Samsung julkaisi 860 QVO -SSD-asemat QLC-soluilla

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Ne on myyty varmaan tuolla 149:llä joka on tämän hetken hinta. Euroopan isoilla retailereilla hinnat ovat 140-150€ hintaluokassa (amazon.de, mindfactory)
No enpä usko koska...

- Listassa näkyy vain 159 hinta 512GB < - SSD-levyt 2.5" - Jimms.fi

- Foorumitarjoukselle (jota ei julkisella listalla näy) ovat eri saldot Samsung 1TB 860 QVO, 2.5" SSD-levy, SATA III, MLC, 550/520 MB/S (Foorumitarjous! norm. 159,9 eur!) - 149,90€

On omat syynsä miksi Saksassa hinnat ovat alemmat.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 645
No enpä usko koska...

- Listassa näkyy vain 159 hinta 512GB < - SSD-levyt 2.5" - Jimms.fi

- Foorumitarjoukselle (jota ei julkisella listalla näy) ovat eri saldot Samsung 1TB 860 QVO, 2.5" SSD-levy, SATA III, MLC, 550/520 MB/S (Foorumitarjous! norm. 159,9 eur!) - 149,90€

On omat syynsä miksi Saksassa hinnat ovat alemmat.
Mitkähän ne syyt mahtaa olla? Saksan virallinen suositushinta teran mallille on 159,99 euroa. SSD statt Festplatte: Samsung bietet mit QVO-Serie große Kapazitäten zu erschwinglichen Preisen
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Mitkähän ne syyt mahtaa olla? Saksan virallinen suositushinta teran mallille on 159,99 euroa. SSD statt Festplatte: Samsung bietet mit QVO-Serie große Kapazitäten zu erschwinglichen Preisen
Nopeasti katsottuna myös Belgiassa on täysin sama suositushinta Multi-terabyte opslag in Samsungs 860 QVO SSD

Eiköhän se sama suositushinta ole isketty kaikkiin maihin jotka ovat euroalueella.

Jos Saksassa hinnat ovat yleisesti alemmat kuin Suomessa ja Suomessa myydään suositushinnalla, silloin Saksassa ei ole alemmat hinnat jos sielläkin myydään suositushinnalla. Tuon takia yksi suositushinta koko euroalueelle tarkoittaa väistämättä että jossakin myydään alle sen vaikka jossain myytäisiin sillä.

Mindfactoryssä juuri nyt 860 EVO 1TB 144,39 ja 860 QVO 1TB 142,94.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 645
Nopeasti katsottuna myös Belgiassa on täysin sama suositushinta Multi-terabyte opslag in Samsungs 860 QVO SSD

Eiköhän se sama suositushinta ole isketty kaikkiin maihin jotka ovat euroalueella.

Jos Saksassa hinnat ovat yleisesti alemmat kuin Suomessa ja Suomessa myydään suositushinnalla, silloin Saksassa ei ole alemmat hinnat jos sielläkin myydään suositushinnalla. Tuon takia yksi suositushinta koko euroalueelle tarkoittaa väistämättä että jossakin myydään alle sen vaikka jossain myytäisiin sillä.

Mindfactoryssä juuri nyt 860 EVO 1TB 144,39 ja 860 QVO 1TB 142,94.
Suomessa suositushinta on eri, 159,90 euroa, eli se ei ole sama koko euroalueella.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Suomessa suositushinta on eri, 159,90 euroa, eli se ei ole sama koko euroalueella.
Suomessahan 1 ja 2 sentin kolikot eivät ole virallisesti käytössä (mutta kelpaavat maksuvälineenä tjsp) ja sen takia 159,99 ei Suomessa kuulostaisi hyvältä. Vaihtoehdot 159,90 tai 159,95 joista 159,90 näyttää paremmalta.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 645
Suomessahan 1 ja 2 sentin kolikot eivät ole virallisesti käytössä (mutta kelpaavat maksuvälineenä tjsp) ja sen takia 159,99 ei Suomessa kuulostaisi hyvältä. Vaihtoehdot 159,90 tai 159,95 joista 159,90 näyttää paremmalta.
Kaupat ovat täynnä ,99€ hintoja Suomessa, se ettei 1 ja 2 sentin kolikot ole käytössä ei ole mikään este tai peruste sille, ettei suositushinta voisi olla 159,99e täälläkin.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Kaupat ovat täynnä ,99€ hintoja Suomessa, se ettei 1 ja 2 sentin kolikot ole käytössä ei ole mikään este tai peruste sille, ettei suositushinta voisi olla 159,99e täälläkin.
Ehkä Samsungilla joku ei tiedä asiasta? Mitä katselin, niin Samsung harvoin on ilmoittanut suositushintoja suomeksi muuten kuin tasaeuroina.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Inteliltä on näköjään tulossa SSD joka käytää samoja QLC NAND soluja kun Samsung 860 QVO, mutta SATA sijaan Intel käyttää nopeampaa NVME väylätekniikkaa joten asema on suorituskykyisempi kuin Samsungin SSD. Saa nähdä tuleeko siitä kuluttajien lypsyä jotka eivät erota eri solujen asemia toisistaan vai laittavatko hinnan sellaiseksi, että asema on hyvä kakkos asemaksi tai budget koneeseen.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
317
Inteliltä on näköjään tulossa SSD joka käytää samoja QLC NAND soluja kun Samsung 860 QVO, mutta SATA sijaan Intel käyttää nopeampaa NVME väylätekniikkaa joten asema on suorituskykyisempi kuin Samsungin SSD. Saa nähdä tuleeko siitä kuluttajien lypsyä jotka eivät erota eri solujen asemia toisistaan vai laittavatko hinnan sellaiseksi, että asema on hyvä kakkos asemaksi tai budget koneeseen.

Menee hyvä nvme/m.2 slotti hukkaan tuommoisen QLC aseman kanssa. Toki onhan se mukavampi ja esteettisempi silmälle eikä tartte vetää erikseen piuhoja.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Menee hyvä nvme/m.2 slotti hukkaan tuommoisen QLC aseman kanssa. Toki onhan se mukavampi ja esteettisempi silmälle eikä tartte vetää erikseen piuhoja.
NVME asemia voi laittaa suoraan myös PCIe slotteihin jos valmistaja tekee mallista PCIe yhteensopivan (kuten Itelin optanet). M2 asemia voi myös laittaa PCIe slottiin adapterilla ja ovat jossain (vanhemmissa) emolevyissä, jopa nopeampia PCIe slottissa kuin emolevyn omassa M2 slotissa.

Jos haluaa laittaa noita useemman koneeseen niin sitten vain valkkaa sellasen emolevyn jossa on useampia PCIe 3.0 slotteja jotta saa maksimi tehot irti. Tosin PCIe 2.0 slottissakin NVME asema on nopeampi kuin SATA SSD asemat.

Adaptereitä on esim tälläisiä: SilverStone ECM21 -sovitinkortti, M.2 -> PCIe x4 - 17,90€

Verkkokauppa.com

Itse olen käyttänyt noita delock ja hyvin ovat toimineet. Tosin toi Silverstone on halvempi. En tiedä onko noilla laadullisesti mitään eroa. (silloin kun itse ostelin niin Delock version sai nopeammin niin tuli sitten ostettua se)

Vastaavia on myös muilta tunnetuilta adapteri valmistajilta saatavilla.

En oikein ymmärrä mistä tämä ajatus, että NVME olisi vain M2 varten on saanut alkunsa, koska koko standardi on alunperin kehitetty SSD asemien liittämiseen PCIe slotteihin ja M2 liitäntä tapa on tullut standardiin mukaan vasta myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
NVME asemia voi laittaa suoraan myös PCIe slotteihin jos valmistaja tekee mallista PCIe yhteensopivan (kuten Itelin optanet). M2 asemia voi myös laittaa PCIe slottiin adapterilla ja ovat jossain (vanhemmissa) emolevyissä, jopa nopeampia PCIe slottissa kuin emolevyn omassa M2 slotissa.

Jos haluaa laittaa noita useemman koneeseen niin sitten vain valkkaa sellasen emolevyn jossa on useampia PCIe 3.0 slotteja jotta saa maksimi tehot irti. Tosin PCIe 2.0 slottissakin NVME asema on nopeampi kuin SATA SSD asemat.

Adaptereitä on esim tälläisiä: SilverStone ECM21 -sovitinkortti, M.2 -> PCIe x4 - 17,90€

Verkkokauppa.com

Itse olen käyttänyt noita delock ja hyvin ovat toimineet. Tosin toi Silverstone on halvempi. En tiedä onko noilla laadullisesti mitään eroa. (silloin kun itse ostelin niin Delock version sai nopeammin niin tuli sitten ostettua se)

Vastaavia on myös muilta tunnetuilta adapteri valmistajilta saatavilla.

En oikein ymmärrä mistä tämä ajatus, että NVME olisi vain M2 varten on saanut alkunsa, koska koko standardi on alunperin kehitetty SSD asemien liittämiseen PCIe slotteihin ja M2 liitäntä tapa on tullut standardiin mukaan vasta myöhemmin.
Tuossa pitää huomioida, että siellä ei saa olla pullonkaulaa, esim ne PCIe väylät ei saa olla piirisarjassa, joka on 4XPCIe väylällä kiinni prossussa ja sitä kautta menee kaikki koneen I/O (poislukien näytönohjain). Tämä siis tarkoittaa sitä, että esim 115X tyyppiset alustat kannattaa unohtaa, jos pitää olla todella nopea levyjärjestelmä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Inteliltä on näköjään tulossa SSD joka käytää samoja QLC NAND soluja kun Samsung 860 QVO, mutta SATA sijaan Intel käyttää nopeampaa NVME väylätekniikkaa joten asema on suorituskykyisempi kuin Samsungin SSD. Saa nähdä tuleeko siitä kuluttajien lypsyä jotka eivät erota eri solujen asemia toisistaan vai laittavatko hinnan sellaiseksi, että asema on hyvä kakkos asemaksi tai budget koneeseen.
Ei tulossa vaan tuli ajat sitten Tuotehaku | Hinta.fi

QLC:ta, ei tietenkään samaa QLC:ta kuin Samsungilla.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Ei tulossa vaan tuli ajat sitten Tuotehaku | Hinta.fi

QLC:ta, ei tietenkään samaa QLC:ta kuin Samsungilla.
Njoo mutta samaa QLC:tä kuin Crucialilla:

Tuotehaku | Hinta.fi

Toki sairaan hintaisia nuo Crucialin P1:set, olkoonkin nvme asemia. Mutta muisti QLC:tä ja nopeudetkaan ei päätä huimaa. Ennemmin ADATAA micronin 3D TLC nandeilla halvemmalla kuin noita. Muistelen että saannot intel/micronilla noille(QLC NAND) oli todella surkeat, onkohan tuohon tullut päivitystä missään, kun hinnoista päättelisin ettei ole.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Njoo mutta samaa QLC:tä kuin Crucialilla:

Tuotehaku | Hinta.fi

Toki sairaan hintaisia nuo Crucialin P1:set, olkoonkin nvme asemia. Mutta muisti QLC:tä ja nopeudetkaan ei päätä huimaa. Ennemmin ADATAA micronin 3D TLC nandeilla halvemmalla kuin noita. Muistelen että saannot intel/micronilla noille(QLC NAND) oli todella surkeat, onkohan tuohon tullut päivitystä missään, kun hinnoista päättelisin ettei ole.
Micronin QLC:ta joo, yhteistyötä tekevät edelleen.

Ei se välttämättä saannoista tai valmistuskustannuksista ole kiinni kuten 860 QVO:sta voi päätellä. Ensivaiheessa otetaan rahat pois tyhmiltä Uutuustuotteella ja vasta myöhemmin lasketaan hintoja.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Ei tulossa vaan tuli ajat sitten Tuotehaku | Hinta.fi

QLC:ta, ei tietenkään samaa QLC:ta kuin Samsungilla.
Olen näköjään missannut ton. Tosin osittain kusetusta noi Intelin NVME QLC asemat mainostavat niitä PCIe 3.0 X4 väylään vaikka speksit (noin 1600MB/s luku nopeus) riittää saamaan maksimit irti vain PCIe 2.0 X4 väylästä. Jos suunnittelee NVME asemaa PCIe 3.0 X4 väylään kannatta ehdottomasti laittaa se muutama euro lisää jotta pääsee niihin 3000MB/s - 3500MB / s nopeuksiin. Itse en ainakaan asentaisi tota inteliä kun PCIe 2.0 väylään. Tosin hinta saisi olla vähän enemmän alempi kun nopemmilla NVME asemilla.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Olen näköjään missannut ton. Tosin osittain kusetusta noi Intelin NVME QLC asemat mainostavat niitä PCIe 3.0 X4 väylään vaikka speksit (noin 1600MB/s luku nopeus) riittää saamaan maksimit irti vain PCIe 2.0 X4 väylästä. Jos suunnittelee NVME asemaa PCIe 3.0 X4 väylään kannatta ehdottomasti laittaa se muutama euro lisää jotta pääsee niihin 3000MB/s - 3500MB / s nopeuksiin. Itse en ainakaan asentaisi tota inteliä kun PCIe 2.0 väylään. Tosin hinta saisi olla vähän enemmän alempi kun nopemmilla NVME asemilla.
Aivan, hitaitahan nuo ovat. Noissa hinnoissa on kuitenkin jonkinlaista järkeä 1 teran luokassa kun taas Samsung kynii 1 teran QLC-asemasta selvästi enemmän mitä suuri määrä TLC asemia maksaa. Selvästi luottaen asiasta tietämättömien maksavan paljon kun tuote on "uutuus".

Enkä noita Inteleitäkään noilla hinnoilla ostaisi. Muutama kymppi lisää ja tuplanopeus on kova juttu kun noita M.2 paikkoja ei useimmilla tuhlattavaksi asti ole.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
572
Vanha 1 TB:n HDD alkoi temppuilla ja tilalle piti pikaisesti löytää korvaaja. Sen olen jo aikoja sitten päättänyt, etten mitään pyörivää enää halua. Itselle tärkeintä on tietojen säilymisen luotettavuus, ja moninkertaisesti olen varmistukset pilveen, toiselle koneelle ja irroitettaville asemille tehnyt. Samoin nuukana miehenä hinnatkin vaikuttavat.

Paljon kaikkea olen pitkän aikaa tilannut Amazonilta eli 30 vuotta, eniten Saksasta. Nykyiset ssd:t ovat Samsungin EVOja, mutta nyt katselin 860 QVO:n lisäksi muitakin vaihtoehtoja kuten Crucial, WD ja SanDisk. Valinnasta tipahti ekana tämän ketjun QVO, koska hinnat olivat EVOja korkeampia, samoin WD.

Hintoja vertaillessa pitää tietenkin ottaa huomioon EU:n alueelta tilatessa rahdit ja erilaiset alv:t. Esim. Saksasta tilatessa 100 €:n tuote maksaa Suomeen 104 €. Tämä silloin kun kyseisen verkkokaupan myynti Suomeen ylittää tietyn rajan, muistaakseni 30 000 €, eli tällöin myyntimaan alv:n sijaan tulee tuote hinnoitella kohdemaan Suomen alv:llä.

Sen olen myös huomannut, että muiden maiden Amazoneilta kannattaa katsoa hintoja. Brittien hinnat ovat järjestään karanneet, mutta Ranskasta olen monesti löytänyt edullisimman vaihtoehdon, joskus Italiastakin. No mistä sitten tänään teran ssd:n tilasin, tässä kisan loppumetreille kaikkine kuluineen selvinneet:

• Amazon DE: Crucial MX500 133 €
• Amazon DE: Samsung 860 EVO 158 €
• Amazon FR: Samsung 860 EVO 150 €

Ja sieltä Ranskasta tilasin, vaikka Crucial olisi ollut hyvä vaihtoehto:) Lisäksi tavara näytti lähteneen liikkeelle kolmessa tunnissa, ei koskaan Saksasta näin nopeasti!

Eri maiden Amazonien hintojen vertailu on minulle tietenkin helppoa, kun olen Excelillä tehnyt ohjelman, joka huomioi rahtikustunnukset painovaikutuksineen, alv-kantojen aiheuttamat lisät ja valuuttakurssit:)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 733
Eri maiden Amazonien hintojen vertailu on minulle tietenkin helppoa, kun olen Excelillä tehnyt ohjelman, joka huomioi rahtikustunnukset painovaikutuksineen, alv-kantojen aiheuttamat lisät ja valuuttakurssit:)
Juuh, varmasti kätevämpää täytellä tuotteen hintoja ja painoja Exceliin kuin klikata se tuote Amazonissa ostoskoriin ja katsoa se hinta sieltä. :rofl:

1 TB QVO on koko alkuvuoden ollut sen pari euroa 1 TB EVOa halvempi Saksan Amazonissa. Niin myös tälläkin hetkellä. Suosittelen Keepan asentamista niin saa träkättyä noiden hintakehitystä ja muistutukset jos jokin tipahtaa alle asettamasi rajahinnan.
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
31
Semi off topic. Pari kuukautta sitten pistin kolme ST4000DM004-2CV104 :sta raid 5 pakkaan. Mielestäni lyömätön datan kotona säilyttämiseen.
mdadm:llillä (softa raid), säilyy kokoonpanosta toiseen.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
572
Eri maiden Amazonien hintojen vertailu on minulle tietenkin helppoa, kun olen Excelillä tehnyt ohjelman, joka huomioi rahtikustunnukset painovaikutuksineen, alv-kantojen aiheuttamat lisät ja valuuttakurssit:)
Juuh, varmasti kätevämpää täytellä tuotteen hintoja ja painoja Exceliin kuin klikata se tuote Amazonissa ostoskoriin ja katsoa se hinta sieltä. :rofl:

1 TB QVO on koko alkuvuoden ollut sen pari euroa 1 TB EVOa halvempi Saksan Amazonissa. Niin myös tälläkin hetkellä. Suosittelen Keepan asentamista niin saa träkättyä noiden hintakehitystä ja muistutukset jos jokin tipahtaa alle asettamasi rajahinnan.
Joo mutta näen sen Excel-taulukon vertailussa kerralla eri EU-maiden hinnat, eikä hinnan ja painon tsekkaamisessa kauaa mene. Lisäksi Mr Amazon voi pahoittaa mielensä, jos ensin lataan ostokset koriin ja sitten perunkin kaupat:)

Tämä halvemmalla Ranskan Amazonilta tilaamani paketti lähtikin kuitenkin Saksasta Rheinbergin varastolta. Ei tämä tavatonta ole, sillä kerran tilasin Saksan Amazonilta pyörään erikoisrenkaat. Toinen rengas tuli työpaikalle kannettuna Southamptonista ja toinen Madridista päivää myöhemmin:)

Mutta vielä olisi 2 TB:n varastolevyn tarve, ja pitää seurailla miten QVO:n hinnat kehittyvät muihin vaihtoehtoihin verrattuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 063
Paljon kaikkea olen pitkän aikaa tilannut Amazonilta eli 30 vuotta, eniten Saksasta.
Eipäs nyt lähdetä liioittelemaan. Tarvitset vielä reilut 5v, jotta tuo olisi edes teoriassa mahdollista.

Amazon.com was founded by Jeff Bezos on July 5, 1994, (wikipedia.org).
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 661
Viestejä
4 220 874
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom