Puoliso teki elämänsä ensimmäisen tilauksen Jimm'sille 6.12.2018, tilaukseen tuli käytännössä kaikki keskusyksikön osat.
Tilauksen arvioitu toimitusaika oli 6-12 arkipäivää, mikä oli vielä ihan siedettävä aika odotella.
Kun tilaus oli viikolla ylittynyt tuosta arviosta, otin yhteyttä yksärillä puolison puolesta ja kyselin että missä mennään, kun mitään ei ollut kuulunut tarkemmin. Siinä vaiheessa oli tiedossa, että yksi tuotteista ei ole jostain syystä saapunut vielä varastolle. Samalla myös sanottiin että tuotetta odotetaan saapuvaksi seuraavalle viikolle. Mitään pahoitteluja ei tässä vaiheessa vielä ilmaistu.
Seuraavalla viikollakaan ei taas kuulunut mitään ja kun viikko oli vierähtänyt, kyselin taas itse tilauksen perään missä mennään. Nyt tuli heti pahoittelut viivästymisestä, ja sanoi tarkastavansa että mikä on vialla. Vastaus tuli suht nopeasti jossa kerrottiin että tämä viivästynyt tuote on kadonnut jonnekkin tilauksesta ja tilaavat uuden tuotteen tilalle. Toimitusajaksi luvattiin seuraavalle tai viimeistään sitä seuraavalle viikolle. Pahoiteltiin uudestaan tapahtunutta.
Tuote saapui lopulta seuraavan viikon torstaina, ja paketti lähti meille siitä sitten heti joten oli perillä päivässä, eli nyt viime perjantaina.
Koko toimitukseen meni yhteensä 6 viikkoa, luultavasti olisi mennyt enemmän jos en olisi itse aktiivisesti kysellyt tilauksen perään. Saimme paketin siis 18.1.2019.
Kompensaatioksi tilaukseen oli laitettu 5 pientä pussia nallekarkkeja, aika ruhtinaallista suorastaan, eiku mitä?
Vähän tästä kokonaisuudesta jäi huono maku tällä kertaa, siihen ei edes ne nallekarkit auttaneet. 3 viikkoa yli luvatun, käteen pahoittelut ja parit ylimääräiset nallekarkit. Toki syyllinen sormi osoittaa varmasti Jimmsillä tukkuriin taikka kuljetusfirmaan, mutta viime kädessä se on Jimm's, joka tuotteet on luvannut tiettyyn aikaan toimittaa ja vastaa asiakkaan tyytyväisyydestä.
Itse olen tosiaan sen 99% tyytyväinen ollut, ja tilannut Jimm'siltä tuhansien, ellei kymmenien tuhansien edestä ATK roinaa, mutta puolisolle ensikertalaisena tuli tästä nyt lähes pyöreä 0% onnistuminen, ei tykännyt. Enkä olisi varmaan itsekkään tyytyväinen, jos ekaa kertaa olisin tilannut?! Jos minä en olisi hänen puolestaan kysellyt tilauksesta, olisiko paketti vieläkään tullut taikka siitä mitään hänelle ilmoitettu? Nämä Jimm'sin ruuhkat mistä muutkin täällä valittavat vaikuttavat selkeästi asiakaspalvelun laatuun, ehkä sitä väkeä olisi heidän syytä lisätä.
Surkuhupaisaa tässä oli myös se, että yksi tilauksen tuotteista on viallinen, ja joudumme vielä palautusrumbaan asian tiimoilta. Toivotaan, että edes se sujuu mutkattomasti.
Pahoittelut pitkästä avautumisesta, toivotaan että Jimm's ottaa tästä jotain edes korvansa taakse ja palautuu jatkossa Suomen parhaaksi alan liikkeeksi, mitä se on lähes aina ollut. Jatketaan, kiitos ja näkemiin.