En saa asiakaspalvelusta vastausta, joten pakko kirjoittaa tänne. Josko hommat vähän nopeutuisivat. Takuukokemuksista kyse:
Virtalähde Seasonic Focus Gold 850W:
- Rikki. Takuu hyväksytty. Lähetän virtalähteen. Todetaan, että vastaavaa ei ole saatavilla. Annetaan vaihtoehdot joko maksaa extraa vaihdosta parempaan (lisäksi minun maksettavakseni postiennakkomaksu tästä, sillä sen avulla välirahan maksu on helpompaa Jimmsille) tai tilalle lahjakortti. En kelpuuttanut kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan pyysin alkuperäisen sopimuksen mukaisesti hyvitystä suoraan tilille. En ole sen jälkeen kuullut asiasta mitään.
Virtalähde Silverstone Strider Platinum 1200W:
- Yksi liitin sulanut louhintatouhuissa liiallisen kuormituksen takia. Virtalähteessä kuitenkin suojaus ylikuormaa vastaan joka ei ole toiminut, ja jonka olisi asiakaspalvelunkin mukaan tämä vaurio pitänyt estää. Takuu kuitenkin hylättiin viitaten käyttäjävirheeseen: "Käyttäjävirhe on voinut sattua myös vahingossa. (johdot taittuneet, liitin pettänyt ym.) Noudatamme vain valmistajan ohjeita."
Jos on ikinä konetta kasannut voi muodostaa oman mielipiteensä tästä kuinka virtalähteen saa rikottua käyttäjävirheen johdosta. Loppuun vielä terveiset, kun huomautin olevani Jimmsin asiakas enkä valmistajan: "Kyllä, olemme takuusta vastuussa ja tässä tapauksessa takuu on purkautunut ja emme kantaamme muuta."
Muitakin vastaavia kokemuksia on. Milloin on annettu halvempaa ja huonompaa tilalle, milloin on unohtunut lähetyksestä osia ja on saanut ravata postissa useamman kerran. Jimmsin premium hintojen voisi olettaa antavan paremman asiakaskokemuksen, mutta ne eivät näy kyllä missään muualla kuin firman kateprosentissa, joka on monin verroin suurempi kuin kilpailijoilla.
Toivoisin nyt edes rehellistä korvausta tuohon Seasoniciin ilman sen kummempia vääntöjä enää. Silverstonea en jaksa kuluttajasuojaan alkaa laittamaan, vaikka 100% varmuudella tapauksen voittaisinkin. Sieltä tulee kuitenkin vain suositus ja sen tietää miten suosituksia noudatetaan.