2. Magneettiset tatit eli ei stick driftiä, mikä tuntuu olevan nykypäivänä kalliidenkin gamepadien synti!
Kyllä minä ainakin oletan että missään vähänkään laadukkaammassa uudessa gamepadissa on magneettiset "hall effect"-tatit.
Vuosia sitten ostamassani kahdessa 8bitdo padissa taitaa olla vielä "vanhanmalliset" (vielä ei ole driftiä esiintynyt mutta eivät ne kovin rankassa käytössä olekaan olleet), mutta kaikki heidän vastaavat nykymallinsa taitavat olla magneettiset "hall effect"-tyyliset, ja mielestäni nekin korvautuivat jo kerran "hall effect super plus plus"-tateilla jotka kuulemma ovat vieläkin tarkempia ja kestävämpiä että kun arkeologit löytävät maakerroksista 5000 vuoden kuluttua 8bitdo-ohjaimia, niiden tatit toimivat edelleen ok.
Minulla on siis tämän Pro2 aikaisempi versio (ilman Hall Effect), ja varmaan jossain vaiheessa ostan tällaisen Hall Effect-version:
Play like a Pro with 8BitDo’s most advanced retro controller, now upgraded with Hall Effect joysticks. Compatible with Switch, Windows, Apple, Android, and more.
www.8bitdo.com
Olen tykännyt (niissä peleissä missä gamepad on paikallaan), ja lisäetuina Pro2:ssa on ollut:
1. Pystyy toimimaan myös vanhassa DirectInput-moodissa jolla voi olla merkitystä jollain vanhemmilla PC-peleillä (Logitech F-gamepadeilla oli samanlainen ominaisuus). Tällä toki ei ole merkitystä sanotaanko alle 10 vuotta vanhoilla peleillä, voi olla paljon pidempikin aika, milloin XInput alkoi syrjäyttää DirectInputia.
2. Toimii myös langallisena ohjaimena jopa ilman akkua, kun liittää sen PC:hen tms. tavallisella USB-C kaapelilla.
3. Akun saa halutessaan myös irti jos käyttää ohjainta pääasiassa langallisena (ohjain keveytyy huomattavasti siitä), ja tarvittaessa voi sisään laittaa kaksi tavallista paristoa, alkuperäisakun sijaan.
4. Tuntuu tosiaan toimivan aika monen eri laitteen kanssa, niin PC (Windows ja Linux), Raspberry Pi4, Android-tabletit ja Switch 1-2. Alkuperäinen syy hankkia nuo minulla oli jotta sain Nintendo Switchille ulkoiset ohjaimet jotka eivät maksa mansikoita, ja toimivat myös PC:n kanssa.