Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Miten kotiin asti tilatuissa paketeissa jotka teiltä tilattu? Onko hyvä idea antaa koneen olla useampi tunti, ennenkuin laittaa päälle? Oma puketti tulossa postin kautta kotiinkuljetuksella, mutta välimatkaa on 600km minun ja Jimmsin välillä.

Jos kone on ollut esim. -20 pakkasessa pitkään niin olisi sen hyvä antaa lämmetä ainakin tunti huoneenlämmössä ennen käyttöönottoa.
 
Lian li galahad 360 mustana tulossa 6kpl, vaan koska rantautumisen odotetaan tapahtuvan?

Taidettiin vastata jo viimeksi että odotellaan toimittajan varastoon kuun vaihteessa, jonka jälkeen saatavuusarvio päivittyy myös meille. Tämä arvio ei ole muuttunut.
 
Jes! isot plussat jimmsille nyt kun äsken soitin aspaan ja kysyin mikä tilanne tilauksellani niin sanoivat että tarkistaa asian, noh hetkeä myöhemmin tuli ilmoitus että tilauksenne on pakattu ja lähetetty. Mahtavaa toimintaa Jimmylästä taas kerran! Ei voi kuin suositella lämpimästi. :thumbsup::kippis:.

Nyt sitten odotellaan jännityksellä että ehtiikö paketti loppuviikoksi perille :cool:.
 
Samalla ajattelin kertoa että vissiinkin tässä tuotteessa on tuote otsikossa virhe? 4x16gb = 64. :hmm:

Tuote tiedoissa kylläkin oikein tiedot mutta otsikko antaa väärän kuvan.

Jimms tuotevirhe.png
 
Kuinkas usein ja monelta posti noutaa teiltä tilauksia? Sormet syyhyää niin kovasti ja pohdin lähteekö kortti vielä tänään kuormaan :) Tämähän nyt ei tietenkään aina absoluuttisesti pidä paikkaansa, jos tavaraa sattuu olemaan vaikka enemmän kuin autossa tilaa. Saisi kuitenkin ajatusta edes
 
Kuinkas usein ja monelta posti noutaa teiltä tilauksia? Sormet syyhyää niin kovasti ja pohdin lähteekö kortti vielä tänään kuormaan :) Tämähän nyt ei tietenkään aina absoluuttisesti pidä paikkaansa, jos tavaraa sattuu olemaan vaikka enemmän kuin autossa tilaa. Saisi kuitenkin ajatusta edes
Yleensä 16-18 tulee eka päivitys
 
Hei @Jimm's. Kaverin kehumisen jälkeen päätin ostaa teiltä koneen osat, näyttö, tarvikkeet, yms. Uutena asiakkaana käytin yli 3000€ kerrallaan. Ostin myös palveluna emolevyn bios päivityksen ja prosessorin+jäähdyttimen asennuksen, joka maksoi melkein 40€ (eikä 25€ kuten hinta näyttää olevan nyt). Ostin tämän palvelun koska halusin päästä helpommalla. Rahalla saa ja hevosella pääsee, you know. Käyttöönotto sujui uudelle koneelle hienosti, kunnes huomasin että prosessorin lämmöt oli idlenä työpöydällä +70 *C. Like WTF. Purin jäähdyttimen pois ja huomasin, että tahnoja ei ollut asennettu ollenkaan (kuvat liitteenä). What sort of a joke is this? Ei mennyt kuten Strömsössä. Asun hevonjeerassa ja lähin kauppa mistä saisin tahnaa on 300km päästä, eli joo pakko ostaa netistä ja odottaa... Myös NZXT:n yksi tuuletin oli viallinen, siinä oli laakerivika. Laitoin jo teille sähköpostin asiasta. Näin tulisena espanjalaisena naisena odotan innolla vastausta teiltä, ja tottakai mahdollisimman pian, sillä minulla on kiire päästä vihdoin pelaamaan. Terveisin, Maria
 

Liitteet

  • Prossu.jpg
    Prossu.jpg
    1,5 MB · Luettu: 395
  • Jäähdytin.jpg
    Jäähdytin.jpg
    1,9 MB · Luettu: 395
Pieni käyttöliittymäbugi tai ainakin korjausehdotus. Kun on tilaus sisällä ja sinne tilaussivulle tulee mahdollisuus pikatoimitukselle, on siinä napissa kuvakkeena roskakori. Hieman hämmentävä ikoni sellaiseen nappiin.
 
Täytyy kyllä antaa vähän pyyhkeitä nyt teidän toimitusarvioista erityisesti tapauksissa joissa tavara tulee tukkurilta ja lupaillaan 5-7 työpäivää ajaksi. Tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että tavara ei edes lähde asiakkaan suuntaan tuon 7 työpäivän sisällä. Olisiko syytä tarkastella hieman näitä arvioita ylöspäin? Joka kerta nimittäin jää vähän paska maku suuhun kun valitsee teidät kilpailijan sijaan, oli syynä sitten hinta, jokin lisäpalvelu tai muu syy, mutta tavaraa ei sitten arvioidussa ajassa näy ja kilpailijalta saisi suoraan hyllystä.
 
Onkohan tuota Phanteksin P500A D-RGB WHITE koppaa tulossa milloin varastoon?
Pistin vain merkille että 18 päivä olisi pitänyt tulla kohtuullisen iso erä varastoon. Nyt taas näyttää että toimitusaika-arvio on tilassa ei vahvistettu.
Tilaus sisällä, mutta ei mikään hoppu ole. Lämpimikseni kyselen :)
 
Taitaa olla aika pitkä odotus vielä edessä. Näyttää siltä ettei tuota mallia ole tullut yhtäkään kappaletta jimmsille ja varmaan muutaman ensimmäisen päivän aika tilauksia tehty kymmeniä ellei satoja.

Oma tilaus 8.1.2021 sija 40-50. Saatavuus huono, mutta jonot ei niin pitkiä, kun Asuksissa.
 
Täällä jännätään saisikohan jimssi vihdoin nyt kolmantena työpäivänä tilaukseni liikkeelle jotta tuo tilaus olisi huomenna perillä ja tuo 1-4työpäivän toimitus juuri toteutuisi.
 
Täällä jännätään saisikohan jimssi vihdoin nyt kolmantena työpäivänä tilaukseni liikkeelle jotta tuo tilaus olisi huomenna perillä ja tuo 1-4työpäivän toimitus juuri toteutuisi.
Täällä sama, 18 päivä neljältä aamuyöllä pistin tilauksen tulemaan ja nyt vasta saivat matkahuollolle paketin... Onhan toi nyt periaatteessa mahdollista että matkahuolto toimittaisi paketin päivässä. Itsellä arvioitu toimitusaika 3-6 päivää, eli menee kyllä sen sisään, mutta mitä näitä muita viestejä on lukenut niin kannattaisi varmaan viilata arvioituja toimitusaikoja hieman ylöspäin, vaikuttavat hieman utopistisilta.

Edit: Okei, itsellekkin oli epäselvää tuo "toimitusaika"-termin merkitys. Esim. verkkokaupalla lukee selkeästi arvio siitä milloin tuote olisi perillä, edelleenkin epäselvää mitä jimmsin toimitusaika oikeastaan tarkoittaa mutta jotain asialle kannattaisi tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
"Toimistusaika ilmoittaa ajan, joka kuluu siitä hetkestä, kun tilaus tehdään, siihen hetkeen, kun asiakas saa tilaamansa tuotteen tai palvelun."

Tää ei oo mikään mielipidekysymys, vaan yksinkertaista suomenkieltä.
 
"Toimistusaika ilmoittaa ajan, joka kuluu siitä hetkestä, kun tilaus tehdään, siihen hetkeen, kun asiakas saa tilaamansa tuotteen tai palvelun."

Tää ei oo mikään mielipidekysymys, vaan yksinkertaista suomenkieltä.


Kuinka joku voi edes sen ymmärtää noin?!
Ei kai kukaan yritys voi vastata toisen yrityksen (posti/matkahuolto) toimitusajoista.

Kuten aikaisemmin mainittiin:

Kun tuote on pakattu ja valmiina postin noudettavaksi, tilaus on käsitelty.
Kun posti on noutanut paketin, tilaus on toimitettu.
 
"Toimistusaika ilmoittaa ajan, joka kuluu siitä hetkestä, kun tilaus tehdään, siihen hetkeen, kun asiakas saa tilaamansa tuotteen tai palvelun."

Tää ei oo mikään mielipidekysymys, vaan yksinkertaista suomenkieltä.
Yleensä jos lainaa tekstiä jostain olisi lähdekkin hyvä kertoa. Toimitusaikahan itsessään sanana ei ole noin yksikäsitteinen. esim. "aika joka jimmssillä kestää toimittaa tuote postin haltuun", oikeen pilkkua nu***malla "aika joka kestää toimittaa paketti varaston hyllyltä paketoijan käteen"
 
Yleensä jos lainaa tekstiä jostain olisi lähdekkin hyvä kertoa. Toimitusaikahan itsessään sanana ei ole noin yksikäsitteinen. esim. "aika joka jimmssillä kestää toimittaa tuote postin haltuun", oikeen pilkkua nu***malla "aika joka kestää toimittaa paketti varaston hyllyltä paketoijan käteen"
Toisaalta Jimmsin omilla sivuilla on seuraava kohta:
"Mitä teen jos tilaus ei ole tullut toimitusaika-arvion puitteissa?
Mikäli tilausta ei kuulu toimitusaika-arvion puitteissa, jokin on luultavasti mennyt vikaan. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme tilanteen selvittämiseksi!"

 
Kuinka joku voi edes sen ymmärtää noin?!
Ei kai kukaan yritys voi vastata toisen yrityksen (posti/matkahuolto) toimitusajoista.

Kuten aikaisemmin mainittiin:

Kun tuote on pakattu ja valmiina postin noudettavaksi, tilaus on käsitelty.
Kun posti on noutanut paketin, tilaus on toimitettu.

Lähteenä logistiikanmaailma.fi
Itse myyn tavaraa x suomalaisille kaupoille ja toimitusaikalupaus on 48h. Tämä pidetään, siitäkin huolimatta, että alihankinta näitä kuskaa (monesti posti).

ToimitusaikaIlmoittaa ajan, joka kuluu siitä hetkestä, kun tilaus tehdään, siihen hetkeen, kun asiakas saa tilaamansa tuotteen tai palvelun.
 
Joo tää nyt on ihan puppua että toimitusaika ei sisältäisi sitä itse tuotteen liikkumista asiakkaalle. Mutta ainakin omalla kohdalla on nyt turhan monta tilausta alla missä sitä tuotetta ei tosiaan olla saatu edes lähetettyä siinä toimitusaikaikkunassa, niin jotain noille arvioille olisi hyvä tehdä.

Ja eritoten, jos tosiaan toimitusaika-arviolla tarkoitatte käsittelyaikaa, niin sekin kannattaa sinne sivuille vaihtaa. Henk. koht. ihan sama kumpi siellä lukee, kunhan nyt suunnilleen pitäisi paikkaansa.
 
Itse ymmärrän toimitusajan myös aikana, johon sisältyy se postin/matkahuollon/tms toimitus. Mutta tämä on käyty tosiaan Jimmsin osalta läpi aiemmin muutamaan otteeseen ja jostain syystä Jimmsin tapauksessa toimitusaika tarkoittaa aikaa, jolloin kuljetusfirma saa paketin käsiinsä (pian käsittelyn jälkeen).

Yleisesti ottaen omissa tilauksissani tuo 1-4vrk on suht hyvin pitänyt paikkansa, vaikka siihen luettaisiin se kuljetusaika mukaan.
 
Kuinka joku voi edes sen ymmärtää noin?!
Ei kai kukaan yritys voi vastata toisen yrityksen (posti/matkahuolto) toimitusajoista.

Kuten aikaisemmin mainittiin:

Kun tuote on pakattu ja valmiina postin noudettavaksi, tilaus on käsitelty.
Kun posti on noutanut paketin, tilaus on toimitettu.
Jos näin olisi, niin jimssinhän pitäisi sitten ilmoittaa toimitusajaksi 0-4 työpäivää. Hiljaisina päivinä varmasti varastotyöntekijät saa juuri tulleet tilaukset heti postin rekkaan.
 
Itse ymmärrän toimitusajan myös aikana, johon sisältyy se postin/matkahuollon/tms toimitus. Mutta tämä on käyty tosiaan Jimmsin osalta läpi aiemmin muutamaan otteeseen ja jostain syystä Jimmsin tapauksessa toimitusaika tarkoittaa aikaa, jolloin kuljetusfirma saa paketin käsiinsä (pian käsittelyn jälkeen).

Yleisesti ottaen omissa tilauksissani tuo 1-4vrk on suht hyvin pitänyt paikkansa, vaikka siihen luettaisiin se kuljetusaika mukaan.

Joo sama täällä että yleensä tuo varastosta löytyvien 1-4vrk on toteutunut ihan hyvin. (Tosin 3-4 on ehkä se realistinen väli.) Sen sijaan tukkurien kanssa tuntuu olevan logistiikassa ongelmaa, kun tavara ei liiku arvioidusti.
 
Yritysten välisissä kauppasopimuksissahan toimitusaika käsite on juurikin epäselvempi, sillä siihen vaikuttaa kauppasopimukseen kirjatut osto/myynti ja rahtiehdot. Riippuen kauppasopimuksesta, myyjän katsotaan toimittaneen tuote joko tehtaan ovista ulostyönnettäessä (ostajan järjestämään kyytiin), satamaan toimitettuna, tai sitten jopa tosiaan vasta vastaanottajalle toimitettuna.

Kuluttajakaupassa kuitenkin toimitus tapahtuu vasta kun kuluttaja vastaanottaa tuotteen. (Saa toki korjata, jos muistan nyt pieleen).
 
Nopeasta toimitusajasta hyvin tuore kokemus.
Tilasin sunnuntaina myöhään illalla. Aikaisin ti-aamuna oli käsitelty (en odottanut, että olisi ehditty maanantaina, koska viikonloppuna oli varmaankin moni muukin tilannut ja jonossa minua ennen). Tiistai-iltana neljän maissa oli kirjattu Matkahuoltoon Turussa, sitten kahden tunnin päästä se oli matkalla ja saapui kolmen tunnin päästä Helsingin Matkahuoltoon. Sieltä ke aamulla liikkeelle ja oli jo klo 12 noudettavissa naapurikaupungissa. Eli 2 arkipäivää maanantaista, jolloin tilauksen käsittely oli aikaisintaan mahdollista. Ehkä pikatoimitus-napilla olisi lähtenyt jo maanantaina liikkeellekin eli olisi tullut tiistaina (silloin 1 päivä). Ke asensin komponentit tietokoneeseen ja toimivat hyvin! Eli kiitos Jimm's! :)
 
@Jimm's

Oon teitä tällä aikaisemminkin ahdistellut, mutta NYT löytyy kilpailijalta varastosta:

Löytyykö nyt tukkurilta? (Verkkokauppa.com saa omien tietojeni mukaan helmikuussa listoile)
 
@Jimm's

Oon teitä tällä aikaisemminkin ahdistellut, mutta NYT löytyy kilpailijalta varastosta:

Löytyykö nyt tukkurilta? (Verkkokauppa.com saa omien tietojeni mukaan helmikuussa listoile)

Kysellään!

Edit: ei ole ainakaan lähiaikoina tulossa saataville. Menee varmaan keväämmälle.
 
Viimeksi muokattu:
Hei @Jimm's. Kaverin kehumisen jälkeen päätin ostaa teiltä koneen osat, näyttö, tarvikkeet, yms. Uutena asiakkaana käytin yli 3000€ kerrallaan. Ostin myös palveluna emolevyn bios päivityksen ja prosessorin+jäähdyttimen asennuksen, joka maksoi melkein 40€ (eikä 25€ kuten hinta näyttää olevan nyt). Ostin tämän palvelun koska halusin päästä helpommalla. Rahalla saa ja hevosella pääsee, you know. Käyttöönotto sujui uudelle koneelle hienosti, kunnes huomasin että prosessorin lämmöt oli idlenä työpöydällä +70 *C. Like WTF. Purin jäähdyttimen pois ja huomasin, että tahnoja ei ollut asennettu ollenkaan (kuvat liitteenä). What sort of a joke is this? Ei mennyt kuten Strömsössä. Asun hevonjeerassa ja lähin kauppa mistä saisin tahnaa on 300km päästä, eli joo pakko ostaa netistä ja odottaa... Myös NZXT:n yksi tuuletin oli viallinen, siinä oli laakerivika. Laitoin jo teille sähköpostin asiasta. Näin tulisena espanjalaisena naisena odotan innolla vastausta teiltä, ja tottakai mahdollisimman pian, sillä minulla on kiire päästä vihdoin pelaamaan. Terveisin, Maria

Hei ja kiitos palautteesta! Tämä meni tuon logistiikkakeskustelun lomassa aamuvuorolta täysin ohi :o
Olithan jo yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tarkempien tilaustietojen kera jotta saataisiin asiaan ratkaisu?
 
Nyt chatti laittoi pikatoimituksen omaan tilaukseeni kun ei meinannut lähteä ja huomiseks perille pitäis tulla. :thumbsup:

Sieltä taisi tosiaan muutama näyttis tulla eli pikku ruuhkapiikki saatiin aikaiseksi. Hyvä että tuli kuntoon :)
 
Sieltä taisi tosiaan muutama näyttis tulla eli pikku ruuhkapiikki saatiin aikaiseksi. Hyvä että tuli kuntoon :)
Millon teillä lähtee vika kuorma postille? Ei ole tuota huomiseksi luvattua tilausta vieläkään kerätty, niin mietin vaan että millä kuljetuksella sen tuotte sitten?
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko nämä MSI:n RTX 30-sarjan korttien hinnat peräisin ihan MSI:ltä itseltään vai mistä? Jopa Asuksen Strix-malleihin verrattuna MSI on ihan omissa sfääreissä hintojensa kanssa.
 
H -jääny puuttumaan "Peliiiri" :asif:


Pikkuvikoja, mutta ei silti estäny lyömästä tilausta sisään!

peli-iirestä muokattu pelihiiri, kiitos huomautuksesta :)

Pieni käyttöliittymäbugi tai ainakin korjausehdotus. Kun on tilaus sisällä ja sinne tilaussivulle tulee mahdollisuus pikatoimitukselle, on siinä napissa kuvakkeena roskakori. Hieman hämmentävä ikoni sellaiseen nappiin.

Tästä on laitettu palautetta eteenpäin jo aiemmin, mutta ei taida olla siellä prio-listan kärkipäässä. Ihan oikeassa kyllä olet :)
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko nämä MSI:n RTX 30-sarjan korttien hinnat peräisin ihan MSI:ltä itseltään vai mistä? Jopa Asuksen Strix-malleihin verrattuna MSI on ihan omissa sfääreissä hintojensa kanssa.

Hintamme heijastavat toimittajiemme hintatasoa, näissäkin. :/
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom