Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Taitaa olla aika pitkä odotus vielä edessä. Näyttää siltä ettei tuota mallia ole tullut yhtäkään kappaletta jimmsille ja varmaan muutaman ensimmäisen päivän aika tilauksia tehty kymmeniä ellei satoja.

Oma tilaus 8.1.2021 sija 40-50. Saatavuus huono, mutta jonot ei niin pitkiä, kun Asuksissa.
 
Täällä jännätään saisikohan jimssi vihdoin nyt kolmantena työpäivänä tilaukseni liikkeelle jotta tuo tilaus olisi huomenna perillä ja tuo 1-4työpäivän toimitus juuri toteutuisi.
 
Täällä jännätään saisikohan jimssi vihdoin nyt kolmantena työpäivänä tilaukseni liikkeelle jotta tuo tilaus olisi huomenna perillä ja tuo 1-4työpäivän toimitus juuri toteutuisi.
Täällä sama, 18 päivä neljältä aamuyöllä pistin tilauksen tulemaan ja nyt vasta saivat matkahuollolle paketin... Onhan toi nyt periaatteessa mahdollista että matkahuolto toimittaisi paketin päivässä. Itsellä arvioitu toimitusaika 3-6 päivää, eli menee kyllä sen sisään, mutta mitä näitä muita viestejä on lukenut niin kannattaisi varmaan viilata arvioituja toimitusaikoja hieman ylöspäin, vaikuttavat hieman utopistisilta.

Edit: Okei, itsellekkin oli epäselvää tuo "toimitusaika"-termin merkitys. Esim. verkkokaupalla lukee selkeästi arvio siitä milloin tuote olisi perillä, edelleenkin epäselvää mitä jimmsin toimitusaika oikeastaan tarkoittaa mutta jotain asialle kannattaisi tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
"Toimistusaika ilmoittaa ajan, joka kuluu siitä hetkestä, kun tilaus tehdään, siihen hetkeen, kun asiakas saa tilaamansa tuotteen tai palvelun."

Tää ei oo mikään mielipidekysymys, vaan yksinkertaista suomenkieltä.
 
"Toimistusaika ilmoittaa ajan, joka kuluu siitä hetkestä, kun tilaus tehdään, siihen hetkeen, kun asiakas saa tilaamansa tuotteen tai palvelun."

Tää ei oo mikään mielipidekysymys, vaan yksinkertaista suomenkieltä.


Kuinka joku voi edes sen ymmärtää noin?!
Ei kai kukaan yritys voi vastata toisen yrityksen (posti/matkahuolto) toimitusajoista.

Kuten aikaisemmin mainittiin:

Kun tuote on pakattu ja valmiina postin noudettavaksi, tilaus on käsitelty.
Kun posti on noutanut paketin, tilaus on toimitettu.
 
"Toimistusaika ilmoittaa ajan, joka kuluu siitä hetkestä, kun tilaus tehdään, siihen hetkeen, kun asiakas saa tilaamansa tuotteen tai palvelun."

Tää ei oo mikään mielipidekysymys, vaan yksinkertaista suomenkieltä.
Yleensä jos lainaa tekstiä jostain olisi lähdekkin hyvä kertoa. Toimitusaikahan itsessään sanana ei ole noin yksikäsitteinen. esim. "aika joka jimmssillä kestää toimittaa tuote postin haltuun", oikeen pilkkua nu***malla "aika joka kestää toimittaa paketti varaston hyllyltä paketoijan käteen"
 
Yleensä jos lainaa tekstiä jostain olisi lähdekkin hyvä kertoa. Toimitusaikahan itsessään sanana ei ole noin yksikäsitteinen. esim. "aika joka jimmssillä kestää toimittaa tuote postin haltuun", oikeen pilkkua nu***malla "aika joka kestää toimittaa paketti varaston hyllyltä paketoijan käteen"
Toisaalta Jimmsin omilla sivuilla on seuraava kohta:
"Mitä teen jos tilaus ei ole tullut toimitusaika-arvion puitteissa?
Mikäli tilausta ei kuulu toimitusaika-arvion puitteissa, jokin on luultavasti mennyt vikaan. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme tilanteen selvittämiseksi!"

 
Kuinka joku voi edes sen ymmärtää noin?!
Ei kai kukaan yritys voi vastata toisen yrityksen (posti/matkahuolto) toimitusajoista.

Kuten aikaisemmin mainittiin:

Kun tuote on pakattu ja valmiina postin noudettavaksi, tilaus on käsitelty.
Kun posti on noutanut paketin, tilaus on toimitettu.

Lähteenä logistiikanmaailma.fi
Itse myyn tavaraa x suomalaisille kaupoille ja toimitusaikalupaus on 48h. Tämä pidetään, siitäkin huolimatta, että alihankinta näitä kuskaa (monesti posti).

ToimitusaikaIlmoittaa ajan, joka kuluu siitä hetkestä, kun tilaus tehdään, siihen hetkeen, kun asiakas saa tilaamansa tuotteen tai palvelun.
 
Joo tää nyt on ihan puppua että toimitusaika ei sisältäisi sitä itse tuotteen liikkumista asiakkaalle. Mutta ainakin omalla kohdalla on nyt turhan monta tilausta alla missä sitä tuotetta ei tosiaan olla saatu edes lähetettyä siinä toimitusaikaikkunassa, niin jotain noille arvioille olisi hyvä tehdä.

Ja eritoten, jos tosiaan toimitusaika-arviolla tarkoitatte käsittelyaikaa, niin sekin kannattaa sinne sivuille vaihtaa. Henk. koht. ihan sama kumpi siellä lukee, kunhan nyt suunnilleen pitäisi paikkaansa.
 
Itse ymmärrän toimitusajan myös aikana, johon sisältyy se postin/matkahuollon/tms toimitus. Mutta tämä on käyty tosiaan Jimmsin osalta läpi aiemmin muutamaan otteeseen ja jostain syystä Jimmsin tapauksessa toimitusaika tarkoittaa aikaa, jolloin kuljetusfirma saa paketin käsiinsä (pian käsittelyn jälkeen).

Yleisesti ottaen omissa tilauksissani tuo 1-4vrk on suht hyvin pitänyt paikkansa, vaikka siihen luettaisiin se kuljetusaika mukaan.
 
Kuinka joku voi edes sen ymmärtää noin?!
Ei kai kukaan yritys voi vastata toisen yrityksen (posti/matkahuolto) toimitusajoista.

Kuten aikaisemmin mainittiin:

Kun tuote on pakattu ja valmiina postin noudettavaksi, tilaus on käsitelty.
Kun posti on noutanut paketin, tilaus on toimitettu.
Jos näin olisi, niin jimssinhän pitäisi sitten ilmoittaa toimitusajaksi 0-4 työpäivää. Hiljaisina päivinä varmasti varastotyöntekijät saa juuri tulleet tilaukset heti postin rekkaan.
 
Itse ymmärrän toimitusajan myös aikana, johon sisältyy se postin/matkahuollon/tms toimitus. Mutta tämä on käyty tosiaan Jimmsin osalta läpi aiemmin muutamaan otteeseen ja jostain syystä Jimmsin tapauksessa toimitusaika tarkoittaa aikaa, jolloin kuljetusfirma saa paketin käsiinsä (pian käsittelyn jälkeen).

Yleisesti ottaen omissa tilauksissani tuo 1-4vrk on suht hyvin pitänyt paikkansa, vaikka siihen luettaisiin se kuljetusaika mukaan.

Joo sama täällä että yleensä tuo varastosta löytyvien 1-4vrk on toteutunut ihan hyvin. (Tosin 3-4 on ehkä se realistinen väli.) Sen sijaan tukkurien kanssa tuntuu olevan logistiikassa ongelmaa, kun tavara ei liiku arvioidusti.
 
Yritysten välisissä kauppasopimuksissahan toimitusaika käsite on juurikin epäselvempi, sillä siihen vaikuttaa kauppasopimukseen kirjatut osto/myynti ja rahtiehdot. Riippuen kauppasopimuksesta, myyjän katsotaan toimittaneen tuote joko tehtaan ovista ulostyönnettäessä (ostajan järjestämään kyytiin), satamaan toimitettuna, tai sitten jopa tosiaan vasta vastaanottajalle toimitettuna.

Kuluttajakaupassa kuitenkin toimitus tapahtuu vasta kun kuluttaja vastaanottaa tuotteen. (Saa toki korjata, jos muistan nyt pieleen).
 
Nopeasta toimitusajasta hyvin tuore kokemus.
Tilasin sunnuntaina myöhään illalla. Aikaisin ti-aamuna oli käsitelty (en odottanut, että olisi ehditty maanantaina, koska viikonloppuna oli varmaankin moni muukin tilannut ja jonossa minua ennen). Tiistai-iltana neljän maissa oli kirjattu Matkahuoltoon Turussa, sitten kahden tunnin päästä se oli matkalla ja saapui kolmen tunnin päästä Helsingin Matkahuoltoon. Sieltä ke aamulla liikkeelle ja oli jo klo 12 noudettavissa naapurikaupungissa. Eli 2 arkipäivää maanantaista, jolloin tilauksen käsittely oli aikaisintaan mahdollista. Ehkä pikatoimitus-napilla olisi lähtenyt jo maanantaina liikkeellekin eli olisi tullut tiistaina (silloin 1 päivä). Ke asensin komponentit tietokoneeseen ja toimivat hyvin! Eli kiitos Jimm's! :)
 
@Jimm's

Oon teitä tällä aikaisemminkin ahdistellut, mutta NYT löytyy kilpailijalta varastosta:

Löytyykö nyt tukkurilta? (Verkkokauppa.com saa omien tietojeni mukaan helmikuussa listoile)
 
@Jimm's

Oon teitä tällä aikaisemminkin ahdistellut, mutta NYT löytyy kilpailijalta varastosta:

Löytyykö nyt tukkurilta? (Verkkokauppa.com saa omien tietojeni mukaan helmikuussa listoile)

Kysellään!

Edit: ei ole ainakaan lähiaikoina tulossa saataville. Menee varmaan keväämmälle.
 
Viimeksi muokattu:
Hei @Jimm's. Kaverin kehumisen jälkeen päätin ostaa teiltä koneen osat, näyttö, tarvikkeet, yms. Uutena asiakkaana käytin yli 3000€ kerrallaan. Ostin myös palveluna emolevyn bios päivityksen ja prosessorin+jäähdyttimen asennuksen, joka maksoi melkein 40€ (eikä 25€ kuten hinta näyttää olevan nyt). Ostin tämän palvelun koska halusin päästä helpommalla. Rahalla saa ja hevosella pääsee, you know. Käyttöönotto sujui uudelle koneelle hienosti, kunnes huomasin että prosessorin lämmöt oli idlenä työpöydällä +70 *C. Like WTF. Purin jäähdyttimen pois ja huomasin, että tahnoja ei ollut asennettu ollenkaan (kuvat liitteenä). What sort of a joke is this? Ei mennyt kuten Strömsössä. Asun hevonjeerassa ja lähin kauppa mistä saisin tahnaa on 300km päästä, eli joo pakko ostaa netistä ja odottaa... Myös NZXT:n yksi tuuletin oli viallinen, siinä oli laakerivika. Laitoin jo teille sähköpostin asiasta. Näin tulisena espanjalaisena naisena odotan innolla vastausta teiltä, ja tottakai mahdollisimman pian, sillä minulla on kiire päästä vihdoin pelaamaan. Terveisin, Maria

Hei ja kiitos palautteesta! Tämä meni tuon logistiikkakeskustelun lomassa aamuvuorolta täysin ohi :o
Olithan jo yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tarkempien tilaustietojen kera jotta saataisiin asiaan ratkaisu?
 
Nyt chatti laittoi pikatoimituksen omaan tilaukseeni kun ei meinannut lähteä ja huomiseks perille pitäis tulla. :thumbsup:

Sieltä taisi tosiaan muutama näyttis tulla eli pikku ruuhkapiikki saatiin aikaiseksi. Hyvä että tuli kuntoon :)
 
Sieltä taisi tosiaan muutama näyttis tulla eli pikku ruuhkapiikki saatiin aikaiseksi. Hyvä että tuli kuntoon :)
Millon teillä lähtee vika kuorma postille? Ei ole tuota huomiseksi luvattua tilausta vieläkään kerätty, niin mietin vaan että millä kuljetuksella sen tuotte sitten?
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko nämä MSI:n RTX 30-sarjan korttien hinnat peräisin ihan MSI:ltä itseltään vai mistä? Jopa Asuksen Strix-malleihin verrattuna MSI on ihan omissa sfääreissä hintojensa kanssa.
 
H -jääny puuttumaan "Peliiiri" :asif:


Pikkuvikoja, mutta ei silti estäny lyömästä tilausta sisään!

peli-iirestä muokattu pelihiiri, kiitos huomautuksesta :)

Pieni käyttöliittymäbugi tai ainakin korjausehdotus. Kun on tilaus sisällä ja sinne tilaussivulle tulee mahdollisuus pikatoimitukselle, on siinä napissa kuvakkeena roskakori. Hieman hämmentävä ikoni sellaiseen nappiin.

Tästä on laitettu palautetta eteenpäin jo aiemmin, mutta ei taida olla siellä prio-listan kärkipäässä. Ihan oikeassa kyllä olet :)
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko nämä MSI:n RTX 30-sarjan korttien hinnat peräisin ihan MSI:ltä itseltään vai mistä? Jopa Asuksen Strix-malleihin verrattuna MSI on ihan omissa sfääreissä hintojensa kanssa.

Hintamme heijastavat toimittajiemme hintatasoa, näissäkin. :/
 
Millon teillä lähtee vika kuorma postille? Ei ole tuota huomiseksi luvattua tilausta vieläkään kerätty, niin mietin vaan että millä kuljetuksella sen tuotte sitten?

Hei! Siis kuka on luvannut tilauksen huomiseksi? :)
Posti hakee meiltä kuormia useamman kerran päivässä kyllä.
 
Hei! Siis kuka on luvannut tilauksen huomiseksi? :)
Posti hakee meiltä kuormia useamman kerran päivässä kyllä.
Teidän chatti. Edelleen odotellaan että tiistai aamuna tehty tilaus kerättäisiin ja saisin sen viikonlopuksi, niinkuin sen tuotteen toimitusajassa lukikin, että viikonlopuksi pitäisi tulla. Ja tuotetta oli reilusti varastossa.
 
Teidän chatti. Edelleen odotellaan että tiistai aamuna tehty tilaus kerättäisiin ja saisin sen viikonlopuksi, niinkuin sen tuotteen toimitusajassa lukikin, että viikonlopuksi pitäisi tulla. Ja tuotetta oli reilusti varastossa.

Hei! Laittaisitko tilausnumeron yksärillä, niin saan tiedusteltua tätä sinun kanssasi keskustelleelta henkilöltä suoraan :)
Nettisivuillamme ilmoitetut päivät ovat arvioita, mutta jos sinulle on jotain chatissa luvattu, niin luonnollisesti siitä pitäisi pitää kiinni.

Edit: Tilauslogin mukaan tuo on odottanut pikselitarkistusta ja tänään iltapäivällä pikselitarkistuspalvelu on tilaukselta hyvitetty chat-asiakaspalvelijan toimesta, jotta tilaus saataisiin nopeammin matkaan. Poiston jälkeen tuo on siis siirtynyt normaaliin keräysjonoon.
 
Viimeksi muokattu:
Endgame Gear XM1r julkasu euroopassa pitäisi olla tänään ja ei vieläkään tietoa koska toimitatte/tulossa varastoon?


Emoyhtiö Casekingilla on jo varastossa.

Joko nyt on tiedossa koska tulee erää? "Tulossa 25kpl", mutta mitään ETA:ta ei ole annettu.
 
Hei! Laittaisitko tilausnumeron yksärillä, niin saan tiedusteltua tätä sinun kanssasi keskustelleelta henkilöltä suoraan :)
Nettisivuillamme ilmoitetut päivät ovat arvioita, mutta jos sinulle on jotain chatissa luvattu, niin luonnollisesti siitä pitäisi pitää kiinni.

Edit: Tilauslogin mukaan tuo on odottanut pikselitarkistusta ja tänään iltapäivällä pikselitarkistuspalvelu on tilaukselta hyvitetty chat-asiakaspalvelijan toimesta, jotta tilaus saataisiin nopeammin matkaan. Poiston jälkeen tuo on siis siirtynyt normaaliin keräysjonoon.
Oletettavasti ei kuitenkaan keräysjonon hännille koska tilausta on vain muokattu ja koska tilaus on tehty jo 19.1 aamulla, niin menee varmaan keräysjonon kärkeen heti, eli uudempien tilauksien edelle? Tilaus järjestyksessähän nämä menevät eikö?
 
Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-N RTX 3090/3080 Gaming X Trio -näytönohjainblokki

Saisko näitten arviosta jotain vahvistusta? Oli 25.1. tulossa 5kpl. Nyt on muuttunut arvio 4.2. 6kpl. Toisessa liikkeissä suomen ulkopuolella kerrottiin ettei näitä saa ennen huhtikuun loppua ja nyt ei anneta edes sitä arvioksi.
 
Hei, Piti ihan tänne tulla antamaan palautetta ja kiitosta :) Tilasin 19.1 rtx 3070 ja aikaisemmin muut koneen osat, jotka lähti osatoimituksella 19.1. näyttiksen kanssa. Unohdin näyttiksen tilauksen yhteydessä kiireessä DP kaapelin. Noh myöhemmin samana päivänä soittoa uudelleen, että onnistuuko lisätä tämä vielä tilaukselle ja onnistui helposti. Asiakaspalvelu 10/10 helppoa ja ystävällistä palvelua. Tänään hain kaikki tilaamani tuotteet postista ja huomenna pääsee kokoamaan konetta :) viikonloppu ja talviloma vierähtää nyt kivasti uuden koneen parissa :comp:. Kaverikin kiittää, kun saa nyt mun entisen koneen. Varmasti jatkossakin tilaan teiltä. Jatkakaa samaan malliin :thumbsup:
 
Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-N RTX 3090/3080 Gaming X Trio -näytönohjainblokki

Saisko näitten arviosta jotain vahvistusta? Oli 25.1. tulossa 5kpl. Nyt on muuttunut arvio 4.2. 6kpl. Toisessa liikkeissä suomen ulkopuolella kerrottiin ettei näitä saa ennen huhtikuun loppua ja nyt ei anneta edes sitä arvioksi.

Moi! Onko sulla tilaus siis tehtynä? :)
 
Hei, Piti ihan tänne tulla antamaan palautetta ja kiitosta :) Tilasin 19.1 rtx 3070 ja aikaisemmin muut koneen osat, jotka lähti osatoimituksella 19.1. näyttiksen kanssa. Unohdin näyttiksen tilauksen yhteydessä kiireessä DP kaapelin. Noh myöhemmin samana päivänä soittoa uudelleen, että onnistuuko lisätä tämä vielä tilaukselle ja onnistui helposti. Asiakaspalvelu 10/10 helppoa ja ystävällistä palvelua. Tänään hain kaikki tilaamani tuotteet postista ja huomenna pääsee kokoamaan konetta :) viikonloppu ja talviloma vierähtää nyt kivasti uuden koneen parissa :comp:. Kaverikin kiittää, kun saa nyt mun entisen koneen. Varmasti jatkossakin tilaan teiltä. Jatkakaa samaan malliin :thumbsup:

Kiitos mieltä lämmittävästä palautteesta, ilo palvella! :geek:
 
Onkohan tuota Phanteksin P500A D-RGB WHITE koppaa tulossa milloin varastoon?
Pistin vain merkille että 18 päivä olisi pitänyt tulla kohtuullisen iso erä varastoon. Nyt taas näyttää että toimitusaika-arvio on tilassa ei vahvistettu.
Tilaus sisällä, mutta ei mikään hoppu ole. Lämpimikseni kyselen :)

Aikaisempi viesti hukkui tuonne toimitusaika-ulinan taakse. Tästä mitään lisätietoa?
 
Tuli kuittaus eilen aamulla että tilaus lähetetty kl 8.57, mutta mitään ei vieläkään näy seurannassa. Eli onkohan paketti lähtenyt Jimssiltä vai jäänyt johonkin rullakkoon odottamaan lisää tavaraa postin suuntaan, vai posti joka ei ole skannanut sitä?
 
Ilmeisesti nuo toimitusaika-arviot ovat tosiaan vain arvioita, mutta onkohan tuota Gigabyten rx5600xt gaming oc:ta nyt ollut tulossa ja jotain tapahtunut ja sama homma käynyt uudestaan vai mitä, kun aluksi toimitusarviona oli 13.1., joka kyseisenä päivänä sitten muuttui 19.1., siitä 21.1. ja on nyt 22.1., eli tänään, mutta ei ole lähtenyt pakettia ei... Kovasti täällä vain odottelen, kun on ainut osa mikä koneesta puuttuu ja alkaa mietityttämään, pitääkö vaihtaa toiseen jos toimitus venyy vielä tästä kauaskin helmikuun puolelle. :)
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 888
Viestejä
4 570 807
Jäsenet
75 314
Uusin jäsen
Nau!sea

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom