Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Ei ole ollut ennen valittamista Jimmsin paketeista, mutta nyt oli kyllä kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Tämä ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Tilasin muun muassa pieniä liittimiä, jotka olisi voineet hyvin helposti tippua paketin sisältä. Tämän lisäksi kyseisiä tuotteita olin odottanut yli kuukauden. Onneksi kuitenkin kaikki tilatut tuotteet löytyivät paketin sisältä. Olkaa parempia ensi kerralla.

1612710122125.png
Mielestäni jos on jotain erittäin pientä paketissa, olisi se hyvä esimerkiksi teipata paketin sisään minigrip pussiin tms, ettei käy mitään katoamisia.
 
En saa asiakaspalvelusta vastausta, joten pakko kirjoittaa tänne. Josko hommat vähän nopeutuisivat. Tuntuu tuo asiakaspalvelun ruuhka kestävän kuukaudesta toiseen. Tässä kuitenkin takuukokemuksista kyse:

Virtalähde Seasonic Focus Gold 850W:
- Rikki. Takuu hyväksytty. Lähetän virtalähteen. Todetaan, että vastaavaa ei ole saatavilla. Annetaan vaihtoehdot joko maksaa extraa vaihdosta parempaan (lisäksi minun maksettavakseni postiennakkomaksu tästä, sillä sen avulla välirahan maksu on helpompaa Jimmsille) tai tilalle lahjakortti. En kelpuuttanut kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan pyysin alkuperäisen sopimuksen mukaisesti hyvitystä suoraan tilille. En ole sen jälkeen kuullut asiasta mitään.

Virtalähde Silverstone Strider Platinum 1200W:
- Yksi liitin sulanut louhintatouhuissa liiallisen kuormituksen takia. Virtalähteessä kuitenkin suojaus ylikuormaa vastaan joka ei ole toiminut, ja jonka olisi asiakaspalvelunkin mukaan tämä vaurio pitänyt estää. Takuu kuitenkin hylättiin viitaten käyttäjävirheeseen: "Käyttäjävirhe on voinut sattua myös vahingossa. (johdot taittuneet, liitin pettänyt ym.) Noudatamme vain valmistajan ohjeita."
Jos on ikinä konetta kasannut voi muodostaa oman mielipiteensä tästä kuinka virtalähteen saa rikottua käyttäjävirheen johdosta. Loppuun vielä terveiset, kun huomautin olevani Jimmsin asiakas enkä valmistajan: "Kyllä, olemme takuusta vastuussa ja tässä tapauksessa takuu on purkautunut ja emme kantaamme muuta."


Muitakin vastaavia kokemuksia on. Milloin on annettu halvempaa ja huonompaa tilalle, milloin on unohtunut lähetyksestä osia ja on saanut ravata postissa useamman kerran. Jimmsin premium hintojen voisi olettaa antavan paremman asiakaskokemuksen, mutta ne eivät näy kyllä missään muualla kuin firman kateprosentissa, joka on monin verroin suurempi kuin kilpailijoilla.

Toivoisin nyt edes rehellistä korvausta tuohon Seasoniciin ilman sen kummempia vääntöjä enää. Silverstonea en jaksa kuluttajasuojaan alkaa laittamaan, vaikka 100% varmuudella tapauksen voittaisinkin. Sieltä tulee kuitenkin vain suositus ja sen tietää miten suosituksia noudatetaan.

PÄIVITYS: Sain välittömästi viestin jälkeen korvauksen Seasonicista. Jatkokeskustelujen perusteella yliviivasin maininnan Silverstonesta, koska ilmeisesti takuu ei koske louhintakäytössä vaurioituneita komponentteja ja/tai muutenkaan kaapeleista tai liittimistään vaurioituneita virtalähteitä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole ollut ennen valittamista Jimmsin paketeista, mutta nyt oli kyllä kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Tämä ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Tilasin muun muassa pieniä liittimiä, jotka olisi voineet hyvin helposti tippua paketin sisältä. Tämän lisäksi kyseisiä tuotteita olin odottanut yli kuukauden. Onneksi kuitenkin kaikki tilatut tuotteet löytyivät paketin sisältä. Olkaa parempia ensi kerralla.

1612710122125.png
Mielestäni jos on jotain erittäin pientä paketissa, olisi se hyvä esimerkiksi teipata paketin sisään minigrip pussiin tms, ettei käy mitään katoamisia.

Hei ja kiitos palautteesta! Pikkutarvikkeet on kyllä yleensä pakattu huolella ja juurikin Persojetin mainitsemalla tavalla eli pikku pusseihin. Laitan palautetta logistiikkaan tästä, mutta kyseessä lienee siis yksittäinen inhimillinen virhe. Olihan kaikki tallessa?
 
Noh, taisin selvitä kuitenkin säikähdyksellä. Hyvä tietää toki jatkossa. Emolevyn manuaalista en tuollaista varoitusta löytänyt vaikka katsoin emolevyn asennuskohdan ja turvallisuusohjeet. Kone käy ja kukkuu ja on nätti kuin mikä. (Nyt vielä nätimpi kun tajusin, että ikkunan sisäpuolellakin oli vielä muovikalvo + tuo ledihrivitys on poissa MSI:n omalla ohjelmalla)
1612693865070.png

Luimme koko jännitysnäytelmän, onneksi täällä oli valveutuneet kanssafoorumilaiset hereillä neuvomassa! :)
Tuosta vinoon asennetusta jäähystä laitoin palautetta kasaukseen.
 
En saa asiakaspalvelusta vastausta, joten pakko kirjoittaa tänne. Josko hommat vähän nopeutuisivat. Takuukokemuksista kyse:

Virtalähde Seasonic Focus Gold 850W:
- Rikki. Takuu hyväksytty. Lähetän virtalähteen. Todetaan, että vastaavaa ei ole saatavilla. Annetaan vaihtoehdot joko maksaa extraa vaihdosta parempaan (lisäksi minun maksettavakseni postiennakkomaksu tästä, sillä sen avulla välirahan maksu on helpompaa Jimmsille) tai tilalle lahjakortti. En kelpuuttanut kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan pyysin alkuperäisen sopimuksen mukaisesti hyvitystä suoraan tilille. En ole sen jälkeen kuullut asiasta mitään.
Hieman samanlainen tapaus. Ei kuulemma ole enää samaa tarjolla ja pitäähän se paikkansa, kun Seasonic on nimennyt uudelleen sarjansa ja tehneet pieniä muutoksia kaapeleihin. Tämän kun olisin tiennyt, niin olisin lähettänyt suoraan valmistajalle. Seasonic on lupautunut vaihtamaan virtalähteen ja nyt odotellaan Jimm'siä, että saavat asialle jotain tehtyä.
Korona ilmeisesti on nostanut hintoja kun käytännössä sama tuote maksaa nykyään yli 40% enemmän.

 
Luimme koko jännitysnäytelmän, onneksi täällä oli valveutuneet kanssafoorumilaiset hereillä neuvomassa! :)
Tuosta vinoon asennetusta jäähystä laitoin palautetta kasaukseen.

Joo kiitos ja anteeksi että vaivasin ja avauduin turhistakin asioista (esim. ne mystiset ruuvit + olisi pitänyt kasata vielä kolmannen kerran kaikki uudestaan ennen kuin tulee paniikki ;)) Taitaa seuraava kokoonpano tulla taas kokonaan loppuun asti kasattuna, ei mieli kestä tällaisia järkytyksiä.:lol:
 
Viimeksi muokattu:
Hieman samanlainen tapaus. Ei kuulemma ole enää samaa tarjolla ja pitäähän se paikkansa, kun Seasonic on nimennyt uudelleen sarjansa ja tehneet pieniä muutoksia kaapeleihin. Tämän kun olisin tiennyt, niin olisin lähettänyt suoraan valmistajalle. Seasonic on lupautunut vaihtamaan virtalähteen ja nyt odotellaan Jimm'siä, että saavat asialle jotain tehtyä.
Korona ilmeisesti on nostanut hintoja kun käytännössä sama tuote maksaa nykyään yli 40% enemmän.


Joo erot FX-850 vs. uudempi GX-850 eivät taida kummosia olla. Käynnissä oleva louhintaboomi motivoi nostamaan hintoja reilusti. Samalla voikin näköjään evätä rehelliset takuukorvaukset nousseen hinnan perusteella. Katsoin takuuehdot uudelleen ja jos en aiempia väärin muista, niin tuolta on poistettu maininta "vaihto vastaavaan tai parempaan". Nyt on vastaavaan (tai huonompaan, oma lisäys).
 
Viimeksi muokattu:
Hei ja kiitos palautteesta! Pikkutarvikkeet on kyllä yleensä pakattu huolella ja juurikin Persojetin mainitsemalla tavalla eli pikku pusseihin. Laitan palautetta logistiikkaan tästä, mutta kyseessä lienee siis yksittäinen inhimillinen virhe. Olihan kaikki tallessa?

En päässyt itse avaamaan pakettia, mutta kuulemma paketissa oli kaikki mitä pitkin ja pienet liittimet oli vielä laitettu erilliseen pieneen pussiin, nii kuin sanoittekin. Kuitenkin paketin olisi saanut teipata hieman paremmin. Eihän se nyt ole ollenkaan hyvä, että pakettiin näkee sisälle ja että siinä on noin nyrkin kokoinen aukko.
 
Jos aiotte pakata tuotteet tällaiseen pahvihökötyksen sisälle, niin kiinnittäkää erityisesti huomiota paketin riittävään teippaukseen.

1612774847221.png
 
En saa asiakaspalvelusta vastausta, joten pakko kirjoittaa tänne. Josko hommat vähän nopeutuisivat. Takuukokemuksista kyse:

Virtalähde Seasonic Focus Gold 850W:
- Rikki. Takuu hyväksytty. Lähetän virtalähteen. Todetaan, että vastaavaa ei ole saatavilla. Annetaan vaihtoehdot joko maksaa extraa vaihdosta parempaan (lisäksi minun maksettavakseni postiennakkomaksu tästä, sillä sen avulla välirahan maksu on helpompaa Jimmsille) tai tilalle lahjakortti. En kelpuuttanut kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan pyysin alkuperäisen sopimuksen mukaisesti hyvitystä suoraan tilille. En ole sen jälkeen kuullut asiasta mitään.

Virtalähde Silverstone Strider Platinum 1200W:
- Yksi liitin sulanut louhintatouhuissa liiallisen kuormituksen takia. Virtalähteessä kuitenkin suojaus ylikuormaa vastaan joka ei ole toiminut, ja jonka olisi asiakaspalvelunkin mukaan tämä vaurio pitänyt estää. Takuu kuitenkin hylättiin viitaten käyttäjävirheeseen: "Käyttäjävirhe on voinut sattua myös vahingossa. (johdot taittuneet, liitin pettänyt ym.) Noudatamme vain valmistajan ohjeita."
Jos on ikinä konetta kasannut voi muodostaa oman mielipiteensä tästä kuinka virtalähteen saa rikottua käyttäjävirheen johdosta. Loppuun vielä terveiset, kun huomautin olevani Jimmsin asiakas enkä valmistajan: "Kyllä, olemme takuusta vastuussa ja tässä tapauksessa takuu on purkautunut ja emme kantaamme muuta."

Muitakin vastaavia kokemuksia on. Milloin on annettu halvempaa ja huonompaa tilalle, milloin on unohtunut lähetyksestä osia ja on saanut ravata postissa useamman kerran. Jimmsin premium hintojen voisi olettaa antavan paremman asiakaskokemuksen, mutta ne eivät näy kyllä missään muualla kuin firman kateprosentissa, joka on monin verroin suurempi kuin kilpailijoilla.

Toivoisin nyt edes rehellistä korvausta tuohon Seasoniciin ilman sen kummempia vääntöjä enää. Silverstonea en jaksa kuluttajasuojaan alkaa laittamaan, vaikka 100% varmuudella tapauksen voittaisinkin. Sieltä tulee kuitenkin vain suositus ja sen tietää miten suosituksia noudatetaan.

Hei ja kiitos palautteesta! Asiakaspalvelun sähköpostissa on edelleen suuri määrä tuote- ja tilauskyselyitä joka pidentää valitettavasti myös takuutapausten vasteaikaa, joten pyytäisin soittamaan asiakaspalveluun jotta päästään tapaukseen kiinni!

Mainitsemasi Silverstone ei ole louhintakäyttöön tarkoitettu, eikä siitä aiheutuneet viat kuulu takuun piiriin.

Mikäli asiakas haluaa vaihtaa parempaan/kalliimpaan tuotteeeseen jää erotus hänen maksettavakseen. Erotus maksetaan postiennakolla jotta korvaavan tuotteen lähetys ei viivästyisi. Välitin palautteesi takuupuolelle - takuuprosesseja on kehitetty jatkuvasti vuosien varrella ja kuvaamiasi kaltaisia unohduksia ei pitäisi sattua. Myös vaihdokkituotteen pitäisi ollaaina vähintään vastaava, ellei asiakkaan kanssa muuta sovita.
 
Hei ja kiitos palautteesta! Asiakaspalvelun sähköpostissa on edelleen suuri määrä tuote- ja tilauskyselyitä joka pidentää valitettavasti myös takuutapausten vasteaikaa, joten pyytäisin soittamaan asiakaspalveluun jotta päästään tapaukseen kiinni!

Mainitsemasi Silverstone ei ole louhintakäyttöön tarkoitettu, eikä siitä aiheutuneet viat kuulu takuun piiriin.

Mikäli asiakas haluaa vaihtaa parempaan/kalliimpaan tuotteeeseen jää erotus hänen maksettavakseen. Erotus maksetaan postiennakolla jotta korvaavan tuotteen lähetys ei viivästyisi. Välitin palautteesi takuupuolelle - takuuprosesseja on kehitetty jatkuvasti vuosien varrella ja kuvaamiasi kaltaisia unohduksia ei pitäisi sattua. Myös vaihdokkituotteen pitäisi ollaaina vähintään vastaava, ellei asiakkaan kanssa muuta sovita.

Missään ei sanota että louhintakäyttö ei olisi sallittua. Eikä tietenkään voidakaan sanoa, ei tuollaista takuunpurkuperustetta ole olemassakaan.

Myytte myös risereita louhintakäyttöön: Kolink PCI-E x1 -> x16 virroitettu riser-kortti Mining / Rendering Kit Pro - 18,00€ Poistaako tämmöisen käyttö aina kaikki takuut kaikista kokoonpanon tuotteista?
 
Mainitsemasi Silverstone ei ole louhintakäyttöön tarkoitettu, eikä siitä aiheutuneet viat kuulu takuun piiriin.

Saataisinko lista sallituista asioista joihin teiltä ostettuja tavaroita voi käyttää? Takuuehdoissa ei mainita mitään mitkä käyttötavat on sallittuja ja mitkä ei. En haluaisi vahingossa poiketa Jimms-hyväksytystä tavasta käyttää tietokonetta jossa on useampikin teiltä ostettu komponentti.

Toki näin ulkopuolisena olen sen varassa mitä osapuolet täällä kertovat mutta tuollaisen tason vastaukset nyt ei kyllä herätä yhtään luottamusta siihen, että Jimms hoitaisi takuun asiallisesti. Ja mitä vaihtoon vastaavaan tuotteeseen tulee niin muut jo kommentoivatkin: jos samalla valmistajalla on vastaavaa tuotetta tarjolla niin se kyllä pitäisi tarjota ilman mitään erillistä hyvitystä.
 
Missään ei sanota että louhintakäyttö ei olisi sallittua. Eikä tietenkään voidakaan sanoa, ei tuollaista takuunpurkuperustetta ole olemassakaan.

Myytte myös risereita louhintakäyttöön: Kolink PCI-E x1 -> x16 virroitettu riser-kortti Mining / Rendering Kit Pro - 18,00€ Poistaako tämmöisen käyttö aina kaikki takuut kaikista kokoonpanon tuotteista?
Hehheh meinasitko pamautella enemmänkin virtalähteitä ja odottaa Jimmsin antavan joka kerta rahat takaisin tai uuden tilalle ilmatteeks. :hmm:
 
En tiedä miten ylikuormitussuojan tms. pitäisi tarkalleen toimia. Tuossahan EOAH:n jutussahan vaikuttaa, että kaapeli ylikuormittui eikä välttämättä itse virtalähde joten jos kaapeliin on ketjutettu useita näytönohjaimia niin se kyllä voi olla käyttäjän virhe eikä välttämättä vika itse virtalähteessä.

Itseäni näin asiakkaana enemmän huoletti tuo "Sori, ei korvaavaa tuotetta" tapa millä Jimms aika usein yrittää välttää takuuvaihdot jotka olisi heille kenties kalliimpia.
 
En tiedä miten ylikuormitussuojan tms. pitäisi tarkalleen toimia. Tuossahan EOAH:n jutussahan vaikuttaa, että kaapeli ylikuormittui eikä välttämättä itse virtalähde joten jos kaapeliin on ketjutettu useita näytönohjaimia niin se kyllä voi olla käyttäjän virhe eikä välttämättä vika itse virtalähteessä.

Itseäni näin asiakkaana enemmän huoletti tuo "Sori, ei korvaavaa tuotetta" tapa millä Jimms aika usein yrittää välttää takuuvaihdot jotka olisi heille kenties kalliimpia.

Juu, samasta SATA-kaapelista oli otettu useampaan riseriin virta. Ylikuormitus johti virtalähteen päässä liittimen sulamiseen. Muita vastaavalla tavalla hajonneita virtalähteitä en ole takuuseen lähetellyt. Ja tuostakin kyllä juteltiin asiakaspalvelun kanssa siihen malliin, että ylikuormitussuojan olisi pitänyt virtalähdettä suojella. Niin tai näin, itseä eniten korpeaa kun näitä vääntöjä on kertynyt joka ikisestä asiasta.

Näytönohjaimia en ole edes yrittänyt takuuseen laittaa, vaikkei käsittääkseni louhinnan pitäisi niiltäkään takuuta viedä, kunhan lämmöt pidetään aisoissa. Virtalähteistä on seurattu, ettei kokonaiskulutus nouse liian suureksi. Mutta sekään ei toki pelasta, jos SATA-kaapelia liikaa kuormittaa.
 
Eli tuon kaapelin sulamisen lisäksi virtalähde itse hajosi? Tuo kyllä kuulostaa aika huonolta jos virtalähteessä kuitenkin piti olla ylikuormitussuoja, tiedä sitten miten hyvin se toimii jos ylikuormitettu kaapeli sulaa ja aiheuttaa siten oikosulun.
 
Eli tuon kaapelin sulamisen lisäksi virtalähde itse hajosi? Tuo kyllä kuulostaa aika huonolta jos virtalähteessä kuitenkin piti olla ylikuormitussuoja, tiedä sitten miten hyvin se toimii jos ylikuormitettu kaapeli sulaa ja aiheuttaa siten oikosulun.

Kyllä se virtalähde vielä pelasi tämän jälkeen, kun otti kaapelin irti sulaneesta liittimestä. En ole sähkömies, joten en tiedä kuinka turvallista sitä on tämän jälkeen käyttää. Mutta tuohon yhteen lähtöön ei enää kaapelia kiinni saanut, vaikka olisi halunnut. Jos virtalähde olisi ollut korjattavissa liittimen vaihdolla, niin aina parempi.
 
Tuleeko tuosta 5900x erästä tarkemmin niille mailia jolle riittää? Itellä jonotus sija +200 niin onko täysin turhaa herätellä toiveita?
 
Jep, ja jos virtalähde vielä toimii tuonkin jälkeen niin voidaan kai todeta, että sen suojaus toimi luvatulla tavalla. Että se siitä, tuon "Ei takuuta mainaukseen" voisi kai muotoilla uusiksi "ei takuuta jos käyttäjä käyttää tuotetta virheellisesti" mutta se taitaakin jo löytyä valmiina ehdoissa...
 
Jep, ja jos virtalähde vielä toimii tuonkin jälkeen niin voidaan kai todeta, että sen suojaus toimi luvatulla tavalla. Että se siitä, tuon "Ei takuuta mainaukseen" voisi kai muotoilla uusiksi "ei takuuta jos käyttäjä käyttää tuotetta virheellisesti" mutta se taitaakin jo löytyä valmiina ehdoissa...

Menee jo offtopic jauhamiseksi. Virtalähde on tuotteena kokonaisuus, kaapeleineen kaikkineen. Jatketaan YV jos aihetta, voin sitten muotoilla jotain detaileja tarkemmin, jos sillä on tähän asiaan jotain merkitystä. Silverstonen takuun evääminen nyt ei kuitenkaan näistä toistuvista ongelmista suurin ollut. Ja menee vähän ohi millä perusteella muotoilet uudelleen Jimmsin asiakaspalvelun sanomisia. Aika yksiselitteisesti sanottu että louhintakäyttö on "väärää" käyttöä ja mitätöi takuun.
 
Viimeksi muokattu:
Virtalähde on tuotteena kokonaisuus, kaapeleineen kaikkineen.
Se takuu ei kata kaapeleissa sitä että aletaan vetämään sata-virtapiuhan kautta paljon enemmän ampeereita mihin se on suunniteltu. Ne on suunniteltu antamaan virtaa lähinnä pienikulutuksellisille kiinto/ssd levyille.
Risereilla kannattaa käyttää edes molex liitintä kun sekin antaa jo enemmän virtaa "sulamatta". Tietysti se 6-pin pci-e virtapiuha on se optimi
 
Se takuu ei kata kaapeleissa sitä että aletaan vetämään sata-virtapiuhan kautta paljon enemmän ampeereita mihin se on suunniteltu. Ne on suunniteltu antamaan virtaa lähinnä pienikulutuksellisille kiinto/ssd levyille.
Risereilla kannattaa käyttä edes molex liitintä kun sekin antaa jo enemmän. Tietysti se 6-pin pci-e virtapiuha on se optimi

Samoin sinulle, jatketaan YV:llä jos koet että on aihetta. Turha kaapata koko ketjua yhden viestin yhden osan takia, vaikka kuinka olisi mielenkiintoinen tekninen yksityiskohta.
 
Virtalähde Silverstone Strider Platinum 1200W:
- Yksi liitin sulanut louhintatouhuissa liiallisen kuormituksen takia. Virtalähteessä kuitenkin suojaus ylikuormaa vastaan joka ei ole toiminut, ja jonka olisi asiakaspalvelunkin mukaan tämä vaurio pitänyt estää. Takuu kuitenkin hylättiin viitaten käyttäjävirheeseen: "Käyttäjävirhe on voinut sattua myös vahingossa. (johdot taittuneet, liitin pettänyt ym.) Noudatamme vain valmistajan ohjeita."
Jos on ikinä konetta kasannut voi muodostaa oman mielipiteensä tästä kuinka virtalähteen saa rikottua käyttäjävirheen johdosta. Loppuun vielä terveiset, kun huomautin olevani Jimmsin asiakas enkä valmistajan: "Kyllä, olemme takuusta vastuussa ja tässä tapauksessa takuu on purkautunut ja emme kantaamme muuta."
Samoin sinulle, jatketaan YV:llä jos koet että on aihetta. Turha kaapata koko ketjua yhden viestin yhden osan takia, vaikka kuinka olisi mielenkiintoinen tekninen yksityiskohta.
No ihan itse aloit valittamaan asiakaskokemuksesta/takuukäsittelystä tässä asiassa vaikka tiesit että olet itse munannut koko homman.
 
No ihan itse aloit valittamaan asiakaskokemuksesta/takuukäsittelystä tässä asiassa vaikka tiesit että olet itse munannut koko homman.
Silverstone oli vain pieni osa kokonaisuutta. Kuten olen viisi kertaa maininnut. Kannattaa lukea kokonaisuus ja seuranneet viestit huolella jos kiinnostaa, kaikki tarpeellinen tuolta löytyy kyllä. Mutta enää en tästä jauha. Hienoa että Jimmsillä on fanejakin, mutta sopii tarttua myös muihin epäkohtiin, kuin tuohon yhteen liittimeen ja siihen onko kaapelit osa virtalähdettä vai ei. Se on kuitenkin hyvä tietää, että virtalähteen suojaominaisuudet voi siis tulkita suojaamaan vain esim. asuntoa tulipalolta eikä niin, että niiden pitäisi virtalähdettä kaapeleineen suojella. Tätä kysyin aspasta ennen takuukyselyn lähetystä ja sain eri vastauksen. Mutta esim. oikosulkuhan aiheuttaisi täysin samat vauriot vaikka oikosulkusuojakin laitteesta löytyy. Toisaalta jos kaapeli sulamaan asti pääsee, niin tuskin ollaan kaukana tulipalosta. Kai ne suojaominaisuudet hyviä on olla, vaikkei niillä käytännön tilanteissa mitään tee. Eikä ne estä virtalähdettä puskemasta 6-pin liittimestä enemmän ulos kuin mitä se kestää. Sitä en tiedä mitä Molexin käyttö auttaa tähän kaapelin toiseen päähän, mutta sen verran kiinnostaa, että siirryn kyselemään aiheesta varsinaisella keskustelualueella.

Mitä itse asiaan tulee, viesti teki sen mitä piti. Seasonicista sain välittömästi viestin jälkeen korvauksen. Tosin tässä on vielä epäselvyyttä, joka kaipaa asiakaspalvelun vastausta. Sitä saanee odotella, varmaan black friday ruuhkat vielä päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä itse asiaan tulee, viesti teki sen mitä piti. Seasonicista sain välittömästi viestin jälkeen korvauksen. Tosin tässä on vielä epäselvyyttä, joka kaipaa asiakaspalvelun vastausta. Sitä saanee odotella, varmaan black friday ruuhkat vielä päällä.

Kuten aikaisemmassa viestissämme mainitsimme, niin ruuhka johtuu suuresta määrästä tuote- ja tilauskyselyitä. Valitettavasti se pidentää myös takuuasioiden vasteaikaa, mutta kiireellissä asioissa kannattaa aina soittaa perään - aspa on auki vuorokauden ympäri!
 
Kuten aikaisemmassa viestissämme mainitsimme, niin ruuhka johtuu suuresta määrästä tuote- ja tilauskyselyitä. Valitettavasti se pidentää myös takuuasioiden vasteaikaa, mutta kiireellissä asioissa kannattaa aina soittaa perään - aspa on auki vuorokauden ympäri!
Tämä on onneksi viimeinen epäselvä asia. Saa ratketa teidän kiireidenne mukaan.

PÄIVITYS: Pienten kommellusten kautta sain vastauksen ja korvauskin tuli lopulta oikealle tilille. Asia loppuunkäsitelty.
 
Viimeksi muokattu:
@Jimm's
Minulla ja monella muulla on
"KUPONKI-NVIDIA-COD-COLDWAR
NVIDIA
Cod Black Ops Cold War - GeForce RTX 30 Series Bundle" RTX 3080-kortin mukana tilattuna

Käsitykseni mukaan 10.2 pitäisi näiden koodien lunastus päättyä? Onko aikaa pidennetty?
Sekä miten käy jos ette voikkaan tätä luvattua koodia toimittaa?
 
@Jimm's
Minulla ja monella muulla on
"KUPONKI-NVIDIA-COD-COLDWAR
NVIDIA
Cod Black Ops Cold War - GeForce RTX 30 Series Bundle" RTX 3080-kortin mukana tilattuna

Käsitykseni mukaan 10.2 pitäisi näiden koodien lunastus päättyä? Onko aikaa pidennetty?
Sekä miten käy jos ette voikkaan tätä luvattua koodia toimittaa?
Tähänkin on jo monet kerrat vastattu, että ole yhteydessä Nvidiaan. Tuo on Nvidian kamppis, ei Jimmsin.
 
@Jimm's
Minulla ja monella muulla on
"KUPONKI-NVIDIA-COD-COLDWAR
NVIDIA
Cod Black Ops Cold War - GeForce RTX 30 Series Bundle" RTX 3080-kortin mukana tilattuna

Käsitykseni mukaan 10.2 pitäisi näiden koodien lunastus päättyä? Onko aikaa pidennetty?
Sekä miten käy jos ette voikkaan tätä luvattua koodia toimittaa?

Lunastusaika päättyy 10.03.2021
 

Lunastusaika päättyy 10.03.2021
Nuo RTX 30 -näytönohjaimet olisivat menneet hyvin kaupaksi ilman bundlejakin niin, ettei jonoja olisi saatu purettua vieläkään. Kuten tuon CoD:n, niin myös Watch Dogs: Legionin lunastusaikaa oli pidennetty reilusti: alun perin 30.11.2020, lopulta 31.1.2021 (enää ei onnistune vai onko joku kortin vasta nyt saanut kokeillut?).
 
Mikäs tukkuri hoitaa Gigabyten RTX-näytönohjaintoimituksia Jimmsille?

Scan, Proshop ja Overclockers UK ja muut julkisesti toimituseristään kertovat jälleenmyyjät näyttävät yhä saavan tasaisesti pieniä eriä Gigabyte RTX 3080 -kortteja, kun taas esim. edellisestä Jimmsille toimitetusta RTX 3080 Gaming OC -laite-erästä tulee reilun viikon kuluttua 3kk täyteen (22.11 tuli edellinen erä ja seuraava 10 kpl erä peruuntui joulukuussa).

Eihän Jimm's / tukkuri ole ole peruuttanut näiden korttien tulemista hinnannousujen tms. takia?
Voitteko vakuuttaa, että näitä on yhä tulossa?

(Hölmönä maksoin ennakkoon, ja olen korotta seisottanut rahojani Jimmsin tilillä 5kk. :geek:)
 
Onko näistä vielä mitään päivitystä, 2.11 tilasin kortin ja yhtäkään ei ole sen jälkeen saapunut varastoon.


Ei sen kummempaa kuin mitä siinä RTX30- joukkoviestissä luki.
 
Viimeksi muokattu:
Ei mulla muuta
 

Liitteet

  • 20210209_150401.jpg
    20210209_150401.jpg
    1 MB · Luettu: 420
  • 20210209_150348.jpg
    20210209_150348.jpg
    985,7 KB · Luettu: 419
  • 20210209_150410.jpg
    20210209_150410.jpg
    7,2 MB · Luettu: 390
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
264 184
Viestejä
4 577 873
Jäsenet
75 370
Uusin jäsen
Henrysolox

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom