Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Onkohan kellään varmuutta sopisiko tämä suoraan Define S2 koteloon? Meshify S2 kooltaan sama Definen kanssa, mutta yhteensopivuus kiinnostaa?
Pitäisi käydä.
 
Viittaan tähän postaukseen OC UK foorumeilta :

"I finally got an official answer from Asus, none OC cards are not discontinued and still very much part of the range, however as cards are hitting OC levels they are prioritising their manufacturing on OC parts at the moment and as they get more GPUs from NVIDIA they will then also product none OC cards, not the best news as it means their focus is OC models but the none OC models will come.

All partners saying same, nowhere near enough GPU's are coming from NVIDIA, however NVIDIA have informed me the numbers are ramping up so November should see things improve but this worldwide shortage will no doubt continue into early 2021."

Mielestäni Jimmsin pitäisi tarjota mahdollisuutta vaihtaa tilauksen korttia heille jotka ovat tilanneet non-oc mallia. Vaihtaneille pitäisi tarjota uusi jonopaikka jossa tilauksen alkuperäinen ajankohta otetaan huomioon. En ole itse tilannut non-oc mallia, mutta ymmärrän heidän harmia varsin hyvin tässä tilanteessa.
 
Mielestäni Jimmsin pitäisi tarjota mahdollisuutta vaihtaa tilauksen korttia heille jotka ovat tilanneet non-oc mallia. Vaihtaneille pitäisi tarjota uusi jonopaikka jossa tilauksen alkuperäinen ajankohta otetaan huomioon. En ole itse tilannut non-oc mallia, mutta ymmärrän heidän harmia varsin hyvin tässä tilanteessa.
Ei tuossakaan ole kyllä mitään järkeä. Moni on voinut ottaa esim. OC -mallin vain sen vuoksi koska on katsonut että non-OC:ssä on pitempi miinusmerkkinen saldo.
Miksi Jimms alkaisi ammentamaan paskaa loppuasiakkaan niskaan Nvidian puolesta?
 
Ei tuossakaan ole kyllä mitään järkeä. Moni on voinut ottaa esim. OC -mallin vain sen vuoksi koska on katsonut että non-OC:ssä on pitempi miinusmerkkinen saldo.
Miksi Jimms alkaisi ammentamaan paskaa loppuasiakkaan niskaan Nvidian puolesta?
Muutkin kaupat euroopassa ovat tarjonneet tätä mahdollisuutta, eiköhän tässä ole asiakaspalvelusta kyse. Korttia kun ei ole tulossa listoille vielä moneen kuukauteen, ja tämä nyt ilmeisesti faktatieto. En nyt ymmärrä miksi Jimssi ammentaisi paskaa loppuasiakkaiden niskoille tarjoamalla tilaajille toista vaihtoehtoa?
 
Suuri kiitos kun saitte hankittua RTX:n varastoon ja lähetettyä näinkin nopeasti kaikesta huolimatta, teette mahtavaa työtä Jimm’s!
 
Muutkin kaupat euroopassa ovat tarjonneet tätä mahdollisuutta, eiköhän tässä ole asiakaspalvelusta kyse. Korttia kun ei ole tulossa listoille vielä moneen kuukauteen, ja tämä nyt ilmeisesti faktatieto. En nyt ymmärrä miksi Jimssi ammentaisi paskaa loppuasiakkaiden niskoille tarjoamalla tilaajille toista vaihtoehtoa?
Koitanpa selventää jos ei tullut selväksi eli tuossa paska menee niiden niskaan, joiden ohi mentäisiin OC jonossa. Ihan relevantti kysymys, miksi Jimmsin pitäisi tehdä tuo Nvidian kämmellyksen takia. Tietty jos vaihtavat OC jonon perälle, niin tuossa ei ole mitään ongelmaa.
 
Koitanpa selventää jos ei tullut selväksi eli tuossa paska menee niiden niskaan, joiden ohi mentäisiin OC jonossa. Ihan relevantti kysymys, miksi Jimmsin pitäisi tehdä tuo Nvidian kämmellyksen takia. Tietty jos vaihtavat OC jonon perälle, niin tuossa ei ole mitään ongelmaa.
Miksi Jimmssi myy tuotetta joka ei ole tulossa markkinoille vielä pitkään aikaan.. Koita miettiä asiaa myös muiden näkökulmasta. Miksi heidän pitäisi tippua jonon häntäpäähän, eikö heidän tilaus ole ihan yhtä tärkeä Jimssille kun sinun tai minun?
 
Miksi Jimmssi myy tuotetta joka ei ole tulossa markkinoille vielä pitkään aikaan.. Koita miettiä asiaa myös muiden näkökulmasta. Miksi heidän pitäisi tippua jonon häntäpäähän, eikö heidän tilaus ole ihan yhtä tärkeä Jimssille kun sinun tai minun?
Nyt kyllä mietit vain yhden tietyn "muiden" näkökulman vinkkelistä eli vain niiden, jotka ovat tilanneet tuotteen, jota ei ole tulossa lähiaikoina. Et siis mieti muiden näkökulmaa kokonaisuutena, mihin kuuluvat myös nuo OC jonossa olevat. Eli koitapa nyt vähän laajentaa sitä näkökulmaasi :)

Edit: Itselle ei ole vielä tulossa mitään noista, odottelen tässä näitä uusia tuotejulkistuksia ja katselen alkukeväästä mistä kasailen seuraavan kokoonpanon.
 
Nyt kyllä mietit vain yhden tietyn "muiden" näkökulman vinkkelistä eli vain niiden, jotka ovat tilanneet tuotteen, jota ei ole tulossa lähiaikoina. Et siis mieti muiden näkökulmaa kokonaisuutena, mihin kuuluvat myös nuo OC jonossa olevat. Eli koitapa nyt vähän laajentaa sitä näkökulmaasi :)
Tässä ei nyt ollut yhtäkään argumenttia joista olisin saanut mitään tarttumapintaa. Nakkikiska esimerkki: olet jonottanut pitkään ja pääset tilaamaan, täti sanoo sulle "sori nakit loppu just, voit jonottaa uudestaan ja koittaa tilata jotain muuta listalta". Onko tämä sinusta normaali käytäntö?
 
Koitanpa selventää jos ei tullut selväksi eli tuossa paska menee niiden niskaan, joiden ohi mentäisiin OC jonossa. Ihan relevantti kysymys, miksi Jimmsin pitäisi tehdä tuo Nvidian kämmellyksen takia. Tietty jos vaihtavat OC jonon perälle, niin tuossa ei ole mitään ongelmaa.
Juurikin näin..

Miksi Jimmssi myy tuotetta joka ei ole tulossa markkinoille vielä pitkään aikaan.. Koita miettiä asiaa myös muiden näkökulmasta. Miksi heidän pitäisi tippua jonon häntäpäähän, eikö heidän tilaus ole ihan yhtä tärkeä Jimssille kun sinun tai minun?
Milläs tavalla se on Jimmsin käsissä? Nvidialtahan tuota pitäisi kysyä.
 
Tässä ei nyt ollut yhtäkään argumenttia joista olisin saanut mitään tarttumapintaa. Nakkikiska esimerkki: olet jonottanut pitkään ja pääset tilaamaan, täti sanoo sulle "sori nakit loppu just, voit jonottaa uudestaan ja koittaa tilata jotain muuta listalta". Onko tämä sinusta normaali käytäntö?
Nyt kyllä menee vähän kiertoradalle esimerkki. Nakkikiska vertaus olisi se, että menet jonottamaan ja täti ilmoittaa, ettei tiedä koska haluamasi annos valmistuu. Päätät sitten kuitenkin tilata sellaisen. Seuraava jonossa tilasi toisen annoksen, joka valmistuu aiemmin. Olisit voinut myös tilata annoksen, josta tiedettiin valmistumisaika.

Ehkä ymmärrät nyt paremmin, kun käytettiin nakkikiskaasi :)
 
Nyt kyllä menee vähän kiertoradalle esimerkki. Nakkikiska vertaus olisi se, että menet jonottamaan ja täti ilmoittaa, ettei tiedä koska haluamasi annos valmistuu. Päätät sitten kuitenkin tilata sellaisen. Seuraava jonossa tilasi toisen annoksen, joka valmistuu aiemmin. Olisit voinut myös tilata annoksen, josta tiedettiin valmistumisaika.

Ehkä ymmärrät nyt paremmin, kun käytettiin nakkikiskaasi :)
No ei tämäkään esimerkki ole osuva. Ongelman ydinhän on se, ettei kukaan ole tiennyt mitä tuotetta on tulossa ja minkä verran, nyt on kuitenkin selvä ettei non-oc mallia ole tulossa. Mielestäni tässä on nyt kuitenkin jonkun virallisen linjauksen aika. Joku pettyy kuitenkin, on kuitenkin selvää, että tässäkin asiassa on monta eri mielipidettä.
 
Tilausta Asusin TUFfissa ei ole mahdollista vaihtaa non-OC -mallista OC-malliin (jonon perälle mennessä) korttien hintaeroa tarjoamalla (30€) lisämaksuna. Hintalappu tuolle korttimallin upgradelle ja jonon perälle päätymiselle olisi alkuperäisen non-OC myyntihinnan (739,90€) ja nykyisen OC-mallin hinnan (859,90€) erotus, eli 120€. Eli käytännössähän tuo sama kuin "perutaan launchipäivän tilaus ja tehdään uusi tilaus näillä uusilla korkeammilla hinnoilla". Näin siis aspan mukaan kun tätä kortin mallivaihtoa sieltä tänään aamusta kysyi.
 
No ei tämäkään esimerkki ole osuva. Ongelman ydinhän on se, ettei kukaan ole tiennyt mitä tuotetta on tulossa ja minkä verran, nyt on kuitenkin selvä ettei non-oc mallia ole tulossa. Mielestäni tässä on nyt kuitenkin jonkun viralliset linjauksen aika. Joku pettyy kuitenkin, on kuitenkin selvää, että tässäkin asiassa on monta eri mielipidettä.
Pointti on se, että miksi OC- mallin tilanneet joutuisi "kärsimään" vielä lisää muiden tekemän "huonon" päätöksen vuoksi..? Arvallahan tuossa on kaikki mennyt, toisia se on suosinut paremmin kuin toisia.
Kyllähän tässä on lähes poikkeuksetta 95% (heitto) asiakkaista jo pettynyt Nvidiaan.
 
No ei tämäkään esimerkki ole osuva. Ongelman ydinhän on se, ettei kukaan ole tiennyt mitä tuotetta on tulossa ja minkä verran, nyt on kuitenkin selvä ettei non-oc mallia ole tulossa. Mielestäni tässä on nyt kuitenkin jonkun viralliset linjauksen aika. Joku pettyy kuitenkin, on kuitenkin selvää, että tässäkin asiassa on monta eri mielipidettä.
Ainakin lähempänä kuin se edellinen nakkikiska, mutta kuten sanoin, nakkikiska on aika kaukaa haettu tähän sotkuun verrattuna :rolleyes:

Menee ehkä vähän pilkunviilaukseksi, mutta onhan sitä non-oc malliakin tulossa tiedon perusteella. Valitettavasti vain myöhemmin :(
 
Tilausta Asusin TUFfissa ei ole mahdollista vaihtaa non-OC -mallista OC-malliin (jonon perälle mennessä) korttien hintaeroa tarjoamalla (30€) lisämaksuna. Hintalappu tuolle korttimallin upgradelle ja jonon perälle päätymiselle olisi alkuperäisen non-OC myyntihinnan (739,90€) ja nykyisen OC-mallin hinnan (859,90€) erotus, eli 120€. Eli käytännössähän tuo sama kuin "perutaan launchipäivän tilaus ja tehdään uusi tilaus näillä uusilla korkeammilla hinnoilla". Näin siis aspan mukaan kun tätä kortin mallivaihtoa sieltä tänään aamusta kysyi.
Totta joo, tuossa saattaa olla se ongelma, että uudet tilaukset toimittajalle joutuu tekemään uusien hintojen mukaan jolloin Jimms ei pysty myymään vanhoilla hinnoilla. On tämä kyllä melkoinen sotku :(
 
Viittaan tähän postaukseen OC UK foorumeilta :

"I finally got an official answer from Asus, none OC cards are not discontinued and still very much part of the range, however as cards are hitting OC levels they are prioritising their manufacturing on OC parts at the moment and as they get more GPUs from NVIDIA they will then also product none OC cards, not the best news as it means their focus is OC models but the none OC models will come.

All partners saying same, nowhere near enough GPU's are coming from NVIDIA, however NVIDIA have informed me the numbers are ramping up so November should see things improve but this worldwide shortage will no doubt continue into early 2021."

Mielestäni Jimmsin pitäisi tarjota mahdollisuutta vaihtaa tilauksen korttia heille jotka ovat tilanneet non-oc mallia. Vaihtaneille pitäisi tarjota uusi jonopaikka jossa tilauksen alkuperäinen ajankohta otetaan huomioon. En ole itse tilannut non-oc mallia, mutta ymmärrän heidän harmia varsin hyvin tässä tilanteessa.
Tai sitten tyytyisit vain siihen että valitsemasi arpa ei ollut voittava.
 
Tai sitten tyytyisit vain siihen että valitsemasi arpa ei ollut voittava.
Eihän siinä sitten mitään.. Tietääpä jatkossa tilata vastaavassa tilanteessa jokaista tuotetta yhden ja kun jonkun niistä saa, niin sitten peruu muut. Eihän tuosta ole kuin haittaa ja ylimääräistä työtä Jimmssille, mutta jos "väärän arvan" valitsemalla toinen vaihtoehto on joutua tilaamaansa tuotetta odottamaan X-XX kuukautta, eikä Jimms tule tommosessa tilanteessa yhtään asiakasta vastaan, niin mitäpä siitä. :hmm:
 
Miksi Jimms kauppaatte noita 3080 non-OC malleja jos niitä ei edes olla valmistamassa ilmeisesti nyky huhujen mukaan moneen kuukauteen (koska mitään rehellistä infoahan tästä ei jaeta)? Olisiko vähän totuudenmukaisempaa laittaa toimitusarvioksi niihin vaikkapa ensi juhannus? Tilanneita tämä ei tietenkään lohduta, mutta ainakin uudet asiakkaat on paremmin tietoisia mihin ovat ryhtymässä.

Aika paska fiilis tilata kortti ja nyt puolitoista kuukautta jälkeenpäin kuulla ettei kortteja olla edes tekemässä. Hinnat on noussut ja aspa vaatii 120e väliä, että pääsee jonottamaan fyysisesti identtistä valmistettavaa korttia. Oletettavasti tässäkin päätyy jonon perälle, että varmaan pääsiäisenä voi kortin hyvällä tuurilla saada. Käytännössähän tuo ei ole asiakaspalvelua lainkaan, koska voin peruuttaa tilauksen ja pistää toisen menemään täysin identtisin tuloksin. Ihan lain vaatimassa minimissä siis mennään.
 
Eihän siinä sitten mitään.. Tietääpä jatkossa tilata vastaavassa tilanteessa jokaista tuotetta yhden ja kun jonkun niistä saa, niin sitten peruu muut. Eihän tuosta ole kuin haittaa ja ylimääräistä työtä Jimmssille, mutta jos "väärän arvan" valitsemalla toinen vaihtoehto on joutua tilaamaansa tuotetta odottamaan X-XX kuukautta, eikä Jimms tule tommosessa tilanteessa yhtään asiakasta vastaan, niin mitäpä siitä. :hmm:

Ehkä tässä on nyt se ongelma ettei taida oikein olla tapaa tulla vastaan ilman että kusee oc-mallin tilanneiden muroihin, jotka ovat ihan yhtä lailla asiakkaita. Bonuksena sitten vielä noi hinnoittelumuutokset.
 
Miksi Jimms kauppaatte noita 3080 non-OC malleja jos niitä ei edes olla valmistamassa ilmeisesti nyky huhujen mukaan moneen kuukauteen (koska mitään rehellistä infoahan tästä ei jaeta)? Olisiko vähän totuudenmukaisempaa laittaa toimitusarvioksi niihin vaikkapa ensi juhannus? Tilanneita tämä ei tietenkään lohduta, mutta ainakin uudet asiakkaat on paremmin tietoisia mihin ovat ryhtymässä.

Aika paska fiilis tilata kortti ja nyt puolitoista kuukautta jälkeenpäin kuulla ettei kortteja olla edes tekemässä. Hinnat on noussut ja aspa vaatii 120e väliä, että pääsee jonottamaan fyysisesti identtistä valmistettavaa korttia. Oletettavasti tässäkin päätyy jonon perälle, että varmaan pääsiäisenä voi kortin hyvällä tuurilla saada. Käytännössähän tuo ei ole asiakaspalvelua lainkaan, koska voin peruuttaa tilauksen ja pistää toisen menemään täysin identtisin tuloksin. Ihan lain vaatimassa minimissä siis mennään.
Tohon linkattuun foorumipostaukseen on tullut tarkennus ja kannattaa nyt muistaa että kyseessä on yhden jälleenmyyjän foorumipostaus eikä mikään virallinen lausunto:

Seems people twist my words Asus are producing all cards but in the update they gave me yesterday is most the GPUs they are receiving from NVIDIA are binning well and as such more OC cards are being produced since launch and at the moment and I said things can change they could next month get a batch of GPU which don’t hit OC levels and this production of none OC would then ramp up but simple fact is no one knows the future.

Asus send us setups and request we put online and so we do and until yesterday no one from Asus had communicated anything I JD to ask them and finally got the answer that at the moment most of the GPUs they get go to OC models due to better than expected binning and as such OC models are shipping in greater numbers and in fairness OC models have sold in greater numbers too but at same time small amounts of none OC are shipping.

That is far different than saying not producing at all! I said prioritising! Not stopping!

To clarify to date we have shipped 37pc of none OC TUF 3080 from Asus and 44pc of the OC version and incoming deliveries are expected to favour OC version more but none OC will also be shipping but in less volumes. The numbers are just very poor and I guess if Asus get 100,000 GPU's for the world by the time it has been shared out amongst all countries, then divided up between all resellers and SI's the numbers are resulting very small, NVIDIA say numbers are ramping up and right now all we can do is cross our fingers and pray as its simply out of our control.
 
Viimeksi muokattu:
Tohon linkattuun foorumipostaukseen on tullut tarkennus ja kannattaa nyt muistaa että kyseessä on foorumipostaus eikä mikään virallinen lausunto:

Seems people twist my words Asus are producing all cards but in the update they gave me yesterday is most the GPUs they are receiving from NVIDIA are binning well and as such more OC cards are being produced since launch and at the moment and I said things can change they could next month get a batch of GPU which don’t hit OC levels and this production of none OC would then ramp up but simple fact is no one knows the future.

Asus send us setups and request we put online and so we do and until yesterday no one from Asus had communicated anything I JD to ask them and finally got the answer that at the moment most of the GPUs they get go to OC models due to better than expected binning and as such OC models are shipping in greater numbers and in fairness OC models have sold in greater numbers too but at same time small amounts of none OC are shipping.

That is far different than saying not producing at all! I said prioritising! Not stopping!

To clarify to date we have shipped 37pc of none OC TUF 3080 from Asus and 44pc of the OC version and incoming deliveries are expected to favour OC version more but none OC will also be shipping but in less volumes. The numbers are just very poor and I guess if Asus get 100,000 GPU's for the world by the time it has been shared out amongst all countries, then divided up between all resellers and SI's the numbers are resulting very small, NVIDIA say numbers are ramping up and right now all we can do is cross our fingers and pray as its simply out of our control.
Hyvä että tuli tarkennus, tilanne vaikutta paremmalta kun mitä ymmärsin ensimmäisestä postauksesta.
 
Foorumipostauksilla tässä valitettavasti pitää mennä, kun ei firmat mitään tiedota. Totuus on, että Jimssille on tulossa 4 kpl non-OC ja 164 kpl OC Asuksen TUF korttia. Jos samalla suhteella jatkuu niin kehtaisin väittää ettei korttia valmisteta, jostain vaan sattuu matkalla se OC logo suttaantumaan ja myydään sitten non-OC:na.
 
Alkoi niin huonolta näyttämään evgan korttien tilanne niin tuli peruttua tilaus.
No katsoo millaisia kortteja AMD on saamassa ulos, ehkä niillä olisi jopa parempi saatavuus.
 
Foorumipostauksilla tässä valitettavasti pitää mennä, kun ei firmat mitään tiedota. Totuus on, että Jimssille on tulossa 4 kpl non-OC ja 164 kpl OC Asuksen TUF korttia. Jos samalla suhteella jatkuu niin kehtaisin väittää ettei korttia valmisteta, jostain vaan sattuu matkalla se OC logo suttaantumaan ja myydään sitten non-OC:na.
Mutta onko tämä jimmsin ongelma, vai asuksen? Taas joutuu ottaa jimms paskaa niskaansa asioista, missä heillä ei ole sanaa eikä arpaa :confused: joko jimms antaa non oc-tilaajille vaihtomahdollisuuden ja sen jälkeen suuttuu oc-tilaajat, tai ei ja pitää non oc-tilaajat vihaisina ja pettyneinä, koska ASUS on päättänyt toimittaa enemmän OC-mallia kuin non OC. Asus tässä mielestäni syypää on, eikä jimms
 
Eikö tätä kannattaisi jatkaa tuolla odotusthreadissa, nyt tulee joka tuutista samaa mutuilua. Jätetään tää nyt varsinaiselle topikin aiheelle.

 
Mutta onko tämä jimmsin ongelma, vai asuksen? Taas joutuu ottaa jimms paskaa niskaansa asioista, missä heillä ei ole sanaa eikä arpaa :confused: joko jimms antaa non oc-tilaajille vaihtomahdollisuuden ja sen jälkeen suuttuu oc-tilaajat, tai ei ja pitää non oc-tilaajat vihaisina ja pettyneinä, koska ASUS on päättänyt toimittaa enemmän OC-mallia kuin non OC. Asus tässä mielestäni syypää on, eikä jimms
Asushan tässä on syypää, sitä tuskin on kukaan kieltänyt, mutta me Jimmssiltä tilanneet emme ole Asuksen asiakkaita, vaan Jimmssin, jolloin viimekädessä se on Jimms jonka asiakaspalvelua/toimintaa me tässä tutkailemme.
 
Maanantai-iltapäivää, ystävät! Meille kantautui tieto siitä, että viikonloppuna julkaistun nimeltämainitsemattoman tubettajan yhteistyövideon tiimoilta on herännyt kysymys RTX30 -korttien jonon mahdollisesta ohittamisesta. Kyseinen yhteistyö on lyöty lukkoon jo pitkälti ennakkoon ja videolla esitellyssä koneessa käytetty kortti tuli kyseistä videota varten suoraan MSI:ltä, joten se ei vaikuta meidän asiakkaidemme jonosijoituksiin. Myyntikappaleet tulevat toimittajiltamme, kuten tähänkin asti.
Siis kaverille on luvattu kortti jo ennakkoon, vaikka ennakkotilauksetkaan ei olleet mahdollisia taviksille?
Ehkä vähän hiuksen halkomista, mutta ei toi nyt ihan kosheria toimintaa ole jos normi pulliaisilta kielletään ennakkotilaaminenkin
mutta tubettaja saa korttinsa suoraan etupeltoon valmistajan ja Jimmsin avustuksella.
Ei toki suoranaisesti ohiteta jonoa, mutta ohitettiin tilausjärjestyskin.

Kannattaa näköjään olla tubettaja. Vaikka huonokin sellainen. Taidan tilata oman korttini jostain muualta.
 
Siis kaverille on luvattu kortti jo ennakkoon, vaikka ennakkotilauksetkaan ei olleet mahdollisia taviksille?
Ehkä vähän hiuksen halkomista, mutta ei toi nyt ihan kosheria toimintaa ole jos normi pulliaisilta kielletään ennakkotilaaminenkin
mutta tubettaja saa korttinsa suoraan etupeltoon valmistajan ja Jimmsin avustuksella.
Ei toki suoranaisesti ohiteta jonoa, mutta ohitettiin tilausjärjestyskin.

Kannattaa näköjään olla tubettaja. Vaikka huonokin sellainen. Taidan tilata oman korttini jostain muualta.
Noinhan toi kuvio on aina toiminut että valmistajat korvametkitsee kortteja tubaajille jne. Miten meinaat että Sampsakin saa korttinsa ennen julkaisua?
 
Asushan tässä on syypää, sitä tuskin on kukaan kieltänyt, mutta me Jimmssiltä tilanneet emme ole Asuksen asiakkaita, vaan Jimmssin, jolloin viimekädessä se on Jimms jonka asiakaspalvelua/toimintaa me tässä tutkailemme.
Mitä ajattelit Jimmsin tälle asialle voivan? Ei Jimms pysty taikomaan niitä kortteja tyhjästä. Tuotteella on huono saatavuus ja se on yleisesti tiedossa oleva asia. Alatko vollottamaan jokaisesta tavarasta jota ei saa hetinytäkkiä?
 
Mitä ajattelit Jimmsin tälle asialle voivan? Ei Jimms pysty taikomaan niitä kortteja tyhjästä. Tuotteella on huono saatavuus ja se on yleisesti tiedossa oleva asia. Alatko vollottamaan jokaisesta tavarasta jota ei saa hetinytäkkiä?
Ei voi kortteja taikoa, mutta voisi esim. tarjota sitä paikkaa OC-jonossa, johon tilaushetkellä olisi päässyt, tai edes ihan minimissään vaihtoa OC-version jonon perälle alkuperäisellä 20€ hinnanerotuksella. Tämä olisi sitä asiakaspalvelua, josta ilmeisen moni - itseni mukaanlukien - on valmis hintapreemiota maksamaan. Jos kerran asiakas"palvelun" taso on näiden kohdalla samaa luokkaa kuin esim. Gigantissa, josta tuota OC TUFfia voi yhtä epämääräisellä toimitusarviolla tilata edelleen 759€ hintaan, niin minkäs takia tässä sitten maksettaisi satasen preemio (859.90€) jonon perälle pääsemisestä..? :think:

Tämänkaltaiset poikkeustilanteet on niitä, joissa ainakin omasta mielestä firman toiminta punnitaan ja joka ostokäyttäytymiseen myös jatkossa vaikuttaa. Itsellä on esimerkiksi tarkoitus kasata kokonaan uusi kone ja olin aiempien kokemusten perusteella valmis kaikki palikat Jimmssiltä tilaamaan, mutta ainakin tällä hetkellä rupeaa vaikuttamaan siltä, että metsästelen sieltä, mistä halvimmalla saa, koska en tässä tapauksessa koe saavani mitään vastinetta korkeammalle hinnalle.

Kutsu vollotukseksi jos haluat, itse kutsun sitä lompakolla äänestämiseksi. :thumbsup:

Ps. Se on kyllä jännä minkälainen lauma on heti määkimässä, jos joku jotain kritiikkiä pyhää Jimm's-lehmää kohtaan esittää. :lol:
 
Noinhan toi kuvio on aina toiminut että valmistajat korvametkitsee kortteja tubaajille jne. Miten meinaat että Sampsakin saa korttinsa ennen julkaisua?
io-tech tekniikka-aiheinen kanava ja Herbalisti sama asia kanavan sisällöltä? Joo juuri tuotahan mä ajoinkin takaa...

edit. tottakai revikat pitää saada ulos, ja ihan normaalia että esim. autotubettajalle kuten Shmee150 järjestyy pääsyjä jonon ohi joka paikkaan.
Sama juttu io-tech, gamersnexus jne, tottakai alan osaajille annetaan samplet.
Herbalistin "paintball munaralli" näin äkkiseltään tuntuu kuitenkin olevan suht kaukana tekniikkaskenestä.
 
Ei voi kortteja taikoa, mutta voisi esim. tarjota sitä paikkaa OC-jonossa, johon tilaushetkellä olisi päässyt, tai edes ihan minimissään vaihtoa OC-version jonon perälle alkuperäisellä 20€ hinnanerotuksella. Tämä olisi sitä asiakaspalvelua, josta ilmeisen moni - itseni mukaanlukien - on valmis hintapreemiota maksamaan. Jos kerran asiakas"palvelun" taso on näiden kohdalla samaa luokkaa kuin esim. Gigantissa, josta tuota OC TUFfia voi yhtä epämääräisellä toimitusarviolla tilata edelleen 759€ hintaan, niin minkäs takia tässä sitten maksettaisi satasen preemio (859.90€) jonon perälle pääsemisestä..? :think:

Tämänkaltaiset poikkeustilanteet on niitä, joissa ainakin omasta mielestä firman toiminta punnitaan ja joka ostokäyttäytymiseen myös jatkossa vaikuttaa. Itsellä on esimerkiksi tarkoitus kasata kokonaan uusi kone ja olin aiempien kokemusten perusteella valmis kaikki palikat Jimmssiltä tilaamaan, mutta ainakin tällä hetkellä rupeaa vaikuttamaan siltä, että metsästelen sieltä, mistä halvimmalla saa, koska en tässä tapauksessa koe saavani mitään vastinetta korkeammalle hinnalle.

Kutsu vollotukseksi jos haluat, itse kutsun sitä lompakolla äänestämiseksi. :thumbsup:

Ps. Se on kyllä jännä minkälainen lauma on heti määkimässä, jos joku jotain kritiikkiä pyhää Jimm's-lehmää kohtaan esittää. :lol:

Ja kuinka vokaali sinä olisit jos tilanne toisin päin? Tosi reilulta kuulostaa että sinun eteesi lätkitään toiset 500 ihmistä jonoon vain koska lottosivat huonosti.
Tuo 20€ erotus olisi kyllä ihan reilua mutta kyseessä oli jonkilainen promootio jos oikein ymmärtänyt joka päättyi kuukausi sitten niin eihän siihen voi enään vedota.

En ota kantaa muitten kauppojen hinnottelulle.
 
io-tech tekniikka-aiheinen kanava ja Herbalisti sama asia kanavan sisällöltä? Joo juuri tuotahan mä ajoinkin takaa...

edit. tottakai revikat pitää saada ulos, ja ihan normaalia että esim. autotubettajalle kuten Shmee150 järjestyy pääsyjä jonon ohi joka paikkaan.
Sama juttu io-tech, gamersnexus jne, tottakai alan osaajille annetaan samplet.
Herbalistin "paintball munaralli" näin äkkiseltään tuntuu kuitenkin olevan suht kaukana tekniikkaskenestä.

Se nyt on ihan sama mitä se tekee. Katsojamäärät ratkaisee josta nämä markkinointikappaleet lähtee. Ja joo "kuka tahansa" voi saada siitä vaan perustaan Youtube-tiliä mutta ensin pitää hommata noi 362k subia jotta saa markkinointiarvoa. Taas ihan absurdia kitinää.
 
Ei voi kortteja taikoa, mutta voisi esim. tarjota sitä paikkaa OC-jonossa, johon tilaushetkellä olisi päässyt, tai edes ihan minimissään vaihtoa OC-version jonon perälle alkuperäisellä 20€ hinnanerotuksella. Tämä olisi sitä asiakaspalvelua, josta ilmeisen moni - itseni mukaanlukien - on valmis hintapreemiota maksamaan. Jos kerran asiakas"palvelun" taso on näiden kohdalla samaa luokkaa kuin esim. Gigantissa, josta tuota OC TUFfia voi yhtä epämääräisellä toimitusarviolla tilata edelleen 759€ hintaan, niin minkäs takia tässä sitten maksettaisi satasen preemio (859.90€) jonon perälle pääsemisestä..? :think:

Tämänkaltaiset poikkeustilanteet on niitä, joissa ainakin omasta mielestä firman toiminta punnitaan ja joka ostokäyttäytymiseen myös jatkossa vaikuttaa. Itsellä on esimerkiksi tarkoitus kasata kokonaan uusi kone ja olin aiempien kokemusten perusteella valmis kaikki palikat Jimmssiltä tilaamaan, mutta ainakin tällä hetkellä rupeaa vaikuttamaan siltä, että metsästelen sieltä, mistä halvimmalla saa, koska en tässä tapauksessa koe saavani mitään vastinetta korkeammalle hinnalle.

Kutsu vollotukseksi jos haluat, itse kutsun sitä lompakolla äänestämiseksi. :thumbsup:

Ps. Se on kyllä jännä minkälainen lauma on heti määkimässä, jos joku jotain kritiikkiä pyhää Jimm's-lehmää kohtaan esittää. :lol:
Kyllähän sen tuotteen voi tilaukseen vaihtaa kuten mihin tahansa tilaukseen mutta ei herroille kelpaa korvaavan tuotteen hinta. Pitäisi saada alennusta siitä hyvästä että päättää vaihtaa kalliimpaan tuotteeseen tilauksensa.

Ps. Kyllä tässä se "määkivä" porukka on se joka ei ymmärrä kuinka kauppa ja tuoteketjut toimii.
 
Ja kuinka vokaali sinä olisit jos tilanne toisin päin? Tosi reilulta kuulostaa että sinun eteesi lätkitään toiset 500 ihmistä jonoon vain koska lottosivat huonosti.
Tuo 20€ erotus olisi kyllä ihan reilua mutta kyseessä oli jonkilainen promootio jos oikein ymmärtänyt joka päättyi kuukausi sitten niin eihän siihen voi enään vedota.

En ota kantaa muitten kauppojen hinnottelulle.
Ja kuinka vokaali sinä olisit, jos olisit seissyt kaupan ovella 10 tuntia ja avaamisen aikaan kauppias ilmoittaa, että "siniseen takkiin ja keltaisiin housuihin pukeutuneet voivat sieltä jonon perältä tulla suoraa sisään, kun olivat arponeen oikeat värit ja muut odottelee kiltisti vuoroaan"?
Näitä analogeja voi puolin ja toisin vetää ihan mistä vaan, mutta se ei muuta sitä, että asiakkaan silmissä se on Jimm's, joka tätä sotkua joutuu valmistajan puolesta selvittelemään ja itse asiakkaan ominaisuudessa kirjoitan asioista niin kuin ne näen.

Tuo "promootio", joka ei muiden maiden, tai edes kotimaassa esim. Gigantin hintoihin ole vaikuttanut oli molemmissa korteissa ja esim. tällä hetkellä Jimmssillä noiden korttien hintaero on 30€. Mielestäsi siis on promootioon vedoten reilua velottaa 30€ kortti vs. kortti -hintaerosta 120€..?
Itseäni tuo ei sinänsä edes koske, koska tilasin non-OC TUFfin 789.90€:n hinnalla, koska koin silloin saavani Jimmssiltä palvelua, joka tuon 50€ preemion omalla kohdallani salli, mutta tämän jälkeen joudun valitettavasti miettimään kantaani uudestaan.

Kyllähän sen tuotteen voi tilaukseen vaihtaa kuten mihin tahansa tilaukseen mutta ei herroille kelpaa korvaavan tuotteen hinta. Pitäisi saada alennusta siitä hyvästä että päättää vaihtaa kalliimpaan tuotteeseen tilauksensa.

Ps. Kyllä tässä se "määkivä" porukka on se joka ei ymmärrä kuinka kauppa ja tuoteketjut toimii.
"Tuotteen voi vaihtaa kuten mihin tahansa tilaukseen", eli siis perua alkuperäisen tilauksen, joutua toisen jonon perälle ja maksaa siitä lystistä vielä 100€ lisää? Kuulostaa hienolta palvelulta! :lol:
Ei tässä kukaan mitään alennuksia ole vaatinut..? Itse olen ainakin mielestäni kertonut kuinka tuon voisi hoitaa niin, että "tyhjän arvan" tilanneetkin kokisivat jonkunlaista palvelua saavansa, eli maksaa se 20€ (alkuperäinen) tai 30€ (nykyinen) hinnanerotusta OC vs. non-OC. Kohtuutontako..?

PS. Itse olen toiminut mm. myyjänä ja sisäänostajana maahantuojaliikkeessä, sekä useammassa asiakaspalvelutoimessa, niin kuvittelisin itselläni olevan keskivertotallaajaa parempi kokemus kaupasta, tuoteketjusta ja asiakaspalvelusta, mutta kerro toki millä meriiteillä itse täällä "määit". ;)
PPS. Olen aika varma, että Jimms on tilannut edullisemmalla hinnalla (jos nyt siis oletetaan, että hinnankorotukset on vain ja ainoastaan toimitusketjusta johtuvia) kortteja, kuin siihen mennessä on ollut tilauksia sisällä (plus jonosta pois tippuvat monen kortin tilaajat) ja niiden erotus menee suoraa katteisiin.
 
"Tuotteen voi vaihtaa kuten mihin tahansa tilaukseen", eli siis perua alkuperäisen tilauksen, joutua toisen jonon perälle ja maksaa siitä lystistä vielä 100€ lisää? Kuulostaa hienolta palvelulta! :lol:
Ei tässä kukaan mitään alennuksia ole vaatinut..? Itse olen ainakin mielestäni kertonut kuinka tuon voisi hoitaa niin, että "tyhjän arvan" tilanneetkin kokisivat jonkunlaista palvelua saavansa, eli maksaa se 20€ (alkuperäinen) tai 30€ (nykyinen) hinnanerotusta OC vs. non-OC. Kohtuutontako..?
Niin, jos haluat sittenkin ostaa eri tuotteen kuin minkä olet alun perin tilannut niin tottakai joudut maksamaan sen tuotteen tämän hetkisen markkinahinnan. Ei Jimmsillä ole mitään velvollisuutta alkaa myymään alle markkinahinnan tavaraa vain koska joku kokee olevansa oikeutettu sellaiseen. Kyseessä voittoa tavoitteleva yritys eikä hyväntekeväisyysjärjestö.
 
Ja kuinka vokaali sinä olisit, jos olisit seissyt kaupan ovella 10 tuntia ja avaamisen aikaan kauppias ilmoittaa, että "siniseen takkiin ja keltaisiin housuihin pukeutuneet voivat sieltä jonon perältä tulla suoraa sisään, kun olivat arponeen oikeat värit ja muut odottelee kiltisti vuoroaan"?
Näitä analogeja voi puolin ja toisin vetää ihan mistä vaan, mutta se ei muuta sitä, että asiakkaan silmissä se on Jimm's, joka tätä sotkua joutuu valmistajan puolesta selvittelemään ja itse asiakkaan ominaisuudessa kirjoitan asioista niin kuin ne näen.

Tuo "promootio", joka ei muiden maiden, tai edes kotimaassa esim. Gigantin hintoihin ole vaikuttanut oli molemmissa korteissa ja esim. tällä hetkellä Jimmssillä noiden korttien hintaero on 30€. Mielestäsi siis on promootioon vedoten reilua velottaa 30€ kortti vs. kortti -hintaerosta 120€..?
Itseäni tuo ei sinänsä edes koske, koska tilasin non-OC TUFfin 789.90€:n hinnalla, koska koin silloin saavani Jimmssiltä palvelua, joka tuon 50€ preemion omalla kohdallani salli, mutta tämän jälkeen joudun valitettavasti miettimään kantaani uudestaan.

Huono analogi koska kaikki ei jonota samaa tuotetta. Sinä haluat että sinisiä housuja jonottavat pistetään keltaisia paitoja jonottavien jonoon eteen/väliin vain koska sinisiä housuja ei satu tulemaan samaa tahtia.

Ja kyllä minusta on reilua velottaa se 120€ hintaero koska promootio on päättynyt.
 
Niin, jos haluat sittenkin ostaa eri tuotteen kuin minkä olet alun perin tilannut niin tottakai joudut maksamaan sen tuotteen tämän hetkisen markkinahinnan. Ei Jimmsillä ole mitään velvollisuutta alkaa myymään alle markkinahinnan tavaraa vain koska joku kokee olevansa oikeutettu sellaiseen. Kyseessä voittoa tavoitteleva yritys eikä hyväntekeväisyysjärjestö.
Me vissiin luetaan ihan eri viestejä, kun itse en ole missään nähnyt kenenkään väittäneen mitään Jimmssin velvollisuudeksi - itse olen ainakin puhunut kokoajan asiakaskokemuksesta, joka tästä toiminnasta välittyy ja joka ainakin omalla kohdallani myös tuleviin valintoihin kauppojen kohdalla vaikuttaa.

Mutta vastaile toki olkiukoilla ja trollailuilla jättämällä puolet viesteistä huomioimatta. :thumbsup:
 
Se nyt on ihan sama mitä se tekee. Katsojamäärät ratkaisee josta nämä markkinointikappaleet lähtee. Ja joo "kuka tahansa" voi saada siitä vaan perustaan Youtube-tiliä mutta ensin pitää hommata noi 362k subia jotta saa markkinointiarvoa. Taas ihan absurdia kitinää.
Jos on "ihan sama" mitä se tekee, niin eikös se avaa juurikin oven sille että ihmetellään miksi tuon kanssa yhteistyötä tehdään?
Ja absurdia tai ei, niin kitisempähän silti.
 
Me vissiin luetaan ihan eri viestejä, kun itse en ole missään nähnyt kenenkään väittäneen mitään Jimmssin velvollisuudeksi - itse olen ainakin puhunut kokoajan asiakaskokemuksesta, joka tästä toiminnasta välittyy ja joka ainakin omalla kohdallani myös tuleviin valintoihin kauppojen kohdalla vaikuttaa.
Kyllä pitää muita harrastuksia keksiä kuin komponenttikauppa, jos meinaa tuollaista hyväntekeväisyyttä harrastaa niinkuin ehdotat..

PS. Itse olen toiminut mm. myyjänä ja sisäänostajana maahantuojaliikkeessä, sekä useammassa asiakaspalvelutoimessa, niin kuvittelisin itselläni olevan keskivertotallaajaa parempi kokemus kaupasta, tuoteketjusta ja asiakaspalvelusta, mutta kerro toki millä meriiteillä itse täällä "määit". ;)
PPS. Olen aika varma, että Jimms on tilannut edullisemmalla hinnalla (jos nyt siis oletetaan, että hinnankorotukset on vain ja ainoastaan toimitusketjusta johtuvia) kortteja, kuin siihen mennessä on ollut tilauksia sisällä (plus jonosta pois tippuvat monen kortin tilaajat) ja niiden erotus menee suoraa katteisiin.
Sitten varmaan tiedät, että myyjäliikkeet voi ostaa samaa tuotetta kahdella eri hinnalla sisään. Ja todennäköisesti tämän OC- mallin hinnannousu johtuu siitä, että nämä halvemmalla hankitut erät on myyty loppuun. Näin ollen tuolla 20euron lisämaksulla on aika kohtuutonta suorastaan "vaatia", että Jimms päivittäisi tuotteen OC -versioon.

Eihän tässä keskustelussa ole mitään järkeä ja nämä varmasti kuuluvat tuonne toiseen ketjuun eikä tänne.

 
"Tuotteen voi vaihtaa kuten mihin tahansa tilaukseen", eli siis perua alkuperäisen tilauksen, joutua toisen jonon perälle ja maksaa siitä lystistä vielä 100€ lisää? Kuulostaa hienolta palvelulta! :lol:
Ei tässä kukaan mitään alennuksia ole vaatinut..? Itse olen ainakin mielestäni kertonut kuinka tuon voisi hoitaa niin, että "tyhjän arvan" tilanneetkin kokisivat jonkunlaista palvelua saavansa, eli maksaa se 20€ (alkuperäinen) tai 30€ (nykyinen) hinnanerotusta OC vs. non-OC. Kohtuutontako..?
Mietin tuota itsekin, mutta siinä tulee kokonaisuutena sellainen ongelma, että jos porukka vaihtaa non-OC jonosta OC jonoon maksamalla vain nykyisen 30e erotuksen, niin Jimms ottaa tuossa taloudellisen riskin siinä, että se läjä vaihdettuja non-OC:tä pitää tuon vaihdon jälkeen saada myytyä pois nimenomaan sillä _uudella nostetulla hinnalla_ ettei tule joka vaihdetusta tuotteesta persnettoa. Sitten käykin niin, että esim. AMD:n julkistuksen jälkeen hinnat taas painuvat eivätkä pääse tuosta varastosta ikinä eroon tuolla tarvittavalla hinnalla.

Tuossakin siis joutuu miettimään tuon kokonaisuuden eikä vain tämänhetkistä tilannetta. Ja juu, en minäkään joudu logistiikka/varastojuttuja miettimään ekaa kertaa ;)
 
Mietin tuota itsekin, mutta siinä tulee kokonaisuutena sellainen ongelma, että jos porukka vaihtaa non-OC jonosta OC jonoon maksamalla vain nykyisen 30e erotuksen, niin Jimms ottaa tuossa taloudellisen riskin siinä, että se läjä vaihdettuja non-OC:tä pitää tuon vaihdon jälkeen saada myytyä pois nimenomaan sillä _uudella nostetulla hinnalla_ ettei tule joka vaihdetusta tuotteesta persnettoa. Sitten käykin niin, että esim. AMD:n julkistuksen jälkeen hinnat taas painuvat eivätkä pääse tuosta varastosta ikinä eroon tuolla tarvittavalla hinnalla.

Tuossakin siis joutuu miettimään tuon kokonaisuuden eikä vain tämänhetkistä tilannetta. Ja juu, en minäkään joudu logistiikka/varastojuttuja miettimään ekaa kertaa ;)
Ei kai Jimms niistä jo tilatuista non-OC-korteista sitä korotettua hintaa joudu maksamaan? Toisekseen, eihän noita non-OC:ta ole näillä näkymin edes tuloillansa, niin kai Jimms ne sisällä olevat tilauksetkin voi perua?
Tuohon viimeiseen lauseeseen, niin eihän se eroa mitenkään siitä, että jos AMDn julkistus painaa hintoja alas ja porukka massoittain peruu (ja palauttaa) tilaamansa kortit saadakseen halvempaa tilalle..? Tässä tilanteessahan jokainen kauppa ottaa (tai on ottanut jo reilun kuukauden, kun porukka tilailee kortteja sieltä ja täältä, mutta vain murto-osa on saatu toimitettua) joka tapauksessa taloudellisen riskin tilaamalla mitään, kun kilpailijan julkistus on huomenna, eikä kukaan voi varmaksi sanoa miten se markkinoita/hintoja tulee muuttamaan. :hmm:


Edit. Mutta joo, tämä nyt mun puolesta riittää tätä veivausta. Jimm's tekee kuten parhaaksi näkee ja itse teen asiakkaan ominaisuudessa saman. Yritin vain omalta kohdalta kertoa miten paskasta tilanteesta voi mahdollisesti saada asiakkaalle edes hieman paremman maun jäämään suuhun.
 
Siis kaverille on luvattu kortti jo ennakkoon, vaikka ennakkotilauksetkaan ei olleet mahdollisia taviksille?
Ehkä vähän hiuksen halkomista, mutta ei toi nyt ihan kosheria toimintaa ole jos normi pulliaisilta kielletään ennakkotilaaminenkin
mutta tubettaja saa korttinsa suoraan etupeltoon valmistajan ja Jimmsin avustuksella.
Ei toki suoranaisesti ohiteta jonoa, mutta ohitettiin tilausjärjestyskin.

Kannattaa näköjään olla tubettaja. Vaikka huonokin sellainen. Taidan tilata oman korttini jostain muualta.

Moikka! Niin siis MSI löi yhteistyön lukkoon Herbalistin kanssa ja kun meiltä kysyttiin että halutaanko me kasata se, niin tyhmäähän se olisi ollut kieltäytyä :)
Edit: ja siis tarkennettakoon että videon julkaisuun nähden "ennakkoon" - sehän julkaistiin männäviikonloppuna.
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 088
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom