• Huom! TechBBS-foorumi on päivitetty uusimpaan Xenforo 2.1-versioon. Kyseessä oli iso päivitys, jonka seurauksena ulkoasu täytyy työstää kokonaan uudelleen, lisäosat päivittää ja toiminallisuuksia säätää. Päivityksen jälkeinen työ ja viilailu jatkuu kulisseissa ja palautetta voi antaa palautealueella, kiitos.

Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
4
onko Corsair K95 RGB Platinum XT näppäimistöjä tulossa sinisillä tai ruskeilla kytkimillä?
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 028
Ajattelin tässä infota kaikkia Jimmyn takuukäsittelyn ja asiakaspalvelun laadusta. Tai lähinnä siis laadun puutteesta.

Palautin siis AIO-nestejäähyn, joka vuoti prossublokista näyttiksen blackplaten päälle nätin vihreän lätäkön. Homma sujui itse asiassa ihan hyvin siihen asti, kun jätin takuupalautuspaketin postin kuljetettavaksi. Sain selkeät ohjeet kuinka pakata ja mitä pakata. Postikin toimi yllättävän ripeästi, ja sain muistaakseni jo suraavana päivänä tiedon, että paketti oli saapunut Jimmylle. Tästä alkoikin sitten ongelmat.

Ensin odottelin viikon verran, eikä koko asiasta kuulunut mitään. Otin yhteyttä sähköpostitse, ja tiedustelin aikataulua. Vastaus oli, että takuukäsittelyssä on parin viikon jono. Eipä siinä mitään, siihen oli tyydyttävä. Tästä ei lopulta mennyt kuin muutama päivä kun sain jo viestiä, että palautukseni on otettu käsittelyyn ja että: "Tarkistimme palauttamanne tuotteen ja havaitsimme, ettei tuotteen mukana toimitettu kaikkia siihen kuuluvia alkuperäisiä tarvikkeita."

Olisin hyväksynyt tämän täysin, jos palautusohjeissa ja ehdoissa olisi tätä pyydetty. Saamissani ohjeissa ei kuitenkaan pyydetty palauttamaan kuin "toiminnan kannalta oleelliset osat ja tarvikkeet". Palautin kuitenkin kaikki osat, joita olen käyttänyt. Jimms vaati mm. rgb-nauhan sekä tuulettimen jatkokaapelin palauttamista. Tätä en mitenkään sulata. Minulla jäähy on ollut toiminnassa ostohetkestä asti näillä palauttamillani osilla ja tarvikkeilla, joten mitään puuttuvaa ei toiminnan kannalta oleelliseksi ei mitenkään voi väittää.

Mainittakoon vielä, että lähetin paketin mukana myös printatun kuvan jäähyvstä, kun siitä tippui nestettä pihalle. Ei siis pitäisi olla mitenkään epäselvää, onko tuote rikki vai ei.

Nyt joudun siis vääntämään kuluttajasuojaviranomaistn kanssa tästä, kun Jimms ei ole valmis pelaamaan omien takuupalautusehtojensa mukaan. Päivittelen, kun asia etenee. Jos etenee.

katso liitettä 333853
Tapaus on nyt käsitelty ja tuote hyvitetty asiakkaalle. Pahoittelut vielä tapahtuneesta.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 028
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
621
Täältäkin pisteet Jimmsille viimeaikaisten kokemusteni perusteella. Black fridayna tilaus lähti muistaakseni seuraavana päivänä.

Nyt sunnuntaina tekemäni tilaus lähti tänään aamulla. En käyttänyt mitään kiire-nappuloita.

Hyvin on tuntunut minulla ainakin toimivan. Jatkakaa samaan malliin. :tup:
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 028
missä vaiheessa jimssistä tuli yksi suomen kalleimmista paikoista?
Moi! Jos joku hinta vaikuttaa ihan kummalliselta, niin laita aspaan (tai tänne) palautetta - tsekkaillaan kyllä aina kun sellaiseen on tarvetta :)
 
Liittynyt
12.01.2020
Viestejä
14
Näinkin voi asiakaspalvelun hoitaa.

Tietokoneen kasaamisen aloitin mustana perjantaina 29.11 koneen osat tilaamalla (+3000€), postin lakosta huolimatta, tavarat saapuivat vähintään viikossa tilauspäivästä lukien.

Proshop lisätilauksesta osa tuli Norjan kautta ja sekin tuli 1vko. +maanantaina.

Ainoa joka epäonnistui oli Jimms, eli tilauspäivä sama kuin muilla.

Odottelin päivän jos toisenkin, ja 20.12 laitoin sähköpostia Jimmsille, missä tiedustelin tilauksen kohtaloa johon vastattiin että osa tilauksesta vielä puuttuu, mutta vastattiin : Laitan nyt joka tapauksessa osatoimituksella pikana tuon kotelon sekä polttavan Blu-ray comboaseman, niin saataisiin ne teille mahdollisimman pikaisesti.


Siis pikaisesti, mutta kun kolme päivää myöhemmin kyselin ettei mitään toimitusta näy olevan matkalla, niin tähän vastattiin, että paketti oli edelleen liikkeen lattialla odottamassa lähettämistä.???

Eletään siis tammikuun alkua, ja 4-5 päivän luvattu toimitusaika on kestänyt jo yli kuukauden.

No tulihan ne kamat sieltä lopulta, ja ei kun konetta kasaamaan, vaikka kokoonpanosta puuttuikin yksi komponentti (Jimmsiltä), niin sain kone tulille ja pienen kaapeliongelman jälkeen jopa hyvät tulokset Benchmarkista joten kaikki piti olla ok.

Mutta .... kotelon suojia kiinnittäessä , toinen etulevyn pikalukoista ei lukkiutunut, vaan jäi auki ja levy raolleen.

No ei kun yhteyttä Jimmsin asiakaspalveluun, vanhalla viestiketjulla ilmoittamaan ilmenneestä viasta. Laitoin myös kuvan missä vika ilmenee, ja ehdotuksen, että sopiva korvaus viasta ja asia olisi ok.

Mutta tuomio olikin aika yllättävä, eli haluavat tarkastaa tuotteen, ja sen jälkeen lähettävät uuden kotelon, jos vika on todellinen. Siis ei voinut olla totta!!!!!!

Puretaan siis kasattu kone, paketoidaan, lähetetään turkuun , siellä tutkitaan ja lähetetään uusi tilalle.

Laitoin uutta sähköpostia uuteen viestiketjuun, ja mukaan myös videon missä vika ilmenee ja todentuu, asiakaspalvelu oli ymmärtäväinen ja oli hyväksymässä videon ”todisteeksi”, mutta kun laitoin sähköpostia lisäselvitykseksi sain seuraavana päivänä vastauksen missä asenne oli taas muuttunut, ja pyydettiin palauttamaan tuote tarkastusta varten, huolimatta siitä mitä työtä ja kuluja se aiheuttaa. En tiedä kenen muroihin olen kussut, mutta tässä tapauksessa alkaa jo olla jotain henkilökohtaista mukana?

No nyt on kone purettu ja kotelo lähdössä turkuun.

Olen kyllä muutamasta verkkokaupasta ehtinyt tässä vuosien varrella tilaamaan tavaraa, myöskin ulkomailta , ja jos ongelmia on ilmennyt niin asiat saatu hoidettua järjellä ja ilman turhia kuluja.

Nyt jään odottamaan mielenkiinnolla miten asia etenee.

Tämän tuotteen palautan ja ostan sen jostain muualta, koska jos ensimmäinen kerta kesti kuukauden, niin Jimmsin tämän hetkisellä asenteella se veisi toisen mokoman.
Perjantaina illalla vein paikalliseen asiamiespostiin , milloin sieltä lie lähtenyt, mutta nyt tiistaina tuli sähköposti Jimmsiltä että tuote on saapunut ja odottaa käsittelyä, eli seuraavan kerran päivitän kun rahat on tilillä.
 
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
256
Huomautus: Asiaton käytös
Perjantaina illalla vein paikalliseen asiamiespostiin , milloin sieltä lie lähtenyt, mutta nyt tiistaina tuli sähköposti Jimmsiltä että tuote on saapunut ja odottaa käsittelyä, eli seuraavan kerran päivitän kun rahat on tilillä.
Kyllä tuollainen useamman vuoden käsittelyaika on ihan luokatonta, ajatella että projektin alkutaipaleella blu-ray on ollut jollain muotoa vielä relevantti. Voimia!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
138
Sattuukos Jimm'sillä olemaan tai saamaan tilattavaksi tälläistä, tai juuri tätä, VESA 75/100 putkeen tulevaa kiinnikettä?
https://www.newark.com/pro-signal/psg02631b/product-range/dp/86T1974

Vaatimuksena tuollainen muttereilla täysin avattava/kiristettävä kiinnitys, jotta sen saisi tuolin käsinojaan kiristettyä ja tuo VESA-osa pitäisi saada käännettyä 90 asteen kulmaan, käytännössä siis näin:



En tiedä onnistuuko tuo 90 asteen kulmaan kääntö suoraan millään, mutta ainakin tuossa Pro Signalin mallissa se onnistuu, kun poistaa mutterin piilottavan "hatun".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
830
Mielenkiintoista miten Jimmsin aspan taso laskenut tässä viimeisen noin vuoden aikana aika paljon.

Otetaan pari hyvin hoidettua toimitusta alkuun:
Tilasin pariin otteeseen eri hyllyssä olevia osia, ja valitsin pikatoimituksen omilta sivuilta. Tuotteet tuli seuraavaksi arkipäiväksi lähi postiin. Eli siltä osin ei moittimista.

Mutta sitten kun pitää asioida takuuseen liittyvissä päivän selvissä asioissa, niin siitä se riemu alkaa.

Otetaan pikainen selvitys esim yhdestä tapauksesta:

Tuotteessa on asiakkaan toteama selkeä vika takuuaikana. Laitan video todistetta kun sellaista pyydettiin. Homma oli sen osalta selvä. Kerroin aspaan että tarviin korttia työ hommiin päivittäin, ja saisiko takuu vaihtoa sovittua jotenkin muuten, kuin että itse toimitan kortin ensin heille ja se seisoo sen pari viikkoa takuu jonossa. Ehdottivat että voin ostaa suoraan rahalla tuotteen heidän mallistosta. Jonka ostohinta hyvitettäisi minulle sitten. Aluksi oli siis sovittu että mikä tuote tulisi viallisen tilalle Jimmsin mielestä. Ensin heidän ehdottamaansa en suostunut, koska oli huonommalla jäähdytys ratkaisulla kuin oma tuote. Sitten kerroin että voin ottaa vastaavan nimisellä jäähyllä olevan tuotteen samalta valmistajalta. Siihen jimms itse ehdottaa toista mallia. Tähän vastaan että tuo kelpaa minulle. Sitten tästä noin 1-2 päivän päästä tuleekin mielenkiintoinen viesti Jimmsiltä. He eivät annakkaan itse tarjoamaansa tuotetta viallisen tilalle, vaan ehdsottavat muita vaihtoehtoja. Loppujen lopuksi otin viallisesta tuotteesta raha hyvityksen. Toki tuohon raha hyvityksen perään laitoin että en hyväksy tätä menettelyä, mutta koska haluasin edes jotain hyvitystä tuotteesta, niin suostuin tähän. Nyt kun olen sovitun rahan saanut tililleni, niin kirjoitan tästä tänne. Koska jos olisin aikaisemmin tämän kirjoittanut, niin olisivat pian muuttaneet mieltään ja eivät olisi palauttaneet rahoja ollenkaan. Ja koska joku kuitenkin rupeaa ulisemaan, että saithan rahasi tuosta kuitenkin. Se ei ollut tässä se ongelma tällä kertaa.

Kannattaisiko Jimmsin kouluttaa aspan ihmiset hoitamaan hommansa oikein ja pysymään sanomisissaan? On ollut melkoinen ky''ä otsassa itsellä tämän asian johdosta.

Ja tuotteessa tosiaan oli selkeä vika, jonka Jimms kanssa totesi ja siinä ei ollut mitään epäselvää. Koko asian pointti oli siinä, että jos liike lupaa jotain, niin niistä luvatuista asioista voisi pitää kiinni silloin.

Koska Jimms ei kuitenkaan tee asian eteen enää mitään, niin olkoon tämä täällä muille muistutuksena "hyvästä" asiakaspalvelusta.
 

jimms_antti

Jimm's
Yhteistyökumppani
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
Mielenkiintoista miten Jimmsin aspan taso laskenut tässä viimeisen noin vuoden aikana aika paljon.

Otetaan pari hyvin hoidettua toimitusta alkuun:
Tilasin pariin otteeseen eri hyllyssä olevia osia, ja valitsin pikatoimituksen omilta sivuilta. Tuotteet tuli seuraavaksi arkipäiväksi lähi postiin. Eli siltä osin ei moittimista.

Mutta sitten kun pitää asioida takuuseen liittyvissä päivän selvissä asioissa, niin siitä se riemu alkaa.

Otetaan pikainen selvitys esim yhdestä tapauksesta:

Tuotteessa on asiakkaan toteama selkeä vika takuuaikana. Laitan video todistetta kun sellaista pyydettiin. Homma oli sen osalta selvä. Kerroin aspaan että tarviin korttia työ hommiin päivittäin, ja saisiko takuu vaihtoa sovittua jotenkin muuten, kuin että itse toimitan kortin ensin heille ja se seisoo sen pari viikkoa takuu jonossa. Ehdottivat että voin ostaa suoraan rahalla tuotteen heidän mallistosta. Jonka ostohinta hyvitettäisi minulle sitten. Aluksi oli siis sovittu että mikä tuote tulisi viallisen tilalle Jimmsin mielestä. Ensin heidän ehdottamaansa en suostunut, koska oli huonommalla jäähdytys ratkaisulla kuin oma tuote. Sitten kerroin että voin ottaa vastaavan nimisellä jäähyllä olevan tuotteen samalta valmistajalta. Siihen jimms itse ehdottaa toista mallia. Tähän vastaan että tuo kelpaa minulle. Sitten tästä noin 1-2 päivän päästä tuleekin mielenkiintoinen viesti Jimmsiltä. He eivät annakkaan itse tarjoamaansa tuotetta viallisen tilalle, vaan ehdsottavat muita vaihtoehtoja. Loppujen lopuksi otin viallisesta tuotteesta raha hyvityksen. Toki tuohon raha hyvityksen perään laitoin että en hyväksy tätä menettelyä, mutta koska haluasin edes jotain hyvitystä tuotteesta, niin suostuin tähän. Nyt kun olen sovitun rahan saanut tililleni, niin kirjoitan tästä tänne. Koska jos olisin aikaisemmin tämän kirjoittanut, niin olisivat pian muuttaneet mieltään ja eivät olisi palauttaneet rahoja ollenkaan. Ja koska joku kuitenkin rupeaa ulisemaan, että saithan rahasi tuosta kuitenkin. Se ei ollut tässä se ongelma tällä kertaa.

Kannattaisiko Jimmsin kouluttaa aspan ihmiset hoitamaan hommansa oikein ja pysymään sanomisissaan? On ollut melkoinen ky''ä otsassa itsellä tämän asian johdosta.

Ja tuotteessa tosiaan oli selkeä vika, jonka Jimms kanssa totesi ja siinä ei ollut mitään epäselvää. Koko asian pointti oli siinä, että jos liike lupaa jotain, niin niistä luvatuista asioista voisi pitää kiinni silloin.

Koska Jimms ei kuitenkaan tee asian eteen enää mitään, niin olkoon tämä täällä muille muistutuksena "hyvästä" asiakaspalvelusta.
Kiitokset palautteesta!
Nyt on pienen ajan kuluessa tullut pari tapausta missä aiemmin keskusteltu asia ei ole välittynyt asiakaspalvelijalta toiselle. Voisitko laittaa minulle yksärillä tämän tapauksen tilaus/RMA -numeron, että näkisin helpommin mistä tapauksesta on kyse? Jos voisit vielä samaan viestiin lisätä missä kanavissa (chat/sähköposti/puhelin) tätä kommunikointia on käyty niin se auttaisi myös kehitystyössä.

Edit: typo
 
Viimeksi muokattu:

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 028
Sattuukos Jimm'sillä olemaan tai saamaan tilattavaksi tälläistä, tai juuri tätä, VESA 75/100 putkeen tulevaa kiinnikettä?
https://www.newark.com/pro-signal/psg02631b/product-range/dp/86T1974

Vaatimuksena tuollainen muttereilla täysin avattava/kiristettävä kiinnitys, jotta sen saisi tuolin käsinojaan kiristettyä ja tuo VESA-osa pitäisi saada käännettyä 90 asteen kulmaan, käytännössä siis näin:



En tiedä onnistuuko tuo 90 asteen kulmaan kääntö suoraan millään, mutta ainakin tuossa Pro Signalin mallissa se onnistuu, kun poistaa mutterin piilottavan "hatun".
Tsekkaillaan, löytyisikö tällaista toimittajiltamme! Palaamme asiaan.

Edit: Tällainen löytyy suoraan listoilta, laitoimme asian tiimoilta myös yksärin!
NewStar Flat screen pole mount - 59,90€
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
44
Nyt on tilattu päivitysbundle ja 16Gb lisää muistia foorumitarjouksena.
Ensin pitää odotella Corsair Hydro H110:lle AM4-sovitinta, joka tulossa kiinasta ebay ostoksena.
Kiinalaiset sai 3vko etumatkaa. kumpi tulee ensiksi?
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
21
Laitoin 11. päivä tilauksen omasta konepaketista vetämään, ja nyt tuli ilmoitus että konepaketti postissa. Ripeämpää kun odotin, toki toimitusaikaa tärkeämpää on että kaikki pelaisi ok.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
146
Laitoin 11. päivä tilauksen omasta konepaketista vetämään, ja nyt tuli ilmoitus että konepaketti postissa. Ripeämpää kun odotin, toki toimitusaikaa tärkeämpää on että kaikki pelaisi ok.
Niin siis tilasit komponentit joista kasaat itse, vai tilasit kasauspalvelulla että Jimms kasaa?

Mikäli jälkimmäinen niin ei kait nyt tuollaista voi odottaakaan seuraavaksi päiväksi, haloo? :rofl:
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
146
Niin siis tilasit komponentit joista kasaat itse, vai tilasit kasauspalvelulla että Jimms kasaa?

Mikäli jälkimmäinen niin ei kait nyt tuollaista voi odottaakaan seuraavaksi päiväksi, haloo? :rofl:
Taisi jäädä yksi "i" tuosta "kun" sanasta puuttumaan, joka muuttaa lausetta jokseenkin merkittävästi.
Näin ainakin itse ymmärsin tuosta yhteydestä, tai sitten on varsin optimistiset kuvitelmat kasauspalvelusta. :D
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 028
Hox hox hox! Nettisivujemme paahtimilla on vihdoin tarkoitus!!! Lisäinfoa ekassa postauksessa :)
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 028
Ei vaan näytä kovin hyvin toimivan kun väittää ettei tuote enää ole myynnissä kun yrittää mennä arvosteluun :)
o_O jatketaan yksärillä?

Edit: tää ominaisuus meni tosiaan tänään liveksi ja sen pitäisi koskea kaikkia kriteerit täyttäviä tuotteita. Laitoin webmasterille tästä tiedon :eek: Jos tänään ei toimi, niin kokeilkaa vaikka maanantaina uusiksi, tässä on kuitenkin hyvin aikaa!

Edit: eka bugi siis löydetty, kiitos Juha :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
875
Jos tuote on myynnissä edelleen, niin ei pitäisi olla estettä vaikka olis vanhempikin tilaus. :)
Juu tuote on edelleen myynnissä mutta tuolla tilauksen kohdalla ei ole mitään painiketta mistä pääsisi antamaan arvostelun.

Edit. Enkä löydä myöskään aiempien elo-ja syyskuussa tehtyjen tilausten yhteydestä mitään sellaista. Ja molemmat tuotteet edelleen myynnissä

Edit 2. Mahtaako se vaikuttaa asiaan että 29.11.2019 tilattu ssd-levy oli bf tarjous. Eli sama levy löytyy nykyään ehkä eri tuotekoodilla
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
668
Juu tuote on edelleen myynnissä mutta tuolla tilauksen kohdalla ei ole mitään painiketta mistä pääsisi antamaan arvostelun.
Itsekin huomasin että oman tilauksen osalla oli leivänpaahdin ja osalla ei.
Edit:Tosiaan poistuneet tuotteet ja erikseen erilliseksi tarjoushintaiseksi luodut tuotteet eivät kelpaa jos tuote ei ole enää tarjouksessa vaan erillinen tuote normaalihinnalla enää löytyy tuotteista. Järjestelmä ei siis linkitä tarjous-ja normaalihintaisia tuoteita toisiinsa.
 
Viimeksi muokattu:

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 028
Webmasterilta sain tiedon että tuotetekinistä syistä myös bundlet ovat konepakettien lisäksi vielä arvosteluiden ulkopuolella! Näitä viilataan kuntoon tässä lähiviikkoina, onneksi kisa-aika on pitkä :D
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 028
Edit 2. Mahtaako se vaikuttaa asiaan että 29.11.2019 tilattu ssd-levy oli bf tarjous. Eli sama levy löytyy nykyään ehkä eri tuotekoodilla
Juu, jos tarjoustuote ei ole enää myynnissä niin sitä ei valitettavasti toistaiseksi voi arvostella.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
33
Olipa kiva käydä naputtelemassa tuotearvosteluja, olinkin odottanut tätä ominaisuutta teillekin :tup:

Pienenä kehitysehdotuksena: Saisiko arvoteluille ohjauksen niin että vaikka on ostanut tuotteen B-Stockina niin arvostelun pystyisi silti jättämään varsinaiseen tuotteeseen.

edit. Vastaavasta olikin muutama aiemmin jo maininnut.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Tukijäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 639
Koitin kattoa jos jostain vois ja ekana oli asrockin emo ja 3600 riiseni mutta molemmat antoivat
upload_2020-1-24_22-31-1.png
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
257
Pikatoimitusnapin painamisesta meni vain puoli tuntia kun tilaus oli jo pakattu. 9/10 tilaukset eri verkkokaupoista menee aina viikonlopun yli, mutta onneksi juuri viime vuosien kriittisin tilaus tuli oikeasti pikatoimituksena.
:kippis:
 
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
621
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuja
80 408
Viestejä
1 642 961
Jäsenet
36 190
Uusin jäsen
Wundebar

Hinta.fi

Ylös Bottom