Tuota perus S23 256gb mallia metsästäneenä höynähdin DNA:n 699e tarjousta katsomaan monta kertaa, kun näin taianomaiset sanat S23 ja 256gb. Totesin joka kerta, että kyseessä olikin S23+.
Olin odottanut BF:ää heinäkuusta alkaen sillä ajatuksella, että ostaisin S23 256gb mallin alle 750 eurolla.
Loppujen lopuksi päädyin nyt tilaamaan S23 Ultran suoraan Samsungilta, sillä hinnaksi jäi 717€, kun annoin vanhan kärsineen S10:n vaihdossa, ja sain asiakaspalvelun chatista -20% koodin. S23+ olisi maksanut täsmälleen yhtä paljon, ja S23 256gb olisi maksanut vielä hieman enemmän.
Kävin kaupassa ennen tilaamista vielä kokeilemassa kaikkia kapuloita kädessä. S23 on kuin unelma, S23+ on kuin mummon tiiliskivi, mutta Ultra herätti nostalgiaa vanhaa Lumia 920:ä kohtaan. Päätin sitten, että jos joudun kituuttelemaan 4-6 vuotta isolla kapulalla, niin otan sen, jonka aku kesto on mahdollisimman hyvä.
Adaptiivinen näytön päivitystaajuus, iso akku ja hemmetin energiatehokas SOC tarjoaa hyvät mahdollisuudet pitkälle käyttöiälle.
Luulen, että tulen tykkäämään laitteesta paljon, mutta tulen myös kiroamaan sen painoa. Farkkujen taskuihin tarttis varmaan kehittyä reiät, jotta se mahtuisi taskuun mukavasti.
Itsellä taas on työ puolesta S23 128Gt malli ja kun vanha puhelin oli S20FE, tuntuu tämä S23 liian pieneltä. Onhan se kätevän kokoinen mukana kulkiessa, ei siinä mitään, mutta pieneltä näytöltä vaan näkee kuvat ja tekstin niin paljon huonommin, että käyttäessä kaipaa isompaa puhelinta. Lisäksi S23:n kamera oli selkeä pettymys. Siksi itse tilasin Samsungilta tuon S23 Ultra 512Gt mallin ja toivottavasti tuo tiiliskivi on mukavampi lukea kameran osalta.
Sormenjälkilukija on kyllä tässä S23:ssa roskaa ja ei varmasti yhtään parempi Ultrassa.