näy tällälailla.
Onko newsner joku Facebookin oma mainossivusto?
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
686
En kuulu enkä tule kuulumaan facebookiin. En äkkiä muutenkaan keksi pahempaa syöpää kuin sosiaalinen media nykyään. Tu mitä paskaa.

Tulin vain kertomaan mielipiteeni.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 299
Itselläni on kyllä Twitter, Google+ ja Facebook tili mutta muuhin niitä en käytä kuin youtube-videoitteni jakamiseen.

Tai ollaan tarkkoja niin Twitter ja Google+ ovat vain itse youtube-kanavaani varten missä joskus kerron uusista projekteista.
Facebookissa taas olen parissa PC ryhmässä promoamassa videoitani ja neuvomassa ihmisiä. Mutta tietoja sieltä minusta ei löydy. Ja niitähän se kokoajan huutaa laittamaan.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Mulla on Mikkisoftan 650 luuri ja siinä FB appi. Facebook käytössä puhelimella tulee kaikenlaisia puutteita, eli ei ole kaikki ominaisuuksia mitä jos käyttäisin facea selaimella. Esim. jäsenien liittäminen ryhmiin, jäsenien ilmiaonto tai blokkaaminen, pagen hallintaa yms. Kysymys - jos vaihdan luurin Androidiin, niin saanko appina paremmat toiminnallisuudet?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Mitähän nyt on tapahtunut facessa? Uutena juttuna tullu sivun ylhäälle oikealle, joku "tarinat" vai mikä olikaan. No siinä ollut yhden tutun 15sec video, jos sitä klikkaa siis. Jotain sen kanssa säätelin sain pois näkyviltä.
Nyt sitten tulee ilmoituksia vain ryhmistä mihin kuulun. Ei kenenkään kavereiden päivityksiä. Tästä säätelystä on nyt 3 päivää aikaa. Ja kävin mielestäni kaikki asetukset läpi, joten ilmoituksia pitäisi tulla, jopa kaverit kävin läpi ketä seuraan, ja nekin oli ok.

Käytännössä jää näkemättä suurin osa jutuista, ellen käsin naputtele nimiä ja katso sitä kautta. (ok, no suurin osa on turhaa lätinää), mutta millä hitolla mä saan palautettua tuon pelaamaan niinkuin ennenkin. Eikä haittaa se tarinat lootakaan enää yhtään:facepalm: Jotain tässä nyt on jäänyt väliin, en keksi mitä:confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Mul on alkanu tulee vähän semmonen tunne, että Facebook pakottaa käyttäjät käyttämään sitä tietyllä tapaa, muussa tapauksessa se alkaa tekee asioita hankaliks. Tosin, välil tuntuu, et sivulla on noin muutenkin älyttömästi bugeja.
Jotain tuollaista sitä on itsekin alkanut miettimään. Ei siinä että mainosta pukkaa, jos jotain googlella etsii, niin facesta löytyy kohta tarjouksia. Mä nyt halusin yhden ominaisuuden pois, mikä ei toiminut. Ja sitten lähti samalla ne ominaisuudet millä nyt oli jotain käyttöä. Joka vitun asetuksen oon käynny täikammalla läpi, enkä keksi mitä nyt vielä pitäis tehdä.
Jotain ainakin oli tapahtunut kun pääsääntöisesti kaikki ilmoitukset olikin pois käytöstä, ja nappailin paikalleen jo eilen. Ja tänään edelleen hiljaista pitelee... Joku bugi ehkä, nyt täysin käyttökelvoton.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Sitä päivää ootellessa, ku tulee joku parempi palvelu. Facebook on aika nähty juttu jo.
Näinhän se on. Jos nyt joku parempi sattuu tulemaan, niin miten kaikki wanhukset saa sinne houkuteltua. On tuosta paskeesta sentään jotain oikeaa hyötyäkin, jotain tietoja saa ongittua porukasta ja kavereiden/tuttujen kuulumisia mistä ei muuten koskaan kuulis mitään, vaikken juuri mistään tykkäile tai itse postaile.
Noh pitää vielä tutkia onko jotain unohtunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Parempi ettei ne wanhukset sinne ees tuu, niilläkun on toi nettiketti aivan hukassa suurimmalta osalta.
Muotoillaan nyt näin etten itsekään ole ihan nuoremmasta päästä, ja listoilla ei ole teinejä:beye::vihellys: eipä tosin ihan ikäloppujakaan ole hmm.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
No nythän naamakirja myrkyn lykkäs. Ilmeisesti mainosblokkeri pistää sen sillätavoin sekasin, että newsfeedi loputtomiin päivittää itseään, uutiset vaan vilkkuu etusivulla sarjatulena sikinsokin ja uBlockin laskuri kirjaa minuutissa yli 200 blokkausta.
Mulla adblock näyttää vaan yhtä mainosta. Jotain eroa noissa blockereissa ilmeisesti. Muutenhan tuo on ihan sekaisin ollut jo kuukausia, en saa ilmoituksia seuratuilta muuta kun osan, ja yksi spammaaja jolta olen estänyt ilmoitukset, niin sen ilmot tulee kyllä läpi. VMP.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Mä eilen tein redditiin tästä ongelmasta jutun ja kyllä, uBlockilla Facebook sekoaa tällähetkellä aivan totaalisesti, ainakin Firefoxilla. Ilmeisesti Facebook lähettää vääriä hälytyksiä uBlockille, jolloin se alkaa blokkailee kaikkia julkaisuita ja latailee uusia tilalle --> newsfeed menee tuhatta ja sataa eestaas.
Itseasiassa eilen kävin feikkitilillä Foxilla, en nyt muista onko siinä mitään blockkeria päällä, pitäis olla ainakin ab, en huomannut mitään outoa. Tosin kavereitakin tasan nolla, mainoksiin en kyllä törmännyt.

Muuten tulee chromea käytettyä normaalissa selailussa, ja ab.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
253
Mielipiteitä Facebookin "yhteisöstä" Kesä ja Mökki? Varmaan monelle FB käyttäjälle on tullut vastaan, kun sukulaiset yms ovat osallistuneet "arvontoihin".
About-sivulla ei löydy mitään lisäinformaatiota.

Toinen samanlainen on Kahvikansa, näemmä saman henkilön tuotoksia kun keskenään sivut jakaneet "kilpailuja".

Ekaa kertaa kun Kesä ja Mökki (tai vastaavanlaisen) sivun nähneenä muutama vuosi takaperin on tehnyt mieli perustaa vastaavanlainen: luoda "arvontoja" että saisi paljon näkyvyyttä, ja 10k käyttäjän rajan paukkuessa muuttaisi sivun ihan muuksi.
Tai pistää jäihin kun ihmiset ihmettelevät kun kukaan ei ole voittanut mitään, poistaa kaikki viestit, ja yrittää uudelleen vuoden päästä eri nimellä.

Paljonko tuollaisesta saisi mainostuloja? :kahvi: (jos sellaista fb:ssa saa)
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
1 170
Facebook on kyllä kuollut verrattuna alkuaikoihin. Harva päivitys on enää lukemisen arvoinen. Johtuukohan tuo siitä että kun kaikkien äiditkin liitty facebookkiin, niin kukaan ei enää uskolla tehdä hauskoja päivityksiä.

Kyllähän sitä väki vielä selaa, jutut on jotain kilpailuihin osallistumista tai sitten näitä kavereiden tagaamisia paskoihin videoihin. Ennen ihmiset kirjoittivat omaa paskaansa tuonne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
Itse häivyin FB'stä varmaan joku 5v sitten. 1,5v olin poissa ja sitten palasin, putsasin kaverilistan kokonaan tyhjäksi ja kaikki estot päälle. Pysyin ainoastaan harrasteeseen liittyvissä osto- ja myyntijutuissa, sekä tiettyihin softiin liittyvissä ryhmissä (Overloud TH-U, IK Multimedia Amplitube, Presonus Studio One/Notion, jne....) . Muutama kaveri on kyllä, mutta en mä niitä seuraa, enkä mitään oikein kellekään kirjoittele.

Rasittava koko FB mutta noissa tukiryhmissä hyvä, kun saa vastauksia nopeasti.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Facebookia harvakseltaan hieman selailen, mutta se on nykyään niin juminen paska, että sen käyttäminen on puolimahdotonta. En tiedä johtuuko adblockereista vai mistä, useammalla selaimella sama homma. Ja siis, eihän se teknisesti ole mihinkään oikeaan keskusteluun soveltuva, kun ei minkäänlainen järjestys pysy. Se on siis selkeästi tehty sellaiseksi, että se houkuttelee ihmisiä vain ulostamaan sen oksennuksensa postauksen alle ja suuntaamaan katseen kohti seuraavaa oksennusta. Luotaantyöntävyytensä takia ei tule juurikaan siellä käytyä, ja kun ei tule käytyä, niin huomaa myös, ettei kaipaakaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
En ole koskaan käyttänyt yhtäkään sosiaalista mediaa/alustaa jos näitä vanhanajan keskustelupalstoja ei lasketa. Varsinkaan mitään Facebookkiin viittaavaa.
En ole löytänyt vielä yhtäkään hyvää syytä moisia käyttää. Kavereita/tuttuja voi haastatella Telegramilla ja Signalilla tai perus puhelulla. Omien kuvien tai juttujen pisstämistä mihinkään Intagramiin en ole koskaan edes harkinnut. Mulle on itsestään selvyys että en laita kuvia tai henkilökohtaisia tietoja netin syövereihin.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Facebookista tuli erottua pari vuotta takaperin, eikä ole missään muuallakaan. Alkuun tuntui vähän oudolta ja ulkopuoliselta, mutta tänä päivänä vapauttavalta. Ei ole tarvetta kytätä mitään lävitse ja kaiken tarvittavan kyllä saa muualtakin tietoon, ei välttämättä niin nopeasti, muttei sillä yleensä ole väliä.
Nykyään tulee soiteltua niille hyville kavereille useammin joka on paljon mukavampaa kuin nauruhymiöiden spämmääminen johonkin kuvien alle. Tyttöystävää kun vierestä seuraa niin kamalan kauan aikaa menee siihen, kun aamuisin ja muutaman kerran päivässä selaa nämä palvelut lävitse, eikä hän ole edes paha somen käyttäjä. :rolleyes:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Onhan noista se ilo, että tietää suunnilleen missä kaikki ne tutut ja kaverit menee, joihin ei erilaisten ruuhkavuosien ja nyt rajoitusten vuoksi ehdi pitää yhteyttä. Ja joku tähän heti että mitäs kavereita ne on jos ei henkilökohtaista aikaa ole jokaiselle? Noh, tervetuloa perheellisten arkeen. Jos ei olisi somea yhteysvälineenä niin tuskin se vuosittainen mökkireissukaan kohta enää tapahtuisi.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Itse häivyin FB'stä varmaan joku 5v sitten. 1,5v olin poissa ja sitten palasin, putsasin kaverilistan kokonaan tyhjäksi ja kaikki estot päälle. Pysyin ainoastaan harrasteeseen liittyvissä osto- ja myyntijutuissa
Itse tein saman jokunen vuosi sitten. Itse just laittelin jotain kissakuvia ja tälläsiä yleisiä juttua vuosia sitten sinne kunnes tajusin että ei ketään oikeasti kiinnosta mitä mä tänään tein tai missä kävin niin lopetin täysin sen päivittämisen. Lähes kaikki kaverit poistin koska ei minuakaan kiinnosta se kuka milloinkin on jossain pulkkamäessä tai katella jonkun päivittäisiä selfieitä. Pysyn parissa ryhmässä joita tulee seurattua muutaman kerran päivässä muuten en mitään sinne laita tai kommentoi kenenkään postauksia enään. Viimesin oma postaus on varmaan 3 vuoden takaa.

Miten jotkut jaksaa vuodesta toiseen joka päivä laittaa jotain päivityksiä ja selfieitä jotkut jopa usean kerran päivässä poistailee ihan helvetin tyhmiä juttuja kuvitteleeko ne oikeasti että suurinta osaa kiinnostaa paskan vertaa niiden jutut?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Face tunnus on edelleen, mutta eipä sinne tule juuri mitään laitettua. Ei minua kiinnosta muiden tusinapäivitykset eikä ketään muutakaan kiinnosta minun laittamat. Olen ajatellut sulkea lopullisesti, mutta eipä tuosta haittaakaan ole. Jos vaikka joku kaukainen tuttu joskus haluaisi sitä kautta ottaa minuun yhteyttä, niin siihen varmaan hyvä palvelu. Tuskin tulee tapahtumaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 849
Veemäinen skenaario: Regattu Instaan Facen tunnuareilla joskus 1-2v sitten. Sen jälkeen Face-tunnusten pääsähköposti vaihdettu, eikä enää pääsyä vanhaan. Nyt Insta-paske sanoo, että joka halvatun sisäänkirjautumisyritys on epäilyttävä ja antaa ainoaksi sisäänpääsyvaihtoehdoksi lähettää turvakoodi tuohon fucking vanhaan sähköpostiosoitteeseen, joka ei ole enää käytössäni. Installa tietenkään ei ole minkäänlaista, toistan, ei minkäänlaista yhteydenottokanavaa ongelmatilanteita varten. En löydä Facesta mitään viitettä Instan tililinkitystä koskien, jonka voisi purkaa ja yrittää rekata/kirjautua tuonne Instaan puhtaalta pöydältä Face-tunnareilla. En todellakaan ole kiinnostunut niin paljon ko. palvelusta (/palveluista), että vaivautuisin luomaan sinne uudet tunnukset helppoa lainattua Facebook-kirjautumista enempää, mutta joskus Instassa joku sisältö saattaa olla kirjautumisen takana. Auttakee miestä ylämäessä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mitään avointa fabopostailua en kyllä harrasta. Paljon erilaisia ryhmiä on käytössä jotka käytön mukaan eri alustoilla. Päivittäiset tsättiporukat whatsappissa tai telegramissa ja ne joissa postataan harvemmin asiaa, jonka löytyvyys vaikka viikonkin päästä on oleellista, menee facebookin ryhmiin. Eli kun pitää esim. järkätä joku juttu.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Olihan siellä nytkin kirves juttu. No tottahan sitä nyt muutama tunnus on facessa. Hyvin saa keskustelua aikaiseksi, kun käy toisella sanomassa, että ompa halpa tuo myytävä tavara ja toisella haukkuu kalliiksi. Mutta kuten verkkiksen myyjä totesi kaikkee ei kannata uskoo verkonkeskustelupalstoilla. Voi olla Allu Tuppurainen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 837
En ole koskaan käyttänyt yhtäkään sosiaalista mediaa/alustaa jos näitä vanhanajan keskustelupalstoja ei lasketa. Varsinkaan mitään Facebookkiin viittaavaa.
En ole löytänyt vielä yhtäkään hyvää syytä moisia käyttää. Kavereita/tuttuja voi haastatella Telegramilla ja Signalilla tai perus puhelulla. Omien kuvien tai juttujen pisstämistä mihinkään Intagramiin en ole koskaan edes harkinnut. Mulle on itsestään selvyys että en laita kuvia tai henkilökohtaisia tietoja netin syövereihin.
Tämä se on ollut paras päätös myös itsellä kun on jättänyt kaikki nämä antisosiaaliset alustat käyttämättä. Oman lähipiirin ihmiset saa puhelimella/tekstarilla/Signalilla tarvittaessa kiinni, joskus ihan wanha kunnon sähköpostikin toimii kun on pitänyt esim. sopia jotain porukalla tapahtuvaa.

Sen verran myös tuosta omasta yksityisyydestä sekä muiden haluaa pitää kiinni, etten lataile nettiin myöskään mitään kuvia joista voisi tunnistaa itseni tai läheiseni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Facesta, pitkät miinukset päivittäin profiilikuvien vaihtajille ja kaiken maailman ruokapostauksille, evvk. Muiden psykoosit ja harhat tulee myös ohitettua aika hyvin. Hyvinä puolina sitten näkee tuttujen ja sukulaisten juttuja, keitä ei muuten tapaa käytännössä ikinä.
Sitten puskaradio usein hauskaa seurattavaa, kauppapaikoilla saanut myytyä kaikkea turhaa, tai ostettua jotain mitä tarvii, sama roskalavalla pääsee hyvin itselle turhista kamoista eroon, joskus löytää jotain mitä tarvii.
Tuntemattomistakin on tullut tuttuja joissain tapauksissa. Viikonloppuisin voi joistain kavereista päivitysten perusteella nähdä voiko mennä käymään, jos eivät näytä olevan kotona jne. Harvoin tulee soiteltua tai laitettua viestiä kenellekään noissa tapauksissa.
Itse en kyllä päivitä juuri mitään, ja silloinkin harvoin - ei mitään kovin tärkeää. Muita someja en juurikaan käytä.

Nykyään vielä kun uutisissa on vaan huonoja uutisia, niin helpommin katsoo facesta jos siellä jotain muuta. Ennen ehkä kerran päivässä jossain kohtaa jos muistaa. Nykyään jo parikin kertaa päivässä.

Joku tuossa sanoi jotain adblokista. Ite vaihdoin Ublockiin, melkein viikon ihmettelin kun ei mitään uusia päivityksiä, ellei itse etsi. No se block pois päältä niin alkoi taas toimimaan.
Josta tuli mieleen että ihan vitusti mainoksia nykyään, vähemmälläkin pärjäisi.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
288
Facebook-tunnukset tuli poistettua jo kymmenkunta vuotta sitten, kun ei huvittanut lukea puolituttujen turhanpäiväistä paskaa. Jos jollakulla on joskus oikeaa asiaa, niin Fonectasta saa tarvittaessa puhelinnumeroni.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Facebookkia pidin jo hyvin vastenmielisenä palveluna heti alussa, enkä sinne ole koskaan tiliä avannut. Joillekin tutuille aivan uskomaton ajansyöjä, jonne käytetään useita tunteja päivässä suvun ja tuntemattomien asioiden vatvontaan. Todella ärsyttävää myöskin, kun pakottavat tuonne tilin hankkimaan, jos joku sinne jotain linkkaa.

Twitteriä on tullut vuosia käytettyä mielenkiintoisten henkilöiden ja ryhmien seurantaan. Tosin senkin hylkäsin, kun sensuuriaalto vuoden alussa alkoi ja siirryin Parleriin, joka joutui poliittisen ajojahdin kohteeksi ja suljettiin lopulta Amazonin toimesta.

Parler palasi lopulta muutama tunti sitten verkkoon.


Gabiin siirryn sitten ja se onkin viime viikkoina lähtenyt oikein mukavaan nousuun ja ovat saaneet serveri kapasiteettiakin mukavasti lisättyä, niin ei enää juurikaan pätki.


Mindsiin moni on Facebookista siirtynyt. En ole tuonne tiliä tehnyt. Tosin tuostakin on varoiteltu, ettei tuollakaan sananvapautta arvosteta.

 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Someissa pitäisi melkein kieltää algoritmit lailla. Kun maltillisesti tietyllä tavalla ajattelevat saa algoritmin tuottamina vain niitä uutisia, jotka ruokkivat omaa vahvistusharhaa, alkaa kaikki menemään omiin poteroihinsa ja järkevä vuoropuhelu loppuu.

Itsestäkin todella rasittavaa kun jos katson vaikka aamukahvilla videon siitä kun joku pelastaa jonkun eläimen jäistä, niin nyt niitä elukoita jäissä tunkee joka tuutista eikä vaikuta auttavan vaikka kuinka monesti merkkaan ne ei kiinnostaviksi.

Sitten taas jossain Facebookissa on videoita jostain intialaisesta tyypistä, joka säikyttelee ihmisiä pehmotiikerillä, niin niitä pari katselemalla on saanut nyt tuubin täydeltä samankaltaista huumoria nimellä "jalals" jossa joku huntuveikko heittää reppuaan eri paikkoihin ja juoksee karkuun huijattujen hyppiessä sinne-tänne pommin pelossa...

Luultavasti maahanmuuttokriittisille algoritmi ehdottaa että "tämä voisi kiinnostaa sinua" ja sitten tulee jotain mistä on muut seurannan perusteella samanmieliset tykänneet. Siinä äkkiä saa lukea päivästä toiseen eri tasoisia juttuja joissa on kaikissa mukana agenda että ilmastonmuutos on ..... ja Greta se vasta onkin ..... ja se trumppi on ....

Kaikille sitä mikä parhaiten palvelee omaa vahvistusharhaa, niin mainoksia on helpompi kohdistaa = myydä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Kyllähän tuo Facebook on melkoisen väsynyt paikka nykyään ja uusi käyttöliittymä ei ole asioita parantanut millään tavalla. Just nuo algoritmit on ihan typeriä, kun nykyään tulee kaverisuosituksia ties mistä, ihan ihme tyyppejä. Ilmeisesti algoritmi olettaa, että jos ollaan saman ryhmän jäsen, niin sitten ollaan myös kavereita, jossa ei ole mitään järkeä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Jännä juttu, miten instagram joskus ei halua sinun löytävän käyttäjää. Ensimmäisessä kuvassa täsmälleen oikein kirjoitettuna alaviivalla toimi. Ei kuitenkaan ehdotus osunut kohdalleen vielä "diet_prad"-sanan kohdalla. Toisessa tapauksessa 1:1 kirjoitettukin nimi pitää selata listalta

PSX_20210427_134014.jpg

PSX_20210427_134034.jpg
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 486
Viestejä
4 163 990
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom