Sekiro: Shadows Die Twice

Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
90
Tuon DS4 gyron saa pois, kun menee big pictureen. Sieltä nimenomaan kirjastoon/libraryyn. Sieltä painaa sekiroa ja muuttaa pelikohtaisia ohjainasetuksia. Sieltä se gyro pois. En osaa kyllä sanoa miksi global setting gyrolle ei aina toimi.
EDIT: Itse menin käväisin iltapuhteeksi hakemassa xboxin ohjaimen prismasta. Ei meinaan ole ensimmäinen peli, jonka kanssa on DS4 tuottaa ongelmia. Onneksi XBOX Onenkin ohjain on ihan siedettävä.
EDIT 4 EDIT: Ei näköjään onnistu muokkaaminen näillä aivoilla näin perjantaina...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 930
EDIT: Itse menin käväisin iltapuhteeksi hakemassa xboxin ohjaimen prismasta. Ei meinaan ole ensimmäinen peli, jonka kanssa on DS4 tuottaa ongelmia. Onneksi XBOX Onenkin ohjain on ihan siedettävä.
EDIT 4 EDIT: Ei näköjään onnistu muokkaaminen näillä aivoilla näin perjantaina...
Mitkä pelit ei toimi DS4:llä? En ole törmännyt vielä yhteenkään, tosin en tuota Sekiroa ole vielä hankkinut jos siinä on ongelmia.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
90
Mitkä pelit ei toimi DS4:llä? En ole törmännyt vielä yhteenkään, tosin en tuota Sekiroa ole vielä hankkinut jos siinä on ongelmia.
En muista minkä kanssa on ollut pahimmat ongelmat, mutta useimmiten on joutunut ds4windowsia käyttämään.

Sekirossa ei ainakaan tällä hetkellä on PC:llä pleikkarin button prompteja ollenkaan. Ja tosiaan DS4 käyttö ei ongelmatonta ole muutenkaan. Ohjaimen gyro siis toimii tässä automaattisesti hiirenä, eli ohjaimen liikuttelu kääntää kameraa. Sen pois saamiseen laitoinkin tuossa ohjeet.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
490
Tuon DS4 gyron saa pois, kun menee big pictureen. Sieltä nimenomaan kirjastoon/libraryyn. Sieltä painaa sekiroa ja muuttaa pelikohtaisia ohjainasetuksia. Sieltä se gyro pois. En osaa kyllä sanoa miksi global setting gyrolle ei aina toimi.
Yeah!! Vihdoin se lähti. Kiitos!!!

Nyt sitten framedroppien säädön pariin ja muut näytöt irrotettu jne..
Eilen pelit päättyi kun USB portit sekosivat ja kaikki USB liittyvä katosi koneesta. Onneksi sattui alkuhubissa eikä jonkun 2h clearaamisen jälkeen kun piti virtanapista ottaa powerit pois.
 

Straiffi

Hupiukko
Tukijäsen
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
175
Hah. Ensimmäinen reilu tunti takana ja meinasi jo vaistomaisesti lentää ohjain lattiaan ekassa minibossissa, mutta viidennellä yrittämällä kaatui tuuletusten kera, kun vihdoin (ehkä) tajusi, miten tuota parrya pitää käyttää. Muistaa taas mitä nämä FromSoftwaren pelit ovat. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Vähän tekis mieli hankkia tämä peli, mutta toisaalta hirvittää. Ilmeisesti vielä haastavampi kuin Dark Soulsit. Itse olen kyllä pelannut DS1 ja DS3 lisäreineen läpi, mutta bossit monesti summonin kera ja tässähän ei sitä vaihtoehtoa ole.

Kyllä ottaa pannuun, jos laittaa 60€ peliin ja jää jumiin ensimetreille.
 

testudo80

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
1 157
Mistä näkee tämän pelin tarkat tiedot? Elikkä PS4 Pro, onko 4K ja 60fps? HDR-värit?
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Vähän tekis mieli hankkia tämä peli, mutta toisaalta hirvittää. Ilmeisesti vielä haastavampi kuin Dark Soulsit. Itse olen kyllä pelannut DS1 ja DS3 lisäreineen läpi, mutta bossit monesti summonin kera ja tässähän ei sitä vaihtoehtoa ole.

Kyllä ottaa pannuun, jos laittaa 60€ peliin ja jää jumiin ensimetreille.
DSstä opittua: Jos pahasti ongelmia niin se auttaa kun katsoo youtubesta parit videot hyvältä pelaajalta. Tutoriaalia tai ihan vaan gameplaytä. Nopeuttaa omaa oppimista kun näkee miten pitäis pelata. Kyllä se sitten menee, kunhan vaan ei luovuta!

Tosin jos epäilyttää niin odota alea, osta käytettynä
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
171
Vähän tekis mieli hankkia tämä peli, mutta toisaalta hirvittää. Ilmeisesti vielä haastavampi kuin Dark Soulsit. Itse olen kyllä pelannut DS1 ja DS3 lisäreineen läpi, mutta bossit monesti summonin kera ja tässähän ei sitä vaihtoehtoa ole.

Kyllä ottaa pannuun, jos laittaa 60€ peliin ja jää jumiin ensimetreille.
Kyllä suosittelen hankkimaan, mikäli fromin aikasemmista peleistä tykännyt.

Itsellä nyt joku 8h takana ja ei ole ainakaan vielä tullut fiilistä että olisi jäänyt jumiin, eikä tämä nyt mitenkään liian vaikealta ole tuntunut. Tähän mennessä ollut ainakin itselle juurikin sitä mitä hainkin peliltä. Combat on todella sulavaa, maailma on laaja ja hieno, tunnelma ja tarina loistavia sekä onnistumisen tunne mahtava, kun päihittää vastuksen jonka kanssa kamppaillut useaan kertaan.

Menee kyllä ihan heittämällä parhaimpiin fromin peleihin meikäläisen mittapuulla.:sunglasses:
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Tuntuu näin alkuunsa kohtuu vaikealta,tulee dodgettua ilmeisesti liikaa koska jäänyt soulsborne päälle,pitäisi sisäistää parry/deflect. Bloodborne tuntuu lastenleikiltä kun tässä ottaa turpaan:lol:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Vähän tekis mieli hankkia tämä peli, mutta toisaalta hirvittää. Ilmeisesti vielä haastavampi kuin Dark Soulsit. Itse olen kyllä pelannut DS1 ja DS3 lisäreineen läpi, mutta bossit monesti summonin kera ja tässähän ei sitä vaihtoehtoa ole.

Kyllä ottaa pannuun, jos laittaa 60€ peliin ja jää jumiin ensimetreille.
Rohkeasti vaan! Itse sanon, että Sekiro pesee soulsit ja on omissa kirjoissani Bloodbornen kaltainen kokemus.

En usko, että jäät loputtomaan jumiin, vaikka kova koitos tulee olemaankin, mutta tätä ei kannata missata. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.05.2018
Viestejä
385
Jos on ohjainongelmia ja steam emuloi tattien liikettä hiirenä niin menkää steamin asetuksista ohjainasetuksiin ja sieltä remappaatte ohjaimen tatit joko kokonaan pois tai sitten d-padiksi niin alkaa toimia normaalisti
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 418
Sekiro: Shadows Die Twice on julkaistu - Tässä kymmenen vinkkiä aloittelevalle shinobille | Muropaketti.com

Tänään ilmestynyt Sekiro: Shadows Die Twice ottaa hieman etäisyyttä samojen kehittäjien aiemmista Dark Souls -peleistä, mutta muiden From Softwaren hengentuotteiden tapaan se on kuitenkin erittäin haastava. Kokosin oman pelikokemukseni pohjalta muutamia vinkkejä, jotka pelissä jäävät alkuun helposti huomaamatta tai jotka oppii vain erehdyksen kautta.

Neuvot on tarkoitettu ensisijassa niille, joille Sekiron aloituskynnys tuntuu korkealta. En juurikaan kertaa asioita, jotka peli itse opettaa tutoriaalin ja alkutuntien aikana. (Juttu sisältää vaatimattomia spoilereita bosseista, mutta ei juonellisia paljastuksia.)

1) Älä pelkää pudotusta
Sekiro on vaikea, mutta ei armoton peli. Vuoristoisissa maisemissa liikkuessa ja heittokoukun avulla sinkoillessa voi helposti pudota alas, mutta tästä ei kannata paljon huolehtia.

Vaikka kuolemalla on Sekirossa yleensä raskas hinta, ei pudotusta lasketa ”kuolemaksi” samalla tapaa kuin taistelussa sattuneet kuolemat. Jos siis pelihahmo putoaa kuiluun, palautuu hän saman tien edelliselle reunalle kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Poikkeuksen muodostavat taistelut: jos vihollinen tuuppaa sankarin kuiluun, se on sitten menoa.

2) Heittokoukku käyttöön
Sekiron sankari saa käyttöönsä heti alkupelistä heittokoukun, jolla voi tarrata merkittyihin pisteisiin (katon reunoihin, oksiin, yms.) ja heilauttaa itsensä ylös. Tämä on pelin parhaita ominaisuuksia, ja siihen liittyy pari asiaa, jotka jäävät helposti huomaamatta.

Ensinnäkin, heittokoukku toimii myös kesken ilmalennon. Jos et ole tarpeeksi lähellä kiintopistettä, hyppää rohkeasti tyhjän päälle ja tee heitto ilmasta. Toiseksikin, kohdetta voi myös vaihtaa kesken ilmalennon, Spider-Manin tapaan. Ja kolmanneksi, heittokoukkua voi käyttää väistelyyn. Läheistä kiintopistettä osoittava symboli leijuu usein taistelutilanteessakin kuvaruudun reunoilla, jolloin shinobi voi milloin tahansa viskata koukun menemään ja paeta pinteestä.


3) Kuolemaa ei voi huijata
Souls-tyylisten pelien tapaan Sekirossa kuolemalla on kallis hinta: kerätyt kokemuspisteet ja käytetyt esineet ovat useimmiten mennnyttä tallennuspaikalle spawnatessa (vaikka tähän on poikkeuksia).

On syytä myös kertoa, että peliä ei voi tässä asiassa huijata. Esimerkiksi Souls-tyylisessä Nioh-pelissä (2017) on mahdollista sulkea peli kuoleman hetkellä ja jatkaa uudelleen tallennuksesta, jolloin mitään ei ole menetetty. Sekiro kuitenkin tallentaa pelitilannetta niin kärkkäästi, että tämäkään kikkailu ei auta. (Kyllä, tunnustan: peli on välillä niin hikistä taistelua, että tuli tämäkin kokeiltua.)

4) Yllätysiskut
Sekiro uudistaa Souls-tyylisten pelien kaavoja hiiviskelyllä, ja yksi pelin tehokkaimmista mekaniikoista ovat yllätysiskut. Pelihahmo voi hyökätä pahaa-aavistamattoman vihollisen niskaan vaikkapa talon katolta tai pensaiden suojista, ja peitota näin isompiakin vihollisia yhdellä iskulla. Tämä yleensä hälyttää lähimmät vastustajat paikalle, mutta jokainen taistelu kannattaa kuitenkin aloittaa aina yllätyksellä.

Asia, jota peli ei tee kovin selväksi on se, että yllätysiskut auttavat myös boss-vastustajien kanssa. Bosseilla on elämäpalkin yläpuolella ylimääräisiä punaisia palloja, jotka osoittavat kuinka monta death blow -liikettä heidän kukistamisensa vaatii. Jos hyökkäät bossin kimppuun yllätyksellä, saat yhden pallon vietyä kertaiskulla ja seuraava taistelu voi olla jopa puolet helpompi.

5) Lyhyt lähimuisti
Taistelu kiinnittää vartijoiden huomion ja vetää lähistöllä olevat sotilaat kaikki kerralla pelaajan kimppuun. Jos joukkotaistelut tuntuvat turhan vaikeilta, kannattaa vain ottaa etäisyyttä taistelukenttään. Sotilaiden lähimuisti on täysin olematon, jos hahmolla vain pääsee pakenemaan parinsadan metrin päähän. Tällä tapaa on mahdollista peitota isommat vihollisjoukot jopa yksi sotilas kerrallaan, jos jaksaa kikkailla.

Kannattaa kuitenkin huomata, että boss-vastustajat parantuvat, kun paikalta poistuu. Bosseja ei siis kumota pelkillä yllätyshyökkäyksillä.


6) Healing Gourd
Sekirossa hahmoa voi parantaa (paitsi lepäämällä tallennuspisteellä, mikä palauttaa alueen viholliset) myös Healing Gourd -esineellä. Healing Gourd toimii vaikka taistelun keskellä ja se täyttyy uudelleen pelaajan levätessä, mutta aluksi sen voi käyttää vain kerran lepojen välillä.

Tärkeää onkin kerätä Gourd Seeds -siemeniä, ja antaa ne tukikohtana toimivan temppelin edustalla odottelevalle Emmalle. Tällöin saa lisäkäyttöjä Healing Gourdille, mikä auttaa pelaamista huomattavasti. Siemeniä saa isommilta vastustajilta, eli ei kannata kiertää edes pelin ensimmäistä minibossia General Naomori Kawaradaa, vaikka hänet voikin jättää kohtaamatta.

7) Grindaaminen ei vahvista
Sekirossa pelihahmoa kehitetään keräämällä kokemuspisteitä, joilla voi lunastaa uusia kykyjä. Kokemusta voi helposti grindata tappamalla vaikkapa aloitusalueen sotilaita uudelleen ja uudelleen, mutta näin ei saa hahmostaan kestävämpää.

Elämäpalkkia pidennetään keräämällä rukoushelmiä (Prayer Beads), joita saa ainoastaan boss-vastustajilta. Lisäksi näitä tarvitaan neljä jokaiseen käyttöön, eli pelaajan on peitottava neljä bossia ennen kuin hahmoa saa vahvistettua. Tätä ei tiettävästi voi mitenkään nopeuttaa.

8) Grappling Hook Attack
Pelin ensimmäinen väistämätön boss-vastustaja on Chained Ogre. Jotta tämä taistelu menisi alkuunkaan hyvin, kannattaa mahdollisimman pian hankkia Grappling Hook Attack -taito. Tällä tempulla pääsee hyökkäämään bossin kimppuun kauempaa, eikä pelihahmo joudu niin helposti alttiiksi iskuille.

9) Mikiri Counter
Toinen jo alkupelistä korvaamaton taito on Mikiri Counter -vastaliike. Tavallinen torjunta-counter ei auta pistoliikkeitä vastaan, mutta Mikiri Counterilla voi torjua myös pistot. Mikiri Counterin onnistuessa pelihahmo polkaisee vihollisen aseen maahan ja pääsee itse iskemään takaisin.

Taito kannattaa hankkia ainakin ennen kuin kohtaa Shinobi Hunter Enshin -bossin, koska tämä voimakas vastustaja tekee lähes yksinomaan pistoliikkeitä tolkuttoman pitkällä peitsellä. Ilman Mikiri Counteria hänen voittamisensa on moninkertaisesti vaikeampaa.

10) Älä missaa Hirata Estatea
Sekirossa pääsee jo alkupelistä seikkailemaan myös toisella pelialueella, joka kulkee nimellä Hirata Estate. Tältäkin alueelta saa aiemmin mainittuja rukoushelmiä ja se edistää myös tarinaa, mutta alue voi jäädä helposti löytämättä.

Päästäksesi Hirata Estatelle etsi vanha nainen ensimmäisen minibossin (General Naomori Kawaradaa) jälkeiseltä alueelta. Naiselle puhumalla saat häneltä Young Lord’s Bell Charm -esineen, ja kun viet tämän esineen lähtötemppelin Buddha-patsaalle, pääset aloittamaan Hirata Estate -alueella. Kun tältä alueelta avaa ensimmäisen tallennuspisteen, voi sen ja pääalueen välillä liikkua vapaasti.

*

Toivomme, että vinkeistä on hyötyä pelaajille, joille Sekiro: Shadows Die Twice tuntuu ensialkuun turhan haastavalta.
Onko näistä mitää apua :hmm:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
En tiedä, kun en halua vinkkejä lukea. :D

Nämä vaihtelee vastaajasta riippuen, mutta minusta Demon's Souls oli aika helppo verrattuna tähän. Mutta ei kannata liikaa pelätä ja jättää väliin! Kyllä ne taktiikat kukistaa vihut löytyy.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Oon pelannu kaikessa rauhassa 7h ja grindannut jonkin verran aina kun siihen on tullut mahdollisuus. Sanoisin että vastaan on tullut tähän mennessä kolme mahdottomalta tuntuvaa kohtaa, ja eilen lopetin Juzouhun kun en puolessa tunnissa ollut lähelläkään päästä sitä läpi.

Nyt on pakko kysyä kumpi on vaikeampi Demon`s Souls vai Sekiro? :D
Demon's Souls on ainakin huonompi. Sehän oli tämän genren ensimmäinen, mutta nykymittapuulla sisältää ärsyttäviä vikoja, kuten hillitömän pitkät bonfire välit ja aseita on erittäin vähän.

Yhteen bugiin taisin törmätä, uin vedessä ja huidoin miekalla niin yhtäkkiä eteen ilmestyi niitä kaloja jotka eivät spawnaa. En hämmästykseltäni saanut sitä hengiltä ja yritin 5 minuuttia saada sen spawnaavan uudestaan mutten onnistunut.
Ei taidakaan olla bugi! Löysin ja tapoin näkymättömän kalan spämmäämällä lukitusta uidessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 930
En tiedä, kun en halua vinkkejä lukea. :D

Nämä vaihtelee vastaajasta riippuen, mutta minusta Demon's Souls oli aika helppo verrattuna tähän. Mutta ei kannata liikaa pelätä ja jättää väliin! Kyllä ne taktiikat kukistaa vihut löytyy.
Nyt alkoi vähän hirvittämään kun omasta mielestäni Demon`s Souls on raivostuttavan vaikea peli kun taas Bloodborne melko helppo kun sisäistää pelimekaniikat.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
eilen lopetin Juzouhun kun en puolessa tunnissa ollut lähelläkään päästä sitä läpi.
...ja sehän meni nyt ekalla. :)

Missä vaiheessa rahalla saa ostettua jotain? Nyt siellä on vain se yksi ostettava juttu ja healikamppeita sun muuta tarvisi kipeästi. Epäilen että olen lähtenyt etenemään "väärään" suuntaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Nuo yllätysiskut tulevat kyllä tarpeeseen joidenkin vastustajien kohdalla. Pystyykö muuten ruukkujen heittoa jotenkin tähtäämään muuten kuin vain hahmoa liikuttamalla? Tuntuu jotenkin typerältä stealth-mekaniikalta, jos ei voi tarkemmin tähdätä ja voi vahingossa heittää sen melkein vihua päin.

Peli tuntuu vaikeustasoltaan haasteelliselta mutta reilulta näin parin tunnin jälkeen. Kuolemat ovat johtuneet vain siitä, etten ole vielä täysin sinut kaikkien eri hyökkäys-/puolustusliikkeiden kanssa tai en ole oppinut vastustajien hyökkäystaktiikoita. Mukavaa variaatiota tässä pelissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Miten te Souls-veteraanit olette saaneet ohjelmoitua omat aivonne ja refleksinne täysin erilaiseen taistelumekaniikkaan?

Mulla on jotain 1500 tuntia takana SoulsBorne-pelejä ja tuo ympyrän dodge on vähän turhan vahvana paniikkinappina. Tässä kun ei oikeastaan väistöllä tee hevonlannoitettakaan.

Peli tuntuu toistaiseksi siltä, että pitää seisoa vaan naaman edessä ja keretä painaa deflect-nappia oikeaan aikaan. Animaatioista johtuen sitä painaa aina liian aikaisin tai liian myöhään ja tietäähän sen lopputuloksen kun kerta iholla ollaan valmiiksi.

Tässä jos jossain on sitä ns. learning curvea, huoh.

Helvetin hyvä peli muuten, mutta en vielä kyllä täysin lämpene tuolle naaman edessä olemiselle. Olen ehkä yhden tai kaksi tuollaista kahden pallon mulkeroa piessyt ja kaksi on nyt suoraan kohdattavissa, kaksi tuntia tässä aamusella koitin pieksää kumpaakin, eikä tästä tunnu tulevan yhtään mitään :dead:

Soulsseissa oli tietysti omat vaikeat kohtansa, mutta bloodborne on ihan puistossa kävelyä kun tähän vertaa. Uskoisin, että ilman mitään DS/BB-taustaa tämä voisi olla jopa vähän helpommin lähestyttävä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
490
Miten te Souls-veteraanit olette saaneet ohjelmoitua omat aivonne ja refleksinne täysin erilaiseen taistelumekaniikkaan?

Mulla on jotain 1500 tuntia takana SoulsBorne-pelejä ja tuo ympyrän dodge on vähän turhan vahvana paniikkinappina. Tässä kun ei oikeastaan väistöllä tee hevonlannoitettakaan.
Tämähän se suurin ongelma on, että kun taistelun tiimellyksessä tulee väistämättä tehtyä lihasmuististakin liikkeitä Souls peleistä. Kyllä tuolla dodgellakin tekee, mutta se on vain vähän erilainen dodge ja ei sellainen joka paikan 100 inviframea sukellus.

Mä ihan suosiolla koitin sitä traineria vastaan hinkata, että tajusin missä kohtaa kaikki liikkeet pitää suurin piirtein ajoittaa ja alkaa tämä vähitellen sujua. Parry-ajoitus varsinkin useamman lyönnin sarjaa vastaan on se haastavin kun en oikein pysy aina perilla että osuinko parryn vai normitorjunnan milläkin kerralla. Ainakin noi "erikoislyönnit" punaisilla symboleilla on vihuilla aika isoja tellejä ja niihin löytyy melkein aina joku hard counter.

On kyllä todella loistava peli, mielestäni helpompi kuin jotkut edeltäjänsä tavallaan mutta todella vaikeitakin hetkiä on tullut eteen. Ehkä kuitenkin tosissaan vähän sellainen pelaajaystävällisempi, ettei tule niitä 1h clearia ja sitten pikku lipsahduksesta rotkoon -kuolemia jne. Kuolema ei niin paljoa haittaa, saa ressutettua, ressun jälkeen pääsee parilla LT napautuksella 50metriä karkuun ym. Todella raikas tuulahdus tämä kuitenkin on kaiken kaikkiaan ja voin suositella sarjojen veteraaneille ja aloittelevillekin. Kunhan vielä pätsäisivät noi muutamat ongelmat.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Missä vaiheessa rahalla saa ostettua jotain?
VOIVVVV! Ois pitäny jatkaa toista reittiä 100 metriä ja 4 rivivihua eteenpäin niin ois löytyny kauppias! Nyt hukkaan on mennyt ainakin 5000 jotka olisivat tulleet tarpeeseen. :rage:
No nyt voi ainaki hiilata enemmän kuin kaksi kertaa.

Miten te Souls-veteraanit olette saaneet ohjelmoitua omat aivonne ja refleksinne täysin erilaiseen taistelumekaniikkaan?
Treenasin aika paljon sen harjoitusvastuksen kanssa, mutta kyllä mullaki on vaikeuksia niiden erikoisparryjen kanssa kun ei tiedä mikä sieltä on tulossa ja menee napeissa sekaisin. Vinkkinä että isompia vastuksia voi backstabata ihan normaalisti yllättämällä.

Parry-ajoitus varsinkin useamman lyönnin sarjaa vastaan on se haastavin kun en oikein pysy aina perilla että osuinko parryn vai normitorjunnan milläkin kerralla.
Sama homma mulla. Oon ottanu tavaksi painaa parryä mieluummin liian aikaisin kuin myöhään ja se tuntuisi toimivan kun sieltä aina joku osuu kohdilleen ja muut menee blokkina.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Jees, pitänee hakata sitä zombia pari tiimaa ja opetella paremmin mekaniikkoja. Kuitenkin sellainen tunne, että ei siinä paljoa opi, kun kaikki vihut ovat kuitenkin erilaisia eri aseiden kanssa.

Itelläki se sarjaparry tuntuu ihan hölmöltä, kun on tottunu siihen, että ekalla sisään. Nyt noita pitää ajoittaa ties kuinka monta putkeen :geek:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 459
Tosiaankaan, ei toimi PC:llä plug&play systeemillä (PS4 ohjain johdolla). Mitä tässä nyt pitää ruveta lataamaan että saan helposti toimimaan, DS4Windows? Jännä että esim MHW toimi ilman mitään kikkailua.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
14 tuntia takana ja nyt on useampi suunta mahdollista. Taitaa olla 7 prosthetic armia. Upeita lopareita ollut. Kunnon ryminää ja Fromin tyylikkyyttä.

Steamin achievementit näyttää 6/34.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
490
Tosiaankaan, ei toimi PC:llä plug&play systeemillä (PS4 ohjain johdolla). Mitä tässä nyt pitää ruveta lataamaan että saan helposti toimimaan, DS4Windows? Jännä että esim MHW toimi ilman mitään kikkailua.
Kokeile eri USB portteja, ei pitäis tarvita DS4windowsia. Steamin settingsistä, generali settingsistä otin sen ylimmän vaihtoehdon pois ja ruksasin ps4 ja kai alimman.. yhtäkkiä rupes toimimaan tuolla combolla..
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Dualshock 4 -ohjeet:
  • Close and disable DS4Windows.
  • Open Steam Big Picture
  • Ensure Steam PS4 Configuration is enabled. (I forget the exact name but its in settings under Controllers)
  • Open the Controller config for Sekiro, and set the gyro controls to 'None' so that it doesn't constantly move the mouse.
  • Open the game and play.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
81
Piti sitten aloittaa peli alusta koska

Löysin jonkun Demon Bell häkkyrän ja vaikka siinä varoteltiin soittamasta, niin pitihän sitä vähän kilauttaa ja peli vaikeutui huomattavasti, eikä sitä soittoa voi perua.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
WTF! Healing pellettejä ei voi ostaa loputtomasti, kauppiaalla oli alle 10? Tuli vähän yllätyksenä, ja käytin niitä alussa surutta. Ois pitäny säästää, niinku myrkyn parannuksen ja muut. No kai tämän voi silti koittaa pelata läpi.
Piti sitten aloittaa peli alusta
:D Tämä peli pistää kyllä kapuloita rattaisiin, vaikka ei aluksi siltä tuntuisi. Jos ois tapana ohjaimen heittely niin oisin heittäny jo pari kertaa.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 596
Piti sitten aloittaa peli alusta koska

Löysin jonkun Demon Bell häkkyrän ja vaikka siinä varoteltiin soittamasta, niin pitihän sitä vähän kilauttaa ja peli vaikeutui huomattavasti, eikä sitä soittoa voi perua.
Ei olisi tarvinnut alusta:)
sen voi perua näin
itemi valikossa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Ei olisi tarvinnut alusta:)
sen voi perua näin
itemi valikossa
Lol :D:D:D.

Tuli äsken tapettua pari minibossia yksi iso bossi. Ei enää kuolemia. Peli on oikeastaan siinä mielessä helppo että voit olla rauhassa paikalla ja vain blokkia iskuja ja sitten antaa vastapalloon. Jos tässä hätäilee eikä tohdi haastaa vihuja niin kuolema korjaa. Nyt miekan teho noussut pari kertaa ja vitality kerran.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Tää peli kyllä tuntuu ihan totaali trollilta. Pataan tulee ihan kympillä.

Joskus tuntuu että kyse ei ole taidoista vaan enemmänkin säkästä. Mulla oli ihan kaameesti ongelmia ton "Chained Orgen" kanssa. Rivisotilaat puolestaan, sä nirrit ne joko sekunnissa, tai ne nirrii sut sen siliän tien.



Ton pikkubossin heikkous on tuli, mut en saanut mitään tuli-skilliä pikkubossia vastaan, joten luomulla mentiin.

Huhhuh mikä peli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
490
Heh.. Nyt varmaan 10h jälkeen tajusin, että tosissaan noi pelletithän healaa! Luin heti aluksi tekstin että ovat jotain staminan(posturen) palauttajia jne ja jäänyt käyttämättä tähän mennessä. Ihan ok, nyt niitä on sitten varmaan se 50+ varastossa.

Välillä kyllä ärsyttää toi vihujen trackäys. Pitäis olla oikein videomateriaalia millaisia moovseja toi iso kankea lautanaamavihu oikein tekee (paras esimerkki so far). Hyppää jalat edellä ilmaan ja kun dodgeat kaksi kertaakin sivulle ja silti niin vain ne kantapäät tulevat sun faceen kun toi kääntyy lähes 180astetta vielä ilmalennon aikana (sama myös grab attackissa). Muuten oli helppo vastustaja mutta träkkäys oli tuossa ainoa haaste, vielä kun eikös tuossa nimenomaan pitänyt käyttää dodgea?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
81
Ei olisi tarvinnut alusta:)
sen voi perua näin
itemi valikossa
Joo sain tietää ton vasta kun olin aloittanut alusta, mutta ei se haittaa koska olin pelannut vähän huolimattomasti ja oli jäänyt paljon tavaroita/paikkoja löytämättä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Tää peli kyllä tuntuu ihan totaali trollilta. Pataan tulee ihan kympillä.

Joskus tuntuu että kyse ei ole taidoista vaan enemmänkin säkästä. Mulla oli ihan kaameesti ongelmia ton "Chained Orgen" kanssa. Rivisotilaat puolestaan, sä nirrit ne joko sekunnissa, tai ne nirrii sut sen siliän tien.
No siis kyllä esim. Ds1:ssäkin ihan perus hollow stunlockaa sinut kuoliaaksi, jos suoraan edestä sellainen pääsee huitomiskombonsa vedettyä lärviin.

Ogre oli hassu epeli. Joo, parit mielenkiintoiset moovit teki ja grabin hitbox tarvitsee pienen tarkennuksen. Se hyppypotku oli niin hauska, että kuoleman jälkeen tuli vain naurettua.

17h takana. Huh, tämän pelin todellinen osaaminen vie aikaa. Niin paljon erilaisia mahdollisuuksia vetää.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
No siis kyllä esim. Ds1:ssäkin ihan perus hollow stunlockaa sinut kuoliaaksi, jos suoraan edestä sellainen pääsee huitomiskombonsa vedettyä lärviin.

Ogre oli hassu epeli. Joo, parit mielenkiintoiset moovit teki ja grabin hitbox tarvitsee pienen tarkennuksen. Se hyppypotku oli niin hauska, että kuoleman jälkeen tuli vain naurettua.

17h takana. Huh, tämän pelin todellinen osaaminen vie aikaa. Niin paljon erilaisia mahdollisuuksia vetää.
Mulla ei ole hirveesti kokemusta DS:stä, kolmosta kokeilin joskus kaverilla ja en saanut edes tapettua sen tutoriaalin jälkeistä ekaa bossia :D Tuohon verrattuna Sekiro tuntuu kivemmalta ja ystävällisemmältä.

Tekisi kyllä mieli aloittaa alusta, kun jotenkin tuntuu että oon missannu tuolta paljon. Esim tuota Ogrea vastaan tuli-prostetiikka olisi kyllä nannaa - mitä noita muita pelividoita katellut.

Noh, onneksi en ole ainoa joka kuolee tuolla "489 kertaa" :D

Seuraava on oikeasti spoileri; paljastaa mitä kaikkea on luvassa (vihuja ja vihujen mekaniikkoja).

Videon viimonen minuutti sai kyllä nauramaan :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 459
Tunti takana ja tähän verrattuna Bloodborne tuntuu lasten hiekkalaatikkoleikeiltä. Viholliset, jopa tavalliset rankaisee virheistä välittömästi. Jotenkin en ole vielä sisäistänyt kunnolla tuota parrya, eiköhän senkin opi.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Huh huh ku pomojen kans on ongelmia, mutta pääsin sentään äsken kahden palluran kenraalin ilman juustoilua ja Hirata Estaten alueen pääpomon. Kummassakin alkoi olla tasaväkistä taistelun tuntua vaikka pitikin yrittää liian monta kertaa.

En malta odottaa että TheHappyHob vetää tämän pelin ottamatta osumaakaan. Tyyppi veti sopivasti torstaina _kaikki_ viisi Souls-peliä putkeen ottamatta osumaakaan. :D
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Ja Hobin kaveri Otzdarva veti samana päivänä maailman ensimmäisen Ds2 kaikki loparit no hitin. Melko huikea päivä oli siis! Molempien suoritukset jännitin livenä melkein kokonaan. Jännitti lopuissa ihan perkeleesti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
185
Peliä on nyt takana jokunen tunti. Osaksi tykkään erittäin paljon ja osaksi mietityttää että onkohan tämä itsellä eka Souls -henkinen peli, joka jää jossain vaiheessa kesken. Stealtthina on mukava pelata, mutta taistelut tuottaa vähän päänvaivaa erityisesti kovempia vihulaisia vastaan. Souls -sarjan peleissä yleensä tuli käytettyä aseita joilla pystyi pitämään vähän välimatkaa vihollisiin kuten Long Swordeja ja Speareja. Sekirossa on vain yksi pääase, jolla taistelu pakottaa olemaan vihollisen iholla. Harjoittelu varmasti helpottaa taisteluita, mutta epäilyttää vaan että riittääkö refleksit ja hermot tulevissa bosseissa. Olisipa Demon's Soulssin bosseja, joista useimmat sai teilattua tarvittaessa naurettavan helposti kikkailemalla :D
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 882
Tässä pelissä kyllä oikeasti tulee alkupään bosseilta jo niin kovaa naamaan, ettei samanlaista riemua ole koettu sitten Bloodbornen Father Gascoignen. Nuo minibossit ovat jo ihan saatanasta, eikä varsinaiset ekat bossitkaan kyllä ainakaan sen helpompia. Vähän harmittaa että ostin ps4 pro:lle, kun HDR ei tässä pelissä kummoinen ole, mutta isommat fps PC:llä olisivat selvästi avuksi noissa tappeluissa.

Kyllä tässä on sitä aitoa Fromin taikaa, mitä koki mm. ensimmäisiä soulseja pelatessa. DS3 alkoi olla jo niin tuttua ja turvallista että meni sen puolesta helpommin, mutta ei saamari että tässä iskee välillä epätoivo päälle. Vihdoin myös oikeasti mielikuvitusta käytetty designissä, ja esim tuo käärmekohta oli hienoa vaihtelua perusmättöön.
 

Aku79

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 085
Ihan hyvä PC käännös kun pyörii vanhemmallakin koneella 1440p 60fps, low/medium asetuksilla.
Jos DS4 ohjain ei toimi niin taitaa riittää että laittaa DS4 windows softasta hide DS4 controller.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Vähän harmittaa että ostin ps4 pro:lle, kun HDR ei tässä pelissä kummoinen ole, mutta isommat fps PC:llä olisivat selvästi avuksi noissa tappeluissa.
PC:lläkin on HDR kyllä. Toimii tosin mystisesti vasta kun alt-tabbaa pelistä kerran pois ja takaisin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Onko tämä henkisesti Souls-peli eli kerätään jotain, joka kuolemassa menetetään ja tallennusta ei varsinaisesti ole, jotain nuotioita tai vastaavia?

Enää ei mikään ihan masokistinen pään seinään takominen inspaa mutta hyvät pelit hyvillä mekaniikoilla ja joissa pieni jännitys pysyy päällä maistuu aina.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Onko tämä henkisesti Souls-peli eli kerätään jotain, joka kuolemassa menetetään ja tallennusta ei varsinaisesti ole, jotain nuotioita tai vastaavia?

Enää ei mikään ihan masokistinen pään seinään takominen inspaa mutta hyvät pelit hyvillä mekaniikoilla ja joissa pieni jännitys pysyy päällä maistuu aina.
Mä ite oon hack'n'slash fani (kuten Nier: Automata), mutta tää on kyllä haastava loottien ja expan suhteen. Käytännössä kun etenet tuolla, ja kuolet, niin menetät kerättyjä asioita. Varsinaisia tallennuspisteitä ei ole vaan lootit/expa ym. tallennetaan jatkuvalla syötöllä lennosta. Toki pelistä löytyy noita "bone-fire" paikkoja aka Sculptor's idol.

Ainoat jutut mitkä olen havainnut säästyvän on Prayer Bead:t ja hahmon statsit - kunhan vain niitä pääsisi kasvattamaan :beye:

sekiro 2019-03-25 11-56-14-816.png

Kuolema rokottaa expasta, rahasta ja muusta lootista. Ja tässä iski epätoivo. Normisti jos menet miekka ja hihat lepattaen, keräät expaa parin pojon verran ja kuolet bossiin tai johonkin alkeelliseen mokaan, niin siinä sitten katoaa kaikki haaveet skillien upgreideihin.

Laitetaas tää mun ratkasu ongelmaan ihan spoilereihin:
Eilen tuli jauhettua muutama tunti ja kyllä tuntuu sormissa toi paukuttelu :D

Missasin tuosta alusta ihan totaalisesti tuon unimaailman joka siirtää pelaajan 3 vuotta takaisiin tapahtumiin (rukouspaikka siellä alkupään temppelissä jossa voi kehittää prostetiikkaa) ja bongasin sitten Hirata Estate -alueella "Estate Path" Sculptor's idol:in. Samalla löysin alkujaan missaamani tuli- sekä kirves-prostetiikan.

sekiro 2019-03-25 11-56-28-932.png

Tuossa on heti vastassa 4 vihua (2x miekkaa ja 2x jouskaria). Sitten kadulla heti oikeella sortuneen muurin kohdalla on 4x lisää ja tota katua kun kulkee etiäpäin sieltä löytyy 2x + 3x vihua, sekä muutama kalkkuna. Jos rahkeet riittää voi juosta sinne rappusille josta löytyy 1x miekkatyyppi ja 2x kilpiveikkoa. Kilpiveikot on helppoja kirves-prostetiikalla. Rappusia ylös ja seuraavalle alueelle ei vielä kannata juosta kun tuolla on se keihäs-bossi vastassa.

Jokatapauksessa tappaa nuo rivisotilaat ja kalkkunat, juoksee takaisin tolle Idolille ja valitsee "Rest"; Tuo lepo saa aikaan sen että kenttä nollautuu ja vihut spawnaa takaisin. Sitten vain tahkomaan lissää ja pitää huolen ettei kuole. Eli ihan pelimekaniikkoja hyödyntäen pienen riskin alue skilli-taitojen grindaukseen.

sekiro 2019-03-25 12-13-18-192.png

Nyt oon saanu tuota skillipuuta hieman avattua ja tänään olisi tarkotus napsia nuo loput ja siirtyä sitten grindaamaan prostetiikka -skillejä viereiseltä välilehdeltä.

Sitten varmaankin koluan ihan nuo alkupään alueet läpi kun tarkotus olisi etsiä noita Prayer Bead:eja jos olen ne sattumalta missannut. Että josko tämän jälkeen bossitappelut helpottuisi edes aavistuksen.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sen verran sisua löytyy, että olen muistaakseni kaikki Soulsit sekä Bloodbornen kolunnut läpi eli muistaakseni platinat tuli aikoinaan väännettyä kun vielä jaksoi. Mutta joo, @nukkesoturi :n kuvaus kuulostaa Soulsilta. Ei kai nyt sentään kamoja menetä kuollessaan?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 429
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom