• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Screenshot-ketju

Ghost Recon Wildlands (PC)

Innostuin pitkästä aikaa pelaamaan tätäkin ja mielijohteesta :vihellys: menin tilaamaan Breakpoint Wolves Editionin. :btooth:

Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands2019-12-2-0-37-43.jpg


Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands2019-12-2-0-55-21.jpg
 
Esohan se kyseessä, reshadella mukavemmaks värit ja settings tiedostoa muokkaamalla vähän paremmaks laatua. Ihan nätti peli noin vanhaks

a7daecfa137c1081aeee11abed4550a5.jpg
 
Pitkällisten konffailujen jälkeen alkaa Nier: Automata näyttämään halutulta.

Asiaan vihkiytyneet tietävätkin, että pelin engine targetoi oletuksena 1600x900 resoa ja PC porttaus on muutenkin varsin kehno, joten korjailtu modeilla:
FAR - FAR (Fix Automata Resolution) - v 0.7.0.23 [Auto-Update Fixed?] - (1/6/18) :: Special K - "Kaldaien's Mod"
Widescreen UI fix, 32:9 versio - WSGF • View topic - NieR: Automata Stretched UI Fix?
LOD fix - https://www.nexusmods.com/nierautomata/mods/21
HD texture pack - NieR Automata - Texture Pack V0.75 - 2019 Update
Mieltymyksien mukaiset reshade konffit Nvidia Experiencellä / Anselilla (clarity + sharpness + color)

NieR_Automata 13.1.2020 22.42.jpg
NieR_Automata 13.1.2020 23.44.jpg
(kuvat pakattu noin neljännes-/viidennesosaan alkuperäisestä, jotta mahtuu foorumille, mutta muuten koskemattomia)
 
Witcher: Enchanced Edition, PC

Tämäkin on ollut jo iät ja ajat (kuten myös kakkonen ja kolmonen), jäänyt vaan vaiheeseen kun tuli vähän rynnittyä aikoinaan eteenpäin. Kunnes tuli paikka vastaan, jossa tulee quest-mobilta selkään sata-nolla :). Josko nyt Geraltille hieman levuja aluksi

Parit barghestit

20900_20200118165647_1.png



Geralt ottanut hieman kuppia

20900_20200119155216_1.png
 
A Plague Tale: Innocence

Pahoittelut OSD:n unohtumisesta kuviin. On kyllä todella nätti ja tunnelmallinen peli. Tosin mikään muu peli tai rasitusohjelma ei ikinä ole saanut tätä näytönohjainta hörppimään jopa 180 wattia piikkeinä ja lämmöt sen mukaiset tässä pelissä.

kuva1.png

kuva2.png
kuva3.png
 
Viimeksi muokattu:
AC Odyssey PC

Täytyy sanoa, että tuo Mykonos on kyllä kaunein pelissä vastaan tullut saari tähän saakka. Tutkittavaa kyllä riittää vielä.


20200223192844.jpg


20200223195602.jpg


Muitakin upeita paikkoja kyllä löytyy.

20200223194733.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Epic storen ilmaispelinä kun on tällä hetkellä Assassin's Creed Syndicate, niin pitihän se kokeilla miten toimii 32:9 monitorilla ja uudella 2080 Superilla.
Yllättäen toimii ihan out-of-the-box eikä tarvinnut resoluutiota säätää (ja säädöt eivät edes tue 32:9, joten parempi olla koskematta), modeja asennella tai puukotella tiedostoja.
Iso peukku näin vaivattomasta yhteistyöstä pelille, jota tuskin vuonna 2015 suunniteltiin käytettäväksi näin ja kun vertaa moneen tuoreempaan peliin, joita joutuu modailemaan.

Assassin's Creed Syndicate 22.2.2020 16.22_edited.jpg


Lisäksi pelijonossa vielä vuoroaan odottavaa Controlia piti myöskin kokeilla, että miltä se ray tracing näyttää.
Render resoluution puukotus .inin kautta 3413x960, DLSS päälle, laatuasetukset maksimiin ja RT medium on vielä "pelattava" n. 55-65fps.
Vaatii 32:9 monitorilla .ini puukotuksen lisäksi multi-monitor patchin Control - PCGamingWiki PCGW ja FoV changerin r/widescreengamingforum - CONTROL FOV Changer

Control 0.0.299.4648 (FINAL_release) 24.2.2020 21.25_edited.jpg
 
Epic storen ilmaispelinä kun on tällä hetkellä Assassin's Creed Syndicate, niin pitihän se kokeilla miten toimii 32:9 monitorilla ja uudella 2080 Superilla.
Yllättäen toimii ihan out-of-the-box eikä tarvinnut resoluutiota säätää (ja säädöt eivät edes tue 32:9, joten parempi olla koskematta), modeja asennella tai puukotella tiedostoja.
Iso peukku näin vaivattomasta yhteistyöstä pelille, jota tuskin vuonna 2015 suunniteltiin käytettäväksi näin ja kun vertaa moneen tuoreempaan peliin, joita joutuu modailemaan.

Assassin's Creed Syndicate 22.2.2020 16.22_edited.jpg's Creed Syndicate 22.2.2020 16.22_edited.jpg


Lisäksi pelijonossa vielä vuoroaan odottavaa Controlia piti myöskin kokeilla, että miltä se ray tracing näyttää.
Render resoluution puukotus .inin kautta 3413x960, DLSS päälle, laatuasetukset maksimiin ja RT medium on vielä "pelattava" n. 55-65fps.
Vaatii 32:9 monitorilla .ini puukotuksen lisäksi multi-monitor patchin Control - PCGamingWiki PCGW ja FoV changerin r/widescreengamingforum - CONTROL FOV Changer

Control 0.0.299.4648 (FINAL_release) 24.2.2020 21.25_edited.jpg

Onko Controlissa siis tuki muillekin DLSS resoille, kun ylesimmille 16:9 resoille? Taitaa olla eka peli, jika tukee myös uw resoja DLSS:llä.
 
Onko Controlissa siis tuki muillekin DLSS resoille, kun ylesimmille 16:9 resoille? Taitaa olla eka peli, jika tukee myös uw resoja DLSS:llä.
DLSS resoluutio määritellään render resoluutiolla, oletuksena peli antaa vaihtoehdoiksi 2/3 tai puolikkaan resoluution (tuetuilla oletusresoluutioilla, muokkaamalla .ini:stä pelkän output resoluution DLSS vipu ei tajua sopivia render resoluutioita).
Vakiona Control ei tue kuin max 21:9 resoluutioita, joten seikkailemalla asennuskansioon ja avaamalla renderer.ini löytyy nämä samat säädöt tekstimuodossa, jolloin asettamalla m_iOutputResolutionX/Y ja m_iRenderResolutionX/Y pystyy määrittelemään nämä arvot itse

Ehkä Nvidian sivu selittää tämän DLSS toiminan paremmin https://www.nvidia.com/en-us/geforce/guides/control-graphics-and-performance-guide/

To provide extra flexibility, NVIDIA DLSS in Control includes a new option that allows users to select the underlying target render resolution -- effectively a DLSS quality knob. Upon selecting NVIDIA DLSS, users can choose from one of two Render Resolutions. The lower of the two provides the biggest performance boost, while the other emphasizes higher image quality. This flexibility allows gamers to tune to their preferred experience.

On a 16:9 monitor, the available DLSS options at each resolution are:
3840x2160: Scale to 2560x1440 or 1920x1080
2560x1440: Scale to 1706x960 or 1280x720
1920x1080: Scale to 1280x720 or 960x540
 
Viimeksi muokattu:
DLSS resoluutio määritellään render resoluutiolla, oletuksena peli antaa vaihtoehdoiksi 2/3 tai puolikkaan resoluution (tuetuilla oletusresoluutioilla, muokkaamalla .ini:stä pelkän output resoluution DLSS vipu ei tajua sopivia render resoluutioita).
Vakiona Control ei tue kuin max 21:9 resoluutioita, joten seikkailemalla asennuskansioon ja avaamalla renderer.ini löytyy nämä samat säädöt tekstimuodossa, jolloin asettamalla m_iOutputResolutionX/Y ja m_iRenderResolutionX/Y pystyy määrittelemään nämä arvot itse

Ehkä Nvidian sivu selittää tämän DLSS toiminan paremmin https://www.nvidia.com/en-us/geforce/guides/control-graphics-and-performance-guide/

To provide extra flexibility, NVIDIA DLSS in Control includes a new option that allows users to select the underlying target render resolution -- effectively a DLSS quality knob. Upon selecting NVIDIA DLSS, users can choose from one of two Render Resolutions. The lower of the two provides the biggest performance boost, while the other emphasizes higher image quality. This flexibility allows gamers to tune to their preferred experience.

On a 16:9 monitor, the available DLSS options at each resolution are:
3840x2160: Scale to 2560x1440 or 1920x1080
2560x1440: Scale to 1706x960 or 1280x720
1920x1080: Scale to 1280x720 or 960x540


Eikös se mennyt kuitenkin niin, että se ns AI training pitää tehdä erikseen eri resoille... Tuon takia DLSS optiota ei peleissä yleensä edes pysty aktivoimaan kun 1440p ja 2160p resoilla, kun se training vie kuitenkin ilmeisesti aikaa ja rahaa.

En ole itse edes koko DLSS:ää toki käyttänyt, mutta noin olen asian ymmärtänyt olevan, mitä olen lukenut aiheesta.

Edit: Itse itselleni vastaten. Uudemmat DLSS toteutukset, jotka on tehty uudemmilla algoritmeillä tms. eivät nöemmä ole enää lukittuina tiettyihin resoihim, vaan toimivat millä resolla vaan. Controlissa on käytetty DLSS "1.9" joten siinä on jo laajempi tuki resoille. Uusin 2.0 versio on käytössä vain Wolfenstein Young Bloodissa. Ilmeisesti DLSS on nykyään aika hemmetisti parempi kun ne ekat rävellykset, joita nähtiin mm. BF5 ja Metro Exoduksessa.

 
Viimeksi muokattu:
Mafia 3 PC

Harmi, kun tuosta ei saa HUDia kuvia varten kovinkaan helposti puukotettua pois. Täytyy sanoa, että vaikka tuo peli muuten oli aika pettymys, niin nautin aivan älyttömästi tuosta tunnelmasta, kun ajelee pimeitä syrjäkujia yöaikaan klassisen rokin soidessa radiosta. 1440p VSR päällä näyttää jossain määrin kohtuulliselta ja pyöriikin jopa yli 60FPS nykyään. Autojen ajettavuus myös aivan eri luokkaa kuin esim. GTA:ssa tai Watch Dogseissa.

1.png


2.png


3.png
 
Kingdom Come: Deliverance (PC 3440x1440, medium settings). Tässä pelissä kyl tuo valaistus tekee paljon siihen kuinka hemmetin hieno tässä pelissä on vaan kuljeskella. Pimeä on oikeasti pimeää ja juuri tuommoset metsäalueet esim. on oikeesti aika säkkipimeitä kuutamollakin, kun taas pellolla näkee hyvin eteensä öisin jos ei ole myrsky. Kaukaisuudessa sit näkyy kylän ikkunoista valon tuiketta yms. mikä tekee osaltaan todella siistin fiiliksen. Ei hirveenä quick travelia ole tullut käytettyä.
379430_20200312172548_1.png

379430_20200312204501_1.png
 
AC Origins, PC

Vähän vihreämpääkin seutua sentään löytyy

Assassin's Creed® Origins2020-3-15-14-18-6.png
Assassin's Creed® Origins2020-3-16-17-33-41.png


Those about to die, we salute you

Assassin's Creed® Origins2020-3-16-18-1-19.png
 
2016 räpsäisty kuva Middle-earth: Shadow of Mordorista, käytetty apuna pelin sisäistä kuvaustilaa kameran loitontamiseksi ja mitä muuta hifistelyä tässä nyt onkaan.

Pirun nätti peli 2014 julkaisuksi vaikka ei kaikki asetukset olisikaan ultralla, pitäisi jossain vaiheessa pelailla uudestaan läpi, mukaan lukien DLC:t. :love2:

241930_screenshots_20160418205046_1.jpg
 
Far Cry: Primal, PC

Don't do drugs, mkey

Far Cry Primal2020-4-22-18-45-42.png


Sus' siunakkoon

Far Cry Primal2020-4-22-19-15-6.png


Taas mömmöissä :D

Far Cry Primal2020-4-23-7-43-26.png
 
Viimeksi muokattu:
^ihme fiksaatio noilla FC-pelien päättäjillä, et aina pitää olla jotain trippijuttuja, tuossa pelissä ehkä kerranki tosin jotain järkeä.

Shadow of Tomb Raider (PC), ei mitään supervau grafiikkaa mutta hienoa kuitenkin. Välivideoissa toki hienoimmillaan. Ei tällä tuhnulla enää sitä hienointa etes ulos saa, uusia näyttiksiä odotellessa.
750920_20200423002052_1.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 468
Viestejä
4 557 823
Jäsenet
74 971
Uusin jäsen
Maikkol

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom