Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Tämän mallin kohdalla saatavuus on rajattu joten siitä ei ole tällä hetkellä mahdollista tehdä uusia tilauksia, siksi se on kadonnut sivuilta. 15.10. on tämänhetkinen arvio seuraavalle erälle. Tuotevastaava kommunikoi aspan välityksellä asiakkaille, jos ja kun saatavuustilanne tarkentuu.
Eikös noi kaikki oo aika rajattuja saatavuudeltansa :rofl:

Mut jees, kiitos selvennyksestä. Jäädään odottelemaan jospa tollasen sais kotiakkin joskus, tuli vaan ihmeteltyä et tuli sit tilattua se ainut kortti mikä häviää listoilta heti.
 
Eikös noi kaikki oo aika rajattuja saatavuudeltansa :rofl:

Mut jees, kiitos selvennyksestä. Jäädään odottelemaan jospa tollasen sais kotiakkin joskus, tuli vaan ihmeteltyä et tuli sit tilattua se ainut kortti mikä häviää listoilta heti.

Eipä mitään, tätä varten täällä ollaan!
 
Itse tyhmyyksissäni ja ilmeisesti sitten naiviuttani luotin Jimmyn sanaan siitä, että tähän on varauduttu ja kaistaa riittää, kun Jimmyn lausuman mukaan "Ainakin webmaster oli itsevarmalla tuulella" kun asiaa tiedusteltiin..
Ymmärrän täysin sen, että sivut ruuhkautuu, mutta jos ennakkoon annetaan em. kaltaista infoa, niin itse haluaisin uskoa siihen, että firman sanomisiin voi luottaa. Tämähän ei kuitenkaan ollut ensimmäinen kerta kun Jimmssin sivut ruuhkautumisen takia kaatuilee, niin senkin puolesta oletin, että aiemmista kerroista ois jotain opittu, mutta nähtävästi ei, vaikka muuta väitettiin.
En siis ole pettynyt sivujen kaatuiluun, vaan noihin katteettomien lupauksiin.

No, opinpahan ainakin sen, että ei suomalaisiinkaan kauppoihin voi luottaa sen enempää kuin poliitikkojen vaalilupauksiin.

Just tämmösten neropatti -tulkintojen takia mikään firma ei voi koskaan sanoa mistään vähänkään epävarmasta mitään tilannekohtaista tietoa julkisuuteen ja voivat vain vastailla kaikkeen vain geneerisillä "selvitellään" tai "emme tiedä" -tyyppisillä auto reply vastauksilla tai jättää kokonaan vastaamatta. Käytännössähän kaikki tämmöiset asiat ovat epävarmoja ja en edes ymmärrä miten tuon kommentin, joka on itsessään selvästi täysin epävarma voi tulkita joksikin lupaukseksi mistään.
 
Just tämmösten neropatti -tulkintojen takia mikään firma ei voi koskaan sanoa mistään vähänkään epävarmasta mitään tilannekohtaista tietoa julkisuuteen ja voivat vain vastailla kaikkeen vain geneerisillä "selvitellään" tai "emme tiedä" -tyyppisillä auto reply vastauksilla tai jättää kokonaan vastaamatta. Käytännössähän kaikki tämmöiset asiat ovat epävarmoja ja en edes ymmärrä miten tuon kommentin, joka on itsessään selvästi täysin epävarma voi tulkita joksikin lupaukseksi mistään.

Nimenomaan näin. Tältä foorumilta löytyy kyllä harvinaisen lapsellista porukkaa, kun keskustelun aiheena on minkä tahansa yrityksen palvelut ja tuotteet. Oli varmaan itse asiassa hyvä, että se tilaus ei onnistunut, koska myös se tuote olisi varmaan osoittautunut jollain tavalla virheellisesti markkinoiduksi. Tästäkin olisi voinut sitten syyttää sekä jälleenmyyjää, joka myy ala-arvoisia tuotteita ja tietenkin itse valmistajaa.

Tuohon olisi vielä voinut kyllä lisätä uhkailut kuluttajaneuvontaan tai omaan lakimieheen lähetetyistä yhteydenotoista ja jotain omaa kuluttajansuojalain tulkintaa, jonka mukaan Jimms on nyt jollakin tavalla korvausvelvollinen :asif:
 
Nimenomaan näin. Tältä foorumilta löytyy kyllä harvinaisen lapsellista porukkaa, kun keskustelun aiheena on minkä tahansa yrityksen palvelut ja tuotteet. Oli varmaan itse asiassa hyvä, että se tilaus ei onnistunut, koska myös se tuote olisi varmaan osoittautunut jollain tavalla virheellisesti markkinoiduksi. Tästäkin olisi voinut sitten syyttää sekä jälleenmyyjää, joka myy ala-arvoisia tuotteita ja tietenkin itse valmistajaa.

Tuohon olisi vielä voinut kyllä lisätä uhkailut kuluttajaneuvontaan tai omaan lakimieheen lähetetyistä yhteydenotoista ja jotain omaa kuluttajansuojalain tulkintaa, jonka mukaan Jimms on nyt jollakin tavalla korvausvelvollinen :asif:
Tää kaavahan toistuu melkein jokasissa valvojaisissa, black fridayna yms. Kaikki missä on rajattu määrä kamaa jaossa ja tajuttomat määrät porukkaa linjoilla. Kyllähän se palvelin alkaa polvistumaan kun porukka alkaa takomaan F5 jo 15:59. Ainut mitä huomasin oli se et tää 3080 launchi oli kyllä pahin mihin itellä tullu osallistua, valvojaisten pommitarjoukset ja 2017 Black Friday ei läheskään näin maihin sivustoa oo koskaan saanu.

Valitus pysyy, mut se kohde vaan vaihtuu. Tarjoushommissa valitetaan pienistä eristä jotka ehtii myydä loppuun samalla kun ollaan oltu ettimässä verkkopankkitunnuksia takin taskusta, tai sit tästä samasta sivuston yskimisestä. Ja joo kyllähän sen ymmärtää et se harmittaa kun hommat levii käsiin ja jää ilman, mutta ei sen takia nyt varmaan tänne erikseen tarvii tulla raivoamaan.

Varsinkaan kun homma ei toiminu missään muuallakaan paremmin, yks kauppa piilotti kortit bannerin taakse, toinen myi valheellisilla varastosaldoilla mukamas varastossa olevaa kamaa reilun tunnin myöhässä ja kolmannella varastosaldot bugitti koko loppuillan. nVidian kaupassa oltiin sit kirjaimellisesti kassalla koko ilta, ja sielläkin myynti alko kaks tuntia myöhässä. Ei tää yhdelläkään kaupalla mennyt miten oli suunniteltu.
 
Gigabyten Eagle OC:kin kadonnut tuotelistasta, ilmeisesti sama syy kun Gaming-mallin kanssa? Olis kuitenkin kiva tietää että onko kortteja tulossa sen verran, että ne kellä on tilaukset sisällä ois jossain vaiheessa saamassa?

Nyt ei oo paikkaa mistä edes jollain tasolla vois seurata saatavuutta kun tuotesivu on kokonaan poissa. Eikö ois ollut parempi että tuote ois säilyetty listassa, mutta laitettu nappi harmaaks jos ette halua vastaanottaa lisätilauksia?

Varmaan teidän oma intressikin ois saada kuormaa pois saatavuustiedusteluista joihin joudutte yksittäin vastailemaan.
 
Gigabyten Eagle OC:kin kadonnut tuotelistasta, ilmeisesti sama syy kun Gaming-mallin kanssa? Olis kuitenkin kiva tietää että onko kortteja tulossa sen verran, että ne kellä on tilaukset sisällä ois jossain vaiheessa saamassa?

Nyt ei oo paikkaa mistä edes jollain tasolla vois seurata saatavuutta kun tuotesivu on kokonaan poissa. Eikö ois ollut parempi että tuote ois säilyetty listassa, mutta laitettu nappi harmaaks jos ette halua vastaanottaa lisätilauksia?

Varmaan teidän oma intressikin ois saada kuormaa pois saatavuustiedusteluista joihin joudutte yksittäin vastailemaan.
Tuskinpa sitä tarvii päivittäin kysellä. Eiköhän siitä tälläkin foorumilla kuule jos se arvio muuttuu. Kelasin ite kysyä viikon tai kahen välein arviota, kerta tuotesivuilta tai tilauksista sitä ei näe
 
Montako korttia teillä oli fyysisesti varastossa muuten tuota julkaisua varten? Ihan vain mielenkiinnosta, että paljonko niitä tänne suomenmantereelle tarjottiin. Voiko tätä tietoa julkaista vaiko ei, en sitten tiedä mutta itseä ainakin uteliaisuudesta kiinnostaa, että suhteutettuna kuinka monta korttia vs. ostajaa oli eilen :think: :smile:
 
Montako korttia teillä oli fyysisesti varastossa muuten tuota julkaisua varten? Ihan vain mielenkiinnosta, että paljonko niitä tänne suomenmantereelle tarjottiin. Voiko tätä tietoa julkaista vaiko ei, en sitten tiedä mutta itseä ainakin uteliaisuudesta kiinnostaa, että suhteutettuna kuinka monta korttia vs. ostajaa oli eilen :think: :smile:
Olisin melko ihmeissäni, jos tuon saisi julkisesti sanoa...
 
Montako korttia teillä oli fyysisesti varastossa muuten tuota julkaisua varten? Ihan vain mielenkiinnosta, että paljonko niitä tänne suomenmantereelle tarjottiin. Voiko tätä tietoa julkaista vaiko ei, en sitten tiedä mutta itseä ainakin uteliaisuudesta kiinnostaa, että suhteutettuna kuinka monta korttia vs. ostajaa oli eilen :think: :smile:


Tästä oli foorumilla screenshot joka otettu 16.00, en löydä sitä näiden viestien joukosta, oletan että tuolla spekulaatioketjussa se oli.

Olisin melko ihmeissäni, jos tuon saisi julkisesti sanoa...

Eikös siitä tullut julkista tietoa sillä hetkellä kun myynti alkoi, ihan niinkuin kaikkien muidenkin tuotteiden varastosaldot ovat Jimmsissä näkyvillä.
 
Eikös siitä tullut julkista tietoa sillä hetkellä kun myynti alkoi, ihan niinkuin kaikkien muidenkin tuotteiden varastosaldot ovat Jimmsissä näkyvillä.
Ei tarvita kovinkaan kirkasta kristallipalloa kertomaan, että tuo tuo varastosaldojen "yli 25kpl" on tarkoitettu piilottamaan todellinen myyjän varastosaldo.
 
Käyttääkö muuten kaikki Suomen jälleenmyyjät samaa tukkuria, vai onko niitä Suomen kokoisessa maassa useampia?
 
Mitähän Jimmsillä tarkoittaa kun osassa tuotteista lukee harmaalla ja osassa punaisella:
Toimitusaika-arvio: Ei vahvistettu
 
Mitähän Jimmsillä tarkoittaa kun osassa tuotteista lukee harmaalla ja osassa punaisella:
Toimitusaika-arvio: Ei vahvistettu
Kysyin tätä tuolla chatissa joskus, mutta ei tullut vastausta kuin jotain välttelevää kommenttia yleisistä ylläpitotiedoista. Olisihan tuo mukava toki tietää, niin osaisi paremmin valikoida mitä yrittää tilata tai ei. Joku merkityshän tällä täytyy olla, ja miksi sitä edes näytetään käyttäjille jos ei voi kertoa mitä näytetään..
Pääteltävissä on, että ne joissa saatavuus ja tulossa lukumäärät on balanssissa on harmaalla ja joissa ei, niin se on punaisella.
Tämä nyt ei tietysti hyödytä mitään tuotteiden kohdalla, joissa saldot on yli 25 molempiin suuntiin.

Edit:
Tai siis ei balanssissa vaan saatavuuden kannalta positiivinen. Esim. Asus XONAR DG:n "ei vahvistettu" on harmaalla, saatavuutta 0 mutta tulossa 2.
Tätä juurikin tarkoitin, eli harmaalla jos tulossa >= negatiivinen-saatavuus, punaisella jos tulossa < negatiivinen-saatavuus (tai jos tulossa ei määritelty ollenkaan). Vihreä tietysti, jos positiivinen saatavuus.
 
Viimeksi muokattu:
Pääteltävissä on, että ne joissa saatavuus ja tulossa lukumäärät on balanssissa on harmaalla ja joissa ei, niin se on punaisella.
Tämä nyt ei tietysti hyödytä mitään tuotteiden kohdalla, joissa saldot on yli 25 molempiin suuntiin.
Tai siis ei balanssissa vaan saatavuuden kannalta positiivinen. Esim. Asus XONAR DG:n "ei vahvistettu" on harmaalla, saatavuutta 0 mutta tulossa 2.
 
Huvittavaa, jimmy lähettää postia, jossa mainostaa ""nyt niitä saa" (3080) ja kuitenkaan ei tietoa, että milloin.
 
Ois kiva, jos noilla 3080 SKU sivuilla mainittas erien kokoja. mm. 3080 STRIX OC sivulla on maininta, että 1. erä on myyty loppuun muttei mitään mainintaa millasesta erästä puhutaan. Auttas vähän laittamaan arviota siitä monenteeko erään mahdollisesti osuu oma tilaus, kun tietää spotin jonossa.
 
Ois kiva, jos noilla 3080 SKU sivuilla mainittas erien kokoja. mm. 3080 STRIX OC sivulla on maininta, että 1. erä on myyty loppuun muttei mitään mainintaa millasesta erästä puhutaan. Auttas vähän laittamaan arviota siitä monenteeko erään mahdollisesti osuu oma tilaus, kun tietää spotin jonossa.
Spotin saat tietää chatistä. Veikkaan ettei jimmskään tiedä lopullisia eräkokoja mitä on tulossa.
 
Mikäs homma tuo on, että nuita 3300X ei ole ollut kertaakaan varastossa sen jälkeen, kun tulivat myyntiin huhtikuussa?

Taisi AMD tajuta tehneensä virheen tuottaessaan parhaan bang4buck prosessorin ja ymmärsi, että 5 & 7 sarjan prosessorien myynti heikkenisi, jos valmistaisivat "liikaa" tuota 3300X.

Joka paikassa myydään vaan eioota sen suhteen.
 
Ois kiva, jos noilla 3080 SKU sivuilla mainittas erien kokoja. mm. 3080 STRIX OC sivulla on maininta, että 1. erä on myyty loppuun muttei mitään mainintaa millasesta erästä puhutaan. Auttas vähän laittamaan arviota siitä monenteeko erään mahdollisesti osuu oma tilaus, kun tietää spotin jonossa.
Ei tainnut Strix OC:tä olla ensimmäisessä erässä lainkaan, kun Asuksen itsensä mukaan niitä aletaan lähettää jälleenmyyjille vasta tämän kuun lopussa.

Lähde:
 
Quoteet mulle mun omaa postausta........
Ainoa universumin päättymistä varmempi kehityskulku on se, että minusta tulee päivä päivältä hölmömpi.

Mutta jatkokysyn - miksi pohdit erien kokoa, jos tiedät, että koko on kaikkien muiden kuin perus TUF:n kohdalla ollut Asuksen korteissa nolla?
 
Mutta jatkokysyn - miksi pohdit erien kokoa, jos tiedät, että koko on kaikkien muiden kuin perus TUF:n kohdalla ollut Asuksen korteissa nolla?

Ihan koskien kaikkia SKU:ta, mutta olisihan se taas kuormaa pois Jimms:n tuelta jos sanotaan vaikka ne tietää et 2. erä on 34.5 korttia niin laittaa sen kys. kortin sivulle. Tällöin ne jotka tietää sen hetkisen spottinsa jonossa pystyy heti sanomaan miten tilanne heille muuttuu.
 
Ihan koskien kaikkia SKU:ta, mutta olisihan se taas kuormaa pois Jimms:n tuelta jos sanotaan vaikka ne tietää et 2. erä on 34.5 korttia niin laittaa sen kys. kortin sivulle. Tällöin ne jotka tietää sen hetkisen spottinsa jonossa pystyy heti sanomaan miten tilanne heille muuttuu.

Moi! Palaute on välitetty eteenpäin. Tuotevastaavat lisäävät ainakin ETA-aikoja sitä mukaa kun niitä saadaan, mutta kommunikoidaan toive niistä eristäkin. Taitavat kyllä vielä tässä vaiheessa elää jonkin verran.
 
Tuli akuutti prossujäähyn tarve.
Pikatoimitusnappia painamalla 17 minuuttia tilauksesta läks tulemaan.
Kiitos Jimm´s :thumbsup: :)

Edit: Vielä kun tulis jostain 3080 niin sais ton 2080 ti toiseen rojektiin :rofl2:
 
Onko tarkempaa tietoa siitä, montako kappaletta kyseistä virtalähdettä on tilattu asiakkaiden puolesta ja montako on saapumassa varastoon? Mietin, että kannattaako laittaa ko virtalähteestä vielä tilausta tulemaan, että saa omansa seuraavasta arvioidusta erästä (30.9).

 
Onko tarkempaa tietoa siitä, montako kappaletta kyseistä virtalähdettä on tilattu asiakkaiden puolesta ja montako on saapumassa varastoon? Mietin, että kannattaako laittaa ko virtalähteestä vielä tilausta tulemaan, että saa omansa seuraavasta arvioidusta erästä (30.9).

tsätti on ollu näihin hyvä tai ainaki parempi vastaamaan
 
Onko tarkempaa tietoa siitä, montako kappaletta kyseistä virtalähdettä on tilattu asiakkaiden puolesta ja montako on saapumassa varastoon? Mietin, että kannattaako laittaa ko virtalähteestä vielä tilausta tulemaan, että saa omansa seuraavasta arvioidusta erästä (30.9).


Tuotekortin mukaisesti uusiin tilauksiin arvioidaan tällä hetkellä runsaan kahden viikon (8-11 työpäivää) toimitusaikaa :)
 
Olisi loistavaa jos lähettäisitte myös rekisteröimättömille käyttäjille sähköpostia noista toimitusaika-arvioista kun jotain tietoa tavaran liikkumisesta tulee:thumbsup:
 
Olisi loistavaa jos lähettäisitte myös rekisteröimättömille käyttäjille sähköpostia noista toimitusaika-arvioista kun jotain tietoa tavaran liikkumisesta tulee:thumbsup:
En ole tainnut rekisteröityneenäkään ikinä saada mitään päivitettyjä toimitusaika-arvioita tilauksen teon jälkeen? :confused: Välillä olen kysellyt itse perään, mutta yleensä vain kiltisti odottanut.
 
En ole tainnut rekisteröityneenäkään ikinä saada mitään päivitettyjä toimitusaika-arvioita tilauksen teon jälkeen? :confused: Välillä olen kysellyt itse perään, mutta yleensä vain kiltisti odottanut.
Yleensä Jimmsiltä tavara myös kulkee tyyliin seuraavana päivänä... :P
 
Olisi loistavaa jos lähettäisitte myös rekisteröimättömille käyttäjille sähköpostia noista toimitusaika-arvioista kun jotain tietoa tavaran liikkumisesta tulee:thumbsup:

Moi! Poikkeustilanteissa asiakaspalvelu on asiakkaaseen yhteydessä tilaukseen merkityn sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron perusteella, rekisteröityminen ei siis vaikuta siihen. Noiden myynnistä poistuneiden 3080 -mallien kohdalla noudatetaan tätä toimintatapaa.
 
Osaatteko sanoa, miksi google näyttää, että teillä olisi kortteja varastossa vaikka totuus lienee jotain muuta?
N-ytt-kuva-2020-9-22-kello-11-07-23.png
 
Luu jäi käteen 3080 -julkkareissa täälläkin kun sivusto kaatui kriittisellä hetkellä. No, päätin että tutkailen rauhassa arvostelut ja ostelen sitten myöhemmin kun tilanne tasoittu.

Nyt kun pistin tilauksen vetämään, niin kiroilin ihan saman kanssa kuin epäilemättä muutama muukin. Miksi rajoitette tietoa tuosta tämänhetkisestä jonosta? "Satavuus yli -25kpl". Paljonko yli? -26kpl? -260kpl? Antakaa nyt edes jotain suuntaa niin tietää että mihin jonoon menee seisoskelemaan. Vaikka sitten pelkästään näistä tuotteista, jotka varmasti tiedetään olevan erittäin kysyttyjä ja joissa jonot venyy satoihin. Tästä syystä osa porukasta pistää tilaukseen useamman kortin ja peruuttelee sitten muut kun yks varmistuu ja tämä sekoittaa tilauskirjanpitoa entisestään.. Ymmärrän että on vaikeampi täsmätä sitä "Tulossa" -puolen saraketta mutta kyllä teillä varmasti on eksakti luku siitä jonon pituudesta per tuote.

Lottosin nyt jonkun noista malleista paremman tiedon puutteissa ja jään odottelemaan lisätietoja, mutta paljon aspakyselyitä ja turhautumista voisitte välttää pikkasen tarkemmalla tilannetiedolla menekistä.

Muuten ei olee pahaa sanottavaa Jimssistä mutta tuo samainen "Saatavuus" -tiedon epämääräisyys on kiusannut ennenkin.

Muoks: sanamuoto, kirjoitusvirheet
 
Nyt kun pistin tilauksen vetämään, niin kiroilin ihan saman kanssa kuin epäilemättä muutama muukin. Miksi rajoitette tietoa tuosta tämänhetkisestä jonosta? "Satavuus yli -25kpl". Paljonko yli? -26kpl? -260kpl? Antakaa nyt edes jotain suuntaa niin tietää että mihin jonoon menee seisoskelemaan. Vaikka sitten vain näistä tuotteista jotka kaikki tietää että on erittäin kysyttyä.
Esitän rohkean arvauksen, että tuo on jotain tukkurin tarjoamaa dataa suoraan, koska samalla tapaa Verkkokauppa.com ilmaisee saatavuuden. Esimerkiksi MSI:n 3080 korttien kohdalla Verkkiksellä lukee "Tilattavissa tukkurin varastosta: yli 25 kpl".
 
Tuo edellä mainittu PNY näkyi edelleen olevan -4 ;) Joskin ainakaan Gigantti ei kuulemma saa niitä ensimmäistäkään erää tässä kuussa vielä toimitettua.
 
Esitän rohkean arvauksen, että tuo on jotain tukkurin tarjoamaa dataa suoraan, koska samalla tapaa Verkkokauppa.com ilmaisee saatavuuden. Esimerkiksi MSI:n 3080 korttien kohdalla Verkkiksellä lukee "Tilattavissa tukkurin varastosta: yli 25 kpl".

Voi hyvinkin olla. Uskoisin tosin että se tukkurin lukema liittyy siihen "tulossa" -puolen kenttään.

Oli miten oli, Jimssillä on aivan varmasti jossain järjestelmässä tieto tilauksista ( eihän se muuten voisi toimia ) josta kohtuullisella vaivalla luulisi kykenevän ilmoittaman tuotentiedon yhteydessä että montako tilausta on vetämässä. Riippumatta tukkurin tilanteesta. Kyllähän ne sieltä aspan chatista kykenee kertomaan paikkasi jonossa; jostain hekin sen tiedon katsovat.

Sen sijaan kun koitin udella samaisesta chatista että mihinkä malliin olisi lyhin jono lukumäärällisesti (ajastahan he eivät voi tietää) ja millaisista lukemista puhutaan, niin vastasivat epämääräisesti että "kyllä siellä sadoista puhutaan..". En oikeen jaksa ymmärtää miksi tämä ostopäätökseen kohtuu merkittävä detaili tuntuu olevan jokin liikesalaisus. Mielummin menen jonoon jossa on 50kpl kortteja tilauksessa vs. 250kpl. Ja toisin päin; jos sen kortin jonka oikeasti haluisin jono on vaikka 250kpl mutta mallin josta en niin välitä on 200kpl niin voisin silti valita sen ensimmäisen vaikka jono onkin vähän pitempi. Mutta koska tarkempaa tietoa ei tiedä niin joutuu arpomaan että onko ero esim 250kpl vs 50kpl jolloin se ei-niin-kiinnostava-malli alkaisi kummasti kiinnostaa..

Joka tapauksessa, se toimitusaika ei varmaankaan ole suoraan suhteessa jonon pituuteen. Mutta olisi edes joku datapiste jonka perusteella tekee valintaa.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom