Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Tarjoustoiveista on vinkattu eteenpäin, epäilys on kyllä että tarjoukset on pitkälti lyöty ennakkoon lukkoon. Muistakaa että assytarjoukset tulee sit omana juttunaan myös :)
 



3070 julkaisu toki vasta kuun lopussa, mutta Proshop on jo nyt laskenut 3070 TUF OC:n hintaa 609€. Teillä vastaavasti 669€. Tätä voisi tarkastella/korjailla ennen julkaisua.
 
Vieläkö aidosti joku toinen keskustelufoorumi on olemassa. Olis kiva kuulla Jimmsiltä kuinka paljon tulee hittejä suhteessa täältä vs muualta näissä valvojaisissa.
Kävin kurkkaamassa ja ketjussa oli syyskuussa oikein tunkua: 6 muuta kuin Jimmsin viestiä. Lokakuun saldo tällä hetkellä 0. Vuodessa on tullut 129 viestiä (sisältäen Jimmsin omat)
 
AMD:llä alkaa kuulemma Ryzen 5000-sarjan prosessorien kanssa taas tuollainen kampanja, jossa saa Far Cry 6 -pelin tilauksen mukana: https://www.amdrewards.com/terms

Tuleekohan teillä tämä olemaan voimassa heti 5. päivä kun nuo prosessorit tulevat myyntiin?

Edit: Jimms löytyy siis näes tuosta osaaottavien kauppojen listalta, mutta ei ainakaan tuolla noiden prosessorien tuotesivuilla vielä asiasta mitään lue.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Saapuvat erät on kuulemma tarkastettu. :)

Voit sanoa sinne tuoteosastollesi että haistavat pitkät.

Liittyen tähän:
Ajattelin pistää teiltä tilaukseen Samsungin Odysseys G9 näytön ( Samsung 49" Odyssey G9, 240Hz kaareva pelimonitori, musta - 1 499,00€ ).

Huhut laadunvalvontaongelmista internetissä kuitenkin huolestuttavat. Onko nuo jotka teille on tulossa ( "Tulossa (arvio 31.08): yli 25 kpl" ) nyt sellaista satsia joka on käynyt tehtaalla kääntymässä vai potentiaalista viallista sarjaa? Tuon kokoluokan näytöt on niin inhottavia paketoida ja postitella, että mahdollinen takuupalautuskierre ahdistaa jo etukäteen.

En löytänyt iotechistä keskustelua aiheesta nopealla haulla mutta tässä muutamia linkkejä keskusteluihin ja uutisiin aiheesta.


Vittu, juuri siinä samaisessa paikassa josta oli puhe ja esitin huoleni.


1602659110403.png


Tämä on 49", hiton monta kiloa ja todella hankalan muotoinen käsiteltävä. Yksin täysin mahdoton. Arvaappa millainen kynnys on lähteä lyömään tätä uudelleen pakettiin ja roudaamaan jonnekin postiin?
Onneksi tuo valoviiru ei näy niin pahasti kun katselee pikkusen alhaaltapäin ja taustalla on ikkuna. Mutta joka kerta kun sen huomaan niin lähetän teidän tuoteosastolle huonoa karmaa ja
vihaisia ajatuksia. Pelastutte ihan just sillä että en asu Turussa joten ei maksa vaivaa lähteä möykkäämään sinne paikanpäälle.

"Saapuvat erät on tarkastettu" - kyllä näin on..

Piste tälle.

Tilauksessa 3080 kylkeen tilasin Samsung G9 49" kaarevan näytön, jossa ekassa erässä oli jotain QA -ongelmia. Melkein jätin ostamatta ihan vaan justiinsa sen takia, että tuon kokosia möhlöjä on niin tolkuttoman hankala lähteä palauttelemaan. Jos joku siellä avaisi paketin, tarkistaisi että tuote on priimakunnossa eikä ole kuolleita pikseleitä niin olisin ilolla ollut valmis maksamaan siitä pienen vaivanpalkan.

Tämä on juurikin syy miksi tällainen katselmuspalvelu on aivan ehdoton! Jos kyseessä olisi 200€ paskamonitorin jonnekin varaston perukoille niin aivan sama, mutta puolentoista tonnin tuote jota on lähes mahdoton yksin liikuttaa mihinkään.
On meinaan tasan viiminen monitori mitä teiltä tilaan itselleni taikka tutuille ennen kuin kyseinen palvelu on olemassa.
 
Wait what, ton täytyy olla ihan uus juttu, eikö?
Ensimmäistä kertaa ite näen ton. Ihan hiljattain lisätty siis, ei tästä kauaakaan oo kun näyttöjä ite kyyläilin. Huomasin samalla kun katoin tota G9 tuotesivua et onks sillä on-site takuuta. Kannattaa varmaan tosiaan Samsungiin ehkä olla yhteydessä asian tiimoilta, jos tarjoavat on-site takuun niin hakevat vanhan pois ja uuden samalla tilalle.
 
Tossa pikselitakuussa ei kyllä lue tarkistaako ne sen olevan "täydellinen" vai vaan valmistajan ehtojen mukainen.
Joo, toi on kyllä vähän puutteellinen toi kuvaus. Et meneekö se näyttö pikselitarkastuksesta läpi, mikäli siellä on niitä kuolleita pikseleitä, mutta valmistajan takuuehtojen alle jäävä määrä. Tähän ois kiva saada selvennys.

Järki toisaalta sanois, että tolla sais sen täydellisen näytön, sillä jos tota palvelua on ostamassa, niin veikkaan et sen kyllä vielä himassakin syynää läpi ja ne tulee aika nopeasti bumerangina takas jos siinä jotain vikaa on. Ite palauttaisin ihan periaatteestakin, jos kerta tarkastuksesta oon maksanu ja lähetetään silti pikselivikasta näyttöä, ei niinkään väliä et kuinka huomaamaton ja missä kohdin se on.

Mut jokatapauksessa iso plussa tosta et se on nyt olemassa, ja näinkin nopeella aikataululla. Vastahan tosta oli oikeestaan puhetta. Selventäkää vaan se, että mitkä ton tarkastuksen läpäisemisen kriteerit on. Valovuotoa ei näemmä katota, eli IPS-näytöille voi olla siinä ja siinä et onko järkeä.
 
Tietoaseman ilmaista täyttä pikselitakuuta haikeasti muistellen. Pikselivikaisia Eizon näyttöjä oli Tampereen myymälän nurkassa vino pino aina.
 
Joo, toi on kyllä vähän puutteellinen toi kuvaus. Et meneekö se näyttö pikselitarkastuksesta läpi, mikäli siellä on niitä kuolleita pikseleitä, mutta valmistajan takuuehtojen alle jäävä määrä. Tähän ois kiva saada selvennys.

Järki toisaalta sanois, että tolla sais sen täydellisen näytön, sillä jos tota palvelua on ostamassa, niin veikkaan et sen kyllä vielä himassakin syynää läpi ja ne tulee aika nopeasti bumerangina takas jos siinä jotain vikaa on. Ite palauttaisin ihan periaatteestakin, jos kerta tarkastuksesta oon maksanu ja lähetetään silti pikselivikasta näyttöä, ei niinkään väliä et kuinka huomaamaton ja missä kohdin se on.

Mut jokatapauksessa iso plussa tosta et se on nyt olemassa, ja näinkin nopeella aikataululla. Vastahan tosta oli oikeestaan puhetta. Selventäkää vaan se, että mitkä ton tarkastuksen läpäisemisen kriteerit on. Valovuotoa ei näemmä katota, eli IPS-näytöille voi olla siinä ja siinä et onko järkeä.

Moikka! Vastaillaan kollektiivisesti tämän viestin alle eli tosiaan pikselitakuun mahdollisuutta lähdettiin foorumipalautteen perusteella selvittämään ja se tuotteistettiin ihan muutama päivä sitten.
Tuo tuotekuvaus on kieltämättä vähän suppea, laitettiin siitä tuotepuolelle palautetta että josko sitä saataisiin täydennettyä. Valovuoto jäi tosiaan tarkistuksen ulkopuolelle.
 
Jos pikselitarkastus sekä valovuoto kuuluu tuohon hintaan niin tulevaisuudessa näytöt ostan teiltä. Tuo valovuoto on aika karmea ollu joissain näytöissäni
 
Jos pikselitarkastus sekä valovuoto kuuluu tuohon hintaan niin tulevaisuudessa näytöt ostan teiltä. Tuo valovuoto on aika karmea ollu joissain näytöissäni
Valovuoto ei kuulu tuohon. Todennäköisesti aivan liian vaikea arvioida luotettavasti kun kaikilla eri kriteerit.
 
Voit sanoa sinne tuoteosastollesi että haistavat pitkät.

Liittyen tähän:



Vittu, juuri siinä samaisessa paikassa josta oli puhe ja esitin huoleni.


1602659110403.png


Tämä on 49", hiton monta kiloa ja todella hankalan muotoinen käsiteltävä. Yksin täysin mahdoton. Arvaappa millainen kynnys on lähteä lyömään tätä uudelleen pakettiin ja roudaamaan jonnekin postiin?
Onneksi tuo valoviiru ei näy niin pahasti kun katselee pikkusen alhaaltapäin ja taustalla on ikkuna. Mutta joka kerta kun sen huomaan niin lähetän teidän tuoteosastolle huonoa karmaa ja
vihaisia ajatuksia. Pelastutte ihan just sillä että en asu Turussa joten ei maksa vaivaa lähteä möykkäämään sinne paikanpäälle.

"Saapuvat erät on tarkastettu" - kyllä näin on..



Tämä on juurikin syy miksi tällainen katselmuspalvelu on aivan ehdoton! Jos kyseessä olisi 200€ paskamonitorin jonnekin varaston perukoille niin aivan sama, mutta puolentoista tonnin tuote jota on lähes mahdoton yksin liikuttaa mihinkään.
On meinaan tasan viiminen monitori mitä teiltä tilaan itselleni taikka tutuille ennen kuin kyseinen palvelu on olemassa.

Hei! Viittasit alkuperäisessä kyselyssäsi spesifiin valmistevikaan joiden osalta meille saapuneet erät oli tosiaan toimittajan toimesta tarkastettu.

Näyttöyksilössäsi ilmennyt ongelma ei liity kyseiseen vikaan.
On tietenkin varsin harmillista, että tuotteessasi on ilmennyt käyttöä haittava vika - sinun kannattaakin olla viipymättä yhteydessä valmistajaan huoltotarpeesta. Samsungin tavoitat numerosta
030 6227515.
 
Valovuoto ei kuulu tuohon. Todennäköisesti aivan liian vaikea arvioida luotettavasti kun kaikilla eri kriteerit.

Sehän siinä on hankalaa että valovuoto koetaan niin eri tavoin eri ympäristöissä ja vielä katsojastakin riippuen. Lienee kuitenkin hyvä huomioida että mikäli tuotetta on vain kokeiltu etämyyntiehtojen mukaisesti ja se on palutuskunnoltaan moitteeton, niin asiakaspalautuksen syytä ei tarvitse meille erikseen eritellä.
 
Hei! Viittasit alkuperäisessä kyselyssäsi spesifiin valmistevikaan joiden osalta meille saapuneet erät oli tosiaan toimittajan toimesta tarkastettu.

Näyttöyksilössäsi ilmennyt ongelma ei liity kyseiseen vikaan.
Pitää ihan mielenkiinnosta kysyä et mitä vikaa ne on sitten tarkastellu? Ite oon tätä keissiä seurannu kun näyttö kiinnostaa jonkinverran, ja toistaseks en oo muihin valituksiin törmänny paitsi tohon et se paneeli itessään on huonosti kiinni, ja saattaa tuolta yläreunasta päästää valoa läpi, pahimmissa tapauksissa vissiin se paneeli itessään meinannu lähteä kävelemään koko kotelosta.

Ja mun käsityksen mukaan tossa alkuperäsessä kyselyssä viitattiin just tohon ongelmaan mikä siinä saapuneessa näytössä nyt sit oli :confused:
 
Hei! Viittasit alkuperäisessä kyselyssäsi spesifiin valmistevikaan joiden osalta meille saapuneet erät oli tosiaan toimittajan toimesta tarkastettu.

Näyttöyksilössäsi ilmennyt ongelma ei liity kyseiseen vikaan.
On tietenkin varsin harmillista, että tuotteessasi on ilmennyt käyttöä haittava vika - sinun kannattaakin olla viipymättä yhteydessä valmistajaan huoltotarpeesta. Samsungin tavoitat numerosta
030 6227515.

Spesifi valmistevika, joka ilmenee näytön vasemmassa yläreunassa paneelin ja reunan välisenä rakona josta loistaa valo läpi? Tuo on TISMALLEEN se mitä tämän kyseisen yksilön kanssa on ongelmana. Ei liity kyseiseen vikaan? Porilaisittain: Lakkaa ny.

Minäpä olen yhteydessä samsungiin. Olkaa tekin. Ja kehoittakaa ostamaan silmälasit näille tarkastajille. Tuon näkee perssilmällääkin että joku liimaus tuolta välistä uupuu paneelin ja rungon välistä.

Tuohon pikselitarkistustakuuseen liittyen, olisiko tällainen ilmiselvä valoviiru kuulunut kyseisen palvelun piiriin vaikkei suoranaisesti dead-pixel olekaan? Tuon näkee välitttömästi kun pistää hämärässä näytön päälle.
 
Vieläkö aidosti joku toinen keskustelufoorumi on olemassa. Olis kiva kuulla Jimmsiltä kuinka paljon tulee hittejä suhteessa täältä vs muualta näissä valvojaisissa.

Kyllä murosta tulee ihan reippaasti siirtymiä, vaikka keskustelu on suurimmilta osin siirtynyt tänne.
 
Spesifi valmistevika, joka ilmenee näytön vasemmassa yläreunassa paneelin ja reunan välisenä rakona josta loistaa valo läpi? Tuo on TISMALLEEN se mitä tämän kyseisen yksilön kanssa on ongelmana. Ei liity kyseiseen vikaan? Porilaisittain: Lakkaa ny.

Minäpä olen yhteydessä samsungiin. Olkaa tekin. Ja kehoittakaa ostamaan silmälasit näille tarkastajille. Tuon näkee perssilmällääkin että joku liimaus tuolta välistä uupuu paneelin ja rungon välistä.

Tuohon pikselitarkistustakuuseen liittyen, olisiko tällainen ilmiselvä valoviiru kuulunut kyseisen palvelun piiriin vaikkei suoranaisesti dead-pixel olekaan? Tuon näkee välitttömästi kun pistää hämärässä näytön päälle.

Pitää ihan mielenkiinnosta kysyä et mitä vikaa ne on sitten tarkastellu? Ite oon tätä keissiä seurannu kun näyttö kiinnostaa jonkinverran, ja toistaseks en oo muihin valituksiin törmänny paitsi tohon et se paneeli itessään on huonosti kiinni, ja saattaa tuolta yläreunasta päästää valoa läpi, pahimmissa tapauksissa vissiin se paneeli itessään meinannu lähteä kävelemään koko kotelosta.

Ja mun käsityksen mukaan tossa alkuperäsessä kyselyssä viitattiin just tohon ongelmaan mikä siinä saapuneessa näytössä nyt sit oli :confused:


Kiitos palautteesta, välitin sen tuotevastaavalle joka varmasti asiasta huomauttaa toimittajalle myös. Liekö ollut joku kommunikaatiokatkos sitten tässä välissä koska välitimme alkuperäisen kyselysi tuotevastaavalle sellaisenaan ja vastaus oli tosiaan, että toimittaja on näytöt tarkastanut kyseisen vian osalta.

Edit: täydennetty vastausta
 
Tuosta @Wizand raportoimasta ongelmasta lähti nyt kysely ihan Samsungille saakka, palataan asiaan kun saadaan jokin vastaus.

Edit: ilmeisesti ihan puhdas ja valitettava vahinko, että kyseinen kappale päässyt seulasta läpi. Välitimme näytön tarkemmat tiedot heille.
 
Viimeksi muokattu:
Harmillinen keikka @Wizand :lla, mutta hyvää asiakaspalvelua @Jimm's :ltä.. Propsit pikselitakuusta, tuo tulee käyttöön kalliimpien näyttöjen osalta, kun tarve taas on. :tup:

Jos tukkuri/valmistaja ilmoittaa, että teille saapunut erä on tarkastettu ja OK, niin eihän tässä tosiaan voi Jimmssiä syytellä.
Uskoisin, että mikäli pikselitakuu olisi ollut tuolloin käytettävissä ja Jimms olisi näytön tarkistanut, niin olisivat jättäneet lähettämättä (mikäli vika selkeästi havaittavissa). Kyllähän tuo on nimenomaan sitä viallista erää.

Melkein tällainen näyttö vaatisi tuon on-site takuun Samsungilta.. Rahtaaminen hankalaa ja kallista, hyvin äkkiä jää loppuasiakkaalta paskanmaku suuhun..
 
Ihan ok oli tuli tarvikkeita ostettua hiirimattoa, hiirtä läppäriin yms. Katoin tuota xl-hiirimattoa, onko tosiaan 900mm, siis melkein metrin
 
Ihan ok oli tuli tarvikkeita ostettua hiirimattoa, hiirtä läppäriin yms. Katoin tuota xl-hiirimattoa, onko tosiaan 900mm, siis melkein metrin

Juuh, ite käyttäny koneella jo vuosia noita xl kokosia hiirimattoja, saa näppiksen+hiiren samalle tasolle ja mukavasti vielä kädetkin maton päällä ettei kovalla pöydällä :D
 
Voihan vattu :facepalm: ois vaan pitänyt Jimmsiltä tilata.

Tilasin verkkiksestä heinäkuussa 10m dp-dp kaapelin. Samalla vähän muuta pientä hilpettä. Kaapelissa oli toimitusaika arvio 4-8vk mutta kun ei ollut kiire ja kun muita yhtä pitkiä ei ollut niin pistin tilaukseen. Nyt sitten aloin ihmetellä kun ei ole kuulunut muuta kuin viikottainen "odotamme vielä tuotetta...." Tuo kaapeli on nyt merkattu verkkiksen sivuilla poistotuotteeksi ja saatavuus on "ei saatavilla" tilaus on kuitenkin statuksella odottaa tuotetta. Pitääpä testata kauanko tuo tilaus on limbossa ja muut hilut odottaa jossain hyllyllä. Onneksi valitsin postiennakon maksutavaksi kuten aina kun jollain tuotteella on ylipitkä toimitusaika.
Noniin, nyt tuli verkkiksestä viesti että ovat siirtäneet kaapelin jälkitoimituksen. Tuote oli tosin poistunut jo verkkiksen sivuilta. Ilmeisesti muut romut mitä tilauksella oli lähtevät matkaan.

Laitoin tosin jo Jimmsiltä tilaukseen samanlaisen kaapelin koska en luottanut että verkkis tuota ikinä toimittaa.
 
Noniin, nyt tuli verkkiksestä viesti että ovat siirtäneet kaapelin jälkitoimituksen. Tuote oli tosin poistunut jo verkkiksen sivuilta. Ilmeisesti muut romut mitä tilauksella oli lähtevät matkaan.

Laitoin tosin jo Jimmsiltä tilaukseen samanlaisen kaapelin koska en luottanut että verkkis tuota ikinä toimittaa.

Painoitko pikanappia? Sitä kannattaa käyttää jos on hoppu :)
 
Painoitko pikanappia? Sitä kannattaa käyttää jos on hoppu :)
Ei tässä hoppua ole, kun jimmssilläkin oli kaapeli maininnalla että ensi viikolla tulee lisää (ehkä). Verkkokauppa.comilta kun on odotettu jo kolme kuukautta ilman edistymistä.
 
Ei tässä hoppua ole, kun jimmssilläkin oli kaapeli maininnalla että ensi viikolla tulee lisää (ehkä). Verkkokauppa.comilta kun on odotettu jo kolme kuukautta ilman edistymistä.

Ok - jos kuitenkin haluat et tsekataan tilanne niin laita tilausnumero yksärillä!
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 452
Viestejä
4 505 296
Jäsenet
74 422
Uusin jäsen
amatööripelaaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom