Silmälasit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Agio
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo hinta per lasit kuulostaa melko kovalta, vaikka kyseessä lieneekin monitehot. Mahdollista toki, jos siellä on jotain erikoista tarvetta joka ei tuosta heti selvinnyt. Mutta, olettaisi sen koko paketin olevan lähempänä noiden yksien lasien hintaa kun kyseessä on kuitenkin ilmeisesti perusmoniteholasi pienellä voimakkuudella ja pienellä lukulisällä. Tämän ei pitäisi tarvita mitään erikoislinssiä.
Niin sanotut näyttöpäätelasit ja moniteholasit. Ei nuo mitään halvimpia kehyksiä ollut, mutta pääasia olisikin että tuli pidettyä. En tietenkään ylinmääräistä halua maksaa ja katselen vaihtoehtoja. Lisäominaisuuksia oikeastaan vain sinivalosuodatus.
Mahdollista tuo hinta toki on, etenkin jos on merkkikehykset joissa hintaa voi olla mielivaltaisen paljon.

Tämä on myös yksi myyntiargumentti, mitä mulle yritti jokainen, eli yritetään myydä kehyksettömiä ja mainostetaan, että "ne näyttävät kuin ei olisi laseja lainkaan". Vähän sama kun vahvasti päälakikalju yrittää niitä neljää hiusta kammata mahdollisimman leveäksi, että kukaan ei näe, että on kalju.. Ehkä se moneen myös puree, kun ei ikäänkuin haluta myöntää itselleen, että "joutuu" hankkimaan ne silmälasit. On totta, että paino vaikuttaa jossakin määrin, mutta keveitä laseja saa kyllä ihan oikeita sangallisiakin. Toinen asia on myös se, että jos linsseistä tulee kovasti eripaksuiset keskenään, se myös vaatii omanlaisensa pokat, että saa piilotettua sen paksuuseron.
Tuo kehyksetön tuntui itselle hyvin olemattomilta päässä ja olisi pienin muutos ulkonäössä, mutta jos tosiaan ei ole ongelmatonta tuokaan. Jotain linssien heikentymisestä puhui yhdessä liikkeessä että voi haljeta linssi ajan kanssa.
 
Niin sanotut näyttöpäätelasit ja moniteholasit. Ei nuo mitään halvimpia kehyksiä ollut, mutta pääasia olisikin että tuli pidettyä. En tietenkään ylinmääräistä halua maksaa ja katselen vaihtoehtoja. Lisäominaisuuksia oikeastaan vain sinivalosuodatus.



Tuo kehyksetön tuntui itselle hyvin olemattomilta päässä ja olisi pienin muutos ulkonäössä, mutta jos tosiaan ei ole ongelmatonta tuokaan. Jotain linssien heikentymisestä puhui yhdessä liikkeessä että voi haljeta linssi ajan kanssa.
Kannattaa testata myös Oakleyn silmälaseja. Todella mukavat ja pysyy hyvin päässä.

Minun mielestä kehyksettömät silmälasit ovat vähän 2000-luvun alkua. Sama kuin perinteiset nenätyynytkin silmälaseissa, ovat todella rumia.

Oikealla kehyksellä kun löytää nenätyynyttymät niin on ihan hemmetin paljon mukavammat lasit kuin nenätyynylliset.
 
Niin sanotut näyttöpäätelasit ja moniteholasit. Ei nuo mitään halvimpia kehyksiä ollut, mutta pääasia olisikin että tuli pidettyä. En tietenkään ylinmääräistä halua maksaa ja katselen vaihtoehtoja. Lisäominaisuuksia oikeastaan vain sinivalosuodatus.



Tuo kehyksetön tuntui itselle hyvin olemattomilta päässä ja olisi pienin muutos ulkonäössä, mutta jos tosiaan ei ole ongelmatonta tuokaan. Jotain linssien heikentymisestä puhui yhdessä liikkeessä että voi haljeta linssi ajan kanssa.

Oman maun mukaan toki lasit. (Itse esimerkiksi haluan mahdollisimman pienet linssit, koska en yhtään tykkää katsoa linssin reuna-alueen läpi. Tämä ei tällä hetkellä myydyissä kehyksissä onnistu, kun muotia on 80-luvun tyyliset valtavat pokat isoilla linsseillä. Pitää siis tise etsiä erikoismalleja valikoimien reunoilta, ja sitten uudelleenlinsittää kun löytää jotain mistä pitää.)

-

Silmälasien hinnoittelu on valitettavasti tehty tahallaan vaikeaksi verrata.

Jos haluat tuon sinisen valon suodatuksen, niin toki ota se. Tutkimusnäyttöä sen hyödystä ei ole olemassa. Ja, sen sinistä (tai enemmän oikeastaan pääosin lähi-UV-valoa) suodattavan pinnoitteen ”oikea” hinta on muutama euro, mutta hintaa siitä saa usein pyydettyä jopa sen 50 rahaa. Siksi nuo optikot tuota varmaan niin kovasti myyvät vaikka mitään oikeaa tutkimusnäyttöä sen hyödystä ei ole.
 
Itseäni harmittaa kun otin sinivalosuodatuksen näyttöpäätelaseihin. Valkoinen väri ei ole valkoista, vaan kellertävää ja se häiritsee. Pieni juttu, mutta pitikö tästä vieläpä maksaa. En ottaisi uudestaan.
Mullakin ollut sinivalosuodatuksen. Eniten häiritsi siniset linssit tietyssä valossa.
En myöskään ole ottanut uudestaan.
Mulle ei mitään hyötyä siitä
 
Mullakin ollut sinivalosuodatuksen. Eniten häiritsi siniset linssit tietyssä valossa.
En myöskään ole ottanut uudestaan.
Mulle ei mitään hyötyä siitä
Mulla on piilareissa sinivalosuodatus, eikä kyllä häiritse mitenkään vaan tekee maailmasta hieman lempeämmän silmille. Esim. pimeällä autoillessa toi on hyödyksi kun ei valot häikäise samalla tavalla.

Vaikutus ei välttämättä ole dramaattinen mutta kuitenkin.
 
Näkyy yhdellä silmällä katsottaessa. Vasemmalla katsoessa merkin vasemmalle puolelle tulee n. puolikkaan merkin kokoinen haamukuva, oikealla katsoessa n. 1/4 kokoinen haamu oikealle puolelle. Ilman laseja riittävän läheltä katsoessa efekti ei joko näy, tai on hyvin pieni. Uusilla laseilla efekti näkyy etäisyydestä riippumatta. Vanhoilla ohentamattomilla laseilla (1.5) efekti vastaa tilannetta ilman laseja. Esim. tässä jos rullaa vähän alaspäin Inhumane Minimalism, by Human Serpent en nää noita biisien numeroita 1-9, koska toi play-painike vääristää niin pahasti. Ilman laseja näkyy paremmin.

Kävin noita itseasiassa jo säädättämässä tässä ja täti sanoi, että kestää vaan aikaa tottua. Ei kyllä mitään vaikutusta tässä ser-jätteen edessä istuessa. Varmaan sama juttu kun hifiukot sanoo et vahvaria kannattaa ajaa sisään 2kk et "basso tasoittuu" tjsp.
Vastailen vuoden myöhässä, toivottavasti sait lasit kuntoon. Mutta nuo sun haamukuvat johtuu suht koht voimakkaasta hajataitosta, ei tainut mennä silmälasireseptissä akselinmääritys kohdalleen, jos näyttää huonommalle kuin ilman laseja. Voimakasta hajataittoa on hankala korjata laseilla, haamukuvat jää näkyviin vaikka miten paljon laittaa vahvuudeksi. Piilolinsseillä voi korjata paremmin.
 
Saakohan mistään yleisistä optikkoliikkeistä adaptiivisia aurinkolaseja vahvuuksilla? Nettisivujen perusteella näyttäisi löytyvän vain perinteisiä kirkkaasta tummaksi laseja tai sitten aurinkolasilinssejä. Vaikuttaisi käteville mm. autoillessa kun eivät mene täysin kirkkaaksi. Videolla esimerkki mitä etsin:
 
Hankin töitä varten näyttöpääte lasit kun ei noi vanhat monitoimilasit oikein toimi kaikissa tilanteissa. Samassa tehtiin näkötesti jossa todettiin vahvuuksien vähän muuttuneen, ja optikon mukaan vanhat linssit hiottu väärin mun näköön nähden.

Firmalla oli optikoiden kanssa sopimus jonka vuoksi en nyt päässyt nappaamaan toisia laseja osana kampanjaa. Uudet kuitenkin niin paljon mukavammat, että voisi omatkin päivittää.

Kun mulla on outo nenä jonka vuoksi juuri mitkään kehykset ei istu hyvin, niin mikähän olisi järkevin tapa hankkia yhdet lasit? Netistä tilaaminen tuntuu aikamoiselta riskiltä, ja kaikilla taas jotain ”monta yhden hinnalla” kampanjoita. Pitääkö odottaa, että jollekin tulee lasit puoleen hintaan tms?
 
Saakohan mistään yleisistä optikkoliikkeistä adaptiivisia aurinkolaseja vahvuuksilla? Nettisivujen perusteella näyttäisi löytyvän vain perinteisiä kirkkaasta tummaksi laseja tai sitten aurinkolasilinssejä. Vaikuttaisi käteville mm. autoillessa kun eivät mene täysin kirkkaaksi.

Kurkkaa Transitions -linssit, niitä on useampaa eri versiota saatavilla. Extractive -versio tummuu myös autossa.

 
Hankin töitä varten näyttöpääte lasit kun ei noi vanhat monitoimilasit oikein toimi kaikissa tilanteissa. Samassa tehtiin näkötesti jossa todettiin vahvuuksien vähän muuttuneen, ja optikon mukaan vanhat linssit hiottu väärin mun näköön nähden.

Firmalla oli optikoiden kanssa sopimus jonka vuoksi en nyt päässyt nappaamaan toisia laseja osana kampanjaa. Uudet kuitenkin niin paljon mukavammat, että voisi omatkin päivittää.

Kun mulla on outo nenä jonka vuoksi juuri mitkään kehykset ei istu hyvin, niin mikähän olisi järkevin tapa hankkia yhdet lasit? Netistä tilaaminen tuntuu aikamoiselta riskiltä, ja kaikilla taas jotain ”monta yhden hinnalla” kampanjoita. Pitääkö odottaa, että jollekin tulee lasit puoleen hintaan tms?
Nissenillä on verkosta ostettaessa osa kehyksistä ja linssit -50%.

Saako kysyä että millaiset näyttöpäätelasit sait ja mistä? Itse olen niin paljon päätteellä ja miettinyt että muuten olisi tällä hetkellä hyvin vähän tarvetta muuten laseille, niin en tässä vaiheessa muita haluaisi.
 
Kurkkaa Transitions -linssit, niitä on useampaa eri versiota saatavilla. Extractive -versio tummuu myös autossa.

Kattelin myös noita. Jossain luki, että tummuisi autossa vaan tasolle 1 eli "light tint". Oliskohan noista aurinkolasien korvaajaksi, ei ole kokemusta fotokromisista linsseistä. Tavalliset lasit ostin juuri, eli ei ole tarvetta kirkkaille linsseille.
 
Nissenillä on verkosta ostettaessa osa kehyksistä ja linssit -50%.

Saako kysyä että millaiset näyttöpäätelasit sait ja mistä? Itse olen niin paljon päätteellä ja miettinyt että muuten olisi tällä hetkellä hyvin vähän tarvetta muuten laseille, niin en tässä vaiheessa muita haluaisi.
Ei nuo näyttöpäätelasit ole periaatteessa kuin tavalliset lasit joissa enempi plussaa. Esim jos on -2 näkö niin näyttöpäätelasit ovat -1.
 
Kattelin myös noita. Jossain luki, että tummuisi autossa vaan tasolle 1 eli "light tint". Oliskohan noista aurinkolasien korvaajaksi, ei ole kokemusta fotokromisista linsseistä. Tavalliset lasit ostin juuri, eli ei ole tarvetta kirkkaille linsseille.

Transitions Drivewear olisi semmoinen joka ei mene kirkkaaksi mutta mukautuu kuitenkin autoilussa, jos enempi aurinkolaseja haluaa.


Nuo olisi myös polaroidut, kun taas tuo Extractive versio polaroituu vasta kirkkaassa auringonpaisteessa, eli ei autossa. Tummuvat kyllä autossakin melko hyvin jos/kun aurinko niihin suoraan paistaa, mutta aurinkoilipalla kun varjostaa niin ei ne kovin paljoa tummu.

Niissä on pieni sävy sisälläkin, eli eivät täysin kirkkaaksi mene koskaan. Hyvin pieni kyllä tuo sävy sisäkäytössä.
 
Nissenillä on verkosta ostettaessa osa kehyksistä ja linssit -50%.
Eli jos käy ensin liikkeessä kokeilemassa? En oikein uskaltaisi netistä tilata kun todella harvat istuvat hyvin.
Saako kysyä että millaiset näyttöpäätelasit sait ja mistä? Itse olen niin paljon päätteellä ja miettinyt että muuten olisi tällä hetkellä hyvin vähän tarvetta muuten laseille, niin en tässä vaiheessa muita haluaisi.
Työpaikalla on sopimus Instrumentariumin kanssa, eli sieltä. Lasit ovat monitehot jossa suurin osa on optimoitu näyttöön, ja yläosa jonkun verran kauemmaksi. Ensituntuma ihan hyvä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 121
Viestejä
4 435 908
Jäsenet
73 485
Uusin jäsen
ramboaslak

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom