Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Osaatteko sanoa, miksi google näyttää, että teillä olisi kortteja varastossa vaikka totuus lienee jotain muuta?
N-ytt-kuva-2020-9-22-kello-11-07-23.png
 
Luu jäi käteen 3080 -julkkareissa täälläkin kun sivusto kaatui kriittisellä hetkellä. No, päätin että tutkailen rauhassa arvostelut ja ostelen sitten myöhemmin kun tilanne tasoittu.

Nyt kun pistin tilauksen vetämään, niin kiroilin ihan saman kanssa kuin epäilemättä muutama muukin. Miksi rajoitette tietoa tuosta tämänhetkisestä jonosta? "Satavuus yli -25kpl". Paljonko yli? -26kpl? -260kpl? Antakaa nyt edes jotain suuntaa niin tietää että mihin jonoon menee seisoskelemaan. Vaikka sitten pelkästään näistä tuotteista, jotka varmasti tiedetään olevan erittäin kysyttyjä ja joissa jonot venyy satoihin. Tästä syystä osa porukasta pistää tilaukseen useamman kortin ja peruuttelee sitten muut kun yks varmistuu ja tämä sekoittaa tilauskirjanpitoa entisestään.. Ymmärrän että on vaikeampi täsmätä sitä "Tulossa" -puolen saraketta mutta kyllä teillä varmasti on eksakti luku siitä jonon pituudesta per tuote.

Lottosin nyt jonkun noista malleista paremman tiedon puutteissa ja jään odottelemaan lisätietoja, mutta paljon aspakyselyitä ja turhautumista voisitte välttää pikkasen tarkemmalla tilannetiedolla menekistä.

Muuten ei olee pahaa sanottavaa Jimssistä mutta tuo samainen "Saatavuus" -tiedon epämääräisyys on kiusannut ennenkin.

Muoks: sanamuoto, kirjoitusvirheet
 
Nyt kun pistin tilauksen vetämään, niin kiroilin ihan saman kanssa kuin epäilemättä muutama muukin. Miksi rajoitette tietoa tuosta tämänhetkisestä jonosta? "Satavuus yli -25kpl". Paljonko yli? -26kpl? -260kpl? Antakaa nyt edes jotain suuntaa niin tietää että mihin jonoon menee seisoskelemaan. Vaikka sitten vain näistä tuotteista jotka kaikki tietää että on erittäin kysyttyä.
Esitän rohkean arvauksen, että tuo on jotain tukkurin tarjoamaa dataa suoraan, koska samalla tapaa Verkkokauppa.com ilmaisee saatavuuden. Esimerkiksi MSI:n 3080 korttien kohdalla Verkkiksellä lukee "Tilattavissa tukkurin varastosta: yli 25 kpl".
 
Tuo edellä mainittu PNY näkyi edelleen olevan -4 ;) Joskin ainakaan Gigantti ei kuulemma saa niitä ensimmäistäkään erää tässä kuussa vielä toimitettua.
 
Esitän rohkean arvauksen, että tuo on jotain tukkurin tarjoamaa dataa suoraan, koska samalla tapaa Verkkokauppa.com ilmaisee saatavuuden. Esimerkiksi MSI:n 3080 korttien kohdalla Verkkiksellä lukee "Tilattavissa tukkurin varastosta: yli 25 kpl".

Voi hyvinkin olla. Uskoisin tosin että se tukkurin lukema liittyy siihen "tulossa" -puolen kenttään.

Oli miten oli, Jimssillä on aivan varmasti jossain järjestelmässä tieto tilauksista ( eihän se muuten voisi toimia ) josta kohtuullisella vaivalla luulisi kykenevän ilmoittaman tuotentiedon yhteydessä että montako tilausta on vetämässä. Riippumatta tukkurin tilanteesta. Kyllähän ne sieltä aspan chatista kykenee kertomaan paikkasi jonossa; jostain hekin sen tiedon katsovat.

Sen sijaan kun koitin udella samaisesta chatista että mihinkä malliin olisi lyhin jono lukumäärällisesti (ajastahan he eivät voi tietää) ja millaisista lukemista puhutaan, niin vastasivat epämääräisesti että "kyllä siellä sadoista puhutaan..". En oikeen jaksa ymmärtää miksi tämä ostopäätökseen kohtuu merkittävä detaili tuntuu olevan jokin liikesalaisus. Mielummin menen jonoon jossa on 50kpl kortteja tilauksessa vs. 250kpl. Ja toisin päin; jos sen kortin jonka oikeasti haluisin jono on vaikka 250kpl mutta mallin josta en niin välitä on 200kpl niin voisin silti valita sen ensimmäisen vaikka jono onkin vähän pitempi. Mutta koska tarkempaa tietoa ei tiedä niin joutuu arpomaan että onko ero esim 250kpl vs 50kpl jolloin se ei-niin-kiinnostava-malli alkaisi kummasti kiinnostaa..

Joka tapauksessa, se toimitusaika ei varmaankaan ole suoraan suhteessa jonon pituuteen. Mutta olisi edes joku datapiste jonka perusteella tekee valintaa.
 
Voi hyvinkin olla. Uskoisin tosin että se tukkurin lukema liittyy siihen "tulossa" -puolen kenttään.

Oli miten oli, Jimssillä on aivan varmasti jossain järjestelmässä tieto tilauksista ( eihän se muuten voisi toimia ) josta kohtuullisella vaivalla luulisi kykenevän ilmoittaman tuotentiedon yhteydessä että montako tilausta on vetämässä. Riippumatta tukkurin tilanteesta. Kyllähän ne sieltä aspan chatista kykenee kertomaan paikkasi jonossa; jostain hekin sen tiedon katsovat.

Sen sijaan kun koitin udella samaisesta chatista että mihinkä malliin olisi lyhin jono lukumäärällisesti (ajastahan he eivät voi tietää) ja millaisista lukemista puhutaan, niin vastasivat epämääräisesti että "kyllä siellä sadoista puhutaan..". En oikeen jaksa ymmärtää miksi tämä ostopäätökseen kohtuu merkittävä detaili tuntuu olevan jokin liikesalaisus. Mielummin menen jonoon jossa on 50kpl kortteja tilauksessa vs. 250kpl. Ja toisin päin; jos sen kortin jonka oikeasti haluisin jono on vaikka 250kpl mutta mallin josta en niin välitä on 200kpl niin voisin silti valita sen ensimmäisen vaikka jono onkin vähän pitempi. Mutta koska tarkempaa tietoa ei tiedä niin joutuu arpomaan että onko ero esim 250kpl vs 50kpl jolloin se ei-niin-kiinnostava-malli alkaisi kummasti kiinnostaa..

Joka tapauksessa, se toimitusaika ei varmaankaan ole suoraan suhteessa jonon pituuteen. Mutta olisi edes joku datapiste jonka perusteella tekee valintaa.
Vähän veikkaan ettei siellä järjestelmä näytä mitään jononumeroa yhtään sen enempää. Ei ainakaan aikanaan Tietoasemalla näyttänyt kun siellä olin.
 
Osaatteko sanoa, miksi google näyttää, että teillä olisi kortteja varastossa vaikka totuus lienee jotain muuta?
N-ytt-kuva-2020-9-22-kello-11-07-23.png

Kysellään :) Kortteja ei tosiaan tällä hetkellä hyllyssä ole, valitettavasti.

Edit: ilmeisesti tässä tuo googlen rajapinta tulkitsee tuon virheellisesti varastotavaraksi kun se on meillä tilattavissa. Webbipuolella meni selvitykseen että onko tuohon joku helppo korjaus.
 
Viimeksi muokattu:
Luu jäi käteen 3080 -julkkareissa täälläkin kun sivusto kaatui kriittisellä hetkellä. No, päätin että tutkailen rauhassa arvostelut ja ostelen sitten myöhemmin kun tilanne tasoittu.

Nyt kun pistin tilauksen vetämään, niin kiroilin ihan saman kanssa kuin epäilemättä muutama muukin. Miksi rajoitette tietoa tuosta tämänhetkisestä jonosta? "Satavuus yli -25kpl". Paljonko yli? -26kpl? -260kpl? Antakaa nyt edes jotain suuntaa niin tietää että mihin jonoon menee seisoskelemaan. Vaikka sitten pelkästään näistä tuotteista, jotka varmasti tiedetään olevan erittäin kysyttyjä ja joissa jonot venyy satoihin. Tästä syystä osa porukasta pistää tilaukseen useamman kortin ja peruuttelee sitten muut kun yks varmistuu ja tämä sekoittaa tilauskirjanpitoa entisestään.. Ymmärrän että on vaikeampi täsmätä sitä "Tulossa" -puolen saraketta mutta kyllä teillä varmasti on eksakti luku siitä jonon pituudesta per tuote.

Lottosin nyt jonkun noista malleista paremman tiedon puutteissa ja jään odottelemaan lisätietoja, mutta paljon aspakyselyitä ja turhautumista voisitte välttää pikkasen tarkemmalla tilannetiedolla menekistä.

Muuten ei olee pahaa sanottavaa Jimssistä mutta tuo samainen "Saatavuus" -tiedon epämääräisyys on kiusannut ennenkin.

Muoks: sanamuoto, kirjoitusvirheet

Laita Jimm'sin RTX 3080 -sivulla järjestys "Saatavuus (Paras-Huonoin)". Ekoissa lyhimmät jonot. Suosituimpienkin kohdalla näät sitten järjestyksen, et mitä tilailtu eniten. Näin ainakin olettaisin logiikan menevän, kun huonoin saatavuus:
1. TUF OC
2. TUF
3. Gaming X
4. Strix OC.
Ja paras noilla, mitä tilattu alle 25 kpl.
 
Moi! Poikkeustilanteissa asiakaspalvelu on asiakkaaseen yhteydessä tilaukseen merkityn sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron perusteella, rekisteröityminen ei siis vaikuta siihen. Noiden myynnistä poistuneiden 3080 -mallien kohdalla noudatetaan tätä toimintatapaa.
Eli jos on Gigabyten korttia tilannut, niin ei tartte murehtia siitä et aspan jonossa tartteis roikkua jos saatavuutta haluaa kysellä, vaan sen sijasta tilanneille tulee sähköpostia jos ja kun toimitusarviolle tapahtuu jotain?
 
Eli jos on Gigabyten korttia tilannut, niin ei tartte murehtia siitä et aspan jonossa tartteis roikkua jos saatavuutta haluaa kysellä, vaan sen sijasta tilanneille tulee sähköpostia jos ja kun toimitusarviolle tapahtuu jotain?

Näin sen tosiaan pitäisi mennä tämänhetkisen game planin mukaan, koska tuote ei ole enää sivuilla näkyvissä. Saapuminen on toimittajan puolelta vielä auki mutta saatavuus kommunikoidaan sitten erikseen kun jotain kuuluu.
 
Tarjoatteko mahdollisuutta tarkistaa uuden näytön ainakin kuolleiden pikseleiden varalta ennen toimitusta? Kammoan nykyään uusien monitoreiden ostamista aiempien kokemuksien vuoksi ja odotan hakemaani mallia foorumin kauppa-alueelle...

Voisiko tätä vaatia tilauksen viestikentässä?
 
Viimeksi muokattu:

On muuten harvinaisen seksikäs kortti näiden muiden RGB-joulukuusien keskellä.

Voitte olla kiinnostuneita myös tästä, jos Vision-kortin ulkonäkö kiehtoo:
 
Tarjoatteko mahdollisuutta tarkistaa uuden näytön ainakin kuolleiden pikseleiden varalta ennen toimitusta? Kammoan nykyään uusien monitoreiden ostamista aiempien kokemuksien vuoksi ja odotan hakemaani mallia foorumin kauppa-alueelle...

Voisiko tätä vaatia tilauksen viestikentässä?
Moi! Valitettavasti tämänlainen palvelu ei ole mahdollista. Jos tuote ei jostain syystä sovellu käyttöön tai miellytä, voi tuotteen palauttaa jos tuote ja myyntipaketti ovat täysin myyntikunnossa. :geek:
 
Saksan Mindfactory on tarjonnut jo pitkään tuota pikselitarkistusta maksullisena palveluna joten eikö tuossa olisi tuotteistajalla pohtimisen varaa että pystyisikö samanlaisen palvelun kehittämään tännekin. Sikäläinen hinta 29,90€ sis. alv. isompien ruutujen osalta ja moni varmasti mielellään käyttäisi tuota välttyäkseen palautusten kanssa säätämiseltä.

 
Saksan Mindfactory on tarjonnut jo pitkään tuota pikselitarkistusta maksullisena palveluna joten eikö tuossa olisi tuotteistajalla pohtimisen varaa että pystyisikö samanlaisen palvelun kehittämään tännekin. Sikäläinen hinta 29,90€ sis. alv. isompien ruutujen osalta ja moni varmasti mielellään käyttäisi tuota välttyäkseen palautusten kanssa säätämiseltä.


Piste tälle.

Tilauksessa 3080 kylkeen tilasin Samsung G9 49" kaarevan näytön, jossa ekassa erässä oli jotain QA -ongelmia. Melkein jätin ostamatta ihan vaan justiinsa sen takia, että tuon kokosia möhlöjä on niin tolkuttoman hankala lähteä palauttelemaan. Jos joku siellä avaisi paketin, tarkistaisi että tuote on priimakunnossa eikä ole kuolleita pikseleitä niin olisin ilolla ollut valmis maksamaan siitä pienen vaivanpalkan.
 
Moi! Valitettavasti tämänlainen palvelu ei ole mahdollista. Jos tuote ei jostain syystä sovellu käyttöön tai miellytä, voi tuotteen palauttaa jos tuote ja myyntipaketti ovat täysin myyntikunnossa. :geek:

Tämä ois muuten todella loistava bisnesidea. Eihän siinä mene kuin puoli tuntia työaikaa ja siitä voi helposti laskuttaa muutaman kympin. Itse ainakin maksaisin!
 
Tarjoatteko mahdollisuutta tarkistaa uuden näytön ainakin kuolleiden pikseleiden varalta ennen toimitusta? Kammoan nykyään uusien monitoreiden ostamista aiempien kokemuksien vuoksi ja odotan hakemaani mallia foorumin kauppa-alueelle...

Voisiko tätä vaatia tilauksen viestikentässä?
Moi! Valitettavasti tämänlainen palvelu ei ole mahdollista. Jos tuote ei jostain syystä sovellu käyttöön tai miellytä, voi tuotteen palauttaa jos tuote ja myyntipaketti ovat täysin myyntikunnossa. :geek:
Tarkoitin viallisia tuotteita. Paketin myyntikunnolla tuskin on varsinaisesti tässä tilanteessa merkitystä.

Harmi. Palauttaminen on mielestäni vaivalloista ja "takuutoimivan" näytön ostaminen olisi ollut hyvin miellyttävää.

Tämä ois muuten todella loistava bisnesidea. Eihän siinä mene kuin puoli tuntia työaikaa ja siitä voi helposti laskuttaa muutaman kympin. Itse ainakin maksaisin!
"Muutama" kymppi tuntuu liialta, mutta parikymmentä euroa maksaisin.
 
Kuinka nopeasti Jimmsin asiakaspalvelu yleensä vastaa? Eilen lähetetty kysely tuotteesta jota olen tilaamassa ja jota on varastossa, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut..
 
Kuinka nopeasti Jimmsin asiakaspalvelu yleensä vastaa? Eilen lähetetty kysely tuotteesta jota olen tilaamassa ja jota on varastossa, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut..

Niillä voi olla hieman ruuhkaa kun tuhat ihmistä kyselee samaan aikaan näytönohjaintensa perään. Chatti varmaan nopein tapa.

Yleensä ovat vastailleet päivässä tai parissa sähköposteihin.
 
Chatissa on myös se hyvä puoli, ettei ole pakko jäädä päivystämään vaan palata myöhemmin katsomaan vastaus.
Jep. Oon pitäny chattia kaikin puolin parhaana tapana tiedustella asioita/muuten ottaa yhteyttä aspaan verkkokaupoissa. Ei tarvitse roikkua puhelimessa ja odotella välillä pitkiäkin aikoja, toisinaan vielä maksullisenakin (esim. Gigantti). Vastauksen saa myös nopeammin kuin sähköpostilla. Samalla voi touhuta muuta, jos joutuu jonottelemaan.
 
Itse pidän sähköpostista, kun siitä jää "mustaa valkoiselle" muistiin jos asiaan pitää palata myöhemmin. Kyllähän asioita toki chatissakin kysyy ja joihinkin tilanteisiin se on hyvä, mutta usein tuntuu että sitä kautta ei saa sitä asiantuntevinta ja pisimmälle mietittyä vastausta.
 
Toki, jos asian kanssa jaksaa odotella (yleensä joitakin päiviä?) ja haluaa, että jää muistiinpanot, niin sähköposti varmaan siihen paras. Chatistäkin löytyy "Aiemmat viestit" -kohta, mistä löytyy aiemmat keskustelut ja screenshotinkin voi napata, jos siltä tuntuu. Sähköposti tietysti tän kannalta helpoin. Jos siis on aikaa odotella.
 
Ei ole mitään syytä miksi sähköpostia pitäisi joutua odottelemaan päiväkausia, jos firmalla on hyvin toimiva asiakaspalvelu.
 
Olishan se ideaalitilanne, että sähköpostiin vastattaisiin muutaman tunnin sisään tai edes saman päivän aikana. Todellisuus taitaa kuitenkin olla se, että menee 1-3 päivää, ennen kuin keritään viesteihin vastaamaan. Etenkin kuluneen 6kk aikana. Pointsit Jimm'sille, jos pystyy saman päivän aikana viesteihin vastaamaan :thumbsup: koitappa Giganttia:rolleyes:
 
Itse pidän sähköpostista, kun siitä jää "mustaa valkoiselle" muistiin jos asiaan pitää palata myöhemmin. Kyllähän asioita toki chatissakin kysyy ja joihinkin tilanteisiin se on hyvä, mutta usein tuntuu että sitä kautta ei saa sitä asiantuntevinta ja pisimmälle mietittyä vastausta.
Myös chättiin jää viestihistoria talteen.
 
Olishan se ideaalitilanne, että sähköpostiin vastattaisiin muutaman tunnin sisään tai edes saman päivän aikana. Todellisuus taitaa kuitenkin olla se, että menee 1-3 päivää, ennen kuin keritään viesteihin vastaamaan. Etenkin kuluneen 6kk aikana. Pointsit Jimm'sille, jos pystyy saman päivän aikana viesteihin vastaamaan :thumbsup: koitappa Giganttia:rolleyes:

Moikka! Pääsääntöisesti vastaus tulee meillä sähköpostiinkin nopeasti, mutta nyt on tosiaan hieman tavallista enemmän "painetta" postilaatikossa. Yövuoro pystyy yleensä hyvin kirimään kun puhelin ei pirise samaan malliin kuin päivällä. Keskiviikko-iltapäivän maileissa mennään tällä hetkellä.
 
Kannattaako edes yrittää rämpätä F5sta klo 16 vai koittaa onneaan jonkun muun myyjän sivuilla. Tuleeko 3090:ä kymmenen vai viiskymmentä, voiko tätä valottaa vai onko hyshys.
 
Saataisiinkohan ensi kuussa vihdoin tarjousta Gloriouksen hiiristä? Mieluusti ilmaisella toimituksella.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
288 765
Viestejä
4 948 228
Jäsenet
79 541
Uusin jäsen
zer0-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom