Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Ois kyllä kiva jos gtx 1080 näyttistä tulis valvojaisiin. :tup: Tällä hetkellä mennää i7-8700k omalla näyttiksellä ja pelit saa unohtaa :facepalm:
 
Ois kyllä kiva jos gtx 1080 näyttistä tulis valvojaisiin. :tup: Tällä hetkellä mennää i7-8700k omalla näyttiksellä ja pelit saa unohtaa :facepalm:
Tyhjästä on vaan paha nyhjästä :think: Ainoat varastossa olevat tuotteet on 1050(ti) ja muutama 1060 :(
 
Tyhjästä on vaan paha nyhjästä :think: Ainoat varastossa olevat tuotteet on 1050(ti) ja muutama 1060 :(

1050 (Ti) on kai huono kortti mainaukseen, mutta se on pelaamiseenkin vähän huono.. GTX 1050 vastaa GTX 660 Ti ja sitten GTX 1050 Ti vastaa GTX 680/770:ia.
 
Oliko niin, että jimmy ei vertaa hintoja dustin:n kanssa? Tulee melkeen 200e edullisemmaksi tilata sieltä konepaketti ;)
 
Tyhjästä on vaan paha nyhjästä :think: Ainoat varastossa olevat tuotteet on 1050(ti) ja muutama 1060 :(
Se on kyllä ihan totta. Jotain tuotetta saattaa tulla 15kpl mutta turun kohdalla -15kpl. Sitte on yksittäisiä kappaleita, pitääköhän nää ihan paikkaansa. Jos kattoo kompletin sivulta nii sinne on tulossa maaliskuun aikana satoja kappaleita ja eri malleja. Joko jimssi odottelee uusia nvidian kortteja ja pitää varastoa pienempänä? :)
 
Se on kyllä ihan totta. Jotain tuotetta saattaa tulla 15kpl mutta turun kohdalla -15kpl. Sitte on yksittäisiä kappaleita, pitääköhän nää ihan paikkaansa. Jos kattoo kompletin sivulta nii sinne on tulossa maaliskuun aikana satoja kappaleita ja eri malleja. Joko jimssi odottelee uusia nvidian kortteja ja pitää varastoa pienempänä? :)

Komplettilla on kaikkia malleja tulossa joskus parin viikon päästä hirveät erät - varastossa ei ole mitään. Voipi olla, että ei sieltä mitään tule ja pitävät vaan tuollaisia merkintöjä, kun se saa ihmiset ostamaan helpommin.

Mieluummin rehellinen, johonkin todellisuuten pohjautuva seuranta kuin aina vaan siirtyvä toimituspäivämäärä.
 
Onko Mr @Jimm's tarkoitus ottaa valikoimiin Dell U3818W? Jos kyllä niin millä aikataululla saatavuus?

E: näköjään löytyykin valikoimista, mut näyttää hinta.fi olevan suomen kallein onnistuuko hinnan tarkastaminen?
 
Viimeksi muokattu:
Aiemmin on Jimmsin kanssa hommat hoitunut hyvin, 7 tilausta yhteisarvoltaan tuhansia euroja takana, toimitusnopeuksiin ja tilausten hoitoon olen ollut oikein tyytyväinen viimeisimpään tilaukseen asti.

Tilasin Jimmsiltä tasan kuukausi sitten Asus ROG PG279Q -monitorin, joka tuli sääli kyllä perille rikkinäisenä. Huomasin että näytön paneeli on täysin hajalla vasta kun kytkin siihen virtakaapelin, sillä itse myyntipakkauksessa ei mitään huomattavia jälkiä ollut kaltoinkohtelusta eikä itse näytössäkään ole ulkopuolisesti moitteen sijaa. Live-chatista sain vastaukseksi että ihan perus-RMA:n kautta kannattaa asiaa ruveta ajamaan.

Kuitenkin, reilu viikko siitä kun näytön palautin Jimmsille sain sähköpostitse vastauksena seuraavaa;
"...(takuu)käsittelyssä huomattiin, että monitorin paneelissa on ulkopuolisen tekijän aiheuttama fyysinen vaurio. Vaurio estää laitteen toiminnan.
Mitään merkkejä kuljetusvauriosta ei ole, sillä ruudun suojapehmuste, alkuperäiset styroksit sekä myyntipakkaus ovat täysin ehjät. Takuu ei kata asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja.

Olemme olleet tapauksesta yhteydessä myös valmistajaan heidän mielipiteensä saamiseksi. Valmistajan kanta asiaan oli sama kuin edellä mainittu.

Koska takuuehtoja on rikottu, takuu ei valitettavasti korvaa tilalle uutta tuotetta."

Näyttöä olen kohdellut asiaankuuluvasti, sitä kolhimatta ja erityistä varovaisuutta noudattaen jo paketista nostettaessa, joten minun käsissäni ei näyttö ole osumaa ottanut. Näytön paneelissa taikka kehyksissä ei ollut selkeästi erottuvia jälkiä. Näytöstä en poistanut muuta kuin anti-staattiset suojapussit jalan ja paneelin ympäriltä sekä paneelin suojana ollutta kuplamuovia raotin yläkulmasta sen verran että pystyin toteamaan paneelin rikkoutumisen, mitään tarroja en myöskään irrottanut. Puhelimella otettua videokuvaa paneelista:

Olin asiasta yhteyksissä puhelimitse Jimmsille eilen iltapäivällä heti kun sain ylläolevan sähköpostin, että kuten aiemmin jo sanoin, en ole näyttöä kaltoin kohdellut vaan tuote on joko vaurioitunut kuljetuksessa, lähtenyt rikkinäisenä jo tehtaalta tai voisiko jopa olla mahdollista että se olisi palautustuote. Sain tänään sähköpostitse seuraavan vastauksen;

"Hei, tiedustelitte, että olisiko RMA-tapauksellenne ollut mitään tehtävissä. Tiedustelin asiasta takuuosastoltamme ja he totesivat ettei nuo tuossa kunnossa tehtaalta lähde. Asiakaspalautuskaan tuote ei ole, koska tällöin nuo laitetaan b-stock tuotteeksi."

Kerta asiaan ei sähköpostin välityksellä tunnu saavan yhteisymmärryksessä ratkaisua, kysyn vielä näin foorumin kautta että onko Jimmsin lopullinen kanta asiaan todellakin se, että kerta myyntipakkauksessa ei huomattavaa ulkopuolista vahinkoa ole, voi tuotteen rikkoutuminen johtua ainoastaan asiakkaan käsittelyvirheistä ja olla siten takuuehtojen vastainen? Aion olla asiasta yhteydessä varmuuden vuoksi Kuluttajaneuvontaan että asiasta saataisiin varmasti selvyys, sillä minusta tämä asia tuntuu tällä hetkellä väärinkäsitellyltä ja Jimmsin mielipide käydyissä sähköpostikeskusteluissa kuullostaa aika selvältä.
 
Ei joko kiinnosta tai sitten joku muu...

Ostin toissa viikolla reilun 700€ edestä romua taas ja ostamaani emolevyyn on valmistajan toimesta julkaistu bios-päivitys.
Ko. päivitys kuitenkin on ns. susi ja työntää täydet 1.52 volttia muisteille riippumatta pidätkö xms.profiilissa vai käsin säädät voltit, rebootissa taas samat 1.52 mikä kaataa koneen pelatessa...
Soitin aspaan ja kysyin asiaa ja vastaus oli että "perus rma"...

toivottavasti ette päivitä kyseisen emon biosia (MSI b350 gaming pro) ainakaan msin:n sivuilta koska MSI:n (suljetulta) foorumilta löytyy kriittinen beta-bios päivitys mikä korjaa tuon muistien volttibugin...

kuitenkaan puhelimessa ei vaivauduttu kuuntelemaan vaan "emme ole moisesta kuulleet koskaan" ja ei edes uskottu kun selostin mitä emo tekee, onneksi, JA ONNEKSI olin niin laiska että en jaksanut purkaa konetta vaan itse kaivoin vitullisella työllä tuonkin tiedon mitä ei edes löydy MSI:n virallisilta sivuilta.

Tuo emo on käsittääkseni suht paljon myyty malli ja toivottavasti tästä on edes jollekin apua jos olet/tai jimms päivittää biosin MSI:in viimeisimpään viralliseen versioon...paskat muistit sulaa jo huonolla tuurilla tuohon 1.52V jänöön.
 
Asrock J5005-ITX, 123€ | Hinta.fi

Kenties joskus myös teiltä tilattavaksi?

Onkos näille uusille nuc-koneille mitään tarkempaa toimitusaikaa ja tuleeko malli: NUC7CJYH teille kanssa myyntiin?

Intel NUC7PJYH Mini PC -barebone, musta/harmaa - 179,00€

Taitaa käydä samoin kuin Apollo Lake NUC mallin kanssa kävi, julkaisu venyy ja venyy kunnes parempaa NUC versiota tulossa.

Itse olin innoissani alussa, mutta ei alustavasti ole saamassa HDR tukea (vaikka heidän Gemini Lake NUC PDF tiedoissa lukee HDR?), niin en sitten tiedä kuka olisi ostamassa, ehkä jos joku omistaa vanhemman Celeron / Pentium NUC koneen, niin ihan siedettävä rautapäivitys, mutta ei varmaan muuten...

Asrockin Gemini Lake tuotteita kannattaa myös katsella netistä, yksi testi jo tullut J4105-ITX mallilla:

ASRock J4105-ITX im Test - Mini-ITX mit 4-Kern Gemini-Lake Prozessor
 
Viimeksi muokattu:
Onko Mr @Jimm's tarkoitus ottaa valikoimiin Dell U3818W? Jos kyllä niin millä aikataululla saatavuus?

E: näköjään löytyykin valikoimista, mut näyttää hinta.fi olevan suomen kallein onnistuuko hinnan tarkastaminen?
Tarkistellaan tuo hinta!
 
Asrock J5005-ITX, 123€ | Hinta.fi

Kenties joskus myös teiltä tilattavaksi?



Taitaa käydä samoin kuin Apollo Lake NUC mallin kanssa kävi, julkaisu venyy ja venyy kunnes parempaa NUC versiota tulossa.

Itse olin innoissani alussa, mutta ei alustavasti ole saamassa HDR tukea (vaikka heidän Gemini Lake NUC PDF tiedoissa lukee HDR?), niin en sitten tiedä kuka olisi ostamassa, ehkä jos joku omistaa vanhemman Celeron / Pentium NUC koneen, niin ihan siedettävä rautapäivitys, mutta ei varmaan muuten...

Asrockin Gemini Lake tuotteita kannattaa myös katsella netistä, yksi testi jo tullut J4105-ITX mallilla:

ASRock J4105-ITX im Test - Mini-ITX mit 4-Kern Gemini-Lake Prozessor
Tiedustellaan tuotepäälliköltä saadaanko tuota Asrockin J5005-ITX emolevyä jostain. :)
 
Aiemmin on Jimmsin kanssa hommat hoitunut hyvin, 7 tilausta yhteisarvoltaan tuhansia euroja takana, toimitusnopeuksiin ja tilausten hoitoon olen ollut oikein tyytyväinen viimeisimpään tilaukseen asti.

Tilasin Jimmsiltä tasan kuukausi sitten Asus ROG PG279Q -monitorin, joka tuli sääli kyllä perille rikkinäisenä. Huomasin että näytön paneeli on täysin hajalla vasta kun kytkin siihen virtakaapelin, sillä itse myyntipakkauksessa ei mitään huomattavia jälkiä ollut kaltoinkohtelusta eikä itse näytössäkään ole ulkopuolisesti moitteen sijaa. Live-chatista sain vastaukseksi että ihan perus-RMA:n kautta kannattaa asiaa ruveta ajamaan.

Kuitenkin, reilu viikko siitä kun näytön palautin Jimmsille sain sähköpostitse vastauksena seuraavaa;
"...(takuu)käsittelyssä huomattiin, että monitorin paneelissa on ulkopuolisen tekijän aiheuttama fyysinen vaurio. Vaurio estää laitteen toiminnan.
Mitään merkkejä kuljetusvauriosta ei ole, sillä ruudun suojapehmuste, alkuperäiset styroksit sekä myyntipakkaus ovat täysin ehjät. Takuu ei kata asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja.

Olemme olleet tapauksesta yhteydessä myös valmistajaan heidän mielipiteensä saamiseksi. Valmistajan kanta asiaan oli sama kuin edellä mainittu.

Koska takuuehtoja on rikottu, takuu ei valitettavasti korvaa tilalle uutta tuotetta."

Näyttöä olen kohdellut asiaankuuluvasti, sitä kolhimatta ja erityistä varovaisuutta noudattaen jo paketista nostettaessa, joten minun käsissäni ei näyttö ole osumaa ottanut. Näytön paneelissa taikka kehyksissä ei ollut selkeästi erottuvia jälkiä. Näytöstä en poistanut muuta kuin anti-staattiset suojapussit jalan ja paneelin ympäriltä sekä paneelin suojana ollutta kuplamuovia raotin yläkulmasta sen verran että pystyin toteamaan paneelin rikkoutumisen, mitään tarroja en myöskään irrottanut. Puhelimella otettua videokuvaa paneelista:

Olin asiasta yhteyksissä puhelimitse Jimmsille eilen iltapäivällä heti kun sain ylläolevan sähköpostin, että kuten aiemmin jo sanoin, en ole näyttöä kaltoin kohdellut vaan tuote on joko vaurioitunut kuljetuksessa, lähtenyt rikkinäisenä jo tehtaalta tai voisiko jopa olla mahdollista että se olisi palautustuote. Sain tänään sähköpostitse seuraavan vastauksen;

"Hei, tiedustelitte, että olisiko RMA-tapauksellenne ollut mitään tehtävissä. Tiedustelin asiasta takuuosastoltamme ja he totesivat ettei nuo tuossa kunnossa tehtaalta lähde. Asiakaspalautuskaan tuote ei ole, koska tällöin nuo laitetaan b-stock tuotteeksi."

Kerta asiaan ei sähköpostin välityksellä tunnu saavan yhteisymmärryksessä ratkaisua, kysyn vielä näin foorumin kautta että onko Jimmsin lopullinen kanta asiaan todellakin se, että kerta myyntipakkauksessa ei huomattavaa ulkopuolista vahinkoa ole, voi tuotteen rikkoutuminen johtua ainoastaan asiakkaan käsittelyvirheistä ja olla siten takuuehtojen vastainen? Aion olla asiasta yhteydessä varmuuden vuoksi Kuluttajaneuvontaan että asiasta saataisiin varmasti selvyys, sillä minusta tämä asia tuntuu tällä hetkellä väärinkäsitellyltä ja Jimmsin mielipide käydyissä sähköpostikeskusteluissa kuullostaa aika selvältä.


Ite rikoit, turhaan selität. Laita kotivakuutukseen kun kerta pudotit se ATK-innostustärinöissäs. Päivänselvä tapaus.

7 tilausta eikä edes 20kEur rikki? Kyllä pystyt parempaankin, lopeta niiden kirjastokoneiden osteskelu ja osta oikeata teho ATKia.

Ei joko kiinnosta tai sitten joku muu...

Ostin toissa viikolla reilun 700€ edestä romua taas ja ostamaani emolevyyn on valmistajan toimesta julkaistu bios-päivitys.
Ko. päivitys kuitenkin on ns. susi ja työntää täydet 1.52 volttia muisteille riippumatta pidätkö xms.profiilissa vai käsin säädät voltit, rebootissa taas samat 1.52 mikä kaataa koneen pelatessa...
Soitin aspaan ja kysyin asiaa ja vastaus oli että "perus rma"...

toivottavasti ette päivitä kyseisen emon biosia (MSI b350 gaming pro) ainakaan msin:n sivuilta koska MSI:n (suljetulta) foorumilta löytyy kriittinen beta-bios päivitys mikä korjaa tuon muistien volttibugin...

kuitenkaan puhelimessa ei vaivauduttu kuuntelemaan vaan "emme ole moisesta kuulleet koskaan" ja ei edes uskottu kun selostin mitä emo tekee, onneksi, JA ONNEKSI olin niin laiska että en jaksanut purkaa konetta vaan itse kaivoin vitullisella työllä tuonkin tiedon mitä ei edes löydy MSI:n virallisilta sivuilta.

Tuo emo on käsittääkseni suht paljon myyty malli ja toivottavasti tästä on edes jollekin apua jos olet/tai jimms päivittää biosin MSI:in viimeisimpään viralliseen versioon...paskat muistit sulaa jo huonolla tuurilla tuohon 1.52V jänöön.

Joo ne sulaa. XMS rofiilit ja kaikki, AMD alustalla. Parempi onni ensi kerralla. Ostamalla Inteliä voit käyttää XMP profiilejas, jos sillä kuvittelet saavuttavasi jotain, manuaalisestikin asetukset voi laittaa.

Toinen moka on jos kammat eivät ole Samsung B-die piirein, AMD:lle kun ei muita kannata ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei joko kiinnosta tai sitten joku muu...

Ostin toissa viikolla reilun 700€ edestä romua taas ja ostamaani emolevyyn on valmistajan toimesta julkaistu bios-päivitys.
Ko. päivitys kuitenkin on ns. susi ja työntää täydet 1.52 volttia muisteille riippumatta pidätkö xms.profiilissa vai käsin säädät voltit, rebootissa taas samat 1.52 mikä kaataa koneen pelatessa...
Soitin aspaan ja kysyin asiaa ja vastaus oli että "perus rma"...

toivottavasti ette päivitä kyseisen emon biosia (MSI b350 gaming pro) ainakaan msin:n sivuilta koska MSI:n (suljetulta) foorumilta löytyy kriittinen beta-bios päivitys mikä korjaa tuon muistien volttibugin...

kuitenkaan puhelimessa ei vaivauduttu kuuntelemaan vaan "emme ole moisesta kuulleet koskaan" ja ei edes uskottu kun selostin mitä emo tekee, onneksi, JA ONNEKSI olin niin laiska että en jaksanut purkaa konetta vaan itse kaivoin vitullisella työllä tuonkin tiedon mitä ei edes löydy MSI:n virallisilta sivuilta.

Tuo emo on käsittääkseni suht paljon myyty malli ja toivottavasti tästä on edes jollekin apua jos olet/tai jimms päivittää biosin MSI:in viimeisimpään viralliseen versioon...paskat muistit sulaa jo huonolla tuurilla tuohon 1.52V jänöön.

Hei

Ikävää että koneesi ei toimi valmistajan tarkoittamalla tavalla. Olet kuitenkin tulkinnut väärin suhtautumisemme tapaukseen tai ongelman vakavuuteen. Se on varmasti totta, että asiakaspalveijamme ei mahdollisesti ole kuullut vastaavista tapauksista aiemmin, siitä emme voi häntä syyttää??. Edes yleisellä tasollla kyseisessä emolevyssä ei ole juurikaan RMA tapauksia josta voisi päätellä että minkäänlaista yleistä ongelmaa olisi olemassa. Tapaus on siis kuitenkin kiinnostava ja tietysi jokainen ratkaistu tapaus edesauttaa asioiden hoitamista myös tulevaisuudessa. Asiakaspalvelumme on sinua kuunnellut ja toiminut sen ohjeistuksen mukaan, jolla asiaasi voidaan tarkemmin tutkia tai hoittaa. Viankuvauksesi perusteella asia olisi voinut selvitä.

Mikäli tilauksesa ei ole hankittu kokoonpano ja testauspalveuja, on vianselvitysvastuu ensijaisesti kokoonpanon kasaajalla. Hyvä että olet siis saanut rajattua vian mahdollisesti tuohon BIOS versioon. Silloinhan asia on todennäköisesti myös korjattavissa? Mikäli tilauksella alunperin on tilattu BIOS päivitys, teemme päivityksen tietysti aina valmistajan uusimpaan viralliseen ohjelmistoversioon. Valitettavasti BIOS päivityksen yhteydessä emme voi suorittaa kattavia testeja "vajaisiin" kokoonpanoihin, jossa pystyttäisiin tarkistamaan tulevassa kokoonpanossa olevia mahdollisia seikkoja, jotka vikaa tai epävakauttaa aiheuttaa. RMA käsittely on siis juuri tuo jolla asiaa voidaan eteenpäin hoitaa.

Toivottavasti saat siis kokoonpanon vakaaksi ja ongelman korjattua löytämilläsi tiedoilla. Tästä palautteesta on kuitenkin varmasti apua tulevaisuudessa jos ongelma yleistyy. Riippuu paljolti kuinka nopeasti MSI itse reagoi ogelman ytimeen. :)

Mukavaa kevään odotusta :)
 
Anteeksi vain tämä on jimmsin ketju mutta vähän pienempää suuta siellä smolo.Mikäs sankari sinä kuvittelet olevasi?
Vähän väärä ketju aukoa päätä ja soittaa poskea.Veikkaan että omalla yli 30 vuoden ATK hypistelyjen aikana on jonkun verran kokemusta näitten paskeiden kanssa touhuamisesta joten menehän sinne koloon takaisin.
Joo ne sulaa. XMS rofiilit ja kaikki, AMD alustalla. Parempi onni ensi kerralla. Ostamalla Inteliä voit käyttää XMP profiilejas, jos sillä kuvittelet saavuttavasi jotain, manuaalisestikin asetukset voi laittaa.

Toinen moka on jos kammat eivät ole Samsung B-die piirein, AMD:lle kun ei muita kannata ostaa.

Olen täysin tietoinen mihin käteni laitoin kun 17 vuoden intel-kausi kääntyi ryzeniin.
Toisekseen, jos EDES vaivautuisit asiaan ilman suun soittamista niin MSI foorumi on täynnä viestejä koskien uusinta biosrevikkaa koskien juurikin köyhäkansan perus MSI-emoja.

mitä tuohon B350 gaming pro emoon tulee, uusin bios on päivätty 29.1.2018(7A39v2C) joka on jo aiheuttanut muistipiirien hajoamisia.Ja ei , 1.52 volttia on pirunmoinen määrä jännitettä joillekin halvoille perusmuisteille.
Ei ole väliä muuten muistin nopeudella tässä asiassa joten älä päde.
Tuo uusin bios myös työntää Vcorelle reilulla kädellä voltteja.Nyt betalla Vcoren jänöt ovat ei-kellotuksella reilusti alemmat mikä vaikuttaa suoraan koneen lämpöihin .

29.1 päivätyllä bioksella ei LLC-asetuksillakaan ollut mitään merkitystä vaan rebootti resetoi kaikki myös Vcoren osalta.

tuo jemmassa oleva betabios (E7A39AMS.2D2) korjaa juurikin tuon oikeasti veemäisen bugin joka vetää voltit tappiin.Päiväys betabiokselle oli muistaakseni 4.2.2018 eli virhe on kyllä huomattu MSI:llä mutta korjata ei osata vaikka porukka on JO rikkonut koneitaan.


Aivan turha puhua puppua kun et edes tiedä koko asiasta.sitäpaitsi, edelleen, aivan sama laitatko muistien asetukset käsin vai automaatilla, rebootissa edelleen bios nostaa automaattisesti jänöt tappiin.

A:valitsen käsin biosista voltit muisteille:
WP_20180305_11_58_37_Pro.jpg

B: koneen käynnistyttyä voltit nämä, samat ilmoittaa hwmonitor ja muut.Ja rebootista takaisin biosiin ja voltit ovat taas 1.52. Ja ei , olen nollannut cmosin biospäivityksen jälkeen ja sun muut aku ankan parhaat
WP_20180305_11_58_31_Pro.jpg

Beta bios asennettuna voltit pysyvät siellä missä niitten kuuluukin olla:
amd.PNG

linkki beta biokseen, koskee muitakin MSI:n AM4 emoja tuo ongelma.
AM4 Release and BETA BIOS thread (UPDATE : 02-13-2018)


Omat muistini (testattu kahdella setillä) ovat B-diet yhden setin osalta joten se siitä, tosin nyt koneessa corsairin dominatorit 3600Mhz ei-b-diet mitkä menevät beta bioksella nätisti sen 3200 mikä riittää itselle, molemmat settini ovat siis cossun dominatorit, b-die 3200 2x8Gb ja 3600 hynixit 2x4Gb)

Sitäpaitsi herra smolo, älä jauha paskaa että ryzen TARVITSEE b-diet, samalla lailla ne hyvät hynixit tai vastaavat toimivat, taidat lukea vähän liikaa foorumeita ja uskot kaiken ja loppupelissä tietää liian vähän.Jos et kellottele ja tyydyt vaikkapa 3200Mhz nopeuksiin (no jee, onhan tuo 3200 jo KELLOTETTUA NOPEUTTA joten älä revi housujasi innosta herra kikkeli)niin AINUTKAAN minun tuttuni ei ole jäänyt alle tuon 3200Mhz laatumuisteilla mitkä eivät ole sampparin b-die single side muistipiireillä.B-diet kun tunnetusti ovat kiven alla tällä hetkellä ja pekka peruskäyttäjälle on aivan sama meneekö laadukkaat ei b-diet muistit suoraan xmp-profiililla vaikka 2997 tai sitten hampaat irvessä vääntäen b-die muisteilla sinne 3400 ja yli.

Jimmsille vielä anteeksipyyntö offtopicista, mutta smolon kaltaiset vuodatukset (ja omani mukaanlukien ei kuulu tänne)


Edit: MSI on julkaissut 12.3 useammalle am4 emolle korjatun biosrevikan minkä pitäis paikata tuota volttibugia ja samalla agesaa päivitetty.just itse asensin ja tuntuu näin pikaisella käytöllä toimivan....

Löytyvät ihan julkisesti supportin kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi vain tämä on jimmsin ketju mutta vähän pienempää suuta siellä smolo.Mikäs sankari sinä kuvittelet olevasi?
Vähän väärä ketju aukoa päätä ja soittaa poskea.Veikkaan että omalla yli 30 vuoden ATK hypistelyjen aikana on jonkun verran kokemusta näitten paskeiden kanssa touhuamisesta joten menehän sinne koloon takaisin.


Olen täysin tietoinen mihin käteni laitoin kun 17 vuoden intel-kausi kääntyi ryzeniin.
Toisekseen, jos EDES vaivautuisit asiaan ilman suun soittamista niin MSI foorumi on täynnä viestejä koskien uusinta biosrevikkaa koskien juurikin köyhäkansan perus MSI-emoja.

mitä tuohon B350 gaming pro emoon tulee, uusin bios on päivätty 29.1.2018(7A39v2C) joka on jo aiheuttanut muistipiirien hajoamisia.Ja ei , 1.52 volttia on pirunmoinen määrä jännitettä joillekin halvoille perusmuisteille.
Ei ole väliä muuten muistin nopeudella tässä asiassa joten älä päde.
Tuo uusin bios myös työntää Vcorelle reilulla kädellä voltteja.Nyt betalla Vcoren jänöt ovat ei-kellotuksella reilusti alemmat mikä vaikuttaa suoraan koneen lämpöihin .

29.1 päivätyllä bioksella ei LLC-asetuksillakaan ollut mitään merkitystä vaan rebootti resetoi kaikki myös Vcoren osalta.

tuo jemmassa oleva betabios (E7A39AMS.2D2) korjaa juurikin tuon oikeasti veemäisen bugin joka vetää voltit tappiin.Päiväys betabiokselle oli muistaakseni 4.2.2018 eli virhe on kyllä huomattu MSI:llä mutta korjata ei osata vaikka porukka on JO rikkonut koneitaan.


Aivan turha puhua puppua kun et edes tiedä koko asiasta.sitäpaitsi, edelleen, aivan sama laitatko muistien asetukset käsin vai automaatilla, rebootissa edelleen bios nostaa automaattisesti jänöt tappiin.

A:valitsen käsin biosista voltit muisteille:
WP_20180305_11_58_37_Pro.jpg

B: koneen käynnistyttyä voltit nämä, samat ilmoittaa hwmonitor ja muut.Ja rebootista takaisin biosiin ja voltit ovat taas 1.52. Ja ei , olen nollannut cmosin biospäivityksen jälkeen ja sun muut aku ankan parhaat
WP_20180305_11_58_31_Pro.jpg

Beta bios asennettuna voltit pysyvät siellä missä niitten kuuluukin olla:
amd.PNG

linkki beta biokseen, koskee muitakin MSI:n AM4 emoja tuo ongelma.
AM4 Release and BETA BIOS thread (UPDATE : 02-13-2018)


Omat muistini (testattu kahdella setillä) ovat B-diet yhden setin osalta joten se siitä, tosin nyt koneessa corsairin dominatorit 3600Mhz ei-b-diet mitkä menevät beta bioksella nätisti sen 3200 mikä riittää itselle, molemmat settini ovat siis cossun dominatorit, b-die 3200 2x8Gb ja 3600 hynixit 2x4Gb)

Sitäpaitsi herra smolo, älä jauha paskaa että ryzen TARVITSEE b-diet, samalla lailla ne hyvät hynixit tai vastaavat toimivat, taidat lukea vähän liikaa foorumeita ja uskot kaiken ja loppupelissä tietää liian vähän.Jos et kellottele ja tyydyt vaikkapa 3200Mhz nopeuksiin (no jee, onhan tuo 3200 jo KELLOTETTUA NOPEUTTA joten älä revi housujasi innosta herra kikkeli)niin AINUTKAAN minun tuttuni ei ole jäänyt alle tuon 3200Mhz laatumuisteilla mitkä eivät ole sampparin b-die single side muistipiireillä.B-diet kun tunnetusti ovat kiven alla tällä hetkellä ja pekka peruskäyttäjälle on aivan sama meneekö laadukkaat ei b-diet muistit suoraan xmp-profiililla vaikka 2997 tai sitten hampaat irvessä vääntäen b-die muisteilla sinne 3400 ja yli.

Jimmsille vielä anteeksipyyntö offtopicista, mutta smolon kaltaiset vuodatukset (ja omani mukaanlukien ei kuulu tänne)

TL;DR :cigar:
 
Aiemmin on Jimmsin kanssa hommat hoitunut hyvin, 7 tilausta yhteisarvoltaan tuhansia euroja takana, toimitusnopeuksiin ja tilausten hoitoon olen ollut oikein tyytyväinen viimeisimpään tilaukseen asti.

Tilasin Jimmsiltä tasan kuukausi sitten Asus ROG PG279Q -monitorin, joka tuli sääli kyllä perille rikkinäisenä. Huomasin että näytön paneeli on täysin hajalla vasta kun kytkin siihen virtakaapelin, sillä itse myyntipakkauksessa ei mitään huomattavia jälkiä ollut kaltoinkohtelusta eikä itse näytössäkään ole ulkopuolisesti moitteen sijaa. Live-chatista sain vastaukseksi että ihan perus-RMA:n kautta kannattaa asiaa ruveta ajamaan.

Kuitenkin, reilu viikko siitä kun näytön palautin Jimmsille sain sähköpostitse vastauksena seuraavaa;
"...(takuu)käsittelyssä huomattiin, että monitorin paneelissa on ulkopuolisen tekijän aiheuttama fyysinen vaurio. Vaurio estää laitteen toiminnan.
Mitään merkkejä kuljetusvauriosta ei ole, sillä ruudun suojapehmuste, alkuperäiset styroksit sekä myyntipakkaus ovat täysin ehjät. Takuu ei kata asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja.

Olemme olleet tapauksesta yhteydessä myös valmistajaan heidän mielipiteensä saamiseksi. Valmistajan kanta asiaan oli sama kuin edellä mainittu.

Koska takuuehtoja on rikottu, takuu ei valitettavasti korvaa tilalle uutta tuotetta."

Näyttöä olen kohdellut asiaankuuluvasti, sitä kolhimatta ja erityistä varovaisuutta noudattaen jo paketista nostettaessa, joten minun käsissäni ei näyttö ole osumaa ottanut. Näytön paneelissa taikka kehyksissä ei ollut selkeästi erottuvia jälkiä. Näytöstä en poistanut muuta kuin anti-staattiset suojapussit jalan ja paneelin ympäriltä sekä paneelin suojana ollutta kuplamuovia raotin yläkulmasta sen verran että pystyin toteamaan paneelin rikkoutumisen, mitään tarroja en myöskään irrottanut. Puhelimella otettua videokuvaa paneelista:

Olin asiasta yhteyksissä puhelimitse Jimmsille eilen iltapäivällä heti kun sain ylläolevan sähköpostin, että kuten aiemmin jo sanoin, en ole näyttöä kaltoin kohdellut vaan tuote on joko vaurioitunut kuljetuksessa, lähtenyt rikkinäisenä jo tehtaalta tai voisiko jopa olla mahdollista että se olisi palautustuote. Sain tänään sähköpostitse seuraavan vastauksen;

"Hei, tiedustelitte, että olisiko RMA-tapauksellenne ollut mitään tehtävissä. Tiedustelin asiasta takuuosastoltamme ja he totesivat ettei nuo tuossa kunnossa tehtaalta lähde. Asiakaspalautuskaan tuote ei ole, koska tällöin nuo laitetaan b-stock tuotteeksi."

Kerta asiaan ei sähköpostin välityksellä tunnu saavan yhteisymmärryksessä ratkaisua, kysyn vielä näin foorumin kautta että onko Jimmsin lopullinen kanta asiaan todellakin se, että kerta myyntipakkauksessa ei huomattavaa ulkopuolista vahinkoa ole, voi tuotteen rikkoutuminen johtua ainoastaan asiakkaan käsittelyvirheistä ja olla siten takuuehtojen vastainen? Aion olla asiasta yhteydessä varmuuden vuoksi Kuluttajaneuvontaan että asiasta saataisiin varmasti selvyys, sillä minusta tämä asia tuntuu tällä hetkellä väärinkäsitellyltä ja Jimmsin mielipide käydyissä sähköpostikeskusteluissa kuullostaa aika selvältä.


Jos vaan jaksat pitää puolesi tässä, niin varmasti menee virhevastuun piiriin, sillä virheolettaman mukaan ensimmäisen 6kk aikana myyjällä on näyttötaakka siitä, että virhe on ilmestynyt tuotteen luovutuksen jälkeen.
 
Asrock J5005-ITX, 123€ | Hinta.fi

Kenties joskus myös teiltä tilattavaksi?



Taitaa käydä samoin kuin Apollo Lake NUC mallin kanssa kävi, julkaisu venyy ja venyy kunnes parempaa NUC versiota tulossa.

Itse olin innoissani alussa, mutta ei alustavasti ole saamassa HDR tukea (vaikka heidän Gemini Lake NUC PDF tiedoissa lukee HDR?), niin en sitten tiedä kuka olisi ostamassa, ehkä jos joku omistaa vanhemman Celeron / Pentium NUC koneen, niin ihan siedettävä rautapäivitys, mutta ei varmaan muuten...

Asrockin Gemini Lake tuotteita kannattaa myös katsella netistä, yksi testi jo tullut J4105-ITX mallilla:

ASRock J4105-ITX im Test - Mini-ITX mit 4-Kern Gemini-Lake Prozessor
Maahantuojalta tiedusteltu. Saatavuudet menee huhtikuun puolelle, koska kyseessä on vielä sen verran uutuustuote.
 
Jos vaan jaksat pitää puolesi tässä, niin varmasti menee virhevastuun piiriin, sillä virheolettaman mukaan ensimmäisen 6kk aikana myyjällä on näyttötaakka siitä, että virhe on ilmestynyt tuotteen luovutuksen jälkeen.

Kenestäkään muusta ei ole edes vähän epäilyttävää, että parilla pienellä teipinpalasella kiinni olevaa kuplamuovia ei oteta pois näytön edestä, ennenkuin kun siihen kytketään virrat?

upload_2018-3-9_21-10-24.png


Tuo tippuu jo melkein käännettäessä monitori oikeinpäin.. ...



--

Minulla sentään posti meni kahdesta paketista läpi, ennenkuin vaurioitti tuotetta.

--

No, ei ole sinällään minun asiani, mutta jos jokainen käyttäjän vahinko menee kauppiaan piikkiin, niin hinnat nousevat. Ja nyt näyttää siltä, että tuo on tippunut ja lyönyt itsensä terävään kulmaan - ja sitten on pistetty suojamuovit takaisin ja syytetty muita.
 
Kenestäkään muusta ei ole edes vähän epäilyttävää, että parilla pienellä teipinpalasella kiinni olevaa kuplamuovia ei oteta pois näytön edestä, ennenkuin kun siihen kytketään virrat?

upload_2018-3-9_21-10-24.png


Tuo tippuu jo melkein käännettäessä monitori oikeinpäin.. ...

Minulla on periaatteena että tarkistan ensalkuun että tuote on päällisin puolin toimiva, ennen kuin rupean siitä teippauksia/tarroja tai muita asiakaspalautukseen olennaisia asioita repimään irti.
Ota myös huomioon, että linkkaamallasi videolla tuo kuplamuovi on jo kaikista muista nurkista otettu irti ennen kuin herra sen siitä heittää pois, ei se normaalitilanteessa noin heppoisesti ole ollut kiinni yhdessäkään näytössä mitä olen paketista nostanut.


No, ei ole sinällään minun asiani, mutta jos jokainen käyttäjän vahinko menee kauppiaan piikkiin, niin hinnat nousevat. Ja nyt näyttää siltä, että tuo on tippunut ja lyönyt itsensä terävään kulmaan - ja sitten on pistetty suojamuovit takaisin ja syytetty muita.

Kuvaamani video on heikkolaatuinen, mutta siitä saa selvän ettei kehykset ole pirstoutuneet. Jos tuollainen vajaan 10 kiloa painava näyttö tippuisi sillä voimalla lattialle/pöydän kulmaa vasten, millä tuo paneeli on hajonnut, olisi noin ohuissa kehyksissäkin jo isompaa jälkeä. Tuossa näytössä ei kehyksissä ollut pintapuolisia jälkiä, minkä takia minua risookin kuinka tähän asiaan suhtauduttiin Jimmsin puolelta.
 
Yhdyn pitkälti @latu kommenttiin. Salapoliisia on turha alkaa leikkimään, vaikka onhan avaamattomaan paketin sisältöön tulleet vauriot harvinaisia, mutta mahdollisia niin kauan kun ihmisiä on toimitusprosessissa mukana. Osittain valitettavasti ja osittain onneksi kuluttaja on usein pomo, joten liike osoittakoon tuotteen virheettömäksi mikäli näin on - riskitkin kuuluvat liiketoimintaan. Todellisuudessahan asioiden todellisen laidan tietää vain ja ainoastaan @Timanentus itse ja todellinen tapahtumienkulku on aika hankalaa todistaa. Etenkin jos missään muissa osissa kuin paneelissa ei ole mitään jälkiä putoamisesta/vahingoittumisesta.

Mokailtua tulee itse kukin, onneksi on vakuutukset kohtuullisella omavastuulla omien mokien ja hyvä kuluttajansuoja yrityksen mokien varalle. Plussana saahan niistä ennen kaikkea sitä kuuluisaa kokemusta ja ehkä seuraavalla kerralla asiat menee paremmin putkeen:
jatesakki.jpg

jätesäkki in memoriam
 
Moi, onko tilausnumero sama kuin ostokuitin numero? Yritän lähettää tuotetta takuuhuoltoon. Jos paperista kuittia ei enää ole, niin mistä sen saisi tulostettua? Maksu meni Klarnan kautta.
 
Moi, onko tilausnumero sama kuin ostokuitin numero? Yritän lähettää tuotetta takuuhuoltoon. Jos paperista kuittia ei enää ole, niin mistä sen saisi tulostettua? Maksu meni Klarnan kautta.

Eli onko sulla siis tilausnumero tallessa vai? RMA-lomakkeessa ainakin kysytään jompaa kumpaa ("tilauksen TAI kuitin numero"), eli ilmeisesti ovat eri asia, mutta molemmat käy.
 
Hei mahtaako mennä takuuseen kun tässä mun zowie za13 on tuossa kuoressa ''vikana'' että se naksuu tuntuu olevan aika yleinen ominaisuus näissä zowien hiirissä. Tuossa on video mitä tarkoitan tuolla naksumisella en ole itse kuvannu videota.

 
Eli onko sulla siis tilausnumero tallessa vai? RMA-lomakkeessa ainakin kysytään jompaa kumpaa ("tilauksen TAI kuitin numero"), eli ilmeisesti ovat eri asia, mutta molemmat käy.
Tilausnumero löytyy, sillä sen saa kun kirjautuu Jimms-kotisivuille.
Takuuhuoltoa varten ohjeissa sanotaan:
  • Merkitse saamasi RMA-numero selvästi paketin kahdelle eri sivulle. Liitä mukaan saate, josta ilmenee palautetun tuotteen vikakuvaus, ostokuitin numero tai kopio, ja omat yhteys- ja tilitiedot (mahdollista rahallista hyvitystä varten).
 
Tilausnumero löytyy, sillä sen saa kun kirjautuu Jimms-kotisivuille.
Takuuhuoltoa varten ohjeissa sanotaan:
  • Merkitse saamasi RMA-numero selvästi paketin kahdelle eri sivulle. Liitä mukaan saate, josta ilmenee palautetun tuotteen vikakuvaus, ostokuitin numero tai kopio, ja omat yhteys- ja tilitiedot (mahdollista rahallista hyvitystä varten).
RMA-numeron saa kun RMA-hakemus menee läpi ja siihen hakemukseen riittää tilausnumero.
 
Etusivulla suosituksissa pyörinyt tuo i7 8700k ja siihen sopiva emolevy combo niin laitetaanpas täydentymään matx emolevyllä ja samalla prosessorilla. :geek:
 
Hei mahtaako mennä takuuseen kun tässä mun zowie za13 on tuossa kuoressa ''vikana'' että se naksuu tuntuu olevan aika yleinen ominaisuus näissä zowien hiirissä. Tuossa on video mitä tarkoitan tuolla naksumisella en ole itse kuvannu videota.


Kannattaa laittaa RMA-hakemusta vielä osoitteessa RMA lomake - Jimms.fi josta takuumme on teihin yhteydessä asiaan liittyen.
 
Minulla on periaatteena että tarkistan ensalkuun että tuote on päällisin puolin toimiva, ennen kuin rupean siitä teippauksia/tarroja tai muita asiakaspalautukseen olennaisia asioita repimään irti.
Ota myös huomioon, että linkkaamallasi videolla tuo kuplamuovi on jo kaikista muista nurkista otettu irti ennen kuin herra sen siitä heittää pois, ei se normaalitilanteessa noin heppoisesti ole ollut kiinni yhdessäkään näytössä mitä olen paketista nostanut.

Kuvaamani video on heikkolaatuinen, mutta siitä saa selvän ettei kehykset ole pirstoutuneet. Jos tuollainen vajaan 10 kiloa painava näyttö tippuisi sillä voimalla lattialle/pöydän kulmaa vasten, millä tuo paneeli on hajonnut, olisi noin ohuissa kehyksissäkin jo isompaa jälkeä. Tuossa näytössä ei kehyksissä ollut pintapuolisia jälkiä, minkä takia minua risookin kuinka tähän asiaan suhtauduttiin Jimmsin puolelta.

Minulla tosiaan itsellä posti oli nähtävästi ajanut paketista trukilla läpi. Pistin tänne ja heille kuvia ja sitten otin parempia kuvia ja laitoin niitä Jimm'sille. Sitten pyydettiin paketti takaisin ja pakkasin sen suunnilleen niin, kuin oli postista tullut. Tarkastus meni kuitenkin läpi ja minulle tuli uusi tuote tilalle. Postiinkin jätin valituksen, mutta heitä ei hirveästi kiinnostanut..

Esitin vaan eriävän mielipiteen ja ei sillä pitäisi olla mitään painoarvoa asian käsittelyssä. En edusta Jimm'siä, enkä fanita ketään niin suuresti, että pitäisin heitä erehtymättöminä. Ainakin tarinassasi olet pysynyt, joka lisää luottamusta sinuun. Kannattaa ehkä kysellä sieltä kuluttajaneuvojalta vinkkejä, kun täällä ollaan juupas-eipäs -linjalla.

Minua risoo se, että minulla on nyt actionkameralla kuvattua materiaalia kahdesta viimeisestä postin toimituksesta. Miksi? Koska edellisinä vuosina ei tullut mieleenkään, että sieltä tulee lähetyksessä pahoin vaurioitunut tuote.

Tuosta sinunkin casesta olisi minun helppo ollut uskoa, että posti on tuhonnut paketin - jos siinä olisi ollut ulkoisia jälkiä. Ei minulla muuta, toivottavasti asia selviää.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 511
Viestejä
4 498 548
Jäsenet
74 216
Uusin jäsen
TTeuras

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom