Tänään tuli Xperia XZ1 huollosta ja kummatkin kaiuttimet oli vaihdettu Mobylifen toimesta. Aivan hämmentävän nopeaa toimintaa entiseen Optima Serviceen nähden, jolla kesti viikkoja ennen kuin huollontila oli puhelimen saapumisesta perille muuttunut yhtään mihinkään. Iso peukku Mobylifelle ja rapiat vielä päälle siitä, ettei erikseen tarvitse ensin luoda huoltohakemusta, vaan on suoraan ohjeet sivulla mitä pitää pakkaukseen laittaa mukaan ja eikun postiin. Huollontilaa voi seurata Mobylifellä.
Itse alkuperäinen tilanne kaiuttimien kanssa ei siltikään huomattavasti muuttunut. Luulen että toisessa kaiuttimessa oli vettä, mikä ei haihtunut ollenkaan, mikä aiheutti äänen särkymistä ja merkittävän epätasapainon kaiuttimien välille. Nyt kuitenkin vaihdetuilla kaiuttimilla on edelleen eri tyylinen ääni kaiuttimissa, mikä on ilmeisesti tarkoituksella tehty, josta XDA-palstalla joku mainitsikin. Toinen kaiutin korostaa toisenlaisia ääniä ja toinen toisenlaisia; matskusta riippuen tämä ero on erittäin helppo huomata. Esimerkiksi ylemmästä kaiuttimesta tulee selvästi vokaalit painottuneemmin.
Olen tyytyväinen puhelimeen näin ja ero käyttökokemuksessa on huima Sonyn hyväksi, mitä käytin tuossa viikonlopun yli LG G5:tä Android Oreolla. Jatkuva tahmaaminen ja junnaaminen on tyypillistä varsinkin Samsungin ja LG:n luureille, kun pari isompaa päivitystä on sisässä. Sony loistaa kuin tähdenlento muiden valmistajien yläpuolella (ehkä Huawein kanssa), tarjoten hillityn ohjelmiston loistavilla pienillä lisukkeilla, sulavalla toiminnalla, aidosti merkittävillä käytännön ratkaisuilla kuten stereokaiuttimilla, kamerapainikkeella, kyljessä sijaitsevalla sormenjälkilukijalla jne. Tuskin tulee vaihdettua Sonysta muuhun kun niin tyytyväinen olen aina Sonyyn ja tavalla tai toisella kettuuntunut noiden Korea-luurien kanssa.
Oudointahan tässä keississä oli että Sony kehotti lähettämään puhelimen huoltoon, mutta onneksi Mobylifen pikaisen toiminnan takia (perjantaina aamulla lähetin, tänään keskiviikkona tuli takaisin), tästä jupakasta ei tullut sen pidempää tuskailun eeposta. Vielä vedän muuten kiitoksia hieman takaisin
@Kautium @Skutah kun ette kunnolla kokeilleet kaiuttimien toimintaa vaikka annoin ohjeet. Tämä tuo taas esille sen että netissä ei voi kaikkeen lukemaansa luottaa, joten olkaa aina varautuneita kun netissä seikkailette.