Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
27.05.2020
Viestejä
37
Emolevyä testatakseen sitä ei tarvitse kiinnittää koteloon ruuveilla, emon oman pahvilaatikon päälläkin onnistuu hyvin.
Tämä virallinen linja pitääkin selvittää. Mielestäni sopivuutta ja toimivuutta omaan kokoonpanoon ja koteloon ei voi selvittää pahvilaatikon päällä. Muuten Jimm's tosiaan hyvä kauppa ja laaja valikoima, mutta huonojen palautusehtojen takia en suosittelisi ainakaan emolevyjä tilaamaan sieltä.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
184
Hyvä kuulla. Kyllähän tässä mennään jo vähän kulujuttajasuojankin rajamailla, jos emolevyä ei saisi kiinnittää koneeseen sitä testatakseen. Kuluttajariitalautakunta on linjannut esim. että prosessorin saa kiinnittää koneeseen - eihän sen ominaisuudet muuten selviä. Vastaava tilanne mielestäni emolevyssä, mutta selvitellään.

"Koska tuote oli käyttöönotettu (esim. jäljet kiinnitysrei'issä), hyvitämme 80% alkuperäisestä hinnasta."
Minusta tuossa ei mennä mitenkään rajamailla, kuluttajasuojassakin on myyjälläkin oikeuksia. Jos tuote ei ole uudenveroisessa myyntikunnossa, myyjä saa vähentää hinnanaleneman. Kuten aiemmin on sanottu, lankun voi testata pahvilaatikolla ilman että ruuvaa sitä yhtikäs minnekään.
 
Liittynyt
27.05.2020
Viestejä
37
Minusta tuossa ei mennä mitenkään rajamailla, kuluttajasuojassakin on myyjälläkin oikeuksia. Jos tuote ei ole uudenveroisessa myyntikunnossa, myyjä saa vähentää hinnanaleneman. Kuten aiemmin on sanottu, lankun voi testata pahvilaatikolla ilman että ruuvaa sitä yhtikäs minnekään.
Tässä selvitetäänkin, että onko emolevyn käyttöönotto kiinnittää se koteloon sen toimivuuden testaamiseksi oman kokoonpanon kanssa. Jos kyse on vain tuotteen kokeilusta ei kuluttaja joudu vastuuseen arvonalenemasta.
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Jimmsille pisteet nopeudesta. Sunnuntaina tilattu tilaus postitettiin aikaisin ma-aamuna, ja on nyt noudettavissa. :thumbsup:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Tässä selvitetäänkin, että onko emolevyn käyttöönotto kiinnittää se koteloon sen toimivuuden testaamiseksi oman kokoonpanon kanssa. Jos kyse on vain tuotteen kokeilusta ei kuluttaja joudu vastuuseen arvonalenemasta.
"Perussääntö on, että tuotetta voi kokeilla kotona samalla tavalla kuin kaupassakin voisi." Jimms sanoi saman. Case closed.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 235
Ottamatta tuohon alkuviestin spekulointiin sen kummempaa kantaa, niin vastataanpa nyt kuitenkin vielä kerran. Jos tuote pakkauksineen ja tarvikkeineen ei palautuessaan ole kaikinpuolin moitteettomassa ja myyntikelpoisessa kunnossa, niin se päätyy meillä b-stockin/outletin puolelle koska sitä ei voi uutena enää myydä.

Palautusehtojemme tiimoilta välitin palautteen eteenpäin.
Tarkoittaako tämä siis että kaikki mistä on sinetti rikki ei myydä uutena? Vaikka asiakas on voinut toki palauttaa sen normaalisti vai?
Mitenkäs näyttöjen kanssa? Jos asiakas avaa paketin, pistää johdot kiinni ja toteaa että liian paljon taustavalonvuotoa, kuolleita pikseleitä tai muuten vain ei tykkää näytöstä voiko asiakas palauttaa näytön avatussa paketissaan ja saada silti täyden summan takaisin vai johtaako tuo pelkkä paketin avaaminen jo siihen että tuotteen arvo on laskenut ja koko summaa ei palauteta?
Sen verran kallis näyttö tulossa että en hyväksy kuin vähintään täydellisen, niin otetaan nyt selvää tästä.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 215
Tarkoittaako tämä siis että kaikki mistä on sinetti rikki ei myydä uutena? Vaikka asiakas on voinut toki palauttaa sen normaalisti vai?
Mitenkäs näyttöjen kanssa? Jos asiakas avaa paketin, pistää johdot kiinni ja toteaa että liian paljon taustavalonvuotoa, kuolleita pikseleitä tai muuten vain ei tykkää näytöstä voiko asiakas palauttaa näytön avatussa paketissaan ja saada silti täyden summan takaisin vai johtaako tuo pelkkä paketin avaaminen jo siihen että tuotteen arvo on laskenut ja koko summaa ei palauteta?
Sen verran kallis näyttö tulossa että en hyväksy kuin vähintään täydellisen, niin otetaan nyt selvää tästä.
"Jos tuote ei ole uudenveroisessa myyntikunnossa, myyjä saa vähentää hinnanaleneman."

Eli saat laittaa johdot kiinni, saat avata paketin, kunhan se on UUDENVEROISESSA myyntikunnossa. Case, josta tämä koko keskustelu lähti, oli emolevy jossa on selkeästi ruuvinjälkiä -> ruuvinjäljillä varustettu emolevy ei tosiaankaan ole enää uudenveroinen.

Kait sen emolevynkin saat kiinni asti laittaa ja kokeilla, jos ei ollut sopiva niin palautat. Jos se on silti edelleen 100% uudenveroinen, mistä Jimm's (tai kukaan muukaan) edes tietää sen olleen koneessa kiinni asti?
 
Liittynyt
27.05.2020
Viestejä
37
"Jos tuote ei ole uudenveroisessa myyntikunnossa, myyjä saa vähentää hinnanaleneman."

Eli saat laittaa johdot kiinni, saat avata paketin, kunhan se on UUDENVEROISESSA myyntikunnossa. Case, josta tämä koko keskustelu lähti, oli emolevy jossa on selkeästi ruuvinjälkiä -> ruuvinjäljillä varustettu emolevy ei tosiaankaan ole enää uudenveroinen.

Kait sen emolevynkin saat kiinni asti laittaa ja kokeilla, jos ei ollut sopiva niin palautat. Jos se on silti edelleen 100% uudenveroinen, mistä Jimm's (tai kukaan muukaan) edes tietää sen olleen koneessa kiinni asti?
"Jos tuote ei ole uudenveroisessa myyntikunnossa, myyjä saa vähentää hinnanaleneman."Ei taida etämyynnin oikeudet kuluttajan näkökulmasta ihan noin mennä. Epäjohdonmukaisuutta on ollut jo ilmeisesti pidemmän aikaa Jimm's sivujen ja asiakaspalautus-RMA -tapauksen luomisen jälkeen tulleen sähköpostin ehtojen välillä. Tämän toi esiin keskustelu, jonka linkkasin alkuperäisessä kommentissani.

Kuluttajaliiton mukaan etämyynnissä pätee: "Jos kuluttaja on käyttänyt tavaraa, hän ei menetä oikeuttaa peruuttaa kauppa, mutta hän on vastuussa käytön aiheuttamasta arvonalenemisesta. Kuluttajalla on kuitenkin oikeus tutkia ja kokeilla tavaraa ja avata tavaran pakkaus tätä varten ilman että hän joutuu vastuuseen tavaran arvonalennuksesta."

Epäselvyys on nyt muodostunut siitä, että onko emolevyn asentaminen koneeseen, johon se tulisi käyttöön, sen ominaisuuksien ja sopivuuden testausta vaiko jo käyttöönotto. Esim. prosessorin asentaminen koneeseen ja cpu coolerin asentaminen ei ole käyttöönotto kuluttajariitalautakunnan mukaan.

Joka tapauksessa, jos haluaa testata etämyynnin kautta ostamiaan tuotteita niin Jimm's ei ole oikea paikka ostaa niitä, eikä mainostakkaan olevan. Myöskin herää kysymys, että myykö Jimm's avattuja paketteja sitten täydellä hinnalla?
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 648
Joka tapauksessa, jos haluaa testata etämyynnin kautta ostamiaan tuotteita niin Jimm's ei ole oikea paikka ostaa niitä, eikä mainostakkaan olevan. Myöskin herää kysymys, että myykö Jimm's avattuja paketteja sitten täydellä hinnalla?
Tähän kohtaan on kommentoitu jo useamman kerran, mutta laitetaan nyt vielä kertaalleen. Jimms myy asiakaspalautukset selvästi "b-stock" merkinnällä varustettuna eli ei tarvitse herätä kysymystä. Voit ihan itse selata noita uutta vastaavia b-stock yksilöitä sieltä verkkokaupasta kahvikupposen kera (tai mikä nyt sattuu maistumaan) :kahvi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Tarkoittaako tämä siis että kaikki mistä on sinetti rikki ei myydä uutena? Vaikka asiakas on voinut toki palauttaa sen normaalisti vai?
Mitenkäs näyttöjen kanssa? Jos asiakas avaa paketin, pistää johdot kiinni ja toteaa että liian paljon taustavalonvuotoa, kuolleita pikseleitä tai muuten vain ei tykkää näytöstä voiko asiakas palauttaa näytön avatussa paketissaan ja saada silti täyden summan takaisin vai johtaako tuo pelkkä paketin avaaminen jo siihen että tuotteen arvo on laskenut ja koko summaa ei palauteta?
Sen verran kallis näyttö tulossa että en hyväksy kuin vähintään täydellisen, niin otetaan nyt selvää tästä.
Henk.koht. kokemuksen perusteella ei tarkoita. Tilasin viime vuoden puolella Asuksen IPS-näytön jonka tiesin valovuoto-riskiseksi, joten avasin pakkauksen ja kääreet siististi enkä irrotellut mitään lappuja. Päälle laittaessa paljastuikin aivan hillitön loimotus joka nurkasta, joten ei muuta kuin takaisin pakettiin, palautusilmoitus ja paketti postiin. Täysin ongelmitta meni oma case ja täysimääräinen rahanpalautus. Taitaa ehdoissa ollakin jokin erillinen maininta, että näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin tms.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 215
Epäselvyys on nyt muodostunut siitä, että onko emolevyn asentaminen koneeseen, johon se tulisi käyttöön, sen ominaisuuksien ja sopivuuden testausta vaiko jo käyttöönotto. Esim. prosessorin asentaminen koneeseen ja cpu coolerin asentaminen ei ole käyttöönotto kuluttajariitalautakunnan mukaan.
Otetaas rautalanka:

Vaikka et asentaisi emolevyä koneeseen, et ottaisi sitä käyttöön millään tavalla, mutta paketista pois ottaessa rikot / väännät siitä jotain -> et varmasti saa 100% rahoja takaisin. Takerrut turhaan nyt tuohon että onko otettu käyttöön vai ei, mutta kun ruuvinjälkineen se EI ENÄÄ OLE UUDENVEROINEN. Ei voi olla noin vaikeaa, vai periaatteestako jo pitää vaan vängätä?
 
Liittynyt
27.05.2020
Viestejä
37
Tähän kohtaan on kommentoitu jo useamman kerran, mutta laitetaan nyt vielä kertaalleen. Jimms myy asiakaspalautukset selvästi "b-stock" merkinnällä varustettuna eli ei tarvitse herätä kysymystä. Voit ihan itse selata noita uutta vastaavia b-stock yksilöitä sieltä verkkokaupasta kahvikupposen kera (tai mikä nyt sattuu maistumaan) :kahvi:
Jos avatut pakkaukset myydään b-stock niin eikös kaikista näistä Jimm's mukaan pitäisi mennä viulut ostajalle? Eihän kaupassakaan voi avata tuotteiden sinettejä?

Oli miten oli niin, jos vain avauksen aiheuttama arvonalenema on ok niin se voisi lukea selkeästi jossain Jimm's sivuilla. Muu kokeilun aiheuttama kuluma on ostajan piikkiin. Sittenhän asiassa ei olisi ongelmaa jos asiat olisivat selkäesti esillä tuotetta ostaessa, mutta Jimm's ei ole muuttanut tekstejään edellisen asiakkaan reklamoinnin jäljiltä.

Ja Heikki_h:lla ei tarvitse nousta kierrokset. Olitko Jimm's työntekijä vai vain innokas aktivisti? Missään ei mainita, että kuluttajan vastuulla olisi pitää tuote UUDENVEROISENA. Myyjän vastuulla on kuluma, joka on edellytyksenä tuotteen testaamiselle.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 215
Ja Heikki_h:lla ei tarvitse nousta kierrokset. Olitko Jimm's työntekijä vai vain innokas aktivisti? Missään ei mainita, että kuluttajan vastuulla olisi pitää tuote UUDENVEROISENA. Myyjän vastuulla on kuluma, joka on edellytyksenä tuotteen testaamiselle.
En kumpikaan, kunhan korostin ilmiselvyyttä. Mun osaltani ei ole enempää sanottavaa, sovitaanko niin että me jäädään olemaan asiasta eri mieltä ja odotellaan mitä Jimm's sanoo. Ok?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 114
Väitän ja näinhän se onkin z490m ud mallissa. Sen ylikellotus asetuksia esim. loadline calibration vaihtoehtoja ei ole manualissa, jonka latasin tietysti etukäteenkin. En kuitenkaan olettanut, että Jimm'sin palautusehdot olisivat näinkin ..
Jos sillä emolevyllä on ylikellotettu prosessoria, niin on se nyt käyttöönotettu selvästi. Emolevyn saa toimimattomaan tilaankin, kun ylikellottelee, eikä tiedä, mitä tekee..
LLC pistää virtaa lisää prosessorille ja rasittaa jo ennestään heikkoa virransyöttöä (tuossa emossa), niin eipä ole ihme, ettei sympatiaa nyt tullut. Tuo emolevy on muutenkin tarkoitettu kerroinlukituille prosessoreille (oma mielipide), eikä siihen todellakaan laiteta mitään 10-ytimistä (ainakaan ne fiksut kaverit ei laita)..
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Moikka kaikille ja kiitos vilkkaasta keskustelusta! Mielestämme millekään uudelle kannanotolle ei ole tässä vaiheessa tarvetta, sillä näemmä kanssakeskustelijat olivatkin osanneet kattavasti vastata. Silloin marraskuussa kummastusta herätti siis meidän RMA-hyväksynnän mailivastauksen sanamuodot, ja niitä viilattiinkin sittemmin. Palaute välitettiin tälläkin kertaa eteenpäin.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
297
Terve. Kysyisin että kauan menee, tarkemmin ottaen kun tilaatte tukkurilta:


Tuo 26päivä taitaa olla vaan arvioitu toimitusaika. Ei tässä muuta kun vaan osat tarvitsee koteloa, periaatteessa jo ensiviikolla :)
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Terve. Kysyisin että kauan menee, tarkemmin ottaen kun tilaatte tukkurilta:


Tuo 26päivä taitaa olla vaan arvioitu toimitusaika. Ei tässä muuta kun vaan osat tarvitsee koteloa, periaatteessa jo ensiviikolla :)
Moikka! Uusiin tilauksiin toimitusaika-arvio on tällä hetkellä 2-3 viikkoa ja seuraavan erän arvioitu saapumispäivä on tosiaan tuo 26.5.
Kotelon Mesh RGB-versiota on pari kappaletta heti toimitettavaksi: Lian Li LANCOOL II Mesh RGB, ikkunallinen miditornikotelo, musta - 109,90€

Edit: tarpeistasi riippuen myös Fractalin Meshify C voisi olla varteenotettava vaihtoehto?
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551

"Sopimusrikkomuksesta voi saada korvauksen
Myyjä ei siis perusteettomasti voi vetäytyä sopimuksesta yksipuolisella ilmoituksella. Jos verkkokauppa peruu tilauksen, kyseessä on sopimusrikkomus. Siitä seuraa korvausvastuu, jonka voi korvata esimerkiksi siten, että asiakas ostaa vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toiselta myyjältä ja alkuperäinen myyjä hyvittää tuotteiden hintaeron."

Muistutuksena vain...
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983

"Sopimusrikkomuksesta voi saada korvauksen
Myyjä ei siis perusteettomasti voi vetäytyä sopimuksesta yksipuolisella ilmoituksella. Jos verkkokauppa peruu tilauksen, kyseessä on sopimusrikkomus. Siitä seuraa korvausvastuu, jonka voi korvata esimerkiksi siten, että asiakas ostaa vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toiselta myyjältä ja alkuperäinen myyjä hyvittää tuotteiden hintaeron."

Muistutuksena vain...
Moikka! Tulikohan tää nyt oikeaan ketjuun? :) Me jaettiin somessa se HS:n artikkeli aiheesta silloin tuoreeltaan kun tuo linjaus oli tehty ja todettiin silloin, että emme ole peruneet pelaajien tilauksia kysymättä!
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Moikka! Tulikohan tää nyt oikeaan ketjuun? :) Me jaettiin somessa se HS:n artikkeli aiheesta silloin tuoreeltaan kun tuo linjaus oli tehty ja todettiin silloin, että emme ole peruneet pelaajien tilauksia kysymättä!
Tuli oikeaan, kahdesti olette jo sähköpostilla väittäneet ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin perua tilaus tai maksaa perintätoimiston lasku. Omat lait teillä ilmeisesti...
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Onko tämä uutta tietoa?

Kuluttajansuojalaki 38/1978 5 luku

7 § Oikeus pidättyä maksusta

Ostajalla on myyjän viivästyksen perusteella oikeus pidättyä maksamasta kauppahintaa. Ostaja ei kuitenkaan saa pidättää rahamäärää, joka ilmeisesti ylittää ne vaatimukset, joihin hänellä on viivästyksen perusteella oikeus.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Tässä vielä toinen artikkeli:


"Kuluttaja-asiamies muistuttaa, että yritys on vastuussa siitä, että sen ilmoittamat tiedot esimerkiksi varaston riittävyydestä pitävät paikkansa. Myyjän tehtävänä on huolehtia siitä, että jos tuote on loppu, sitä ei ole enää mahdollista ostaa. Verkkokaupan on myös noudatettava ilmoittamaansa toimitusaikaa. "
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
297
Moikka! Uusiin tilauksiin toimitusaika-arvio on tällä hetkellä 2-3 viikkoa ja seuraavan erän arvioitu saapumispäivä on tosiaan tuo 26.5.
Kotelon Mesh RGB-versiota on pari kappaletta heti toimitettavaksi: Lian Li LANCOOL II Mesh RGB, ikkunallinen miditornikotelo, musta - 109,90€

Edit: tarpeistasi riippuen myös Fractalin Meshify C voisi olla varteenotettava vaihtoehto?
Kiitos nopeasta vastauksesta, hienoa asiakaspalvelua teiltä! Joo mietin tuota Fractalin Meshify C koteloa, sekin on kyllä hyvä vaihtoehto, mutta tuo Lian Li Lancool II Meshin kotelon tila nykyisille osille olisi sopivin, ja tuossa kotelossa ilman vaihto olisi erittäin hyvä. Ja rgb valoista en oikein pidä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Tuli oikeaan, kahdesti olette jo sähköpostilla väittäneet ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin perua tilaus tai maksaa perintätoimiston lasku. Omat lait teillä ilmeisesti...
Oletko siis jättänyt edellisen tilauksen maksamatta vai miten saapumaton tuote on perinnässä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 114
Oletko siis jättänyt edellisen tilauksen maksamatta vai miten saapumaton tuote on perinnässä?
Nähtävästi kyseinen henkilö on tilannut joustoluotolla tms. RTX 3080 näytönohjaimen. Sitten luottoa pitää maksella pois ja nyt ei vaan halua maksella, kun ei ole saanut sitä näytönohjainta.

Ja nähtävästi Jimm's on sanonut, että "maksa tai peru tilaus".

Tästä sitten on alkanut noiden verkkouutisten etsintä ja kuluttaja-asiamiehellä uhkailu. Nähtävästi myös uhkailuksi jäänyt ja nyt paukutetaan noita linkkejä.

Näin tyypin viestihistorian perusteella.

--

Itsehän en uhkaile, vaan olen siihen kuluttajaneuvojaan heti yhteydessä ja hän sitten neuvottelee liikkeen kanssa. Suosittelen sitä tässäkin. Enkä ole missään suhteessa Jimm'siin, enkä ole voittanut heidän arvonnoistaan mitään.
Ihan veikkauksena, sanovat samaa kuin Jimm's ja jos noilla argumenteilla voi saada näytönohjaimen seuraavasta erästä, soittelen Verkkokauppa.comiin heti tänään tai huomenna, kun oma tilaus on siellä jumissa jo kohta puoli vuotta.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Nähtävästi kyseinen henkilö on tilannut joustoluotolla tms. RTX 3080 näytönohjaimen. Sitten luottoa pitää maksella pois ja nyt ei vaan halua maksella, kun ei ole saanut sitä näytönohjainta.

Ja nähtävästi Jimm's on sanonut, että "maksa tai peru tilaus".

Tästä sitten on alkanut noiden verkkouutisten etsintä ja kuluttaja-asiamiehellä uhkailu. Nähtävästi myös uhkailuksi jäänyt ja nyt paukutetaan noita linkkejä.

Näin tyypin viestihistorian perusteella.

--

Itsehän en uhkaile, vaan olen siihen kuluttajaneuvojaan heti yhteydessä ja hän sitten neuvottelee liikkeen kanssa. Suosittelen sitä tässäkin. Enkä ole missään suhteessa Jimm'siin, enkä ole voittanut heidän arvonnoistaan mitään.
Ihan veikkauksena, sanovat samaa kuin Jimm's ja jos noilla argumenteilla voi saada näytönohjaimen seuraavasta erästä, soittelen Verkkokauppa.comiin heti tänään tai huomenna, kun oma tilaus on siellä jumissa jo kohta puoli vuotta.
Ihan joustoLASKULLA tilattu tuote ja laskua ei tarvitse maksaa ennen kuin tuote on käsissä, näin sanoo Suomen laki..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 114
Ihan joustoLASKULLA tilattu tuote ja laskua ei tarvitse maksaa ennen kuin tuote on käsissä, näin sanoo Suomen laki..
Luulisi, että vaihto postiennakkoon tms. onnistuu tällaisessa tilanteessa, mutta kuten sanottu, en ole Jimm'sin palkkalistoilla..
 
Liittynyt
26.02.2018
Viestejä
118
Tilasin kokeilun vuoksi Fiugella, mutta ihmettelen vielä tätä systeemin toimivuutta. Sain ilmoituksen Jimmsiltä, että toimitus on lähetetty ja Fiugelta pitäisi tulla ilmoitus erikseen. Tästä on kulunut jo yli vuorokausi. Onko Fiuge varma tapa tilata PK-seudulle, Turun alueella se varmasti toimii? Valitsin Fiugen, koska luvattiin nopeaa toimitusta.

EDIT: Okei, päivitystä. Fiugen aspasta soitettiin ja ilmoitettiin, että kuski tulee tänään tuomaan paketin. Varmistettiin paikallaolo ja arvioitu toimitusaika. Viesti tulee systeemistä kun "Last Mile" -toimitus alkaa, eli kuriiri on ottanut paketin haltuun. Kaikenkaikkiaan hyvää palvelua, vaikkakin tästä löytyy heikosti infoa.
 
Viimeksi muokattu:

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Tuli oikeaan, kahdesti olette jo sähköpostilla väittäneet ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin perua tilaus tai maksaa perintätoimiston lasku. Omat lait teillä ilmeisesti...
Moikka! Noniin, nyt aukesi asiayhteys. Olitkin asiasta älähtänyt tuonne RTX -seurantaketjuun ja sinne vastattiin huhtikuun lopussa, että kyseessä on Jousto-lasku jossa luotontarjoajan laskutusraja on paukkunut meistä riippumattomista syistä. Kun tätä silloin käsiteltiin, niin minulle kerrottiin, että tilauksia ei peruta vaan selvitämme ratkaisua ongelmaan.

Laitoin nyt uudestaan kyselyn, että onko Jouston kanssa päästy jo yhteisymmärrykseen tämän tiimoilta.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 008
Ihan joustoLASKULLA tilattu tuote ja laskua ei tarvitse maksaa ennen kuin tuote on käsissä, näin sanoo Suomen laki..
Hoidit siis asian laskun tullessa siten että ilmoitit joustolle että jimms ei ole toimittanut vielä tuotetta ja laskua ei kuulu laittaa ennen kuin tuote lähtee? Miten ne siihen reagoi.

Jousto se sun sopimuskumppani on jonka kans sulla sukset on ristissä ja jota sun pitäis pommittaa
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Kuulostaa vähän joltain järjestelmävirheeltä, että lasku olisi aktivoitu heti tilauksen yhteydessä eikä lähetyksen yhteydessä. Itse tilaan usein Klarnan laskulla ja se ei koskaan ole tullut ennen tuotetta.

Tuolla Jouston sivuilla mainitaan näin:

Verkkokaupassa tehdyistä ostoista Jousto lähettää laskun 14 päivän kuluttua, kun verkkokauppias on kuitannut ostoksen lähetetyksi.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Tilasin kokeilun vuoksi Fiugella, mutta ihmettelen vielä tätä systeemin toimivuutta. Sain ilmoituksen Jimmsiltä, että toimitus on lähetetty ja Fiugelta pitäisi tulla ilmoitus erikseen. Tästä on kulunut jo yli vuorokausi. Onko Fiuge varma tapa tilata PK-seudulle, Turun alueella se varmasti toimii? Valitsin Fiugen, koska luvattiin nopeaa toimitusta.

EDIT: Okei, päivitystä. Fiugen aspasta soitettiin ja ilmoitettiin, että kuski tulee tänään tuomaan paketin. Varmistettiin paikallaolo ja arvioitu toimitusaika. Viesti tulee systeemistä kun "Last Mile" -toimitus alkaa, eli kuriiri on ottanut paketin haltuun. Kaikenkaikkiaan hyvää palvelua, vaikkakin tästä löytyy heikosti infoa.
Hyvä että homma selvisi!
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Hoidit siis asian laskun tullessa siten että ilmoitit joustolle että jimms ei ole toimittanut vielä tuotetta ja laskua ei kuulu laittaa ennen kuin tuote lähtee? Miten ne siihen reagoi.

Jousto se sun sopimuskumppani on jonka kans sulla sukset on ristissä ja jota sun pitäis pommittaa
Joustoon olin tietenkin ensin yhteydessä ja he vastasivat:

"Kiitos viestistäsi. Kauppias on ilmoittanut meille viivästyksestä ja tämän takia eräpäivää on siirretty 1.2 asti. Ostos on alun perin tehty 31.10.2020.



Emme valitettavasti voi siirtää eräpäivää lisää ilman kauppiaan ilmoitusta. Mikäli et ole vielä saanut tuotetta, olethan yhteydessä kauppiaaseen ja tiedustelet heiltä toimitusaikataulua. Mikäli toimitusaika on vielä pitkä, kauppiaan tulisi olla meihin yhteydessä ja pyytää eräpäivän siirtoa laskulle uudelleen."
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Huomautus - älä spämmää ketjuun useita peräkkäisiä viestejä, lisäyksen voi muokata aiempaan viestiin.
Moikka! Noniin, nyt aukesi asiayhteys. Olitkin asiasta älähtänyt tuonne RTX -seurantaketjuun ja sinne vastattiin huhtikuun lopussa, että kyseessä on Jousto-lasku jossa luotontarjoajan laskutusraja on paukkunut meistä riippumattomista syistä. Kun tätä silloin käsiteltiin, niin minulle kerrottiin, että tilauksia ei peruta vaan selvitämme ratkaisua ongelmaan.

Laitoin nyt uudestaan kyselyn, että onko Jouston kanssa päästy jo yhteisymmärrykseen tämän tiimoilta.
Teillä näyttää olevan monta eri kantaa tähän riippuen keltä kysyy.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Joustoon olin tietenkin ensin yhteydessä ja he vastasivat:

"Kiitos viestistäsi. Kauppias on ilmoittanut meille viivästyksestä ja tämän takia eräpäivää on siirretty 1.2 asti. Ostos on alun perin tehty 31.10.2020.



Emme valitettavasti voi siirtää eräpäivää lisää ilman kauppiaan ilmoitusta. Mikäli et ole vielä saanut tuotetta, olethan yhteydessä kauppiaaseen ja tiedustelet heiltä toimitusaikataulua. Mikäli toimitusaika on vielä pitkä, kauppiaan tulisi olla meihin yhteydessä ja pyytää eräpäivän siirtoa laskulle uudelleen."
Kuten edellisessä viestissä kerrottiin, niin tämän pitäisi olla tällä hetkellä työn alla eli meiltä ollaan oltu yhteydessä jo huhtikuun lopulla Joustoon joka on tässä tapauksessa luotontarjoaja. Vastaavia tapauksia on muutama kymmenen. Kanta on edelleen sama kuin silloin eli tilauksia ei ensisijaisesti peruta vaan ratkaisu on selvityksessä.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Selvisi ns. itsestään. Oli vain hieman epävarma olo, että toimiiko tämä palvelu kuten luvattua. Kenties jonkinlainen selvennys sivuille, miten palvelu toimii näin kaupunkien välillä, olisi paikallaan?
Kiitos palautteesta, välitän tämän eteenpäin. Myönnän että eri kuljetusyhtiöiden ehdot ja tavat eivät ole minun vahvinta alaa :)
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Kuten edellisessä viestissä kerrottiin, niin tämän pitäisi olla tällä hetkellä työn alla eli meiltä ollaan oltu yhteydessä jo huhtikuun lopulla Joustoon joka on tässä tapauksessa luotontarjoaja. Vastaavia tapauksia on muutama kymmenen. Kanta on edelleen sama kuin silloin eli tilauksia ei ensisijaisesti peruta vaan ratkaisu on selvityksessä.
Edit: tähän sainkin nyt vastauksen miten pitää toimia, eli soittele @Jaytan asiakaspalveluun niin onnistuu se Jousto-luoton purkaminen ja uuden tilauksen luominen alkuperäisen tiedoilla! Jonopaikka ja hinta säilyy ennallaan, vaikka tilausnumero vaihtuu perumisen johdosta.

Jos olet saanut ristiriitaista tietoa aiemmin niin laita vaikka tilausnumero myös foorumiyksärillä niin saadaan selvitettyä tarkemmin juuri sinun tapauksesi kulkua ja ohjeistettua osallisia jatkoa ajatellen!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.05.2020
Viestejä
37
Moikka kaikille ja kiitos vilkkaasta keskustelusta! Mielestämme millekään uudelle kannanotolle ei ole tässä vaiheessa tarvetta, sillä näemmä kanssakeskustelijat olivatkin osanneet kattavasti vastata. Silloin marraskuussa kummastusta herätti siis meidän RMA-hyväksynnän mailivastauksen sanamuodot, ja niitä viilattiinkin sittemmin. Palaute välitettiin tälläkin kertaa eteenpäin.
Jos jätetään nyt tuo emolevyn käyttöönotto kysymys tähän foorumin osalta. Mutta kyllä, olette hieman muotoilleet sähköpostin sanamuotoja, mutta ymmärtääkseni ongelma omi että asiakas saa vasta palautustapauksen hyväksyttyä uutta tietoa sähköpostilla. Lainaus tästä sähköpostista "Mikäli tuote on käyttöönotettu, on asiakas vastuussa sen mahdollisesta arvon alentumisesta. Esimerkiksi tietokoneen komponentit kuten näytönohjain, muistikammat, emolevy yms. katsotaan käyttöönotetuksi kun ne on asennettu kokoonpanoon. Televisioita ja monitoreja voi kokeilla muutaman tunnin ajan."

Eikö nämä ehdot tulisi olla näkyvissä ja asiakkaalla tiedossa jo kun hän tekee tilauksen?
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
598
Ei juurikaan harmita, kun pikkusummista kyse, mutta kuitenkin täällä nyt jankannut kohta 2 päivää asiasta. Ei riitä ymmärrys mitä yrität nyt hakea tällä vääntämisellä? Tänne foorumillekin alkanut selkeästi peseytymään some-mentaliteetti, jossa asiakas virheen tehtyään yrittää alkaa julkisesti lokaamaan myyjää, kun ottaa niin helvetin koville olla väärässä. Ymmärtäisin rutinan, jos tässä oltaisiin purettu kauppaa myyjän toimesta yksipuolisesti tai takuukeissin lopputulos ei miellyttäisi. Tässä on kyseessä tasan ostajan oma virhe ja yritetään siirtää kustannuksia myyjälle.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 703
Hyvä kuulla. Kyllähän tässä mennään jo vähän kulujuttajasuojankin rajamailla, jos emolevyä ei saisi kiinnittää koneeseen sitä testatakseen. Kuluttajariitalautakunta on linjannut esim. että prosessorin saa kiinnittää koneeseen - eihän sen ominaisuudet muuten selviä. Vastaava tilanne mielestäni emolevyssä, mutta selvitellään.

"Koska tuote oli käyttöönotettu (esim. jäljet kiinnitysrei'issä), hyvitämme 80% alkuperäisestä hinnasta."
Itse, mitä tahansa asennan niin pyrin ekana laittamaan todella varovasti kaiken paikalleen, itsekin kun jimmsin emolevyn alkuvuodesta ostin. Sama koskee myyntipakkausta eli avaan mahdollisimman siististi ynm jotta laatikko ja sisältö säilyisi ok mahdollisia palautuksia/myyntiä ajatellen. Toki ruuvaus on siinä ja siinä, pystyykö sen tekemään siten ettei jälkiä olisi ruuvinkannassa. Mielestäni kuitenkin jos komponentit laittaa siististi paikalleen, ei niihin pitäisi jäädä jälkiä. Eihän siinä sitten jää muuta mahdollisuutta kuin odottaa pitääkö kauppa tuotetta vielä uudenveroisena palautustilanteessa.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Jos jätetään nyt tuo emolevyn käyttöönotto kysymys tähän foorumin osalta. Mutta kyllä, olette hieman muotoilleet sähköpostin sanamuotoja, mutta ymmärtääkseni ongelma omi että asiakas saa vasta palautustapauksen hyväksyttyä uutta tietoa sähköpostilla. Lainaus tästä sähköpostista "Mikäli tuote on käyttöönotettu, on asiakas vastuussa sen mahdollisesta arvon alentumisesta. Esimerkiksi tietokoneen komponentit kuten näytönohjain, muistikammat, emolevy yms. katsotaan käyttöönotetuksi kun ne on asennettu kokoonpanoon. Televisioita ja monitoreja voi kokeilla muutaman tunnin ajan."

Eikö nämä ehdot tulisi olla näkyvissä ja asiakkaalla tiedossa jo kun hän tekee tilauksen?
Yleiset ehdot ovat nähtävillä nettisivuillamme. 24/7 päivystävä asiakaspalvelumme antaa tarvittaessa lisätietoa tilauksiin ja tuotteisiin liittyissä kysymyksissä, myös ennen tilauspäätöstä! Nopeiten vastauksen saa yleensä puhelimitse tai chatissa :)
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 329
Viestejä
4 198 220
Jäsenet
70 891
Uusin jäsen
Rupsu

Hinta.fi

Ylös Bottom