Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
9
Hei, Kysytäänpä tässä keskustelussa, eli onko muilla Jimmsin kanssa asioineilla tullut vastaan tilannetta, jossa yrityksen asiakaspalvelu on pyytänyt teiltä sosiaaliturvatunnuksenne, eli nykyisen henkilötunnuksen lähetystä sähköpostina?

Selvennyksenä itselläni on käynnissä 23.11.2021 alkanut RMA tapaus RTX 2080 näytönohjaimesta, jossa joudittiin aluksi neuvottelemaan huomattavan pitkään vian takuunalaisuudesta, kunnes kortti sovittiin lopulta korjattavaksi. Jimmsin asiakaspalvelu kertoi korjauksen valmistajalla kestävän kuitenkin todennäköisesti edelleen useampia kuukausia, mutta tarkempi kesto ei tällä hetkellä tiedossa ja minulle tarjottiin väliaikaisesti lainaan käytettyä RTX 1070 näytönohjainta, että pystyn edes välillä tietokonetta käyttämään. Tätä varten asiakaspalvelu pyysi nyt kuitenkin henkilötunnukseni toimitusta heille sähköpostina, mikä kuulostaa hieman omituiselta kun luulisi, että ostaja voidaan yksilöidä tarpeeksi hyvin pelkän Jimmsin oman asiakastunnuksen, aiemmissa tilauksesissa näkyvän tilinumeron, sekä tiliin merkityn sähköpostiosoitteen perusteella, koska asiakaspalvelun kanssa käymäni keskutelu on käyty samasta sähköpostiosoitteesta.

Itselläni ei ole valittavasti käytössä salattua sähköpostia ja henkilötunnuksen lähetys nykyisten GDPR-lain aikana tuntuu kyseenalaiselta, kun kyseessä ei ole kuitenkaan korotettua tunnistusta vaativat pankki- tai terveydenhoitopalvelut, joten ovatko muut törmänneet vastaaviin tilanteisiin? Ilmeisesti pyyntö liittyy kuitenkin viestin perusteella nimenomaan tuohon lainakorttiin, koska aiemmissa Jimmsin RMA-tapauksissa ei ollut tuollaista pyydetty. Lähetin asiasta aiemmin erillisen kyselyn Jimmsin asikaspalveluiden sähköpostiin, mutta ilmeisesti alkuvuosi on ollut todella kiireinen ja vastaus tätä kautta saattaisi saapua nopeammin varsinkin, jos muut käyttäjät osaavat kertoa tuon olevan normaali käytäntö ja suhtaudun vain itse asiaan liian epäluuloisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Heikki_H

BJJ
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
541
Hei, Kysytäänpä tässä keskustelussa, eli onko muilla Jimmsin kanssa asioineilla tullut vastaan tilannetta, jossa yrityksen asiakaspalvelu on pyytänyt teiltä sosiaaliturvatunnuksenne, eli nykyisen henkilötunnuksen lähetystä sähköpostina?

Selvennyksenä itselläni on käynnissä 23.11.2021 alkanut RMA tapaus RTX 2080 näytönohjaimesta, jossa joudittiin aluksi neuvottelemaan huomattavan pitkään vian takuunalaisuudesta, kunnes kortti sovittiin lopulta korjattavaksi. Jimmsin asiakaspalvelu kertoi korjauksen valmistajalla kestävän kuitenkin todennäköisesti edelleen useampia kuukausia, mutta tarkempi kesto ei tällä hetkellä tiedossa ja minulle tarjottiin väliaikaisesti lainaan käytettyä RTX 1070 näytönohjainta, että pystyn edes välillä tietokonetta käyttämään. Tätä varten asiakaspalvelu pyysi nyt kuitenkin henkilötunnukseni toimitusta heille, mikä kuulostaa hieman omituiselta kun luulisi, että ostaja voidaan yksilöidä tarpeeksi hyvin pelkän Jimmsin oman asiakastunnuksen, aiemmissa tilauksesissa näkyvän tilinumeron, sekä tiliin merkityn sähköpostiosoitteen perusteella, koska asiakaspalvelun kanssa käymäni keskutelu on käyty samasta sähköpostiosoitteesta.

Itselläni ei ole valittavasti käytössä salattua sähköpostia ja henkilötunnuksen lähetys nykyisten GDPR-lain aikana tuntuu kyseenalaiselta, kun kyseessä ei ole kuitenkaan korotettua tunnistusta vaativat pankki- tai terveydenhoitopalvelut, joten ovatko muut törmänneet vastaaviin tilanteisiin? Ilmeisesti pyyntö liittyy kuitenkin viestin perusteella nimenomaan tuohon lainakorttiin, koska aiemmissa Jimmsin RMA-tapauksissa ei ollut tuollaista pyydetty. Lähetin asiasta aiemmin erillisen kyselyn Jimmsin asikaspalveluiden sähköpostiin, mutta ilmeisesti alkuvuosi on ollut todella kiireinen ja vastaus tätä kautta saattaisi saapua nopeammin varsinkin, jos muut käyttäjät osaavat kertoa tuon olevan normaali käytäntö ja suhtaudun vain itse asiaan liian epäluuloisesti.
Tuskin liittyy tunnistautumiseen, vaan tuohon lainakorttiin.

Esimerkiksi laskulla ei voida myydä ilman henkilötunnusta, koska mahdollinen perintä ei muuten onnistu, tässä tuo hetu toimii varmaan samalla tavalla, eli jos et palautakaan korttia niin tiedetään suoraan kellä se on. Asiakastiedot voi kuitenkin aina olla mitä vaan.
Sähköpostitse en kyllä itsekään laittaisi hetua liikkeelle.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 161
Tämän bundlen osat ovat erikseen ostettuna halvemmat: Asus TUF GAMING B550-PLUS + Ryzen 5 5600X + 16GB DDR4 3200MHz (Bundletarjous!) - 549,90€

Bundle: 549.90€
Erikseen: 544.70€
Laitetaan selvitykseen tuotteistuksen suuntaan :tup:

Saisitteko lisättyä kauppaanne Roccat Syn Buds Core?
Syn Buds Core
Saiskos nämä listoille: Cooler Master MasterFan MF140 Halo ARGB 140mm Case Fan

120mm versiot teiltä jo löytyy, mutta pitäisi saada koteloon myös 140mm Halot. :)
Selvitellään myös saadaanko näitä meille listoille! :giggle:
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
180
Nyt on kyllä pakko antaa hieman negatiivista palautetta. Ostin Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO emolevyn ja ruuvasin m.2 levyn heatsinkkiä kun ruuvi napsahti poikki voimaa käyttämättä. Viestinä takaisin reklamaatioon tuli että "vaurioituminen ei ole mahdollista tuotteen oikealla ja asianmukaisella käytöllä". Mikäli ruuvaaminen ei ole asianmukaista käyttöä niin en tiedä millä taikatempulla tuo olisi pitänyt saada muuten auki. Luulisi että tämän hintaisissa emolevyissä tulisi ehjät ruuvit ja kun ei tullut niin asia hoidettaisi kuntoon.

Kannattaa emolevyt ostaa ihan suosiolla muualta, kun tunnetusti Jimssin emoissa ei ole takuuta. Aina on toimintaan vaikuttamattomia mikronaarmuja takapuolella, tai jotain muuta toimintaan vaikuttamatonta kosmeettista vauriota, joilla eväävät takuun. :cool:
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 161
Kannattaa emolevyt ostaa ihan suosiolla muualta, kun tunnetusti Jimssin emoissa ei ole takuuta. Aina on toimintaan vaikuttamattomia mikronaarmuja takapuolella, tai jotain muuta toimintaan vaikuttamatonta kosmeettista vauriota, joilla eväävät takuun. :cool:
Moi ja kiitos kommentista! Somessa on viimeaikoina liikkunut värikkäitä huhuja meidän takuuosaston käytännöistä. Noudatamme kuitenkin takuuehtojamme, jotka ovat nähtävissä nettisivullamme: Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

Pääsääntöisesti takuuasiat sujuvat onneksi hyvin. Tällä hetkellä takuuosastollamme on jonkin verran ruuhkaa, mikä pidentää käsittelyaikoja.
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
180
Moi ja kiitos kommentista! Somessa on viimeaikoina liikkunut värikkäitä huhuja meidän takuuosaston käytännöistä. Noudatamme kuitenkin takuuehtojamme, jotka ovat nähtävissä nettisivullamme: Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

Pääsääntöisesti takuuasiat sujuvat onneksi hyvin. Tällä hetkellä takuuosastollamme on jonkin verran ruuhkaa, mikä pidentää käsittelyaikoja.
En ota kantaa huhuihin sen kummemmin, (okei, osa salaliittoteorioista on todella huvittavia :D) mutta en vain henkilökohtaisesti pidä teidän takuukäytännöistä, ja minusta ne ovat kuluttajaa kohtaan väärin. Jokainen meistä vähänkään kokeneemmista harrastajista tietää, ja ennenkaikkea TE tiedätte, ettei ne pienet naarmut takaseinässä (etenkään kun johtimia ei ole vahingoitettu), vaikuta emolevyn toimivuuteen.

Minusta silloin on typerää evätä takuu "asennusvirheen" takia. Eri asia toki on, jos sieltä on ständeillä rapattu johtimet särki. Mutta teillekin tutun PC-Raudan ylläpitäjänä olen nähnyt niin paljon kuvia teidän hylkäämistä emolevyistä, joissa "naarmut" ovat olleet hiuskarvan luokkaa.

Ymmärrän senkin, että räjähdysmäisesti kasvanut harrastajakunta tuo mukanaan uusia käyttäjiä, joissa takuuvarmasti on asennusvirheitä mukana. Toki jos käyttäjä itsekin huomaa painaneensa ruuvimeisselin emolevystä läpi, niitä kuviahan ei sattuneesta syystä somessa julkaista.

Mutta ei risuja ilman ruusuja! Omalla kohdallani ei ole ollut ongelmia teidän kanssa, kiitos siitä :)
 
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
71
Jimiltä pari kk sit ostettu logitekki alkanu temppuilee (g305). Temppuilu on satunnaista mutta erittäin ärsyttävää. Katkaisee yhteyden välittömästi kun liikauttaa tai painaa jotain. Sit yhdistää uudelleen ja niin edelleen. Vikaa tapahtuu pari kertaa viikossa, mutta en uskalla jimmsille laittaa takuuseen. Pelottaa että kokeilevat hiirtä 2min ja toteavat ehjäksi. Ei huvita 30e lasku 50e hiirestä.
Pitääpä kokeilla. Parikin tommosta jatkojohtoa. Mutta epäilisin että rikki, kun 2kk toimi moitteetta ja sitten aloitti juonittelun. Sain itseasiassa OBS:ässällä siepattua pätkän sitä kun windowsin yhdistys ja poistamisääni piippaa vuorotellen :hmm:
Vieläkö hiiren kanssa ongelmia? Itse tänään pistin samanlaisen hiiren tilaukseen.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 161
Hei, Kysytäänpä tässä keskustelussa, eli onko muilla Jimmsin kanssa asioineilla tullut vastaan tilannetta, jossa yrityksen asiakaspalvelu on pyytänyt teiltä sosiaaliturvatunnuksenne, eli nykyisen henkilötunnuksen lähetystä sähköpostina?
Moikka! Asiakaspalvelun esimies oli ilmeisesti ollut sinuun jo yhteydessä tähän liittyen. Hetun kysely liittyy siis juurikin tuohon lainakorttiin. Mikäli yhtään epäilyttää lähettää sähköpostilla hetua tai muita yksilöiviä tietoja niin kannattaa soittaa meidän asiakaspalveluun, siellä ollaan linjoilla kellon ympäri.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 161
En ota kantaa huhuihin sen kummemmin, (okei, osa salaliittoteorioista on todella huvittavia :D) mutta en vain henkilökohtaisesti pidä teidän takuukäytännöistä, ja minusta ne ovat kuluttajaa kohtaan väärin. Jokainen meistä vähänkään kokeneemmista harrastajista tietää, ja ennenkaikkea TE tiedätte, ettei ne pienet naarmut takaseinässä (etenkään kun johtimia ei ole vahingoitettu), vaikuta emolevyn toimivuuteen.

Minusta silloin on typerää evätä takuu "asennusvirheen" takia. Eri asia toki on, jos sieltä on ständeillä rapattu johtimet särki. Mutta teillekin tutun PC-Raudan ylläpitäjänä olen nähnyt niin paljon kuvia teidän hylkäämistä emolevyistä, joissa "naarmut" ovat olleet hiuskarvan luokkaa.

Ymmärrän senkin, että räjähdysmäisesti kasvanut harrastajakunta tuo mukanaan uusia käyttäjiä, joissa takuuvarmasti on asennusvirheitä mukana. Toki jos käyttäjä itsekin huomaa painaneensa ruuvimeisselin emolevystä läpi, niitä kuviahan ei sattuneesta syystä somessa julkaista.

Mutta ei risuja ilman ruusuja! Omalla kohdallani ei ole ollut ongelmia teidän kanssa, kiitos siitä :)
Kiitos palautteesta, välitän sen kokonaisuudessaan eteenpäin!
 
Liittynyt
29.12.2021
Viestejä
3
Moi ja kiitos kommentista! Somessa on viimeaikoina liikkunut värikkäitä huhuja meidän takuuosaston käytännöistä. Noudatamme kuitenkin takuuehtojamme, jotka ovat nähtävissä nettisivullamme: Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

Pääsääntöisesti takuuasiat sujuvat onneksi hyvin. Tällä hetkellä takuuosastollamme on jonkin verran ruuhkaa, mikä pidentää käsittelyaikoja.
Toivottavasti homma pelaa niinkuin pitää. Itse juuri lähetin teille emon ja muut palikat takuu vaihtoon. Itseäni ainakin hirvittää vastaan tulleet huhut/arvostelut mitä olen lukenut.
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 103
Kiitos palautteesta, välitän sen kokonaisuudessaan eteenpäin!
Minulla on myös omakohtaista kokemusta, kun laitoin fyysisesti vaurioituneen komponentin Jimmsiin takuukäsittelyyn. (G.skill muistikampa, yksi SMD komponentti puuttui heatspreaderin alta, vika kuvattu paketin noutopäivänä ja selvitys kuvien kanssa RMA -osastolle) Hylky tuli ehtoihin vedoten. Syyhän ei ole Jimmsin, vaan he toimivat omien takuuehtojensa mukaan.

Vika on minusta kuitenkin noiden ehtojen saattamisessa kuluttajan tietoon, minusta ihan tuotekortilla takuuajan yhteydessä olisi hyvä olla ihan pysyväismuotoisesti teksti "takuu ei kata tuotteen fyysisiä vaurioita" tms ehtojen mukainen lause.

Oma tapaukseni hoitui hienosti loppuun valmistajan kautta; sain uuden kitin tilalle ja valmistajan selvä kanta oli, että kyseessä valmistusvirhe eikä ko. SMD:n "kannassa" ollut koskaan komponenttia ollutkaan, vain täpät tinaa.

Vaikeaa tässä oli kuitenkin se, että g.skill, kuten moni muukaan valmistaja ei takuuasiaa hoida, ennen kuin sitä on yritetty myyjäliikkeen kanssa ja Jimmsin tapauksessa se tarkoitti "turhaa" maksua tarpeettomasta RMA -käsittelystä.

Tämä onkin se pointti, missä toivoisin Jimmsiltä joustoa: Jos jo RMA-hakemuksesta käy selvästi ilmi, että kyseessä on fyysinen vaurio ja se ei tule menemään Jimmsin takuuehtojen mukaisen takuun piiriin, ohjattaisiin sieltä suoraan olemaan valmistajaan yhteydessä ilman, että tuotetta tarvitsisi lähetellä edestakaisin ja näin vältettäisiin turhia kuluja, sekä asiakkaalle että liikkeelle itselleen. Tuskin noilla turhilla RMA -käsittelyillä kuitenkaan rikastumaan pääsee. Tämä toki vaatii vähän pelisilmää siellä takuukäsittelyn puolella, mutta mielestäni ei pitäisi olla mitenkään mahdoton tehtävä.

Näillä eväillä uskoisin monen takuuasioissa asioivan asiakaskokemuksen parantuvan huomattavasti ja kyseessä on kuitenkin yksi niistä hyvin harvoista asioista, jotka liiketoiminnassanne enää hiertävät.

Peace!
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 140
Minulla on myös omakohtaista kokemusta, kun laitoin fyysisesti vaurioituneen komponentin Jimmsiin takuukäsittelyyn. (G.skill muistikampa, yksi SMD komponentti puuttui heatspreaderin alta, vika kuvattu paketin noutopäivänä ja selvitys kuvien kanssa RMA -osastolle) Hylky tuli ehtoihin vedoten. Syyhän ei ole Jimmsin, vaan he toimivat omien takuuehtojensa mukaan.

Oma tapaukseni hoitui hienosti loppuun valmistajan kautta; sain uuden kitin tilalle ja valmistajan selvä kanta oli, että kyseessä valmistusvirhe eikä ko. SMD:n "kannassa" ollut koskaan komponenttia ollutkaan, vain täpät tinaa.

Vaikeaa tässä oli kuitenkin se, että g.skill, kuten moni muukaan valmistaja ei takuuasiaa hoida, ennen kuin sitä on yritetty myyjäliikkeen kanssa ja Jimmsin tapauksessa se tarkoitti "turhaa" maksua tarpeettomasta RMA -käsittelystä.
Olet siis ostanut kauppiaalta tuotteen, joka on ollut valmiiksi jo rikki saadessasi sen. Tämän jälkeen olet yrittänyt hoitaa asiaa myyjän kanssa, mutta hän pesi kätensä asiasta ("ei me myydä rikkinäistä tavaraa, oma on ongelmasi") ja asetti sinulle maksun tarpeettomasta takuukäsittelystä.

En tiedä minkä muun kaupan kohdalla tuo menisi läpi, itselläni olisi jo otettu yhteyttä kuluttajanviranomaisiin tuossa tilanteessa. Tältä foorumilta saa aika ylimielisen kuvan Jimm'sin takuuosaston toiminnasta, toivottavasti en itse joudu heidän kanssaan asioimaan.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
158
Moi ja kiitos kommentista! Somessa on viimeaikoina liikkunut värikkäitä huhuja meidän takuuosaston käytännöistä. Noudatamme kuitenkin takuuehtojamme, jotka ovat nähtävissä nettisivullamme: Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

Pääsääntöisesti takuuasiat sujuvat onneksi hyvin. Tällä hetkellä takuuosastollamme on jonkin verran ruuhkaa, mikä pidentää käsittelyaikoja.
Mielenkiinnosta on pakko kysyä; miksi komponenteilta joita on sovitettu omaan kokoonpanoon, ei saa täyttä palautushintaa? Takuuehdoissa kuitenkin lukee
  1. Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Jimm's voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa. Bundle- ja pelikampanjatuotteita palautettaessa on palautettava kaikki kyseiseen kampanjaan kuuluvat tuotteet.

Miten muuten komponentit pitäisi todeta toimiviksi muuten kuin kokeilemalla?Kaveri osti Intelin bundlen teiltä ja olisi sen vielä halunnut palauttaa. Aspan mielestä tosin ei olisi saannut täyttä hintaa syystä, että komponentit oli otettu pakkauksistaan ja laitettu yhteen.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
628
Olisiko mahdollista saada ROG STRIX B450-I GAMING -mini-ITX-emolevy valikoimiin? B550-I-emolla on aika suolainen hinta (yleisesti, ei teillä)...
 
Liittynyt
07.12.2017
Viestejä
74
Mielenkiinnosta on pakko kysyä; miksi komponenteilta joita on sovitettu omaan kokoonpanoon, ei saa täyttä palautushintaa? Takuuehdoissa kuitenkin lukee
  1. Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Jimm's voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa. Bundle- ja pelikampanjatuotteita palautettaessa on palautettava kaikki kyseiseen kampanjaan kuuluvat tuotteet.

Miten muuten komponentit pitäisi todeta toimiviksi muuten kuin kokeilemalla?Kaveri osti Intelin bundlen teiltä ja olisi sen vielä halunnut palauttaa. Aspan mielestä tosin ei olisi saannut täyttä hintaa syystä, että komponentit oli otettu pakkauksistaan ja laitettu yhteen.

Tähän liittyen myös kysymys, jos ostaisin pc monitorin, monta tuntia sitä saa testata palautusoikeuden aikana, ettei sitä katsota käyttöönotetuksi? - Power/gigantin kanssa ei ole tullut asian kanssa ongelmia koskaan, mutta haluaisin varmistua mikä on jimmsin käytäntö ennen kuin laitan tilauksen tulille.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 161
Mielenkiinnosta on pakko kysyä; miksi komponenteilta joita on sovitettu omaan kokoonpanoon, ei saa täyttä palautushintaa? Takuuehdoissa kuitenkin lukee
  1. Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Jimm's voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa. Bundle- ja pelikampanjatuotteita palautettaessa on palautettava kaikki kyseiseen kampanjaan kuuluvat tuotteet.

Miten muuten komponentit pitäisi todeta toimiviksi muuten kuin kokeilemalla?Kaveri osti Intelin bundlen teiltä ja olisi sen vielä halunnut palauttaa. Aspan mielestä tosin ei olisi saannut täyttä hintaa syystä, että komponentit oli otettu pakkauksistaan ja laitettu yhteen.
Moikka! Mikäli meiltä ostettu tuote ei toimi, on kyseessä tietenkin takuu- eikä asiakaspalautusasia. Tutustumisoikeus pätee etämyynnissä siis sen osalta kuin tuotteisiin olisi kivijalkamyymälässä mahdollisuus tutustua.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 161
Tähän liittyen myös kysymys, jos ostaisin pc monitorin, monta tuntia sitä saa testata palautusoikeuden aikana, ettei sitä katsota käyttöönotetuksi? - Power/gigantin kanssa ei ole tullut asian kanssa ongelmia koskaan, mutta haluaisin varmistua mikä on jimmsin käytäntö ennen kuin laitan tilauksen tulille.
Moikka! Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 767
Moikka! Mikäli meiltä ostettu tuote ei toimi, on kyseessä tietenkin takuu- eikä asiakaspalautusasia. Tutustumisoikeus pätee etämyynnissä siis sen osalta kuin tuotteisiin olisi kivijalkamyymälässä mahdollisuus tutustua.
Eli tuo teidän oma takuuehto ei pidä paikkansa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 767
Mihin siis viittaat? :hmm:
Tuo mitä spelokas kertoi. Ei ollut ihminen saanut täyttä rahaa takaisin vaikka oli ehtojen mukaisesti vain kokeillut toimivuuden.

"Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. "
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
142
Moikka! Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan.
Miksi ette tarjoa enää pikselichekkausta? Nythän käytännössä pitää kierrättää näyttö kodin kautta ja bumerangina laittaa takaisin jos yksikin viallinen löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
59
Tähän liittyen myös kysymys, jos ostaisin pc monitorin, monta tuntia sitä saa testata palautusoikeuden aikana, ettei sitä katsota käyttöönotetuksi? - Power/gigantin kanssa ei ole tullut asian kanssa ongelmia koskaan, mutta haluaisin varmistua mikä on jimmsin käytäntö ennen kuin laitan tilauksen tulille.
Ainakin itselläni 7h käytetty katsottiin käyttöönotetuksi ja hinnasta palautettiin 90%.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 161
Miksi ette tarjoa enää pikselichekkausta? Nythän käytännössä pitää kierrättää näyttö kodin kautta ja bumerangina laittaa takaisin jos yksikin viallinen löytyy.
Moikka! Pikselitakuu poistui, koska sen tilalle tuli Jimm's Tuoteturva: Tuoteturva - Jimms.fi

Tuoteturva kattaa komponenttien kohdalla mm. niitä vahinkoja ja asennusvirheitä ja näyttöjen osalta siis myös pikseliviat.
Tuoteturvassa on 30 pv tyytyväisyystakuu joten sen ostaminen on riskitöntä.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 612
Moikka! Pikselitakuu poistui, koska sen tilalle tuli Jimm's Tuoteturva: Tuoteturva - Jimms.fi

Tuoteturva kattaa komponenttien kohdalla mm. niitä vahinkoja ja asennusvirheitä ja näyttöjen osalta siis myös pikseliviat.
Tuoteturvassa on 30 pv tyytyväisyystakuu joten sen ostaminen on riskitöntä.
Tästähän oli puhetta että kyseessä on ihan eri tuote. Pikselitarkistus tehdään ENNEN tuotteen lähettämistä kun tuoteturva auttaa silloin kun tuote on jo ASIAKKAALLA. Asiakkaalle tuoteturva on huomattavasti hankalampi koska näyttöä pitää lähetellä edes takaisin viallisen pikselin sattuessa kohdalle.
Ilmeisesti pikselitarkistus ei ole tulossa takaisin?
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 161
Tästähän oli puhetta että kyseessä on ihan eri tuote. Pikselitarkistus tehdään ENNEN tuotteen lähettämistä kun tuoteturva auttaa silloin kun tuote on jo ASIAKKAALLA. Asiakkaalle tuoteturva on huomattavasti hankalampi koska näyttöä pitää lähetellä edes takaisin viallisen pikselin sattuessa kohdalle.
Ilmeisesti pikselitarkistus ei ole tulossa takaisin?
Palaute välitettiin juurikin tällä kulmalla viimeksi, mutta ainakaan toistaiseksi palvelu ei ole tekemässä paluuta.
Välitän palautteen jälleen kerran eteenpäin!
 
Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
59
Oletko monesti kaupassa hengaillut 7h tuijottamassa yhtä näyttöä?
Jimmsin "Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan." On melko epämääräinen aika. Ei kovin moni varmaan kaupassa tuijota yhtä näyttöä muutamaa tuntia. Ja vastasin vain täällä esitettyyn kysymykseen, joten viestisi oli aivan turhaa vittuilua.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 935
Tästähän oli puhetta että kyseessä on ihan eri tuote. Pikselitarkistus tehdään ENNEN tuotteen lähettämistä kun tuoteturva auttaa silloin kun tuote on jo ASIAKKAALLA. Asiakkaalle tuoteturva on huomattavasti hankalampi koska näyttöä pitää lähetellä edes takaisin viallisen pikselin sattuessa kohdalle.
Ilmeisesti pikselitarkistus ei ole tulossa takaisin?
Miksi firma haluaisi tuollaista tehdä? Kynnys laittaa näyttö takaisin on suurempi, kun tuote on jo asiakkaalla. Todennäköisesti toiminta kannattaa paremmin uudella mallilla.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 161
Tuo mitä spelokas kertoi. Ei ollut ihminen saanut täyttä rahaa takaisin vaikka oli ehtojen mukaisesti vain kokeillut toimivuuden.

"Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. "
Moikka! Tuo kohta sisältää kaiken oleellisen.
Komponenttien ominaisuudet näkee pakettia tutkailemalla ja tuotteen voi esimerkiksi ottaa paketista ulos ja tarkistaa visuaalisesti kunhan itse tuote, sen paketti ja tarvikkeet säilyvät moitteettomassa kunnossa.

Koteloon komponenttia ei kuitenkaan saa asentaa tutustumisoikeuden puitteissa, vaan tällöin tuote katsotaan käyttöön otetuksi.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 161
Miksi firma haluaisi tuollaista tehdä? Kynnys laittaa näyttö takaisin on suurempi, kun tuote on jo asiakkaalla. Todennäköisesti toiminta kannattaa paremmin uudella mallilla.
Lähinnä se testaamiseen uponnut, yllättävänkin suuri työmäärä oli ilmeisesti tässä nyt se suurin syy, miksi pikselitakuusta erillisenä tuotteena luovuttiin.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
173
Tuossa yllä olevaan keskusteluun "Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan." kohtaan voisi selvemmin tosiaan ilmaista, missä vaiheessa tuote muuttuu käytetyksi.

Omalla kohtaa sain vastauksen, että ~10h voi testata ja toinen saa vastaukseksi seitsemän, niin tuossa on kuitenkin hieman liukumaa.

Normaalin työpäivän pitää näyttöä päällä niin se on sitten -10% ja jos on tilannut toisaalta aiemmin näytön jossa ei ole kyseistä rajoitusta niin hieman voi aiheuttaa asiakastyytymättömyyttä.

Selvä rajaveto ja teidän ehtoihin riittävän selvästi tuo tieto niin ei tule suuntaan eikä toiseen epäselvyyksiä.

Terveisiä siis tyypiltä jonka näyttö välkkyi kahdella ensimmäisellä kaapelilla (mukana toimitetulla ja yhdellä jemmassa olleella) , alkoi toimimaan kolmannella ja sitten toimii edelleen neljännellä (teiltä tilatulta) pidemmällä kaapelilla. Sinällään positiivista, että näyttö toimi uudella kaapelilla, siinä on loistavat värit ja virheetön paneeli, mutta hieman arvelutti, että vieläkö tuota rohkenee testata yhdellä kaapelilla kun toi ~10h aikaraja läheni.

Tekniikkaan voi aina laittaa rahaa, mutta turhaan ei :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 767
Moikka! Tuo kohta sisältää kaiken oleellisen.
Komponenttien ominaisuudet näkee pakettia tutkailemalla ja tuotteen voi esimerkiksi ottaa paketista ulos ja tarkistaa visuaalisesti kunhan itse tuote, sen paketti ja tarvikkeet säilyvät moitteettomassa kunnossa.

Koteloon komponenttia ei kuitenkaan saa asentaa tutustumisoikeuden puitteissa, vaan tällöin tuote katsotaan käyttöön otetuksi.
Miten komponentin toimivuuden toteaminen onnistuu asentamatta sitä koneeseen?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 935
Lähinnä se testaamiseen uponnut, yllättävänkin suuri työmäärä oli ilmeisesti tässä nyt se suurin syy, miksi pikselitakuusta erillisenä tuotteena luovuttiin.
Tätä siis tarkoitinkin. Kamala vaiva unboxata näyttöjä, tarkistaa, laittaa postiin, pahimmassa tapauksessa käydä aika montakin näyttöä läpi, ennen kuin löytyy hyvä. Siis näin firman osalta. Kun ei tunnu resurssit riittävän varaston puolella keräilyynkään oikein :)
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 161
Tätä siis tarkoitinkin. Kamala vaiva unboxata näyttöjä, tarkistaa, laittaa postiin, pahimmassa tapauksessa käydä aika montakin näyttöä läpi, ennen kuin löytyy hyvä. Siis näin firman osalta. Kun ei tunnu resurssit riittävän varaston puolella keräilyynkään oikein :)
Logistiikassa on kyllä ollut hoppu, kun on ollut tavallista enemmän paketteja ja myös poissaoloja jonkin verran. Onneksi ollaan sentään tuon toimitusaika-arvion puitteissa juuri pysytty!
 

Heikki_H

BJJ
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
541
Koteloon komponenttia ei kuitenkaan saa asentaa tutustumisoikeuden puitteissa, vaan tällöin tuote katsotaan käyttöön otetuksi.
Miten komponentin toimivuuden toteaminen onnistuu asentamatta sitä koneeseen?
Just näin. Niin kauan kuin takuuehdot sanovat: "Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.", takuuehdoissa on virhe, tai sitten takuukäsittelyssä toimitaan virheellisesti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
412

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 161
Just näin. Niin kauan kuin takuuehdot sanovat: "Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.", takuuehdoissa on virhe, tai sitten takuukäsittelyssä toimitaan virheellisesti.
Kiitos palautteesta!
Toimivuuden voi kyllä todeta myös asentamatta komponenttia koteloon. Koteloon asennetunkin tuotteen voi toki palauttaa, mutta silloin asiakas vastaa ehtojen mukaisesti tuosta mahdollisesta arvonalenemasta.

Tässä huolenaiheena oli kuitenkin "mitä jos se ei toimikaan" jolloin huomion arvoista on että käyttöön otetun tuotteen vikatilanteissa tosiaan asia hoidetaan asiakaspalautuksen sijaan takuun tai tuoteturvan piirissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 767
Kiitos palautteesta!
Toimivuuden voi kyllä todeta myös asentamatta komponenttia koteloon. Koteloon asennetunkin tuotteen voi toki palauttaa, mutta silloin asiakas vastaa ehtojen mukaisesti tuosta mahdollisesta arvonalenemasta.

Tässä huolenaiheena oli kuitenkin "mitä jos se ei toimikaan" jolloin huomion arvoista on että käyttöön otetun tuotteen vikatilanteissa tosiaan asia hoidetaan asiakaspalautuksen sijaan takuun tai tuoteturvan piirissä.
Miten toteat näytönohjaimen tai muistikamman toimivuuden asentamatta sitä?
 

Heikki_H

BJJ
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
541
On tässä toisaalta tuo pointti, että:

a) jos se näytönohjain toimii, miksi se pitäisi palauttaa?
b) jos se ei toimikaan, se menee takuuseen.

Ymmärrän siis Jimm'sin pointin tässä varsin hyvin, mutta silti tuo kohta ehdoissa on mielestäni ristiriitainen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
166 466
Viestejä
3 089 912
Jäsenet
57 179
Uusin jäsen
Tomyy

Hinta.fi

Ylös Bottom