Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Moro, onko mahdollista saada teille valikoimaan Superlux hd 381 F -nappeja? Muistelisin niitä joskus valikoimassanne nähneeni, mutta nyt ei osunut silmään :hmm:
 
Jos vaihtaa näyttiksen jäähdyttimen (MSI Ventus 3X OC) katoaako takuu mikäli tuotteeseen ei tule jälkiä?
 
ONGELMA RATKAISTU! (ja ruuvitkin löytyi, mutta nallekarkkeja ei...)

Jotain oli vaan ilmeisesti huonosti kiinni vaikka pariin kertaan tuli purettua ja koottua uudestaan, kaikki toimii ja hieno on! Anteeksi avautuminen ja kiitos loistavista neuvoista niin täällä kuin aspan chatissa! Olette parhain tukiverkosto ikinä!
katso liitettä 539923
 
Viimeksi muokattu:
Pitkän odottamisen jälkeen osat saapuivat Jimmsistä, olin tilannut prosessorin jäähdyttimen asennuspalvelun + BIOS-päivityksen. Ensinnäkin mukana ei tullut emolevyn asennusruuveja lainkaan, toisekseen prossorin jäähdytyssiili ei ole aivan suorassa (noin 3 millin heitto vrt. oikea ja vasen puoli) ja kolmannekseen ruutuun ei tule lainkaan kuvaa. Kaikki kaapelit on irrotettu, muistikampoja vaihdeltu, näytönohjainta vaihdettu... Kone lähtee kyllä päälle ja kaikki tuulettimet pyörii, mutta mitään muuta ei sitten tapahdukaan. Aika kallis parin tonnin kirjanpaino. Onkohan BIOS-päivitystä muistettu tehdä? Voiko se vaikuttaa kuvan tulemiseen?
katso liitettä 539923
Jos bios ei tue prossua, niin ei näy ruudussakaan mitään. Mikä emo? Löytyykö diagnostiikkaledejä/-näyttöä? Niistä vois selvitä mihin jumittaa.
 
Jos bios ei tue prossua, niin ei näy ruudussakaan mitään. Mikä emo? Löytyykö diagnostiikkaledejä/-näyttöä? Niistä vois selvitä mihin jumittaa.

Pitäisi tukea kun olen ostanut päivityspalvelun. Jäähdytin oli ainakin asennettu.
1612602228665.png
 
Nojuu, mutta ku se näyttää vaan sen max 200. En mä muuten olisi kysynyt, mutta kun ei tiedä onko siellä se 240 vai se 800 edellä. Tässä ei siis haeta exactia numeroa vaan vähän suuruusluokkaa.

Tietää että ottaako tuon 5600x vai jonkun muun mallin sit sen sijasta.

Eilenä alkuillasta (n.klo18) tilattu ja tänään aamusta tuli sähköposti, että todennäkösesti menee maaliskuun lopulle toimitus. Tästä voisin päätellä, että jonossa on alle 400 tilausta.
 
Mitäpä Q-ledit sanoo kun pistät virrat päälle? Pitäs löytyä siitä 24-pin virtaliittimen yläpuolelta.

Reunimmainen oranssi valo palaa. DRAM.

Epäilen että jompi kumpi muistikampa ei ollut kunnolla paikallaan vaikka nekin pariin kertaan irrotin ja laitoin takaisin ja kuului vielä naksahduskin, mutta onneksi pelittää nyt!
katso liitettä 539967
 
Viimeksi muokattu:
Pitkän odottamisen jälkeen osat saapuivat Jimmsistä, olin tilannut prosessorin jäähdyttimen asennuspalvelun + BIOS-päivityksen. Ensinnäkin mukana ei tullut emolevyn asennusruuveja lainkaan, toisekseen prossorin jäähdytyssiili ei ole aivan suorassa (noin 3 millin heitto vrt. oikea ja vasen puoli) ja kolmannekseen ruutuun ei tule lainkaan kuvaa. Kaikki kaapelit on irrotettu, muistikampoja vaihdeltu, näytönohjainta vaihdettu... Kone lähtee kyllä päälle ja kaikki tuulettimet pyörii, mutta mitään muuta ei sitten tapahdukaan. Aika kallis parin tonnin kirjanpaino. Onkohan BIOS-päivitystä muistettu tehdä? Voiko se vaikuttaa kuvan tulemiseen?
katso liitettä 539923
emolevyn asennusruuvit tulevat kopan mukana, ei emolevyn
 
Muistihäikkäähän tuo sitten herjaa.. Ootko kokeillu nollata biosia ja/tai testannu molemmilla tikuilla erikseen (tai muilla tikuilla, jos löytyy)? Kannattaa myös tarkistaa löytyykö muistit QVL-listasta.
Muistit pitäisi olla yhteensopivia kun ihan samoja HyperX:iä mitä noissa Jimmsin bundleissa tulee. Laitoin nyt vielä kaikki piuhat uusiksi, muistikammat uusiksi, väänsin ja käänsin ja DRAM-valo muuttui BOOT-valoon ja nyt sain kuvan ruudulle. Ai että kun helpotti!
 
Muistit pitäisi olla yhteensopivia kun ihan samoja HyperX:iä mitä noissa Jimmsin bundleissa tulee. Laitoin nyt vielä kaikki piuhat uusiksi, muistikammat uusiksi, väänsin ja käänsin ja DRAM-valo muuttui BOOT-valoon ja nyt sain kuvan ruudulle. Ai että kun helpotti!
Luultavasti oli joku vaan huonosti paikallaan siis. Hyvä, että selkis! :)
 
Luultavasti oli joku vaan huonosti paikallaan siis. Hyvä, että selkis! :)

No joo, vielä ku löytäis ne emon ruuvit jostain. Katsonut kaikki paketit läpi ja missään ei ole mitään pussukkaa :D varmaan vanhasta koneesta otettava.
EDIT: löytyivät ne ruuvitkin sitten ainoasta paikasta mistä en vielä tajunnut katsoa, erillisen mukana tulevan mesh-paneelin alta, kiitos aspan vinkistä :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Ota se pussi alta pois, se johtaa sähköä ja koko emolevy voi olla oikosulussa.
Kiitos vinkistä, ei tullut mieleenkään kun ajattelin että emolevy on sinne pakattukin, mutta onneksi mitään ei kerennyt tapahtua ja kone käy ja kukkuu!
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se turvallinen kuljetusta ja säilytystä varten mutta ei sen päällä laitetta kannata käynnistää kuten ylempänä todettiin. Jos haluaa testailla niin mieluummin vaikka emolevyn pahvilaatikon päällä kuin sen pussin.
 
Onhan se turvallinen kuljetusta ja säilytystä varten mutta ei sen päällä laitetta kannata käynnistää kuten ylempänä todettiin. Jos haluaa testailla niin mieluummin vaikka emolevyn pahvilaatikon päällä kuin sen pussin.
Noh, taisin selvitä kuitenkin säikähdyksellä. Hyvä tietää toki jatkossa. Emolevyn manuaalista en tuollaista varoitusta löytänyt vaikka katsoin emolevyn asennuskohdan ja turvallisuusohjeet. Kone käy ja kukkuu ja on nätti kuin mikä. (Nyt vielä nätimpi kun tajusin, että ikkunan sisäpuolellakin oli vielä muovikalvo + tuo ledihrivitys on poissa MSI:n omalla ohjelmalla)
1612693865070.png
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole ollut ennen valittamista Jimmsin paketeista, mutta nyt oli kyllä kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Tämä ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Tilasin muun muassa pieniä liittimiä, jotka olisi voineet hyvin helposti tippua paketin sisältä. Tämän lisäksi kyseisiä tuotteita olin odottanut yli kuukauden. Onneksi kuitenkin kaikki tilatut tuotteet löytyivät paketin sisältä. Olkaa parempia ensi kerralla.

1612710122125.png
 
Ei ole ollut ennen valittamista Jimmsin paketeista, mutta nyt oli kyllä kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Tämä ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Tilasin muun muassa pieniä liittimiä, jotka olisi voineet hyvin helposti tippua paketin sisältä. Tämän lisäksi kyseisiä tuotteita olin odottanut yli kuukauden. Onneksi kuitenkin kaikki tilatut tuotteet löytyivät paketin sisältä. Olkaa parempia ensi kerralla.

1612710122125.png
Mielestäni jos on jotain erittäin pientä paketissa, olisi se hyvä esimerkiksi teipata paketin sisään minigrip pussiin tms, ettei käy mitään katoamisia.
 
En saa asiakaspalvelusta vastausta, joten pakko kirjoittaa tänne. Josko hommat vähän nopeutuisivat. Tuntuu tuo asiakaspalvelun ruuhka kestävän kuukaudesta toiseen. Tässä kuitenkin takuukokemuksista kyse:

Virtalähde Seasonic Focus Gold 850W:
- Rikki. Takuu hyväksytty. Lähetän virtalähteen. Todetaan, että vastaavaa ei ole saatavilla. Annetaan vaihtoehdot joko maksaa extraa vaihdosta parempaan (lisäksi minun maksettavakseni postiennakkomaksu tästä, sillä sen avulla välirahan maksu on helpompaa Jimmsille) tai tilalle lahjakortti. En kelpuuttanut kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan pyysin alkuperäisen sopimuksen mukaisesti hyvitystä suoraan tilille. En ole sen jälkeen kuullut asiasta mitään.

Virtalähde Silverstone Strider Platinum 1200W:
- Yksi liitin sulanut louhintatouhuissa liiallisen kuormituksen takia. Virtalähteessä kuitenkin suojaus ylikuormaa vastaan joka ei ole toiminut, ja jonka olisi asiakaspalvelunkin mukaan tämä vaurio pitänyt estää. Takuu kuitenkin hylättiin viitaten käyttäjävirheeseen: "Käyttäjävirhe on voinut sattua myös vahingossa. (johdot taittuneet, liitin pettänyt ym.) Noudatamme vain valmistajan ohjeita."
Jos on ikinä konetta kasannut voi muodostaa oman mielipiteensä tästä kuinka virtalähteen saa rikottua käyttäjävirheen johdosta. Loppuun vielä terveiset, kun huomautin olevani Jimmsin asiakas enkä valmistajan: "Kyllä, olemme takuusta vastuussa ja tässä tapauksessa takuu on purkautunut ja emme kantaamme muuta."


Muitakin vastaavia kokemuksia on. Milloin on annettu halvempaa ja huonompaa tilalle, milloin on unohtunut lähetyksestä osia ja on saanut ravata postissa useamman kerran. Jimmsin premium hintojen voisi olettaa antavan paremman asiakaskokemuksen, mutta ne eivät näy kyllä missään muualla kuin firman kateprosentissa, joka on monin verroin suurempi kuin kilpailijoilla.

Toivoisin nyt edes rehellistä korvausta tuohon Seasoniciin ilman sen kummempia vääntöjä enää. Silverstonea en jaksa kuluttajasuojaan alkaa laittamaan, vaikka 100% varmuudella tapauksen voittaisinkin. Sieltä tulee kuitenkin vain suositus ja sen tietää miten suosituksia noudatetaan.

PÄIVITYS: Sain välittömästi viestin jälkeen korvauksen Seasonicista. Jatkokeskustelujen perusteella yliviivasin maininnan Silverstonesta, koska ilmeisesti takuu ei koske louhintakäytössä vaurioituneita komponentteja ja/tai muutenkaan kaapeleista tai liittimistään vaurioituneita virtalähteitä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole ollut ennen valittamista Jimmsin paketeista, mutta nyt oli kyllä kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Tämä ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Tilasin muun muassa pieniä liittimiä, jotka olisi voineet hyvin helposti tippua paketin sisältä. Tämän lisäksi kyseisiä tuotteita olin odottanut yli kuukauden. Onneksi kuitenkin kaikki tilatut tuotteet löytyivät paketin sisältä. Olkaa parempia ensi kerralla.

1612710122125.png
Mielestäni jos on jotain erittäin pientä paketissa, olisi se hyvä esimerkiksi teipata paketin sisään minigrip pussiin tms, ettei käy mitään katoamisia.

Hei ja kiitos palautteesta! Pikkutarvikkeet on kyllä yleensä pakattu huolella ja juurikin Persojetin mainitsemalla tavalla eli pikku pusseihin. Laitan palautetta logistiikkaan tästä, mutta kyseessä lienee siis yksittäinen inhimillinen virhe. Olihan kaikki tallessa?
 
Noh, taisin selvitä kuitenkin säikähdyksellä. Hyvä tietää toki jatkossa. Emolevyn manuaalista en tuollaista varoitusta löytänyt vaikka katsoin emolevyn asennuskohdan ja turvallisuusohjeet. Kone käy ja kukkuu ja on nätti kuin mikä. (Nyt vielä nätimpi kun tajusin, että ikkunan sisäpuolellakin oli vielä muovikalvo + tuo ledihrivitys on poissa MSI:n omalla ohjelmalla)
1612693865070.png

Luimme koko jännitysnäytelmän, onneksi täällä oli valveutuneet kanssafoorumilaiset hereillä neuvomassa! :)
Tuosta vinoon asennetusta jäähystä laitoin palautetta kasaukseen.
 
En saa asiakaspalvelusta vastausta, joten pakko kirjoittaa tänne. Josko hommat vähän nopeutuisivat. Takuukokemuksista kyse:

Virtalähde Seasonic Focus Gold 850W:
- Rikki. Takuu hyväksytty. Lähetän virtalähteen. Todetaan, että vastaavaa ei ole saatavilla. Annetaan vaihtoehdot joko maksaa extraa vaihdosta parempaan (lisäksi minun maksettavakseni postiennakkomaksu tästä, sillä sen avulla välirahan maksu on helpompaa Jimmsille) tai tilalle lahjakortti. En kelpuuttanut kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan pyysin alkuperäisen sopimuksen mukaisesti hyvitystä suoraan tilille. En ole sen jälkeen kuullut asiasta mitään.
Hieman samanlainen tapaus. Ei kuulemma ole enää samaa tarjolla ja pitäähän se paikkansa, kun Seasonic on nimennyt uudelleen sarjansa ja tehneet pieniä muutoksia kaapeleihin. Tämän kun olisin tiennyt, niin olisin lähettänyt suoraan valmistajalle. Seasonic on lupautunut vaihtamaan virtalähteen ja nyt odotellaan Jimm'siä, että saavat asialle jotain tehtyä.
Korona ilmeisesti on nostanut hintoja kun käytännössä sama tuote maksaa nykyään yli 40% enemmän.

 
Luimme koko jännitysnäytelmän, onneksi täällä oli valveutuneet kanssafoorumilaiset hereillä neuvomassa! :)
Tuosta vinoon asennetusta jäähystä laitoin palautetta kasaukseen.

Joo kiitos ja anteeksi että vaivasin ja avauduin turhistakin asioista (esim. ne mystiset ruuvit + olisi pitänyt kasata vielä kolmannen kerran kaikki uudestaan ennen kuin tulee paniikki ;)) Taitaa seuraava kokoonpano tulla taas kokonaan loppuun asti kasattuna, ei mieli kestä tällaisia järkytyksiä.:lol:
 
Viimeksi muokattu:
Hieman samanlainen tapaus. Ei kuulemma ole enää samaa tarjolla ja pitäähän se paikkansa, kun Seasonic on nimennyt uudelleen sarjansa ja tehneet pieniä muutoksia kaapeleihin. Tämän kun olisin tiennyt, niin olisin lähettänyt suoraan valmistajalle. Seasonic on lupautunut vaihtamaan virtalähteen ja nyt odotellaan Jimm'siä, että saavat asialle jotain tehtyä.
Korona ilmeisesti on nostanut hintoja kun käytännössä sama tuote maksaa nykyään yli 40% enemmän.


Joo erot FX-850 vs. uudempi GX-850 eivät taida kummosia olla. Käynnissä oleva louhintaboomi motivoi nostamaan hintoja reilusti. Samalla voikin näköjään evätä rehelliset takuukorvaukset nousseen hinnan perusteella. Katsoin takuuehdot uudelleen ja jos en aiempia väärin muista, niin tuolta on poistettu maininta "vaihto vastaavaan tai parempaan". Nyt on vastaavaan (tai huonompaan, oma lisäys).
 
Viimeksi muokattu:
Hei ja kiitos palautteesta! Pikkutarvikkeet on kyllä yleensä pakattu huolella ja juurikin Persojetin mainitsemalla tavalla eli pikku pusseihin. Laitan palautetta logistiikkaan tästä, mutta kyseessä lienee siis yksittäinen inhimillinen virhe. Olihan kaikki tallessa?

En päässyt itse avaamaan pakettia, mutta kuulemma paketissa oli kaikki mitä pitkin ja pienet liittimet oli vielä laitettu erilliseen pieneen pussiin, nii kuin sanoittekin. Kuitenkin paketin olisi saanut teipata hieman paremmin. Eihän se nyt ole ollenkaan hyvä, että pakettiin näkee sisälle ja että siinä on noin nyrkin kokoinen aukko.
 
Jos aiotte pakata tuotteet tällaiseen pahvihökötyksen sisälle, niin kiinnittäkää erityisesti huomiota paketin riittävään teippaukseen.

1612774847221.png
 
En saa asiakaspalvelusta vastausta, joten pakko kirjoittaa tänne. Josko hommat vähän nopeutuisivat. Takuukokemuksista kyse:

Virtalähde Seasonic Focus Gold 850W:
- Rikki. Takuu hyväksytty. Lähetän virtalähteen. Todetaan, että vastaavaa ei ole saatavilla. Annetaan vaihtoehdot joko maksaa extraa vaihdosta parempaan (lisäksi minun maksettavakseni postiennakkomaksu tästä, sillä sen avulla välirahan maksu on helpompaa Jimmsille) tai tilalle lahjakortti. En kelpuuttanut kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan pyysin alkuperäisen sopimuksen mukaisesti hyvitystä suoraan tilille. En ole sen jälkeen kuullut asiasta mitään.

Virtalähde Silverstone Strider Platinum 1200W:
- Yksi liitin sulanut louhintatouhuissa liiallisen kuormituksen takia. Virtalähteessä kuitenkin suojaus ylikuormaa vastaan joka ei ole toiminut, ja jonka olisi asiakaspalvelunkin mukaan tämä vaurio pitänyt estää. Takuu kuitenkin hylättiin viitaten käyttäjävirheeseen: "Käyttäjävirhe on voinut sattua myös vahingossa. (johdot taittuneet, liitin pettänyt ym.) Noudatamme vain valmistajan ohjeita."
Jos on ikinä konetta kasannut voi muodostaa oman mielipiteensä tästä kuinka virtalähteen saa rikottua käyttäjävirheen johdosta. Loppuun vielä terveiset, kun huomautin olevani Jimmsin asiakas enkä valmistajan: "Kyllä, olemme takuusta vastuussa ja tässä tapauksessa takuu on purkautunut ja emme kantaamme muuta."

Muitakin vastaavia kokemuksia on. Milloin on annettu halvempaa ja huonompaa tilalle, milloin on unohtunut lähetyksestä osia ja on saanut ravata postissa useamman kerran. Jimmsin premium hintojen voisi olettaa antavan paremman asiakaskokemuksen, mutta ne eivät näy kyllä missään muualla kuin firman kateprosentissa, joka on monin verroin suurempi kuin kilpailijoilla.

Toivoisin nyt edes rehellistä korvausta tuohon Seasoniciin ilman sen kummempia vääntöjä enää. Silverstonea en jaksa kuluttajasuojaan alkaa laittamaan, vaikka 100% varmuudella tapauksen voittaisinkin. Sieltä tulee kuitenkin vain suositus ja sen tietää miten suosituksia noudatetaan.

Hei ja kiitos palautteesta! Asiakaspalvelun sähköpostissa on edelleen suuri määrä tuote- ja tilauskyselyitä joka pidentää valitettavasti myös takuutapausten vasteaikaa, joten pyytäisin soittamaan asiakaspalveluun jotta päästään tapaukseen kiinni!

Mainitsemasi Silverstone ei ole louhintakäyttöön tarkoitettu, eikä siitä aiheutuneet viat kuulu takuun piiriin.

Mikäli asiakas haluaa vaihtaa parempaan/kalliimpaan tuotteeeseen jää erotus hänen maksettavakseen. Erotus maksetaan postiennakolla jotta korvaavan tuotteen lähetys ei viivästyisi. Välitin palautteesi takuupuolelle - takuuprosesseja on kehitetty jatkuvasti vuosien varrella ja kuvaamiasi kaltaisia unohduksia ei pitäisi sattua. Myös vaihdokkituotteen pitäisi ollaaina vähintään vastaava, ellei asiakkaan kanssa muuta sovita.
 
Hei ja kiitos palautteesta! Asiakaspalvelun sähköpostissa on edelleen suuri määrä tuote- ja tilauskyselyitä joka pidentää valitettavasti myös takuutapausten vasteaikaa, joten pyytäisin soittamaan asiakaspalveluun jotta päästään tapaukseen kiinni!

Mainitsemasi Silverstone ei ole louhintakäyttöön tarkoitettu, eikä siitä aiheutuneet viat kuulu takuun piiriin.

Mikäli asiakas haluaa vaihtaa parempaan/kalliimpaan tuotteeeseen jää erotus hänen maksettavakseen. Erotus maksetaan postiennakolla jotta korvaavan tuotteen lähetys ei viivästyisi. Välitin palautteesi takuupuolelle - takuuprosesseja on kehitetty jatkuvasti vuosien varrella ja kuvaamiasi kaltaisia unohduksia ei pitäisi sattua. Myös vaihdokkituotteen pitäisi ollaaina vähintään vastaava, ellei asiakkaan kanssa muuta sovita.

Missään ei sanota että louhintakäyttö ei olisi sallittua. Eikä tietenkään voidakaan sanoa, ei tuollaista takuunpurkuperustetta ole olemassakaan.

Myytte myös risereita louhintakäyttöön: Kolink PCI-E x1 -> x16 virroitettu riser-kortti Mining / Rendering Kit Pro - 18,00€ Poistaako tämmöisen käyttö aina kaikki takuut kaikista kokoonpanon tuotteista?
 
Mainitsemasi Silverstone ei ole louhintakäyttöön tarkoitettu, eikä siitä aiheutuneet viat kuulu takuun piiriin.

Saataisinko lista sallituista asioista joihin teiltä ostettuja tavaroita voi käyttää? Takuuehdoissa ei mainita mitään mitkä käyttötavat on sallittuja ja mitkä ei. En haluaisi vahingossa poiketa Jimms-hyväksytystä tavasta käyttää tietokonetta jossa on useampikin teiltä ostettu komponentti.

Toki näin ulkopuolisena olen sen varassa mitä osapuolet täällä kertovat mutta tuollaisen tason vastaukset nyt ei kyllä herätä yhtään luottamusta siihen, että Jimms hoitaisi takuun asiallisesti. Ja mitä vaihtoon vastaavaan tuotteeseen tulee niin muut jo kommentoivatkin: jos samalla valmistajalla on vastaavaa tuotetta tarjolla niin se kyllä pitäisi tarjota ilman mitään erillistä hyvitystä.
 
Missään ei sanota että louhintakäyttö ei olisi sallittua. Eikä tietenkään voidakaan sanoa, ei tuollaista takuunpurkuperustetta ole olemassakaan.

Myytte myös risereita louhintakäyttöön: Kolink PCI-E x1 -> x16 virroitettu riser-kortti Mining / Rendering Kit Pro - 18,00€ Poistaako tämmöisen käyttö aina kaikki takuut kaikista kokoonpanon tuotteista?
Hehheh meinasitko pamautella enemmänkin virtalähteitä ja odottaa Jimmsin antavan joka kerta rahat takaisin tai uuden tilalle ilmatteeks. :hmm:
 
En tiedä miten ylikuormitussuojan tms. pitäisi tarkalleen toimia. Tuossahan EOAH:n jutussahan vaikuttaa, että kaapeli ylikuormittui eikä välttämättä itse virtalähde joten jos kaapeliin on ketjutettu useita näytönohjaimia niin se kyllä voi olla käyttäjän virhe eikä välttämättä vika itse virtalähteessä.

Itseäni näin asiakkaana enemmän huoletti tuo "Sori, ei korvaavaa tuotetta" tapa millä Jimms aika usein yrittää välttää takuuvaihdot jotka olisi heille kenties kalliimpia.
 
En tiedä miten ylikuormitussuojan tms. pitäisi tarkalleen toimia. Tuossahan EOAH:n jutussahan vaikuttaa, että kaapeli ylikuormittui eikä välttämättä itse virtalähde joten jos kaapeliin on ketjutettu useita näytönohjaimia niin se kyllä voi olla käyttäjän virhe eikä välttämättä vika itse virtalähteessä.

Itseäni näin asiakkaana enemmän huoletti tuo "Sori, ei korvaavaa tuotetta" tapa millä Jimms aika usein yrittää välttää takuuvaihdot jotka olisi heille kenties kalliimpia.

Juu, samasta SATA-kaapelista oli otettu useampaan riseriin virta. Ylikuormitus johti virtalähteen päässä liittimen sulamiseen. Muita vastaavalla tavalla hajonneita virtalähteitä en ole takuuseen lähetellyt. Ja tuostakin kyllä juteltiin asiakaspalvelun kanssa siihen malliin, että ylikuormitussuojan olisi pitänyt virtalähdettä suojella. Niin tai näin, itseä eniten korpeaa kun näitä vääntöjä on kertynyt joka ikisestä asiasta.

Näytönohjaimia en ole edes yrittänyt takuuseen laittaa, vaikkei käsittääkseni louhinnan pitäisi niiltäkään takuuta viedä, kunhan lämmöt pidetään aisoissa. Virtalähteistä on seurattu, ettei kokonaiskulutus nouse liian suureksi. Mutta sekään ei toki pelasta, jos SATA-kaapelia liikaa kuormittaa.
 
Eli tuon kaapelin sulamisen lisäksi virtalähde itse hajosi? Tuo kyllä kuulostaa aika huonolta jos virtalähteessä kuitenkin piti olla ylikuormitussuoja, tiedä sitten miten hyvin se toimii jos ylikuormitettu kaapeli sulaa ja aiheuttaa siten oikosulun.
 
Eli tuon kaapelin sulamisen lisäksi virtalähde itse hajosi? Tuo kyllä kuulostaa aika huonolta jos virtalähteessä kuitenkin piti olla ylikuormitussuoja, tiedä sitten miten hyvin se toimii jos ylikuormitettu kaapeli sulaa ja aiheuttaa siten oikosulun.

Kyllä se virtalähde vielä pelasi tämän jälkeen, kun otti kaapelin irti sulaneesta liittimestä. En ole sähkömies, joten en tiedä kuinka turvallista sitä on tämän jälkeen käyttää. Mutta tuohon yhteen lähtöön ei enää kaapelia kiinni saanut, vaikka olisi halunnut. Jos virtalähde olisi ollut korjattavissa liittimen vaihdolla, niin aina parempi.
 
Tuleeko tuosta 5900x erästä tarkemmin niille mailia jolle riittää? Itellä jonotus sija +200 niin onko täysin turhaa herätellä toiveita?
 
Jep, ja jos virtalähde vielä toimii tuonkin jälkeen niin voidaan kai todeta, että sen suojaus toimi luvatulla tavalla. Että se siitä, tuon "Ei takuuta mainaukseen" voisi kai muotoilla uusiksi "ei takuuta jos käyttäjä käyttää tuotetta virheellisesti" mutta se taitaakin jo löytyä valmiina ehdoissa...
 
Jep, ja jos virtalähde vielä toimii tuonkin jälkeen niin voidaan kai todeta, että sen suojaus toimi luvatulla tavalla. Että se siitä, tuon "Ei takuuta mainaukseen" voisi kai muotoilla uusiksi "ei takuuta jos käyttäjä käyttää tuotetta virheellisesti" mutta se taitaakin jo löytyä valmiina ehdoissa...

Menee jo offtopic jauhamiseksi. Virtalähde on tuotteena kokonaisuus, kaapeleineen kaikkineen. Jatketaan YV jos aihetta, voin sitten muotoilla jotain detaileja tarkemmin, jos sillä on tähän asiaan jotain merkitystä. Silverstonen takuun evääminen nyt ei kuitenkaan näistä toistuvista ongelmista suurin ollut. Ja menee vähän ohi millä perusteella muotoilet uudelleen Jimmsin asiakaspalvelun sanomisia. Aika yksiselitteisesti sanottu että louhintakäyttö on "väärää" käyttöä ja mitätöi takuun.
 
Viimeksi muokattu:
Virtalähde on tuotteena kokonaisuus, kaapeleineen kaikkineen.
Se takuu ei kata kaapeleissa sitä että aletaan vetämään sata-virtapiuhan kautta paljon enemmän ampeereita mihin se on suunniteltu. Ne on suunniteltu antamaan virtaa lähinnä pienikulutuksellisille kiinto/ssd levyille.
Risereilla kannattaa käyttää edes molex liitintä kun sekin antaa jo enemmän virtaa "sulamatta". Tietysti se 6-pin pci-e virtapiuha on se optimi
 
Se takuu ei kata kaapeleissa sitä että aletaan vetämään sata-virtapiuhan kautta paljon enemmän ampeereita mihin se on suunniteltu. Ne on suunniteltu antamaan virtaa lähinnä pienikulutuksellisille kiinto/ssd levyille.
Risereilla kannattaa käyttä edes molex liitintä kun sekin antaa jo enemmän. Tietysti se 6-pin pci-e virtapiuha on se optimi

Samoin sinulle, jatketaan YV:llä jos koet että on aihetta. Turha kaapata koko ketjua yhden viestin yhden osan takia, vaikka kuinka olisi mielenkiintoinen tekninen yksityiskohta.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 342
Viestejä
4 509 977
Jäsenet
74 355
Uusin jäsen
anomuumi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom