Samsung Galaxy S8

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Juuri lähti Pie päivitys latautumaan omaan S8. Aika erikoiseen tahtiin jakavat päivityksiä kun omaan puhelimeeni tuli vasta muutama päivä sitten edellinen päivitys, joka sisälsi tietoturvakorjauksen tason 1.helmikuuta 2019.

Imgur
Kappas tarjoaa nyt tännekin kun kävin tarkistamassa. Eilen asentui tuo 1. helmikuuta tietoturvapäivitys kun tarkistin eikä vielä antanut sen jälkeen muuta. Sammobile uutisoi eilen että Saksassa alkoi Pie jakelu niin sillä eilen innostuin tarkistamaan.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Manuaalisti etsimällä löytyi 412 meganen paketti, ei luuri itekseen huudellut tuosta mitään. Helmikuun turvapäivitys on kyl ollu omassa jo useemman viikon.

Edit: Katoin kyllä ihan omiani, toi pieni paketti olikin juuri tuo helmikuun turvapäivitys jonka luulin tässä sampassakin jo olleen, nythän se vasta Pietä alkoi masentamaan, 1610,65 megaa.
 
Viimeksi muokattu:

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
488
Olen suunnitellut että nyt olisi korkea aika putsailla puhelinta ja Pien asennuksen yhteydessä tehdä täysi resetti. Onko merkitystä teenkö factory resetin ensin Oreolla ja päivitän vasta sitten, vai ensin päivitys ja sitten vasta resetti? Äkkiä mutuilisin ettei ole väliä lopputuloksen kannalta, mutta kysynpä kuitenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Olen suunnitellut että nyt olisi korkea aika putsailla puhelinta ja Pien asennuksen yhteydessä tehdä täysi resetti. Onko merkitystä teenkö factory resetin ensin Oreolla ja päivitän vasta sitten, vai ensin päivitys ja sitten vasta resetti? Äkkiä mutuilisin ettei ole väliä lopputuloksen kannalta, mutta kysynpä kuitenkin.
Parempi vetää päivityksen jälkeen.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Äkkiä mutuilisin ettei ole väliä lopputuloksen kannalta, mutta kysynpä kuitenkin.
päivityksessä voi mennä bitti vinoon ja saat sen sit resettaa sen jälkeen uusiksi, Itsellä pitäisi toisen mallisessa puhelimessa tehdä restti koska Pien päivitys rikkoi Bluetoothin soittajan numeronäytön, kaikki on tuntemattomia soittajia.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
740
Aika ruman näkönen kyllä tää Pie!
Kellokin ihan väärässä nurkassa... :(
Juu, niin on... Tosin itse pidän uusista fonteista vanhoja enemmän. Jännä, että toissa yönä oli tullut joku päivitys mutta eilen sitten manuaalisesti hakemalla tuli tämä Pie (jota en olisi hokannut, jos en tätä ketjua olisi katsonut :D)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Juu on kyllä taas menty perse edellä puuhun UI:n ulkoasussa niin Googlen kuin Samsunginkin toimesta. Oletin että Samsung olisi entiseen tapaansa korjaillut Googlen mokia mutta ei tällä kertaa.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
1 045
Päivitety Pie.
Uusista kuvakkeista ei kyllä välitä.
Kaikki toimii sujuvasti ainakin mitä ehtinyt tässä testailla. Samsung optimointi sovellus tuntui, että hieman nopeammin toimi.
Samoin videokuvaus tuntui jotenkin paremmalta.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Omasta sim kortista hävis kaikki yhteystiedot Pien asennuksen yhteydessä. Osa oli onneksi google tilillä.
S8 plus puhelimena
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 985
Omasta sim kortista hävis kaikki yhteystiedot Pien asennuksen yhteydessä. Osa oli onneksi google tilillä.
S8 plus puhelimena
Itselläni ei tulisi mieleenkään nykypäivänä säilyttää yhteystietoja sim-kortilla. Osin ihan jo siksi että niissä alkaa pääasiassa olemaan sähköpostit ja osoitteet samassa yhteystiedossa.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Itselläni ei tulisi mieleenkään nykypäivänä säilyttää yhteystietoja sim-kortilla. Osin ihan jo siksi että niissä alkaa pääasiassa olemaan sähköpostit ja osoitteet samassa yhteystiedossa.
Ennoo itte kyllä nähny tarvetta yhteystietoon laittaa osotetta tai mailia. Mailia käyttää nykysin vaa vanhat ihmiset ja mitä sillä osotetiedollakaan teen ku jengi muuttaa kerra vuodessa nykyää
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
Ennoo itte kyllä nähny tarvetta yhteystietoon laittaa osotetta tai mailia. Mailia käyttää nykysin vaa vanhat ihmiset ja mitä sillä osotetiedollakaan teen ku jengi muuttaa kerra vuodessa nykyää
Jotkut käyttää luuria myös työasioihin ja ei maili ole huono yhteystapa vähänkään virallisimmissa asioissa.
Tervetuloa aikuisten maailmaan sieltä 18V kuplasta ;)

T. vanha ihminen.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Jotkut käyttää luuria myös työasioihin ja ei maili ole huono yhteystapa vähänkään virallisimmissa asioissa.
Tervetuloa aikuisten maailmaan sieltä 18V kuplasta ;)

T. vanha ihminen.
18v kuplasta :D Ei tässä mitään lapsia sentään enään olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Itselläni ei tulisi mieleenkään nykypäivänä säilyttää yhteystietoja sim-kortilla. Osin ihan jo siksi että niissä alkaa pääasiassa olemaan sähköpostit ja osoitteet samassa yhteystiedossa.
Muutenkaan SIM-kortille ei saa kuin yhden numeron ja yhden nimikentän. Ei edes etu- ja sukunimiä erikseen.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
bxActions hoitaa homman myös Piella. Voit mapata painikkeelle vaikka mitä toimintoja tai jättää kokonaan tyhjäksi.
Tokihan noita appeja on jotka Bixbyn auetessa tekeekin jotain muuta mutta oletan että jkaart tarkoitti ihan oikeasti napin disabloimista.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
311
Onko kellään tullu vastaan et Gear S3 + S8 combolla tuo unenseuranta ei toimis enää oikein noiden uusimpien päivitysten jälkeen? Vaikka kello on samalla tavalla ranteessa koko yön, niin ei anna enää ilmoitusta heräämisen jälkeen miten paljon on nukkunut. Tällä hetkellä näkyy vaan suolla S healthin puolella uni kohdassa se aika, mikä pitää suht hyvin paikkaansa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10
Ei vielä. Pitäisi olla päivitys tulossa. Saa kuitenkin vaihdettua niin että vaatii tuplanäpäytyksen että aktivoituu.
Nyt tuli itselle galaxy storeen tarjolle päivitys bixbyyn, joka lisää mahdollisuuden määrittää oman toiminnon painikkeeseen. Ei tosin edelleenkään anna disabloida bixbyä kokonaan vaan voit esim. määrittää bixbyn avautumaan tuplapainalluksella ja oman sovelluksen yhdelle painalluksella (tai toisinpäin).
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
311
Onko kellään tullu vastaan et Gear S3 + S8 combolla tuo unenseuranta ei toimis enää oikein noiden uusimpien päivitysten jälkeen? Vaikka kello on samalla tavalla ranteessa koko yön, niin ei anna enää ilmoitusta heräämisen jälkeen miten paljon on nukkunut. Tällä hetkellä näkyy vaan suolla S healthin puolella uni kohdassa se aika, mikä pitää suht hyvin paikkaansa.
Yllätys yllätys kun asiasta tänne kirjoitti, niin viime yönä homma toimi kuten ennenkin. Tosin nyt olin kellon ladannu illalla täyteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Nyt tuli itselle galaxy storeen tarjolle päivitys bixbyyn, joka lisää mahdollisuuden määrittää oman toiminnon painikkeeseen. Ei tosin edelleenkään anna disabloida bixbyä kokonaan vaan voit esim. määrittää bixbyn avautumaan tuplapainalluksella ja oman sovelluksen yhdelle painalluksella (tai toisinpäin).
Näköjään. Saamarin Samsung kusettaa. Ennen Pieta tuon vieläpä pystyi S8:lla oikeasti disabloimaan.
 
Liittynyt
24.12.2017
Viestejä
130
Näköjään. Saamarin Samsung kusettaa. Ennen Pieta tuon vieläpä pystyi S8:lla oikeasti disabloimaan.
Mutta nyt saa asetettua kumminki haluaman sovelluksen aukeamaan painalluksella, ennen oli ihan turha koko näppäin ja kovin vahingossa ei bixby aukea tuplapainalluksella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Mutta nyt saa asetettua kumminki haluaman sovelluksen aukeamaan painalluksella, ennen oli ihan turha koko näppäin ja kovin vahingossa ei bixby aukea tuplapainalluksella.
No eipä siitäkään niin paljoa iloa ole kun siihen ei siltikään saa vaikka Google Assistantia (ei sillä että mikään noista assistanteista olisi käyttökelpoinen).
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
488
Jos nyt vaan lataatte sen bxActionsin niin saatte seen googlen apurin tai minkä hyvänsä muun toiminnon siihen. Jos ratkaisu on noin helppo niin en hirveästi harmittelisi sitä ettei joku asia onnistu vakiona :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Jos nyt vaan lataatte sen bxActionsin niin saatte seen googlen apurin tai minkä hyvänsä muun toiminnon siihen. Jos ratkaisu on noin helppo niin en hirveästi harmittelisi sitä ettei joku asia onnistu vakiona :p
Itse arvostin sitä kun koko napin pystyi kytkemään täysin pois käytöstä. Kuten todettua niin millään apurilla ei tee oikeasti yhtään mitään koska toimivat ihan miten sattuu jos ollenkan.
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
488
Itse arvostin sitä kun koko napin pystyi kytkemään täysin pois käytöstä. Kuten todettua niin millään apurilla ei tee oikeasti yhtään mitään koska toimivat ihan miten sattuu jos ollenkan.
bxActions käy myös tuohon, eli napin saa disabloitua kokonaan :)
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
398
Minä joskus 1,5v takaperin näin vaivaa Bixby nappulasta. Kaikki mitä koitin oli enemmän tai vähemmän epäluotettavia.
Yksinkertaisesti vain unohdin koko paskan olemassaolon.

Jos Samsung itse tekee sen ohjelmavoitavaksi, niin sitten se saisi sytytellä vaikka taskalamppua minulle.

Eli minun kokemuksella unohtakaa koko nappula.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 160
Jos Samsung itse tekee sen ohjelmavoitavaksi, niin sitten se saisi sytytellä vaikka taskalamppua minulle.

Eli minun kokemuksella unohtakaa koko nappula.
Juurihan S8 sai päivityksen mikä mahdollistaa napin uudelleen ohjelmoinnin.
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
488
Sain nyt vihdoin asennettua tuon ja toimii juurikin noin eli nappia kun painaa bixby aukeaa mutta sulkeutuu heti.
Eli ei hyvä näin... :(
Minä joskus 1,5v takaperin näin vaivaa Bixby nappulasta. Kaikki mitä koitin oli enemmän tai vähemmän epäluotettavia.
Yksinkertaisesti vain unohdin koko paskan olemassaolon.

Jos Samsung itse tekee sen ohjelmavoitavaksi, niin sitten se saisi sytytellä vaikka taskalamppua minulle.

Eli minun kokemuksella unohtakaa koko nappula.
Olettehan antaneet bxActionsille sen vaatimat järjestelmäoikeudet, joko ohjelman mukana tulevalla Windows-sovelluksella tai käsin ADB:llä? Toimenpide on helppo ja vie aikaa kokonaisuudessaan alle minuutin. En tiedä jos ongelmanne johtuisi tästä?
Mulla on Bixby-napille asetettu eri toiminnot lyhyelle, pitkälle, tupla- jne painalluksille, jotka toimivat puhelimen ollessa lukittuna (ja jopa clear view kannen ollessa kiinni) sekä avattuna, ja Bixby ei ole koskaan auennut edes hetkeksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Olettehan antaneet bxActionsille sen vaatimat järjestelmäoikeudet, joko ohjelman mukana tulevalla Windows-sovelluksella tai käsin ADB:llä? Toimenpide on helppo ja vie aikaa kokonaisuudessaan alle minuutin. En tiedä jos ongelmanne johtuisi tästä?
Mulla on Bixby-napille asetettu eri toiminnot lyhyelle, pitkälle, tupla- jne painalluksille, jotka toimivat puhelimen ollessa lukittuna (ja jopa clear view kannen ollessa kiinni) sekä avattuna, ja Bixby ei ole koskaan auennut edes hetkeksi.
Ja mitä kaikkea malwarea siinä tulee ohessa kun noin laajat oikeudet antaa?
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
398
Bixby päivitys viime viikolla, sen jälkeen tuli tällaiset vaihtoehdot:

No katos perkele, mutta vaatisi Bixbyn käyttöönoton. Taitaa jäädä edelleen turhakkeeksi. Just se pitkään painaminen olisi ollut kiva ohjelmoida. Tuo oli sellainen puolihyvä juttu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
564
Allways On Display lakkasi toimimasta päivityksen myötä.. Vai enkö vaan osaa? Nyt on puhelin hukassa pimeässä.

Toistaiseksi en ole löytänyt mitään positiivista tästä päivityksestä. Noin 30 min sitten päivittyi :D

Edit: löytyihän sieltä uusi asetus "tap to display", joka oli tietysti päällä. Se piti vaihtaa "näytä aina". Omaa kädettömyyttä siis, mutta ärsyttävää, että päivityksen jälkeen pitää käyttää aikaa twiikkaamiseen ja asioiden kaiveluun.

40 v lähestyy niin muuttuu koko ajan vaikeammaksi tämä tekniikka..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Allways On Display lakkasi toimimasta päivityksen myötä.. Vai enkö vaan osaa? Nyt on puhelin hukassa pimeässä.

Toistaiseksi en ole löytänyt mitään positiivista tästä päivityksestä. Noin 30 min sitten päivittyi :D
Sama vika oli täällä. Pitää vaan asetuksista käydä vaihtamassa:
Lock Screen / Always On Display / Display Mode: "Show always".
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 297
Tykkään itse tästä uudesta Androidista (UI ja UX) mutta Samsung voisi lopettaa kaiken oman skeidasoftan pakkosyötön näihin. Kukaan ei varmaan koe niitä hyödyllisiksi. Nyt Healt alkoi riivata jatkuvasti ja heräsin aamulla kun sillä oli jotain todella tärkeää tietoa minulle. Onneksi näyttää nyt pysyvän hiljaa kun esti ilmoitukset.
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
488
Pien päivityksen jälkeen nettiselaimet (Samsungin oma sekä Chrome) tuntuvat unohtelevan jatkuvasti niihin avatun sisällön jos käy välillä kotinäytöllä tai jossain muussa sovelluksessa. Aina kun selaimeen palaa takaisin, auki ollut välilehti ladataan alusta asti uudestaan. Ennen päivitystä tätä ongelmaa ei ollut, ja on muuten ihan helvetin rasittava ominaisuus. Olen mielestäni käynyt kaikki akunsäästöön liittyvät asetukset läpi ja sallinut selaimille vapaan virrankäytön, mutta ei ole auttanut. Onko muilla samaa ongelmaa?
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
Pien päivityksen jälkeen nettiselaimet (Samsungin oma sekä Chrome) tuntuvat unohtelevan jatkuvasti niihin avatun sisällön jos käy välillä kotinäytöllä tai jossain muussa sovelluksessa. Aina kun selaimeen palaa takaisin, auki ollut välilehti ladataan alusta asti uudestaan. Ennen päivitystä tätä ongelmaa ei ollut, ja on muuten ihan helvetin rasittava ominaisuus. Olen mielestäni käynyt kaikki akunsäästöön liittyvät asetukset läpi ja sallinut selaimille vapaan virrankäytön, mutta ei ole auttanut. Onko muilla samaa ongelmaa?
Mulla ei ainakaan Samsung Internet beta version kanssa samaa ongelmaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
552
P niin kun Pas.. Pie. Note8 BT pätkii jatkuvasti. Unpair vedetty ja boottailtu mutta sekä kuulokkeet että auton BT pätkii jatkuvasti. Oreolla ei mitään ongelmia.
 
Liittynyt
15.08.2018
Viestejä
12
Päivityksen jälkeen lopetti mikrofoni toimimasta kunnolla... puheluja soittaessa ei kaverit kuule oikein mitään :S

EDIT: Onneks olikin vaan mikrofonin reikä tukkeutunut :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
552
P niin kun Pas.. Pie. Note8 BT pätkii jatkuvasti. Unpair vedetty ja boottailtu mutta sekä kuulokkeet että auton BT pätkii jatkuvasti. Oreolla ei mitään ongelmia.
Kokeilen poistaa BT softan cachen ja datan. Eipä auta. Tuntuu että power savingilla olis nyt näppinsä tässä kun BT katkeaa niin se lähtee välittömästi päällä kun napauttaa ruutua.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
322
Mulla taas on suuria ongelmia Timely-herätyskellon kanssa Note 8:lla. Pie ilmeisesti on sitä mieltä että siltä voi ottaa kaikki oikeudet pois kun sitä ei tule avattua vähän väliä (vakioherätys arkipäivisin). Jättää hälyttämättä oletettavasti sen takia että Pie sulkee sen virran säästämiseksi. En keksi mitään paikkaa josta voisin kertoa käyttikselle että tämä appi saa pyöriä koko ajan taustalla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 467
Viestejä
4 163 047
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom