Samsung Galaxy S22 / S22+ / S22 Ultra

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mario
  • Aloitettu Aloitettu
On kyllä jännää miten huonosti Samsung on hoitanut omien lisätarvikkeiden myynnin S22:n kanssa, eteenkin Ultran. Olen yleensä tilannut jokaiselle Samsungin puhelimelle S7 lähtien virallisen Led Cover suojuksen ja niitä on yleensä ollut saatavilla heti julkaisusta lähtien, mutta tällä kertaa toimitusaikataulusta ei ole mitään tietoa (hyvällä tuurilla tän kuun lopulla, huonolla tuurilla ehkä lähempänä kesää). Rahat kyllä kelpasi Samsungille vielä reilusti ennen julkaisupäivää ja toimituspäiväksi luvattiin 24.2, mutta nyt aspa vaan joutuu valittelemaan ettei niillä ole mitään tietoa toimituspäivämäärästä.
 

Tulevassa päivityksessä tarjotaan mahdollisuus tuon GOS-palvalun sammuttamiseen/poistamiseen. Vähän kuitenkin sellainen ympäripyöreä vastaus kun ei kerrottu että miksi tuo throttlaa myös normaaleita sovelluksia.
 
Nyt tuli viestiä että saamme S22 256GB MUSTA pakettisi matkaan 18.3.2022 terveisin Elisa.

Huh huh, olen tuon tilauksen perunut jo 3 viikkoa sitten.
 
On kyllä jännää miten huonosti Samsung on hoitanut omien lisätarvikkeiden myynnin S22:n kanssa, eteenkin Ultran. Olen yleensä tilannut jokaiselle Samsungin puhelimelle S7 lähtien virallisen Led Cover suojuksen ja niitä on yleensä ollut saatavilla heti julkaisusta lähtien, mutta tällä kertaa toimitusaikataulusta ei ole mitään tietoa (hyvällä tuurilla tän kuun lopulla, huonolla tuurilla ehkä lähempänä kesää). Rahat kyllä kelpasi Samsungille vielä reilusti ennen julkaisupäivää ja toimituspäiväksi luvattiin 24.2, mutta nyt aspa vaan joutuu valittelemaan ettei niillä ole mitään tietoa toimituspäivämäärästä.

Katsoin itse kanssa, että Samsungin omien kuorien saatavuus on lähes kaikissa kaupoissa hyvin heikkoa. Etenkin tuon led viewin ja kaikkien burgundyn väristen kuorien osalta. Olisi voinut tuollaisen led viewin ostaa mutta ei viitsisi kyllä viikkoja odotella. Se tavallinen view cover kelpaisi myös mutta siinä ei ole korttitasku ja ottaisin mieluummin burgundyn kuin mustan mutta eipä sitäkään ole tarjolla missään. Jotenkin sitä ajatteli, että noita sentään saisi suoraan hyllystä edes jostain kaupasta.
 
Nyt tänään havaintona S22 ultrasta samanlaista ellei huonompaa akun tyhjenemistä nettiä jakaessa kuin edellisessä samsungissa (note 10) Minulla oli tässä välissä xiaomin 10t lite 5g jakamassa nettiä jatkuvasti ja siinä akku kestää päivän helposti. Ja s22 ultralla jos on huonompi kuuluvuus niin akku tyhjenee todella nopeasti vaikka ei edes jaa nettiä eikä käytä puhelinta.

Screenorin näytönsuoja on myös reunoilta liian kapea kun peittää näyttöä ikävästi molemmilta puolilta.
Mahtaako olla joku Samsungin "ominaisuus", että heikolla kentällä akku kuluu hemmetin nopeasti. Työluurina on Xcover 3, jota en juurikaan käytä paitsi työpuheluissa. Akku kestää useamman päivän, kun en juurikaan käytä, mutta jos pyörin enemmän heikon kentän alueella, niin akku tyhjenee nopeeta tahtia. Nykyinen oma luuri Huawei P30 Pro ei ota niin pahasti nokkiinsa. Saa nähdä miten akku hupenee, kin saan oman S22 Ultran kätösiini samoissa ympyröissä.
 
Mahtaako olla joku Samsungin "ominaisuus", että heikolla kentällä akku kuluu hemmetin nopeasti. Työluurina on Xcover 3, jota en juurikaan käytä paitsi työpuheluissa. Akku kestää useamman päivän, kun en juurikaan käytä, mutta jos pyörin enemmän heikon kentän alueella, niin akku tyhjenee nopeeta tahtia. Nykyinen oma luuri Huawei P30 Pro ei ota niin pahasti nokkiinsa. Saa nähdä miten akku hupenee, kin saan oman S22 Ultran kätösiini samoissa ympyröissä.
ONhan tuo ihan normaalia että jos sulla on heikko kenttä niin silloin akkua kuluu huomattavasti enemmän koska "modeemi joutuu" tekemään enemmän hommia pitääkseen edes sen vähäisen kentänvoimakkuuden.

Eniten tässä Ultrassa tällä hetkellä hiertää tuo jatkuva mikrostutterointi jota esiintyy selkäesti animaatioissa, verkkoselaimessa (chrome) ja muissakin sovelluksissa. Duuniluurina ollut iPhone 13 Pro ja en ole tälläistä vastaavaa huomannut julkaisun jälkeen ikinä. Ehkä sitä on vaan liian herkät silmät tuollaiselle mutta etenkin noissa animaatioissa kun poistuu softasta niin näkyy melkein joka kerta pientä pätkimistä eikä animaatio ole sulava.
 
Onko kukaan Gigantista tilannut, jolla tilauksessa oli tilana "lähetetty" viimeisen parin päivän aikana, saanut ilmoitusta että olisi puhelin noudettavissa?
 
Onko kukaan Gigantista tilannut, jolla tilauksessa oli tilana "lähetetty" viimeisen parin päivän aikana, saanut ilmoitusta että olisi puhelin noudettavissa?
Itsellä sama tilanne, mutta ei ole vielä tullut ilmoitusta että olisi noudettavissa.
Kysyin tuota tänään Gigantissa kun piti käydä sielä muutenkin ostoksilla ja vastaus oli että puhelin olisi sieltä ihan juuri tuloillaan. Sanoi että se voisi säkällä olla noudettavissa myöhemmin tänään, huomena tai viimeistään maanantaina.
 
On kyllä jännää miten huonosti Samsung on hoitanut omien lisätarvikkeiden myynnin S22:n kanssa, eteenkin Ultran. Olen yleensä tilannut jokaiselle Samsungin puhelimelle S7 lähtien virallisen Led Cover suojuksen ja niitä on yleensä ollut saatavilla heti julkaisusta lähtien, mutta tällä kertaa toimitusaikataulusta ei ole mitään tietoa (hyvällä tuurilla tän kuun lopulla, huonolla tuurilla ehkä lähempänä kesää). Rahat kyllä kelpasi Samsungille vielä reilusti ennen julkaisupäivää ja toimituspäiväksi luvattiin 24.2, mutta nyt aspa vaan joutuu valittelemaan ettei niillä ole mitään tietoa toimituspäivämäärästä.

Itselläni on ollut tasan viikon verran Samsungin Led View cover S22 puhelimelle noudettavissa Powerista, mutta jätin sen hakematta kun revikoiden perusteella se on aivan onneton viritys entisiin verrattuna. Pieni led-alue oikeassa yläkulmassa, eikä mitään pyyhkäisytoimintoja, ei voi vastata puheluihin, ei ohjata musiikin kuuntelua, eikä mitään muutakaan.
 
Toissapäivänä lähti ruotsista Samsungin paketti. Tänään sain pettyä, kun oli vain budsit. Minulla ei ole pääsyä tilaustietoihin, joten ei ole tietoa missä vaiheessa Sky Blue S22 tilaus menee. Jännempää näin!
 
Toissapäivänä lähti ruotsista Samsungin paketti. Tänään sain pettyä, kun oli vain budsit. Minulla ei ole pääsyä tilaustietoihin, joten ei ole tietoa missä vaiheessa Sky Blue S22 tilaus menee. Jännempää näin!
siis, sait budsit ennen puhelinta? miten? budsien saaminenhan on mahdollista vasta puhelimen saatuaan kun vaatii luurin imeikoodin?
 
Mpf on oma ketju sille mutta täältä ei oo porukka sinne itseään löytänyt.
 
Mitenkä tuon kylkiäiskampanjan kanssa käy jos luuria ei saakkaan tässä kuussa?
 
Peruin oman S22 256GB Green tilauksen Dna:lta pari viikkoa sitten, mutta tulin kuitenkin katumapäälle.

Aspasta saivat laitettua alennukset ja kuulemma saa vielä extra hyvityksenkin vanhasta puhelimesta. Kuulokkeet varmaankin jää saamatta, mutta ei niille ollut edes tarvetta.

Toimitukset alustavasti 16.3 alkaen, mutta oman veikkaan menevän ainakin huhtikuulle.
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu että samat maagiset päivät olevan vähän joka kaupassa. Yksitellen ne siirtyvät eteenpäin, hieman eri tahdissa kaupasta riippuen.
 
Tuntuu että samat maagiset päivät olevan vähän joka kaupassa. Yksitellen ne siirtyvät eteenpäin, hieman eri tahdissa kaupasta riippuen.
KYllähän noi suomessa tulee etenkin operaattoreille tasan yhdesta kanavasta, joten sinällään ei yllätä että samat päivät näkyy.

Gigantti/Power sitten tuonee luurit omien väyliensä kautta ja yleensä niillä on eri maahantuoja/jakelija kuin Suomessa kun tulevat samasta poolista Ruotsin kanssa.
 
Gigantista 11.2 tilatun perus S22 128gb tilauksessa onkin tällä viikolla ollut vilskettä... Ei vain hyvään suuntaan. Alkujaan oli myyjän kanssa puhetta, että taitaa mennä maaliskuun alkuun toimitus. Maanantaina tuli viesti toimituksen siirtymisestä 4.3--->15.3 torstaina tuli viesti siirtymisestä 15.3--->22.3 tänään tuli viesti siirtymisestä 22.3--->29.3 Mikä lie sitten todellisuus.
 
Mullakin Gigantti säätää omiaan. 24.2. tuli viestiä, että myöhästyy, arvio 11.03. Eilen tuli viestiä, että uusi arvio 04.03., eli eilinen. Eipä ollut, ei ole tullut ilmoitusta että olisi noudettavissa. 11.2. liikkeestä tilattu vihreä 512 Ultra. Edelleen näkyy netissä arvioituna toimituspäivänä 04.03. ja että olisi lähetetty :kahvi:
 
Onko kukaan vielä saanut vihreää S22+ 256gb muistilla käsiinsä? Tilattu Elisalta 10.2. ja tähän mennessä luvatut toimitukset ovat olleet 14.2 (en tiedä miksi,kun Samsungin oma lupaus oli 25.2), sitten 4.3 ja siitä uusi vahvistus viikon päästä 4.3, mutta eilen kuitenkin siirretty 11.3 lähetettäväksi.
 
Onko kukaan vielä saanut vihreää S22+ 256gb muistilla käsiinsä? Tilattu Elisalta 10.2. ja tähän mennessä luvatut toimitukset ovat olleet 14.2 (en tiedä miksi,kun Samsungin oma lupaus oli 25.2), sitten 4.3 ja siitä uusi vahvistus viikon päästä 4.3, mutta eilen kuitenkin siirretty 11.3 lähetettäväksi.
Plussaa tuntunut liikkuvan todella huonosti noin yleisesti mitä on seurannut. Ei sinällään että muitakaan olisi (pl mustat) kunnolla liikehtinyt.
 
Plussaa tuntunut liikkuvan todella huonosti noin yleisesti mitä on seurannut. Ei sinällään että muitakaan olisi (pl mustat) kunnolla liikehtinyt.

Ei kai juuri muutkuin Ultrat ole liikkunut, onko kukaan saanut perusmallia vielä? Jos on niin kertokaa mistä tilattu.
 
Power siirtää vihreää S22 128GB mallia joka viikko viikolla eteenpäin, uusin arvio 23.3, puhelin tilattu muutama tunti galaxy unpackedin jälkeen
 
14.2 tilattu elisalta. Varmaan se kaikista "simppelein malli" => Musta 128Gb. 18.2 -> 4.3 -> 11.3.
 
Pikalatauksesta:

45W laturilla saa sen 45W sisään pienen hetken jos akku alle 20%. Latausnopeus vain romahtaa hyvin nopeasti ja latausnopeudet tippuu jopa alle 10W. Testattu siinä tilanteessa sekä 45W että 25W latureilla, eri johdoilla yms. Ei auta nopeuteen. Lataus pysyttelee yleisesti 20W tienoilla. Testasin myös kylmägeelipussilla jäähdyttää puhelinta ja akkua ja jopa laturia. Ei auta. Yli 50% akulla ei yli 20W tehoihin päästä.

Ps. Teholukemat töpselistä, ei usb-piuhasta.

Edit:
Ja luurin 19Wh akku pitäisikin latautua tunnissa noin 20W teholla. Tunti siis napattu mm. io-techin testistä. Pikalaturista hyötyä siis lähinnä 10-30% varauksella.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään vihdoin tuli S22 Ultra noudettavaksi Gigantista.

Note 10 Plussaan verrattuna S22 Ultra on huomattavasti paksumpi ja painavampi, mikä ei haittaa ollenkaan. Tuntuu ainakin omaan käteen mukavammalta kuin Note10+
Äänet toistuu hieman kovempaa ja paremmalla laadulla, näyttö on kirkkaampi ja hyppäys 60hz:sta -> 120hz:aan on selkeä. Muutenkin kosketukset sormella ja kynällä tuntuvat paljon viiveettömämmiltä. Kamera on jonkun verran parempi, isoin ero on ehkä parempi zoomi. Sormenjälkitunnistin on paljon parempi ja nopeampi.

Mutta siinä ne erot oikeastaan itselle olikin. Muutaman tunnin siitä jaksoi innostua, mutta nyt pikkuhiljaa sitä alkaa jo unohtamaan että puhelin on vaihtunut.
Eli kannattiko nyt laittaa taas 1000€ uuteen puhelimeen kun vanhakin oli vielä hyvä? No ei, mutta ainakin sai tuon Note 10+ pistettyä eteenpäin toiselle perheenjäsenelle, joka tarvitsi parempaa puhelinta.

Mielestäni tuo Samsungin One UI alkaisi jo pikkusen kaipailemaan jotain kunnollisia uudistuksia. Omaan silmään alkaa tuo käytöliittymä näyttämään jo aika vanhentuneelta ja ehkä jopa vähän rumalta.
 
Mitenkäs teillä muilla tuo Buds:ien lunastus? onko Samsung Members sovellukseen ilmestynyt jokin kohta mistä saa lunastettua nuo? (ennen 24.2 tilanneet). Ollut reilu viikon luuri jo, ja en löydä samsungin ohjeiden mukaisesti ohjelmasta kohtaa, jolla saisi lunastettua. Luuri tilattu siis DNA:n kautta, ei suoraan samsung.com:ista
 
Mitenkäs teillä muilla tuo Buds:ien lunastus? onko Samsung Members sovellukseen ilmestynyt jokin kohta mistä saa lunastettua nuo? (ennen 24.2 tilanneet). Ollut reilu viikon luuri jo, ja en löydä samsungin ohjeiden mukaisesti ohjelmasta kohtaa, jolla saisi lunastettua. Luuri tilattu siis DNA:n kautta, ei suoraan samsung.com:ista
Mulla tuo lunastus ilmesty 1-2 tunnin sisällä siitä kun käynnistin puhelimen ekaa kertaa.
Puhelin ostettu Gigantista.

Avasin siis Samsung Members sovelluksen > painoin "Edut" (pieni nappi) > vähän alempaa listalta painoin "Galaxy S22 series" ja se vei sivulle jossa tuo lunastus tehdään.
 
Mitenkäs teillä muilla tuo Buds:ien lunastus? onko Samsung Members sovellukseen ilmestynyt jokin kohta mistä saa lunastettua nuo? (ennen 24.2 tilanneet). Ollut reilu viikon luuri jo, ja en löydä samsungin ohjeiden mukaisesti ohjelmasta kohtaa, jolla saisi lunastettua. Luuri tilattu siis DNA:n kautta, ei suoraan samsung.com:ista


Tuossa suora linkki lunastus-sivulle.
 
Tänään vihdoin tuli S22 Ultra noudettavaksi Gigantista.

Note 10 Plussaan verrattuna S22 Ultra on huomattavasti paksumpi ja painavampi, mikä ei haittaa ollenkaan. Tuntuu ainakin omaan käteen mukavammalta kuin Note10+
Äänet toistuu hieman kovempaa ja paremmalla laadulla, näyttö on kirkkaampi ja hyppäys 60hz:sta -> 120hz:aan on selkeä. Muutenkin kosketukset sormella ja kynällä tuntuvat paljon viiveettömämmiltä. Kamera on jonkun verran parempi, isoin ero on ehkä parempi zoomi. Sormenjälkitunnistin on paljon parempi ja nopeampi.

Mutta siinä ne erot oikeastaan itselle olikin. Muutaman tunnin siitä jaksoi innostua, mutta nyt pikkuhiljaa sitä alkaa jo unohtamaan että puhelin on vaihtunut.
Eli kannattiko nyt laittaa taas 1000€ uuteen puhelimeen kun vanhakin oli vielä hyvä? No ei, mutta ainakin sai tuon Note 10+ pistettyä eteenpäin toiselle perheenjäsenelle, joka tarvitsi parempaa puhelinta.

Mielestäni tuo Samsungin One UI alkaisi jo pikkusen kaipailemaan jotain kunnollisia uudistuksia. Omaan silmään alkaa tuo käytöliittymä näyttämään jo aika vanhentuneelta ja ehkä jopa vähän rumalta.

Näin se yleensä menee, mutta koitappa vaikka kuukauden päästä vaihtaa takaisin vanhaan, niin sitten eron vasta huomaa. Se vanha tuntuu nykivältä Nokialta.
 
Exynos vs. Snapdragon videotestiä.


Videon stabiiliutta ei voi oikein verrata iPhonen kanssa, koska se on keskellä, joten luonnollisesti keikkuu vähemmän. Mutta joo, onhan tuossa eroa...


Vanha viesti,mutta pakko kommentoida kun nyt sain ultran käsiin.
Tuossa ei ollut ultrassa parasta vakausta päällä.
Pitää olla klikattuna toi käsi keltaisena, niin silloin on todella hyvä vakaus.

Ja mitä tulee suorituskykyyn, niin out of the box tämä tuntui erittäin lagiselta. Piti jopa kahteen kertaan tarkistaa,että onko 120 Hz tila päällä kun jopa verkon selaus lagitti.
Eilen tuli päivitys ja lagittelut jäi siihen :tup:
 
Eilen tuli päivitys ja lagittelut jäi siihen :tup:
Mikä päivitys oli kyseessä? Ainakin se päivitys joka julkaistiin julkaisupäivänä eli 25.päivä ei ainakaan Ultrassa poistanut näitä mikrojumittelua/lagitteluja. Näitä näkyy edelleen etenkin animaatioissa kun poistuu sovelluksesta ja ainakin Chromessa selaus tahmailee aina välillä.

Tämä siis 12gb/256gb mallissa.
 
Budsien redeemaajat, tuliko joku sähköpostivahvistus että meni läpi se ilmoitus? sivulla näky viesti että hyväksytty ja laitettu eteenpäin tarkastettavaksi, muttei muuta
 
Budsien redeemaajat, tuliko joku sähköpostivahvistus että meni läpi se ilmoitus? sivulla näky viesti että hyväksytty ja laitettu eteenpäin tarkastettavaksi, muttei muuta
Ei tullut. Se tulee vissiin sitten kun hakemus hyväksytty. Jotain sellaista siellä luki.
 
Mikä päivitys oli kyseessä? Ainakin se päivitys joka julkaistiin julkaisupäivänä eli 25.päivä ei ainakaan Ultrassa poistanut näitä mikrojumittelua/lagitteluja. Näitä näkyy edelleen etenkin animaatioissa kun poistuu sovelluksesta ja ainakin Chromessa selaus tahmailee aina välillä.

Tämä siis 12gb/256gb mallissa.

Varmaan tuo sama,kun vasta eilen kerkesin puhelimen noutamaan.

Enempi ku käyttänyt,niin näkyy pientä lagia olevan esim snapchatissa, mitä vanhalla puhelimella ei ole ollut.
Jos ei parissa viikossa korjaannu, niin palautan puhelimen ja jatkan note 20 ultran käyttöä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 384
Viestejä
4 493 610
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom