Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Kaikissa S24 Ultra -puhelimissa pitäisi olla Snapdragon maailmanlaajuisesti ainakin.Lisäyksenä vielä, että hankintapäätöstä tehdessä kannattaa muistaa että amerikkalaisten julkaisujen testit (joita varmaan ilmestyy verkkoon ensimmäisenä) tehdään kaikki Snapdragonilla. Tässä vielä vanhemman Exynos-piirin puhelimella tehty akkutesti joka myös kertoo sen olevan keskinkertainen, toivottavasti S24:stä tulee vastaava: Samsung Galaxy S22 (Exynos) Battery test - DXOMARK
Kaikissa S24 Ultra -puhelimissa pitäisi olla Snapdragon maailmanlaajuisesti ainakin.
Kellosta sanoivat samapan chatissa että tilauksen jälkeen pitää toimittaa tilausnumero heille, lisäävät sen sitten sitä kautta tilaukseen.
Jotenkin oppinut suhteuttamaan vuosien varella nämä akunkestoon liittyvät lupaukset / ongelmat siten, että loppujen lopuksi ei ole yhtään mitään väli paljonko akku kestää. Se loppuu aina, ennemin tai myöhemmin. Kaikki nykyiset ja menneet puhelimet ovat kestäneet sen aamusta iltaan käytön ja se se riittää. Pidempää kestoa en käytännössä tarvitse. Aivan sama onko kestoaika peruskäytöllä 25 tai 100 tuntia. Illalla lataan puhelimen kuitenkin.
Ei koskaan ole varsinaisesti ollut akunkeston kanssa ongelmaa, virran loppuminen on aina johtunut omasta muistamattomuudesta, eli ei ole muistanut ladata ajoissa. Eli ihan oma vika jos virta loppuu, ei puhelimen.
Eli oma painoarvo akunkestolle on aika lailla 0. kaikki kelpaavat.
Meitä on moneen junaan. Itselle taasen se suora näyttö on ainoa oikea, enkä mutkanäyttöistä puhelinta huolisi. Nyt ensimmäistä kertaa meni Ultra tilaukseen kun viimeinkin jäi se näytön vääntely pois huippumallista.Itselle kanssa aika sama, kestääkö se akku sen 20 vai 30 tuntia.
Tuohon muistamattomuutenin liittyen, pikalataus on itselle paljon tärkeämpi ominaisuus, kun joku muutaman tunnin pidempi akkukesto. Kun puhelin lataa itsensä täyteen reilussa puolessa tunnissa ja 10 minuutissa 50%, niin ei sillä ole paljoa väliä, kestääkö se akku 20 vai 25 tuntia, tai onko muistanut illalla laittaa lataukseen vai ei.
On se käsittämätöntä, miten Samsung polkee tässä asiassa ihan paikallaan. On varmaan vaan periaatepäätös olla sitä lisäämättä. Ehkä pelkäävät note 9 akkukatastrofin toistumista tms. Eipä tarvi itse Sampan puhelimia katsella, ennen kun alkavat rivakammin latautua.
Lisäksi menivät vielä poistamaan kaartuva näytön ultrastakin. Kaikki suoralla näytöllä varustetut puhelimet näyttää vaan omaan silmään "kömpelöille" ja vanhanaikaisille tiiliskiville mustine reunuksineen.
Samsungin huippuhetket muotoilun osalta oli omasta mielestä S7:n ja S8:n aikoihin. Ai että S7 edge oli hieno luuri.
Joo sama kokemus itselläkin, laitettu live chattiin ja whatsappiin viestiä. Yhden Napoleonin sain kiinni, joka sanoi, että pitää ottaa myyntiosastoon yhteyttä. Noh, myyntiosastoa en oo saanu kiinni.No millä tuolta ketään saa kiinni, itse jonottanut kokopäivän livechat yms. ja pelkästään hugo norjasta tai mike ruotsista vastaavat. Eivät he tajua mitään nettisivun epätoiminnasta tai miksi en saisi itse sitä lisättyä koodilla. Tuo kampanjahan käsittääkseni loppuu tänään.
Joo, tässä nykyisessä s23u:ssa on ensimmäinen kaartuva näyttö itselläni ja saa kyllä myös jäädä viimeiseksi.Meitä on moneen junaan. Itselle taasen se suora näyttö on ainoa oikea, enkä mutkanäyttöistä puhelinta huolisi. Nyt ensimmäistä kertaa meni Ultra tilaukseen kun viimeinkin jäi se näytön vääntely pois huippumallista.
Meitä on moneen junaan. Itselle taasen se suora näyttö on ainoa oikea, enkä mutkanäyttöistä puhelinta huolisi. Nyt ensimmäistä kertaa meni Ultra tilaukseen kun viimeinkin jäi se näytön vääntely pois huippumallista.
Joo sama kokemus itselläkin, laitettu live chattiin ja whatsappiin viestiä. Yhden Napoleonin sain kiinni, joka sanoi, että pitää ottaa myyntiosastoon yhteyttä. Noh, myyntiosastoa en oo saanu kiinni.
Melko varmasti en laita tilaukseen, ellei sitä kelloa tuu kaupanpäälle.
Vaikeampi laittaa näytönsuojia (ja saada ne pysymään) ja jossain myös väitettiin että tolla kaartevuudella ois merkitystä siihen kuinka helposti näyttöön tulee "micro scratcheja", mitä tähän S23 Ultraan ainakin tulee tosiaan järkyttävän helposti (minkä takia jonkinlainen näytönsuoja on pakollinen).Siitä mutkanöäytöstä ei ole mitään haittaa, joskaan ei hyötyäkään.
Samsungin chatin ja koko verkkokaupan toimivuus on vuosia jäljessä (Gigantti, Verkkokauppa, Power). Chatti on oma lukunsa. Jos sieltä parhaimmillaan kymmenien minuuttien jonotuksella saa jonkun kiinni, niin ei osaa tai pysty tekemään mitään. Voi antaa jonkun puhelinnumeron, että soita siihen. Kukaan ei siihen kuitenkaan vastaa. Näistä syistä, vaikka Samsungin tuotteita ostan, niin en osta niitä Samsungin verkkokaupasta.Joo sama kokemus itselläkin, laitettu live chattiin ja whatsappiin viestiä. Yhden Napoleonin sain kiinni, joka sanoi, että pitää ottaa myyntiosastoon yhteyttä. Noh, myyntiosastoa en oo saanu kiinni.
Melko varmasti en laita tilaukseen, ellei sitä kelloa tuu kaupanpäälle.
Vaikeampi laittaa näytönsuojia (ja saada ne pysymään) ja jossain myös väitettiin että tolla kaartevuudella ois merkitystä siihen kuinka helposti näyttöön tulee "micro scratcheja", mitä tähän S23 Ultraan ainakin tulee tosiaan järkyttävän helposti.
Vääristää värejä reunalta. Ottaa reunoilta helposti vahinkokosketuksia.Siitä mutkanöäytöstä ei ole mitään haittaa, joskaan ei hyötyäkään.
Näin minäkin luulin kun oli vielä Oneplus One. Tämä s23u pakotti muuttamaan mielipiteen.Itsestänikin kyllä ihan turhia nuo kalvot. Puhelinta jos pitää taskussa missä ei ole mitään muuta niin ei se pääse naarmuuntumaan. Ikinä ei ole kalvoa ollut enkä ikinä ole mitään "mikro naarmuja" havainnut, vaikka kuin peilaa valoa vasten.
Mutta jokainen tavallaan.
No S10+ jälkeen on kyllä kalvo pysynyt visusti. Pidin puhelinta oikeasti hyvin, ja muutaman päivän kuluttua näyttöä koristi kulmasta kulmaan asti syvä naarmu. En tiedä sitten onko kehittyneet lasit sen jälkeen, enkä aio kokeilla.Itsestänikin kyllä ihan turhia nuo kalvot. Puhelinta jos pitää taskussa missä ei ole mitään muuta niin ei se pääse naarmuuntumaan. Ikinä ei ole kalvoa ollut enkä ikinä ole mitään "mikro naarmuja" havainnut, vaikka kuin peilaa valoa vasten.
Mutta jokainen tavallaan.
Ihan voin itse kirkkain silmin käsi raamatulla sanoa että viimeisessä kolmessa puhelimessa ei ole ollut naarmuakaan. Ilmeisesti ihmisillä on jotenkin eri käsitys miten sitä puhelinta pidetään, jos moiseen erikoiskovaan lasiin saa jotain jälkiä. Apple tai Samsung tai jotain muuta.
Hyvähän se varmaan on joku suoja laittaa siihen luuriin, kun tietää että se naarmuuntuu.
Mitä ovat nämä kuuluisat "mikronaarmut"? Miten ne näkyvät? Puhdistat lasin, peilaat valoa vasten, silloinko pitäisi näkyä jotain naarmuja?Ihan kirkkain silmin voin todeta että todella harva varmasti pitää kännykkää niin kukkana kämmenellä kuin itse pidin ja silti noita mikronaarmuja siihen ilmestyi.
Aivan turha ruveta olettamaan toisten kännykänkäytön olevan jotain muuta mitä itse sanovat
En jaksa enää tästä vääntää, mutta ei tarte paljoa näyttöä puhdistella, riittää että valoa tulee oikeassa kulmassa. Tätä ongelmaa en tosiaan Oneplus Onen kanssa kokenut, ainoastaan tämän s23u:n kohdalla.Mitä ovat nämä kuuluisat "mikronaarmut"? Miten ne näkyvät? Puhdistat lasin, peilaat valoa vasten, silloinko pitäisi näkyä jotain naarmuja?
edit. Ja jos siis saat kaiken vaivannäön jälkeen näkymään jotain jälkiä niin ketä kiinnostaa.
Puhdistat puhelinta ja peilaat sitä että saat jonkun näkymättömän naarmun näkymään? Kuulostaa ihan järkevältä toiminnalta.
Näyttää Oneplussassa olevan sama "Materiaali: Corning® Gorilla® Glass" kuin Samsungissa. Mutta ehkä se sama materiaali on sitten heikompaa siinä Samsungissa?En jaksa enää tästä vääntää, mutta ei tarte paljoa näyttöä puhdistella, riittää että valoa tulee oikeassa kulmassa. Tätä ongelmaa en tosiaan Oneplus Onen kanssa kokenut, ainoastaan tämän s23u:n kohdalla.
Jos lähdet liikkeelle siitä olettamuksesta että toi on todiste siitä että noissa kahdessa puhelimessa on kirjaimellisesti "sama materiaali", niin on tosiaan turha jatkaa tätä keskustelua.Näyttää Oneplussassa olevan sama "Materiaali: Corning® Gorilla® Glass" kuin Samsungissa. Mutta ehkä se sama materiaali on sitten heikompaa siinä Samsungissa?
edit. Kävin ihan Oneplussan sivuilta tarkistaa. Joten jostain muusta se naarmuuntuminen johtuu kuin valmistajasta.
[offtopic]Jos lähdet liikkeelle siitä olettamuksesta että toi on todiste siitä että noissa kahdessa puhelimessa on kirjaimellisesti "sama materiaali", niin on tosiaan turha jatkaa tätä keskustelua.
Gorilla Glass - Wikipedia
en.wikipedia.org
Oletko varma ettei ole tehtaalla asetettu kalvo vieläkin paikallaan? Itse harmittelin s10:n helposti naarmuuntuvaa näyttöä vajaa 3 vuotta ennen kuin hokasin että tässä onkin kalvo Kalvon irrottamisen jälkeen ei ole tullut käytännössä yhtään naarmua, vaikka känny kulkenut salilaukussa ja välillä samassa taskussa työkalujen kanssa jne.No S10+ jälkeen on kyllä kalvo pysynyt visusti. Pidin puhelinta oikeasti hyvin, ja muutaman päivän kuluttua näyttöä koristi kulmasta kulmaan asti syvä naarmu. En tiedä sitten onko kehittyneet lasit sen jälkeen, enkä aio kokeilla.
Kellosta sanoivat samapan chatissa että tilauksen jälkeen pitää toimittaa tilausnumero heille, lisäävät sen sitten sitä kautta tilaukseen.
Mielenkiintoista, näitä viestejä oli ilmeisesti useampikin saanut. Itse en ole Elisalta saanut, vaikka olen asiakas. Kyselin muutamilta kavereilta myös, eikä ole tuollaisia viestejä näkynyt. Pitääkö sitä huomenna kinuta Elisan chatissa kuulokkeita kaupan päälle.
Otin screenshotin. Tapellaan sitten sen avulla jos aihetta on.Muistitko ottaa screenshotin? Laita jakoon, jos on. Pitää varmaan tänään vielä tehdä tilaus ja kinuta kelloa myöhemmin.
Sampan sivuilta saa myös Frankin kautta opiskelija-alen 20%.
Ei ollut kalvoa paikoillaan. Olen tästä 100% varma koska puhelimesta hajosi näyttö jonkin ajan päästä ja lasin murusia irtoili. Mutta jäi sellainen mutu jäi että ensinnäkin herkästi naarmuuntuu ja hajoaakin kohtuu pienestä. Tuossakin näyttö oli kaareva reunoilta, ja reuna otti osumaa ja hajosi. Kalvon kanssa olisi ehkä säilynyt ehjänä, koska ei ollut mikään iso isku kyseessä josta meni särölle.Oletko varma ettei ole tehtaalla asetettu kalvo vieläkin paikallaan? Itse harmittelin s10:n helposti naarmuuntuvaa näyttöä vajaa 3 vuotta ennen kuin hokasin että tässä onkin kalvo Kalvon irrottamisen jälkeen ei ole tullut käytännössä yhtään naarmua, vaikka känny kulkenut salilaukussa ja välillä samassa taskussa työkalujen kanssa jne.
Vääristää värejä reunalta. Ottaa reunoilta helposti vahinkokosketuksia.
Itse olen innoissani kun viimeinkin lippulaivaluurin saa taas suoralla ruudulla.
Voiko nuo budsit saada vaikka tilaisi sampan kautta, vai saakohan sen vain jälleenmyyjiltä?Täytyy alkaa taas 10 jonottaa samsung chattiin ja saada joku suomalainen toivottavasti kiinni. Lupasivat siis tuen/kampanja puolella, että hoitaisivat kellon manuaalisesti tilausnumerolle ja että olkaa yhteydessä myyntitiimiin. No myyntitiimin puolella en sitten saanut enään ketään kiinni koskaan.
Eikö ollut niin, että jos haluaa budsit olisi tänään vika päivä tilata? Kellon suhteen taisi olla tosiaan jo eilen.
Voiko nuo budsit saada vaikka tilaisi sampan kautta, vai saakohan sen vain jälleenmyyjiltä?
Voiko nuo budsit saada vaikka tilaisi sampan kautta, vai saakohan sen vain jälleenmyyjiltä?
Ei, vain jälleenmyyjiltä ostamalla. Samsungilta saa kellon koodilla JAN2024, jotka on loppu tällä hetkellä. Myöhemmin kuulemma aspan kautta saa lunastettua tilausnumerolla.
Tämä kellohomma tosin loppui mielestäni 20.1 ainakin sen mukaan mitä kampanjakoodissa luki.
Itselläni luottamus Samsungin asiakaspalveluun ei ole kovin korkealla. Jos olet puhelimen jo Samsungilta tilannut, välitön peruminen ei onnistu vaikka Samsungin sivuilla on jopa siihen ohjeet Miten voin peruuttaa tilaukseni? | Samsung Suomi. Puhelin tulee sinulle, jonka palautat ja Samsung palauttaa rahat. Haittapuoli on se, että sinulla on jonkin aikaa rahat Samsungilla kiinni.Sehän tässä jännittää, että luottaako tohon sampan "lisäämme sen kellon tilausnumerolla" hommaan vai pitääkö tässä tilaa muualtakin puhelin tänään, niin saisi edes budsien kanssa.
Loppuuko budsibundle tänään? Jos näin on, voisiko joku postata screenshotin että olis "mustaa valkoisella"?Sehän tässä jännittää, että luottaako tohon sampan "lisäämme sen kellon tilausnumerolla" hommaan vai pitääkö tässä tilaa muualtakin puhelin tänään, niin saisi edes budsien kanssa.
No S10+ jälkeen on kyllä kalvo pysynyt visusti. Pidin puhelinta oikeasti hyvin, ja muutaman päivän kuluttua näyttöä koristi kulmasta kulmaan asti syvä naarmu. En tiedä sitten onko kehittyneet lasit sen jälkeen, enkä aio kokeilla.
Voitko vielä postata tarkan linkin mitä toi "tällä sivulla" on? Pitänee tuon kautta sitten tilata kun samsungilta loppu ne kellotkin.Tässä ainakin screenshot elisalta.
Tosiaan, edelleen mietin mitä sampan myyntipalvelu sanoo huomenna. Tilaus/tuki puoli ei pysty kuulemma lisäämään niitä, että olkaa myyntipalveluun yhteydessä. Olen siis tehnyt sampalle tilauksen 20 päivä, mikä oli sinne se ns vika päivä.
Hieman tekisi mieli tilata varuiksi elisalta buds2 ja ok hintaan ultra, mutta toisaalta ei jaksaisi sitten palautusrumbia mikäli samppa lähettääkin kellon mukana.
elisa.fi/samsung-uutuusVoitko vielä postata tarkan linkin mitä toi "tällä sivulla" on? Pitänee tuon kautta sitten tilata kun samsungilta loppu ne kellotkin.